Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: farby nawierzchniowe
Temat: Na co zwrócić uwagę przy wyborze ogrodzenia kutego
1) Wybór wzoru:
Styl ogrodzenia zależy od naszego gustu, jednak warto pamiętać o kilku istotnych sprawach.
Polskie prawo budowlane nie zezwala na stosowanie ostrych zakończeń (w tym grotów, drutu kolczastego) na wysokości mniejszej niż 1,8 m. Projekt ogrodzenia z ostro zakończonymi grotami prawdopodobnie nie zostanie zaakceptowany przez urzędników. W trosce o nasze dzieci, jak również mając na uwadze własną odpowiedzialność cywilną, lepiej wybrać groty zakończone kulką.
Wybierając płot w wersji niecynkowanej ogniowo dobrym rozwiązaniem byłoby rezygnacja z przesadnej ilości elementów ozdobnych takich jak „cetki”, „cebulki” itd. Te miejsca ze względu na proces produkcyjny są najbardziej wrażliwe na wykwity rdzy, w takich miejscach trudno również o właściwe zakonserwowanie farbami, zarówno przez wykonawcę, jak i przez właściciela płotu, który przecież za kilka lat będzie musiał zostać odnowiony, a wtedy malowanie każdej dodatkowej ozdóbki na naszym płocie pochłonie cenny czas. Wybierając kolor należy mieć na uwadze, że jasne kolory są bardziej narażone na widoczne ślady rdzy. Decydując się na płot w jasnym kolorze najlepszą decyzją jest zabezpieczenie metalu poprzez cynkowanie ogniowe i malowanie proszkowe.
2) Zabezpieczenie antykorozyjne:
Najskuteczniejszym zabezpieczeniem antykorozyjnym jest ocynkowanie ogniowe połączone z malowaniem proszkowym. Proszę pamiętać, że cynkowanie galwaniczne (na zimno) w żaden sposób nie dorównuje jakością ocynkowi ogniowemu. Ocynkowanie galwaniczne nie pełni funkcji skutecznej ochrony antykorozyjnej. Na warstwę ocynku nadają się tylko farby proszkowe, również po wcześniejszym przygotowaniu powierzchni. Tradycyjne metody malowania (pędzlem, natryskowo) zawodzą, w tym także farbami przeznaczonymi na ocynk. Farba już po niedługim czasie odpada płatami od powierzchni cynkowanych.
Ogrodzenie po ocynkowaniu ogniowym należy oczyścić z zabrudzeń osadzonych na powierzchni oraz nierówności (sople, zgrubienia cynku). W zależności od rodzaju pozostawione zabrudzenia są widoczne mniej (farby strukturalne, farby matowe) lub o wiele bardziej, jak na farbach połyskowych (nie zaleca się stosowania farb proszkowych z połyskiem po cynkowaniu ogniowym).
Dobrą metodą zabezpieczenia ogrodzenia przed jego ogrodzeniem jest malowanie proszkowe połączone z wcześniejszym odbiciem zendry (przez piaskowanie) oraz malowaniem proszkowym farbą podkładową (tzw. podkład cynkowy). Ta technologia jest lepszym rozwiązaniem niż stosowanie cynkowania galwanicznego.
Malowanie tradycyjne, jest stosowane coraz rzadziej ze względu na swą niską skuteczność i estetykę. Najlepszą skuteczność tej formy malowania uzyskać można poprzez stosowanie piaskowania, podkładu oraz farby nawierzchniowej. Nie zalecamy stosowania farb wieloskładnikowych typu Hammerait itp.
Najgorsze, jednak wciąż spotykane metody malowania to malowanie proszkowe bez wcześniejszego piaskowania oraz malowanie czarną farbą podkładową (tzw. minią) jako farbą nawierzchniową.
3) Montaż przęseł:
Najpopularniejsze rozwiązanie to montaż przęseł na kołki plastikowe do słupków klinkierowych lub na wkręty samowiercące przy słupkach metalowych. Można stosować spawanie przęseł do słupków metalowych, jednak niszczy to powłokę malowaną w miejscach spawania. Na życzenie klienta wykonawca powinien zastosować zabezpieczenie przeciw kradzieży ogrodzenia, jednak w ciągu ostatnich kilku lat nie słyszałem o przypadku kradzieży ogrodzeń.
4) Furtka:
Według prawa budowlanego otwór na furtkę nie może być węższy niż 90 cm. Najlepiej stosować wymiar 100-110 cm.
5) Brama:
Brama skrzydłowa najczęściej jest tańsza od bramy przesuwnej samonośnej. Stosuje się ją tam, gdzie nie ma możliwości przesuwania bramy na boki. Należy pamiętać, że brama skrzydłowa zajmuje nam miejsce na podjeździe i czasem, w przypadku krótkich podjazdów, trzeba z niej z rezygnować. W przeciwnym wypadku może się okazać, że nie zamknięmy bramy po zaparkowaniu samochodu na podjeździe przed garażem. W przypadku dużego spadku poziomu podjazdu również trzeba uwzględnić wielkość przerwy pomiędzy bramą a gruntem.
Zakup automatyki do bramy skrzydłowej jest najczęściej większym wydatkiem niż w przypadku bram przesuwnych.
Znane są dwa typy bram przesuwnych – brama samonośna oraz jeżdżąca po specjalnym profilu. Bramy samonośne ze względu na swoją konstrukcję są łatwiejsze w użytkowaniu, również zimą. Jednak potrzebują więcej miejsca. Łączna długość bramy jest zazwyczaj o 33%-50% większa od szerokości światła wjazdu. Długość przeciwwagi bramy ma wpływ na łatwość jej przesuwu.
----
Zapraszam do dyskusji!
Temat: Yakkul - Renault 5, 1,4 C3J, 1989r
Spotkałem się z różnymi opiniami więc okaże się później jak to będzie
Jedną mokrą i mroźną zimę przetrzymała bez krzywdy
1. Zabezpieczyłem wszystkie profile środkiem typu coratnin
cytuję ze strony producenta
"Sposób użycia: Lużno odpadającą rdzę (strupki rdzawe) usunąć, odtłuścić powierzchnię np. benzyną ekstrakcyjną lub wodą z detergentem. Preparat nanosić za pomocą pędzla wcierając. Po wyschnięciu (ok. pół godziny) zabieg powtórzyć. W miejscu występowania rdzy zachodzi reakcja - wyrób fioletowieje i tworzy szklistą powłokę. Na wyschnięty wyrób można nakładać dowolną emalię. Niezabezpieczony farbą nawierzchniową daje ochronę na okres ok. 1 roku.
W progi i niedostępne miejsca pchałem pistoletem pod ciśnieniem żeby maksymalnie pokryło rudą
2. Na to poszedł podkład
3.Środek do profili zamkniętych Gravit
cytuję
"Jest to jednokomponentowy wyrób woskowo-lanolinowy, doskonale zabezpieczający przed korozją. Ma dobre właściwości penetrujące w głąb szczelin, tworzy elastyczną, szczelną powłokę chroniąc przed działaniem wody i soli. Posiada bardzo dobre zdolności wypierające wilgoć z podłoża. Występuje również w opakowaniu aerozolowym.
Dopiero na to poszła pianka.
Myślę żę solidnie zabezpieczyłem, zresztą nie zamierzam auta trzymać do grobowej deski.
Kilka dobrych lat napewno mi posłuży
Duże plusy to w aucie jest dużo ciszej i lepsza akustyka audio.
13.09.07
Założone i ustawione halogenki, podpatrzyłem u Gufner`a i mam identycznie rozmieszczone tylko tyle dodam że dzięki Loodo mam dobry i tani sprzęt Wesem naprawdę się sprawdza. Pisze że dają na 400m a 600m widać jak w dzień , poprzednie miałem jakieś prawie 2x droższe made in china niby na 800m miały świecić a dawały i to 80m ale w bok.
Nie wstawiam fotek bo auto masakrycznie wygląda na masce dziobek z większego wykończone szpachlem nad górnymi światełkami i pomalowane wałkiem moim lakierem , jak zmatowię papierkiem i położę klar sprayem nie będzie tak źle. To wrzucę fotki
Musiałem się posunąć do takich drastycznych metod bo auto jest mi potrzebne na codzień.
O 3ciej w nocy autko było gotowe, przetestowałem światła, dużo przyjemniej się jeździ w długich trasach a niestety właśnie nocą robię kilometry.
Lakiernik został odłożony do wiosny. Potrzebuję konkretnych drzwi od strony kierowcy, zamieściłem ogłoszenie. W moich okazało się że było kilo szpachlu i wyszły 2 bąbelki, szpachli mam już dość więc wolę nowe drzwi.
Zamierzam też do końca roku zmienić silnik, później o ile znajdzie się czas i zawiasy bo mam standard, choć nówki amorki przód tył.
Silnik 2.0 F7R z Meganki z osprzętem, dam radę tylko zawieszenie mnie martwi a nie chcę latać jak łodzią po wodzie. Widziałem takie patenty na allegro jak gumy usztywniające do sprężyn ale to patenty wymyślają
Oj czeka mnie roboty wydech i chłodnica ciężkko będzie upakować nie mówiąc o kabelkach
Temat: Instrukcja przechowywania -magazynowania, farb i lakierów.
dla wszystkich farb magazynowanie bedzie takie same
Proszę?
Weż się i nie obraź przypadkiem ale udzielasz mylnych (iakby co to pardąc) informacji.
Wyroby farbiarskie i lakiernicze możemy podzielić na wiele kategorii, zależnie od:
Typu spoiwa
Farby alkidowe (ftalowe) do ich produkcji używa się żywic alkidowych tłustych, półtłustych i chudych. Większość żywic alkidowych zawiera w swoim składzie bezwodnik ftalowy dlatego też nazywa się je ftalowymi. Farby ftalowe są łatwe do stosowania i mają dobrą rozlewność co podkreśla ich uniwersalność, dlatego z uwagi na swoje właściwości są chętnie stosowane do prac renowacyjnych. Niestety wyroby te jeśli stosowane są na zewnątrz czasami wykazują tendencję do żółknięcia co spowodowane jest pękaniem podwójnych wiązan C=C w cząsteczkach żywicy. Powłoki farb alkidowych ulegają zmydleniu, miękną w wodzie, poza tym nie są odporne na chemikalia i rozpuszczalniki. Słaba odporność na środowisko alkaiczne (ulegają zmydlaniu) uniemożliwia ich stosowanie na świeże tynki i powierzchnie cynkowe (ocynkowane). Farby alkidowe są wyrobami, które schną chemicznie, tzn. wiążąc tlen z powietrza, dlatego nie powinno stosować się zbyt grubych warstw aby nie utrudniać dostępu tlenu do wewnętrznych części warstwy.
Farby chlorokauczukowe bardzo słabo utrzymują połysk i mają tendencję do żółknięcia, ich dekoracyjne własności są słabsze niż farb alkidowych. Mają również, tendencję do kredowania kiedy są stosowane na zewnątrz.W niskiej temperaturze i przy dużym wietrze powłoka farb chlorokauczukowych bardzo szybko, lecz głębsze warstwy powłoki zawierają jeszcze rozpuszczalniki, co może prowadzić do wad powłok.Farby chlorokauczukowe schną fizycznie i jako spoiwo stosuje się chlorowany kauczuk i niezmydlające się plastyfikatory. Farby są wodoodporne, nie ulegają zmydleniu i są odporne na kwasy i alkalia. Nie są odporne na rozpuszczalniki oraz roślinne i zwierzęce oleje i tłuszcze. Farby oparte na chlorokauczuku i niezmydlających się plastyfikatorach uważane są jako farby chemicznie odporne i stosowane w najbardziej zanieczyszczonym środowisku.Zwykle są nakładane przez natrysk hydrodynamiczny albo za pomocą wałka. Odpowiednimi rozpuszczalnikami/rozcieńczalnikami są węglowodory aromatyczne np. ksylen.
Farby poliwinylowe stosuje je się tam, gdzie wymagana jest podwyższona odporność korozyjna (konstrukcje stalowe, mostowe, specjalnego przeznaczenia) W porównaniu do farb chlorokauczukowych mają większą twardość i właściwości dekoracyjne. Są bardziej odporne na działanie czynników chemicznych (kwasy i zasady) oraz oleje mineralne i alifatyczne rozpuszczalniki, nie są odporne na estry i ketony (np. Aceton). Ponieważ schną fizycznie, to ze względu na dużą lotność rozpuszczalników często podczas malowania w czasie ciepłej i suchej pogody dochodzi do zbyt szybkiego ich odparowania i do malowanej powierzchni docierają wyschnięte cząstki farby ( jest to tz. efekt "suchego natrysku").
Farby epoksydowe są to farby dwuskładnikowe, wysychające przez reakcję chemiczną żywicy i utwardzacza (zmieszanych ze sobą tuż przed malowaniem w odpowiednich proporcjach). Po całkowitym utwardzeniu, powłoka jest bardzo twarda (twardość względem szkła wynosi 05, - 0,7) oraz bardzo odporna na czynniki mechaniczne. Wykazuje bardzo dobrą odporność na wodę, oleje, wiele rozpuszczalników i zasady( nawet stężone). Nie są odporne na stężone kwasy oraz promienie UV przez co nie powinny być stosowane w miejscach nasłonecznionych (silnie kredują).
Farby poliuretanowe są to również farby dwuskładnikowe utwardzane chemicznie (dostępne są również jednoskładnikowe, gdzie drugim składnikiem jest wilgoć z powietrza). Pod względem odporności i właściwości mechanicznych są podobne do epoksydów, z tym że nie wykazują kredowania pod wpływem UV. Ponieważ farby schną chemicznie przez przyłączanie grupy OH rozpuszczalniki muszą być bezwodne i wolne od alkoholi, także opakowania powinny być bardzo szczelnie zamknięte. W czasie aplikacji temperatura powinna wynosić powyżej 5 deg.C
Farby akrylowe są to farby wodorozcieńczalne stosowane głównie jako farby do drewna i na podłoża mineralne. Schną fizycznie przez odparowanie rozpuszczalnika. Schną bardzo szybko oraz dają powłoki o bardzo dobrej odporności na czynniki atmosferyczne. Wykazują bardzo dobrą ochronę przed UV (nie kredują ani nie żółkną) Utrzymują połysk przez bardzo długi czas.
sposobu wysychania powłoki
Schnięcie fizyczne zachodzi pod wpływem odparowania rozpuszczalnika(rozcieńczalnika) i zazwyczaj jest odwracalne (przy ponownym użyciu rozpuszczalnika możliwe jest rozpuszczenie powłoki).
Schnięcie chemiczne zachodzi pod wpływem reakcji chemicznej (wiązanie tlenu lub wilgoci z powietrza, lub reakcji z drugim składnikiem farby (utwardzaczem))
zastosowania i funkcji w zestawie lakierniczym
Grunty są to farby mające bezpośredni kontakt z podłożem i będące do niego dopasowane(np. grunty do drewna muszą mieć bardzo dobrą penetrację i zawierać środki grzybobójcze, natomiast grunty do metalu muszą zawierać pigment antykorozyjny). Powinny być łatwe w szlifowaniu i szybko schnąć.Grunty nie muszą mieć walorów ozdobnych.
Międzywarstwa są to farby służące głównie jako powłoki do ochrony barierowej, oraz maskujące ubytki powierzchni. Powinny być łatwe w szlifowaniu oraz wykazywać pewną odporność na czynniki zewnętrzne (ze względu, że czasami międzywarstwę pokrywa się emalią po dłuższym czasie).
Emalia są to wyroby nawierzchniowe, posiadające duże walory dekoracyjne, powinny być odporne na czynniki mechaniczne, atmosferyczne.
Gruntoemalie są połączeniem gruntu i emali, służą przede wszystkim do czasowego zabezpieczenia metalu przed korozją (np. wykonawca maluje przedmiot a odbiorca przemalowywuje go na odpowiedni dla siebie kolor). Muszą więc posiadać zarówno właściwości dekoracyjne jak i antykorozyjne.
rodzaju rozcieńczalnika
Wyroby wodorozcieńczalne (dyspersyjne) są to z reguły wyroby akrylowe będące zawiesiną cząstek farby w wodzie. Głównie stosuje się je do malowania podłoży mineralnych i drewnianych
Wyroby rozpuszczalnikowe gdzie rozpuszczalnikiem jest ciecz organiczna.
+ rozcieńczalniki alifatyczne
+ rozcieńczalniki aromatyczne
+ aldehydy, ketony, alkohole
ilości składników farby dostarczanej wykonawcy
jednoskładnikowe schnące fizycznie poprzez odparowanie rozpuszczalnika lub wiązanie tlenu z powietrza (farby alkidowe)
dwuskładnikowe schnące przez reakcję chemiczną składników farby (epoksydy) lub przez wiązanie wilgoci (niektóre poliuretany)
Temat: Opel
Początek obecności w Polsce
Obecność marki Opel w Polsce rozpoczęła się 31 maja 1991 roku, z chwilą rejestracji firmy General Motors Poland, będącej wyłącznym importerem i dystrybutorem samochodów marki Opel. Od samego początku działalność firmy General Motors rozwijała się bardzo szybko: w 1992 roku posiadała już 25 punktów dealerskich marki Opel i 14 Autoryzowanych Stacji Obsługi. Obecnie sieć sprzedaży Opla w Polsce liczy 70 głównych stacji dealerskich oraz 37 punktów satelitarnych.
Początek działalności produkcyjnej
Działalność produkcyjną General Motors Poland rozpoczęła w 1994 roku, kiedy uruchomiono w Warszawie montaż Opla Astry, a następnie od 1998 roku, Vectry. Warszawska montownia zakończyła swą działalność
w czerwcu 2000 roku, kiedy to głównym ośrodkiem produkcyjnym General Motors w Polsce stała się, otwarta
w październiku 1998 roku, fabryka w Gliwicach, jeden z najnowocześniejszych zakładów tego koncernu na świecie.
GM zainwestował w Opel Polska (obecnie General Motors Manufacturing Poland) ponad 650 milionów euro,
a pierwszym produkowanym w tym zakładzie modelem była Astra Classic. W chwili obecnej w Gliwicach powstają dwa modele: microvan Agila, którego jedynym producentem na świecie jest GMMP, oraz od 3 października 2003 roku Astra II, popularny samochód kompaktowy. We wrześniu 2005 roku GMMP rozpocznie produkcję Zafiry ll, najnowszej wersji 7 miejscowego vana Opla.
Wartości w procesie produkcyjnym Opla w Polsce
Nowoczesne metody zarządzania i produkcji, wykwalifikowana załoga, wysoka jakość oraz troska
o środowisko, to główne elementy, mające wpływ na sukces tej inwestycji.
Wyniki w zakresie jakości produkcji zostały potwierdzone przez szczegółowe raporty, zawierające opinie klientów z najważniejszych rynków zbytu w Europie, a także uznane instytucje certyfikujące. W 1999 roku zakład otrzymał certyfikat jakości wg Normy PN-ISO 9002 przyznany przez dwie niezależne firmy certyfikujące, KBA (Kraftfahrt Bundesamt) z Drezna i PCBC (Polskie Centrum Badań i Certyfikacji) z Warszawy. Spełnienie wymagań powyższej Normy zostało potwierdzone w następnych latach 2000 i 2001 w trakcie audytów kontrolnych przeprowadzonych przez te instytucje.
Produkcja w zakładzie Opel Polska odbywa się z zachowaniem dbałości o środowisko naturalne. W pełni ekologiczne rozwiązania stosowane są m.in. w Lakierni, zaprojektowanej i wybudowanej zgodnie
z rygorystycznymi normami ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy, obowiązującymi w Unii Europejskiej. Karoserie samochodów pokrywane są tam warstwą bezołowiowej farby antykorozyjnej najnowszej generacji,
a wszystkie lakiery podkładowe i nawierzchniowe są wykonane w technologii wodorozcieńczalnej, co oznacza brak emisji, szkodliwych dla środowiska oparów rozpuszczalników organicznych. Wykorzystywanie najwyższej klasy robotów lakierniczych oraz działająca na terenie zakładu nowoczesna oczyszczalnia ścieków, pozwalają ograniczyć do minimum ilość odpadów.
W 2002 roku zakład otrzymał certyfikaty potwierdzające wdrożenie „Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Ochroną Środowiska” według międzynarodowych norm ISO 9001-2001 i ISO 14001.
Rola działalności produkcyjnej dla gospodarki
Fabryka Opel Polska, obecnie General Motors Manufacturing Poland, jest największą zagraniczną inwestycją
w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, zatrudniającą na swym terenie ponad 2.200 osób. W ostatnich pięciu latach wyeksportowane zostało średnio 82% produkcji, liczba ta tylko w 2002 roku stanowiła (wg danych GUS) 1,07% krajowego eksportu. Poza wielkością eksportu pozytywny wpływ na rozwój polskiej gospodarki,
ma także wkład General Motors w promocję Polski, jako kraju przyjaznego inwestorom. Intensywna współpraca
z polskimi dostawcami przyczyniła się do wzrostu ich liczby z tylko 6 w 1997 roku do aż 73 obecnie. Dostarczają oni swoje produkty i usługi nie tylko do zakładu Opla w Gliwicach, ale także do innych jednostek GM w Europie, Ameryce Północnej, Azji, czy Ameryce Południowej. Współpraca ta pozwoliła na stworzenie dodatkowych kilku tysięcy miejsc pracy.
Działalność społeczna oraz osiągnięcia firmy
Działalność General Motors w Polsce, to także zaangażowanie w wiele przedsięwzięć o charakterze społecznym i charytatywnym. Na potwierdzenie wystarczy wspomnieć chociażby takie projekty, jak: budowa „Domów Nadziei” we współpracy z międzynarodową organizacją Habitat for Humanity; skierowany do młodzieży program wizyt edukacyjnych w zakładzie Opel Polska, w którym uczestniczyło już ponad 4.000 osób; udział
w programie szkoleniowym Plato, skierowanym do śląskich małych i średnich przedsiębiorstw; czy też organizacja wielkiego koncertu jubileuszowego dla mieszkańców Gliwic i okolic.
Sukcesy odnoszone przez General Motors Poland i Opel Polska, zostały potwierdzone przyznaniem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in.: „Inwestora roku 1999 dla GM Poland i Opel Polska” przyznaną przez Polski Klub Biznesu; w latach 1999, 2000, 2001 i 2003 nagrody Prezesa General Motors; w roku 2000 wyróżnienie „Dla Tego, który Zmienia Polski Przemysł” przyznane przez Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości; w roku 2001 „Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP” w kategorii „Najlepsze Inwestycje Zagraniczne w Polsce w 2000 roku”; oraz w roku 2002 tytuł „Dobroczyńcy Roku 2001”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce
Temat: Nowy most w Wyszogrodzie
WYKONANIE KONSTRUKCJI STALOWEJ MOSTU
Konstrukcję stalową mostu zaprojektowano ze stali 18G2A z atestem hutniczym i odbiorem komisarycznym Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.
Konstrukcję przęseł mostu podzielono poprzecznie i podłużnie na płaskie elementy wysyłkowe, złożone z fragmentów dźwigarów głównych, poprzecznic, stężeń wiatrowych i toru jezdnego wózka rewizyjnego. Przy podziale przyjęto zasadę, że największa masa elementu wysyłkowego nie może przekroczyć 45 ton. W rzeczywistości największą masę mają elementy znajdujące się nad podporami pośrednimi przęseł części nurtowej. Ich wymiary wynoszą 12,0m*5,5m, a masa 40,8 ton. Najdłuższe elementy wysyłkowe dźwigarów miały długość 26m wysokość 3m.
W wytwórni wykonano zabezpieczenia antykorozyjne konstrukcji stalowej, składające się z warstwy cynku o grubości 0,20mm(nałożonej metodą metalizacji natryskowej), warstwy doszczelniającej o grubości 0,08mm, wykonanej farbami epoksydowymi oraz warstwy nawierzchniowej.
TRANSPORT NA PLAC BUDOWY
Elementy wysyłkowe konstrukcji stalowej przetransportowano z wytwórni na miejsce budowy w Wyszogrodzie przy użyciu środków transportu kołowego będących w posiadaniu Zakładu Sprzętowo-Transportowego Mostostalu Kraków. Do przewozu elementów użyto zestawów kołowych składających się z ciągnika Mercedes z naczepą płaską typ Faymonville (o ładowności do 50 ton) lub Goldhoffer (o ładowności do 45 ton).
OPIS MONTAŻU
Podział konstrukcyjny mostu na części zalewową i nurtową narzucił wykonawcy montażu odrębne podejście do technologii i organizacji montażu obu części mostu. Niemniej montaż obu części wykazuje pewne cechy wspólne:
scalanie konstrukcji przęsłowej mostu w blok montażowy odbywa się na placu scalania, zlokalizowanym za przyczółkiem lewobrzeżnym dla części zalewowej oraz prawobrzeżnym dla części nurtowej; największa długość bloku montażowego części zalewowej wynosi 650m, a części nurtowej 550m, masa zaś odpowiednio 1700 i 3300 ton;
do nasuwania nie przewidziano podpór pośrednich pomiędzy filarami mostu; oba bloki montażowe są wyposażone od czoła we wsporniki montażowe (awanbek). W części nurtowej mostu w celu pokonania rekordowej rozpiętości wspornika (100m), występującej w stanie montażowym mostu, przewidziano układ wspomagający, składający się z pylonu w kształcie litery A o wysokości21m i ośmiu odciągów liniowych połączonych z konstrukcją mostu za pośrednictwem ram kotwiących. Układ wspomagający miał za zadanie zmniejszyć naprężenia w konstrukcji mostu w trakcie nasuwania. Pylon zmontowano nad elementem podporowym (oś 13), w odległości 75m od czoła nasuwanego bloku montażowego konstrukcji mostu;
scalanie i nasuwanie odbywa się cyklami, w których blok montażowy jest wydłużany o kolejne przęsło, a następnie nasuwany (nasuwanie o odcinek równy rozpiętości przęsła); blok montażowy jest przesuwany po łożyskach ślizgowych na przekładkach teflonowych;
ruch bloku montażowego jest wymuszany:
w części zalewowej za pomocą dwóch siłowników hydraulicznych oddziałujących na konstrukcję przęsła poprzez trawersę opierającą się o żebra pionowe dźwigarów głównych mostu;
w części nurtowej za pomocą dwóch hydraulicznych pras przelotowych ciągnących blok montażowy.
W obu przypadkach oddziaływania siłowników są przekazywane przede wszystkim na konstrukcję przyczółków mostu.
Stopień trudności montażu części nurtowej jest większy niż w części zalewowej. Różnice w stopniu komplikacji montażu wynikają z:
różnic w ukształtowaniu konstrukcji (stał wysokość dźwigarów głównych części zalewowej oraz parabolicznie zmienna w części nurtowej);
odległości pomiędzy podporami mostu wynoszącej w części zalewowej 60m, a w części nurtowej 100m;
różnic w ukształtowaniu terenu:
część zalewowa obejmuje taras zalewowy rzek Wisły i Bzury; ze względu na organizację budowy mostu na tym terenie, wzdłuż budowanego mostu, wykonano od podpory nr 1 do podpory nr 13 drogę technologiczną z nawierzchnią tłuczniową na nasypie piaskowym i zapewniono tym samym dogodne warunki do realizacji budowy;
część nurtowa obejmuje główny nurt rzeki Wisły o szerokości około 450m, ograniczony z prawej strony skarpą o wysokości około 20m;
lokalizacji placów scalania:
dla części zalewowej na nasypie drogowym, wykonanym do poziomu około 2m poniżej poziomu niwelty projektowanej drogi, z dogodnym dojazdem od strony drogi Kamion-Płock;
dla części nurtowej w głębokim wykopie (średnio 5m)wykonanym do poziomu niwelty projektowanej drogi, z dojazdem przez wąskie ulice Wyszogrodu;
kierunku nasuwania:
część zalewowa jest nasuwana "pod górę", zgodnie z pochyleniem docelowym 1% niwelty mostu;
część nurtowa jest nasuwana "z góry", ze spadkiem 2%;
Ustawienie konstrukcji nasuniętego mostu w położeniu docelowym będzie poprzedzone demontażem toru poślizgowego. Faza ustawienia mostu na łożyska docelowe będzie się składać z następujących czynności:
opuszczanie równoległe (w spadku 2%) o około 0,9m,
opuszczanie przez obrót (ze spadku 2% do 1%)wokół osi na podporze nr 12.
ZAPEWNIENIE JAKOŚCI REALIZACJI MOSTU
Mostostal Kraków S.A. posiada certyfikat systemu zapewnienia jakości wg normy EN ISO 9002 i dlatego produkcja oraz montaż konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Wyszogrodzie były realizowane zgodnie z procedurami i instrukcjami systemu zapewnienia jakości. Nadzór nad zapewnieniem jakości w trakcie realizacji budowy był prowadzony w oparciu o PN-89/S-10050, program zapewnienia jakościoraz procedury i instrukcje zapewnienia jakości Mostostalu Kraków S.A. Wszystkie operacje związane z wytwarzaniem, montażem oraz pracami antykorozyjnymi były sprawdzane i dokumentowane. Dla zapewnienia właściwej jakości robót spawalniczych spoiny czołowe elementów konstrukcji były w 100% kontrolowane radiograficznie lub ultradźwiękowo, a spoiny pachwinowe były badane metodą penetracyjną lub ultradźwiękową.
materiał pochodzi ze strony http://users.v-lo.krakow.pl/~rafal/rafmost.htm
Temat: Co się robi w OSiRze
Wykaz remontów przeprowadzonych w OSiR w 2004 r.
basen letni
1.wykonanie nowego wejścia: przeniesiono wejście tak, aby nie kolidowało z wejściem do budynku administracji, przeniesiono szatnię.
2.remont elewacji obiektów: wymalowano elewacje budynków oraz wymianiono część odeskowaniaz budynku szatni drewnianych
3.remont osadnika na rurociągu doprowadzającym wodę: wymieniono zniszczoną sieć drenażową, wymieniono wsad filtrujący.
4.wymiana odcinka 70 metrów rurociągu doprowadzającego wodę: wskutek przerośnięcia korzeniami i znacznego zniszczenia zaszła konieczność wymiany całego odcinka rurociągu.
5.remont rurociągu odprowadzającego wodę: wsskutek zawalenia odcinka rurocioagu zaszła koniecznośc wymiany zniszczonego odcinka.
6.wymiana oświetlenia zewnętrznego: wymieniono przestarzałe lamy rtęciowe na energooszczędne lamy sodowe oraz zainsalowano nowe oprawy w brakujących miejscach.
stadion
1.budowa nowej nawierzchni boiska nr 2: wyrównanie podłoża, wykonanie sieci drenów pionowych, wykonanie nowej nawierzchni trawiastej
2.remont nawierzchni boisk nr 3 i 4: piaskowanie, wyrównywanie, wykonanie drenów pionowych, uzupełnianie murawy
3.remont odcinka 100 m ogrodzenia od ul. sportowej ? uzupełnienie brakujacych i zniszczonyhc elementów stalowych siatką ogrodzeniową
4.remont częściowy muru od strony torów: wykonanie obrzutki cementowej
5.remont małej wieży: wykonanie nowego pokrycia z papy termozgrzewalnej, wymiana rynien i rur spustowych, odnowienie i wymalowanie elewacji
6.zanstalowanie prowizorycznego oświetlenia zewnętrznego (alejka, wieża)
budynek administracji
1.remont kotłowni: wykonano nową wylewkę, położono posadzkę z płytek ceramicznych, ściany pomieszczenia wykończono płytkami, zainstalowano nowy piec CO zasilany gazem ziemnym.
2.wymiana sieci CO: sieć z rur stalowych z grzejnikami żeliwnymi wymieniono na sieć z rur miedzianych z grzejnikami panelowymi
3.częściowa wymiana sieci elektrycznej: wymieniono rozdzielnię, część sieci o przewodach aluminiowych zastąpiono przewodami miedzianymi, wymieniono przestarzałe i zużyte oświetlenie żarowe na nowoczesne energooszczędne.
4.wymiana podłóg: w części pomieszczeń biurowych i korytarzu zużytą wykładzinę PCV zastąpiono podłogą z paneli.
5.wymiana mebli: w części pomieszczeń biurowych stare i zużyte meble zastąpiono meblami nowymi.
6.malowanie: wymalowano pomieszczenia biurowe oraz hall i korytarz.
7.pokrycie płytkami ceramicznymi posadzki w hallu: starą posadzkę z lastryka pokryto płytkami ceramicznymi o dużej odporności na zużycie.
8.wymiana okien: stare, drewnianie okna zastąpiono nowoczesnymi oknami z PCV, usunięto kraty z okien zastąpując je roletami antywłamaniowymi.
9.wykonanie nowych toalet: przystapiono do adaptacji dwóch pomieszczeń na toalety: wykonane sieć kanalizacyjną, wodną i elektryczną, wykonano ywlewki betonowe, rozpoczęto wykańczanie posadzek i ścian płytkami ceramicznymi.
warsztat
warsztat
1.Odtworzenie dokumentacji budynku: wykonano inwentaryzację budowlaną oraz projekt techniczny remontu budynku.
2.wymiana okien: wymieniono stare i zużyte okna drewniane na nowe energooszczędne.
3.wymiana sieci CO: przystąpiono do wymiany starej sieci stalowej z rurami Faviera na sieć miedzianą z grzejnikami panelowymi; do końca grudnia wykonano połowę prac zaplanowany na 2005 r..
4.wymiana sieci elektrycznej: przystąpiono do wymiany sieci elektrycznej aluminiowej na miedzianą oraz do wymiany rozdzielni.
5.wymiana zużytych drzwi i bram: wymieniono dwie drewniane bramy wjazdowe do pomieszczeń w przyziemiu na bramy roletowe, oraz pozotałe drzwi drewniane na stalowe antywłamaniowe.
lodowisko
1.remont agregatowni: przeprowadzono remont i adaptację pomieszczeń po agregatach amoniakalnych na wypożyczalnię łyżew i szatnię
2.adaptacja starej wypożyczalni na powiększenie przebieralni i pomieszczenie gospodarcze.
3.remont kotłowni: wymiana pieca CO, wymiana zbiornika wody gorącej, wymiana odmulnika oraz zainstalowanie sysytemu automatycznego sterowania.
4.wymiana grzejników CO: zlikwidowano zniszczoną sieć grzejnikową w hali głównej, wymieniono zniszczone grzejnik stalowe na nowe.
5.wymiana bram wjazdowych pomieszczenia rolby: stare bramy z blach stalowych zastąpiono bramami roletowymi.
6.remont rolby: przeprowadzono remont rolby z wymianą opon oraz remontem kapitalnym silnika.
7.remont bieżący agregatu mrożącego: przeprowadzono przegląd techniczny agretatu wraz z oczyszczaniem komory skraplania oraz wymianą elementów elektrycznych i doprowadzeniem parametrów glikolu do stanu technologicznego.
Hala Pionierów
1.remont kapitalny dachów płaskich: usunięcie pęcherzy w warstwie papy, uszczelnienie spoin, położenie nowej warstwy papy nawierzchniowej termozgrzewalnej.
2.remont ścian hali głównej: usunięcie starych warstw farby, uzupełnienie ubytków tynku, malowanie.
3.remont kapitalny parkietu: usunięcie resztek starego lakieru, likwidacja pęcherzy i podniesień, cyklinowanie, wymalowanie pól do gry, położenie nowego lakieru.
4.wymiana oświetlenia hali głównej: 21 lamp rtęciowych (pobór mocy ok. 20 kW) wymieniono na 6 energooszczędnych lam sodowych o wyższej emisji światła (pobór mocy 2,4 kW).
basen kryty
1.wymiana okien w łączniku: 6 zniszczonych okien konstrukcji stalowej wymienono na okna nowoczesne, energooszczędne
2.wymieniano skorodowane i zniszczone główne przyłącze wodne.
3.naprawiono i uszczelniono przeciekający dach przy świetlikach na łączniku.
Hala Zawiszów
1.wymieniono zniszczony wymiennik ciepła oraz pompy w systemie wentylacji hali,
2.uporządkowano rozdzielnię elektryczną doprowadzając do stanu zgodnego z dokumentacją,
3.uruchomiono stała sieć nagłośnieniową poprzez wykonanie stałego przyłącza do przenośnego miksera i włączenie do sieci głośników stropowych
4.wykonano renowację nawierzchni boiska: uzupełnianie brakującej murawy, nawożenie, wertykulację.
Pana Śmieszka proszę o nową porcję szyderstw, a wszystkich normalnych o uwagi i propozycje na przyszłość.
Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 99 wypowiedzi • 1, 2