Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: federacja konsumentow pl





Temat: System czyszczenia Raypath - czy ktoś to zna?
50v7 napisał:

> Gość portalu: evika napisał(a):
>
> > Ide dzis do federacji konsumentow,moze uda mi sie jeszcze z tego wyplatac
> .Ale
> > jezeli sie nie uda bede musiala to jakos sprzedac.Jesli naprawde jestes
> > zainteresowany kupnem tych zestawow ,napisz evika.p@vp.pl Pozdrawiam
> jak znam życie nie wiele Ci to pomoże, ale dla czystości sumienia nigdy nie
> zaszkodzi sprawdź co na tycm forum nabazgrałem nawet chyba zablokowali moje
> wypowiedzi ze strachu przed ludźni majacymi niby wielkie pieniadze kosztem
> takich naiwnych jak Ty, wyobraź sobie że znam ludzi będących w takich
> sieciowych wynalazkach na stanowisku Regional Network Direktor, pobierających
> zasiłki z pomocy społecznej, ciskającycch się kasa, a fiskus goni ludzi
> wiążących koniec z końcem i nikogo to nie obchodzi zmiana kierunku
politycznego
>
> w kraju tez w tej materii nie wiele zdziałało i zmieniło, nadal kańciarze
żyją
> sobie po pańsku a biedacy biedę klepią nie mam nic przeciwko działaniu w
> strukturach MLM tylko uważam że o uczciwości nie nalezy zapominać i
> obowiazującym prawie w tym Naszym już europejskim Kraju , ALE KOGO TO
OBCHODZI
>
> liczy się kasa - prawda każdego mozna kupić kwestia ceny.
Nawet prokuratora za obiecane 5.000 $ US też nic nie musi widzieć i kółeczko
się kręc. Wszystko można sprawdzić moje ip nie jest żadną tajemnicą - czekam.






Temat: RENAULT Thalia ostrzegam !!!!
Witam,
Witam,

Mam bardzo skutecznego i niedrogiego prawnika, którego mogę z czystym sumieniem
polecić. Specjalizuje sie w tego rodzaju sprawach. Mojemu znajomemu
wyegzekwował (też od renault polska) nową lagunę w miejsce wadliwej (zepsuła
sie nastepnego dnia po zakupie a druga poważna awaria w ciągu kolejnych dwóch
tygodni).

Polecam tez federacje konsumentów, ale oni nie każdą sprawę biorą - mojemu
znajomemu odmówili (na czym jak sie okazało wyszedł nienajgorzej), bo oprócz
wymiany samochodu renault polska zapłaciło honorarium prawnika.

Jeśli jestes zainteresowana pisz na priva: primus1@go2.pl

pozdrawiam,





Temat: nie kupujcie okularów słonecznych u p.Czekalik-bud
to:
- jeśli masz małą kamerę cyfrową, to nagrać calą rozmowę z ukrycia - a po jej
skończeniu pokazać, że się ma wszystko nagrane ,
- nagłośnić sprawę w sieradzkich mediach

Jednym slowem - narobić niesolidnym sprzedawcom koło pióra, zobaczysz jacy będą
wtedy chętni do uwzględnienia reklamacji;-) Ja myslę, że zglosilbym to do
federacji konsumentów:
Sieradz 98-200,
pl. Wojewódzki 3
043 822-05-01w.383,fax822-57-01
poniedziałek, czwartek 8-15




Temat: Klub Mazury Mrągowo?zakopane Imperial - co robić?
Klub Mazury Mrągowo?zakopane Imperial - co robić?
Zgłaszać nieprawiłowości www.federacja-konsumentow.org.pl !!! Oszuści i
naciągacze sa bezkarni, dopóki ludzie, których "nabrali" nie zrobią wokół
tego szumu! Polecam gorąco zgłaszać tego typu przypadki, gdyż jest to
działanie na granicy prawa, jeśli nie poza nim!



Temat: System czyszczenia Raypath - czy ktoś to zna?
Gość portalu: evika napisał(a):

> Ide dzis do federacji konsumentow,moze uda mi sie jeszcze z tego wyplatac.Ale
> jezeli sie nie uda bede musiala to jakos sprzedac.Jesli naprawde jestes
> zainteresowany kupnem tych zestawow ,napisz evika.p@vp.pl Pozdrawiam
jak znam życie nie wiele Ci to pomoże, ale dla czystości sumienia nigdy nie
zaszkodzi sprawdź co na tycm forum nabazgrałem nawet chyba zablokowali moje
wypowiedzi ze strachu przed ludźni majacymi niby wielkie pieniadze kosztem
takich naiwnych jak Ty, wyobraź sobie że znam ludzi będących w takich
sieciowych wynalazkach na stanowisku Regional Network Direktor, pobierających
zasiłki z pomocy społecznej, ciskającycch się kasa, a fiskus goni ludzi
wiążących koniec z końcem i nikogo to nie obchodzi zmiana kierunku politycznego
w kraju tez w tej materii nie wiele zdziałało i zmieniło, nadal kańciarze żyją
sobie po pańsku a biedacy biedę klepią nie mam nic przeciwko działaniu w
strukturach MLM tylko uważam że o uczciwości nie nalezy zapominać i
obowiazującym prawie w tym Naszym już europejskim Kraju , ALE KOGO TO OBCHODZI
liczy się kasa - prawda każdego mozna kupić kwestia ceny.



Temat: Federacja Konsumenta o preparatach odchudzających
Federacja Konsumenta o preparatach odchudzających
Warto przeczytać- www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=211
pozdrawiam :)




Temat: Reklamacja auta - brak homologacji gazu
Jeżeli auto zakupiłeś od prywatne osoby, to znaczy, że ta sprawa nie
ma charakteru konsumenckiego. Tutaj muszus powołać się na przepisy o
rękojmi z kc.
Zapoznaj się z:
pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
jeżeli chodzi o wybór roszczenia, to musisz stwierdzić, czy wada ta
jest istotna czy też nieistotna.
Możesz w tym celu skontaktować się z rzeczoznawcą z dziedziny
motoryzacji.
Jeżeli przy przeglądzie samochodu nie przejdzie on tego przeglądu,
to czy demontując taka instalację (czy jest to możliwe?), taki
przegląd przejdzie?
Istotność wady oznacza tu brak możliwości (prawnych lub
technicznych) korzystania z tego samochodu.

Jeżeli sprzedawca nie odpowie lub nie odbierze Twojego pisma
reklamacyjnego, to zwróć się do adwokata. Federacja i rzecznicy
konsumentów nie pomogą - nie jest to sprawa konsumencka.

Pamietaj o terminach (30 dni na zgłoszenie wady) i rok od daty
sprzedaży.
Potem roszczenie z tytułu rękojmi wygasa, więc sąd z urzędu oddali
taki pozew.



Temat: BOJKOT KANADY
Ile kosztuje walka z obroncami zwierzat?
www.zb.eco.pl/zb/45/futra.htm
<<Handlarze futrami próbują oczywiście usprawiedliwić swe dochody twierdząc, że
cierpienie zwierząt nie ma nic wspólnego z ich biznesem. W wyniku
ogólnoświatowej kampanii antyfutrzarskiej zdołali oni ostatnimi laty lepiej się
zorganizować. Zrzeszyli się w Międzynarodowej Federacji Handlu Futrami
obejmującej 36 krajów. Krytykuje ona wszelkie działania w obronie zwierząt,
twierdząc na przykład, że foki zjadają zbyt wiele ryb, więc należy znów
rozpocząć polowania na nie.

Handlarze futrami mówią, że potrzebują rocznie 25 milionów dolarów do walki z
obrońcami zwierząt. Pieniędzmi tymi wspierają oni kampanie promujące futra. W
1987r. wydali np. dwa mln DM na podtrzymanie upadającego handlu futrami w
Niemczech. W grudniu 1987r. niemieccy handlarze futer zaapelowali w tajnym
liście do swych członków. Według nich, aby odmienić niechętny stosunek
konsumentów do futer, trzeba będzie zainwestować jeszcze więcej pieniędzy.

Ostatnio Włochy zepchnęły Niemcy z ich 3. pozycji na światowej liście
kupujących najwięcej futer.

Biura zajmujące się reklamą i marketingiem radzą handlowcom nie wszczynanie
żadnych dyskusji na temat futer mówiąc, że każda dyskusja na ten temat
działałaby na ich szkodę, gdyż nie mają oczywiście zbyt silnych argumentów
przemawiających za nimi.>>




Temat: Czy taka umowa jest legalna?
W PL jest jak na razie gozej. czyli podaja ci cene w EUR po kursie jakimstam. I
podpisujesz umowe. Jesli euro pojdzie w gore to placis wiecej. Jesli pojdzie w
dol to watpie, by tak latwo zeszli z ceny.

Co prawda jest Federacja Ochrony Konsumenta. Straszenie tym urzedem z reguly
skutkuje.

Nie wiem dlaczego u nas w dalszym ciagu nie obowiazuje zasada "klient nasz
pan". Kupujesz auto za 80000 pln i jak ci laskawie dadza dywaniki do srodka to
juz jest wszystko...



Temat: Zapraszam do TG na piwo ;D
Autor: Gość: osF IP: *.tychy.sdi.tpnet.pl

>Jeśli nie macie gór, to powinniście zmienić nazwę. Inaczej wprowadzacie
>turystów w błąd ;-)

No właśnie bo zacznie się czepiać federacja Praw Konsumenta.

A co do piwa to już taka nasza tradycja...




Temat: Gdzie w legnicy jest federacja konsumentów??
google
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314




Temat: wojna z deweloperem ?? POMOCY
Polecam Federację Konsumentów - po ich interwencji z reguły okazjuje się że
wszystko można zrobić...
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314



Temat: Triada 7+7 Grecja
Jakies konkrety? Przypominam, ze w Polsce dziala Federacja Konsumentow
www.federacja-konsumentow.org.pl a wiec jesli czujesz sie oszukany, to
przede wszystkim tam powinienes szukac oparcia.




Temat: Gwarancja na plombę.
jest rok, przesylam link do federacji konsumentow
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=268



Temat: test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
szczególowa tabela
www.federacja-konsumentow.org.pl/download/testy/pieluchy/24_25_pieluchy_tab.pdf



Temat: który kosmetyk najlepszy na cellulit/
chyba już znalazłam: www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=213 pewnie stąd :)



Temat: Sycylijskie oszustwo Rainbow Tours
Podobno mamy europejskie prawo konsumenckie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: test jogurtów (truskawkowych)
test jogurtów (truskawkowych)
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=284




Temat: Reklamacje
Troche tego duzo, ale czasem warto sobe przypomniec:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140



Temat: test pieluszek jednorazowych
test pieluszek jednorazowych
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=503




Temat: znowu dałam sie nabrac(margaryna zamiast masła)
poruszalismy juz to. Mua zonka sie niedawno by na to naciela.
Chyba jedyne wyjscie to zglaszac to systematycznie tu:
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: Umowa wstępna sprzedaży auta
Przepraszam, adres oczywiscie:

www.federacja-konsumentow.org.pl/wzory/1.doc



Temat: Przez 2 tyg.pił actimela i .....nic nie dało
Drogie emamy!

Przeczytajcie koniecznie i nie dajcie się zwodzić
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=255

Pozdrawiam




Temat: Warto przeczytać
Warto przeczytać
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=21




Temat: rdza na pralce
bzdura
nawet jakby byl taki zapis w gwarancji bylby bezprawny
skontaktuj sie z www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=342
tam Ci pomoga



Temat: reklamacja
Polecam lekturę

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390



Temat: Reklama robi swoje-Actimel
Reklama robi swoje-Actimel
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255



Temat: E - raz jeszcze
E - raz jeszcze
spis z opisem i wyjasnieniem czy szkodliwe, czy nie bardzo

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=35



Temat: Koty a Actimel
Z dobrego serca jeszcze link przesyłam:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255




Temat: Reklamy odzywek
Tym razem to nie kraj jest chory...
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=40



Temat: Prośba o info!
skontaktuj sie z nimi,pomoga
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: smarowanie pośladków antycellulit przed treningiem
Polecam ta strone www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=213



Temat: Szkodliwe farby do włosów
Szkodliwe farby do włosów
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=226



Temat: "kulinarne" sposoby na ból gardła
lody na gardło
polecam lekturę:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=216




Temat: reklamacja plaszcza-prosze o pomoc
Najlepiej zadzwoń z tym problemem na infolinię federacji konsumentów. Numer
znajdziesz na stronie www.federacja-konsumentów.org.pl



Temat: Gdzie po poradę prawną- bezpłatną?
Stołeczny Klub Federacji Konsumentów
klub-stoleczny@federacja-konsumentow.org.pl




Temat: Reklamacja i co dalej

www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i spokojnego dnia :)



Temat: Nie dostaliśmy kaset z wesela od kamerzysty
A moze federacja konsumentów: ww20.mediarun.pl/




Temat: Jak nas traktują biura podróży...
Codzienie w TVP jest reklama Federacji Konsumentów, z którą mozna sie
skontakować w razie kłopotów m.in,. z biurami podróży. ww20.mediarun.pl/



Temat: Reklamacja a konieczność opłaty faktury.
Nie musisz, jeśli Twoje faktury są zawyżone. www.federacja-konsumentow.org.pl
tam dowiesz się jak reklamowac rachunki telefoniczne.



Temat: CHRUPKI KUKURYDZIANE-podsumowanie
Coś do poczytania zatem: wystarczy wpisać słowo: kukurydza; pojawi się wówczas
wynik wyszukiwania; całkiem intersujący artykuł o GM.
www.federacja-konsumentow.org.pl




Temat: Proszę o pomoc w sprawie konsumenckiej
napisz na adres porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl ja do nich
zglaszalam problem z umowa i na drugi dzien mi odpisali. powodzenia



Temat: reklamacja usługi turystycznej
Jeśli mozliwe to też proszę o odpowiedż od Federacji Konsumentów na
e-mail wckw@wp.pl mam podobny problem z biurem ale jeszcze przed
wyjazdem i chciałbym to wyjaśnić



Temat: reklamacja plaszcza-problem
www.federacja-konsumentow.org.pl

zadzwoń i sie poradź

pozdr



Temat: zwrot do sklepu
Najlepiej zajrzyj na stronę www.federacja-konsumentow.org.pl Jest tam numer
telefonu na ich infolinię. Wszystko ci wyjaśnią. Powodzenia:)



Temat: System czyszczenia Raypath - czy ktoś to zna?
Ide dzis do federacji konsumentow,moze uda mi sie jeszcze z tego wyplatac.Ale
jezeli sie nie uda bede musiala to jakos sprzedac.Jesli naprawde jestes
zainteresowany kupnem tych zestawow ,napisz evika.p@vp.pl Pozdrawiam



Temat: znowu dałam sie nabrac(margaryna zamiast masła)
Gość portalu: giezik napisał(a):

> poruszalismy juz to. Mua zonka sie niedawno by na to naciela.
> Chyba jedyne wyjscie to zglaszac to systematycznie tu:
> www.federacja-konsumentow.org.pl/

Dostalam Delivery-Report:




Temat: ratyfikacja in blanco
PODPISAĆ MOŻESZ. PRZECZYTAĆ MUSISZ
Federacja Konsumentów radzi:

Twoja odpowiedzialność

Dowiedz się przed podpisaniem, jakie są twoje prawa i obowiązki wynikające z
podpisania tego dokumentu/umowy!

Czy masz możliwość dokładnego przeczytania umowy wraz ze wszystkimi
załącznikami?

Czy masz możliwość zapoznania się z umową w domu?

Czy rozumiesz umowę?

Potrzebujesz czasu, aby się zapoznać dokładnie z umowami. Nie wahaj się prosić
przedstawiciela firmy, z którą podpisujesz umowę, o zabranie kopii umowy do
dokładnego zapoznania się z nią w domu. Gdy się nie zgadza, zrezygnuj –
najczęściej oznacza to że firma ma coś do ukrycia. Jeśli masz problem ze
zrozumieniem treści umowy, powiedz o swoich wątpliwościach przedstawicielowi
firmy, powinien ci dokładnie wyjaśnić wszelkie zawiłości. Innym dobrym sposobem
jest konsultacja np. ze znajomym prawnikiem czy też z lokalną organizacją
konsumencką. Zawsze możesz zgłosić się do Federacji Konsumentów, gdzie
otrzymasz bezpłatną poradę (dane kontaktowe w stopce) lub do powiatowego
rzecznika konsumentów.

Dowiedz się dokładnie, jakie kwoty będziesz musiał zapłacić i w jakim terminie.
Czy są jakieś dodatkowe opłaty nie zawarte w umowie?

Dowiedz się jakie dodatkowe czynności będziesz musiał wykonać ?

Jakie są integralne części podpisywanych dokumentów/umów (np. regulaminy czy
harmonogramy spłat) – czy je otrzymałeś?

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=print&sid=130



Temat: 10 powodów,by nie jechać z BRATNIAKIEM
Witam

Szukam uczestnikow wyjazdu do BOJNIC i okolic. Ponizej publikuje protest
rozklejony w "hotelu" i wreczany uczestnikom w trakcie wyjazdu. Szkoda forum na
opisywanie calej paranoji tego wyjazdu. CDN na pewno...

Samozwancza grupa pod wezwaniem "NIE DLA PUŁAPEK TURYSTYCZNYCH NA POLSKIM
RYNKU" organiuzje protest zbiorowy przeciwko Centrum Turystyki "BRATNIAK"

Akcja ma na celu złożenie reklamacji wad usługi turystycznej "Sylwester w
Bojnicach", jako swoistej pulapki turystycznej.

Czy czujesz sie zrobiony w konia przez firme BRATNIAK? Czy masz swiadomosc, ze
wg oficjalnego cennika w recepcji, doba hotelowa w pokoju po remoncie wraz z
podlym wyzywieniem, jakie nazywaja tutaj sniadaniem i obiadokolacja - kosztuje
730 Sk !!! - czyli ok. 73 PLN (oczywiście w detalu, hurtem jest taniej).

Ile Ty zaplaciles ??? 599 PLN, 649 PLN, czy może 699 PLN ??? (czyli 120-140 PLN
za dobe)

Ktos zarobil na Twojej latwowiernosci ponad 100 % !!!

Nie daj się wiecej dmuchac, zacznij dzialac !!!

Instytucje, ktore mogą Ci pomoc:

1. Federacja ochrony praw konsumenta - www.federacja-konsumentow.org.pl/
2. Polska Organizacja Turystyczna - www.pit.org.pl/
3. Rzcznik Praw Konsumenta w Twoim miescie (powiecie)
4. Polska Izba TURYSTYKI - www.pit.org.pl/

poszukaj wiecej, jest wiele innych, nikt nie powinien naciagac Cie bezkarnie

Co możesz zrobic?

1. W ciagu 7 dni zloz pisemna reklamacje na adres Centrum Turystyki
BRATNIAK, z wyszczegolnieniem wad jakie wg Ciebie miały miejcse, z opisem
sytuacji, zrob zdjecia, itp. Zarzadaj zwrotu częci pieniędzy za pobyt w
Bojnicach.

2. Zadbaj o to, aby w Twojej lokalnej spolecznosci (uczelnia, znajomi,
organizacje studenckie) nikt wiecej nie dal si nabrac na oferte Bratniaka.
Zwroc uwage na plakaty reklamujace ta firme wokół Ciebie.

3. Poinformuj Parlement Studencki i inne organizacje na Twojej uczelni,
Bratniak wspolpracuje z organizacjami studenckimi rozprowadzajac swoja oferte.
Nie wkopuj swoich kolegow i przyjaciol.

4. Wypowiedz się na forum dyskusyjnym na portalach internetowych
poswieconyvh turystyce (gazeta.pl, interia.pl, onet.pl). Marketing wirusowy to
bardzo skuteczna bron w walce z nieuczciwymi firmami. Poszukaj w internecie,
może ktos już wczesniej wygral proces sadowy z Bratniakiem.

5. Dolacz się do protestu. Wyslij e-mail z poparciem na adres:

bojnice_sylwester@wp.pl (bojnice2002@wp.pl - nie dziala)

Szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku

Janosik i 40 rozbojnikow




Temat: nieuczciwi producenci
Actimel, rekomendacje itp
Moze to wyjasni nieco:
"Dział Marketingu i Ocen czuwa nad utrzymaniem pozytywnego wizerunku Instytutu w oczach naszych pacjentów. Odpowiedzialny jest za tworzenie i kształtowanie wizerunku Instytutu Matki i Dziecka jako placówki - eksperta w opiece nad rodziną.

Kierownik:
mgr Aleksandra Świeboda
e-mail: aswieboda@imid.med.pl

Sekcja Marketingu i Ocen
Tel/fax 32 - 77 - 432

Ośrodek Certyfikacji
Tel/fax 32 - 77 - 281
Zajmujemy się promocją działalności medycznej i naukowej. Pod patronatem Instytutu Matki i Dziecka organizujemy konferencje, warsztaty i sympozja, przygotowujemy imprezy masowe. Współpracujemy z mediami i pośredniczymy w kontaktach specjalistów Instytutu z dziennikarzami.

Prowadzimy procedurę formalną opiniowania produktów spożywczych, kosmetycznych i użytkowych dla matek i dzieci oraz procedurę przyznawania znaków chronionych produktom zaopiniowanym pozytywnie."
ze stron www.imid.med.pl

I zajrzyj rowniez tu:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Wydaje mi sie, ze to nie jest tak proste, jak mysli wiekszosc osób.
Jakis tam instytut zdrowia daje rekomendajce produktowi X, bo ten jest zdrowy dobry itp. Dziala to raczej jak sprzezenei zwrotne. Instytut moze zarabiac na wydawaniu takich rekomendacji, zas firme X zalezy by jej produkt byl tak postrrzegany

Zwroc uwage na frgament raportu dotyczacego actimela

"Dziewięć stwierdzeń :
pomaga wzmocnić barierę ochronną jelita
reguluje układ odpornościowy
przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego
pomaga wzmocnić jelitowy układ odpornościowy
pomaga organizmowi bronić się
wzmacnia odporność organizmu
pomaga chronić organizm
przeciwdziała kolonizacji niektórych niepożądanych bakterii patogennych
pomaga organizmowi w walce z niektórymi codziennymi zagrożeniami

jest albo nieprecyzyjnych albo nieuzasadnionych naukowo."

Czyli krotko mowiac marketingowe nadużycie




Temat: Martensy.pl i to jak traktuje klientów
Martensy.pl i to jak traktuje klientów
Zostałem oszukany przez sklep The Original w Al. Jerozolimskich 49/20 znany w
sieci jako Martensy.pl! Sprzedali mi dwa buty z zupełnie innych par (miały
tylko ten sam kolor, a w środku wyglądały zupełnie inaczej), co zauważyłem
dopiero po powrocie do domu.

Gdy chciałem je zareklamować ekspedientka stwierdziła, że to moja wina, mimo
że to ona mi je podała. Dopiero, gdy stwierdziłem, że zawiadomię o tym UOKiK
powiedziała, że ewentualnie mogliby je wysłać do producenta, jednak nie wróży
pozytywnego załatwienia sprawy. Złożyłem w sklepie pismo (reklamację) z Klubu
Federacji Konsumentów, zostałem bardzo niemile potraktowany i pracownicy wręcz
na mnie krzyczeli, ponadto twierdzili, że Klub Federacji Konsumentów nic im
nie może zrobić. 14 dni roboczych później, dowiedziałem się, że moja
reklamacja została odrzucona.

Gdy powiedziałem, że nie chce odebrać dwóch różnych butów, zostałem wyrzucony
ze sklepu przez mężczyznę z zaplecza (kierownika?). To jakaś paranoja! Nie
sądziłem, że po upadku komuny i w czasach panowania wolnego rynku takie
sytuacje jeszcze się zdarzają! Rzadko zgłaszam reklamacje, ale nigdy nie
spotkałem się z czymś takim, chciałbym ostrzec innych potencjalnych klientów
przed tym sklepem, który OSZUKUJE klientów. Bo jak to inaczej nazwać?

Firma, do której należy ten sklep (Alu Trading Sp. z. o. o.) prowadzi też
sklep internetowy pod adresem martensy.pl, ciekawe czy tam też tak traktują
klientów, którzy im, bądź co bądź, zaufali?

Ponadto bardziej szczegółowo sprawę opisałem na moim blogu. Adres wpisu o
moich niemiłych doświadczeniach z tym sklepem to:
blog.krzysiek.org/2006/09/03/problemy-z-glanami-ze-sklepu-the-original-dr-martens-w-alejach-jerozolimskich-49-martensypl/



Temat: [pr] Respektować prawa konsumenta
[pr] Respektować prawa konsumenta
"Rzeczpospolita" ("Prawo co dnia")
nr 188 (6568), środa, 13 sierpnia 2003 r.

Reklama
Przesyłka bez adresu
Respektować prawa konsumenta

W ciągu roku polski konsument otrzymuje ponad 40 przesyłek reklamowych, na
których nie ma ani jego adresu, ani nazwiska. Konsument państw zachodnich
znajduje w swojej skrzynce nawet kilka razy więcej takich bezadresowych
materiałów.
Przewiduje się, że w najbliższym czasie polski rynek będzie się upodabniał
pod tym względem do zachodniego.
Tymczasem wielu Polaków już teraz sprzeciwia się otrzymywaniu niezamawianych
materiałów promocyjno-reklamowych. Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie
Marketingu Bezpośredniego rozpoczęły więc akcję Czysty Punkt, która ma
przyczynić się do respektowania tego sprzeciwu. W ramach akcji rozprowadzana
jest naklejka z napisem "Nie życzę sobie druków bezadresowych", która -
nalepiona na skrzynce lub drzwiach - sygnalizuje, że dana osoba nie chce
otrzymywać takich materiałów reklamowych.
- Przesyłki bezadresowe to tyko marginalna część marketingu bezpośredniego -
mówił na konferencji prasowej rozpoczynającej akcję Tomasz Kostyra, prezes
Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. - Jednak wraz z rozwojem
marketingu bezpośredniego również rynek bezadresowych przesyłek będzie się
rozwijał. To jest więc dobry moment na rozpoczęcie akcji, która ma
przyczynić się do respektowania praw konsumenta - podkreślał Kostyra.
Z roku na rok rosną wydatki firm na reklamę. W ubiegłym roku
przedsiębiorstwa przeznaczyły na marketing bezpośredni około 1,5 mld
złotych. Trudno oszacować, jaka część tej kwoty dotyczy bezadresowych
materiałów reklamowych. Na tę formę promocji decydują się nie tylko
supermarkety, lecz także małe firmy, którym zależy na dotarciu do jak
najszerszego grona potencjalnych klientów. Jeśli akcja Czysty Punkt okaże
się skuteczna, jedni i drudzy będą musieli poszukać innej formy reklamowania
własnych usług.
Anna Raczyńska

Za:
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030813/ekonomia/ekonomia_a_15.html



Temat: nie dajcie się
nie dajcie się
Klient jednego z hipermarketów po zapłaceniu za zakupy 450 zł został
zatrzymany przez ochronę pod zarzutem kradzieży z opakowania kilku sztuk
preparatu leczniczego, których wartość oceniono na 15 zł. Został przeszukany,
poddany rewizji osobistej, także bez obecności policji. Nie odnaleziono ani
naruszonego opakowania, ani rzekomo skradzionych sztuk preparatu. Niczego nie
zarejestrowała też kamera. Sprawa trafiła do sądu grodzkiego. Podstawą
oskarżenia było zeznanie detektywa sklepowego – osoby zatrudnionej przez
hipermarket do „wyłapywania” podejrzanych klientów.

To przydarzyć się może każdemu. Nie każdy jednak wie, że w takich sytuacjach
bezwzględnie trzeba wezwać policję i nie należy podpisywać żadnych
oświadczeń, protokołów i tym podobnych „podtykanych” dokumentów, w których
zestresowany klient zobowiązuje się pokryć straty sklepu, a pracownicy
ochrony – do puszczenia wszystkiego w niepamięć. Również Polski Związek Firm
Ochrony przyznaje, że nie można przymuszać osób ujętych, podejrzanych o
kradzież do podpisywania jakichkolwiek „oświadczeń i protokołów” i to nawet w
obecności funkcjonariuszy policji. Według Michała Herde ze Stołecznego Klubu
Federacji Konsumentów, podpisując takie oświadczenie, konsument nie ma
pewności, jak później postąpi ochrona. Niedopuszczalne jest również, aby
ochrona dokonała przeszukania. Podkomisarz Marcin Szyndler z Komendy Głównej
Policji podkreśla, że przy pomówieniu o kradzież w sklepie pracownicy ochrony
nie mają żadnych uprawnień do przeszukiwania osób zatrzymanych w takich
okolicznościach. Jest to zwyczajnym naruszeniem prawa. Takiego samego zdania
jest Polski Związek Firm Ochrony. Według niego pracownik ochrony może
natomiast wezwać do okazania zawartości bagażu i kieszeni.

Marek Kobylański

www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1356&dok=1356.6.3.2.1.1.0.1.htm

Ciekawe ,czy ten detektyw sklepowy ma płacone od obrotu?

A.



Temat: Junkers Ariston 10AE- wam tez sie psuje ?
Też mam problem z tym piecem. W moim przypadku jest jeszcze gorzej - piec się
sam włączył podczas mojej nieobecności, a następnie spalił, mimo że posiada (?)
kilka zabezpieczeń. Piec był nowy - użytkowałem go dopiero od 6 tygodni.
Zalałem sąsiada z dołu, a sąsiad wezwał gazownie, gdy poczuł gaz.
Firma Merloni - Ariston, od września wyjaśnia co było przyczyną awarii - nie
chcą się przyznać, że to wina pieca. Montaż był dokonany przez fachowca z
uprawnieniami, który podpisał się na gwarancji.
Firma dostarczyła na czas wyjaśniania piec zastępczy, ale i ten nie jest
lepszy - buczy, kapie z niego woda, syczy z wnętrza.
I tak dzwonię i ślę pisma od miesięcy, żeby dostarczyli sprawny piec.
Niestety wezwałem serwis producenta, zamiast udać się do sprzedawcy i skrzystać
z praw jakie przysługują z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz. 1176),
www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
Nabywca może skorzystać albo z gwarancji - na warunkach podyktowanych przez
producenta i w okresie czasu wyznaczonym przez producenta, albo na podstawie
ww. ustawy, czyli z niezgodności towaru z umową (dawniej rękojmia) - w ciągu 2
lat od nabycia towaru - art. 10 ust.1.
Prawa z gwarancji nie wyłączają praw z ustawy - art. 13 ust.4.
Dlatego jeśli skończyła Ci się gwarancja możesz skorzystać z tej ustawy.
Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni rozpatrzyć reklamację.
Też miałem skrupuły iść z usterką do sprzedawcy, bo co jest winien, że piec był
felerny i skorzystałem z gwarancji, czego do tej pory żałuję. Ale od sprzedawcy
możesz żądać więcej niż korzystając z gwarancji.
Jeśli sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji wyślij mu pocztą pismo. Możesz je
napisać samemu, lub skorzystać z pomocy Federacji Konsumentów lub PIHu.



Temat: System czyszczenia Raypath - czy ktoś to zna?
Domokrążcy usiłujący sprzedać szmaty łatwowiernym, to nieszczęśliwe ofiary systemu - piramidy finansowej w który dały się nieopatrznie wciągnąć. Toną w długach, ponieważ same kupiły te "fantastyczne towary", a znalezienie kolejnych ofiar nie jest łatwe. Dlatego, ci z nich którzy są pozbawieni zasad moralnych, opowiedzą wszystko, byle pozbyć się tego co kupili i problem długów przerzucić na innych.
Dlatego na tym forum, tak wściekle plują na ujawniających fakty na ten temat.

Przykład losów takich nieszczęśników:

Interes – bagno
– Nikt nie chce kupić ściereczek za 1,7 tys zł – opowiada Stanisława Nowotnik. – Obiecywali
pomoc, teraz mówią, że to moja sprawa
Trzy zestawy do czyszczenia od roku leżą w mieszkaniu pani Stanisławy.
– Koleżanka zapytała, czy chcę zarobić. Kto by nie chciał – wspomina lubinianka. – Musiałam zorganizować spotkanie. Trzeba było się szybko zdecydować na wejście w sieć, bo trwała promocja.
Stanisława Nowotnik podpisała umowę z firmą Raypath International. Kupiła trzy mopy, jeden dostała gratis, jeździła na kursy do Wrocławia. Znajomy wziął dla niej kredyt w banku.
– Nie mogę tego sprzedać, a bank przekazał dług do firmy windykacyjnej – mówi pani Nowotnik. – Nie wiem, co robić. Z Lubina jeździło na te kursy kilka osób. Może razem moglibyśmy pójść z tym do sądu?
Zdzisław Jarosz z Federacji Konsumentów przyznaje, że nie będzie łatwo wyplątać się z podpisanej umowy.
– Coraz więcej jest naiwnych ludzi – mówi. – Pani powinna iść do prawnika. Zawsze należy uważnie czytać umowy, które się podpisuje. Trudna sprawa.
Firma Raypath International zna sprawę. Sławomir Kuszaj przyznaje, że pani Stanisława nie jest wyjątkiem.
– Są tacy konsultanci, którym nie idzie sprzedaż i chcą się wycofać – informuje. – Wiele osób radzi sobie świetnie.
Kuszaj podkreśla, że obowiązkowo nowy pracownik musi zakupić tylko jeden zestaw, choć konsultanci wprowadzający nowe osoby sugerują, że warto kupić więcej towaru.
– Niech pani Nowotnik opisze całą sytuację. Dopiero, gdy będzie pismo od niej, rozważymy sprawę – mówi Sławomir Kuszaj. – Ale nie sugeruję, że będzie na pewno pozytywnie załatwiona. •
dusznikizdroj.naszemiasto.pl/wydarzenia/634532.html



Temat: Jak składać reklamacje ... (TVN)
Jak składać reklamacje ... (TVN)
Copyright 1997-2005 TVN S.A.
superwizjer.onet.pl/1246077,akcje.html
Spędziłeś koszmarne wakacje? Czujesz się oszukany przez biuro podróży? Możesz
walczyć o swoje prawa.

Jak złożyć reklamację:

1. Na miejscu pobytu - na ręce rezydenta lub pilota złóż reklamację. Musisz w
niej wypisać wszystkie zastrzeżenia, co do imprezy turystycznej (tzn. jakie
fragmenty umowy zostały złamane, co Twoim zdaniem jest niezgodne z
informacjami z katalogu), podać numer umowy z biurem podróży, swój adres i
numer kontaktowy. W reklamacji zasugeruj, jakiej rekompensaty od biura
oczekujesz (np. zwrot kosztów imprezy, dodatkowe wycieczki, zniżka na kolejne
imprezy turystyczne wykupione w biurze, etc.).

2. Rezydent ma obowiązek podpisać reklamację, przekazać Ci jej numer oraz
przesłać ją do siedziby firmy w Polsce.

3. W Polsce warto jeszcze raz przesłać reklamację do siedziby firmy,
zaznaczając numer reklamacji nadany przez rezydenta. Można ją wówczas
uzupełnić o nowe informacje oraz załączyć do niej jako materiał dowodowy:
nagrania oraz zdjęcia z miejsca pobytu. (Wyślij tylko kopie nagrań lub zdjęć.
Oryginały mogą Ci się przydać w sądzie).

4. Biuro podróży ma obowiązek w ciągu 30 dni odpowiedzieć na Twoją reklamację.

5. Jeśli biuro odpowie na reklamację można:
- uznać zaproponowane przez biuro rozwiązanie;
- skierować sprawę do sądu (przy pisaniu pozwu pomóc może Federacja Konsumentów).

6. Jeśli biuro nie odpowie w ustawowym czasie, zgodnie z prawem, reklamacja
zostaje uznana za uzasadnioną. Biuro ma prawny obowiązek przychylić się do
Twoich roszczeń zawartych w reklamacji. Jeśli tego nie uczyni, należy
skierować sprawę do sądu.



Temat: Czy ktos z Was
• Ostrzegam!
szaser 15.07.02, 07:47 zarchiwizowany

Kolejny raz w życiu dałem się naciągnąć na rzucenie palenia. W CENTRUM
MEDYCYNY HOLISTYCZNEJ, Warszawa, ul. Hoża 29/31 m. 31. Dałem 100zł;.
W „Metropolu” ogłosili, że m.in. „likwidacja nałogu tytoniowego (wystarczy
jeden zabieg-100% skuteczności), jak również nałogu alkoholowego. Wierutne
bzdury. Po tym podłączaniu do dwóch różnych urządzeń, wyszedłem na ulicę Hożą
i od razu pojawiła się chęć zapalenia. Zanim zaszedłem na pl. Konstytucji,
wypaliłem już kilka (3-4) papierosów. Za parę dni oddzwoniłem do nich z
reklamacja na to 100%-owa skuteczność ich „zabiegów”, powiedzieli, że
następny zabieg będzie już bezpłatnie i na pewno będzie skuteczny. No cóż,
poszedłem i przez dwie godziny podłączali mnie chaotycznie do rozmaitych
aparatur za darmo. Tym razem już w trakcie długotrwałych „zabiegów” wystąpiła
u mnie gwałtowna chęć zapalenia. Na pytanie, a co będzie z tą gwarancją za
100 złotych na niepalenie, jeśli metody nie są skuteczne, pani odpowiedziała,
że stówy nie odda, a następne zabiegi będą normalnie płatne. Powiedziałem im
na koniec, że ostrzegę wszystkich potencjalnych klientów tego oszukańczego
interesu przed ich praktykami, bo nie chce mi się skarżyć do Federacji
Konsumentów.

• Re: Ostrzegam! IP: 4.1R6D* / *.dial.proxad.net
Gość: galatea1 15.07.02, 13:01 zarchiwizowany

A co ty myslales, ze zdarzy sie "cud"? Medycyna jest jedna: naukowa. Wszystkie
inne: rownolegle, naturalne, holistyczne wloz sobie miedzy bajki, nie
ufaj "uczniom czarniksieznika", zglos sie do lekarza leczenia uzaleznien i
powiedz sobie ze i od niego tez nie w 100% zalezy powodzenie, ze bedziesz
musial zacisnac piesci i pozgrzytac zebami jak kazdy uzalezniony na odwyku, ale
TYLKO Twoja wspolpraca z lekarzem i TYLKO z lekarzem moze dac pozadany skutek.

• Re: Ostrzegam! IP: 213.77.38.*
Gość: szaser 15.07.02, 14:24 zarchiwizowany

Masz rację, ale szukam takiego lekarza od dawna w Warszawie i niestety z
miernym skutkiem, więc łapię się (już ostatni raz) byle czego. Byłem już w
fundacji w Instytucie Onkologii na wizytach i dali mi gumę, która od razu
zjadłem i to wszystko.




Temat: Polaku, broń się ! (Dla jadacych do Polski)
koniec + adresy + linki + source
Do Polskiego Zrzeszenia Lokatorów najczęściej zgłaszają się najemcy, którzy
toczą spory z właścicielami kamienic. – Wpływa do nas wiele skarg od osób,
którym nieprawidłowo naliczany jest czynsz lub od takich, które otrzymały
trzyletnie wypowiedzenia umów najmu – mówi prezes Alicja Sarzyńska.

Trzyletni termin wypowiedzenia nie zobowiązuje właściciela kamienicy do
zapewnienia lokatorom innych mieszkań. – Tak, ale tylko wówczas, gdy on sam lub
jego rodzina zamierzają zamieszkać w zwolnionym lokalu – podkreśla Sarzyńska. –
Mieliśmy przypadek właściciela, który wręczył wypowiedzenie osiemnastu
najemcom, a ma tylko jednego 4-letniego syna. Przykłady sytuacji, w których
instytucje, czy osoby znajdujące się na uprzywilejowanych pozycjach drwią z
prawa, bo wiedzą, że nic im nie grozi, można mnożyć bez końca.

– Aby skorzystać z prawa, trzeba je znać. Inaczej mówiąc, jeśli nie zajrzymy do
lodówki, to nie dowiemy się co w niej jest – przekonuje Krzysztof Pawłowski. –
W sądach powinny być materiały informacyjne napisane przystępnym językiem,
dotyczące przysługujących ludziom praw. Tak nie jest, dlatego nasze
stowarzyszenie wydało ulotki informacyjne. Można się z nich dowiedzieć np.
jakie mamy prawa, gdy występujemy w charakterze świadków czy oskarżonych.

Paradoksalnie, tego, jak korzystać z prawa uczą nas... anarchiści. Na ich
stronach internetowych zamieszczane są całe poradniki na temat zachowania się w
przypadku zatrzymania, rewizji i w wielu innych trudnych sytuacjach. – Państwo
jest strażnikiem swoich praw, a nie obywateli. Ale my je musimy znać, żeby nie
dać się zrobić w konia – podkreśla Arek Zajączkowski.

Gdy zatrzyma policja

Policjanci w czasie zatrzymywania, dokonywania kontroli lub legitymowania są
zobowiązani podać imię, nazwisko i stopień. Muszą także okazać legitymację
służbową tak, aby obywatel mógł odczytać i zanotować nazwisko funkcjonariusza i
nazwę organu, który ją wydał. Powinni podać podstawę prawną podjęcia czynności,
czyli poinformować obywatela za co go zatrzymują. Po przewiezieniu do jednostki
policji, funkcjonariusz powinien sporządzić protokół zatrzymania i doręczyć go
zatrzymanej osobie. Wydana na piśmie decyzja o zatrzymaniu powinna określać
jego czas co do minuty. Zatrzymany w terminie 7 dni ma prawo złożyć zażalenie
do sądu rejonowego, który ma obowiązek niezwłocznie rozpoznać sprawę. Jeśli
uzna, że obywatel został zatrzymany bezprawnie, powinien wydać nakaz zwolnienia
go. Obywatel ma prawo domagać się powiadomienia rodziny, pracy, szkoły lub
innych wskazanych przez niego osób. Przysługuje mu także pomoc lekarska.

Czas zatrzymania nie może przekroczyć 48 godzin nawet o kilka minut, chyba że
sąd lub prokurator wyda decyzję o tymczasowym aresztowaniu. Jego warunkiem jest
formalne przedstawienie zarzutu popełnienia przestępstwa. Przesłuchiwać
podejrzanego może tylko ten prokurator, który wydał decyzję o aresztowaniu.

Adresy i telefony instytucji świadczących pomoc prawną:

Helsińska Fundacja Praw Człowieka
ul. Zgoda 11, Warszawa,
tel. 828 10 08

Rzecznik Praw Obywatelskich
ul. Solidarności 77, Warszawa.
tel. 551 77 00

Rzecznik Praw Pacjenta
ul. Grójecka 186, Warszawa,
tel. 572 61 55

Rzecznik Praw Dziecka
ul. Śniadeckich 10, Warszawa,
tel. 696 55 50,

Rzecznik Ubezpieczonych
Al. Jerozolimskie 44, Warszawa,
tel. 333 73 26

Komitet Pomocy Represjonowanym
tel. 0 697 248 526

Rada Krajowa Federacji Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa,
tel. 827 51 05

Bankowy Arbitraż Konsumencki
ul. Smolna 10, Warszawa,
tel. 828 14 09, 826 34 19

Polskie Zrzeszenie Lokatorów
ul. Blachnickiego 7a, Kraków,
tel. (0 12) 422 65 47

source : kulisy

kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1190894&KAT=241




Temat: Ulotki, gazetki
Akcja: "Czysty punkt".
www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1629878.html
Federacja Konsumentów wypowiada wojnę ulotkom i folderom rzucanym pod drzwi.

O wszystkich akcjach promocyjnych możemy się dowiedzieć, nie wychodząc z domu. A
najlepszym źródłem informacji jest nasza wycieraczka. Właśnie tam trafiają
codziennie sterty folderów reklamowych i ofert hipermarketów. - Zaśmiecają cały
korytarz - żalą się łodzianie.

Wojnę ulotkom wypowiada Federacja Konsumentów, która organizuje akcję "Czysty
Punkt". Do Łodzi trafiło już 25 tys. naklejek z takim właśnie napisem. Jeśli
będzie zapotrzebowanie, dojadą następne. - Dla nikogo nie zabraknie - zapewnia
Helena Ruta, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów.

Geant uszanuje

Jej zdaniem są dwa powody, dla których ulotki nie powinny być zostawiane pod
drzwiami. - Po pierwsze - zaśmiecają korytarz - wylicza Ruta. - Po drugie,
szczególnie w wakacje, są informacją dla złodziei, że gospodarzy nie ma w domu.

Akcja to odpowiedź na prośby łodzian. - Było mnóstwo skarg - przypomina sobie Ruta.

W jaki sposób naklejki uchronią nas przed ulotkami? - Symbol powinniśmy umieścić
na drzwiach - radzi prezes. - To znak dla roznoszących, że tam nie wolno
zostawiać ofert sklepów.

Co, jeśli tak się nie stanie. - Żadnych sankcji nie przewidujemy - przyznaje Ruta.

Renata Gajło z biura prasowego Geant Polska zapewnia, że osoby roznoszące ulotki
hipermarketu będą honorować "Czyste Punkty". - Każdy klient musi mieć wybór -
dodaje.

Ucierpieć mogą ci, którzy roznoszą ulotki. - Moja praca to ciągłe wspinanie się
po schodach - opowiada Magda, rozkłada oferty E. Leclerca w blokach na
Radogoszczu Wschodzie. - Jeśli docierając na czwarte piętro, wydam tylko jedną,
czy dwie oferty, nie będzie to miłe.

Nie ma kremu? A to szkoda...

Helena Ruta podpowiada też, że naklejkami można oznakować skrzynki pocztowe.
Wtedy i tam nie powinny trafiać niepotrzebne nam ulotki. - To będzie informacja
dla listonosza - mówi Ruta.

Ale tu sprzeciwia się Poczta Polska. - Skrzynki są naszą własnością - wyjaśnia
Anna Bubas z Dyrekcji Okręgu Poczty Polskiej w Łodzi. - Oblepianie ich, to
niszczenie naszego mienia i dlatego jest zabronione.

Tym bardziej że w przypadku skrzynek pocztowych ulotek można uniknąć w inny
sposób. - Wystarczy taką prośbę zgłosić w urzędzie pocztowym - mówi Bubas.

Skrzynka zostanie oznaczona - też naklejką, ale Poczty. - I od wewnątrz -
zaznacza Bubas.

Usługa ta jest bezpłatna. Zdaniem Bubas łodzianie chętnie z niej korzystają, a
potem... rezygnują. - Szczególnie, gdy do ulotki dołączona jest darmowa próbka
kremu czy szamponu, a ktoś jej nie otrzymał - mówi.

Naklejki "Czysty Punkt" są bezpłatne. Można je dostać w Miejskim Klubie
Federacji Konsumentów przy ul. Piotrkowskiej 82 od poniedziałku do piątku w
godz. 9-15.




Temat: Kuchnie elektryczne Bosch
A co na to Federacja Konsumentów
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=139#4
i wyjątek:
II. W pozostałych przypadkach – kiedy właściwości towaru nie były indywidualnie
uzgadniane domniemywa się, że towar był zgodny z umową jeżeli:

1.wystąpią łącznie dwie przesłanki:

a. Towar nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany

Towary są niezdatne do zwykłego użytku, gdy brak stosownych cech lub wady
utrudniają ich użycie albo przynoszą niedostateczne wyniki lub sprawiają większe
niż normalne koszty.

Niezdatność występuje także wtedy, gdy określone cechy albo ich brak nie wpływa
na korzystanie z rzeczy, ale zmniejsza wyraźnie ich wartość i użytek handlowy

Przykład:
Mama kupiła Jasiowi dmuchany materac. Okazało się że po pewnym czasie
przebywania w wodzie materac przesiąka wodą i tonie. Towar jest niezgodny z
umową, gdyż nie nadaje się do celu, do jakiego jest przeznaczony.

b. Właściwości towaru odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

Przykład:
Podpałka do grilla nie pali się. Towar nie ma więc właściwości, jakich oczekuje
się od podpałki i jest niezgodny z umową,

lub

2. Jeżeli towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartych
na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela.

Wykazanie, że stan faktyczny jest inny, niż zakłada to domniemanie można
przeprowadzić na dwa sposoby:
- obalić wniosek domniemania, wykazując, że w rzeczywistości było inaczej;
- skutecznie zakwestionować samą przesłankę domniemania, wykazując na przykład,
że właściwości towaru zostały uzgodnione indywidualnie. Nie spowoduje to jednak,
że nie znajdzie zastosowania żadne z domniemań wymienionych w art. 4 ust. 2 i 3
ustawy, a tylko spowoduje zmianę domniemania.

Przykład:
Pani Kowalska postanowiła kupić pralko-suszarkę. Sprzedawca wskazał konkretny
model pralki z funkcją suszenia. Po zakupie i przywiezieniu do domu okazało się,
że pralka nie suszy. Na złożoną reklamację sprzedawca odpowiedział, że ten typ
pralki nie ma funkcji suszenia (domniemanie z art.4 ust.3). Pani Kowalska, chcąc
kwestionować przesłankę domniemania powinna wykazać, że sprzedawca indywidualnie
uzgodnił z nią właściwości towaru i jego funkcje użytkowe (dowodem może być np.
faktura, w której wpisano pralko-suszarka w nazwie towaru). Pozwoli to na
obalenie całego domniemania. Zastąpi je domniemanie z art.4 ust.2. Ponieważ jest
to kolejne domniemanie zastrzeżone na korzyść sprzedawcy, to zgodnie z art.6
k.c. na pani Kowalskiej spoczywa ciężar udowodnienia okoliczności przeciwnych,
np. że rzecz nie nadaje się do celu określonego przez kupującego.

Dla zaistnienia podstawy odpowiedzialności sprzedawcy konieczne jest, aby
stwierdzona niezgodność z umową występowała już w chwili wydania rzeczy /
wykonania usługi.

Jeżeli stan faktyczny nie jest jednoznaczny, stosuje się kolejne domniemanie z
art. 4 ust. 1 – przyjmuje się, że niezgodność towaru z umową istniała w chwili
jego wydania, jeżeli niezgodność ta została stwierdzona przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru.

Jeżeli niezgodność ujawniła się po sześciu miesiącach, konsument powinien
wykazać, że niezgodność taka istniała w chwili wydania rzeczy na zasadzie art. 6
k.c.

W przypadku zaistnienia obu wymienionych przesłanek, tj.:
1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, oraz
2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru
sprzedawca ponosi odpowiedzialność przewidzianą w ustawie.

Zgodnie z art. 7 ustawy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność
towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący:
- wiedział o tej niezgodności,
- oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć o niezgodności.



Temat: info, porady + namiary na mile widziane
Tez zamierzam przywiezc kika butelek, a ze znawca nie jestem
problem bedzie rozwiazany przez ilosc wolnych srodkow na zakupy :)
Wzrokowo pamietam jakis gatunek Sierra cos tam... Podejrzewam, ze
Mojito, jako znawca Meksyku i sybaryta, jak mniemam, (w najlepszym
znaczeniu tego slowa) moglby cos podpowiedziec :-)Ja tez bede czekac
na jakies rekomendacje.
Wojtku, probowales Mezkalu? Pijalny? To dla nas rzeczywiscie wieksza
egzotyka, robak zamiast trawki do ktorej juz przywyklismy :-) Mnie
on nieodlacznie kojarzy sie z dawno temu czytana ksiazka
Lowry'ego "Pod wulkanem".

Leze sobie chora (grypowo) i usiluje sie wykurowac przed wyjazdem.
Powinnam wlasciwie odliczac dni ale wcale nie jestem pewna czy uda
mi sie wyjechac. Opisze to co mi sie przydarzylo, zeby ostrzec inne
osoby.
Bilety do Meksyku kupowalam na stronie firmy Esky - byly najtansze.
Linia lotnicza Iberia. Pierwotnie mialam leciec w czerwcu, ale
wiadomo panika zw. z grypa. Iberia zezwolila na bezplatna zmiane
biletow na inny termin. Padlo na pazdziernik, wszystko ok. poza
tygodniem nerwow w zw. z niefrasoblowoscia pracownikow Esky poprzez
ktorych musialam dokonac tych zmian. Zmieniony zostal tylko powrot -
Warszawa zamiast Krakowa, ale zgodzilam sie.
Otoz, zeszly poniedzialek, czyli jakies 2 tyg. przed odlotem
sprawdzalam na stronie Esky moja rezerwacje, wszystko ok. confirmed
itd. 2 dni pozniej weszlam na strone Iberii, zeby zobaczyc czy moge
zarezerwowac miejsca w samolocie, okazalo sie, ze dopiero 48 godzin
przed lotem. Jakis instynkt kazal mi zadzwonic do biura Iberii, zeby
zapytac czy nie moge tego zrobic wczesniej telefonicznie i tutaj
zaniemowilam z wrazenia.... okazalo sie, ze moj lot jest odwolany,
ze firma Air Nostrum, ktora miala loty Krakow-Madryt zawiesila
loty..niestety nikt mnie o tym nie poinformowal. Pracownik Iberii
powiedzial, ze nic nie moze zrobic, ze musze zmienic rezerwacje
przez firme Esky, w ktorej dokonywalam zakupu. Telefonujac tam
dowiedzialam sie, ze moja rezerwacja u nich w systemie wyglada w
porzadku. Napisalam maila, zeby to wyjasnili. Dostalam telefoniczna
odpowiedz, ze zmiany nie byly widoczne w ich systemie poniewaz
zmienialam w czerwcu zmienialam rezerwacje (tzn. oni ja zmieniali).
Zostalam tez poinformowana, ze skontaktuje sie ze mna pracownik
Iberii w tej sprawie bo oni nie moga nic zrobic z moja rezerwacja.
Na drugi dzien zadzwonila do mnie Pani z Iberii proponujac mi rozne
opcje. Niektore byly dla mnie nie do przyjecia bo mam juz wykupiony
lot Mexico-Merida. Przylot mialam o 6.00, a bilet do Meridy o 10.00.
Koniec koncow zdecydowalam, ze polece dzien wczesniej z 2
przesiadkami Krakow-Monachium, Monachium-Madryt, nocleg w Madrycie
na koszt Iberii i nastepnego dnia Madryt-Meksyk bo okazalo sie, ze
moj lot Madryt-Meksyk tez jest anulowany. Juz po ustaleniu nowej
drogi do Meksyku Pani z Iberii mowi do mnie, no a teraz powrot... ja
zdebialam... okazalo sie, ze rowniez wszystkie loty powrotne sa
anulowane... Horror... Wracam droga Meksyk-Madryt, Madryt-Praga,
Praga-Krakow. Tzn. calosc mojej podrozy zostala omowiona i ustalona
telefonicznie ale do tej pory nie dostalam maila z potwierdzeniem.

W ktoryms momencie zaczelam sie zastanawiac czy to moze los daje mi
jakies znaki, zeby jednak nie jechac... ale mysle, ze to po prostu
niekompetencja Esky i Iberii. Staram sie znalezc jak zwykle
pozytywy - zwiedze Madryt, w ktorym jeszcze nie bylam bo przylatuje
o 17.30 a wylatuje o 12.30 nastepnego dnia wiec wieczor i noc
moja :) Mam tez pozny wylot z Meksyku o 21.00 zamiast 12.30 wiec pol
dnia dodatkowo no i powrot do Krakowa gdzie mieszkam zamiast W-wy :)

Zamierzam jednak, ale to juz po powrocie, zlozyc reklamacje w biurze
Iberii bo dokladnie przeczytalam przepisy za co linia lotnicza
odpowiada. Ku mojemu zdziwieniu, gdziekolwiek kupowane sa bilety
lotnicze (u agenta, w biurze podrozy itp.) sprzedawca jest zawsze
linia lotnicza. Na stronie Federacji Konsumentow
(www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=222) sa
dosc jasno przedstawione obowiazki linii lotniczych wobec pasazera i
jego prawa. Jest tam tez polska wersja regulacji UE w tej sprawie.

Mam nadzieje, ze w poniedzialek dostane maila z biletami na nowa
trase, dopiero wtedy uwierze, ze lece i dopiero wtedy zarezerwuje
dodatkowy nocelg w Meksyku, ktorego nie przewidzialam...
Dam znac czy Iberia wywiazala sie z zadania :)
pozdr. R



Temat: zdrowe ekologiczne wędliny
Aniu! Wyluzuj, co?
Kto Ci powiedział, że to co piszemy o niejedzeniu kiełbasek przez Dzieci, i to
nie tylko do 3 roku życia, ale też starsze jest NASZYM wymysłem?
Kiełbasek nie powinny jeść Dzieci poniżej 3-roku życia - TO NIE JEST MOJE
ZDANIE, ANI ZDANIE KRUFFY CZY INNYCH !!!! To zdanie żywieniowców!!!
Dietetyków!!! Specjalistów!!! My się tylko podpisujemy pod tym, bo się
zgadzamy )) Wędliny zawierają azotyn sodu lub inny konserwant - no jeszcze nie
wiem czy zawierają go wyroby Rolmięsu, ale teraz piszę o morlinach i o
morlinopodobnych A często białko, które zawierają jest pochodzenia sojowego
lub mlecznego a nie mięsnego. Ale producent ten fakt pomija a chwali się tylko,
że "wysoka zawartość białka". I jeszcze przeliczają, "że 3 sztuki dziennie
zaspokajają zapotrzebowanie Dziecka w wieku 4-6 lat na białko w 20%". A tak na
prawdę specjalisci zalecają je do "sporadycznego spożycia". Aniu ja tego co
piszę nie wymyślam!!! Do wszystkiego co piszę dodaję linki, byście mogli sami
sprawdzić, wywnioskować i zdecydować. Bo to wybór Rodzica co daje Dziecku.
Tylko by ten wybór był świadomy to Rodzic musi wiedzieć, że istnieje zagrożenie.
A może Ty Aniu uważasz, że jedzenie w McDonaldzie też jest zdrowiutkie, bo
jego prezesi tak twierdzą? No przecież jakby mogli okłamać swoich klientów? I
to, że czasem Rodzice ulegają Dzieciom i tam jadają nie jest niczym nagannym,
chodzi tylko o to, by to nie było za często, by zdarzało się sporadycznie.

Na dowód tego jak traktują nas - konsumentów producenci przypomnę linkę, z
którą już niejedna Mama z tego forum spotkała się:
www.halat.pl/wedliny.html
i ja się nie łudzę, że więksi i silniejsi producenci robią inaczej, lub, że
mają na celu ZDROWIE MOJEGO CZY TWOJEGO DZIECKA.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć
ze strony:
www.chemia.px.pl/roznosci/zywnosc_dodatki.html
"E 249 - azotan(III) sodu (azotyn sodu) - syntetyczny; wędliny
E 250 - azotan(III) potasu (azotyn potasu) - syntetyczny; wędliny
E 251 - azotan sodu - syntetyczny; wędliny, sery podpuszczkowe i topione
E 252 - azotan potasu - syntetyczny; wędliny, sery podpuszczkowe i topione"

ze strony: www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=35
"E 249 Azotyn potasu
Syntetycznie otrzymywany konserwant. Patrz E 250. Odradza się częste
spożywanie.
E 250 Azotyn sodu
Syntetycznie produkowany konserwant i stabilizator barwy. Stosowany powszechnie
do peklowania mięsa przeznaczonego do produkcji wędlin. Hamuje rozwój bakterii
szkodliwych dla zdrowia (m.in. Clostridum botulinum). Spożyty w dużych
ilościach utrudnia transport tlenu przez krew. Jest to szczególnie
niebezpieczne w przypadku niemowląt. Podczas ogrzewania peklowanych przetworów
mięsnych -w temperaturze powyżej 150°C - wchodzi w reakcje z cząsteczkami
białka w wyniku czego mogą wytwarzać się rakotwórcze nitrozoaminy. Odradza się
częste spożywanie.
E 251 Azotan sodu
Syntetycznie produkowany konserwant. Istnieje niebezpieczeństwo jego
przekształcenia się w azotyn. Patrz E 250. Odradza się częste spożywanie.
E 252 Azotan potasu
Syntetyczny konserwant. Istnieje niebezpieczeństwo przekształcenia się związku
w azotyn. Patrz E 250. Odradza się częste spożywanie."

Jak widać odradza się wszystkim, nie tylko Dzieciom.
CO DO DOPISKU W SYGNATURCE ))) Rozbawiłaś mnie!!!
Ale dopisek podziałał, co?
Bo nie tylko, że zajrzałaś, ale się wyraziłaś, delikatnie mówiąc, krytycznie o
tym co robię. Na szczęście mnie to zwisa, bo ja korzystam z wiedzy, którą
zdobywam a propaguję ją po to, by inni Rodzice też mogli z tej wiedzy
skorzystać. Ktoś chce to korzysta, inny nie chce to nie korzysta. Jego wybór.
Do niczego nie zmuszam, nawet nie mam możliwości sprawdzić czy tam zaglądacie.
Aniu, to co tu wypisujesz tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że forum, do
którego zapraszam w sygnaturce jest potrzebne, bo świadomość Rodziców jest źle
kształtowana. Nie twierdzę, że Rodzice nie czytają prasy, książek o żywieniu,
ale twierdzę, że są informowani oficjalnie tylko o tym co dla producenta
wygodne. O niczym więcej.
I sygnaturka jest tylko informacją o tym, że takie forum istnieje, ale nie
musisz tam Drogi Czytelniku zaglądać




Temat: Z EUrofobow beda WTOfoby
komentator napisała:
> No to mamy nastepna perfidie eufobow. Niby ze Unia byla przeciw porozumieniu
> WTO. A to przeciez dzieki Unii porozumienie zawarto. Dlatego ze Unia jest
> za urynkowieniem rolnictwa ale na uzgodnionych przez wszystkich warunkach
> a Wspolna Polityka Rolna jest po to zeby stopniowo i w sposob nie powodujacy
> kryteriow ulicznych przeksztalcac rolnictwo.

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=104

'Podczas Szczytu Ministerialnego w Doha w listopadzie 2001, członkowie WTO
zgodzili się na podjęcie rozmów dotyczących wielu różnorodnych negocjacji,
włączając rolnictwo. Zakończenie tych wszystkich dyskusji przewidziano na
styczeń 2005r. Komitet WTO ds. Rolnictwa spotkał się w czerwcu 2002r w Genewie
na pierwszych negocjacjach dotyczących środków wspierających eksport. Kolejne
spotkanie dotyczyć będzie dostępu do rynku i wewnętrznym programom pomocowym.

Wstępne negocjacje wykazały kłopotliwe różnice występujące między grupami
krajów. Grupa Cairns kontynuuje naciski w celu eliminacji wszelkich form dopłat
eksportowych ,istotne polepszenie dostępu do rynku ( włączając w to głębokie
cięcia taryfowe) oraz poważną redukcję wewnętrznego wspierania dla handlu i
produkcji rolnej. Unia Europejska jest skłonna dyskutować te problemy lecz nie
wszystko w takiej skali i obszarze, jak Grupa Cairns. Unia wnosi także
zagadnienia pozahandlowe, takie jak ochrona zwierząt, czy wynagradzanie
rolników za prowadzone przez nich usługi publiczne , których rynek nie refunduje
( chodzi o tzw. rolnictwo wielofunkcyjne).Zwolennikami takich płatności są
także: Norwegia, Południowa Korea, Japonia i Szwajcaria.'

> Perfidia eurofobow polega na tym ze gdyby Unia gwaltownie zmienila WPR
> obnizajac subysdia to rozpoczeliby gigantyczna kampanie w obronie rolnikow
> niszczonych przez Unie.

zadnej kampani w obronie wpr. wpr nie powinna istniec w ogole. im szybciej sie
ja zlikwiduje tym lepiej.

> WPR jest jedyna mozliwym rozsadnym rozwiazaniem jesli wezmie sie pod uwage
> czynniki ekonomiczne, spoleczne i polityczne w calosci. I stopniowo przynosi
> efekty, porozumienie WTO moze byc jednym z takich efektow. Jest oczywiste ze
> subsydia beda w przyszlosci obnizane ale STOPNIOWO by uchronic sie od
> demagogii eurfobow.

gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,2209709.html
'Natomiast najważniejszy instrument wsparcia rolników, czyli dopłaty
bezpośrednie, nie powinien w ogóle się zmienić, ponieważ Unia nawet dziś nie
wykorzystuje limitu dozwolonego w WTO. Wynosi on 5 proc. wartości globalnej
produkcji rolnej. Co więcej, reforma WPR idzie w stronę modelu polskiego, czyli
obszarowego, w którym dopłaty zależą od ilości posiadanej ziemi, a nie od
wielkości produkcji. W WTO uważa się, że ten rodzaj dopłat w mniejszym stopniu
zakłóca światowy handel, bo nie zachęca do nadmiernej produkcji.'




Temat: Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Witam

Szukam uczestnikow wyjazdu do BOJNIC i okolic. Ponizej publikuje protest
rozklejony w "hotelu" i wreczany uczestnikom w trakcie wyjazdu. Szkoda forum
na opisywanie calej paranoji tego wyjazdu. CDN na pewno...

Samozwancza grupa pod wezwaniem "NIE DLA PUŁAPEK TURYSTYCZNYCH NA POLSKIM
RYNKU" organiuzje protest zbiorowy przeciwko Centrum Turystyki "BRATNIAK"

Akcja ma na celu złożenie reklamacji wad usługi turystycznej "Sylwester w
Bojnicach", jako swoistej pulapki turystycznej.

Czy czujesz sie zrobiony w konia przez firme BRATNIAK? Czy masz swiadomosc,
ze wg oficjalnego cennika w recepcji, doba hotelowa w pokoju po remoncie wraz
z podlym wyzywieniem, jakie nazywaja tutaj sniadaniem i obiadokolacja -
kosztuje 730 Sk !!! - czyli ok. 73 PLN (oczywiście w detalu, hurtem jest
taniej).

Ile Ty zaplaciles ??? 599 PLN, 649 PLN, czy może 699 PLN ??? (czyli 120-140
PLN za dobe)

Ktos zarobil na Twojej latwowiernosci ponad 100 % !!!

Nie daj się wiecej dmuchac, zacznij dzialac !!!

Instytucje, ktore mogą Ci pomoc:

1. Federacja ochrony praw konsumenta - www.federacja-
konsumentow.org.pl/
2. Polska Organizacja Turystyczna - www.pit.org.pl/
3. Rzcznik Praw Konsumenta w Twoim miescie (powiecie)
4. Polska Izba TURYSTYKI - www.pit.org.pl/

poszukaj wiecej, jest wiele innych, nikt nie powinien naciagac Cie bezkarnie

Co możesz zrobic?

1. W ciagu 7 dni zloz pisemna reklamacje na adres Centrum Turystyki
BRATNIAK, z wyszczegolnieniem wad jakie wg Ciebie miały miejcse, z opisem
sytuacji, zrob zdjecia, itp. Zarzadaj zwrotu częci pieniędzy za pobyt w
Bojnicach.

2. Zadbaj o to, aby w Twojej lokalnej spolecznosci (uczelnia, znajomi,
organizacje studenckie) nikt wiecej nie dal si nabrac na oferte Bratniaka.
Zwroc uwage na plakaty reklamujace ta firme wokół Ciebie.

3. Poinformuj Parlement Studencki i inne organizacje na Twojej uczelni,
Bratniak wspolpracuje z organizacjami studenckimi rozprowadzajac swoja
oferte. Nie wkopuj swoich kolegow i przyjaciol.

4. Wypowiedz się na forum dyskusyjnym na portalach internetowych
poswieconyvh turystyce (gazeta.pl, interia.pl, onet.pl). Marketing wirusowy
to bardzo skuteczna bron w walce z nieuczciwymi firmami. Poszukaj w
internecie, może ktos już wczesniej wygral proces sadowy z Bratniakiem.

5. Dolacz się do protestu. Wyslij e-mail z poparciem na adres:

bojnice_sylwester@wp.pl (bojnice2002@wp.pl - nie dziala)

Szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku

Janosik i 40 rozbojnikow




Temat: TECHMEDIA !!!! N I E !!!!!!!!!!!!!
> ad prędkość
naiwniaki i lamery - ten co sie zna - to robi wypad
poszperaj nie tylko tu i sie dowiesz /p. Arek ????/

> ad pomoc
już to gdzieś słyszałem
/p. Arek ????/
np. konfiguracja otoczenia sieciowego, macadres,
i robi laske że "chce"
zmiana komputera
podanie macadresu
i 3 dni !!!!!

> ad cennik
> zatrudnię Ciebie. pensja Twoja będzie zalezała od ilości zarobionych wtyczek. C
> o
> powiesz na wyjazd do Klienta zarobienie wtyczki, usunięcie wirusów u Klienta,
> zajmie Ci to 3 godziny i dostaniesz za to 20zł?
> chyba że "śmieszny cennik" masz na mysli że tanio? to przepraszam za moją
> zgryźliwość
/p. Arek ????/

mówiłem tylko o urwanej wtyczce - wirusy, trojany, i inne badziewia to zwykła
usługa informatyczna !!!!

> ad ftp
> znaczy chciałbys filmy dvd i mp3 na ftp? a windows masz chociaż legalny że tak
> zapytam? (uprzedzam pytanie atakujących - tak ja posiadam legalny)
LEGAL - komp służbowy
choć teraz wszsytko tak tanie, że dziwiłbym sie. ....
/ale p. Arek powinien wioedziec - kilka x "mojego" dell'a ogladał ????/

nie jestem juz tego qtsa klientem
ale jak nie wywiąże sie z umowy to tak zrobie
a jaka reklame bedzie ta buda miała :)))))))))))

> ad samowolka
> jeśli łamią prawo zgłoś to gdzie trzeba.
UWIERZ - zrobiłem - i napisze wiecej
.... bedzie sie działo !!!!!!

> ad poczta i www
> fakt jesli obiecana a nie ma tak długo to źle świadczy o isp. tym badziej że
> jest to usługa niezbyt skomplikowana w uruchomieniu
PANIE ARKU
NIECH PAN NIE KAMUFLUJE SIE I PISZE POD SWOIMI DANYMI !!!!
KICHA !!!

> ad dopłata za zwłokę
> nieuzasadniona prawnie. mogą naliczyć odsetki + koszt wezwania (realny)
> jak naliczyli jakieś kwoty typu 10zł za każdy dzień zwłoki to np pismo polecony
> m
> z żądaniem zwrotu, albo polecam tel. do federacji konsumentów. na pewno wyjaśni
> ą
> i pomogą.
DAM SOBIE RADE - ALE NAWET PLUSGSM PRZEGRAL PROCES O OPLATE ZA MONIT O ZADLUZENIU
W POLSCE OBOWIAZUJE PRAWO, ZE ZA ZWLOKE TO TYLKO % USTAWOWE !!!!

> a co do dsla. uważasz że lepiej jest? właśnie zliwidowałem jedną sieć bo miałem
> dość "użerania się" z uzytkownikami którzy po urwaniu wtyczki rj mieli pretensj
LAMER Z CIEBIE
KLIENT PAN - 2006 ROK !!!!
POPATRZ NA PREDKOSC W DSL ZA 30 ZŁ !!!!!
ZACHECAM WSZYSTKICH
JUZ W 3 OS SIE OPLACA
PONIZEJ LINK DO OFERTY TPSA
www.gsmonline.pl/news/?link=show_details.php?id=13030
ORAZ DO MOICH PARAMETROW!!!!!
img219.imageshack.us/my.php?image=marzeniatechnomedii0kq.jpg
porownajcie osiagi
kilkakrotnie wieksze niz u ....
:)))))))))))

I OFERTY VECTRANETU - WOLAŁBYM TO NIZ TECHNOMEDIA.PL
www.gsmonline.pl/news/?link=show_details.php?id=13061
ludzie nie czytajcie tych bredni - pseudo opinii " breuszek "
to jest ten egoista z bialego merca
ignorant i maly gbur
popytajcie w okolicy i w żadnym wypadku do niego
to sa fakty !!!!



Temat: Za wąski pas na Lublinku. Ryanair nie przyleci?
Tak na wszelki wypadek, odpukać...
"Jakie są nasze prawa, gdy lot zostanie odwołany?

W takim wypadku przewoźnik ma obowiązek poinformować o innych możliwościach
podróży w wybranym kierunku. Przysługuje nam także prawo do opieki ze strony
przewoźnika, odpowiedniej do czasu oczekiwania na zaproponowane nowe
połączenie, podobnie jak w przypadku braku miejsc na pokładzie samolotu. Mamy
także prawo do zwrotu ceny biletu i bezpłatnego powrotu do portu, z którego
rozpoczynaliśmy podróż, pierwszym możliwym połączeniem.

Wiele zależy od tego, kiedy i z jakiego powodu lot został odwołany, i jakie
połączenia przewoźnik zaproponował w zamian. Jeśli mógł zapobiec odwołaniu
lotu, podejmując działania w granicach zdrowego rozsądku, może przysługiwać nam
odszkodowanie tak, jak w przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu braku
miejsc. Odszkodowanie nie przysługuje, jeśli:

• przewoźnik uprzedził nas o odwołaniu lotu z co najmniej 2-tygodniowym
wyprzedzeniem;

• przewoźnik uprzedził nas o odwołaniu lotu z co najmniej 7-dniowym
wyprzedzeniem i zaproponował połączenie rozpoczynające się nie wcześniej niż 2
godziny wcześniej i kończące nie później niż 4 godziny później niż planowano;

• przewoźnik uprzedził nas o odwołaniu lotu z mniej niż 7-dniowym wyprzedzeniem
i zaproponował połączenie rozpoczynające się nie wcześniej niż godzinę
wcześniej i kończące nie później niż dwie godziny później niż planowano.

Prawa te nie przysługują nam, jeśli bierzemy udział w wyjeździe zorganizowanym,
odwołanym z innego powodu niż odwołanie samego lotu.

Czy – korzystając z tanich linii – mamy takie same prawa?

Opisane prawa dotyczą wszystkich lotów, nie tylko tradycyjnych lub tanich linii
lotniczych, ale także czarterów, jeżeli lot rozpoczyna się z portu w UE albo
jest lotem wykonywanym przez przewoźnika unijnego do portu w UE. Aby móc
dochodzić tych praw wystarczy, że stawimy się w odpowiednim czasie do odprawy
biletowo-bagażowej.

Podstawa prawna:

Odszkodowanie i pomoc dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo
odwołania lub dużego opóźnienia lotów – rozporządzenie (WE) nr 261/2004; DzU L
46 z 17 lutego 2004 r. Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego – rozporządzenie
(WE) nr 889/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2027/97; DzU L 140 z 30
maja 2002 r. (włączające konwencję montrealską do prawa UE w zakresie
ujednolicenia niektórych przepisów dotyczących międzynarodowego przewozu
lotniczego, DzU L 194 z 18 lipca 2001 r.)

Niniejszy artykuł został opublikowany dzięki pomocy nansowej Unii
Europejskiej. Za treść dokumentu odpowiada Federacja Konsumentów, poglądy w nim
wyrażone nie odzwierciedlają w żadnym razie ocjalnego stanowiska Unii
Europejskiej. "

ww20.mediarun.pl/story.php?story=404



Temat: w Carrefourze leży alternatywa
w Carrefourze leży alternatywa
Pomiędzy stosami sera żółtego w Carrefourze leży alternatywa. Nazwa plastrów -
Gouda - sugeruje, że to jednak ser, więc klienci kupują. Bo skąd mają
wiedzieć, że to niby-ser pochodzenia roślinnego?

Wydawać by się mogło, że to żółty ser: sprzedawany jest na stoisku z serami
wyłożony pomiędzy innymi serami i wygląda jak ser. Sklepy Carrefour oferują
Goudę z dopiskiem na etykiecie: "Alternatywna, seropodobna" po 10,99 zł za kg.
Cena przyciąga klientów; jest o połowę niższa niż większości znajdujących się
w tym stoisku wyrobów. Z wyglądu nic jej nie brakuje, więc klienci kupują. Na
etykiecie nie ma podanego składu; trzeba by go odszukać na etykiecie
przyklejonej do serowego bloku.

Tymczasem Gouda alternatywna z serem niewiele ma wspólnego.

- To jest coś nienormalnego - denerwuje się Elżbieta Sieliwanowicz z Federacji
Konsumentów.

- Zwyczajne naciąganie - uważa Waldemar Broś, wiceprezes Krajowego Związku
Spółdzielni Mleczarskich.

Uważna lektura składu produktu potwierdza te zastrzeżenia. Ale i tak szansę,
żeby się o tym przekonać, mają tylko ci zorientowani, którzy wiedzą, jakie
składniki powinny znaleźć się w serze.

Gouda alternatywna zrobiona jest z: mleka, protein mlecznych, tłuszczu
roślinnego, kazeiny podpuszczkowej, białka proteinowego, skrobi pszenicznej,
soli, stabilizatorów E 450, E 330, barwnika E 160a, aromatu i konserwantu E
200. O ile składniki pochodzenia mlecznego i dodatki E zdałyby egzamin, o tyle
tłuszcz roślinny dyskwalifikuje wyrób jako ser.

- Jeśli tłuszcz mleczny został zastąpiony przez roślinny, to nie można mówić o
serze - wyjaśnia Waldemar Broś.

Jego wątpliwości budzą też białko proteinowe ("Pewnie jest z soi, a więc też
pochodzenia roślinnego", mówi.) i skrobia pszeniczna ("To też niestandardowy
składnik serów".).

- Co to jest? To jakiś erzac? - zastanawia się Elżbieta Sieliwanowicz.

Carrefour wprawdzie nie umieszcza na etykiecie słowa "ser", ale produkt
sprzedawany jest w tym dziale. Jednak, zdaniem specjalistów, samo określenie
"Gouda" ma szansę utwierdzić klientów w przekonaniu, że to jednak ser.

- Unijne przepisy nie pozwalają sugerować, że wyrób jest serem, jeśli nim nie
jest. Konsumenci natomiast przyzwyczaili się, że Gouda to ser - wyjaśnia
Krystyna Gawkowska z Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. - Sprawdzamy,
czy doszło do naruszenia prawa.

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych twierdzi, że Gouda
seropodobna nie powinna się znaleźć na półkach.

- Ponieważ produkt zawiera tłuszcze niemleczne, czyli tłuszcz roślinny, nie
może nosić nazwy Gouda, która powinna być uzyskiwana wyłącznie z mleka
krowiego - mówi Agnieszka Kunicka, rzeczniczka IJHARS, powołując się na unijne
rozporządzenie nr 1898/87 z 2 lipca 1987 r.

Dlaczego taki produkt znalazł się w Carrefourze na stoisku z serami?

- Produkt pochodzi z Grecji; ma wszystkie zezwolenia i może być sprzedawany
nie tylko na terenie Polski, ale i Unii. U nas jest opisany nie jako ser, więc
nie widzę przeszkód, żeby go wystawiać razem z serami. Zresztą, gdzie inaczej
można byłoby go umieścić? - zastanawia się Maria Cieślikowska, rzeczniczka
Carrefoura. - Podajemy informację, że to produkt seropodobny i alternatywny, a
więc zastępczy.
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2962085.html




Temat: Buty Blay

> mamaama4 napisała:
> > Prawo nas
> > nie chroni, co za kraj.

Prawo jest jednakowe dla wszystkich? Podobno.
a moje spostrzezenia sa oparte o realia.
Mam dorastajacego syna wiec ucze go konsekwencji i jak walczyć o
swoje prawa.
ON kupuje zawsze z najwyzszej pólki, drogie sportowe MARKOWE buty.
Niestety czesto sa produkowane w Chinach. Sytuacja czasami podobna
jest do tych opisywanych. Raz sie zawzialem! Postanowiłem powalczyc
i pokazac mu, ze warto. Złozyliśmy reklamację w sklepie "The
Athlete's Foot" - porazka. Następnie postepowanie polubowne poprzez
punkt Federacji Konsumentów- odmowa. Nastepnie skierowalismy sie do
Sądu Konsumenckiego - porażka...i jaka satysfakcja pracownika firmy.
Koszty musialem mu zwrócic.
Kochani to wszystko opiera sie na ocenie rzeczoznawcow. Gdzie
dorobia do pensji? No gdzie? No własnie w sklepach. W naszym
przypadku stwierdził, ze uzytkownik musi mieć za duża jedną noge.
Ludzie dostałem pingli, ale cóz bylismy przed SĄDEM. Poprosilem o
stwierdenie czy tak jest rzeczywiscie,syn sie zdenerwował, chcial
ściągac buty paranoja! Przecież SĄD sie nie zna to musi RZECZOZNAWCA
Jest chyba taki kruczek, ze na pierwszej rozprawie Wysoki SAD sie
pyta, czy chcemy powolać rzeczoznawce i czy pokryjemy koszty.jak sie
zgodzimy to dalsza droga jest zamknieta.
Trzeba by mieć adwokata,bo jak zauwazyłem sąd moze odczuwać
dyskomfort, jak ktoś nieudolnie próbuje dochodziś swoich roszczeń.
Mam własna firme od wielu lat.Sprawy firmowe powiezam
adwokatowi.Jednak mialem trzy przypadki,ze przywatnie zawiadomiłem
prokurature o popełnieniu przestępstwa. Bez udziału adwokata.
Pierwszy raz kierownik ADM kazał zniszczyć moje mienie bo
przeszkadzało w działalnosci firmy jego syna. Prokurator nie
dopatrzył sie podstaw. Dostalem odmowe przed Świetami. Po świetach
wracalismy z Poznania i do prokuratury przyszedłem ok. godz. 13.00.
Niestety juz było zamkniete.nastepnego dnia upłyna termin 7-miu
dni.poprosiłem o przywrócenie terminu. Niestety dowiedziałem sie,ze
brak podstaw bo niechlujnie prowadze swoje sprawy.
Drugi raz -(mam działke lesną)sasiad wyciął moje drzewa.Inni wezwali
policje bo bylismy za granicą. przyjechali ale kazali sie chłopom
dogadac, nawet nic nie spisali.doprowadziłem jednak,ze prokuratura
zajela sie sprawą. nawet cos udało mi sie zrobić bo doprowadziłem do
Sadu bylem oskarzycielem posiłkowym bo jak chcialem wczesniej pomóc
w zbieraniu dowodów to dowiedziałem sie , że prokurator nie działa w
interesie moim tylko Rzecz Pospolitej. Koniec konców
złodziej "myslal",ze to jego drzewa, co z tego,że świadkowie mu
kazali wstrzymać wycinke. On byl przekonany, ze to jego.
Trzeci raz wlasciwie jest w toku. Dostałem od znajomej w Niemczech
samochód w zamian za wspolnie "zainwestowane" pieniadze. Mialem go
sobie sprzedać. Okazało sie, że nie jest tyle wart. Ona upierała
sie,ze na polskich numerach sprzeda go w Niemczech - wiec
przyjechala i dałem jej to auto z papierami. Zostałem oszukany. W
kwietniu 2006 zdecydowałem sie poprosic prokurature o pomoc. Po
kilku miesiacach Postanowiono o zawieszeniu śledztwa. Czekają do
dzis na jej powrót do kraju. Ona mieszka w Niemczech i ma
obywatelstwo niemieckie. Paranoja. Mialem powieżyc sprawe
adwokatowi, ale chcialem zaoszczedzić.
Wniosek jest jeden dopóki nie bedzie w Polsce firm prawniczych,
które za skladkę miesięczną bedą wystepować w naszym imieniu nie
mamy wiekszych szans.
POZOSTAJE PRZEKAZYWANIE SOBIE INFORMACJI O TAKICH PRZYPADKACH I
BOJKOTOWANIE ICH TOWARÓW.
czasmi moze być ciężko bo blay ma ładne buciki i która z Was
dziewczyn na na tyle silna wole.
...a moze są jakieś stowarzyszenia, lub cos podobnego?
kontakt do mnie; ramzaj@wp.pl
ps;no i emocje zabrały mi sporo czasu,i nic z tegonie wyniknie, ale
od czegos trzeba zacząć. Pozdrawiam Ramzaj



Temat: BOJKOT KANADY !!!
25 mln USD rocznie na kampanie promujace futra !!!
rhubarb napisał:

> skad wiesz o sponsorowaniu przez branze futrzarska???

<< Zwiększone zapotrzebowanie na focze futra zameldowały w tym roku Rosja i
Polska.>>
storytel.republika.pl/KWIECIEN04.html
<<Handlarze futrami próbują oczywiście usprawiedliwić swe dochody twierdząc, że
cierpienie zwierząt nie ma nic wspólnego z ich biznesem. W wyniku
ogólnoświatowej kampanii antyfutrzarskiej zdołali oni ostatnimi laty lepiej się
zorganizować. Zrzeszyli się w Międzynarodowej Federacji Handlu Futrami
obejmującej 36 krajów. Krytykuje ona wszelkie działania w obronie zwierząt,
twierdząc na przykład, że foki zjadają zbyt wiele ryb, więc należy znów
rozpocząć polowania na nie.

Handlarze futrami mówią, że potrzebują rocznie 25 milionów dolarów do walki z
obrońcami zwierząt. Pieniędzmi tymi wspierają oni kampanie promujące futra. W
1987r. wydali np. dwa mln DM na podtrzymanie upadającego handlu futrami w
Niemczech. W grudniu 1987r. niemieccy handlarze futer zaapelowali w tajnym
liście do swych członków. Według nich, aby odmienić niechętny stosunek
konsumentów do futer, trzeba będzie zainwestować jeszcze więcej pieniędzy.

Ostatnio Włochy zepchnęły Niemcy z ich 3. pozycji na światowej liście
kupujących najwięcej futer.

Biura zajmujące się reklamą i marketingiem radzą handlowcom nie wszczynanie
żadnych dyskusji na temat futer mówiąc, że każda dyskusja na ten temat
działałaby na ich szkodę, gdyż nie mają oczywiście zbyt silnych argumentów
przemawiających za nimi.

Informacyjne kampanie antyfutrzarskie spowodowały spadek popytu na futra w
wielu krajach.

W Szwajcarii sprzedaż spadła o 75%. W Holandii żaden odpowiedzialny obywatel
nie kupi już futra, a sami handlarze przyznają, że sprzedaż futer spadła o
ponad 90%. W Wielkiej Brytanii 75% ludności opowiada się przeciwko futrom, a
nawet w Kanadzie, gdzie rząd silnie wspiera handel futrami, 32% ludzi
opowiedziało się za ochroną zwierząt futerkowych.

Dzięki inicjatywie "The World Society for the Protection of Animals" kampanie
takie rozpoczęły się już w wielu krajach. Nawet w Finlandii, gdzie znajduje się
6 tys. ferm, pojawił się od jakiegoś czasu ruch antyfutrzarski. >>
www.zb.eco.pl/zb/45/futra.htm
<<W 1982 r. Parlament Europejski postanowił zarekomendować państwom Wspólnoty
Europejskiej wprowadzenie zakazu importu foczych skór i innych produktów z nich
uzyskiwanych. Ponieważ rynek Wspólnoty odpowiedzialny był za 75 procent obrotu
tymi produktami, zakaz mógł stanowić bardzo poważny cios dla "foczego
przemysłu". >>
www.zb.eco.pl/bzb/33/foki.htm




Temat: komputer losuje do rewizji na podstawie paragonu?
komputer losuje do rewizji na podstawie paragonu?
Ochroniarze ze słupskiego Kauflandu urządzają sobie polowania na klientów.
Rewidują, trzymają w zamknięciu, przesłuchują jak złodziei. Bez żadnego powodu
i bezprawnie.

Leszek Borkowski, 24-letni słupszczanin, po zapłaceniu za towar, został
zatrzymany przez ochroniarzy z firmy ATI, która chroni markety Kauflandu w
całej Polsce.

Losowanie podejrzanych

- Usłyszałem, że właśnie zostałem wylosowany przez system komputerowy do
osobistego przeszukania oraz sprawdzenia poprawności pracy kasjerki - opowiada
Borkowski. - Było mi wstyd. Poczułem się, jakbym był prawdziwym złodziejem, bo
wszyscy klienci, w tym moi znajomi i sąsiedzi, patrzyli na mnie podejrzliwie.
Pewnie myśleli, że coś ukradłem, choć nikt nigdy nie stawiał mi takiego zarzutu.
Ochroniarze zaprowadzili Borkowskiego na zaplecze. Zatrzymany zażądał wezwania
policji. Dostał odpowiedź, że policja może przyjechać najwcześniej za trzy
albo i sześć godzin. Zapowiedzieli też, że jeśli nie podpisze sam zgody na
przeszukanie, zostanie zamknięty w markecie na cały dzień.
- Byłem zły. Trochę się awanturowałem, ale nie chciałem spędzić całego dnia w
zamknięciu, więc podpisałem zgodę na przeprowadzenie kontroli - opowiada
słupszczanin.
Potem zaczęło się przesłuchanie. Pytania zadawała kobieta, która rozmawiała z
zatrzymanym przez zamknięte drzwi, nie przedstawiając się i nie pokazując twarzy.
- Byłem zszokowany, bo nikt nie powiedział, że jestem o coś podejrzany. Nie
sądziłem, że zostanę tak zastraszony. Na dodatek ochroniarze z uśmiechem
mówili, że mogę sobie pisać zażalenia - zapowiada Borkowski.

Nikt nic nie wie

Upokorzony napisał skargę do dyrekcji marketu. Dyrektor przeprosił go, ale
jednocześnie wyjaśnił, że ochrona sklepu mu nie podlega i nie ma wpływu na
metody jej działania.
Ochroniarze z Kauflandu milczą jak grób, nie mogą udzielać informacji prasie.
Ich szefowa była wczoraj nieobecna.
- To chyba jakieś nieporozumienie. Nic nie będę komentował, dopóki ze sprawą
nie zapozna się nasz prawnik. Tylko on może prezentować nasze stanowisko -
powiedział nam Sebastian Wołodko, odpowiadający w firmie ATI za pracowników
zatrudnionych w Kauflandzie.
- Trudno kogoś typować na złodzieja - nie ukrywa zdziwienia Marek Zapolski,
rzecznik praw konsumentów w Słupsku.
- Takie postępowanie jest szokujące. Myślę, że w tym przypadku można by nawet
zastanowić się nad odebraniem koncesji firmie ochroniarskiej. Jeśli
pokrzywdzony będzie chciał napisać zażalenie do Ministerstwa Spraw
Wewnętrznych i Administracji, to mogę mu pomóc.
- Firmy ochroniarskie nie mogą przeszukiwać podejrzanych bez obecności policji
- dodaje Stanisław Kozdrowski, dyrektor na Pomorze Europejskiej Federacji dla
Bezpieczeństwa. - Niedopuszczalne są jakieś sale, gdzie zamyka się ludzi i
wymusza na nich oświadczenia. Tak potraktowany człowiek może wystąpić do sądu
i żądać odszkodowania za naruszenie dóbr osobistych.

ochrona w akcji

- Elżbieta G., turystka z Wrocławia, w Kauflandzie we Wrześni wypróbowała
stojące na półce dwa balsamy, które nie były zapakowane i zabezpieczone
banderolą. Ochroniarze zatrzymali ją i posądzili o kradzież. Chcieli na niej
wymusić podpisanie dokumentu potwierdzającego przeprowadzenie kontroli
osobistej. Policja uznała, że kobieta nie złamała prawa. Szefowie ATI bronią
ochroniarzy. Sprawa zakończy się w sądzie.
- Maria Tulin, emerytka z Legnicy została skazana na 20 zł grzywny za kradzież
batonika za 69 groszy. Sąd zrobił to na podstawie zeznania jednego ochroniarza
z Kauflandu, który widział, jak rzucała papierek na ziemię. Ochroniarz zeznał
w sądzie, że za schwytanie jednego złodzieja dostaje... 3 zł.
- Adam C. w czerwcu 2004 roku został pobity przez ochroniarza z Kauflandu w
Żarach. Miał złamany obojczyk i łopatkę. Paweł Nogal, radca prawny ATI
wytłumaczył wtedy dziennikarzom, że Adam C. dostał, bo był agresywny.
www.glos-pomorza.pl/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 189 wypowiedzi • 1, 2

    Linki