Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: fedeacja Konsumentów Szczecin
Temat: Transakcja zawarta na allegro i problem ze sprzedającym
Chociaż się staram, to nieomylny nie jestem
Jeśli już otrzymasz odpowiedź od Rzecznika, to napisz o tym na forum. Sam jestem ciekawy jak się do tego ustosunkuje.
Pozdrawiam.
Witam :)
Uzyskałem nieco informacji i pomocy z Federacji Konsumentów w Szczecinie. Wkleję maila którego od nich otrzymałem. nadmienię że stosuje się to do osób prywatnych a nie firm (dotyczy sprzedającego) jeżeli sprzedającym jest firma zastosowanie mają inne przepisy prawne. Cytuję co napisali:
"Szanowny Panie,
W opisanym stanie rzeczy najpierw powinien Pan pisemnie (najlepiej pocztą, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) w oparciu o art. 495 par. 1 kodeksu cywilnego w związku z art. 405 kodeksu cywilnego zażądać od sprzedawcy zwrotu ceny telefonu, tj. 370 zł, w wyznaczonym przez Pana terminie.
W przypadku niespełnienia przez sprzedawcę tego żądania pozostaje wkroczenie na drogę postępowania sądowego z powództwem przeciwko sprzedawcy o zapłatę."
Mam nadzieję że komuś to pomoże....czy pomoże mnie jeszcze nie wiem ale się na pewno dowiem. Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)
Temat: Niesolidny producent
| Otóż zamówiłem troszkę mebelków do sypialni z pewnej firmy w Szczecinie
na
| niemałą sumkę. Miały być już po 2 tygodniach
[..]
| na razie dotarła 1/3 zamówienia, a idzie już 7 (siódmy) tydzień od dnia
| zamówienia.
Czy była zawarta pisemna umowa, złożone pisemne zamówienie z potwierdzonym
pisemnie terminem dostawy, wpłacona zaliczka (albo lepiej - zadatek)?
| Moje pytanie jest takie: czego mogę oczekiwać i od kogo: przeprosin,
rabatu,
| itp; od producenta czy dystrybutora?
Wg. dobrych kupieckich zasad należałoby się jakieś zadośćuczynienie
od poważnej firmy.
| Jak mogłaby pomóc mi Federacja Konsumentów?
To chyba trzeba FK spytać?
| Zależy mi na tych meblach, więc niestety jestem skazany na tego
producenta.
No to niestety chyba niewiele da się zrobić. Np. wycofać zamówienie
i zmienić dostawcę.
Wpłacona była zaliczka ok 1/8 wartości zamówienia, ale termin był ustalany
jedynie ustnie.Nie mam umowy, a tylko dowód sprzedaży z napisem "zaliczka."
Natomiast wycofywać zamówienia nie chcę, bo nigdzie indziej nie znajdę tego,
co szukam.
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
AP
PS Gdzie w Szczecinie jest Fed Kons.?
Temat: Kto kupi kota w worku?? ArtykuŁ z Onet.pl
"W myśl ustawy o ochronie zwierząt, zwierzę nie jest rzeczą. Skoro jednak w sklepie jest tylko towarem, wypadałoby, aby dość drogi towar sprzedawać klientowi zgodnie z obowiązującymi zasadami. Towar powinien być oznakowany w sposób umożliwiający identyfikację, z podaną marką czy adresem producenta, z gwarancją i instrukcją obsługi, którą mogłabym przeczytać przed podjęciem decyzji o zakupie. Kartka informująca, że w kojcu leżą szczeniaki amerykańskiego cocker spaniela, miniaturowe sznaucerki czy też szczenięta jakiejkolwiek innej rasy nie jest oznakowaniem ani dowodem pochodzenia, jedynie sugeruje, że oferuje się towar markowy.
Zostaję więc, jako potencjalny klient, skłaniana do podjęcia decyzji sprzecznej z moim interesem. Oferuje mi się towar o niewiadomym pochodzeniu jako markowy, a do tego towar przechowywany jest w sposób zdecydowanie szkodliwy dla przyszłego użytkownika.
(...)
Nie kupując zabawek, karmy, smyczy, ani żadnych akcesoriów w sklepach, w których wystawiane są na sprzedaż szczeniaki. Bojkotując te sklepy. Zgłaszając do Federacji Konsumentów i Inspekcji Handlowej fakt oferowania nie oznakowanego towaru, towaru pozbawionego rzetelnej gwarancji oraz instrukcji użytkowania."
Bardzo mądry artykuł! Na szczęście w Szczecinie jeszcze nie widziałam szczeniaków w sklepie zoologicznym, ale jeśli spotkam się z czymś takim, to na pewno skorzystam z tej ostatniej porady.
Temat: uszkodzona w warsztacie szyba sam.
[...]
| Tak. Właściciel zdenerwował się (dla Niego wymiana szyby, to spory
| koszt) i odjechał.
Ma świadków? Bo jeśli nie udokumentował sprawy to będzie miał teraz duży
kłopot, bo wszyscy się w warsztacie wyprą, że w ogóle coś takiego miało
miejsce. Generalnie - wszystko załatwiać na piśmie za potwierdzeniem odbioru,
iść do właściciela z pisemkiem, a przede wszystkim archiwum grupy
i http://www.federacja-konsumentow.org.pl
OK, przejrzę archiwum grupy, dopytam Go o szczegóły i skieruję do
oddziału FK w Szczecinie.
Dziękuję bardzo za informacje!
pozdrawiam
Piotr
Temat: Niesolidny producent
Witam wszystkich serdecznie. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto poradzi
mi coś w moim problemie.
Otóż zamówiłem troszkę mebelków do sypialni z pewnej firmy w Szczecinie na
niemałą sumkę. Miały być już po 2 tygodniach bo dostawca ma dobry układ z
producentem. Jednak w owym czasie dowiedziałem się, że producent tych mebli
przeniósł się za granicę, więc termin się wydłużył do 6 tygodni. OK,
potrafię to zrozumieć-sytuacja wyjątkowa, mój pech. Oczywiście minęło tyle
czasu, a o meblach ani słychu. W końcu okazało się, że na razie dotarła 1/3
zamówienia, a idzie już 7 (siódmy) tydzień od dnia zamówienia.
Moje pytanie jest takie: czego mogę oczekiwać i od kogo: przeprosin, rabatu,
itp; od producenta czy dystrybutora?
Jak mogłaby pomóc mi Federacja Konsumentów?
Zależy mi na tych meblach, więc niestety jestem skazany na tego producenta.
Pozdrawiam na koniec i życzę tylko solidnych dostawców.
Adam Piotrowski
PS Czy ktoś ma namiary na firmę SCANWOOD?
Temat: Niesolidny producent
Otóż zamówiłem troszkę mebelków do sypialni z pewnej firmy w Szczecinie na
niemałą sumkę. Miały być już po 2 tygodniach
[..]
na razie dotarła 1/3 zamówienia, a idzie już 7 (siódmy) tydzień od dnia
zamówienia.
Czy była zawarta pisemna umowa, złożone pisemne zamówienie z potwierdzonym
pisemnie terminem dostawy, wpłacona zaliczka (albo lepiej - zadatek)?
Moje pytanie jest takie: czego mogę oczekiwać i od kogo: przeprosin, rabatu,
itp; od producenta czy dystrybutora?
Wg. dobrych kupieckich zasad należałoby się jakieś zadośćuczynienie
od poważnej firmy.
Jak mogłaby pomóc mi Federacja Konsumentów?
To chyba trzeba FK spytać?
Zależy mi na tych meblach, więc niestety jestem skazany na tego producenta.
No to niestety chyba niewiele da się zrobić. Np. wycofać zamówienie
i zmienić dostawcę.
Temat: Honda - Złodzieje
Proszę o pomoc .Wpłaciłem w Hondzie w Szczecinie zaliczkę w wysokości
5000 zł jako pierwsza wpłata za samochód. Po miesiącu okazało się że
Zgłoś się do Federacji Ochrony Konsumenta oni najprawdopodobniej
najszybciej to załatwią ,przeczytaj dokładnie umowę przedwstępną jeśli
nie ma w niej klauzuli o tym iż ,dealer może zmienić wersję
dostarczonego pojazdu bez uzgodnienia tego z tobą to masz przegwizdane
,jeśli nie to sprawa prosta umowa przedwstępna jest także zobowiązująca
dla drugiej strony .Nie ustępuj to tak jakbyś kupował masło a otrzymał
margarynę tylko w innym opakowaniu . Sprzedawca nie ma prawa zatrzymać
przedpłaty jeśli zamówiony towar nie zgadza się ze specyfikacją ,jak FOK
nie pomoże to postrasz ich prasą i lokalną telewizją zobaczysz ,że
zmiękną .
Powodzenia.
Ps teraz wiesz już jakiego auta nie kupować?
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.274 / Virus Database: 144 - Release Date: 23-08-2001
Temat: Do niemieckich miast tylko ze specjalną plakietką
"Nawet właściciele nowych aut muszą kupić specjalną plakietkę. Za jej brak czeka nas 40 euro mandatu i punkt karny.
- Nic nie wiedziałem o takim przepisie - dziwi się Wiesław Juszczak, kierowca ze Szczecina. - Takie informacje powinny być bardziej rozpowszechnione, w końcu wielu mieszkańców Pomorza jeździ samochodem do Berlina. Będą niemile zaskoczeni.
Strefa ekologiczna w Berlinie zacznie obowiązywać już 1 stycznia. Obejmie ona centrum miasta, wewnątrz tzw. pierścienia kolei miejskiej (S-Bahnring). Na jej obrzeżach już są montowane znaki drogowe z napisem "Umweltzone", informujące o początku strefy. Samochody, które nie spełniają norm ekologicznych, nie będą mogły tu wjechać.
- Szkodliwe substancje wydzielane przez samochody stanowią zagrożenie dla zdrowia mieszkańców centrum Berlina - wyjaśnia Katrin Lompscher, senator ds. zdrowia, środowiska i ochrony konsumentów. - Dlatego pojazdy ze szczególnie wysoką emisją tych substancji nie będą już mogły jeździć po tych dzielnicach.
Ekolodzy mają wątpliwości, czy wybrane przez Niemcy rozwiązanie jest prawidłowe.
- Kierunek zmian jest dobry, ale te stare samochody nie znikną przecież z dróg - uważa Jakub Szumin, prezes Federacji Zielonych "Gaja". - Co zrobi berlińczyk? Sprzeda Polakowi, albo jeszcze dalej na wschód. Jest to więc nie tyle rozwiązanie problemu, co jego przesunięcie na inne tereny..."
http://www.gk24.pl/apps/p...NOSCI/838136423
Temat: Nowy sklep ASG w Szczecinie
Właśnie chciałem o tym sklepie napisać bo szczęśliwym trafem przejeżdżałem dziś obok Myślę, że skoro panowie zainwestowali w lokal w samym centrum miasta, to raczej nie po to, żeby sprzedawać tam alkomaty i same repliki <90zł Może być z tego całkiem dobry sklep, jeżeli zaczną sprzedawać detalicznie porządne repliki.
Przyznam, że wolałbym zapłacić za replikę te 100 zł więcej i wiedzieć, że kasa zostaje w mieście Rozbudowany sklep na miejscu to też krótszy czas oczekiwania na serwisowanie czy naprawę gwarancyjną. No i taki sklep najbardziej dbać będzie o renomę w środowisku, bo byle wpadka będzie skrupulatnie odnotowywana na forum
Nie sądzę, żeby w Szczecinie i okolicy był tak mały popyt na repliki dobrej klasy. A nawet jeśli nie na same repliki, to profesjonalne serwisowanie, części zamienne, kulki, gaz, itp. Poza tym, praktycznie wszystkie sklepy działają również w internecie, gdzie najłatwiej wyszukać najkorzystniejszą ofertę...
Rynek airsoftowy rośnie w zawrotnym tempie - zobaczcie, że praktycznie w każdym sklepie notorycznie brakuje replik renomowanych marek - ICS, CA, G&G, G&P. Co nie zmienia faktu, że jest to dość trudny rynek, bo ludzie mają już swoje ulubione i sprawdzone sklepy i trudno przekonują się do nowych...
Co do inwestowania, to fakt, że trzeba trochę kasy w taki biznes włożyć, zresztą jak w każdy... Przykładem niedoinwestowania jest choćby MadOnion, która zamawia repliki dopiero wtedy, gdy zejdzie im cały asortyment z poprzedniej dostawy, a przez to strasznie wydłuża się oczekiwanie na konkretny model...
Odnośnie gwarancji:
Obowiązującymi przepisami są tutaj: 556-568 Kodeksu Cywilnego, czyli Rękojmia za wady.
Uprawnienia z tego tytułu wygasają po roku, czyli dokładnie tyle, ile gwarancja Z tego, co się zorientowałem więcej daje chyba tylko MadoOnion na ICS'y, bo 16 albo 18 miesięcy.
A z taką sprawą, to nie do sądu tylko do Federacji Konsumentów, albo do Polubownego Sądu Konsumenckiego
Temat: TPSA w Gnieźnie? i nie tylko
"Głos Szczeciński": TP SA każe płacić za rozmowy, które miały być darmowe. Najnowsza usługa tej firmy, która w zamian za wyższy abonament miała pozwolić na darmowe rozmowy w weekendy, to w dużej mierze fikcja.
Dziennikarskie bajkopisarstwo, prawdopodobnie obliczone na zwiększenie sprzedaży... nic tak dobrze się nie sprzedaje jak artykułu jaka to zła jest TP...
Klienci TP SA i tak muszą płacić za część wykonanych połączeń. Dowiadują się jednak o tym dopiero wtedy, gdy otrzymują horrendalnie wysoki rachunek - podaje dziennik.
300 PLN to nie jest horrendalna kwota...
Od grudnia do abonentów TP SA docierają wraz z rachunkami ulotki reklamowe zachęcające do skorzystania z nowej usługi: darmowych rozmów w weekendy. Trzeba jedynie pogodzić się z wyższym abonamentem - 85 złotych miesięcznie - informuje "Głos Szczeciński".
Na taką usługę zdecydowała się pani Monika ze Szczecina, która ma bliskich w Pile. Korzystając z ulotki dostarczonej przez TP SA zamówiła "darmowe weekendy" i po upewnieniu się, że usługa została aktywowana zaczęła bez żadnych zahamowań rozmawiać w weekendy z mamą. Szok nastąpił, gdy nasza Czytelniczka otrzymała rachunek. Sięgał prawie 300 złotych. Okazało się, że mama pani Moniki nie jest abonentką TP SA ale konkurencyjnej Netii. To zaś oznacza, według wyjaśnień konsultantki "Błękitnej linii", że o darmowych rozmowach w tym przypadku nie ma mowy - pisze gazeta.
Zastrzeżenie, że usługa działa jedynie wtedy, gdy rozmawia abonent TP SA z abonentem TP SA jest jedynie na stronach internetowych Telekomunikacji.
To chyba normalne, że firma chroni przychody SWOJE a nie konkurencji?
I to na dodatek ukryta przy pomocy odnośnika, który łatwo przegapić. Odpowiedni paragraf jest też w długiej umowie, którą po zdecydowaniu się na zmianę taryfy dostaje abonent - podaje "Głos Szczeciński".
Jak zwykle wszystko sprowadza się do dokładnej analizy oferty... i nie dotyczy to tylko TP, ale wszystkich promocji.... Mieliśmy już tu na forum przykład klienta SDI, który został spławiony w telepunkcie, bo chciał przedłużyć umowę, a tymczasem okazało się, że nawet nie musiał z domu wychodzić - tylko o tym nie wiedział bo regulaminu nie czytał.... Przecież Federacja Konsumentów co chwilę nawołuje do dokładnego czytania umów, regulaminów, cenników.... nieważne czy to dotyczy TP, innych operatorów, czy umów bankowych, systemów ratalnych itp...
Z tego wynika prosty wniosek: jak nie przeczytasz dokładnie warunków umowy to świadomie decydujesz się na coś o czym nie masz w pełni pojęcia....