Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Felga 13 Fiat





Temat: Felgi i Opony Wszystko na temat
Witam ten problem nurtuje mnie bardzo od czasu gdy zacząłem szukac alufelg do swojego Fiata mam 15(stalówki) w chwili obecnej i oponki 195/60 ale mam w garażu tygodniowe 4nówki opony które kupiłem w promocji do poprzedniego auta sa to 16 205/55 z tego powodu zacząłem szukać alufelg 16 zeby opony sie nie zmarnowały ale szczeze nie miałem pojecia ze to takie trudne bo do wyboru oprócz orginalnych(nie chce takich)jest cała gama zadałem ostatnio pytanie do firmy zajmujaca sie dystrybucja alufelg na polsce ale ciagle czekam a problem polega na tym czy jak kupie 16 i założe opony ktore mam 205/55 czy Fiat nie zacznie wiecej palic bo z tego co słuchy nosza bedzie ale ja pewny nie jestem bo każdy ma swoje zdanie na ten temat albo jak bardzo jest różnica miedzy szerokoscia alufelgi sa 6cali, 6.5, 7 cali a ja nie chce zeby moj fiat jak F1 wygladał czy może ktoś ma wiedze na ten temat i mógł by mi poradzić co bedzie lepsze czy kupic alufelgi ale 15 i pozostac przy oponie 195/60 czy smiało moge kupic 16 i wykozystac opony 205/55
A szukajac za wiadomosciami w internecie znalazłem coś takiego
Matematyczne rozwiazanie (ale czy w praktyce sie sprawdza )
dajmy na to dwie opony:
1. 145/70 r13
2. 155/80 r13

Dane:
opona 1:
a). 145 - szerokosc opony [mm]
b). r13 - rozmiar felgi w calach (13 cali = 32,9 cm)
c). 70 - profil opony w % ((wysokosc opony/szerokosc) x100) w przypadku tej opony wg moich obliczen to 10,15 cm

opona 2:
a). 155 - j.w.
b). j.w.
c). 80 = 12,4 cm wg moich obliczeń

postawmy je na stojąco:
opona 1:
wysokość koła 53,2 cm
promień r= 26,6 cm

opona 2:
wysokość koła 57,7 cm
promien r=28,85 cm

jak widzimi kolo 2 jest wieksze i na stojąco jest wyzsze o prawie 5 cm

zalożenie:
trasa, jazda stałą predkością, spalanie samochodu 7 litrow/100km

obliczenia:
obwód kola O=2 pi r (wzór) wiec:
Opona 1:
obwód = 167 cm = 1,67 m
na przejechanie 100 km potrzebuje 59880 obrotów
Opona 2:
obw. = 181,2 cm =1,812 m
na przejechanie 100 km potrzebuje 55188 obrotów

jezeli opona 1 zuzywa (w cudzysłowiu) 7 litrów paliwa na wykonanie 59880 obrotow (100km) to analogicznie opona 2 na pokonanie 55188 obrotów (100km) zuzyje 6,45 litra paliwa
na tej samej predkości obrotowej silnika (czyli silnik bedzie caly czas tak samo pobierac paliwo)bedziemy na oponie 2 jechali ciut szybciej niz na oponie 1 przez co szybciej przebędziemy dystans 100 km czego owocem będzie mniejsze zuzycie paliwa na przebycie tej drogi

7 litrow - 59880 obr (100km) dotyczy opony 1
x - 55188 obr (100km) dotyczy opony 2
mnorzymy na krzyz
59880x=7 razy 55188 / dzielimy obie strony przez 59880
x=6.45 litra

oszczedności:
tankowanie 40 litrów paliwa = przebycie drogi o długosci ok 571 km na oponie 1.
na oponie 2 na 40 litrach przebycie drogi o długości ok 620 km.
różnica ok 50 km co daje oszczedność ok 3,5 litra na tankowaniu pełnego baku

Tak wiec jak macie z doświadczenia wiedze na ten temat to czekam






Temat: Trochę tanich autek ze Szwecji na niezasobną kieszeń :)
Trochę tanich autek ze Szwecji – praktycznie wszystkie z przeglądem i gotowe
do jazdy – zainteresowani proszeni o kontakt najchętniej telefonicznie na
zorganizowanie wspólnej wycieczki 0607 130837 Zbyszek.

1. Toyota Starlet -81, przebieg 225000 km. Trochę rdzy w tylnich błotnikach
ale w całości ładna, z przeglądem. Letnie i zimowe opony – 4600 koron
szwedzkich/2300 złotych

2.  BMW 518 1985 rok, nie pordzewiały – cena 1500 sek / 750 złotych
3. VOLVO 245  kombi z hakiem, biały, 1986 rok z przeglądem, nowe teleskopy,
cena 3900 sek1950 złotych.
4. Fiat Ritmo 88 rok, samochód z przebiegiem niespełna 120.000 km i bardzo
dobrze chodzi. Letnie i zimowe opony, troche rdzy w drzwiach – cena 5.000
koron szwedzkich/ 2500 łotych
5. Ford Eskort 87 przebieg 105.000 km z nowym przeglądem, biały, szyberdach,
zamek centralny, bez uszkodzeń rdzy ale poprzednio nie najlepiej robiona
blacharka – 4000 koron.

6. FORD SCORPIO 2.0 -94, technicznie bardzo sprawny, trochę rdzy na kantach
błotników i w progach, szyberdach, Alu felgi z letnimi oponami i zimowe na
stalowych felgach, przebieg 200.000 km – cena 6.000koron/3000 złotych

7. Nissan Sunny 1.5slx -87, Srebrny metallic.
140000 km, 2 właścicieli, bardzo zadbany, wada - silnik się grzeje 4.000koron/
2000 zł ,

8. Opel Kadett 1.3s -85, przegląd wykonany 5 maja tego roku bez żadnych
zaznaczeń, , 5 biegów 4700 koron/2350 z
9. opel Omega 2,0 1987 rok, komputer, szyberdach, abs, wspomaganie, zimowe i
letnie opony, nowy system wydechowy, bardzo mało rdzy. 5.000 koron/2500 zł
10. Peugeot 405 Break Sri-ed -89 rok , nowy przegląd bez zaznaczeń, przebieg
200.000 km, cena 4.000 koron/2.000 złotych

11 Peugeot 405 sri 89 rok  stan ładny, coś nie tak z mieszanką powietrza i
tylnimi hamulcami cena 6.000 koron/3000 złotych
12. Saab 900 16v -90 manualna skrzynia biegów, benzyna, zielony, nowy
przegląd, 7000 koron/3500 łotych.
13. Saab 900 cc 5d rok 1985    270.000 km przebieg, samochód w dobrym ogólnie
stanie z przeglądem technicznym ale z drobnymi usterkami cena 2500 koron/1250
złotych, zimowe i letnie opony,  
14. Ford Scorpio 2.9i -88. zielony metalik, automat, szyberdach,radio, bardzo
ładny stan wewnątrz, na zewnątrz troche rdzy, letnie opony na alufelgach,
przebieg 290.000 kmważny przegląd techniczny. Cena 4500 koron/2250 złotych
15 Toyota Starlet DX - 85.w bardzo ładnym stanie. 300.000 przebieg, dwóch
właścicieli, ostatni przegląd bez żadnych uwag, cena 5000 koron/2500 złotych
15. Volvo 240 85 rok, drobne błędy w elektryce i trochę rdzy w podłodze i przy
kole rezerwowym,  1500 koron – 750 złotych
16. Volvo 244 rok 1977 ale w bardzo ładnym zadbanym stanie! Srebrny metalik
chodzi jak zegarek, Ważny przegląd, lakier praktycznie bez uszkodzeń, przebieg
ponad 200.000 km cena 4500 koron/2250 złotych.
17. Volvo 244 DL 82 rocznik, biały w bardzo ładnym stanie, ważny przegląd
techniczny, bardzo mało rdzy, przebieg 220.000 km, cena 5200 koron/2600 złotych
18. Volvo 245 kombi 1986 rok z hakiem, ważny przegląd techniczny, zimowe i
letnie opony, stan ogólny dobry cena 3900 koron/ 2000 złotych
17. Volvo 245 gl kombi, czerwony stan dobry, prawie bez rdzy, nowy przegląd
bez uwag, felgi aluminiowe, hak – 7000 koron/ 3500 złotych
18. Volvo 740 automat, 86 rok, ważny przegląd, troche bardzo drobnych
drobiazgów do zrobienia, chodzi idealnie, cena 3000 koron/1500 złotych.
19. Volvo 740 GLE -88, złoty w bardzo ładnym stanie, ważny przegląd, zimowe I
letnie opony, nowy system wydechowy, żadnej rdzy, cena 8500 koron/ 4250 złotych
20. Volvo 740 GL 1987 rok, przebieh prawie 400000 km, ważny przeglądm opony
letnie na Alu felgach i zimnowe, ogrzewanie kabiny i silnika, zamek centralny,
bardzo lekko uszkodzony z tyłu  cena 6000 koron/ 3000 złotych
21. Volvo 744 -86, z hakiem, trochę rdzy jest, Lech sprawny technicznie, cena
5.000 koron/2500 złotych.
22. Wolkswagen Jetta 1984. niedawno lakierowany złocisty metalik, zimowe i
letnie opony, bez przeglądu, ale jedyne błędy to zepsuty system wydechowy i
zamek klapy silnika. Cena 3000 koron/1500 złotych.







Temat: Clio czy Astra Classic czy Lanos




[...]

 ALDZiwny facet jestes albo miales naprawde rewelacyjny egzemplarz Poloneza

Sam jesteś dziwny - ile tysięcy km przejechałeś Poldkiem, że tak autorytatywnie
się wypowiadasz?

 ALzlozony z dokladnoscia z jaka wybudowano piramidy w Egipcie. Ja do
 ALjakiego Poloneza bym nie wsiadl to od razu widze jeden wielki szrot.

Tiaaaa....

 ALDopasowanie elementow odbiega od wszelkich norm, komfort jazdy jest,
 ALale chyba tylko w momencie jak sie jedzie jako pasazer, bo kierowca
 ALprzezywa istne katusze - wlasnie dzieki wspanialym hamulcom,

Do 1995 roku faktycznie hamulce były - delikatnie piszcząc - do d**y. Ale ma to
też drugą stronę medalu - w zimie akurat było to zaletą ;-

 ALrewelacyjnemu zawieszeniu,

Owszem - rewelacyjnemu. Przejedź się po dziurostradzie A4 Krzywa-Wrocław
Poldkiem ze sprawnymi amortyzatorami i dowolnym autem zachodnim czy
dalekowschodnim w zbliżonej klasie. Wtedy poczujesz, co znaczy zawieszenie
przygotowane na _nasze_ drogi.
Łącznie różnymi Poldkami przejechałem prawie 100 kkm. Żadnemu nie były w stanie
zaszkodzić dziury. Ba! Ani razu nawet felg nie musiałem prostować. W Lanosie
prostowałem 3 sztuki na pierwszych 5 kkm.

 ALdynamicznemu silnikowi

Nie narzekałem na dynamikę silnika. Na dynamikę narzekają ci, którzy leją
Selektol raz na 40 kkm lub jeszcze rzadziej (są tacy!) i żałują na regulacje co
10 kkm. _Zadbany_ silnik Poldka potrafi się odwdzięczyć.

 ALi innym "cudom" polskiej techniki,

Wolę cuda polskiej techniki zastosowane w Poldku, jak programowane przednie
wycieraczki i automatyczny włącznik/wyłącznik ogrzewania tylnej szyby niż
idiotyzmy z samochodów zachodnich/dalekowschodnich w rodzaju świateł, o których
włączaniu/wyłączaniu trzeba wiecznie pamiętać itd.

[...]

 ALcampingowych. Polonezy po 30 kkm potrafia sie kompletnie rozsypac,

Po 30 kkm w Poldkach potrafi się rozhałasować na dobre tylny most. Jedna
solidna wizyta u _dobrego_ mechanika załatwia problem skutecznie.

 ALnormalnie uzytkowane, nie mowie tutaj o egzemplarzach, ktore staly w
 ALgarazu przez 99% swojego zywota pieszczone i ogrzewane, uzywane tylko
 ALw weekendy i to sloneczne, takie egzemplarze moga przejechac nawet
 AL100 kkm bez powaznych remontow.

Od 27 grudnia 1993 roku (data zakupu) do 13 listopada 1997 roku (kiedy go
rozbiłem), czyli niecałe 4 lata - 198000 km czyli 50000 km rocznie. I to tylko
do _pierwszego_ remontu, który zresztą zrobiony był przy okazji rekonstrukcji
nadwozia. Autko długo czekało na remont (właściwie na decyzję, czy w ogóle
rekonstruować nadwozie), tak że po odzyskaniu zdołałem do 30 kwietnia 1999
dociągnąć 'zaledwie' do 233 kkm.
Byłem jego trzecim użytkownikiem. Poprzedni czasem tu pisuje, ale nie wiem, czy

 ALNaprawde nie spotkalem sie jeszcze z ZADNYM godnym uwagi Polonezem,

A iloma przejechałeś więcej niż kilka km?

 ALjedynie PolRover swoja dynamika jakos troche mnie niegdys
 ALwzruszyl, ale to byly czasy kiedy pomykalem sobie Fiatem Ritmo Diesel
 ALwiec taki Poldek to byl przy tym aucie istny piorun :)

Wybacz, ale 103 KM przy masie rzędu 1150 kg jest już wystarczające. Popatrz na
inne pojazdy z przełomu lat 80/90.

 ALWg mnie zarowno Polonezow jak i Fiatow 126p to sie nie powinno
 ALprodukowac od jakichs 5 lat conajmniej.

1. Nie porównuj Poldka do kaszlaka, bardzo proszę.
2. Produkcja Poldków padnie sama z uwagi na wewnętrzną konkurencję w firmie -
nie taki silnik powninien być w tym samochodzie.

 ALAle jest to tylko moje zdanie i prosze mi sie tutaj nie klocic bo i
 ALtak mnie nie przekonacie ze Polonez to dobre auto,
 ALbo ja za te dwadziescia pare kola to bym wolal juz poszukac jakiegos
 ALuzywanego Escorta... a jesli koniecznie auto nowe to dobra alternatywa
 ALbyla Nexia, zamiast Poldka ATU.

Robaczku, sam kupiłem Lanosa zamiast Poldka - tylko i wyłącznie ze względu na
'nowy' silnik Poldka, który nie wzbudził we mnie zaufania. Gdyby nadal do Poldka
wstawiali silniki Rovera, to kupiłbym Poldka.





Temat: 12-13 IX Youngtimer Adventure Rally III
Youngtimer Adventure Rally 3 zakonczone, emocje wyciszone, wyniki (nie zawsze zgodne z rzeczywistoscia) ogloszone, a auta w juz w garazach wysprzatane lub czekajace na wysprzatanie lub tez i wymiane tylnej osi W sobote nomenomen 13 wrzesnia o godzinie 9 rozpoczela sie 3 edycja youngtimer adventure rally, rajdu ktory oprocz samej turystycznej jazdy samochodem zawiera proby sprawnosciowe rozgrywane w tym roku na czas pomiedzy slupkami oraz odcinek jazdy na regularnosc a takze proby takie jak strzelanie czy tez jazda quadem na czas. W tegorocznej edycji portal vw-youngtimer reprezentowalo 3 golfiarzy, zgredek82, lovwe, oraz ja. 4 volkswagenem (golfrm cabrio) startowal znany z wyczynow fiatem 126p Pawel. W przesympatycznym gronie wspolzawodnikow wszyscy okleilismy samochody wg jednego szablonu reklamami organizatora po czym udalismy sie na start ktorego ceremonia przygotowana byla na parkingu pod myslenickim hotelem "black&white". Lovwe troszeczke nadgorliwie przyjal pierwszy numer startowy i od tego czasu to on prowadzil stawke do najblizszej proby. Zgredek startujacy z 11 numerem zaproponowal jazde zespolowa na 2 auta co bylo dla nas duzym ulatwieniem z racji braku w tym roku itinerera w wersji w milach. Tuz po starcie (przy sklepie monopolowym) czekal na nas general i w dalsza podroz udalismy sie w 2 samochody.Pierwsza proba bylo strzelanie do celu (czytaj czlekoksztaltnej kukly) z karabinku paintballowego tu zarowno zgredek strzelajacy niczym Janek Kos jak i moj pilot Jurek wykazali sie swietnym okiem zdobywajac maksymalna liczbe punktow - a wiec brawo swietny prognostyk na dalsza czesc rajdu !!!! Wynikow Lovwa niestety nie znam bo chlopak nie chcial sie integrowac i z chwila gdy dojechalismy do nastepnej proby on ja juz opuszczal. Proba ta byl placyk ze slupkami w samym centrum dobczyc. Bardzo ciekawie ulozona przez Beddiego preferowala male samochody oraz z tylnym napedem. Lovwe jako debiutant zaliczyl tu podwojna taryfe za pomylenie trasy ale przeciez najwazniejsza jest zabawa, dlatego tez Zgredek do tej proby stanal tylem i zdecydowal sie na pokonanie trasy na wstecznym w mysl zasady ze tylny naped jest lepszy ! Po niezlej sensacji ze strony "generała" za stery wsiadl Baksik i wykrecil czas na poziomie dwudziestu dziewieciu sekund. Kolega pawel przez dlugi czas prowadzil swym cabrio z czasem 27sek. a ja dzieki pomocy Baksika (wielkie dzieki za swietny pilotaz) wykrecilem 28 sekund. Po ogladnieciu kilku przejazdow innych zawodnikow udalismy sie w droge. Nastepny przystanek Limanowa i start do proby na regularnosc - tutaj trzeba wykazac sie umiejetnosciami liczenia - 11 kilometrow trzeba pokonac ze srednia predkoscia 52 KM / H a wiec po szybkich obliczeniach wychodzi ze mamy na to 12minut i 42 sekundy a wiec na start! po drodze zaloga Kuba&Kuba pozyczaja znak poczatku proby , dziwne ze nikt sie nie zorietowal
Po rownej jezdzie wpadamy jednoczesnie na mete odcinka pieknym slajdem na piasku oddajac z gracja karty drogowe. Udajemy sie teraz w droge do szczawnicy w trakcie ktorej wypatrujemy zdjec do odnalezienia oraz odpowiedzi na pytania z karty drogowej. Piekna droga, dojezdzamy do kolumny innych youngtimerow jadac za nimi w dosc szybkim tempie wyprzedzamy generala i jedziemy delektujac sie droga, nagle orietuje sie ze za nami nie ma nikogo wolam przez radio "gdzie jest general" za chwile dzwoni telefon .... lezymy w rowie urwane kolo.... miny mamy nietegie widzac srebrnego golfa lezacego na prawym boku w rowie po przeciwnym kierunku niz jechalismy. Szybkie ogledziny , wyrwan sruby z piasty na prawym tylnym kole z osi, bez lawety nie pojedzie. Cale szczescie ze Beddie z Ryjkiem byli w poblizu i zalatwili lawete. Zaloga generala czekajac na pomoc udala sie na pobliska wies w poszukiwaniu jakiegos golfa z chromowanymi zderzakami w "krzokach" a my udalismy sie w dalsza droge do szczawnicy gdzie byla rozlokowana swietna proba na quadach. Po wypadzie do lasu przyszedl czas na jazde na czas i tu wg nieoficjalnych wynikow rozlozylismy konkurencje o poltorej sekundy, no ale podczas rozdania nagrod jakims dziwnym trafem dolozono nam 2 sekundy No coz wyniki i kwestie chronometrazu nigdy nie byly mocno strona tego rajdu Quady byly ostatnia proba i po niej uczestnicy mieli juz zjechac tylko do myslenic na rozdanie nagrod. My musielismy poczekac jeszcze tylko na classmobilea ktory mial ewakuowac generala do garazu baksika. Po drodze zdecydowalismy sie jednak na kolacje w hotelu black&white gdzie general wjezdzajacy w pelnym oswietleniu lawety i trabiac sygnalem "dixie to fight" stal sie niekwestionowana osobistoscia wieczoru a nawet i rajdu. Po oficjanych przmowach pani prezes hotelu przerwala nam kolacje wywolujac zaloge nr 11 do odbioru nagrody za wole walki. W salwach smiechu i brawach Zgredek odbierajac szampana probowal go jeszcze zamienic na fundusze na nową felge. Pomimo wpadek organizatorow rajd nalezy zaliczyc do naprawde udanych a ja koncze bo jade pomoc "chlopokom" zakladac nowa tylna belke do generala - haslo rajdu "Nie bój się" !!!

Chcialem podziekowac mojemu pilotowi Jurkowi za swietna zabawe i wyborna atmoswere w samochodzie oraz mojemu sponsorowi "Jakubowski AutoSewris" z ul mogilskiej w krakowie

Dziekujemy organizatorom oraz sponsorowi imprezy myslenickiemu hotelowi black & white za naprawde kapitalna zabawe - dozobaczenia za rok !!!



Temat: [S] Fiat Cinquecento Sporting
Silnik:
Auto obecnie ma przebieg ok. 111000. Remoncik silnika został dokonany w maju 2006. Wymieniony został rozrząd, pierścienie i zawory. Silnik był i pozostał seryjny. Zmieniona została jedynie elektronika. Chipa kupiłem od gościa, który startuje Sejem w wyścigach płaskich. Auto zachowuje się zgodnie z tym co mówił – ma bardziej agresywny dół i wyżej się kręci. I teraz co poniektórzy mogą się śmiać – moje Cento posiada instalację gazową. Autko przy normalnej jeździe – bez „katowania” pali 6-6,5 l gazu na 100 km. Umożliwia to tani dojazd jeśli nie dysponujemy lawetą albo motylkiem na imprezy oddalone dość znacznie od miejsca zamieszkania. Fajna rzecz jak ktoś ma ograniczony budżet lub wychodzi z tego samego założenia co ja czyli „maksimum zabawy za minimum kosztów.” Jeśli chodzi o pozostałe modyfikacje to założony jest dolot robiony na wzór Noviteca + sportowa wkładka Kingdragon. W wydechu nic nie było modzone. Założony jest jedynie końcowy wydech w Dużego Fiata.

Zawieszenie:
Początkowo auto jeździło na Eibachu + Kayaba Excel-G (gazowo-olejowa). Na przełomie marca i kwietnia postanowiłem zamontować nowiusieńkie Krosno Pucharowe (PZM-1). Na tym zawiasie przejechałem dopiero 2 imprezy (w tym SUPEROES na Miedzianej Górze). Moim zdaniem zawias na KJSy jest OK!!

Wnętrze:
Obecnie zamontowany jest kubeł Sparco Sprint + pasy 4-punktowe Sabela 3” (szerokie). Seryjną kierownicę zastąpił model Sparco z 90 mm odsadzeniem. Podniesiony jest lewarek zmieny biegów – fajny bajer, ale po 2 KJSach stwierdzam, że nie tylko bajer ale i przydatna rzecz szczególnie na szybkich imprezach (np. SuperOES na Miedzianej). Fotel pilota pozostał seryjny. Nastawiłem się głównie nie uczestnictwo w SuperOESach na Miedzanej, gdzie obecność pilota ze względu na walkę o kilogramy nie jest pożądana.

Cała reszta:
Pod silnikiem zamontowana jest oczywiście płyta. Hamulce pozostały bez zmian. Z przodu tarcze Ferodo + klocki EBC Green Stuff ; z tyłu zaś seria czy bębny. Na wszystkie koła dołożone są aluminiowe dystanse 20 mm + komplet szpilek i nakrętek. O rozjaśnienie ciemności dba zestaw 4 halogenów: 2 dalekosiężnych i 2 przeciwmgielnych. Zamontowany jest oczywiście dodatkowy włącznik wentylatora wewnątrz.

Opony:

1) Brigestone Potenza 175/50 R13 – 4 sztuki;
2) Yokohama A008 175/50 R13 – 4 sztuki;
3) Matador SM-2 160/530 R 13 – 5 sztuk;
4) Dębica Frigo Directional 155/65 R13 – 4 sztuki;
5) Kleber 145/80 (nówki) – 4 sztuki.

Felgi:
1) Oryginalne CC Sporting – 4 sztuki:
2) “Ruskie” – 4 sztuki;
3) Speedline – 4 sztuki
4) Polonez - 8 sztuk.

Inne graty:
1) Skrzynia biegów SC Sporting – wypada 2-ka;
2) Wahacze tył + przód;
3) Chłodnica.

Auto sprzedaję naprawdę z przeogromnym bólem serca. Włożyłem w niego dużo czasu, serca i pieniędzy oczywiście. W planach były dalsze modyfikacje samochodu, ale niestety jestem zmuszony sprzedać autko.

Zapraszam



Temat: Ford Fiesta MK1 (1976 - 1983)
Ford Fiesta MK1



Aby rozpocząć opowieść o historii fiesty musimy się cofnąć do końca lat 60-tych ubiegłego wieku. Dlatego, że to właśnie wtedy Ford rozpoczął prace nad małym autem miejskim (i to przewrotnie nie w europie a w kraju wielkich limuzyn i silników posiadających minimum 6 cylindrów, czyli w USA).

Pierwsze prototypy ujrzały światło dzienne w 1970 roku i zgodnie z wielkością otrzymały roboczą nazwę MINI. Dwa lata później (1972 r.) auto pozostające nadal w fazie prototypu otrzymało zmodernizowane nadwozie i otrzymało nazwę Bobcat (nazwa amerykańskiego rysia), które w roku 1973 wystylizowała włoska firma Ghia i tak powstała ostateczna wersja auta które po małych poprawkach (ach ci księgowi) w 1976 roku weszło do produkcji seryjnej.W ten sposób Ford wprowadził do swojej oferty najmniejszy w historii model będący odpowiedzią na VW Polo, Renault 5 czy Fiata 127. Rozpoczęła się era Mk1.

Auto było dostępne w jednej wersji nadwoziowej, trzydrzwiowego hatchbacka, w trzech wersjach silnikowych (1.0 Lc 40KM, 1.0 Hc 45KM, 1.1 Hc 53KM) przy czym silnik był ustawiony poprzecznie (wraz ze sprzęgnięta z nim skrzynią - co powodowało iż zajmował on tylko 20 % z objętości auta ) oraz w czterech wersjach wyposażenia Base (czyli siedzenie kierowcy za dopłatą) , L , S, Ghia i tyle. Albo aż tyle jak na autko, którego głównymi atutami miały być niskie koszty zakupu i eksploatacji, przeznaczone do jazdy miejskiej posiadające jak najmniejsze gabaryty zewnętrzne , ale mieszczące w środku 4+1 osobę i odrobinę bagażu. Jednakże parametry oferowane przez Fiestę były na tyle atrakcyjne że do grudnia 1976 sprzedano 118.400 egzemplarzy (był to na tamte czasy rekord).

Milionowa fiesta została wyprodukowana w Niemczech dokładnie 9 stycznia 1979r. Popularność małego Forda zaskoczyła wszystkich, a producentów skłoniła do stopniowego rozszerzania oferty najpierw poprzez poszerzenie oferty wyposażenia.
Najśmielszym projektem była Fiesta delSol z 1980 roku czyli wersja bez dachu
(zwana w mk3 Calypso) Jednakże wraz z rozszerzeniem oferty wyposażeniowej Ford uzupełnił także ofertę silnikową o motor o pojemności 1.3 i mocy 58KM
Występował on z felgami ze stopów lekkich o średnicy 13 i szerokości 6 cali, obutymi w opony 185/60, przednim oraz tylnym spoilerem , światłami halogenowymi wmontowanymi w atrapę chłodnicy oraz wycieraczką i spryskiwaczem tylnej szyby.

Popularność małego Forda nadal rosła i w marcu 1981 roku wyprodukowano dwumilionowy egzemplarz. Uczczono to specjalną edycją o nazwie Bravo.
Kolejnym ważnym wydarzeniem było dołożenie do oferty rynkowej we wrześniu 1981 roku najsilniejszej Fiesty Mk1 czyli jakże poszukiwanej dziś Xrki.
Posiadała ona motor z rodziny Kenta o pojemności 1.6 l i mocy 86 KM.
Co dziwne nie wyposażono jej w tylny oraz przedni stabilizator zawieszenia który był montowany w wersji superS czyli Mk1 1.3 (opcjonalnie 1.1).
W tej oto sporo poszerzonej rodzinie fiesta dotrwała do roku 1983 kiedy to nastała era MK2...

Dane techniczne:
Poj. silnika: 957–1597 cc
Moc: 40-84 koni mechanicznych
Prędkość Max.: 85-106 mph 137–170 km/h
Przyspieszenie: 0–60 mph: 17.6-10.1 sekund

Źródło: Fiesta Klub Polska



Temat: [s] Strychowa wyprzedaż Rudolfa (części samochodowe)
a więc akcja porządek wielką parą i do sprzedania dużo rzeczy
zdjęcia pod podanym adresem i lista artykułów poniżej

http://picasaweb.google.p...ciDoSprzedania#

1-5 klapa tylna kombi 50zł
6-8 felgi do renault 30zł 2szt.
9 nieaktualne
10-12 zderzak przedni DF stan dobry 40zł
13 dwururka DF 1.5 1.6 za piwo
14 tłumik pierwszy ohv piwo
15 kolektor maluch nowy typ ( nada się pod przelotówkę) piwo
16 osłona termiczna wydechu piwo
17 dwururka polonez stary typ ( daje specyficzne brzęczenie )
18 plastik podsufitki piwo
19 plastik wypełniający klapę kombi piwo
20 rura łącząca stary typ 10zł
21 głośniki przód z atrapami piwo
22 kierunkowskazy przednie z postojowymi DF 40zł
23 rura dolotowa wraz z plastikiem rover 10zł
24 światło cofania DF 10zł
25i 103 lampy tylne DF kombi/pickup 30zł sztuka 2 szt 50zł
26 wycieraczki chrom krótkie ramiona 20zł
27 odblaski DF kombi/pickup 10zł
28 lampa p.mgielna 10zł
29 znaczki 125p na rogi słupków kombi 30zł
30 chlapaki DF Borek 10zł
31 lewarek piwo
32 zegary abimex 20zł
33 termostat ohv nowy piwo
34 wycieraczki tył oddam za free
35 obudowa filtra rover 10zł
36 atrapa 10zł
37 rezerwacja Mirek
38 tapicerka klapy bagażnika borek nowa 10zł
39-40 rezerwacja Mirek 10zł
41 chłytaki caro oddam
42 pająki stary i nowy typ 20zł sztuka
43 lusterka 10zł sztuka
44 obudowa filtr pow , gaźnik 10zł
45 atrapa bez znaczka i jednej nóżki za piwo
46 atrapa DF 10zł
47 blachy pod central i el szyby przód 20zł
48 nieaktualne
49 półosie wąskie 30zł sztuka
50 ramka pod mieszek za piwo
51 wspornik kompa rover piwo
52 halogeny żółte 30zł
53 nieaktualne
54 chłytaki DF za piwo
55 zbiorniczek wspomagania ze stojakiem JKC 10zł
56 półoś lucas 30zł
57-62 bak mz 150ccm 50zł
63 brewki bmw 20zł
64 kołpaki 14`` 10zł
65 kołpaki bmw orginał 14 40zł
66-68 błotnik PP caro plus 20zł
69 okulary DF 10zł
70 wentylator Rover ( wąski silnik) 30zł
71 nieaktualne
72 zbiorniczek rover bez korka piwo
73-74i80 kanapa df tył z jedną małą dziurką 10zł
75 zaślepki lampek tył borewicz za free
76 plastiki maskujące reg. lusterek za free
77 kawałek wspornika pod wspomaganie piwo
78 wtryskiwacz sprawny rover 10zł
79 lampy przód DF różne ( w zależności od stanu piwo lub 10zł)
81 emulator wtrysków 10zł
82 lusterko wewnetrzne df polonez 10zł
83-84 nakładki nadkoli wewnetrznych DF kombi 20zł
85 panel suwaków oddam
86-87i 92-93 kanapa tył DF kombi 40zł
88 przekładnia kierownicza oddam stan nieznany
89 chłodnica wspomagania 10zł
90 kolumna kierownicza wąski wieloklin 10zł
91 rezerwacja Mirek
94 kierownica plus 10zł
95 kolektor z dwururką 10zł
96 obudowa filtra pow. gaźnik
97 głowica niekompletna ohv oddam
98 halogen pojedyńczy zelmot 15zł
99 kolejne lampy df ( piwo bądź 10zł)
100 gaźnik df ( 2 przelot podciśnieniowy) 20zł
101 2 moduły zapłonowe + moduł sport 10 zł ( sport 15 )
102 dół lampy df oddam
104 głowica kompletna DF 30zł
105 progi zewnętrzne DF nowe 30zł
106i 114 podłużnice tył 50zł obie
107i109 rynienki lewarka 20zł obie
108 próg wewnetrzny polonez fiat 20zł
110 wewnętrzna część progu ( nie wiem która strona ) 20zł
111-112 podłoga prawa i lewa nowa fabryczna 30zł strona
113 zderzak tył DF 10zł
115 podłużnica przód 20zł
116 reperaturki DF oddam
117-118 nadkola wewnętrzne tył nowe fabryka 50zł oba
119 stajenka GT 50zł
120 głowica rover z zaworami i sprężynami bez popychaczy po planowaniu 30zł
121 szyba mazda 626 PP niebieska sedan 100zł
122 pokrywa zaworów rover 20zł
123 pompa JKC 30zł
124 kolektor dolotowy rover 30zł
125 pucha rover z plastikiem 20zł
126 obudowa rozrządu rover 10zł
127 maska tylna 20zł
128 drzwi LT 20zł kompletne
129 drzwi PT 20zł kompletne
130 półosie wąskie 30zł sztuka



Temat: Sprzedam HYMER 544B Classic przebieg 20500 rok 2003/2004
Prócz drobniejszych wyjazdów byłem nim na Madziarskich termalach(2500km) z Martesem i AUTOJUREM. Póżniej w Chorwacji aż po Dubrownik z Leszkiem i Mirką 3.500 km). Trochę zlotów i wyjazdów wekendowych i się nazbierało kilometrów i miłych wspomnień. Jest to mój pierwszy w życiu kamper i po roku wiem, że ponieważ podróżujemy we dwoje, to kamper 6 osobowy jest nam niepotrzebny. Już dawno przyglądaliśmy się innym zabudowom wnętrza i urzekł nas pojazd Mirka Kalinina. Po długich poszukiwaniach znalazłem coś odpowiedniego i jutro po niego jadę.
W trakcie eksploatacji miałem awarię pieco-bojlera truma, ale po naprawie w serwisie truma w Luboniu na Morelowej (POLECAM!!!) wszystko jest w najlepszym porządku. Kupiłem go z przebiegiem 10500km i zaraz po zakupie wymieniłem oleje, filtry i pasek rozrządu. Auto ma rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja marzec 2004.
Do wyposażenia, które było w kamperze dodałem kilka gadżetów. W szoferce 2 monitory, jeden pełni rolę lusterka wstecznego( bardzo przydatne ), drugi przy cofaniu pokazuje widok z drugiej kamery 180 st. na wys. zderzaka. Zainstalowałem też alarm przestrzeni wewnętrznej, kontaktrony i ukryty wyłącznik zapłonu. Jest sejf na dokumenty i stacjonarny komputer PC Hewlett Packarda(wersja mini) połączony przez bridge z anteną 18 db, co pozwala na korzystanie z ogólnodostępnych sieci w promieniu kilku kilometrów. Dołożyłem też CB radio niezłej klasy i wymieniłem telewizor z kineskopowego na LCD z odtwarzaczem DVD. Telewizor służy też jako monitor dla komputera. Komputer jest sterowany myszką i klawiaturą bezprzewodową.
Teraz trochę danych technicznych. Zacznę od podwozia. Auto na bazie Fiata Ducato. Silnik 2.8 l JTD z chipem założonym w profesjonalnym warsztacie przez poprzedniego właściciela. Według wydruku z hamowni 159 kM i 395 Nm. Moc słuszna, w górach czasem redukcja z 4. na 3. Spalanie jak to w kamperze przy 80-90 9 litrów na autostradzie 120-130 11 litrów. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, ABS, aluminiowe felgi i ogumienie Michelin typu Camping. Z tyłu hak holowniczy z atestem do 1900 kg i nacisk 100 kg.
DŁugość/szer/wys/ 5980/2270/2780.
6 miejsc z pasami i 5/6 miejsc do spania.
Wysokość wewnątrz 1980.
Teraz spróbuję wymienić wyposażenie :->
1. Lodówka Duomatic z zamrażalnikiem ( 220/12/gaz )
2. Kuchenka 3 palnikowa z zapalaczem i odpływem przykryta płytą szklaną
3. Wyciąg nad kuchenką wraz z oświetleniem
4. Zlewozmywak 2 komorowy,
5. Łazienka z prysznicem i toaleta zintegrowane, kaseta tredford, spłukiwana z inst. ciśnieniowej
6. Łazienka ogrzewana/klimatyzowana.
7. Bojler ciepłej wody i ogrzewanie nadmuchowe Truma
8. Instalacja 220 v zabezpieczona bezpiecznikiem różnicowym
9. Zbiornik czystej wody 120l, szarej 100l.(zawór podgrzewany)
10.Klimatyzacja 220V Frostair 1700 z rozprowadzeniem
11.Bateria słoneczna z układem regulacji
12.Antena satelitarna Katherin samonaprowadzająca z reciverem( odbiera m in. cyfrę+)
13.Wszystkie okna części kampingowej z przesłonami przeciwsłonecznymi i siatkami przeciw owadom.
14.Na środku dachu duże okno Heki otwierane na korbkę, również z zasłoną i moskitierą
15.Tapicerka skórzana w kolorze kremowo-żółtym zarówno w szoferce jak i wewnątrz
16.Fotele z przodu tzw.kapitańskie ISRI z podłokietnikami, regulacjami, lewy obrotowy.
17.Klimatyzacja silnikowa dla kabiny kierowcy.
18.Inst.gazowa z automatycznym przełączaniem butli i podgrzewaniem zaworu (przegląd tzw.niemiecki zrobiony w marcu ważny do 2010 r.)
19.Telewizor LCD 15 cali(tegoroczny) na obrotowym wysięgniku
20.Radio z odtwarzaczem CD(dodatkowe głośniki w części mieszkalnej
21.Dywan na miarę na całej podłodze
22.Markiza Fiamma f60top dł 4m
23.Schodek przy drzwiach chowany elektrycznie
24.Bagażnik oryg.hymer na 3 rowery
25.Pod spodem pojemnik na szer.samochodu (np. narty, krzesła, stolik itp.)
26.Szuflada z wyposażeniem.
27.Centralny zamek na przód i tył z pilotem
28.Alarm Lagerford
29.Elektrycznie otwierana szyba kierowcy
30.Panel kontrolny
31.Termometr wewnętrzny/zewnętrzny z prognozą pogody
32.Książka serwisowa, instrukcje samochodu i urządzeń wewnetrznych, schematy elektryczne, świadectwa badań - cała gruba teczka
33. Dwa komplety oryginalnych kluczyków
34.Zestaw głośnomówiący Nokia
Pozostałe rzeczy będę dopisywał jak mi się przypomną :-D
Auto ma ślady użytkowania, drobne przytarcia, ślady po gałęziach itp.
Technicznie wszystko tip-top ale czego należy się spodziewać po takim przebiegu.
Oczywiście dodam, że zamieszkany od początku przez osoby niepalące.
Cały czas w użytkowaniu (ostatnio wczoraj). Czeka na kogoś, kto go polubi tak jak my. Odwdzięczy się niezawodnością, sprawnością i niskimi kosztami eksploatacji.
Zdjęcia dołączę sukcesywnie w miarę wykonania. Kontakt proszę na PW lub tadkul@gmail.com Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
Aktualny stan licznika 20.700 km



Temat: Best "hot hatch" według Top Gear
Best „hot hatch” według Top Gear! Nowy marcowy numer Top Gear polecamy wszystkim których nudzą minivany i małe miejskie toczydełka z mikroskopijnymi silniczkami. Najbardziej znany brytyjski kierowca wyścigowy bez twarzy – Stig, wziął na przejażdżkę po torze testowym Top Gear 29 modeli sportowych aut określanych w Anglii jako „hot hatches”. Przedstawiamy listę zwycięzców i przegranych, oraz krótki, oryginalny komentarz Top Gear do każdego z nich!

29.Peugeot 307 180 GT – Peugeot 205 GTI był kiedyś najlepszym „hot hatch” w historii. Co się z nim stało Peugeot?

28.Seat Ibiza 1,8 T Cupra – Nie ma w niej nic, czym mogłaby zagrozić Focusowi ST i Suzuki Swift Sport. Ogólnie nic specjalnego.

27.Mitsubishi colt CZT – Dobrze wyglądający mały sportowy samochód, ale zawieszenie i układ kierowniczy do poprawki.

26.Peugeot 207 GT – Co się z wami stało Peugeot? Naprawdę chcielibyśmy wiedzieć!

25.Citroen C2 VTS – Daje więcej zabawy, niż mógłbyś przypuszczać, poza tym w miarę tani. Kosztuje tylko 12 tysięcy funtów, a jeszcze możesz liczyć na promocję!

24.Volvo C30 T5 – Stabilny i miękki, dzieli wiele z Focusem ST, ale nie sposób się tego domyśleć.

23.Seat Leon Cupra – Rozczarowuje, szczególnie jakością wykończenia, bardzo mocny, ale zawieszenie mogłoby być „bardziej GTI”.

22.Volkswagen Polo GTI – przypomina Golfa GTI, niestety za bardzo i jeszcze ta cena…

21.Alfa Romeo 147 GTA – Jeśli cenisz styl i charyzmę, to auto jest numerem1!

20.Citroen C4 VTS – Lubimy bardzo tego Citroena, ale czy nie czas żeby zamontowac w nim mocniejszy silnik. Tym bardziej biorąc pod uwagę co wyczynia Loeb rajdową wersją! Drogi Citroenie prosimy o 200KM-138 to zdecydowanie za mało. Postarajcie się bardziej!

19.Mazda 3 MPS – Ekstremalnie szybki, najlepsze wybór na długie dystanse. Zero polotu i charyzmy.

18.Ford SportKa – Starożytny wojownik o walecznym sercu. Twój za osiem tysięcy funtów.

17.Skoda Octavia RS – Dzieli zawieszenie z Golfem GTI, ale Skodzie zdecydowanie brakuje polotu i charakteru.

16.Fiat Panda Sport 100 KM – Razem z Suzuki Swift i Fiestą ST udawadnia, że moc to nie wszystko. Wspaniałe auto!

15.Skoda Fabia VRS – Bardzo mocny diesel, podchodzić do kupna z uwagą!

14.Opel Astra VXR – Bardzo szybki i poręczny. Wart zastanowienia.

13.Suzuki Swift Sport – Numer 1 jeśli masz ograniczony budżet. Połyka zakręty w zawrotnym tempie, jeśli nie uśmiechniesz się po trzecim, nie chcemy cię znać!

12.Ford Fiesta ST – Jeden z tańszych „hot hatches” na rynku. Pierwsza setka już po 7,9 sekundy.

11.BMW 130i – W zasadzie nie jest to typowy „hot hatch”, ale fantastyczny sześciocylindrowy silnik i tylny napęd pozwala BMW zająć 11 miejsce.

10.Volkswagen Golf R32 – Cięższy z napędem na cztery koła, 246-konny Golf GTI V6 brzmi dobrze. Bardzo drogi.

9.Renault Megane 225 Cup – Gorszy od najnowszej, limitowanej wersji R26, ale równie dramatyczny i przynoszący frajdę.

8.Audi S3 – Cała jego wspaniałość, 265 KM i napęd na obie osie nie są warte tych pieniędzy, które żąda Audi. Szczególnie, że jest Golf GTI.

7.Renault Megane R26 – Niebotyczne właściwości jezdne i zdolnośc pokonywania zakrętów. Niestety Megane trudno ukryć upływające latka.

6.MINI Cooper S – Depcze po piętach Clio 197 KM jak to tylko możliwe, ale zbyt pretensjonalny i modny.

5.Renault Clio 197 – Jest jak zwinny królik uciekający hordzie terierów na polowaniu. Niektórzy sądzą, że nowa wersja Clio to nie to samo co stare dobre Clio 182. Są też tacy, którzy uważają, że ugrzecznienie nowej generacji wyszło Renault na dobre. My uważamy, że to absolutnie wspaniały „hot hatch”!

4.Volkswagen Golf GTI 30 Edition – Ma dodatkowe 20 koni więcej od seryjnego Golfa GTI, ale plakietki z nazwą edycji limitowanej i inne felgi na pewno nie są warte dopłaty trzech tysięcy funtów.

3.Ford Focus ST – 225 KM za niecałe 18 tysięcy funtów i najlepsze zawieszenie wśród wszystkich aut tutaj. Bardzo, bardzo blisko numeru 1!

2.Volkswagen Golf GTI – Wciąż najlepszy „hot hatch” do codziennej jazdy.

1.Honda Civic Type-R - Oto najlepszy „hot hatch” według Top Gear. Warto było czekać. Głodna obrotów, zwinna i szybka Honda zostaje naszym nowym „best hot hatch ever”!

[mototarget.pl link]



Temat: Najlepsze sportowe hatchbacki wg magazynu Top Gear
Najlepsze sportowe hatchbacki wg magazynu Top Gear

Redaktorzy magazynu Top Gear oraz najbardziej znany brytyjski kierowca wyścigowy bez twarzy – Stig, wzięli na przejażdżkę po torze testowym 29 modeli sportowych hatchbacków określanych w Anglii jako „hot hatches”. Przedstawiamy listę zwycięzców i przegranych, oraz krótki komentarz Top Gear do każdego z nich...

29. Peugeot 307 180 GT – Peugeot 205 GTI był kiedyś najlepszym „hot hatch” w historii. Co się z nim stało Peugeot?

28. Seat Ibiza 1,8 T Cupra – Nie ma w niej nic, czym mogłaby zagrozić Focusowi ST i Suzuki Swift Sport. Ogólnie nic specjalnego.

27. Mitsubishi Colt CZT – Dobrze wyglądający mały sportowy samochód, ale zawieszenie i układ kierowniczy do poprawki.

26. Peugeot 207 GT – Co się z wami stało Peugeot? Naprawdę chcielibyśmy wiedzieć!

25. Citroen C2 VTS – Daje więcej zabawy, niż mógłbyś przypuszczać, poza tym w miarę tani. Kosztuje tylko 12 tysięcy funtów, a jeszcze możesz liczyć na promocję!

24. Volvo C30 T5 – Stabilny i miękki, dzieli wiele z Focusem ST, ale nie sposób się tego domyśleć.

23. Seat Leon Cupra – Rozczarowuje, szczególnie jakością wykończenia, bardzo mocny, ale zawieszenie mogłoby być „bardziej GTI”.

22. Volkswagen Polo GTI – przypomina Golfa GTI, niestety za bardzo i jeszcze ta cena…

21. Alfa Romeo 147 GTA – Jeśli cenisz styl i charyzmę, to auto jest numerem1!

20. Citroen C4 VTS – Lubimy bardzo tego Citroena, ale czy nie czas żeby zamontowac w nim mocniejszy silnik. Tym bardziej biorąc pod uwagę co wyczynia Loeb rajdową wersją! Drogi Citroenie prosimy o 200KM - 138 to zdecydowanie za mało. Postarajcie się bardziej!

19. Mazda 3 MPS – Ekstremalnie szybki, najlepszy wybór na długie dystanse. Zero polotu i charyzmy.

18. Ford SportKa – Starożytny wojownik o walecznym sercu. Twój za osiem tysięcy funtów.

17. Skoda Octavia RS – Dzieli zawieszenie z Golfem GTI, ale Skodzie zdecydowanie brakuje polotu i charakteru.

16. Fiat Panda Sport 100 KM – Razem z Suzuki Swift i Fiestą ST udawadnia, że moc to nie wszystko. Wspaniałe auto!

15. Skoda Fabia RS – Bardzo mocny diesel, podchodzić do kupna z uwagą!

14. Opel Astra VXR – Bardzo szybki i poręczny. Wart zastanowienia.

13. Suzuki Swift Sport – Numer 1 jeśli masz ograniczony budżet. Połyka zakręty w zawrotnym tempie, jeśli nie uśmiechniesz się po trzecim, nie chcemy Cię znać!

12. Ford Fiesta ST – Jeden z tańszych „hot hatches” na rynku. Pierwsza setka już po 7,9 sekundy.

11. BMW 130i – W zasadzie nie jest to typowy „hot hatch”, ale fantastyczny sześciocylindrowy silnik i tylny napęd pozwala BMW zająć 11 miejsce.

10. Volkswagen Golf R32 – Cięższy z napędem na cztery koła, 246-konny Golf GTI V6 brzmi dobrze. Bardzo drogi.

9. Renault Megane 225 Cup – Gorszy od najnowszej, limitowanej wersji R26, ale równie dramatyczny i przynoszący frajdę.

8. Audi S3 – Cała jego wspaniałość, 265 KM i napęd na obie osie nie są warte tych pieniędzy, które żąda Audi. Szczególnie, że jest Golf GTI.

7. Renault Megane R26 – Niebotyczne właściwości jezdne i zdolnośc pokonywania zakrętów. Niestety Megane trudno ukryć upływające latka.

6. MINI Cooper S – Depcze po piętach Clio 197 KM jak to tylko możliwe, ale zbyt pretensjonalny i modny.

5. Renault Clio 197 – Jest jak zwinny królik uciekający hordzie terierów na polowaniu. Niektórzy sądzą, że nowa wersja Clio to nie to samo co stare dobre Clio 182. Są też tacy, którzy uważają, że ugrzecznienie nowej generacji wyszło Renault na dobre. My uważamy, że to absolutnie wspaniały „hot hatch”!

4. Volkswagen Golf GTI 30 Edition – Ma dodatkowe 20 koni więcej od seryjnego Golfa GTI, ale plakietki z nazwą edycji limitowanej i inne felgi na pewno nie są warte dopłaty trzech tysięcy funtów.

3. Ford Focus ST – 225 KM za niecałe 18 tysięcy funtów i najlepsze zawieszenie wśród wszystkich aut tutaj. Bardzo, bardzo blisko numeru 1!

2. Volkswagen Golf GTI – Wciąż najlepszy „hot hatch” do codziennej jazdy.

1. Honda Civic Type-R - Oto najlepszy „hot hatch” według Top Gear. Warto było czekać. Głodna obrotów, zwinna i szybka Honda zostaje naszym nowym „best hot hatch ever”!

zaczerpnięte z WP



Temat: PILNIE sprzedam Fiata Coupe 16VT kolor żółty(giallo ferrari)
Rok produkcji: 1994
Przebieg nadwozia: 149 000 km

Wyposażenie seryjne:
wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy, klimatyzacja manualna, ABS, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, tapicerka skórzana, immobilizer, alufelgi 16" z oponami zimowymi (felgi mają tu i ówdzie ciężarek, opony stan bdb).

Wyposażenie dodatkowe:
reflektory ksenonowe, tylne światła diodowe, kierunkowskazy w lusterkach, przednie tarcze nawiercane i nacinane Zimmermann, zmieniony kolor podświetlenia zegarów na biało-niebieski, dodatkowy wskaźnik napięcia, dodatkowy wskaźnik ciśnienia doładowania, wkład filtra powietrza KingDragon, chromowane ramki na zegary, chromowane ramki na pokrętła nawiewów, chromowane listwy wzdłuż konsoli środkowej, podświetlane wewnętrzne klamki drzwi, podświetlany przycisk startowy silnika, pompa paliwa Wallbro 255, przelotowy wydech końcowy KM Sport.

Sprzęt audio:
odtwarzacz MP3 Pioneer DEH P-77MP
wzmacniacz Pioneer GM-X702
dorabiane maskownice z przodu kryjące po dwa głośniki typu KickBass
profesjonalne okablowanie.

Dwa dodatkowe chipy:
NOVITEC - jak wszyscy zapewne wiedzą podnosi moc do 215 KM oraz moment do 330 NM
,,Herflickowy" - wg moich pomiarów na zegarach Greedy podaje 1,1 bara na jedynce, 1,3 bara na dwójce i trójce, 1,5 bara na czwórce i piątce (w peak'u 1,56!).

Stan techniczny:
SILNIK 5 000 km po profesjonalnej odbudowie (na gwarancji do października): wyosiowany wał, wyważony dynamicznie układ korbowo-tłokowy, nowe panewki, korbowody, tłoki z pierścieniami, wałki rozrządu, zawory, płytki dystansowe, pompa oleju, pompa wody itp. Stary został jedynie blok silnika i obudowa głowicy. Dobrze zregenerowana turbina (dmucha ciągiem 1,5 bara i nie jęknie ani nie kopci). Zregenerowana klimatyzcja - uszczelniona i nabita gazem. Zregenerowany alternator. Nowy akumulator. Nowe sprzęgło. Nowa kompletna skrzynia biegów. Wymienione lub naprawione wiele innych podzespołów których już nawet nie pamiętam...

Do poprawki(do stanu idealnego):
lakier ma pęknięcie na przedniej klapie i liczne odpryski
rozleciał się włącznik od klimatyzacji i nie chce się załączać (włączona na krótko na złączce pod maską klima działa) , coś nie gra z klapką od obiegu zamkniętego bo zimne powietrze przestało lecieć do kabiny tylko gdzieś ucieka (nie mam czasu ani cerpliwości już się w to bawić)
nie działa regulacja pochylenia przednich świateł
zapchany wężyk od spryskiwacza tylnej szyby

Cena:
zależy mi na czasie więc myślę że za całość 13 000 zł (oczywiście można przyjechać i ponegocjować podczas oględzin)
Bez radia i wzmacniacza cena 12 000 zł.

Auto do obejrzenia w Warszawie.

Mój telefon: 510 155 206

Z góry dziękuję za pomoc w znalezieniu nowego właściciela dla żółtaczki



Temat: O wyższości świąt W. nad świętami B.N... czyli nowy wita:)
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów oraz innych userów FC. To moj pierwszy list na forum mimo że zakupiłem FC tuż po świętach BN. Jestem jednak wyznawcą starej szkoły mówiącej ze netykieta to fajna rzecz i nie powinno się odzywać od razu po wejściu do nowego otoczenia tym bardziej jesli nie ma się nic konkretnego do powiedzenia poza "cześć! jestem nowy " Dlatego też siedziałem sobie cichutko i czytałem co piszą "proff userzy". W międzyczasie poznałem prezesa który wykazał duuuużo dobrej woli odpowiadając na moje wszystkie durne pytania dotyczące FC (dzięki Mariusz oraz kilku innych grupowiczów do których tez biegałem po pomoc
To tyle wstępu. Ponieważ zauważyłem ze smiało można na forum pisać o różnych przypadkach losowych związanych z FC postanowiłem opisać moją 3miesięczną przygode z tymże autkiem Szukałem czegoś wyjątkowego dla siebie i mojej Królewny (to moja lepsza połowa juz od pażdziernika a ponieważ miałem w swoim życiu coś koło 10 samochodów.... szukałem czegoś ...przez duże CZ I tak własnie wypadło że w jednym z komisów trafiłem na żółte FC 2.0 16V +. Dopiero teraz zdaje sobie sprawe że stan zauroczenia w którym sie znalazlem po obejrzeniu auta to tzw "syndrom Radicza" (mam nadzieje Radicz ze nie bedziesz na mnie o to zły ale tak dobrze opisywałeś to co sie dzieje z czlowiekiem po zobaczeniu wymarzonego FC ze doszedłem do wniosku ze należy Twoim imieniem nazwać tą nową jednostkę chorobową
Zrobilem wiec szybką rundke po okolicy i kupiłem (obawiam sie że gdybym nawet miał to auto pchać do domu to też bym kupił )
Okazało sie że samochód był z windykacji bankowej (kupiłem taniej) i praktycznie przez ostatnie 3 lata stał w jakiejś szopie ukrywany przed firmą windykacyjną "ukrainian boyz" lub podobną. Przegląd ostatnio zrobiony został w 2001 roku. Rok produkcji 1995... a na liczniku przebieg 60 tyś !!!!! autentycznie.
Ma to swoje dobre strony (w środku wygląda jak nowy!) ...ale głównie złe:)
Za punkt honoru postawiłem sobie doprowadzenie auta do stanu używalności:
1. Wymiana rozrządu.... ok.200 zl
2. Naprawa alternatora (uzwojenie i diody)... 150zl
3. Nowy akumulator ...200zl
4. Czyszczenie VAE i naprawa potencjometru +regulacje w BOSCHu....350 zł
5. Czyszczenie "mrugającego" światła .... własne (dzieki Mariusz:)
6. Próba ustawienia zbieżności... 50zł (nieudana ....o tym dalej)
7. Świece i olej ....60zł+50 zl
8. Naprawa obu zacisków hamulcowych z tyłu (śruby przy jarzmie były zapieczone i krzywe ...można dopasować od skody fabii o ile pamiętam bo fiatowskie tylko w kompletach ) + klocki... 100zl
9. Wymiana wydechu (pasuje kompletny od fiata marea 1.8 (na razie brak kasy na coś buczącego:).. 200zł
10. Prostowanie 3 felg..... 100zł (znów musze prostować.... bo polskie drogi... KUR....!!!)
11. Zakup 4 nowych opon Summerstar sport continental.... 1000 zl
12. Okazało sie że auto zle sie prowadzi przede wszystkim dlatego ze stało za długo i wszystkie gumy na silentblokach sie zwulkanizowały ( a ja podejrzewałem amorki) i cała tylna belka tańczyła jak chciala. 4 gumy + robocizna ... 500 zl. Tylne zawieszenie jest juz OK.
13. Czyszczenie, suszenie i spryskiwanie środkiem antykorozyjnym wielu złączek, konektorów itp dupereli które raz działały a raz nie.

Do zrobienia jeszcze przód.... 4 gumy wahaczy (100 zl) plus 4 gumy reakcyjnego (80zl). Dodatkowo w czasie jazdy słychać szum ktory nasila sie przy skrecaniu w lewo wiec pewnie łożysko w prawym przednim też juz padło. No i na koniec regeneracja układu hamulcowego i wymiana tarcz z tyłu .....ok 200 zl
UFFFFFFFFF !!!!!!!!:)
Reasumując:..... a co mi tam! ważne ze to FC i jak nim jade to ogląda sie za mną 80% ludzi....a jak jade z myjni to ogląda sie.... 100%
Generalnie .... napisalem tego maila ku pokrzepieniu serc tym co uważają ze mają usterki w FC...i ku pokrzepieniu własnego serca również:)

Witam serdecznie raz jeszcze
Pozdro
FRED i jego Królewna

Ps. Czy FC 2.0 może palić 15 litrów na 100 km? No wiem ze moze ale czy powinno?:)



Temat: Maciej Wisławski opowiada
Wypadek na Elmocie

Rozstania nadszedł czas. To już ostatnia opowieść, którą chciałbym się z wami podzielić. Na zakończenie opowiem historię, która - mimo że zdarzyła się prawie dwadzieścia lat temu - na zawsze pozostanie w mojej pamięci.
Potowa lat osiemdziesiątych była chudym okresem w fabrycznym zespole FSM. Kryzys gospodarczy będący skutkiem stanu wojennego był odczuwalny niemal w każdej sferze życia. Nie inaczej było w rajdach. W zespole, w którym startowałem razem z Andrzejem Lubiakiem, brakowało niemal wszystkiego. Paradoksalnie, pomimo że jeździliśmy pod skrzydłami fabryki Fiata, nasze mjdówki były znacznie gorzej przygotowane od pojazdów tzw. prywaciarzy. Nasz samochód był niedofi-nansowany i Andrzej musiał wspinać się na wyżyny swoich rajdowych umiejętności, aby wygrać z Robertem Kępką i innymi kierowcami, jeżdżącymi w prywatnych zespołach. Wiele razy podejmowaliśmy ryzyko. Czasami było ono wynagradzane, czasami jednak nie kończyło się najlepiej. Na przykład tak, jak w Górach Sowich w 1985 roku.
Rajd Elmot. Upalna pogoda, klasyczne „elmotowskie" odcinki specjalne. Początek zawodów zaplanowano na późne popołudnie. Przed nami do przejechania kilka prób. Razem z Lubiakiem jako jedna z dwóch fabrycznych załóg startujemy A-grupowym maluchem. Naszą największą konkurencją jest jednak Robert Kępka. Od początku jesteśmy nastawieni na ostrą
batalię z katowickim kierowcą, który dysponuje lepszym sprzętem. Jego maluch ma 13-calowe felgi oraz skrócone przełożenia skrzyni biegów. Mimo to podejmujemy rękawicę.
Ruszamy. Lubiak od początku prowadzi samochód z niemal chirurgiczną precyzją. Na każdej próbie prawie ociera się o przydrożne drzewa. Wie, że tylko taka jazda pozwoli nawiązać mu równorzędną walkę. Po trzech odcinkach jesteśmy z Kępką „na zero". Wreszcie przychodzi oes-klasyk „Zagórze-Dziećmorowice". Jest już ciemno, ale nie robi to na nas większego wrażenia. Znamy ten odcinek na pamięć, więc bez najmniejszych obaw ruszamy w bój w nadziei na urwanie cennych sekund. Andrzej wykorzystuje możliwości auta do maksimum. Niemal każdy zakręt pokonuje, jakby byl jego ostatnim. Do mety pozostał już tylko kilometr. Wiemy, że jeśli utrzymamy to tempo, zwycięstwo na tej próbie mamy murowane. W pewnym momencie jedziemy bardzo szybką partią w dół. Na jednym z łuków samochód łapie pobocze. Andrzej walczy jak lew o utrzymanie się na drodze, ale nie udaje się. Katastrofa. Nasz maluch wypada z drogi i dachujemy. Po kilkusekundowej poniewierce lądujemy na moim boku. Zapada cisza. Po chwili dochodzę do siebie, i gdy chcę zapytać Andrzeja, czy wszystko jest w porządku, czuję jak coś kapie na moją rękę. Pierwsza myśl, jaka przychodzi mi do głowy, to ta, że to krew Andrzeja. Krew człowieka, z którym jeżdżę od wielu lat, przyjaciela, którego bardzo cenię i szanuję. Próbuję nawiązać z nim kontakt. Ten jednak milczy jak grób. Myśli przelatują mi po głowie jak błyskawica. Zupełnie nie wiem, co robić. Nagle wyczuwam, że kapiąca ciecz to nie krew, ale benzyna. Uff, co za ulga. Po raz wtóry pytam Andrzeja, czy wszsytko w porządku. Ten na szczęście daje oznaki życia. Jest co prawda oszołomiony, ale powoli dochodzi do siebie.
Tymczasem do anszego samochodu podbiegają kibice i szybko stawiają go na cztery koła. Okazuje się, żeudało nam się wylądować na miękkim poboczu. Rajdówka nie jest poważnie zniszczona. Poza pogiętą blachą oraz potrzaskanymi reflektorami wszsytko jest w porządku. Nie zastanawiamy się więc długo, i ponownie ruszamy do walki. Na mecie oesu czaka nas już serwis, który w mgnieniu oka wymienia uszkodzone części.
Strata do Kępki nie jest duża, więc czym prędzej bierzemy się do odrabiania strat. Mimo jazdy pogiętym samochodem, wygrywamy oes za oesem. Na finiszu okazuj się jednak, że Kępka jest od ans szybszy. Cóż, taki jest ten sport. Nam pozostaje jednak satysfakcja, że nie jest to nokaut, a przegrana na punkty. Gdyby nie ten nieszczęśliwy wypadek...

Maciej Wisławski




Temat: Ankieta o bezpieczeństwie - materiał do pracy magisterskiej
Witam wszystkich uzytkowników forum
Piszę pracę magisterską na temat biespieczeństwa w samochodach i ruchu drogowym. Proszę Was o rzetelne uzupełnienie ankiety i przesłanie odpowiedzi na mojego maila o temacie "ankieta terytorium"
mail: scorpion-13@wp.pl
liczę, że nie zawiedziecie jednego z forumowiczów
pozdrawiam

treść ankiety:

ANKIETA

Szanowni Państwo!

Zwracam się z uprzejmą prośbą o wypełnienie formularza niniejszej ankiety.
Ankieta ma charakter anonimowy. Uzyskane od Państwa odpowiedzi zostaną wykorzystane jedynie jako źródło informacji do pracy magisterskiej poruszającej temat bezpieczeństwa w pojazdach mechanicznych.
Z góry dziękuję za wypełnienie ankiety i poświęcony czas.

metryczka:

Płeć: Kobieta a, Mężczyzna b

Wiek: od 18 do 25 lat c, od 25 do 50 lat d, > 50 lat e

Wykształcenie: podstawowe f, średnie g, wyższe h

1. Czy według Pana(i) nastąpił postęp w ochronie zdrowia ludzkiego w pojazdach mechanicznych
w ostatnich 20. latach?
a tak, wielki,
b tak, ale umiarkowany,
c nie nastąpił,
d nie mam zdania

2. Proszę przypisać cyfry od 1 (najważniejsza) do 10 (najmniej ważna) przy wyposażeniu samochodu:
a) pasy bezpieczeństwa ..................................................[ ]
b) klimatyzacja ..............................................................[ ]
c) ABS ..........................................................................[ ]
d) ESP ...........................................................................[ ]
e) automatyczne włączanie świateł ...................................[ ]
f) poduszki powietrzne ...................................................[ ]
g) elektryczne szyby .......................................................[ ]
h) elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka .............[ ]
i) elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele .................[ ]
j) hak holowniczy ...........................................................[ ]

3. Gdyby otrzymał(a) Pan(i) upust od dealera, na jakie wyposażenie dodatkowe zostałby on przeznaczony:
a komplet felg aluminiowych
b automatyczną klimatyzację
c ESP
d poduszki boczne i kurtyny boczne
e pakiet ubezpieczenia AC/OC/NW
f panoramiczny dach

4. Proszę wypisać, w jakie udogodnienia i systemy bezpieczeństwa powinien być wyposażony każdy nowy samochód w wersji podstawowej. (max 5 odpowiedzi)
..........................................................................................................

5. Jak często korzystał(a) Pan(i) z systemów bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem?
a często
b czasami
c rzadko
d nigdy

6. Jaki producent samochodów według Pana(i) jest liderem w dziedzinie bezpieczeństwa?
a Renault
b Ford
c BMW
d Mercedes
e Fiat
f Volvo
g Peugeot
h Volkswagen
i inny: ..................................

7. Dlaczego wybrał(a) Pan(i) daną markę? Proszę podać jakie cechy przyczyniły się do jej sukcesu.
(max 5 odpowiedzi)
.........................................................................................................

8. Czy zapina Pan(i) pasy bezpieczeństwa prowadząc samochód?
a zawsze
b zdarza mi się zapominać
c rzadko
d nigdy
e nigdy, gdyż nie mam uprawnień do kierowania pojazdami

9. Czy zapina Pan(i) pasy bezpieczeństwa jadąc samochodem jako pasażer?
a zawsze
b zdarza mi się zapominać
c rzadko
d nigdy
e tylko, jeśli mnie o to poproszą
f nie jeżdżę jako pasażer

10. Jak ocenia Pan(i) swoje umiejętności za kierownicą?
a wyśmienite
b dobre
c przeciętne
d słabe
e nie mam uprawnień do kierowania pojazdami

11. Co należałoby według Pana(i) poprawić w dziedzinie transportu by stał się on bardziej bezpieczniejszy? (max 5 odpowiedzi)
............................................................................................................

ułatwienie do udzielania odpowiedzi

metryczka: ab
cde
fgh

1 abcd
2 a b c d e f g j i
3 abcdef
4 proszę napisz coś
5 abcd
6 abcdefghi
7 proszę napisz coś
8 abcde
9 abcdef
10 abcde
11 proszę napisz coś

jeszcze raz dziekuję za poważne potraktowanie prośby
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 142 wypowiedzi • 1, 2

    Linki