Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: felgi aluminiowe 16
Temat: HONDA INTEGRA TYPE R DC2
Witam,
niestety nadszedł czas aby sprzedać mój samochód . Nacieszyłem się nim troszkę ponad pół roku, jednakże roczne przebiegi rzędu 35-40 tys.km. zmuszają mnie do sprzedaży.
Przedmiotem aukcji jest Honda Integra Type R. Auto kupiłem pod koniec marca tego roku od innego forumowicza civicklub.pl. Honda została sprowadzona do Polski w lipcu 2007r. ze Szwajcarii jako lekko uszkodzona. Samochód posiadał lekko uszkodzony przód i tył, zdjęcia do wglądu. Przebieg potwierdzony książką serwisową oraz książką napraw. Na bieżąco serwisowany w łódzkim warsztacie VTEC specjalizującym się w naprawach samochodó marki Honda. Olej wymieniany co 8 tys km, syntetyk MOTUL. Na chwilę obecną do wymiany jest poduszka pod silnikiem, jeśli zdąże to dokonam wymiany.
Wyposażenie:
- 2xpoduszka powietrzna,
- ABS,
- klimatyzacja,
- elektryczne szyby,
- elektryczna regulacja lusterek,
- elektryczna regulacja wysokości świateł,
- zestaw xenonów,
- centralny zamek,
- autoalarm Prestige + dodatkowe zabezpieczenia (gwarancja),
- fotele Recaro pokryte alcantarą, standard Type R,
- przyciemnione lekko szyby,
- dodatkowa rozpórka,
- kolektor 4-1 2.5 cala + układ przelotowy 2.25 cala z kwasówki,
- stożek K&N + dolot ze zderzaka,
- felgi ENKEI 15 cali + opony zimowe (ODNOWIONE, rok gwarancji),
- gałka dźwigni zmiany biegów SKUNK2,
- skórzany mieszek dżwigni zmiany biegów + skórzany mieszek hamulca ręcznego, czarny + czerwona nić,
- czerwone dywaniki Integra Type R, 5 sztuk,
- radiodtwarzacz Alpine serii CDE(gwarancja)+ wzmacniacz audisona srx3 + głośnik niskotonowy RF(gwarancja ze skrzynią pod wymiar + głośniki przód EMPHASER ECP 26NEO-XT3 + syczki Infiniti + głośniki tył Alpine + wygłuszenie.
- felgi aluminiowe Rota Circut 10, czarny środek, chromowany rant, 16 cali + opony Toyo 205/45/16 + czarne śruby Ultralite(gwarancja),
- MOC 206,7KM potwierdzony wykresem z hamownii,
- skrzynia biegów z seryjną szperą 25%,
- dodatkowy komplet dywaników na zimę.
Gorąco polecam!!! Gdyby nie fakt, że dużo podróżuję nie zdecydowałbym się na sprzedaż !!!
Cena do minimalnej negocjacji!!! Podana cena nie obejmuje aluminiowych felg Rota wraz z oponami, radia, wzmacniacza oraz skrzynki z głośnikiem. Podane rzeczy za dodatkową dopłatą.
Cena:35999zł
Kontakt:
Bartłomiej Chołys
tel. 0-502-407-699
e-mail. wilder666@tlen.pl
Wiecej zdjęć na maila.
link do allegro: http://moto.allegro.pl/it....pasjonata.html
Temat: Felgi 15` czy 16` ?
| Musze kupic nowe aluminiowe felgi bo obecne okazuja sie do wyrzucenia
prawie
| (sa powyginane i bija - regenaracja 400zl).
| Opony mam 205/50
| I teraz dylemat 15` czy 16` ? Jak to sie sprawdzi w VW golfie 3 ? [4x100
| rozstaw srub]
| nie bedzie za mocno bilo na 16` ? Te nasze polskie dziury, szybko nie
| powyginam tych felg?
| Czy pozostac przy 15`? Wiadomo ze na 16` auto prezentuje sie swietnie na
15`
| troche gorzej...
| Chetnie wyslucham sugestii...
Witam
Niedawno miałem podobny dylemat przy zakupie felg do Focusa. Wcześniej
jeździłem na fabrycznych alusach 15 (też Focus) ale przy zakupie nowego
autka postanowiłem "zaszaleć". I....? Na 16 auto wygląda rewelacyjnie, i tak
też prowadzi się po łukach i zakrętach. Jedyny problem to dziury. Mieszkam
na śląsku, więc jest z tym ogromny problem. Po prostu ciągle muszę
koncentrować się na jezdni, ponieważ każda mniejsza "dziurka" powoduje
zgrzytanie zębami. Także spalanie i osiągi są nieznacznie gorsze (mimo
wszystko większe opory toczenia). Jeśli nie mieszkasz w "dziurzystym"
terenie to mimo wszystko polecam 16, w innym przypadku możesz żałować.
Ergonomia kontra ......... ja w następnym aucie i tak zamontuję kółka tej
wielkości.
Widziałem nie raz golfa III na 16 lub 17, i choć średnio podoba mi się ten
samochód, to na takich kołach mimo wyszstko ryje beret.
Pozdrawiam
Simoon
No wlasnie te dziury.. mieszkam w Belchatowie tam dziur malo ale wiekszosc
czasu jestem w Lodzi a tutaj ich od cholery
Ale prezencia auta na 16` super..
Ale przy mojej jezdzie i moim szczesciu to zostne przy 15` a jak sie wczuje w
jazde to moze pomysle o 16`
Chyba bedzie to dla mnie najlepsze rozwiazanie
Dzieki za odpowiedz
Temat: Felgi do S40
6,5x16 x63,3
Co to jest 63,3?
5X108 ET 52,5
Czyli koszmaru ET ciąg dalszy? Moja Mercedes 190 (201) ma 50 mm.
Dziś można znaleźć ze 20 felg o tym offsecie, ale przed 10 laty
można było kupić brzydkie Mercedesa z offsetem 50 mm lub ładne,
ale z offsetem mniejszym -- zazwyczaj dużo mniejszym...
A teraz 52.5 mm.... Obłęd!!! Nie widzę na razie nigdzie więcej niż 48 mm...
Widzę za to nawet 35 mm...
| Mile widziane sugestie co do firm felg ,,aluminiowych''.
A może oryginały?
Czy oni po to robią 52.5 mm, żeby ludziom życie utrudnić? :)
Ładne, mocne a na allegro nawet nie są jakoś koszmarnie drogie.
A koszmarnie drogie to 2000 złotych za sztukę? ;)
Ja do takiego samego samochodu zanabyłem kiedyś właśnie felgi oryginalne volvo. Po prostu jestem z tych, co to maja lekkiego fioła
na punkcie marki (choc fanem S40 MKII nie zostałem - zapału wystarczyło na miesiąc z kawałkiem po czym gada sie pozbyłem)
| W nominale są stalowe o średnicy 16" i są opony 205/55/R16.
| Czy sensowne jest zwiększenie średnicy do 17 cali?
Mialem dokladnie ten sam dylemat - ale wziąłem poprawke na to, że jezdze na codzień po Wrocławiu i kupiłem 16 zamiast 17.
Większa felga to lepsze hamowanie, a hamulec to taka machina, która zamienia
uporządkowaną energię kinetyczną na chaotyczna, czyli na wewnętrzną, zwaną
cieplną energią. I im to chłodzenie jest lepsze, tym lepiej pracuje hamulec.
Ale większe felgi są droższe, opony większe są droższe, jeżdżenie na większych
felgach jest twardsze, zawieszenie i same felgi są mocniej maltretowane...
Ponadto pozostaje problem letnich opon, na których (z którymi?) przyjedzie
nowe Volvo... Na felgi o średnicy 17" raczej ;) nie pasują...
-=-
Dzięki za odpowiedź. :)
-=-
Pozostałym osobom też dziękuję za odpowiedzi.
Temat: Felgi 15 czy 16"
planowana przesiadka na aluminiowe felgi 15 lub 16" + nowe gumy
przy 16" ponoc juz opona powinna miec profil 45 co moze byc dosc malo
wygodne na Warszawskich drogach.
Co chcesz osiągnąć? Efekt wizualny? Lepsze prowadzenie się?
Miejsce na większe hamulce?
Po mojemu: nie przeskakiwałbym więcej, jak o jedno oczko. Auto
straci ciut na osiągach (im słabsze auto i wiekszy przeskok, tym
więcej). ZTCP między oponami 15" a 16" jest spora różnica w
cenie i wolałbym założyć za te pieniądze może mniejsze i nie tak
efektowne, ale po prostu lepsze opony (zwłaszcza, że jak ktoś
już wykombinował, przy piętnastce będziesz miał 195/50R15 -- to
popularny i całkiem tani rozmiar).
Jeśli chodzi o tzw efekt wizualny, to auto na wielkiej feldze,
spod której ledwie co widać malutką tarczkę czy bęben, wygląda
żałośnie, ale niektórzy uważają, że to najlepszy szpan, tak samo
jak pojazd, który prawie szlifuje zderzakiem nawierzchnię.
Jeśli chodzi o tzw. komfort, to przy odpowiednio sztywnym
zawieszeniu będziesz miał dość już na piętnastkach. Przerobiłem
to osobiście, przy czym wydaje mi się, że i tak jestem w stanie
znieść więcej niewygód (nie przeczę, są też twardsi ode mnie),
niż typowy posiadacz ;) Podejrzewam, że przy 16-ce szybko
pojedziesz do szpitala, żeby Ci wszyli ładny zamek
błyskawiczyny, abyś mógł sobie raz dziennie wygodnie pogrzebać w
trzewiach i je poustawiać na swoich miejscach ;)
r.
Temat: Czy 16" alu jest gorsze niż 15" stal.
Witam,
W Seacie (Leon) mam standardowo koła 15" ( 195/65/15)(stalowe felgi) i
takie
były fabrycznie. Czy założenie kół aluminiowych 16" (205/55/16) wpłynie
np.
na właściwości trakcyjne mojego autka (silnik 1.9 TDI 110 KM). Konkretnie
chodzi mi o to czy:
- felga ta nie będzie za ciężka - przeciez mimo aluminium jest oi 1 cal
wieksza
mimo, że felga jest większ to nadal jest aluminiowa i napewno będzie lżejsza
od stalowej 15'' (niewiele, a jednak)
- czy autko nie straci przyspieszenia wskutek wikszego koła (wiem ze opona
jest 205/55 jest dobrym zamiennikiem) ale logiczne ze potrzeba wiekszego
momentu oborotowego na styku felgi z oponą aby nią "zakręcic"
teoretycznie jeśli zamiennik jest odpowiednio dobrany to przyspieszenie
będzie takie samo (na pogorszenie może nieznacznie wpłynąć szerokość opony)
- czy zespół jezdny nie będzie się szybciej zużywał,
wolniej, jest mniej obciążony, a szersze opony pozwalają lepiej "pochłaniać"
mniejsze dziury.
- czy nie wpłynie to negatywnie na zwiększone zuzycie paliwa.
szersza opona ma większye opory toczenia i teretycznie ma to wpływ na
zużycie (niemniej jest to wpływ nieznaczny).
Pozdrawiam i prosze o porade czy warto zalozyc takie alusy czy po prostu
kupic aluski 15" i opony takie jak fabryczne (195/65)
Jeśli chodzi Ci o sprawy etetyki i polepszenia zachowania auta na drodze, a
pieniądze są dla Ciebie sprawą drugorzędną zalecałbym kupno 16''.
Mając na uwadze jednak rodzaj nawierzchni z jaką mamy szczęście się borykać
na codzień (wyrwy, dziury, wysokie krawężniki itp.) zakup mniejszej felgi i
opony o wyższym profilu ma również swoje uzasadnienie.
Temat: Sprzedam ciagnik siodlowy i naczepy chlodnie
Ciagnik siodlowy Mercedes 1834LS, 1993r.zolty, kabina sypialna, pneumatyczn
podnoszenie siodla, centralne smarowanie, webasto, pneumatyszne podnoszenie
tylnej osi ciagnika sterowane z pilota, 16 biegow polautomat, tylny most
blokowany, tylna os na wozku skretnym, dwa baki, aluminiowe felgi,
radio-magnetofon, 300 000 km.,udzwig- 38 ton,Cena 58 000zlotych, odbior w
Londynie wraz z czesciami i instrukcja do przelozenia kierownicy.
Mozliwosc dostarczenia do Polski. Cena do uzgodnienia.
Ciagnik siodlowy Daf 95 ATi, 1989r.350KM,bezowy, kabina sypialna, pompa
hydrauliczna da naczepy samowyladowczej,webasto, pneumatyszne podnoszenie
tylnej osi ciagnika sterowane z pilota, pneumatyczne polbiegi, tylny most
blokowany, tylna os na wozku skretnym, 550 000 km.,udzwig- 38 ton,Cena 57
000zlotych, oclony z oplaconym VAT, odbior Konskie .
Naczepa chlodnia 12.4 metra, 3 osie, os podnoszona, regulacja do rampy,
przegroda wewnetrzna, 2.30 m wysoka, 2.47 szeroka, 30 europalet, 1989 rok
produkcji, poduszki powietrzne, winda samozaladowcza, z tylu roleta, agregat
Carrier-Petter umieszczony przy osi, nie u gory. Cena odbioru w Londynie
42000 zl. Mozliwosc dostarczenia do Polski.
Naczepa chlodnia,1988 rok rejestracji na poduszkach powietrznych 12,2 metra,
2,47 szeroka 2.30 wysoka Thermo King SB1 15000RH, z tylu winda zaladowcza,
dwie osie ROR o rozstawie 137 cm na blizniakach
komora chlodni z mozliwoscia podzialu na dwie komory kurtyna
termoizolacyjna, cena 32 000zl.Clo i VAT oplacone.
Mozemy rowniez sprowadzic na zamowienie inne ciagniki siodlowe lub naczepy
chlodnie (dwu i trzyosiowe) po bardzo atrakcyjnych cenach.
LONDYN:
Krzysztof Serwecinski
55 Oakleigh Avenue
Edgware Middlesex
HA8 5DR London UK.
Tel. 00 44 956 281033
Fax.00 44 181 931 2949
Pojazdy do obejrzenia
POLSKA
Krzysztof Maciejczyk
26 200 Konskie (woj. Kieleckie)
Ul. Lipowa 11a Warsztat
Telefon Domowy: 041 372 2793
Warsztat 041 372 2389
Temat: [S] AUDI A4 1.9 TDI 130 KM AVANT , KRAJOWY , 2004 R.
AUDI A4 1.9 TDI o mocy 130 KM , silnik AVF , skrzynia 6-biegowa , model B6 ,
I rejestracja styczeń 2005 rok
Avant-kombi , zakupiony w polskim salonie ( faktura zakupu)
Rok produkcji : 2004
Przebieg : 104 tys km (autentyczny)
Kolor : atlas szary metalik
Jestem drugim właścicielem
Bardzo dużym atutem samochodu jest znany , bardzo dynamiczny a zarazem oszczędny silnik.
Wysposażenie :
- ksenony ze spryskiwaczami
- elektryczne szyby i lusterka
- skórzana tapicerka
- automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Klimatronic
- komputer z wyświetlaczem
- poduszki + kurtyny powietrzne ( w sumie 8 )
- felgi aluminiowe ( 2 komplety z oponami lato+zima ) 16 cali
- radio Concert z CD
- kierownica skórzana
- czujniki parkowania
- ABS
- ESP
- automatyczny włącznik świateł drogowych
- kanapa tylna dzielona 2/3 1/3
Samochód 100% bezwypadkowy, wszystkie blachy oryginalne, nigdy nie malowane. Jedynie doszło do wymiany przedniej szyby w wyniku uderzenia kamienia spod kół jadącego przed samochodu.
Serwisy i przeglądy wykonywane były w autoryzowanym serwisie AUDI ( książka serwisowa ).
Samochód używany przez osobę niepalącą.
Garażowany.
Wnętrze czyste i zadbane.
Niedawno wymieniany rozrząd i hamulce przód i tył .
Stan wizualny i techniczny samochodu bardzo dobry !!!
Stan auta na życzenie klienta do zweryfikowania w jakimkolwiek zakładzie wybranym przez kupującego wraz ze sprawdzeniem grubości powłoki lakierniczej celem potwierdzenia bez wypadkowości samochodu.
Podaję VIN : WAUZZZ8E84A271502
Termin badania technicznego : 04.01.2010 r.
Nie jest to auto sprowadzone i pseudo nieuszkodzone z niewiadomym przebiegiem !!!
Ja nie jestem handlarzem, jest to ogłoszenie prywatne.
Na życzenie prześlę zdjęcia mailem.
CENA : 45.900 PLN ( do negocjacji )
Szczegółowe informacje pod numerem Tel. 603 063 292 lub mail: olmariusz@gmail.com
Temat: Sprzedam ciagnik siodlowy i naczepy chlodnie
Ciagnik siodlowy Mercedes 1834LS, 1993r.zolty, kabina sypialna, pneumatyczn
podnoszenie siodla, centralne smarowanie, webasto, pneumatyszne podnoszenie
tylnej osi ciagnika sterowane z pilota, 16 biegow polautomat, tylny most
blokowany, tylna os na wozku skretnym, dwa baki, aluminiowe felgi,
radio-magnetofon, 300 000 km.,udzwig- 38 ton,Cena 58 000zlotych, odbior w
Londynie wraz z czesciami i instrukcja do przelozenia kierownicy.
Mozliwosc dostarczenia do Polski. Cena do uzgodnienia.
1. Jaka kabina? GR, HGR?
2. Siodlo nie jest pneumatycznie podnoszone tylko os.
3. Tylny most blokowany ma kazdy EPS.
4. Tylna os czego na wozku skretnym? Ciagnik trzyosiowy z 3-osia na pojedynczym ogumieniu, czy 3-os skretna w naczepie?
5. 38 ton udzwig! ROTFL!!! Tam wyraznie pisze 18 TON.
6. Tak w ogole to slaby kon. Jak na transport miedzynarodowy to na pagorki sie nie za bardzo nadaje.
Naczepa chlodnia 12.4 metra, 3 osie, os podnoszona, regulacja do rampy,
przegroda wewnetrzna, 2.30 m wysoka, 2.47 szeroka, 30 europalet, 1989 rok
produkcji, poduszki powietrzne, winda samozaladowcza, z tylu roleta, agregat
Carrier-Petter umieszczony przy osi, nie u gory. Cena odbioru w Londynie
42000 zl. Mozliwosc dostarczenia do Polski.
1. Krotka.
2. Waska.
3. Nie sprawia roznicy czy agragat jest u gory na przedniej scianie czy pod podloga. I tak naczepa jest krotka.
Naczepa chlodnia,1988 rok rejestracji na poduszkach powietrznych 12,2 metra,
2,47 szeroka 2.30 wysoka Thermo King SB1 15000RH, z tylu winda zaladowcza,
dwie osie ROR o rozstawie 137 cm na blizniakach
komora chlodni z mozliwoscia podzialu na dwie komory kurtyna
termoizolacyjna, cena 32 000zl.Clo i VAT oplacone.
Jeszcze gorsza od poprzedniej.
Mozemy rowniez sprowadzic na zamowienie inne ciagniki siodlowe lub naczepy
chlodnie (dwu i trzyosiowe) po bardzo atrakcyjnych cenach.
[...adres...]
Ale adres sobie zachowam.
Pozdrawiam
Rosi
Temat: Nowa Syrena
Proszę państwa przedstawiam pierwsze zdjęcie z PRÓB DROGOWYCH nowej Syreny. To nie żaden prima aprilis Jak widać samochód nawiązuje kształtem maski i wlotu powietrza do najstarszych modeli 100-102.
Przednie światła pozycyjne i kierunkowskazy zostały zintegrowane w pojedynczych okrągłych lampach zbliżonych wielkością do kierunkowskazów seryjnej Syreny 105. Błotniki przednie i tylne nowego Polskiego samochodu Syrena 106 zostały całkowicie wykonane z bardzo trwałego tworzywa sztucznego i będą wykonywane w kooperacji z małymi zakładami prywatnymi.
Przedsiębiorstwa takie powinny stać się, docelowo, fundamentem polskiej gospodarki obok polskiego rolnictwa, któremu należy przywrócić dawne znaczenie i ułatwić możliwości ponownego rozwoju na polu tak produkcji, jak i usług. Takie rozwiązanie eliminuje korodowanie pod lakierem przednich błotników tak uciążliwe w poprzednich modelach. Niestety nie udało się pozyskać fotografii tylu Nowej Syreny gdyż jest on bardzo zamaskowany ale jeśli będzie on tak samo umiejętnie nawiązywał wyglądem do poprzednich modeli przy jednoczesnym zastosowaniu techniki oświetleniowej LED to sukces ma gwarantowany. Co do silników to oczywiście będzie to całkowicie nowe dzieło, efekt prac i wysiłku Polskich inżynierów i robotników- motor czterosuwowy, trzycylindrowy o mocy około 70 KM śmiało mogący konkurować z tej samej klasy konstrukcjami zachodnimi- już trwają zaawansowane badania nowej jednostki. Z tego co udało się zaobserwować samochód korzysta z kół na ten sam rozstaw śrub, co poprzednik, ale oczywiście do oferty dołączą tez od początku produkcji zgodne z duchem czasu felgi aluminiowe 15’ i 16’. W przygotowaniu są już modele 106 Bosto- czyli mały van od teraz dostępny także z relingami i trzecim rzędem siedzeń, oraz R20 czyli mały, dwuosobowy samochód transportowy- dostępny w wersji z opończą oraz twardą podwyższoną nadstawką zamykaną na klucz.
Wierzymy, ze Nowa Syrena, przy niewygórowanej cenie nie podzieli losu Mini i nie stanie się zabawką dla bogaczy ale autem ludowym z prawdziwego zdarzenia. Tak więc Syrena nadchodzi! Czekamy na pierwsze egzemplarze już za rok w salonach FSO-AUTO ZAZ oraz niezależnych dilerów! Twój samochód powraca- lepszy niż kiedykolwiek przedtem
Temat: Przeróbki mojej Octavii...
Wiem, wiem nie ma sie czym chwalic, zreszta nie lubie tego robic, ale mam nadzieje, ze zachece Was tym samym do opisania najrozniejszych modyfikacji Waszych Octavii. Zawsze ta lub inna przerobka moze byc inspiracja dla kogos innego.
Zachecam Was do opisu Waszych autek w oddzielnych topicach.
Do rzeczy:
Skoda Octavia kombi AHF TDI
Seryjnie 110PS i 235Nm
Aktualnie 138PS i 348Nm (tymczasowo)
Mechaniczne & co:
- Przeprogramowany ECU (tzw. chip) by Master's Tuning
- Przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej 2,5" + 2 tlumiki przelotowe by El-tec.
- Sportowa wkładka filtra powietrza JR
- Tarcze hamulcowe przod EBC Turbo Groove + klocki EBC Greenstuff; tył klocki EBC Greenstuff
Stylistyczne:
- Felgi aluminiowe ENZO V 16"
- Lakierowane listwy nadwozia
- Lotka dachowa
- Chromowane "zeberka" na grill Milotec
- Przyciemniane szyby - antracyt by AutoFolSzyb
- Zarowki przednich kierunkowskazow minimalizujace efekt sadzonego jajka
- Slupki drzwiowe na czarno - ori okleina Skoda
- Zdjete chlapacze
- Kierownica od VW Golf R32 + poduszka powietrzna od Octavii RS
- Chromowane nakładki na zegary Miloltec
- Listwy chromowane nad nawiewami - troche kicha wyszlo, ale juz zostalo
- Gałka zmiany biegów
- Pedały Sparco Carlos Sainz
- Wymienione glosniki przod i tyl + sub
- Znaczek na tylnej klapie 1.9 SDI
Pewnie o czyms jeszcze zapomnialem - najwyzej dopisze pozniej.
Zdjecia wrzucam na razie to co juz byly, pozniej dorzuce jeszcze wnetrze.
Jakby ktos mial jakies pytania, to chetnie odpowiem.
Przed:
Po:
Temat: jakie falgi do agili ???
| witam!
| bylem dzisiaj u sobieckiego (w centum bemowo) wybrac felgi do mojej
budki
| telefonicznej. wymarzylem sobie 15" 175/50 ew. 185/50. niestety okazalo
sie,
| ze nie mozna dobrac zamiennikow do agili w rozmiarze 15 cali !!! jak to
| mozliwe? moze po prostu nie chcialo sie im szukac nietypowych gum?
| mam pytanie o felgi oplowskie - jaki jest rozmiar opon/felg przy
takowych
| felgach aluminiowych przygotowanych specjalnie do agili ???
| pzdr
| juby
Nie wiem na ile szerokie moga byc felgi w Agili (nie wiem czy az 7"
wejdzie ale sa felgi 15" o szerokosci 6-6.5") ale radzilbym nie szalec z
15" bo bedziesz musial zalozyc opony 195/45R15 (dopuszczalnie 185/50R15
ale te bede prawie 1 cm srednicy wieksze niz 155/65R14 i jej
odpowiedniki tzn 185/55R14 i 195/45R15).
Proponowalbym jakies felgi alu w rozmiarze 6x14 lub 6.5x14 i opony
185/55R14. Przy flegach 15" i szerokosci 7" moze sie okazac, ze trzeba
zalozyc dystanse pod felgi a to kolejny wydatek kilkuset PLN.
Dokladnie tak. A moze zostac przy 14?. Auto jest na tyle male
ze i tak efekt bedzie widoczny a odpadna problemy z dobraniem
tak felg jak i opon. Zas co do nietypowych/rzadkich rozmiarow
felg to 175/50 R15 i 185/50R15 nie wystepuja w zadnym z
dostepnych mi cennikow. 185/55 R14 i owszem - wlasciwie u
wszystkich producentow.
Natomiast co do 15" cali w Agilli, to felg jest kilka do wyboru
- sa tez 16" ;)
Zalecane rozmiary opon przy feldze 6.5x15, 7x15 i ET34, 35 to
195/45 R15 i 205/45 R15 - w drugim przypadku konieczna jest
modyfikacja ukladu hamulca recznego. Przy ET38 tylko 195/45 R15.
W przypadku 16" - 195/40 R16 - tez z modyfikacja.
Jacek.
Temat: (sprzedam) Kilka aut. [edit: fotki A4 i A3]
Witam.
AUDI A4:
pojemno??: 1.6 benzyna 101 KM
rok produkcji: 1997
przebieg: 120000
kolor: bordowy
sprowadzony od pierwszego w?a?ciciela z Niemiec (20.02.08), serwisowany, udokumentowany przebieg, zadbana, stan bdb, sedan.
WYPOSA?ENIE:
*klimatronic
*ABS
*el. szyberdach
*el. szyby x 2
*el. lusterka
*el. regulacja ?wiate?
*poduszki powietrzne x2
*radio
*regulacja fotela kierowcy
*kpl. 4 kluczyków
*centralny zamek
*itp...
Auto ma metalowy kolektor, przez co mo?na zamontowac najprostsz? instalacje gazow?.
Wi?cej informacji pod numerem telefonu:
888-745-835 lub 514-353-691
GG: 120643
Mo?liwo?? przes?ania zdj?? na maila.
CENA:
15 900 PLN (do negocjacji)
link do og?oszenia AUDI A4
AUDI A3 3-drzwi:
pojemno??: 1.9 TDI 131 KM
rok produkcji: 2001
przebieg: 159000
kolor: ciemny granatowy
Sprowadzony, zarejestrowany, serwisowany (ksi??ka serwisowa), skrzynia 6-biegowa manualna, wersja wyposa?enia AMBIENTE, stan bardzo dobry. Auto jest juz po facelifting-u.
WYPOSA?ENIE:
*ksenon
*tapicerka skórzana (alcantara)
*nawigacja GPS
*podgrzewane fotele
*spryskiwacze reflektorów przednich
*radio+CD AUDI (du?e)
*klimatronic
*ABS+ESP
*el. lusterka
*fotochromowe lusterko wsteczne
*el. szyby
*poduszki powietrzne x4
*pod?okietnik
*aluminiowe felgi 15" (5 sztuk)
*centralny zamek sterowany z kluczyków
*itp...
Auto godne polecenia. Przy tej mocy silnika i przek?adni AUDI ma zarówno przyzwoite osi?gi jak i niewielkie spalanie.
Wi?cej informacji pod numerem telefonu:
888-745-835 lub 514-353-691
GG: 120643
Mo?liwo?? przes?ania zdj?? na maila.
CENA:
36 900 PLN (do negocjacji)
link do Audi A3
BMW 320i:
rok produkcji: 1994
pojemno??: 2.0 R6 24V VANOS 150 KM benzyna+gaz (sekwencja
kolor: ciemny niebieski
Auto sprowadzone pó? roku temu, zarejestrowany, instalacja za?o?ona niedawno (butla w kole), stan bardzo dobry
WYPOSA?ENIE:
*klimatyzacja (dwie strefy)
*skórzana tapicerka
*podgrzewane fotele
*radio
*aluminiowe felgi 16"
*el. lusterka
*el. szyby x4
*poduszki powietrzne x2
*itp...
BMW ma za?o?one lusterka od M3 oraz lampy ty?, do?o?ony jest równie? wydech REMUS. BMW ma poszerzone nadkola przez co mozna zmie?ci? tam do?? szerokie ko?a. Poszerzenie wbite jest w brief.
Wi?cej dok?adnych informacji pod numerem telefonu:
515-893-222
Mo?liwo?? przes?ania zdj?? na maila
CENA:
15 000 PLN (do negocjacji)
Pozdrawiam. mlody320
Temat: Mój autorski test kompaktów do około 60 tys :)
Odbyłem dzisiaj wycieczkę po salonach w poszukiwaniu nowego dla siebie samochodu, niniejszym zdaję z tej wycieczki relacje – być może kogoś to zainteresuje.
Planowałem przetestować pobieżnie następujące samochody:
- toyota corolla
- nowy ford focus
- seaty ibiza i leon
Ale salon seata w Legnicy nagle gdzieś wcięło, w toyocie do jazd testowych była kolejka, a po drodze spotkałem różniaste salony których spotkać nie planowałem, skutkiem czego jeździłem:
- nowym focusem 1.6 dti (albo tdi)
- citroenem C4 1.6 16V
- pugiem 307 1.6 16V
Oglądałem również seata ibizę pobieżnie w minisalonie w Lubinie oraz corollę dość dokładnie. Pokrótce zatem:
Ford focus:
Świetny środek, twarde fotele, niezłe materiały. Jazda Dieslem bez rewelacji. Praktycznie nie czuć turbiny, kiedy byłem pewien że jadę naprawdę szybko wskazówka pokazywała dopiero 100 km/h, ten silnik jest za mały do focusa. Za to zawieszenie rewelacyjne, chociaż trochę głośne. Wkurzający jest bez przerwy drgający pedał sprzęgła, nie ma porównania z dużo kulturalniejszymi silnikami renault dci. Skrzynia haczy przy zapinaniu trójki. Ja wybrałbym motor 1.6 16V 115 KM. Nie mam dużych wymagań co do wyposażenia, styka mi elektryka szyb i lusterek, klima nawet ręczna, alufelgicentralny zamek i radio z CD. Taka wersja – oczywiście 3D – kosztuje nie mniej niż 68 tys. Stanowczo przesada, forda nie kupię na pewno.
Citroen C4:
Wygląda niesamowicie, oczywiście w wersji 3D. Środek totalne futuro disco, materiały świetne, milion schowków i jest nawet możliwość wyboru zapachu jaki ma się wydobywać z klimy. Kupuje się jeden z 26 zapachów i montuje się w desce. Normalnie czad. Sama klima mało wydajna. Pomysł z elektronicznymi zegarami jest dla mnie nie do zaakceptowania, wrażenie jest takie, jakby ktoś zapomniał zrobić normalne zegary i zamontował na środku deski ten śmieszny wyświetlacz. Przy tym do obrotów jest jeszcze inny wyświetlacz, a do komputera jeszcze inny. Fotele zbyt miękkie. Kierownica z nieruchomym środkiem i milionem funkcji – nie kupuję tego pomysłu, chociaż jest ponoć uzasadniony względami bezpieczeństwa. Silnik to porażka. 1.6 110 KM, a auto nie jedzie, za to strasznie hałasuje. Felgi 16” z oponami o szerokości 215 sprawiają, że w żadnej koleinie się nie mieści, więc ciężko to uprowadzić, tym bardziej że wspomaganie przy 100 km/h jest nadal odczuwalne. Zawieszenie bez sensu – pierwsze wrażenie jest takie że jest twardo, ale w zakrętach buda się wychyla. Dziwnie działający system wspomagający hamowanie. Atutem jest cena. Za 57 tys mam auto ze wszystkim czego potrzebuję. Tyle że nie chcę takiego auta.
Peugeot 307:
Niby ta sama podłoga i zawieszenie co w cytrynie, ale prowadzi się całkiem inaczej. Silnik ma lepszy dzwięk i zbiera się z niższym obrotów, zawieszenie jakby trochę niedokładne, coś stuka i puka czasem, ale w zakrętach trzyma lepiej, nie rzuca bez sensu budą. Środek bardziej odpowiada mi niż ten w citroenie, ale brakuje podłokietnika. Ponoć da się go dokupić. W wersji mistral jest automatyczna klima, ale nie ma radia. Nie ma też alufelg. Jak to dorzucę to wychodzi 62 tys. Da się przeżyć, warto się zastanowić, tym bardziej że przeglądy co 30 tys km i gwarancja od razu na 4 lata.
Podsumowanie:
Wybieram toyotę corollę, chociaż nawet się nią nie przejechałem. Jest klasycznie ładna, ma świetny, wzbudzający zaufanie środek, po prostu wszystko jest tam gdzie trzeba, takie jak trzeba i z takiego jak trzeba materiału. Mi styka wersja terra, nie jestem wymagający. Jest tam wszystko co chcę z wyjątkiem aluminiowych felg, ale mają promocję na ronale, dają je po 300 zł sztuka. Klima manualna, przyjemne radio. Z silnikiem 1.6 110 KM i lakierem metalic musiałbym zapłacić 60 tys. To taniej niż focus, 307 i megane II. Drożej wyjdą za to przeglądy – co 15 tys km trzeba wydać ok. 600 zł. Gwarancja jest trzyletnia.
Gdyby Was coś zainteresowało to pytajcie. Ja mam w planach jeszcze jazdę Leonem i civiciem, jak je dorwę to zdam relację. No i corollą wartoby się przelecieć, ale nie wiem w sumie po co
Temat: [Sprzedam] Ford Focus MkI 3d 2.0 ZETEC 2001, 80 000 km! Sekw
Witam,
Pilnie sprzedam Focusa I, z silnikiem 2.0 ZETEC oraz z włoską instalacja sekwencyjna Landirenzo Omegas.
Samochód kupiony był w szwajcarii i tam przejeździł 20 000 km, reszte zrobił w Warszawie i Polsce. przebieg jest 100% autentyczny, udukomentowany z resztą mimo rocznika 2001 samochód wygląda prawie jak nowy. Głównie kierownica jak i fotel kierowcy świadczą o jego niskim przebiegu. Samochód zawsze był moim oczkiem w głowie i gwarantuje że nabywca będzie zadowolony. Taki focus z tego rocznika to rarytas. Jego kolor to srebrny metalik, posiada on również 16 calowe orginalne felgi fordowskie. Razem tworzy to śliczną całość, samochód naprawde przyciąga wzrok (szczególnie po wyjechaniu z myjni, kiedy jest brudny traci od razu pół swojego uroku). Samochód posiada manualną klimatyzację oraz 4 poduszki powietrzne, jaki i TCS (dla laików technologiczych - system kontroli trakcji), co gwarantuje komfort i bezpieczeństwo. Butla gazowa wmontowana jest w miejsce koła zapasowego, tak więc cały bagażnik pozostaje do naszej dyspozycji, istnieje również możliwość przełączania pomiędzy instalacją gazową a benzyną za pomocą przełącznika zamontowanego na konsoli obok skrzyni biegów. Instalacja warta była prawie 4,000 złotych jest to prawie najlepsza z dostępnych na rynku. Z minusów samochodu trzeba dodać dośc wysokie spalanie, gdy jeździmy na benzynie (około 10 litrów w mieście, spalanie na trasie jest już znacznie mniejsze), jednak wrażenia z jazdy są niesamowite. Na szczęście zawze możemy przełączyc na gaz, wtedy jeździmy za pół darmo. Samochód był regularnie serwisowany w ASO jak i w zaprzyjaźnionym serwisie Zbi-Car, którego swoją droga polecam wszystkim użytkownikom forda z Warszawy i okolic. Jest to jedyne miejsce gdzie czuć że nie zostaniesz naciągniety nawet na 1zł a jakość usług niczym nie ustępuje ASO. Samochód jest bezwypadkowy, jednak lakierowane były zderzaki jak i klapa (tak skończyć się może zbieranie śniegu z klapy przez dzieci) ze względu na zarysowania które mogłem przed sprzedażą zlikidowac dzięki polisie AC. Jestem szczerą osobą tak więc nie zamierzam udawać że samochód ma 100% orginalny lakier, jednak gwarantuje że jest 100% bezwypadkowy, Dodatkowo jakość wykonanych usług lakierniczych była najwyższej jakości i wygląda jakby był to lakier fabryczny. Diodatkową ciekawostką jest wersja carving, czyli ujmując to w skrócie usztywnione zawieszenie, które pozwala na pkonywanie zakrętów z większą pewnościa, na pewno docenią to pasjonaci stylowej jazdy jak i ci którzy mają bzika na punkcie bezpieczeństwa. Zalezy mi na szybkiej sprzedaży auta, dlatego nie zamierzam kłócić się o każda złotówkę, jednak absolutne minimum to 15 000 zł, jeśli będzie dużo chętnych, wygra ten co da najwięcej. Postanowiłem sprzedać auto za pośrednictwem tego forum a nie np. allegro ponieważ chciałbym oddać go w ręce pasjonata który zadba o to aby przez następne kilka lat samochód nadal tak wspaniale się prezentował. Samochód można obejrzeć w Warszawie, numer kontaktowy to 606-499-588 Poniżej wyszczególnienie danych technicznych:
Ford Focus MkI w wersji Carving (In cooperation with K2)
2001 rok
2.0 ZETEC plus Landirenzo Omegas
~ 80,000 tys przebiegu
Srebrny metalik
Felgi aluminiowe ford 16"
Komplet opon letnich na tychże felgach, plus komplet opon zimowych Nokian na felgach stalowych
Koło zapasowe, trójkąt itp.
Orginalne radio ford lub Blaupunkt Queens za dopłatą 300zł (wspaniale uwydatnia dzwięk z orginalnych głośników, plus ramka dla Ford Focus)
4 x AIRBAG!!
Klimatyzacja manualna
TCS
ABS
Nowy filtr paliwa
Nowy pasek rozrządu
Klocki jak i tarcze orginalne Motocraft
Żadnego tuningu
Pozdrawiam serdecznie,
Kuba J
Temat: Trochę tanich autek ze Szwecji na niezasobną kieszeń :)
Trochę tanich autek ze Szwecji – praktycznie wszystkie z przeglądem i gotowe
do jazdy – zainteresowani proszeni o kontakt najchętniej telefonicznie na
zorganizowanie wspólnej wycieczki 0607 130837 Zbyszek.
1. Toyota Starlet -81, przebieg 225000 km. Trochę rdzy w tylnich błotnikach
ale w całości ładna, z przeglądem. Letnie i zimowe opony – 4600 koron
szwedzkich/2300 złotych
2. BMW 518 1985 rok, nie pordzewiały – cena 1500 sek / 750 złotych
3. VOLVO 245 kombi z hakiem, biały, 1986 rok z przeglądem, nowe teleskopy,
cena 3900 sek1950 złotych.
4. Fiat Ritmo 88 rok, samochód z przebiegiem niespełna 120.000 km i bardzo
dobrze chodzi. Letnie i zimowe opony, troche rdzy w drzwiach – cena 5.000
koron szwedzkich/ 2500 łotych
5. Ford Eskort 87 przebieg 105.000 km z nowym przeglądem, biały, szyberdach,
zamek centralny, bez uszkodzeń rdzy ale poprzednio nie najlepiej robiona
blacharka – 4000 koron.
6. FORD SCORPIO 2.0 -94, technicznie bardzo sprawny, trochę rdzy na kantach
błotników i w progach, szyberdach, Alu felgi z letnimi oponami i zimowe na
stalowych felgach, przebieg 200.000 km – cena 6.000koron/3000 złotych
7. Nissan Sunny 1.5slx -87, Srebrny metallic.
140000 km, 2 właścicieli, bardzo zadbany, wada - silnik się grzeje 4.000koron/
2000 zł ,
8. Opel Kadett 1.3s -85, przegląd wykonany 5 maja tego roku bez żadnych
zaznaczeń, , 5 biegów 4700 koron/2350 z
9. opel Omega 2,0 1987 rok, komputer, szyberdach, abs, wspomaganie, zimowe i
letnie opony, nowy system wydechowy, bardzo mało rdzy. 5.000 koron/2500 zł
10. Peugeot 405 Break Sri-ed -89 rok , nowy przegląd bez zaznaczeń, przebieg
200.000 km, cena 4.000 koron/2.000 złotych
11 Peugeot 405 sri 89 rok stan ładny, coś nie tak z mieszanką powietrza i
tylnimi hamulcami cena 6.000 koron/3000 złotych
12. Saab 900 16v -90 manualna skrzynia biegów, benzyna, zielony, nowy
przegląd, 7000 koron/3500 łotych.
13. Saab 900 cc 5d rok 1985 270.000 km przebieg, samochód w dobrym ogólnie
stanie z przeglądem technicznym ale z drobnymi usterkami cena 2500 koron/1250
złotych, zimowe i letnie opony,
14. Ford Scorpio 2.9i -88. zielony metalik, automat, szyberdach,radio, bardzo
ładny stan wewnątrz, na zewnątrz troche rdzy, letnie opony na alufelgach,
przebieg 290.000 kmważny przegląd techniczny. Cena 4500 koron/2250 złotych
15 Toyota Starlet DX - 85.w bardzo ładnym stanie. 300.000 przebieg, dwóch
właścicieli, ostatni przegląd bez żadnych uwag, cena 5000 koron/2500 złotych
15. Volvo 240 85 rok, drobne błędy w elektryce i trochę rdzy w podłodze i przy
kole rezerwowym, 1500 koron – 750 złotych
16. Volvo 244 rok 1977 ale w bardzo ładnym zadbanym stanie! Srebrny metalik
chodzi jak zegarek, Ważny przegląd, lakier praktycznie bez uszkodzeń, przebieg
ponad 200.000 km cena 4500 koron/2250 złotych.
17. Volvo 244 DL 82 rocznik, biały w bardzo ładnym stanie, ważny przegląd
techniczny, bardzo mało rdzy, przebieg 220.000 km, cena 5200 koron/2600 złotych
18. Volvo 245 kombi 1986 rok z hakiem, ważny przegląd techniczny, zimowe i
letnie opony, stan ogólny dobry cena 3900 koron/ 2000 złotych
17. Volvo 245 gl kombi, czerwony stan dobry, prawie bez rdzy, nowy przegląd
bez uwag, felgi aluminiowe, hak – 7000 koron/ 3500 złotych
18. Volvo 740 automat, 86 rok, ważny przegląd, troche bardzo drobnych
drobiazgów do zrobienia, chodzi idealnie, cena 3000 koron/1500 złotych.
19. Volvo 740 GLE -88, złoty w bardzo ładnym stanie, ważny przegląd, zimowe I
letnie opony, nowy system wydechowy, żadnej rdzy, cena 8500 koron/ 4250 złotych
20. Volvo 740 GL 1987 rok, przebieh prawie 400000 km, ważny przeglądm opony
letnie na Alu felgach i zimnowe, ogrzewanie kabiny i silnika, zamek centralny,
bardzo lekko uszkodzony z tyłu cena 6000 koron/ 3000 złotych
21. Volvo 744 -86, z hakiem, trochę rdzy jest, Lech sprawny technicznie, cena
5.000 koron/2500 złotych.
22. Wolkswagen Jetta 1984. niedawno lakierowany złocisty metalik, zimowe i
letnie opony, bez przeglądu, ale jedyne błędy to zepsuty system wydechowy i
zamek klapy silnika. Cena 3000 koron/1500 złotych.
Temat: Nowy Citroen C5 - w salonach przed wakacjami
Nowy Citroen C5 powinien znaleźć się w polskich salonach już przed wakacjami. Najtańszy sedan z silnikiem 1.8 będzie kosztował 79 900 zł, najdroższy z motorem 2,7 HDI V6 155 400 zł. Kombi o nazwie C5 Tourer będzie droższe o 5 000 zł.
Citroen przygotował dla nowego C5 cztery poziomy wyposażenia: Attraction, Dynamique, Confort i Exclusive, z tym, że ten przedostatni będzie dostępny tylko i wyłącznie w sedanie. Na bogate wyposażenie seryjne podstawowej wersji Attraction składają się m.in. systemy ABS, ESP i ASR, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD MP3 z 6 głośnikami oraz reflektory z systemem doświetlania zakrętów AFS. Przy tej wersji wyposażenia mamy do wyboru trzy silniki: benzynowy 1.8 16v 127 KM (sedan w cenie 79 900 zł) oraz wysokoprężne 1.6 HDI 110 KM (88 400 zł) i 2.0 HDI 138 KM (95 900 zł). Kombi będzie droższe w każdej wersji i silniku o 5 000 złotych od sedana.
Druga linia wyposażenia Dynamique zaoferuje dodatkowo m.in. dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane lusterka, halogeny, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, chromowane wykończenia karoserii i 17-calowe felgi z lekkich stopów (przy silniku 2.7 HDI V6 - 18-calowe). Dynamique jest droższy od odmiany Attraction o 6 000 złotych i oferuje dodatkowo silnik 2.0 16v 143 KM w cenie 89 900 złotych (kombi 94 900 zł).
Dostępna jedynie w sedanie wersja wyposażenia Confort nie ma co prawda felg aluminiowych (standardowo 16-calowe; 1 900 zł należy dopłacić do obręczy ze stopów lekkich), ale oferuje za to zawieszenie hydropneumatyczne HYDRACTIVE III+. Tańsze odmiany Attraction i Dynamique są dostępne ze standardowym zawieszeniem, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Dodatkowo otrzymamy elektryczny hamulec postojowy. Confort będzie dostępny jedynie z dwoma silnikami - 2-litrowym benzynowym o mocy 143 KM (92 600 zł) i Dieslem o tej samej pojemności i mocy 138 KM (104 600 zł).
Na liście seryjnego wyposażenia najdroższego Citroena C5 Exclusive znajdziemy takie elementy jak kierunkowe reflektory biksenonowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele (kierowcy z funkcją masażu i ułatwiania wsiadania), tylne czujniki parkowania czy elektrycznie otwierana klapa w kombi. Tu paleta silników jest największa. Co prawda tylko jeden benzynowy 2.0 16v 143 KM - 105 400 zł (kombi 110 400 zł), ale z możliwością doposażenia w 4-biegową skrzynię automatyczną (dopłata 5 000 zł). Paleta wysokoprężnych HDI jest znacznie większa - 2.0 138 KM w cenie 117 400 zł (z 6-biegową skrzynią automatyczną 124 400 zł), 2.2 173 KM za 131 400 zł (kombi 136 400 zł) oraz topowa jednostka 2.7 HDI V6 o mocy 208 KM dostępny tylko z 6-biegowym automatem (ceny odpowiednio 155 400 i 160 400 zł za sedana i kombi).
Na liście wyposażenia dodatkowego w każdej wersji znajdziemy lakier metalizowany (2 000 zł), w Dynamique m.in. Pakiet Biznesowy z z elektrycznymi, materiałowo skórzanymi fotelami z funkcją masażu oraz reflektory biksenonowe (5 890 zł) czy nawigację kolorową z twardym dyskiem (7 900 zł - dostępna w Dynamique, Confort i Exclusive).
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1210
poważny konkurent dla nowego Mondeo Laguny i Passata.Teraz musimy poczekać na odp japońskich producentów oraz Opla.:)
Temat: Polski smart czy to żart ?(dlugie)
Polska myśl techniczna, polska stylistyka, polskie rozwiązania konstrukcyjne -
można tak powiedzieć o nowym samochodzie miejskim Clic, którego produkcję ma
zamiar uruchomić Wacław Stevnert. Urodzony w Polsce, wychowany w Szwecji, teraz
planuje w swoim rodzinnym kraju wytwarzać nieduże auto.
Jak poinformował "Rz", w maju podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich
zaprezentuje pojazd, podczas światowej i jednocześnie polskiej premiery.
Zakłada, iż po procesie homologacyjnym rozpocznie latem przyszłego roku jego
produkcję.
Jaki to będzie samochód? Ma mieć troje drzwi, zabierać trzy osoby. Jego długość
wynosić ma 2,5 m, szerokość 1,55, a wysokość 1,65 m. Ma ważyć 600 - 620 kg.
Karoseria ma być oparta na ramie aluminiowej, poszycie zrobione z barwionych
tworzyw sztucznych. Zaprojektowali go, jak dowiedziała się "Rz" świeżo
upieczeni absolwenci wydziału wzornictwa przemysłowego warszawskiej ASP - Marek
Ałaszewski i Remigiusz Skomro. Będzie wyposażony w dwucylindrowy silnik
produkcji włoskiej, zasilany gazem (przewiduje się również napęd benzynowy) o
pojemności 500 cm sześc. Ma on osiągać moc 23 KM i napędzać tylne koła przez
bezstopniową skrzynię biegów typu Variomatic. Średnie zużycie paliwa ma wynosić
5 kg LPG/100 km, tak więc z 20-kg zbiornikiem gazu można będzie przejechać
około 400 km.
Zawieszenie przednie to kolumny Mc Pherson, tylne - wahacze wleczone, natomiast
hamulce - przednie tarczowe, tylne bębnowe. Wszystkie wersje w standardzie będą
miały ABS. Ogumienie - przód 145/13, tył 155/14.
Samochodzik ten ma rozpędzać się do 80 km/godz. w 16 sekund, a osiągana przez
niego maksymalna prędkość ma wynosić 105 km/godz. (ograniczana elektronicznie).
Auto będzie oferowane w trzech wersjach - color (jedna poduszka powietrzna i
ABS), którego cena ma wynosić 21 tys. zł; sport - dochodzą felgi aluminiowe,
skórzana kierownica i lepsza tapicerka; luxury - klimatyzacja, skórzane fotele,
na podłodze grube miękkie dywaniki. Ta ostatnia wersja ma kosztować 32 tys. zł.
Jak twierdzi Wacław Stevnert, rozważane są trzy lokalizacje zakładu, który ma
produkować Clica - Mielec, Gliwice i Warszawa. Przy montażu znajdzie pracę
według niego 150-200 osób. U kooperantów, których na terenie kraju ma być 40 -
pracować ma razem 800 - 1000 osób. Większość elementów tego autka ma powstawać
w Polsce, 75 proc. jego wartości.
Jak się planuje, w pierwszym roku ma powstać 3 tys. tych samochodów, w kolejnym
5 tys., a w trzecim 10 tys. Początkowo mają być one sprzedawane oprócz Polski w
Słowacji, w Czechach i na Węgrzech. Docelowo mają być dostępne w 11 krajach
Europy Środkowowschodniej. W naszym kraju będą oferowane we własnej sieci
sprzedaży w sześciu salonach - w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Wrocławiu,
Katowicach i Poznaniu.
POZDRAWIAM
HUGO
Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 157 wypowiedzi • 1, 2