Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: felga-pierścień centrujący
Temat: [MK3] Modyfikacje kolejnej fiesty Mafios"a
ja już maffie przekonywałem na czarno matowe rolki
jak sie dobrze poszuka to mozna kupic naprawde okazyjne te momo....
prawda.... moje tez były okazje bo za 350 pln kupione ..zreszta opisane jest w faqu wiec mozesz przeczytac ...ale nie wiesz ze okazje nigdy nie sa tanie kolego ...transport...prostowanie ...szkiełkowanie ..malowanie ..pierscienie centrujace i okazja wychodzi bokiem ..pozatym w 4x108 w zasadzie momo niema no i dekielki w komplecie to rzadkosc .
czarny mat ...to troche nuda ..i beda bygladały jak wiecznie upieprzone .
Czas pokaze co mafia z nimi zrobi ...a z felgami nikt slubu nie bierze ..dzis takie jutro inne
Temat: a l u f e l g i ALESSIO tanio
na hasło "internet" oferujemy alufelgi ALESSIO
w zestawie pierscienie centrujace
oraz komplet srub mocujacych
ceny brutto za 4szt. :
13'' od 1333zł
14" od 1499zł
15" od 1599zł
16" od 1959zł
17" od 2099zł
18" od 2299zł
pełna oferta w internecie www.alessio.it
jeśli chcesz zobaczyc i wydrukować wyglad
twojego auta z wybranymi felgami ALESSIO
polecamy podstronę "styles your car"
///A1 car audio
Warszawa, ul.Radzymińska 212a
tel. 0 602 333 180
możliwość montażu alufelg na miejscu
Temat: symbol silnika
niby nie duża różnica ale lepiej przymieżyć bo tak na oko trudno powiedzieć ale powinny pasować. WAŻNE! jak masz felgi z golfa to nie będzie CI pasował otwór na piaście i musisz dokupić pierścienie centrujące (takie plastikowe mogą być) bo inaczej koło może bić przy większych prędkościach
Temat: Za ile i gdzie półoś do Poloneza <>+ (CMYK lub net)
Na skutek zimowego ślizgania pod Carrefourem* mam do wymiany prawą
półoś (felga już wymieniona ;) w Polonezie Caro Plus. Mam pytanie
czy ktoś wie ile taka impreza kosztuje i gdzie najlepiej (najtaniej)
i za ile ją nabyć w Krakowie (ewentualnie w necie). Ile może
kosztować wymiana - bo może zrobię to sam...
Bicie jest 1,4 mm na pierścieniu centrującym (czy jak to się zwie -
to na czym się fela trzyma) - czy to kwalifikuje do wymiany
natychmiastowej (lepiej nie jeździć), do wymiany przy najbliższej
okazji, czy wtedy, gdy będą fundusze? :)))
udaj się do Auto Gamy na Kombatantów 9
powinni mieć, a jak nie to Ci załatwią
ale to koszt mysle ze okol 500zl
Temat: Czy można zostawić taki bęben hamulcowy...?
Ale z opisu wnioskuję, że ta felga ma większy otwór na piastę - a ciekawi mnie jak wygląda zapas do tego auta?
Zapas jest normalny, ale jeśli bym teraz złapał gumę na to koło, to zostaje tylko laweta, bo przecież piasta ma ok. 8 mm większą srednicę...
Dlatego też robię z tym porządek, kupiłem wszystko oryginalne do tego koła i dzisiaj jadę do warsztatu.Jedyne co, to będę dorabiał pierścień centrujący do alusa, bo jak pisałem wcześniej otwór jest powiększony.
Był wczoraj u mnie gość, który mi sprzedał te auto i trochę zrekompensował mi na to wszytko wydatki...
Temat: Czy można zostawić taki bęben hamulcowy...?
Witam. Niedawno kupiłem ściągniętą z Francji Astrę H, która był puknięta w tylne lewe koło. Gościu, który mi ją sprzedał mówił, że był malowany błotnik i wymieniona piasta koła. Pewnego dnia przez przypadek zauważyłem, że z tym bębnem hamulc. jest coś nie tak...zadzwoniłem do gościa i ten przyznał się, że zamiast piasty na 4 śruby do felgi założył piastę większą, od Astry H ale na 5 śrub. Rozwiercił alufelgę, bo wiadomo, piasta na 5 śrub ma większą średnicę, zrobił dwa nowe otwory na śruby mocujące alufelgę w bębnie hamulcowym.
Także próbuje doprowadzić to koło do ładu, kupiłem piastę taką jaka powinna być, jutro tokarz ma mi dorobić pierścień centrujący do alufelgi, ale teraz tak sobie myślę, że i chyba musiał być rozwiercony otwór centralny w bębnie hamulcowym...
I tu moje pytanie - czy można zostawić taki bęben z trochę większą średnicą otworu centralnego ?
Temat: Za ile i gdzie półoś do Poloneza <>+ (CMYK lub net)
Witam wszystkich!
Na skutek zimowego ślizgania pod Carrefourem* mam do wymiany prawą
półoś (felga już wymieniona ;) w Polonezie Caro Plus. Mam pytanie
czy ktoś wie ile taka impreza kosztuje i gdzie najlepiej (najtaniej)
i za ile ją nabyć w Krakowie (ewentualnie w necie). Ile może
kosztować wymiana - bo może zrobię to sam...
Bicie jest 1,4 mm na pierścieniu centrującym (czy jak to się zwie -
to na czym się fela trzyma) - czy to kwalifikuje do wymiany
natychmiastowej (lepiej nie jeździć), do wymiany przy najbliższej
okazji, czy wtedy, gdy będą fundusze? :)))
* Nie moja wina że w jednym okrawężnikowanym miejscu nie było
drzewka ;(
Temat: uwaga na szpilki, dystanse itp.
a dałeś stare czy nowe szpilki pod te dystanse?? mimo to że to tylko 2mm ale stare szpilki mogły tego nie wytrzymać...
ciekawe czy przy większych obciążeniach te plastikowe pierścienie centrujące sie sprawdzają czy po prostu felga je miażdży na piaście
tak samo przelotowe dystanse i długie szpilki to na pewno jest dużo mniej wytrzymałe
Temat: uwaga na szpilki, dystanse itp.
No niestety kola nie powinno sie tak dorecac w ten sposob ale kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą (125-135Nm) i sobie wtedy poradzisz zwykłym kluczem (ale trzeba pamietac zeby po przejechaniu kilkudziesieciu km ponownie dokrecic koło (mowie o feldze alu) i niema prawa sie nic stac, niezaleznie od pierscienia centrującego.
byly przypadki ze podjezdzał do mnie klient z poluzowanym kolem albo na lwecie bo u pana kazia mu nie powiedzieli ze alusy trzeba dokrecac po po jakim czasie. chociaz są ludzie co nie dokrecaja i maja szczescie i zyją
ciekawe ilu osobom tutaj obecnym wulkanizator dokrecal kola kluczem dynametrycznym ???????
piszesz ze 125 -135 Nm
peugeot 205 - 80Nm
fiat - 70-90Nm (w zaleznosci od modelu )
opel vectra - 110Nm
vw T4 - 170Nm
BMW E30 ???
nic na sile wszystko mlotkiem - polska precyzja
Temat: Jakie opony??
Tutaj są te alusy
http://moto.allegro.pl/it..._z_czarnym.html
Więc prosze o rade....i jakie do tego opony najlepiej
obecnie 176/65 R14
obecnie są za małe opony i przeliczanie paliwa nie ma sensu
Do tych alusów 6,5" muszą być opony 195/60R15.czyli standard opla,ale przy mocy 70KM,małego rozmiaru dotychczasowego i obaw o spalanie to raczej rozmiar 195/55R15 byłby odpowiedniejszy.Spalanie nieco wzrośnie przeliczając do rozmiarów fabrycznych,ale faktycznie to pomiar kłamliwy,bo oba rozmiary są mniejsze
Do felg z allegro wołaj pierścienie centrujące
Temat: problem z kołami po zmianie na letnie
Hm, cisnienia nie bralem pod uwage z prostej przyczyny, podczas wymiany
koles pompowal wszystkie kola i nie podejrzewam go zeby zle to zrobil.
Jesli natomiast powietrze mialoby mi tak szybko zejsc (bo od razu mialem
takie objawy) to do dzis mialbym juz flaka.
..ale sprawdze :]
--
Czy felga ma dokładnie wymiar pasujący do piasty? Jeśli nie to może trzeba
pierścienie centrujące?
Miałem taki przypadek więc takie domysły..
Pozdr
W
Temat: uwaga na szpilki, dystanse itp.
ja mam u siebie pierścienie centrujące stalowe i nie mam z nimi problemu dopóki zejdą z felgą problem zaczyna się gdy zostaną na piaście bo wtedy trzeba się trochę namęczyć żeby przy ściąganiu ich nie pokrzywić ale nie jest tak źle
przerabiam to co roku przy zmianie letnich na zimowe
przy dorabianiu lepiej zostawić minimalny luz
Temat: [CAxA] Felgi od Mazdy 323F
rosomak1983 napisał/a:
ET itp nie ma tu zadnego znaczenia .
Naprawisz koledze łożyska piast jeśli się okaże że się pomyliłeś ? A jak będą tarły o zaciski ?
Pierscien nie ma prawa wystawac z felgi cns80, niewiem o co Ci chodzi...
przy zakupie pierscieni a o tym pisałem licza sie tylko 2 rzeczy tj 2 srednice o których pisałem... Jesli chodzi o felgi to jest tak na bank:
szerokosc; 5.5-7 cali
sruby 4x100
ET wchodzi od 46-35 (38 gra)
Sr otworu centrujacego 56.1mm jak na feldze jest wieksza kupujemy pierscienie
ET NIE MA ZNACZNIA PRZY DOBORZE WŁASCIWYCH PIERSCIENI!!!!!!
Temat: Gdzie przerabiają felgi?
przerabiałem temat i w końcu dokupiłem do tych co maiłem 3 sztuk jeszcze dwie i mam komplet , jednak felgi takie można wykonać we własnym zakresie
idzie się do tokarza ( musi mieć dużą tokarkę i jakiś sprytny uchwyt do noża ) aby rozciąć felgę
następnie do blacharza co dysponuje takim fajnym urządzeniem do gięcia blach , robimy pierścień o pożądanych wymiarach
potem wszystko centrujemy i spawamy ( można się wspomagać linijkami kątowymi , poziomicą , suwmiarką , ogólnie jest się to w stanie zrobić samemu ) , można wybrać się do wyżej wymienionego tokarza aby wszystko scentrować na tokarce
już miałem tak robić ale łatwiej było kupić gotowe ale cena była by podobna ( coś około 30-60 zł na felgę zależnie od warsztatów + felga )
pozdrawiam
Temat: Felgi - oznaczenia???
co to jest to ET, czy mozna stosowac rozne ET?
ET czyli tzw "odsadzenie" jest to odległość powierzchni przylegania felgi do
bębna :) do osi felgi
zasada jest taka że im ET jest większe tym felga jest bardziej schowana do
środka nadkola
Na co zwrocic szczegolna
uwage oprucz rozstawu srub (4x100)
to oczywiste
i otworu centrujacego (54,1)?
tu można poradzić pierścieniami więc tragedii nie będzie jak będzie troszke
inna
uważaj włąśnei na ET żeby nie było za małe bo będzie Ci obcierała opona o
rant błotnika
najlepiej niech fachowcy którzy Ci będąsprzedawaćdobiorą Ci ET bo pozniej
jak będziesz miałproblem to latwiej będąskorzy do wymiany
mój kolega ma wlasnei taki problem z felgami do focusa, kupił ronala
szesnastki i mu obcieraja oponki o błotnik
tam gdzie kupił umywają ręce, mówiąże nie ma innego ET do "foki" a on by
potrzebował tak około 45
Dzieki Piotrek
Temat: [S] alufelgi RH 17"
Witam Szanownych Klubowiczów!
Mam do sprzedania felgi aluminiowe RH w rozmiarze 17" razem z oponami SEMPERIT.
Do felg posiadam również pierścienie dystansowe o grubości 20 mm z przejściem z 5x112 na 5x100, centrowanie 64 / 57,1.
Felgi noszą ślady zużycia, szczegółowe zdjęcia mogę przesłać na maila.
ROZMIAR FELGI: 17" 5X112 8JX17 H2 ET 55
OPONY SEMPERIT 225/45/ ZR 17 91W BIEŻNIK OK. 4,5 mm
Cena za komplet 1300zł
Temat: Szerokosc osadzenia ma znaczenie?
Witam! Cieplo sie robi a ja znalazlem felgi o wymiarach 6Jx16x43
O ile rozumiem pierwsze 2 jednostki, o tyle trzecia jest dla mnie nie do
zrozumienia. W autoryzowanym serwisie ze jest to chyba o ile dobrze
pamietam szerokosc osadzenia. Powiedzieli, ze ja w swoim modelu
powinienem miec 23. No i teraz pytanie, czy to bedzie pasowac? Ilosc
srub sie zgadza. Felgi sa przez Allegro, wiec nie mam jak ich sprawdzic.
Czy moze sprawdzac rozmiary miedzy srubami 5x108? Co zrobic w tej
sytuacji ?
odsadzenie jest wymiarem okreslajacym odległość felgi od piasty, czyli
tłumacząc na język laika jak głęboko w nadkolach będa siedziały koła.
Jeżeli założysz felgi o innym offsecie (odsadzeniu, nazywane tez ET) to może
się zdarzyć, że opony zaczną obcierać przy skręcaniu, na wybojach lub przy
duzym obciążeniu. Wtedy należy założyć pierscienie dystansowe, by opony
"wyszły" bardziej na zewnątrz.
Sprawdz tez, czy te flegi na allegro maja odpowiednia srednice otworu
centralnego. Mozliwe ze bedziesz musiał sie zaopatrzyc dodatkowo w ringi
centrujace
Temat: offset
Jeśli tak do tego podchodzić, to nawet najmniejsza zmiana w ET spowoduje
jakieś tam przyspieszone zużycie...
Tak przypuszczam, ale jednocześnie podejrzewam, że specjaliści w branży robili
jakieś kompleksowe badania i okreslili jakieś granice i wskazania. Weźmy na
przykład felgi stalowe. Są wytwarzane praktycznie do określonego modelu.
Średnica, szerokość, rozstaw i ilość śrub, średnica otworu centrującego, offset
- wszystko się zgadza co do joty. Felgi aluminiowe to już inna bajka. Jeśli
pominąć te fabryczne to mamy do czynienia z uproszczeniami: średnica otworu
centrującego jedna i trzeba stosować pierścienie żeby dopasować, offset jakiś
jeden uniwersalny, żeby był zbliżony do większej ilości modeli. Nie ma co liczyć
na to, że sprzedawca nam dobrze doradzi np."nie bierz pan tego", bo nie ma w tym
interesu. Jak sam nie masz wiedzy to możesz się uczyć tylko na własnych błędach,
więc nauka kosztuje.
Pozdro
Temat: jakie felgi/alufelgi na opony 175/65R14
[ciach]
Dobrze jeśli otwór na
piastę jest taki sam jak w firmowych felgach bo inaczej trzeba jeszcze
kupić pierścienie.
Pozdrawiam, T.
raczej trudno bedzie spotkac felgi o rozstawie srub 98 z inna srednica otw.
centrujacego jak 58 mm.
Tylko Fiat (i pochodne) maja rozstaw srub 4x98
Pozdr
Mac
Temat: [CAxA] Felgi od Mazdy 323F
Bylo juz sporo tematow na temat felg, Et itp. Poszukaj troche. Załoz i jak nie bedzie nic obcieralo to powinno byc wszystko ok. Informacje dotyczace felgi powinienes znalezc na jej wewnetrznej stronie. Nie wiem jaki w mazdzie jest otwor centrujacy. Jak bedzie za duzy to najwyzej kup sobie pierscienie
Temat: drżenie kierownicy przy 120km/h
No to ja mam spokój leci jak tralala trzeba zrobić dwie rzeczy pierwsza sprawdzić czy punkty styku felgi z tarczą hamulcową nie są zabrudzone rdzą farbą piachem itp po dokładnym oczyszczeniu należy sprawdzić czy felga wchodzi ciasno na otwór centrujący szczególnie na alusach te plastikowe pierscienie co dają gratis do alufelg są do bani ponieważ mają spory luz i nie można wycentrować koła poprawnie a jak oryginały założyłem to koło trzeba było wciskać na otwór i samo się trzymało bez śrub
Temat: Felgi od astry do civica
Witam.
Czy beda pasowaly felgi od astry do hondy civic z '99 roku?
TIA za info :)
opel i honda mają 4x100
Ale inny otwór centrujący (chyba)
ale to albo pierscien ,albo wizyta u tokarza i wsio gra.
Zobacz jeszcze na ET , bo np ford ma Et 35 przy 4x108
a pegeot (tez 4x108) potzrebuje Et 15, 25 , gdyz z przodu moze chaczyc o
hamulec (mocowanie klocków)
Temat: uwaga na szpilki, dystanse itp.
ja śmigam z dystansami + centrujące na plastiku i nic się nie dzieje . Jedyne co to po zakupie odpadło mi koło bo właściciel idiota założył dystanse z rozstawem mniejszym niż 4x100 podejrzewam ze z 4x98 i nie można było wkręcić 4 śruby. koła były na 3 śruby i 2 się złamały... rozwierciłem dystanse i 4 wlazły jeżdżę 2 lata i nic się nie dzieje. przy dystansach zdaje mi się że trzeba uważać na śruby bo większe przeciążenia na nie są wywierane.
Ciesz sie że żyjesz kubex. Ale ja nie o tym:
Mam Fox Racingi (marne, te co na zdjęciu, juz niedługo bbs rs mam nadzieje) i 4 pierścienie plastikowe miałem do zeszłej zimy, kiedy to gdzieś się zagubiły 2 z nich. Pociąłem dwa które zostały na ćwiartki a ćwiartki na połówki i po cztery równe części tych pierścieni pozakładałem na odrobince(!) silikonu na piasty, po czym założyłem felgi i było idealnie, żadnych stuków puków i takich tam. Z tym, że zawsze gdzieś z tyłu głowy miałem tą myśl, że nie jest dokładnie tak jak powinno więc dla samego spokoju już takich manewrów nie będę robił. Pozdro
Temat: Pozdrowienia Wawa
Ja mam alusie te ktore wczoraj pewnie widziales od zeszlego roku ale
zgubilem 3 z 4 takich pierscieni i teraz Renia przy wiekszych predkosciach
zachowuje sie jak kangurek :)
Uważaj żeby ci łby śrub się nie urwały. Co do wkładek centrujących to
zobacz na Kruczej w W-wie w sklepie z felgami.
Temat: Rozstaw srub itd Suzuki Swift
Jakie parametry maja lub powinny miec te felgi rozstaw srub glownie
Swift ma rozstaw 4/114,3 mm, a otwor centrujacy 60,1 mm.
i od czego moze pasowac, od Matiza, jakichs Toyotek??
Od Matiza tak, po zastosowaniu pierscieni (inna srednica oc).
Temat: Pierscienie centrujace
Witam
Mam alufelgi z wiekszym otworem centrujacym niz oska, wiem ze sa pierscienie
centrujace (moze inaczej sie to nazywa) ktore mozna zalozyc miedzy felge i
oske. I pytanie, gdzie cos takiego kupic ? Z gory dzieki za odpowiedz
Tomec
Temat: pierscienie centrujace
Mam BMW 525 E34 z srednica otworu 72.5 oraz felgi od BMW E39 ze srednica 74. Czy
musze zastosowac pierscienie centrujace przy tak minimalnej roznicy?
Wojtek
Temat: [E39] pierscien centrujacy na piascie
witam
jestem wlasnie przed przetoczeniem felg z nowej e60 72.5 mm na rozmiar pasujacy na moja bunie,
czy ktos moze mi podac dokladny rozmiar pierscienia centrujacego???
z tego co wytyczałem to jest 74.1 mm,czy ktos moze mi to potwierdzic???
z gory bardzo dziekuje
Temat: Czy te felgi jeszcze sie zmieszczą?
Mam możliwość nabyć felgi 17`` ET37 otwór centrujący 60mm.
Jak felga ma 7" szerokości to wejdzie.
Potrzebne Ci będą pierścienie centrujące. W Hondzie jest 56,1mm
Temat: Felgi 15"/7"/ET35
Ok, ale nie rozumiem po co ten pierścień centrujący i śruby pływające jeżeli w feldze od maximy średnica otworu centrującego jest o 1mm mniejsza?
Chodzi mi o to czy felga z mniejszym o 1mm otworem wejdzie na piastę?
Ale mimo wszystko dzięki za odpowiedź
Temat: Jakie felgi?
wg czego pasuja ??
5x112 to nie 5x110
jeszcze otwor centrujacy felge tez bedzie inny
albo za duzy -wtedy pierscien dodatkowo trzeba kupic zeby zniwelowac roznice
albo za maly - w tym przypadku trzeba przetoczyc otwor w feldze
kup felgi do opla
a nie kombinujesz
Temat: Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup ...
szer. 6''
| Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup 14', używane 3 miesiące, stan bdb,
pasuja
do
| Hondy (po wymianie pierścieni centrujących też do renault) z oponami
| (185/65/14') lub bez.
A jaka szerokość felgi?
Temat: Wibracje na kierownicy
kolego bossman
pierscienie centrujace stosuje sie do felg z innym otworem centrujacym niz ma opel
jestes jasnowidzem ze wiesz jakie felgi maja koledzy z problemem opisanym wyzej ??
Temat: Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup ...
Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup 14', używane 3 miesiące, stan bdb, pasuja
do
Hondy (po wymianie pierścieni centrujących też do renault) z oponami
(185/65/14') lub bez.
A jaka szerokość felgi?
Temat: Wymiarowanie felg ?
powinny byc pierscienie centrujace ktore sa dopasowane do srednicy
piasty
A felgi z za małym otworem mozna "rozwiercić".
Temat: Misiek Lancer
rozstaw śrub to; 4x100 a felgi powinny miec szerokość 5.5-7 cala, ET czyli odsuniecie od piasty wchodzi od 46-35, średnica otworu centrującego 56.1mm (moze byc wieksza wtedy pierscień centrujący ale nie moze być mniejsza bo wtedy jedynie rozwiercacnie) POZDRO
Temat: [O2] Wybór felg aluminiowych
kowal 2002, właśnie mam zamiar zakupić takie Decent Y i mam pytanko, czy to prawda, że te felgo są robione pod grupę VW i nie potrzebują żadnych pierścieni centrujących, a śruby są identyczne jak oryginały i nie trzeba wozić 2 kpl. ze sobą ??
Temat: [S] Alufelgi Enzo V 7/16", 5x100, ET 30
Sprzedam felgi jak w temacie, stan idealny, przebieg <1000km.
Nie jestem w stanie zaakceptować wyglądu samochodu na tych felgach:).
W komplecie pierścienie centrujące, wentyle, śruby (w tym zabezpieczające).
Cena ok. 1000 zł.
Temat: Mazda MX-3, Golf - felgi 4x100
Popatrzmy jak: "boruva" dnia: 4 października 2006 (10:30:31)
pisze na grupę:
bCzy roznica w tym parametrze dyskwalifikuje te felgi od Golfa?
Wytocz sobie odpowiednie pierścienie centrujące i będzie ok.
Temat: felgi 4x100 do fiata jakie śruby
apropo pierścienia centrującego , to czy jest on aż tak istotny gdy felga jest już przykręcona , też kiedyś twierdziłem ,że przenosi on przwie wszystkie siły z koła jednak po konsultacji i przemyśleniu sprawy to przecież koło trzyma się dzięki dociskowi śrób do piasty
Temat: z jakiego modelu bmw felgi pasuja do e30?
Ja ostatnio zakładałem felgi. niby takie same, ale 2 były ATS, a dwa jakieś tam coś tam... no i ATS weszły, a te dziwne.... brakło koło 1mm na pierścieniu centrującym... i .
Temat: Alufelgi Alessio
Co do fotki to moge zrobic dopiero jutro w pracy.Jesli chodzi o pierscienie centrujace,oraz sruby to sa w komplecie z felgami.Sruby musza byc dluzsze niz oryginalne.Sa z pewnoscia ciekawsze felgi,ale za taka cene jest naprawde niezle
Pozdrawiam
Temat: [K] ALU FELGI - O1
Witam!
Jak w temacie zakupię
KOMPLETNE 4 sztuki ALU FELG 17" 7 lub 7,5J Z PIERŚCIENIAMI CENTRUJĄCYMI I DEKIELKAMI
NOWE LUB UŻYWANE W BDB STANIE
CZEKAM NA PROPOZYCJE Z CENAMI PONIŻEJ 1500 zł
Temat: Pływające Śruby (szpilki)
Thomas26, fiat ma 58 mm i żeby te felgi zaadaptować trzeba dobrać pierścienie centrujące na 56,5 mm,bo bez tego nigdy się nie ustawi felga idealnie,a zwłaszcza na śrubach pływających.
Jak tego nie zrobisz zaraz napiszesz,ze ci bije kierownica.
Temat: Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup ...
Sprzedam komplet felg OZ F1 Cup 14', używane 3 miesiące, stan bdb, pasuja do
Hondy (po wymianie pierścieni centrujących też do renault) z oponami
(185/65/14') lub bez.
wiecej informacji na priv...
Temat: KESKIN 16x9 Dystanse!?
ja bym zostawił z tyłu et 15 i z przodu to samo (ewentualnie et 13)
a do tej felgi gdzie masz et15 wytocz tylko tulejkę (pierścień centrujący)
metalowy, i załóż bez dystansu
Temat: uwaga na szpilki, dystanse itp.
Moim skromnym zdaniem to najlepsza felga to taka, którą można założyć bez dystansu i bez pierścienia centrującego.
Temat: Drgania powyzej 130 km.h - co to?
Co moze byc przyczyna lekkich drgan kierownicy
i wlasciwie calej karoserii pojawiajace sie pow. 130 km/h ?
np krzywa felga, brak pierscienia centrujacego - jesli to alus, niewywazone
kola, opona puscila (druty) i zaczyna robic sie balon ?
Temat: Pytanie do fachowcow od kol
intraco, felgi pasują,ale musisz dokupic pierścienie centrujące na 56,5 mm i nie wiem,czy śruby nie będą za krótkie,ale to się okaże w praniu.
Temat: dystanse poszerzające
Czy wystarczy na przednią oś dać dystanse 10 mm, żeby felgi z ET 47 nie tarły o gwint ? 10mm dystanse nie maja pierscienia centrujacego a na piescie zaslaniaja caly prawie. WIec jak bys nie wywarzyl kol bedzie Ci bilo. lepiej 15 mm.
Temat: drżenie kierownicy przy hamowaniu
Drżenie kierownicy przy dużych prędkościach wskazuje na koła. Jak masz alufele moze Ci felga latać na piaście. Poczytaj o pierścieniach centrujacych
Temat: Latajacy kokpit
Wyzabkowane opony, krzywe felgi, rozleciane lozysko albo brak pierscieni centrujacych.
Temat: problem z kołami po zmianie na letnie
Tak, felga jest kupiona pod wymiar, ma pierscien centrujacy, pod tym
wzgledem wszystko gra.
Temat: pierscienie centrujace a felgi stalowe
| Wyczytalem gdzies, ze nie zaleca sie stosowania pierscieni centrujacych do
| felg stalowych. Na wielu aukcjach sprzedawcy oferuja sie, ze bez problemu
| mozna zalozyc ich pierscienie do stalowych felg. Jak to w koncu jest? Czy
| zalozenie tych pierscieni wiaze sie ze 'smiertelnym niebezpieczenstwem'?
| ;)
niebardzo rozumiem w jakim celu zakladac pierscienie pod felgi stalowe...
gdyz sa one zazwyczaj tak dopasowane, ze nie nalozysz felgi z pierscieniem
na piaste... a poza tym pierscien z jednej strony ma stozek tj felga
aluminiowa (nie kazda) i wtedy mozna powiedziec o spasowaniu...
Zakłada się je jak ma się felgi z większym otworem niż rozmiar piasty -
wtedy między piastę a otwór wkładają takie pierścienie.
Wszystko jest ok, ale pod warunkiem że konstrukcyjnie to jest tak
pomyślane że piasta na felgę nie przenosi tam obciążeń, do czego jednak
nie jestem na 100% przekonany.
a na marginesie jazda bez pierscieni w felgach aluminiowych to nie zadne
smiertelne niebezpieczenstwo a conajwyzej obnizony komfort jazdy przy
predkosci 100 - 130km/h (mozliwe lekkie drgania na kierownicy)
No ładnie...
Jak już masz drgania na kierownicy z powodu niecentrycznie założonej
felgi na piastę, to ciesz się że Ci to koło jeszcze nie odpadło.
Fundujesz temu śrubowemu połączeniu ogromne siły i to połączenie może w
najmniej odpowiednim momencie puścić.
Chociaż zwolennicy pierścieni centrujących twierdzą że otwór centrujący
jest tylko potrzebny wyważarce, a felgę na piaście pozycjonuje się tylko
za pomocą śrub i ponoć zawsze będzie dobrze... Czyżby jednak nie?
A może po prostu masz koło źle wyważone?
Temat: Co to są pierścienie centrujące ( Było: Jakie fele w nissanie N14?)
Czyli jak już się bawić w alusie to nie tak, że cosik dobiorę, ale
trzeba kupić fele, które będą miały właściwy rozstaw otworów na
śruby mocujące (szpilki) i dokładnie dopasowany otwór na piastę.
żadne tam pierścienie centrujące. Czy dobrze rozumiem?
Nie - bo masz mizerne szansę, żeby takie znaleźć, zwłaszcza używane.
Chyba, że firmówkę. W sklepach z felgami mają po prostu odpowiednie
pierścienie przy pomocy których dopasowuje się ten parametr. Ma to
i taką zaletę, że łatwiej jest taką felgę zdjąć (mniejsze
prawdopodobieństwo "zapieczenia się" felgi na piaście.
Jeśli chcesz założyć alusy do posiadanych opon, to interesują
Cię następujące parametry:
- średnica felgi,
- szerokość felgi (w pewnym zakresie można manipulować, ale
to zależy od rozmiaru opony i aktualnej felgi, itp.),
- offset (j.w. - przy zignorowaniu tego parametru może się
okazać, że felgi ocierają o hamulce, albo opona o nadkole
przy skręcaniu, itp.),
- rozstaw śrub.
Średnica osadzenia powinna być nie mniejsza niż przy oryginalnych
felgach - jeśli nie jest taka sama, to różnicę niweluje się
pierścieniami centrującymi (są plastikowe i metalowe).
Jeżeli zmieniasz również opony, to jest większy zakres
manipulacji (np. inna średnica przy niższym profilu opony,
itp).
Tu jeszcze jedna uwaga: rozstaw śrub to średnica okręgu, na
którego obwodzie znajdują się śruby. Czyli w przypadku czterech
lub sześciu śrub jest to odległość dwóch śrub leżących naprzeciw
siebie względem środka felgi, w przypadku pięciu śrub z pomiarem
jest trochę trudniej. Sorry, jeśli to dla Ciebie oczywiste, ale
nie dla każdego tak jest, a mogą z tego wyniknąć problemy.
Pozdrawiam,
Daniel Iwanowski
Temat: Co to są pierścienie centrujące ( Było: Jakie fele w nissanie N14?)
| Czyli jak już się bawić w alusie to nie tak, że cosik dobiorę, ale
| trzeba kupić fele, które będą miały właściwy rozstaw otworów na
| śruby mocujące (szpilki) i dokładnie dopasowany otwór na piastę.
| żadne tam pierścienie centrujące. Czy dobrze rozumiem?
Nie - bo masz mizerne szansę, żeby takie znaleźć, zwłaszcza używane.
Chyba, że firmówkę. W sklepach z felgami mają po prostu odpowiednie
pierścienie przy pomocy których dopasowuje się ten parametr. Ma to
i taką zaletę, że łatwiej jest taką felgę zdjąć (mniejsze
prawdopodobieństwo "zapieczenia się" felgi na piaście.
(ciach)
Średnica osadzenia powinna być nie mniejsza niż przy oryginalnych
felgach - jeśli nie jest taka sama, to różnicę niweluje się
pierścieniami centrującymi (są plastikowe i metalowe).
Jeżeli zmieniasz również opony, to jest większy zakres
manipulacji (np. inna średnica przy niższym profilu opony,
itp).
OK, teraz już kumam... Czyli ten zabieg z pierścieniami jest normalnym
i stosowanym zabiegiem mającym na celu dopasowanie nieoryginalnych felg.
Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy (możliwość urwania szpilek i w
efekcie zgubienie koła). Poprawcie mnie jeżeli znów coś pomyliłem...
Tu jeszcze jedna uwaga: rozstaw śrub to średnica okręgu, na
(ciach)
Ale średnicę tego okręgu liczy się od środka otworu na śrubę czy też
od ich zewnętrznych (ew. wewnętrznych względem otworu na piastę) krawędzi?
Pozdr.
Maciek (Gawronik)
(nissan sunny N14 1.6SLX 16v '92r.)
Grodzisk Maz.
Temat: felgi: "stal" czy "aluminium"?
--
| jakie sa zalety/wady (poza estetycznymi) uzywania latem felg
aluminiowych???
Psychiczne samopoczucie właściciela.
Poza tym mając dwa komplety kół nie przekładasz opon zimowych i letnich na
jedne felgi
Hmmm... Hm! A wiekszy komfort związany z mniejszą masą nieresorowaną ??
| czy felgi letnie sa duzo podatniejsze na mechaniczne uszkodzenia?
Niekoniecznie, niektóre są dużo wytrzymalsze od stalowych. Zależy jaka
felga, jakiego producenta.
Tu się jeszcze zgodzę (aczkolwiek kusi mię ... ojojoj :-)
Jak jeżdzisz. Należy wystrzegać się krawężników.
A tu to parsknąłem śmiechem - rzeczywiście wytrzymałość alufelg jest
zdecydowanie niższa jak się "krawężnikuje" :-))
Nieciekawie wygląda felga aluminiowa z obtartym rantem
No - to główny powód ?
na co
| warto zwrocic uwage kupujac aluminiowe obrecze?
Przede wszystki rozstaw śrub i rozmiar naby (środek piasty). Należy do
naby
dobrać odpowiednie pierścienie centrujące. Kupując felgi nowe w dobrych
firmach w zasadzie interesuje cię podanie tylko typu auta i ilości śrub w
kole, reszta należy do nich.
| jeszcze jedno pytanie - co to znaczy, ze felga ma rozmiar np. 6x14" ? 6
to
| szerokosc? jak to sie ma do rozmiarow opon? czy 6 to np. odpowiada
| szerokosci 175 czy cokolwiek?
6" to szerokość. Na taką felgę możesz spokojnie wzuć laćki 175 lub 185
No pewnie - a inne to już nie :-)
Jacek.
Temat: Alufelgi: Opel a Golf - czy pasuja?
Witam,
poniewaz ostatnio przez to sam przechodzilem (co prawda inne auto i inne
felgi), chetnie pomoge
Pytanie jak w temacie. Mianowicie mogę mieć oplowskie alufelgi Opel Astra
II
oraz Corsa B i pytanie czy zaloze to do golfa III. Rozstaw srub sie
zgadza
4x 100 ale co z otworem centrującym i ET.? Nie bardzo sie na tym znam, a
CAR MODEL PCD OFFSET CENTER BORE BOLT & NUT
OPEL CORSA, ASTRA 4x100 38,42 56.6 B 12x1.5 L28
VW GOLF 4x100 35,38 57.1 B 12x1.5 L25
jednoznacznie w sieci nie mogę sie doszukac. Niech sie wypowie jakis
specjalista :-). Czy to wogole pasuje? a jesli tak to czy potrzebne bedą
jakies pierscienie centrujace?
Tak wiec IMHO, prawie powinno dzialac (roznica offsetu (ET) wlasciwie
niezauwazalna) poza jednym malym drobiazgiem, czyli otworem centrujacym,
ktory choc niewiele, jednak jest nieco mniejszy w oplu, czyli felga moze po
prostu nie wejsc na piaste golfa. Ja bym tam nie kupowal... chyba, ze masz
mozliwosc dokonania wizji lokalnej i przymierzenia. Choc moze ktos z innych
grupowiczow wciskal felgi z otworem centrujacym o 0,5 mm wezszym niz
srednica piasty?
A tak nota bene, ku pamieci googlownicy, tabele opisujace wiekszosc
parametrow felg popularnych aut znajduja sie tutaj:
http://www.lensowheel.com/alloy_page1.htm :-)
licze na odpowiedz
No i sie doigrales :-)
Pozdrawiam,
Temat: [CAxA] ściąga przy przyspieszaniu
wczoraj zmieniłem sobie dwie uszkodzone opony, ale że były obie z prawej strony więc jedno koło trzeba było przełożyć żeby na jednej osi ten sam komplet był. W sumie staneło na tym, że z przodu mam nowe.
Koleś sprawdził najpierw czy felgi proste(proste) , potem przełozył kapcie i wyważył. Przy okazji okazało się że uszkodziłem pierścień centrujący( o ile to jest ta plastikowa nakładka) bo nie wiedziałem, że trzeba go zdjąć jak się zakłada stalowy zapas. Od tego momentu przy przyspieszaniu auto znosi w prawo. Jak nie przyspieszam to jedzie ok, wciskam gaz, auto w prawo ( na prawym przednim kole jest ten połamany pierścień). Wróciłem i wulkanizator powiedział, że zbieżność bo od pierścienia to mogę czuć bicie na kierze przy jakiejś szybkości.
Więc dzisiaj byłem na zbieżności - nie jedźcie na szczecińską we Wro- i panowie mi ustawili za 2 podejsciem (tzn nei sprawdzałem jak robią ale wierze im) bo najpierw pomimo ze uprzedziłem że kierownica jest krzywo to kazał mi wyprostować i przy mocnym skreci tarł łacznik stabilizatora o felge. Ale po wyjeździe dalej ściąga przy przyspieszaniu.
Teraz pytanie czemu tak sie dzieje? Za chwilę chce zdjąc koło i zdjąć ten pierscien zeby mi dali taki sam w sklepie ale nie wiem czy to może dawać takie objawy?
No i druga sprawa ze przy okazji okazało się, że na tylnych kołach mam śruby/nakrętki do stali a nie alu więc kupiłem nowe ale jak koleś próbował je wkręcić to bardzo opornie szły i powiedział że nie chce ich na chama dokręcać żeby sie je dało później odkręcić. A jedna to tak lipnie szła, że zostawił nie dokręconą stwierdzając, że na 3 śrubach nie musze się bać. No i kolejne pytanie. Dali mi złe nakrętki? Czy może tka jak sugerował ten koleś od zbieżności który je dokręcał- szpilki są do wymiany?
Temat: Pytanie o felgi aluminiowe.
Witam
| Estetyka mnie nie interesuje,
Tu mnie zagiąłeś.... Wszyscy których znam kupili alu dla estetycznego
wyglądu auta, ale cóż..... ;-))
Ostatnio jestem dobry w zaginaniu ludzi:-) Natomiast jesli chodzi o same
felgi, to odpowiedz jest prosta - waga. 15 calowe felgi stalowe beda za
ciezkie do mojego samochodu. Poza tym jak prowadze samochod, to nie widze
jak wygladaja moje felgi, a to co sobie inni mysla mnie nie interesi:-))
| ale czy jakies rysy itp. moga miec duze znaczenie na zywotnosc felgi (np
| w porownaniu do stalowek)?
AFAIK nie - to aluminium więc żadna rdza mu nie grozi - może być przez
to odrobinkę problem z lakierem, natomiast zimowa solanka nie robi
im zbyt dobrze i naruszenie powłoki ochronnej (lakieru) może im trochę
zaszkodzić.
Zima juz prawie za nami, czyli nie musze sie obawiac:-)
| Zauwazylem (ale jestem spostrzegawczy:-)) ze do alufelg sprzedaje sie
| osobno nakretki, ktore tez troche kosztuja. Czy jest to niezbedny
| zakup? Obecnie i tak mam szpilki i nakretki, ale z drugiej strony tak
| pewnie jest w wielu samochodach.
To zależy jake masz - najprościej - należy sprawdzić czy śruby pasują w
otwory alu (średnicą i kształtem) oraz czy ich długość jest wystarczająca
aby prawidłowo zamontować aluska.
Czyli w gruncie rzeczy prosta sprawa. Myslalem, ze tu chodzi o bardziej
skaplikowane rzeczy:-)
| Cos jeszcze obilo mi sie o uszy na temat pierscieni centrujacych?
| Moglbym dostac jakies info na ten temat?
Chyba chodzi Ci o oringi - potrzebne są gdy średnica otworu w alu niż
średnica piasty w Twoim aucie - zakładasz go wówczas po to, żeby
alu trzymało się nie tylko na śrubach ale również na piaście.
Rozumiem, a ile taki oring moze kosztowac?
Dzieki za odpowiedz.
Temat: Drgania kierownicy
sprawdz pierscienie centrujace.
czy jak zakladasz kolo to wchodzi ciasno? - nie powinno byc luzu, kolo
powinno ciasno wchodzic na piaste. pierscienie powinny byc dobierane do
konkretnego samochodu rozne marki robia rozne srednice, a jak sie kupuje
felgi uzywane to nie zawsze sie na to patrzy.
inna wersja - ze pierscienie moga miec dobra srednice ale moga byc zle
przetoczone (np poprzedni wlasciciel mial je od innego samochodu np. corolli
i obrobil je u tokarza -ktory zrobilto niedokladnie)
jesli to nie jest to to wszystkie mozliwosci sa juz wykluczone
Mam problem w Mojej Vectrze A.
Strasznie Mi drży kierownica gdy jadę tak w zakresie między 110 - 130 km/h
Póxniej jest już Mniej aż wreszcie zanika całkiem.
To nie są takie zwykłe drgania (trzęsienie) Tylko widać jakby latała na
boki.
Co zrobiono w tym kierunku aby skrócić wasze propozycje. ps (męczę się z
tym
od 2 miesięcy i nie wiem co zrobić)
- Ustawiona zbierzność Jest ok bo nie ściąga
- Wyprostowane Alu-felgi 200 zł w błoto bo i tak prawie były proste
(szukać
było trzeba wszędzie)
- Nowe oponki z przodu KLEBERKI 195/50/15
- Koła oczywiście wyważone (w różnych zakładach co by nie wyszło że ktoś
źle
wywarzył)
- Gumy na wahaczach, drążkach stabilizatorów itp Co niektóre końcówki jak
miały lekki luz albo były podejrzane zostały wymienione
- tarcze hamulcowe i klocki nowe.
I nie mam zielonego pojęcia co jest grane.!!!!!!!!!!!!
Zauważyłem też że większe drganie jest wtedy jak lekko przekręcę
kierownicą
przy prędkościach 110-130 km/h w którąś stronę ale pewnie to normalne.
Proszę o POMOC, bo naprawdę nie mam na to już siły
Piotr
Temat: Pytanie o felgi aluminiowe.
Witam
Witaj
Chcialbym kupic uzywane felgi, na co powinienem zwracac uwage?
(przedewszystkim maja byc proste, to wiem:-))
Dokładnie - na wyważarkę, załóż oponkę i wulkanizator prawdę Ci powie....
Estetyka mnie nie interesuje,
Tu mnie zagiąłeś.... Wszyscy których znam kupili alu dla estetycznego
wyglądu auta, ale cóż..... ;-))
ale czy jakies rysy itp. moga miec duze znaczenie na zywotnosc felgi (np w
porownaniu do stalowek)?
AFAIK nie - to aluminium więc żadna rdza mu nie grozi - może być przez
to odrobinkę problem z lakierem, natomiast zimowa solanka nie robi
im zbyt dobrze i naruszenie powłoki ochronnej (lakieru) może im trochę
zaszkodzić.
Zauwazylem (ale jestem spostrzegawczy:-)) ze do alufelg sprzedaje sie
osobno
nakretki, ktore tez troche kosztuja. Czy jest to niezbedny zakup? Obecnie
i tak mam szpilki i nakretki, ale z drugiej strony tak pewnie jest w
wielu samochodach.
To zależy jake masz - najprościej - należy sprawdzić czy śruby pasują w
otwory alu (średnicą i kształtem) oraz czy ich długość jest wystarczająca
aby prawidłowo zamontować aluska.
Cos jeszcze obilo mi sie o uszy na temat pierscieni centrujacych? Moglbym
dostac jakies info na ten temat?
Chyba chodzi Ci o oringi - potrzebne są gdy średnica otworu w alu niż
średnica piasty w Twoim aucie - zakładasz go wówczas po to, żeby
alu trzymało się nie tylko na śrubach ale również na piaście.
Pozdrawiam,
Meehoo
(VW Golf III "Pink Floyd")
Temat: [O1] Kolo obciera o rure CSMIC"a -czyli jak rozwiazac proble
Jak w temacie.
Zamontowany jest CSMIC, troche wiekszy niz seryjny, inaczej idzie rura. Kolka 225/45/17
Przy maksymalnym skrecie w lewo, takim do oporu, opona obciera o ta rurke - delikatnie ale obciera. Efekt w postaci halasu, ale nie wiem czy czeste tarcie nie uszkodzi mi tej rurki w koncu lub opony.... Dokladniej to chodzi o tą plastikową płaska rure ktora idzie od IC
Problem w zeszym roku nie wystepowal gdyz mialem dystanse 17 mm zalozone. W tym roku juz ich nie zalozylem gdyz rok ryzykowania z oponami poza obrecza nadkoli mi wystarcza, z reszta po obnizeniu auta efekt bylby jeszcze bardziej widoczny. Nie chce ryzykowac, ponadto teraz mogly by mi kola trzec o nadkola - zbyt maly zapas wysokosci.
Rozwiazaniem jest zastosowanie dystansow 10mm, tylko tyle miejsca pod nadkolem jeszcze zostalo, a tyle wystarczy aby odsunac kola od tej rury. Jednakze nie ma dystanow 10mm z pierscieniami centrujacymi. Dodatkowych pierscienie w przypadku oryginalnych felg nie da sie zastosowac.
Pytanie: jakie jest ryzyko bicia kol przy dystansach bez pierscieni ? Mozna to jakos realnie ustawic zeby bylo tak jak trzeba ?
Kolejne rozwiazanie: stoczyc troche dystans ktory mam, stoczyc troche piaste. Minus to duża rzeźba, i nie wiadomo jak pozniej tez z biciem kol - w koncu tokarz to człowiek a nie komputer.
Kolejne rozwiazanie: dorobienie innej rurki do CSMIC'a z kwasówki. Minus: koszty, a ponadto i tak mnie czeka FMIC
Kolejne rozwiazanie: montaz FMIC'a. Minus : aktualnie brak funduszy na to.
Dowiadywalem sie tez czy nie mozna grubszej piasty zamontowac. Nie da sie, a nawet jesli beda problemy z łożyskami.
Co robic ? Problem wystepuje tylko w przypadku ostrych manewrów parkinkgowych (maksymalny skret), no ale tak zostac nie moze Jakie inne pomysly ? Myslalem tez moze o jakims czasowym ograniczeniu promienia skretu, w koncu trze tylko jak skrece kierownice do oporu.
Temat: felgi 4x100 do fiata jakie śruby
Ponieważ wiem chyba najwięcej odnośnie strat moralnych i materialnych po rzeźbieniu przy śrubach, więc się wypowiem.
1. Jeżeli już kupiłeś felgi 4x100, podobają Ci się i mają dobre ET(czyt. nie obcierają nigdzie, to możesz je założyć na tzw. "śrubach pływających". Służą do zmiany rozstawu i montażu felg o innym rozstawie otworów niż rozstaw otworów w piaście. Dzięki tym nakrętkom można np założyć felgi 4x100 na piastę 4x98.
Rozwiązanie całkowicie bezpieczne, od wielu lat stosowane przez takie markowe firmy jak: OZ, Valbrem, które w swojej ofercie nie posiadają już felg 4x98.
Pamiętaj, że najlepiej takie śruby kupić jako nowe, a nie kombinować od kogoś, dla tego że gwint musi pasować do piasty i być nie wyrobiony. Koszt 1szt. W normalnym sklepie to około 9pln.
-----> tu masz przykładowe zdjęcie takich śrub <-----
2. Następna kwestia to otwór centrujący, czyli ten na środku felgi, zakrywany często małym delielkiem z nazwą producenta felgi, lub auta. Musi być idealnie taki sam jak w piaście auta, gdyż felga dzięki niemu osiada na piaście i tamtendy przenosi ogromne siły ścinające. Jeżeli masz mniejszy otwór, to pół biedy, zawsze możesz go u kogoś mądrego roztoczyć, a jeżeli troszkę za duży to bedziesz musiał kupić "pierścienie centrujące".
Pamiętaj, felga musi dobrze osiąść na piaście przed przykreceniem, żadnych luzów i szczelin.
3. Jeżeli felga obciera o nadkole lub sprężynę (przy opuszczonym aucie - przy podniesionym sprężyna sie wygina w łuk i często jest tak że obciera o oponę), to znaczy, że felga ma zły ET.
Jeżeli obciera przy opuszczonym aucie o sprężynę, nie jest źle. patrzysz ile miejsca zostało do nadkola na zewnątrz i zostawiając sobie jakiś zapas możesz dobrać grubość dystansu. Jeżeli zaś obciera o błotnik, lub nadkole po stronie błotnika, to znak, że albo zmienisz felgi, albo blacharz będzie musiał "naciągnąć " błotniki, co nie jest wcale sprawą prostą ani tanią, bo o urodzie już nie wspominam.
Pamiętaj, dystans musi mieć wcięcie na piastę i kołnież centrujący pod felgę jeżeli jest grubszy niż kołnież na piaście i go zasłania.
4. Teraz pozostaje Ci jazda próbna, trzeba sprawdzić czy pod obciążeniem, nic nie trze, oraz nie ma jakiś bić na kołach. Jeżeli auto ciężko się prowadzi, jest podatne na koleiny oraz skręca przy przejeżdżaniu nierówności to:
- jeżeli masz szczęście, jedziesz do diagnosty na ustawienie geometrii
- jeżeli go nie masz diagnosta mówie o wymianie różnych elementów w zawieszeniu (ja wymieniłem większość elementów, utwardziłem i obniżyłem nieco przód - to pomogło)
- jeżeli masz pecha to felgi są krzywe, ale to powinno wyjść na wywarzarce.
Pamiętaj, nic na siłę bo może się to skonczyć tak jak u mnie, czyli stratą mojego Dfa niezardzewiałego, od pierwszego właściciela i za grosze.
Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 206 wypowiedzi • 1, 2