Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: federacja konsumentow pl
Temat: Lot do Brukseli-wystarczy dowód książeczkowy??
Coz - pewnych spraw od razu sie nie przeskoczy...
Na Twoim miejscu napisalabym skargę do Rzecznika Praw Konsumenta
Przeciez KLM przez swoje "widzi mi sie" naraza Cie na niepotrzebne wydatki i
stresy - koniecznosc wyrabiania nowego paszportu - zdjecia+oplata, poza tym
dojazd do wydzialu paszportowego itd. Wiem, ze czasem nie chce sie juz
czlowiekowi szarpac - ale w koncu jestesmy w Europie! ;) Nie? ;)))) Aha a kopie
pisma do Rzecznika przeslalabym do KLM - moze to cos wskora I koniecznie
powolaj sie na nowe przepisy ;)Co to za jakas dyskryminacja? ;)))A ponizej
kontakt do Federacji Ochrony Praw Konsumenta:
Federacja Konsumentów
Adres Rady Krajowej Federacji Konsumentów:
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-030 WARSZAWA
Tel / fax: (22) 827 51 05
www.federacja-konsumentow.org.pl/
E-mail: biuro@federacja-konsumentow.org.pl
Pomoc prawnika: porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl
Temat: nieuczciwi producenci
warto przeczytac
ze stron podanych przez ziemiomorze
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=94
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=85
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=157
Temat: postepowanie przed sadem konsumenckim
Witam,
Odnośnie sądu konsumenckiego - to jest to sąd polubowny, działąjący na
podstawie swojego regulaminu (wprowadoznego w życie rozporządzeniem) oraz
przepisów kodeksu postępowania cywilnego. Zapis na sąd polubowny wyłączqa
jurysdykcję sądów powszechnych, postępowanie jest jednoinstancyjne, możliwość
odwołania od wyroku do sądu powszechnego tylko w przypadkach określonych w
kodeksie postępowania cywilnego. jeżeli chodzi o koszty, to powstają one w
momencie przeprowadzania dowodu z opinii rzeczoznawców, biegłych. Sprawa przed
sądem polubownym, podobnie jak przed sądem powszechnym może się zakończyć ugodą
sądową, bądź wyrokiem. Zaróno ugoda sądowa, jak i wyrok sądu konsumenckiego
stanowią tytuł wykonawczy.
Mediację prowadzą: rzecznik konsumentów, federacja konsumentów, inspekcja
handlowa. informacje o siedzibach rzeczników można uzyskac na stronie
www.uokik.gov.pl
Temat: problem z ESB- calkiem serio
problem z ESB- calkiem serio
WItam,
Macie jakies doswiadczenia jesli chodzi o reklamacje rachunku za energie
elektryczna (ESB)? mamy nie lada problem z nimi, otoz gdy poprosilismy o
wyjasnenie skad sie wziela doplaa w wysksci 1700 euro to bez slowa
otrzymalismy wezwanie do zaplaty, na nasz list z prosba o sparwdzenia
licznika, prawidlowosci podlaczen etc....nie otrzymalismy zadnej doslownie
odpowiedzi, odpisali nam ze wszystko jest ok, a to jest wyrowwnanie za caly
poprzedni rok i koniec )) Dodam tylko ze otrzymywalismy rachunki na poziomie
150-180 euro max/ za dwa miesiace, teraz natomiast bylo juz 250, pozniej 300
euro, ostatni rachunek 396 euro (a my mamy tylko dwu sypialniowy apartament!).
Z moich obserwacji wynika ze rachunki zaczely nam niepokajaco rosnac od
momentu kiedy wprowadzili sie lokatorzy do apartamentu obok )). Za zadne
skarby nie mozna na ESB wymusic aby ktos przyjechal i sprawdzil prawidlowosc
podlaczen lub sam licznik, jest jakas instytucja w IRL na wzor Federacji
Konsumentow (PL) ktora moze jakos ESB sklonic do rzetelnego zajecia sie
sprawa, a nie lakoniczne pismo ze wszystko jest ok, ze byl odczyt i tyle. O
tyle jest to smieszne ze w pierwszym i jedynym pismie jakie otrzymalismy niby
to odnosnie wyjasnienia samo ESB mijalo sie z prawda (podali lzy okres
rozliczeniowy), uwazam ze to ich pismo bylo po prostu lekcewazace i wrecz
obrazliwe. Sami wyslalismy do nich trzy listy (register) i zadnej odpowiedzi,
jedyna korespondencja bylo wezwanie do zaplaty po grozba odlaczenia i
twierdzeniem ze jakoby z naszej strony nie bylo (sic!!!!) zadnego kontaktu.
Macie jakies doswiadczenia? sugestie?
dzieki i pozdrawiam
Irek
Temat: Polaku, broń się!
Adresy instytucji świadczących pomoc prawną
Adresy i telefony instytucji świadczących pomoc prawną:
Helsińska Fundacja Praw Człowieka
ul. Zgoda 11, Warszawa,
tel. 828 10 08
Rzecznik Praw Obywatelskich
ul. Solidarności 77, Warszawa.
tel. 551 77 00
Rzecznik Praw Pacjenta
ul. Grójecka 186, Warszawa,
tel. 572 61 55
Rzecznik Praw Dziecka
ul. Śniadeckich 10, Warszawa,
tel. 696 55 50,
Rzecznik Ubezpieczonych
Al. Jerozolimskie 44, Warszawa,
tel. 333 73 26
Komitet Pomocy Represjonowanym
tel. 0 697 248 526
Rada Krajowa Federacji Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa,
tel. 827 51 05
Bankowy Arbitraż Konsumencki
ul. Smolna 10, Warszawa,
tel. 828 14 09, 826 34 19
Polskie Zrzeszenie Lokatorów
ul. Blachnickiego 7a, Kraków,
tel. (0 12) 422 65 47
Temat: SPAM - pierwsza jaskółka
all2 napisała:
> A jak to się ma do podrzucania mi ulotek pod drzwi? To znaczy czy to źródło
> prawne jest wspólne w obu przypadkach?
Nie. W przypadku spamu mówimy tylko o "ulotkach" elektronicznych.
Od niedawna Federacja Konsumentów razem ze Stowarzyszeniem Marketingu
Bezpośredniego prowadzi akcję "czysty punkt". W jej ramach rozprowadzane są
m.in. ulotki na drzwi, które mają informować ludzi roznoszących ulotki, że nie
życzymy sobie ich usług. Z tego co słyszałam w wywiadzie radiowym wystarczy do
nich napisać z prośbą o taką nalepkę. Podobno w Warszawie rozeszło się już ich
25 tyś. Oczywiście powodzenie akcji to inna sprawa, ale może warto spróbować.
poniżej link:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=218
www.federacja-konsumentow.org.pl
Temat: POMOCY! Przekierowania na 0-700...
"Chcemy zwrócić Państwa uwagę na jeszcze jedną kwestię, z którą w ostatnim
czasie spotykamy się w Federacji Konsumentów: jeśli korzystamy z Internetu za
pomocą transmisji danych przez operatora publicznego, np. TP SA, to może się
zdarzyć, że na wysokość naszego rachunku telefonicznego wpływa to, że jakaś
firma (oferująca gry hazardowe lub pornografię) uruchamia swoją stronę
automatycznie, podłączając się w sposób nielegalny i obciążając nasz rachunek
telefoniczny. Niestety użytkownik, którym możemy być my lub nasze dziecko, nie
jest w ogóle o tym informowany. Otrzymany rachunek należy reklamować, wskazując
na bardzo wysoki, ale jednorazowy koszt. Jeśli Telekomunikacja nie uzna
reklamacji, można zwrócić się o pomoc np. do Federacji Konsumentów."
To cytat ze strony federacji konsumentów może tam znajdziesz skuteczną pomoc
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=74
Temat: zamienniki
do reni_78 o Actimelkach
Jeśli chcesz dowiedzieć się czy warto przeczytaj ten artykuł.
Długi ale wydaje się, że nie może być bardziej obiektywny.
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=255
o i to jeszcze :
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=147
a tu rankingi jogurtów również tych bio:
www.swiatkonsumenta.pl/testy.php?action=showtest&category=18&id=&topicid=129&story=2
Temat: Co działa na skórkę?
nie wiem, czy ten artykuł jest taki wiarygodny, bo nawet błędnie podali stronę
internetową Federacji Konsumentów ;) poza tym, te doniesienia o kremach na
cellulit, to jeszcze nic.... poczytajcie sobie np. o hennie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=51 czy farbach do włosów: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=159
w wielu z tych artykułów Federacja powołuje się na austriacką czy niemiecką
organizację, która testuje kosmetyki.... szczerze mówiąc, to ja wolę nie czytać
doniesień tej ostatniej, miałam jakieś ich testy, z których wynika, że prawie
wszystko, co kupujemy (tzn. ogólnie dostępne kosmetyki), jest szkodliwe. gdyby
wziąć sobie to do serca, to nie byłoby czego używać...
Temat: propozycja dla walczacych o zdrowsza zywnosc
takie tam informacje pozwalające zaoszczędzić kasę
To na ich stronie znalazłam tak sobie błądząc:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Nie wiem czemu "łamie" mi ten link, gdyby nie zadziałał to po kolei:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=5
i pod Actimel
Temat: reklamacja - wadliwy komputer
Szanowna Pani!
Problem dotyczy, według mnie, konfliktu pomiędzy Panią a sprzedawcą. Istotą jego
wydaje się być ustalenie, czy nabyty produkt jest zgodny z umową jaką zawarła
Pani ze sprzedawcą (co stało się w chwili nabycia produktu).
Proponowałbym Pani zwrócenie się o pomoc do instytucji chroniącej interesy
konsumentów. W Polsce instytucją taką jest Federacja Konsumentów. Z posiadanych
przeze mnie informacji wynika, iż Rzecznik Konsumentów będzie reprezentował Pani
interesy w sporze nieodpłatnie (nawet w przypadku hipotetycznego sporu w sądzie).
Adres strony internetowej Federacji Konsumentów jest następujący:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
Pozdrawiam:
jk13
Temat: Rzecznik Praw Ochrony Konsumenta
idac za www.lodzianin.pl/index.php?q=wazne&id=527
Obrońcy praw konsumenta
Miejski Klub Federacji Konsumenta
www.federacja-konsumentow.org.pl/
ul. Piotrkowska 82
tel. 633 08 78
Miejski Rzecznik Konsumentów
ul. Piotrkowska 113
tel. 638 46 56
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta - Delegatura w Łodzi
www.uokik.gov.pl/
al. Piłsudskiego 8
tel. 636 36 89, 636 72 11 wew. 259
internet potrafi zdzialac cuda - wystarczy tylko chciec :P
Temat: Scan Holiday - wylot o północy - to przesada
miałam taką samą sytuację i reklamowałam natychmiast po przylocie. Nalezy wziąć
od rezydenta podpis o późniejszym przybyciu na miejsce (policz sobie za ile
nocy w hotelu zapłaciłaś, a ile spędziłaś) a potem złóż reklamację w biurze
podróży. Mnie z kolei w wygraniu sprawy pomogła Federacja Konsumentów.
Polecam linki:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.konsument.gov.pl/
Pozdrawiam cieplutko i życzę spokojnych wakacji :)
Temat: Ostrzeżenie przed ITAKĄ
hmmm, rozumiem :). Widocznie czasami opłaca się być "stanowczym z podniesionym
głosem" ;o). Co do odwoływania wycieczek, to niestety Itaka jest z tego znana,
przyznaję Ci rację - mnie odwołali sporo wycieczek (bo sporo z nimi jeżdżę).
Zawsze oferowali coś w zamian - nie zawsze mi to odpowiadało, ale czasmi
skorzystałam z oferty zastępczej i byłam zadowolona.
Co do niewywiązania się z warunków umowy - pamiętaj, że możesz reklamować, a
jeśli biuro Cię spławi (co jest bardzo prawdopodobne ;) - udaj się do Federacji
Konsumentów albo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Mnie pomogła
Federacja - wygrałam dzięki nim proces z jednym z biur podróży :).
Na dole masz linki:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i uroczego dnia :)
Temat: "express regionalny"
Express Regionalny łamie prawo prasowe.
Umieszczane są teksty przedruki z innych tytułów prasowych np. artykuł "Ochrona
danych osobowych" z nr 5 pochodzi z serwsu Federacji Konsumentow
(www.federacja-konsumentow.org.pl/download/FS/17x.pdf).
Artukłu "Tomasz Lis za udział w reklamie zarobi 700 tys. zł pochodzi z
wirtualnemedia.pl/article/182058_Tomasz_Lis_za_udzial_w_reklamie_zarobi_700_tys._zl.htm
Art. Serialowe gwiazdy zaśpiewają ponownie w Polsacie pochodzi z
wirtualnemedia.pl/article/182064_Serialowe_gwiazdy_zaspiewaja_ponownie_w_Polsacie.htm
Za naruszenie cudzych praw grozi odpowiedzialność karna i cywilna.
Radzę uważac co się pisze, plagiat to zwykłe złodziejstwo.
Temat: test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
We wrześniu br Federacja Konsumentów przeprowadzila test pieluszek dla dzieci
(rozmiar 4).
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=503
Temat: Ile jest gwarancji na Graco????
Dla wszystkich zainteresowanych reklamacjami: na stronie
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140
znajdziecie obszerne wyjaśnienia odnośnie gwarancji i rękojmi, łącznie z
terminami. W nowych przepisach określone jest, że gwarancja jest dobrowolna,
również co do terminu (może więc trwać tylko 6 miesięcy), ale rękojmia trwa 2
lata (na używane 1 rok), a nawt 10 lat jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
umowy wiedział o tym, że towar jest z nią niezgodny i nie zwrócił na to uwagi
kupującego.
Ta strona to serwis federacji konsumentów i mozna tam też skorzystać z pomocy
prawnika federacji.
Temat: TPSAczy ktoś zostal tak oszukany?przeczytaj prosze
Wcale bym sie nie zdziwila, gdyby ten formularz byl robota jakiegos
przystawionego do muru sprzedawcy ich uslug. Nacisk z gory o sprzedaz jest
czasem tak duzy ze ludzie robia glupoty nie myslac o konsekwencjach. To tak na
marginesie, bo jeszcze pamietam jak to bywalo...
Walcz, popros o kopie dokumentu. Nie bedzie latwo, bo grafolog duzo kosztuje i
czeka sie nie wiadomo ile. Nie mowiac o sadzie.
A co na to federacja konsumentow? www.federacja-konsumentow.org.pl/
Temat: Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Gość portalu: rt napisał(a):
> powodzenia, ale wspomnisz moje słowa- " bez szans". no chyba, ze te kilka lat
> poczekasz. jestem obecnie "zaplatany" w 2 sprawy: jedna od 1999 i ta moze sie
> zakonczy w 2004-05, druga z 2001 i nawet nie ma terminu na nia jeszcze.
> naprawde powodzenia
Podziwiam twoj zapal i zycze powodzenia. Wg federacji konsumentow, kilka
ciekawych spraw z biurami turystycznymi maja juz za soba. Wygranych spraw.
www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdrawiam
warsik
Temat: na rower...:(((
niech go gęś kopnie... tak to jest... sprzedać to by Ci wąłsną matkę
sprzedali, ale jak zaczynają się kłopoty...
jakby co, spróbuj załatwić sprawę przez federację konsumentów...
www.federacja-konsumentow.org.pl/
Temat: Reklamacja transakcji karty kredytowej
Reklamacja transakcji karty kredytowej
Witam,
W 2002 roku skradziono mi kartę kredytową. Złożyłem stosowną reklamację na nie moje transakcje (zanim zdążyłem ją zastrzec, ukradziono mi ok. 6000 zł). Reklamacja została jednak odrzucona, gdyż na paragonach widniał żekomo mój podpis. Poprosiłem więc o te paragony - na których były faktycznie podpisy, ale nawet nie podobne do mojego. Dlatego też złożyłem drugą reklamację, w której zakwestionowałem te podpisy jako niezgodne z kartą wzorów podpisów będącą w posiadaniu banku. Do dania dzisiejszego (2008 r.) nie otrzymałem odpowiedzi na moją drugą reklamację. Uznałem więc, że brak odpowiedzi jest de facto odpowiedzią pozytywną. Niedawno dostałem jednak pismo informujące, że jeśli nie spłacę całego zadłużenia, to bank sprzeda moją wierzytelność. Skontaktowałem się więc telefonicznie z bankiem (tak jak chcieli), aby to wyjaśnić - w końcu mam cały czas nierozpatrzoną reklamację. Dostałem na ten argument odpowiedź, że reklamacja - reklamacją, a i tak muszę spłacić zadłużenie.
Wobec powyższego, czy przypadkiem ta sprawa nie jest już przedawniona? Wszak minęło już 6 lat?
Czy w przypadku niezgodności podpisu, odpowiedzialność za transakcję - nawet przed zastrzeżeniem karty nie przechodzi na bank? Wyczytałem taki zapis na stronie Federacji Konsumentów www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=381 ale nie wiem, czy go dobrze interpretuję.
Bardzo proszę o radę co z tym problemem mam począć.
Temat: Uważajcie na "firmę" komputerową ONEX
polecam dokladne przestudiowanie warunkow gwarancji co do terminu wykonania
naprawy. proponuje rowniez udac sie po pomoc do federacji konsumentow
ul.Sienkiewicza 76
(www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1
- pozycja 15)
Temat: problem z gwarancją (kurz)
Chcą zrobić cię na szaro. Zapytaj w którym punkcie gwarancji lub instrukcji jest
mowa o konieczności okresowego czyszczenia płyty głównej.
Jeśli w gwarancji nie ma jasno takiego punktu a szczególnie w instrukcji
użytkownika to spokojnie żądaj naprawy lub wymiany płyty. Nie ma takiego
obowiązku, może napiszą, że komputer można używać 8 godzin dziennie, albo że
nadmiernie z niego korzystałeś buhaha.
Zadzwoń do federacji konsumentów: www.federacja-konsumentow.org.pl/
Temat: NOwy rower!!!
Teraz to juz troche za pozno. Madry Polak po szkodzie jak to mowia :-)
Trzeba bylo zapytac kogos kto sie cokolwiek orientuje w temacie rowerow zanim to
kupiles. Kazdy by ci odradzil nawet nie widzac tego roweru.
Napisz do Federacji Konsumentow co z takim fantem mozna zrobic w swietle prawa
cywilnego. Powinni dosc szybko odpisac.
( www.federacja-konsumentow.org.pl )
Pozdrawiam.
Temat: metraż mieszkania - jak liczyć?
No niestety to nie jest proste. Deweloper ma nad klientem przewagę ponieważ
pieniądze otrzymuje przed odbiorem mieszkania, więc nie specjalnie zależy mu na
jego szybkim odbiorze.
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy podane tam informacje o braniu rzeczywistej
grubości tynku są prawdziwe. A potem pozostaje słać pisma do dewelopera - nic
na słowo, bo w większości deweloperz całkowicie ignorują infromacje przekazane
ustnie.
Bezpłatą poradę prawą można uzyskać w Federacji Konsumentów
(www.federacja-konsumentow.org.pl/). Klub Krakowski mieści się na Rynku
Głównym 29 i jest otwarty od poniedziałku do piątku od 10:30 do 17. Nie trzeba
się wcześniej umawiać - można przyjść, porozmawiać i popytać co i jak - oni tam
dość dobrze znają się na rzeczy i może doradzą coś więcej.
Ja tą sprawę (niestety) odpuściłem sobie - zależało mi na jak najszybszej
przeprowadzce i nie miałem czasu na spory, ale teraz tego żałuje.
Temat: UWAGA NA ALFA STAR
Zawsze warto poczytac
Federacja konsumentow
Umowa o świadczeniu usług turystycznych, cena, reklamacja
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=239
Temat: Zamawianie przez inernet - karta kredytowa
Najważniejsze by połączenie było szyfrowane (symbol kłódki na pasku stanu) i
był aktualny certyfikat (dwuklik na kłódkę otwiera właściwości certyfikatu).
Np. tu poczta.interia.pl jest kłótka i certyfikat, możesz zobaczyć jak
to wygląda.
Nie można oczywiście podawać informacji zbędnych i których ujawnienie może
narazić nas na kłopoty (jeżeli ktoś nas prosi o podanie np. nr. PIN do karty,
należy się wycofać z takiej transakcji).
Parę linków:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=236
www.symantec.com/region/pl/resources/peaceful.html
www.google.pl/search?num=50&hl=pl&q=bezpieczne+%22zakupy+w+internecie%22&lr=lang_pl
Temat: triada to złodzieje!
podpisuję się pod tym :). Ja również miałam przykre doświadczenie z Triadą. Na
reklamację nie reagowali, więc sprawa znalazła się w sądzie. Zwrócili 1300 PLN
czyli połowę wartości wycieczki. Nie można ciągle pozwalac na lekceważenie i
zwykłe naciąganie. Usługa opłacona powinna być wykonana profesjonalnie, a jeśli
klient składa skargę, to należy na nia odpowiedzieć w ciągu 30 dni. W moim
przypadku Triada obudziła się po 8 miesiącach, gdy sprawa już była w sądzie.
Jak można tak lekceważyć kogokolwiek i odzywać się dopiero, gdy czuje się
realne zagrożenie?
Polecam lekturę praw turysty i inne pomocne linki:
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
www.konsument.gov.pl/
Pozdrawiam cieplutko :)
Temat: dopaść developera !!! :))
Już to przeszłam.
Mnie żaden z nich nie pomógł. To są tylko środowiska opiniodawcze. Mogą zwrócić
uwagę deweloperowi, ale jasno mi powiedzieli, że oni nic nie wywalczą - tylko
można coś załatwić sądownie, a to wiadomo z czym się wiąże...
Ale masz ochotę, to próbuj.
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.skp.pl/
www.konsument.net4.pl/
www.uokik.gov.pl/start.phtml?z=no
Powodzenia
Temat: Wzór pisma...please..
Gość portalu: QAWKA napisał(a):
(...) Poszukuje wzoru pisma dotyczącego oferty dzierżawy-wynajęcia lokalu.
Prosze o pomoc!!!!
A próbowałeś użyć wyszukiwarki?
prawo.hoga.pl/wzory_umow/um_dzierzawy.asp
biznes.elfin.pl/wzory/umowa_dzierzawy.doc
prawo.hoga.pl/wzory_umow/um_najmu.asp
www.federacja-konsumentow.org.pl/wzory/17.doc
Temat: Ostrzeżenie przed Ecco Holiday (kolejne)
poczytaj sobie :). Ja tylko od siebie dodam, że wygrałam sprawę z biurem, które
też ignorowało moje reklamacje. Pomogła mi bardzo Federacja Konsumetów -
polecam :)
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i spokojnego dnia :)
Temat: Jakie prawa mam jako konsument?POMOCY
Dokładnie: Piłsudskiego 95. 071 tel/fax 344-19-97 poniedziałek, czwartek 11-18,
wtorek, środa, piątek 11-16 (tak podają na stronie Federacji:
ww20.mediarun.pl/story.php?story=314
Kontakt mailowy: wroclaw@federacja-konsumentow.org.pl lub
porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl
Temat: Uprawniona do obsługi bez kolejki, czy nie ?!?
Znalazlam cos podobnego:
"· Czy sprzedawca ma obowiązek załatwiania klientów, np. kobietę w ciąży, osobę
w podeszłym wieku, poza kolejnością i na jaki przepis należy się powołać.
Nie ma przepisu, który uprawniałby kobietę w ciąży lub osobę starszą do
kupowania poza kolejnością. Kobiety z widoczną ciążą, osoby z dziećmi do lat
trzech i osoby niepełnosprawne mają prawo załatwić bez kolejki sprawy związane z
pomocą społeczną. Ustawa o pomocy społecznej, nie dotyczy handlu. Kiedyś, na
podstawie wewnętrznych przepisów np. w sieci sklepów Społem, kobiety w ciąży i
inwalidzi, mogli kupować poza kolejnością. Teraz inwalidzi wojskowi i wojenni
mają prawo kupować poza kolejnością m. in. żywność (oprócz alkoholu). Zwyczajowo
jest przyjęte, że inwalidzi a także kobiety z małymi dziećmi i kobiety z
widoczną ciążą załatwiani są poza kolejnością. "
Na tej stronie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=4&categories=Prawa+konsument%F3w#10
Chyba Ci zbytnio nie pomoglam :o(
Temat: nieuczciwi producenci
Wojna
Mnie irytuje natretne szafowanie slowem 'naturalny' - 'naturalne pasteryzowane
uhate ze hoho mleko odtluszczone', 'naturalny slodzony dowitaminizowywany sok z
koncentratu' - naturalnosc podszyta plastikiem...
Jestem jedna z tych dziwaczek, ktora czyta etykietki i stara nie dac sie zrobic
w trabe. Fajnie, ze jest nas wiecej.
Goncie kroliczka:
www.federacja-konsumentow.org.pl
um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/roszczenia.htm
zet.
Temat: Jaki sklep komputerowy ?
"Art. 579 k.c. Artykuł ten brzmi: "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu
rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z
gwarancji". Możemy zrezygnować z gwarancji i zgłosić wadę towaru sprzedawcy,
powołując się na przepisy o rękojmi.
Wokół tego przepisu pojawiło się wiele wątpliwości i kontrowersji. Nie wszyscy
sprzedawcy mają świadomość, że decyzję o wyborze drogi dochodzenia roszczeń
konsument może podjąć w ciągu całego okresu trwania uprawnień. Dokonany wybór
jest wiążący tylko w stosunku do konkretnej wady, a z chwilą wykrycia następnej
znów wybór, czy skorzystać z rękojmi czy gwarancji, leży po stronie nabywcy. Za
każdym razem, w odniesieniu do każdej kolejnej wady, klient ocenia, co jest dla
niego korzystniejsze: rękojmia czy gwarancja. Sprzedawca w czasie trwania obu
tych systemów nie może pozbawić konsumenta prawa przechodzenia z gwarancji na
rękojmię i odwrotnie."
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=25
Temat: Utrata gwarancji a serwis nieautoryzowany (UE)
Chcialbym zwrocic uwage na wazna rzecz - producent czy sprzedawca nie ma
(zgodnie z nowymi przepisami) juz obowiazku udzielania gwarancji na sprzedawany
towar.
Jezeli jednak gwarancje wystawi to musi ja respektowac a warunki tej gwarancji
zaleza tylko od od jego "widzimisie" - nie sa regulowane prawnie.
" Uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują nabywcy (kupującemu) w przypadku
zawarcia umowy kupna-sprzedaży rzeczy, bez względu na rodzaj tej rzeczy i
niezależnie od tego, CZY ZOSTAŁA na tę rzecz udzielona gwarancja."
" Kupujący może dochodzić uprawnień wynikających z rękojmii niezależnie od tego
CZY na zakupiony produkt została udzielona gwarancja.."
[www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTEyMw==]
" Udzielanie gwarancji w obrocie konsumenckim reguluje art. 13 ustawy. W
odróżnieniu od uprzednio obowiązujących w tej materii przepisów, ustawa nie
przewiduje nałożenia na gwaranta ŻADNYCH MINIMALNYCH WYMAGAŃ dotyczących
załatwiania reklamacji z tego tytułu. Należy podkreślić, że ( podobnie jak
poprzednio) udzielenie gwarancji jakości na towar NIE JEST OBLIGATORYJNE. "
[www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=139#8]
( pkt 8 )
Jednym slowem gwarancje mozemy,ale nie musimy dostac przy kupnie towarow.
Temat: wadliwy Peg Perego????
ustawa o sprzedaży konsumenckije daje prawo do reklamowania towaru na
niezgodnośc z umową w przeciągu 2 lat od daty zakupu, wystawczy mieć paragon
ponadto, jeśłi wózek był nap[rawianyna gwarancji dwukrotnie, to gwanancja
zostaje przedłużona o czas naprawy
i rzeczywiście zadzwoń do miejskiego rzecznika konsumentów w Twojej miejscowości
tu jest strona internetowa
www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdrawiam
Temat: feralna lodowka Whirlpoola
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=30
Przeczytaj - reklamacja, zakupy po 1.01.2003.
A najlepiej idz do Federacj Konsumentow, oni beda wiedzieli co masz zrobic.
Temat: PILNE - reklamacja na koszt klienta?
Niestety mąż nie miał czasu poszukać, ale podał linka do strony z prawami
konsumentów. Zobacz może uda ci się coś znależć:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140
Temat: sklepy allegro
1. Jako kosument, chcę wiedzieć czy kupując w czymś co jest nazwane
sklep w internecie mogę oczekiwać, że sprzedawca wywiąże się z
obowiązków wynikających z "Ustawy o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny", które sa wymienione m.in. na tej stronie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31
2. Zastanawiam się czy kupując od osoby, która prowadzi w sposób
zorganizowany i ciągły zarobkową, niezarejestrowaną działalność
gospodarczą mogę się domagać takich samych praw jak od firmy.
Do użytkownika gale: proszę o wyjaśnienie dlaczego NTG.
Temat: Ludzie - oświeccie mnie jak to jest z gwarancją!!!
jk napisał:
> wydaje mi się, że się mylisz
>
> no ale lepiej powiedz, jakie dokładnie prawo o tym mówi? (któa ustawa? na
> pewno znajdziesz ją w necie, więc daj linka od razu)
dajcie mi z 2 dni na poszukanie
lub skorzystajcie z ich pomocy www.federacja-konsumentow.org.pl
> i czy tyczy to się też osób fizycznych, które sprzedają jakieś prywatne
> rzeczy?
tu mnie zaskoczyles :)
Temat: róża chemikalia - dawny rubachem
Federacja konsumentów
Proponuję kontakt z federacją konsumentów. Na ich stronie podane są też informacje o prawach klienta - nie trzeba samemu grzebać po ustawach. O sprzedaży przez internet i zwrotach:
ww20.mediarun.pl/story.php?story=31
Straszenie sądem i ściągnięciem płatności to bzdura; stara metoda na zastraszanie klienta.
Temat: System czyszczenia Raypath - czy ktoś to zna?
Ściereczki pójdą do prokuratury
Z prasy:
Firmą Raypath powinny się zająć organy ścigania. Jej oszukańczą działalność
wkrótce zgłosimy do prokuratury - zapowiada Aleksandra Szczepanik z Klubu
Federacji Konsumentów w Rzeszowie.
To oszukańcza działalność
Tylko w poniedziałek do Klubu Federacji Konsumenta w Rzeszowie zgłosiło się
kilka osób, które po przeczytaniu artykułu w Nowinach uwierzyły, że można
walczyć z firmą, która naciągnęła ich na potężne kredyty.
- Ten tekst rozpętał prawdziwą burzę. Otrzymujemy mnóstwo telefonów, zbieramy
też dokumentację od osób, które przychodzą do nas osobiście. Część z nich ma
dowody, że przed upływem 10 dni próbowała rozwiązać umowy. Firma Raypath
stwierdziła, że to niemożliwe. To oszukańcza działalność, dlatego wkrótce
skierujemy sprawę do prokuratury - zapowiada Aleksandra Szczepanik z KFK.
Z dyrektorem rzeszowskiego oddziału Raypath nadal nie udało nam się
skontaktować. Przebywał wczoraj w Wiśle. W sekretariacie zostawiliśmy namiary do
Nowin. Czekamy na kontakt.
www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060214/REGION00/60213017
Temat: reklama;)
reklama;)
od 2-3 tygodni atakuje nas reklama federacji konsumentow...
nie zeby namolna byla.. wrecz przeciwnie - fajna z dowcipem i pomyslem...
www.federacja-konsumentow.org.pl
szwagierka slyszac ta o biurach podrozy wciagnela ze swistem powietrze i
jeknela przeklenstwo zupelnie nie na miare damy:)
kolega zarechotal nerwowo:) w myslach zapewne zaczal liczyc straty...:)
a ja... ja jako konsument zastanawiam sie... - teraz to sie zacznie! HAMERYKA
panie do nas doszla;) bedziem sie procesowac:)))))))))))))))
Temat: Czy ACTIMEL truje???
Nie wydaje mi się,żeby actimel miał wpływ na negatywną pracę nerek,gdyż nie
zawiera żadnych substancji szkodliwych.
Trochę zdziwiło mnie ,że podawaliście go tak małemu dziecku,bo producent zaleca
od 3 roku życia,no i te kilka butelek dziennie to może trochę za dużo.
Ale lepiej przeczytaj ten artykuł.Może tam jest coś co Cię zaniepokoi,a może
właśnie uspokoi:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Temat: kosmetyki w UE
kosmetyki w UE
zalaczam znaleziony link zebysmy byly bardziej swiadome, tego co w trawie
piszczy:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=151
Temat: nowy samochód "sie psuje"
poczytaj sobie www.federacja-konsumentow.org.pl/ jest tam wiele na temat
gwarancji, rękojmi itp. a jesli nie znajdziesz nic co Ci pomoze, to najlepiej
do nich zadzwonić i pogadac z dyżurującym tam prawnikiem
Temat: W jakiej postaci spróbowac podac mleko krowie????
Nie, nie wroc.aga nie wie Jeszcze ))
Jestem w trakcie "opracowywania" ma użytek własny )) zestawienia tych różnych
E, bo prawda jest taka, że one nie wszystkie są złe , a część osób gdy widzi E
to odkłada towar na półkę. Piszę na własny użytek, bo nikogo nie zarzucę tą
wiedzą tu na forum, ale jak już pozbieram do kupy to dam znać, może ktoś bedzie
chcieć.
Nie będzie to nic odkrywczego, bo zbieram wiedzę z różnych stron w necie, ale
może da się oddzielić ziarno od plew, czyli przyjazne E od szkodliwych.
I przy okazji szukania znalazłam tekst o teście jogurtów, mało przydatny dla
alergików, ale wymieniający co powinno być w jogurcie. Dla mnie odkrywcza jest
natomiast myśl, że:
"W dwóch jogurtach: Jogobella (Zott) i TiP (Agrocomex) użyto niepotrzebnie
określenia „nie zawiera konserwantów” lub „bez konserwantów”, gdyż w
technologii produkcji jogurtów z zasady konserwanty nie są używane. A zatem
informacja taka ma charakter reklamowy i może sugerować, że produkty te są
wyjątkowe i wyróżniają się wśród pozostałych."
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=284
Temat: Actimel - przepraszam, czy ktoś dostał zwrot kasy
celem przypomnienia
W czerwcu 2003 roku, Francuski Dyrektoriat Generalny ds. Konkurencji, Spraw Konsumenckich oraz Walki z Oszustwami (DGCCRF) zwrócił się do Francuskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sanitarnego Żywności (AFSSA) z prośbą o ocenę dowodów naukowych uzasadniających twierdzenia umieszczane na etykiecie fermentowanego mleka zawierającego między innymi kultury bakterii Lactobacillus casei DN-114 001. Handlowa nazwa produktu to Actimel, produkowany przez firmę DANONE. Oryginalny tekst opinii jest dostępny na stronie: www.afssa.fr/Ftp/Afssa/22357-26630.pdf
[...]
calosc
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Temat: zwrot gotówki za zakupiony towar
Jedyne co moge pomoc: w Polsce sklep nie ma obowiazku przyjac towaru bo " sie
rozmyslilas" - zdarza sie ze tak robia zeby przyciagnac klientow, np. orsay ma 7
dni na zwrot, ale juz h&m tylko na wymiane. Co innego reklamacja - wtedy mozesz
zadac zwrotu pieniedzy, ale tez nie zawsze. Przeczytaj sobie ponizsze:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Temat: Odmowa sprzedaży a konsekwencje
chyba tylko oni:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
albo prawnik, ale to drugi moze juz kosztowac :-)
mozna nie sprzedac nieletniemu papierosow czy alkoholu, badz nietrzezwemu ale to chyba nie oto chodzi ;-)
Temat: KOMANDOR - odradzam!!!!
a moze skontaktuj sie z nimi
mam wrazenie ze maja wieksza sile przebicia niz Ty sam
pomoc jest bezplatna w sumie co Ci szkodzi,jak dobrze pojdzie pomoga Ci w
wywalczeniu wymiany uszkodzonych elementow
www.federacja-konsumentow.org.pl/
Temat: uczycie sie ?
yhy. profilaktycznie wklejam, bo uważam, że taką rękojmię warto oswoić i się z
nią zaprzyjaźnić.
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=25
(bardzo długi ten adres, ciekawe, czy się wklei)
Temat: ŚPICIE?
ale przecież kartę Ci założył i wizyty notował? to mogłoby być dowodem, prawda?
trzeby by podstępnie zdobyć od niego kopię (odpis karty)
albo jeszcze tutaj www.federacja-konsumentow.org.pl/ sprawdź i ew. zapytaj.
Temat: umowa z telefonią
podstawa prawna
wszystkie szczegółowe informacje znajdziesz w ustawie z dnia 2 marca 2000
Dz.U. 00.22.271 z dnia 31 marca 200
tu jest link do ustawy
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332
rozdział 1 art.3 i 4
pozdrawiam
dagal
Temat: lloret z BIUREM FUN CLUB itp....
> Znowu posty prosto z biura funclub
ROTFL :D
Nie komentuje :)
> Bylem z wami
> w zeszlym roku w Lloret de Mar
Z nami? Z moja Zona i ze mna? Bylismy w Lloret jakies 40 sekund, kiedy pociag
zatrzymal sie tam na stacji. Tez byles w tym pociagu? :D
> A jak zlozylem
> reklamacje to dostalem znizke na wyjazd z Funclubem
Przyjales taka rekompensate? To firma, ktora Cie tam wyslala ma temat zamkniety.
Nie przyjales? To lepiej dla Ciebie - wystarczy zglosic sie do
www.federacja-konsumentow.org.pl, tam uzyskasz pomoc.
Temat: Nie kupujcie bubli
Nie kupujcie bubli
Polak nawet gówno kupi, a potem narzeka
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=339&forum=1&2
Temat: problem z monitorem LG F 700 P
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY - ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia
wchodzą także braki ilościowe. Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie
posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma
znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi
niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest
zwykłą właściwością danego towaru.
Ustawa wprowadza domniemania, które mają ułatwić ustalenie, czy towar jest
zgodny z umową. Jeżeli jednak umowa jest na tyle konkretna, że łatwo
stwierdzić, że towar jest z nią niezgodny, to nie ma potrzeby stosowania
domniemań, np. zamawiamy ciepłą zupę a dostajemy zimną rybę – towar jest
niewątpliwie niezgodny z umową.
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140
Temat: Awaryjne Mondeo TDci
Gość portalu: filon napisał(a):
> Czekam teraz na trzecią wpadkę. Czy ktoś może wie czy samochód można oddać
> tak jak np. żelazko po trzech usterkach tego samego rodzaju.
>
Jeżeli korzystasz z gwarancji - wszystko zależy od jej postanowień. Raczej nie
będzie tam takiego zapisu o wymianie auta.
Natomiast jeżeli korzystasz z rękojmi (u sprzedawcy), to możesz żądać wymiany
towaru na nowy już przy pierwszej ujawnionej usterce, ale tylko pod warunkiem,
że towar jest produkowany seryjnie, a nie na indywidualne zamówienie.
Osobiście jednak nie wierzę w skuteczność tego postepowania. Prawnicy tych
koncernów są na pewno przygotowani na takie okoliczności...
Źródło: www.federacja-konsumentow.org.pl/
Temat: Plotka to li?
Zakup towaru (transakcja) JEST umową
kell99 napisał:
> > zawarcie umowy odbywa sie poprzez przeprowadzenie transkacji, glupolu.
> bredzisz, klient musi byc swiadomy tego co zawiera, a kupujac cos w sklepie
nic
> nie podpisuesz.
Kupując produkt (nawet jogurt na bazarze) lub zamawiając usługę, zawieramy ze
sprzedawcą/usługodawcą umowę. Tak było zawsze, ale dopiero teraz przepisy o
sprzedaży konsumenckiej odwołują się do umowy w tak bezpośredni sposób.
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=print&sid=140
Prawdę mówiąc dziwię się, że nie wiesz...
Temat: Robota kuch.- zwrot w Media Markt.
Na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej jeśli towar jest niezgodny z umową (czyli np. niesprawny) kupujący ma prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany na nowy - i wybór co do sposobu realizacji reklamacji należy do kupującego. Po złożeniu pisemnej reklamacji żądanie kupującego tam zawarte stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Wszystko jest tu: (polecam wnikliwą lekturę)
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Tyle teoria bo w praktyce łatwo nie jest szczególnie z Media Markt.
Ja po dwóch miesiącach walki o wymianę lodówki musiałam w końcu ustąpic i została naprawiana choc wnioskowałam o wymianę.
Myślę jednak, że w przypadku małego sprzętu nie wychodzi w grę "nadmiernośc kosztów" związanych z transportem.
Koniecznie reklamacje składaj na piśmie (jak ją napisac też jest w linku powyżej) u sprzedawcy i na podstawie niezgodności towaru z umową a nie gwarancji producenta bo taka pewnie możliwośc wymiany na nowe daje po kilku bezskutecznych naprawach a sprzedawca ma obowiązek wymienic.
I zawsze wziąc potwierdzoną pieczątką kopię reklamacji.
Jeśli MM spóźni się z odpowiedzią choc jeden dzień masz prawo do zwrotu pieniędzy. Ale oni potrafią wysłac odp w 14 dniu kurierem - i tu nie widzą jakoś nadmierności kosztów.
Pozdrawiam i napisz jak się skończyła sprawa.
Temat: Zakupy w FotoJoker w Rilu (strzezcie się)
Masz rację MirMir chylę czoła... niestety trzeba liczyć na dobry gest
sprzedawcy :-(
Prawo do zwrotu towaru (bez wad) wynikało z uchwały nr 71 Rady Ministrów z 13
czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów
oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku
sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (MP. nr 21, poz. 118),
która została uchylona § 27 rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w
sprawie szczegółowych warunków.......... (omawianego w części ogólnej). Tym
samym brak jest instrumentu prawnego, który zmuszałby sklep do przyjęcia
towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy albo wymienienia go na inny.
Nie ma natomiast przeszkód, aby sprzedawca uwzględnił prośbę klienta.. W
niektórych hipermarketach wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad
wewnętrznymi regulaminami i jest to miły gest w stosunku do klientów.
zaczerpnięte z www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdrawiam
daniel
Temat: po odbiorze - masakra
"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" pozwala wam na
zareklamowanie produktu (mieszkania). Co więcej zgodnie z ustawą możecie
wyznaczyć spółdzielni termin, z upływem którego wszelkie wady muszą zostać
usunięte. W przypadku nie dotrzymania wyznaczonego terminu, konsument ma prawo
rządania obniżenia kosztów produktu (mieszkania). Okres działania ustawy dwa
lata od daty sprzedaży.
Ustawa do ściągnięcia ze strony federacji konsumentów: www.federacja-
konsumentów.org.pl.
Temat: okazja, wyprzedaż!
a tak w ogóle to proponuje zacząc dochodzic swoich praw. Kiedys mnie to
wnerwiało ale ostatnio przestało. Reklamowałam juz rozne rzeczy i zauwazyłam ze
jak sie zna swoje prawa a czasami nawet huknie to rozmowa wyglada upełnie
inaczej aha i na poczatku zawsze jestem miła żeby nie było
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=524
Temat: Media Markt nie dla idiotów
jesteś delikatnie mówiąc nieprecyzejny
sprzedawca ma 14 dni NA ODPOWIEDŹ czy uznaje reklamację
czas `załatwienia` reklamacji NIE JEST W PRZEPISACH OKREŚLONY
to jest bzdura, ale takie mamy niestety prawo
"W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy.
Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być
wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest
jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to
ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi
przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony
lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od
rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole koniktów między
sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne."
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Temat: Hałasy w nowych mieszkaniach
Marto, odradzam Ci sprawdzanie poziomu hałasu przez dewelopera z powodów, które
sama podałaś. Ja zwróciłem się o pomoc do Federacji Konsumentów (na stronie
www.federacja-konsumentow.org.pl można znaleźć odpowiedni adres i telefon
kontaktowy w zależności od miejsca zamieszkania). Organizacja ta bezpłatnie
udziela pomocy konsumentom. Tam też dowiedziałem się, że pomiar hałasu może być
dokonany przez sanepid lub (w moim przypadku) Ligę do walki z hałasem. Liga ta
współpracuje z pracownikami naukowymi odpowiedniego wydziału AGH - myślę, że w
Warszawie i innych miastach działają podobne organizacje. Niestety taka
ekspertyza wymaga specjalistycznego sprzętu i przez to jest dość droga (pełna z
stwiedzeniem w jaki sposób hałasy przedostają się do mieszkania - kosztuje
klika tysięcy zł - dokładnej ceny jeszcze nie poznałem, ponieważ jak na razie
rozmawiałem z nimi tylko telefonicznie i nie do końca mogłem przedstawić
wszystkie szczegóły problemu).
Cieszę się, że nie tylko ja podjąłem się (nierównej) walki z deweloperem.
Byłbym Ci bardzo wdzięczny za informacje o postępach w Twoim przypadku -
najlepiej na tym forum, tak aby inni też mogli skorzystać z tych doświadczeń.
Temat: ile kosztowały Was meble kuchenne?
Mówię o tej ustawie:
"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)"
Moze wyraziłam sie poprzednio niezbyt precyzyjnie jednak jeśli podnosisz z tego
powodu larum to uprzejmie donoszę, że wg tej ustawy masz 2 lata na reklamacje
zakupionego towaru. Szzczegóły mozesz znaleźć tu
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Temat: bardz proszę pomóżcie...
A propos actimelu
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
pieniadze wyrzucone w bloto. Mysle, ze to dutyczy wiekszosci produktow firmy D.
Temat: Czy kredyt Unia Rozwoju to Pewny kredyt?
Odradzam! Jeśli najpierw trzeba płacić a dopiero potem kredyt to jest oszustwo.
Nie jest to raczej system argentyński bo ta działalność jest zakazana. Raczej
to jest to:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=273
Temat: Itaka - nieuczciwe biuro podróży. Proszę o poradę.
Osobiście nie miałam jeszcze takiej sprawy w sądzie .W tym roku Itaka była
wobec nas nieuczciwa nie uznali naszych praw do rezygnacji z powodu winy
biura - mieliśmy stracić 100 kosztów ,jednak gdy usłyszeli że będziemy
dochodzić prawa do zwrotu w sądzie szybko zmienili zdanie .Skontaktuj się z
Federacją Konsumentow (www.federacja-konsumentow.org.pl)- ma ona pomagać w
przypadku spraw sądowych klientów biur podróży - łacznie z pomocą
prawną ,bezpłatnym prawnikiem .
Temat: Inwestorzy giełdowi nie będą płacić podatku
Rada Krajowa Federacji Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-030 Warszawa
tel. (22) 827 11 73
fax.: (22) 827 90 59,
Oni zajmuje się min takimi serwisami, polecam .
Temat: Czym sie różni zaliczka od zadatku?
Czym sie różni zaliczka od zadatku?
Na stronie FK jest takie rozróżnienie:
> www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=29
*po wykonaniu usługi zostaje wliczona w jej cenę;
- jeśli umowa została wykonana prawidłowo, zadatek zostaje zaliczony w poczet
ceny usługi;
*jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to oczywiście zwracają
one sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
- jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to oczywiście zwracają
one sobie wzajemne świadczenia, czyli zadatek wraca do konsumenta
*jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje u
usługodawcy;
- jeśli umowa nie została wykonana, bo konsument z niej zrezygnował, zadatek
przepada na rzecz usługodawcy;
*jeśli umowę rozwiąże usługodawca, jest on oczywiście zobowiązany do zwrotu
pobranej zaliczki.
- jeśli umowa nie została zrealizowana z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy usługi, konsument może od umowy odstąpić i żądać zwrotu zadatku w
podwójnej wysokości.
Może ktoś to lepiej wytłumaczy?
Temat: Zwalniają mnie z pracy, bo się leczę u psychiatry!
Sąd pracy to dobre rozwiązanie - i bezpłatne - w inspekcji pracy i federacji
konsumenta mają dyżury prawnicy - którzy nie biorą kasy może warto skorzystać.
W każdym większym mieście są miejsca gdzie porady prawne są udzielane za frico
Czasami są to jakieś stowarzyszenie, pomoc społeczna.
Kredyt to problem - sprawdż( w umowie) puki co czy da się wynegocjować w z
bankiem jakieś warunki - odroczenie spłaty na rok czy coś w tym guście - banki
chcą odzyskac kasę.
Ubolewam nad Twoją sytuacją - i jestem całym duchem i sercem z Tobą
Ku-estwo w najgorszym wydaniu.
Jedna lekcja z tej sytuacji dla innych - nie przyznawać się do słabości
Okrutne - na pewno
oto linki dla Ciebie
forumprawne.org/uzytkownicy.html
www.polska.pl/aktualnosci/spoleczenstwo/article.htm?id=166764&from=rss
Centrum Praw Kobiet
00-670 Warszawa
ul. Wilcza 60/19
tel. (0*22) 622 25 17, 65
temida@cpk.org.pl
free.ngo.pl/temida/
Obszary działania: edukacja / prawo /... / równy status - to dotyczy Ciebie
Trzymam kciuki
POzdrawiam
Temat: *****Biblia Turysty (mądry przed szkodą)*****
*****Biblia Turysty (mądry przed szkodą)*****
Polecam gorąco stronę Federacji Konsumentów, tutaj zamieszczam link do
tematów usług turystycznych:
ww20.mediarun.pl/
Bądźmy sprytni i nie dajmy się wykiwać BP które wciskają w Umowy niedozwolone
zapisy, nie dotrzymują warunków itp. Przygotujmy sie jak najlepiej, żeby nie
mieć kłopotów, a jeśli już nawet nastąpią - to wyciągnąć konsekwencje wobc
ich twórców.
___________________________________ ☻ ☺ ☼ __________________________________
Zapraszam na forum do zasięgania pożytecznych informacji i wyrażania dobrych
i złych OPINII O BIURACH PODRÓŻY w PL:
forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=29584
Temat: Reklamacja!
W związku z poważnymi problemami, jakie napotkała Pani w egzekwowaniu roszczeń z
tytułu reklamacji, sugerowałbym kontakt z Federacją Konsumentów:
www.infoobywatel.gov.pl/index.html
Na tej stronie powyższego serwisu może Pani uzyskać bezpłatną pomoc prawną:
www.infoobywatel.gov.pl/so/1_5/1_5_1/1_5_1_3/index.html
Pozdrawiam.
Temat: Jak wystąpić o odszkodaowanie do biura ?
ja przeszłam i wygrałam :). Trzeba wystosować teraz oficjalną reklamację do
biura. Mają obowiązek odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni. Mnie moje biuro
lekceważyło i milczało, więc przez Federację Konsumentów skierowałam sprawę do
sądu. Oni pomagają, doradzają, piszą pisma.
Zajrzyj też na linki: www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
i sprawdź swoje prawa - są bardzo pomocne :)
Pozdrawiam ciepło :)
Temat: Jak walczyć z Geanem ?
może skontaktuj się z federacja konsumentów (tam możesz dostać opinię
niezalezniego rzeczoznawcy) albo na stronie miasta stoł Warszawy jest taki link
do strony warszawskiego rzecznika ds konsumentów - mi ta Pani odpowiedziała po
15 min od wyslania pytania :)
www.warszawa.um.gov.pl
(na pomarańczowym pasku - Życie miasta a następnie
Miejski Rzecznik Konsumentów).
Temat: oszust z Otwocka :(((
Polecam lekture stron federacji konsumentow, na temat praw konsumentow,
szczegolnie w aspekcie praw w UE. Prawo UE gwarantuje konsmentowi o wiele
wieksza ochrone niz prawo polskie (a jest nadrzedne). ww20.mediarun.pl/
Moze znajdzie sie jakis uzyteczny paragraf.
Co do umow, niezaleznie od niedozwolonoch klauzul, w niektorych sytuacjach mozna
sie z nich po prostu wycofac. Miedzy innymi jest tak , ze :
"Możemy odstąpić od umowy:
• zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa – w ciągu 10 dni;
• zawartej na odległość, np. przez telefon czy Internet – w ciągu 10 dni;
• kredytu konsumenckiego w ciągu 10 dni;
• ubezpieczeniowej zawartej na okres dłuższy niż 6 miesięcy – w ciągu 30 dni;
• umowy timesheringu – w ciągu 10 dni."
Pozdrawiam i powodzenia
Temat: Jak wyegzekwowac swoje prawa.
Ad. 1. Zaniechanie przez sprzedawcę obowiązku rozpatrzenia reklamacji rodzi
jedynie sankcje o charaterze prywatnoprawnym, a nie administracyjnym. Oznacza
to, iż instytucje takie jak Inspekcja Handlowa lub Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów nie mogą w takiej sytuacji nałożyć kary.
W sporze ze sprzedawcą może Pan jednak liczyć na pomoc prawną rzecznika
konsumentów, organizacji konsumenckich (np. Federacji Konsumentów), wystąpić do
Inspekcji Handlowej o podjęcie mediacji lub do sądu konsumenckiego o
rozstrzygnięcie sporu.
W opisanej przez Pana sprawie proponuję zwrócić się o pomoc do jednej ze
wskazanych instytucji. Żadna z nich nie ma jednakże uprawnień władczych i nie
może nakazać sprzedawcy sposobu postępowania w tej sprawie.
Ad. 2. Sprawa dopuszczalności opisywania spsobu postępowania sprzedawcy jest
trochę bardziej złożona. Można to uczynić tylko w taki sposób, który nie
narusza dóbr osobistych sprzedawcy i nie stanowi pomówienia (nie można np.
generalizować, że jest nieuczciwy).
Ad. 3. Pana uprawnienia wynikają z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (tekst ustawy dostępny jest na
stronie www.uokik.gov.pl w dziele polityka konsumencka/regulacje prawne).
Jeżeli sprzedawca dobrowolnie nie spełni Pana żądań, to pozostaje Panu
dochodzenie ich na drodze sądowej przed sądem powszechnym lub sądem polubownym.
Pozdrawiam serdecznie,
Marek Janczyk
Temat: Jak składać reklamacje ... (TVN)
Copyright 1997-2005 TVN S.A.
superwizjer.onet.pl/1246077,akcje.html
Klient składający pozew w sądzie nie powinien przejmować się, że podpisał umowę
zawierającą następujące, bezprawne zapisy:
"Biuro nie ponosi odpowiedzialności za:
- przejściowe trudności w hotelach, związane z brakiem klimatyzacji, wody lub
prądu oraz konserwacją basenów lub innych urządzeń;
- zaginięcie lub kradzież przedmiotów, w tym przedmiotów złożonych do hotelowego
sejfu;
- utrudnienia w realizacji wypoczynku, wynikające z prac publicznych,
wykonywanych w miejscowościach zakwaterowania klienta (naprawa dróg,
modernizacja mediów publicznych etc.)".
Oprócz reklamacji możesz także złożyć skargę na biuro podróży w następujących
instytucjach:
- Federacja Konsumentów;
- Polska Izba Turystyki;
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
- urzędy wojewódzkie, wydziały turystyki.
Temat: Reklamacja butów w sklepie BOTI
Szanowni Państwo
Dla informacji dla niedowiarków i prześmiewców oraz dla pokrzepienia
wszystkich walczących o swoje prawa, pragne poinformować, że udało
sie uzyskac wszystkie żądania, tzn zwrot pieniedzy za zakupione dwie
pary butów 160 zł oraz poniesione koszty zwiazane z zakupem 40 zł. Z
nadzoru reklamacyjnego firmy BOTI otrzymałem informację, że mogę
odebrać w sklepie pieniądze, żadnej dyskusji, ani próby odrzucenia
moich żądań.
Nadal oczekuje odpowiedzi od prawnika na tej stronie forum oraz od
urzędu ochrony konkurencji konsumentów i federacji ochrony
konsumentów do którego wysłałem pełny tekst obu reklamacji (strona
forum nie przyjeła całości tekstu - za długi). Pozostają do
wyjaśnienia pozostałe żądania o których pisałem, oraz wyjaśnienie,
czy w takich wypadkach koniecznie musze odbrać pieniądze osobiście,
czy (na jakiej podstawie) mam prawo żądać wysłania ich do mnie.
Niestety z przykrościa muszę stwierdzić, że jak zawsze można liczyć
tylko na siebie, czasami na podpowiedzi od niektórych inteligentnych
forumowiczów (niektóre posty pod moim tematem jak również pod innymi
są żenujące, nie można liczyć na pomoc instytucji powołanych do
pomocy konsumentom.
Wszystkim chetnym mogę spróbować pomóc przesyłając na wzór moje
ządania reklamacyjne. Proszę pisć na adres: wckw@wp.pl
Konsumenci łączcie się i żądajcie swoich praw poza zwrotem za
zakupiony towar złej jakości żądajcie zwrotu kosztów poniesionych z
tytułu dodkonanych zakupów.
Temat: Kredyt w 3 godziny
Zdziwilibyscie sie, gdybyscie wiedzieli, ile osob wciaz nabiera sie na rkedyty
argentynskie - niektore nawet po kilka razy w roznych firmach!!! To sa ludzkie
tragedie, ale niestety wynikajace z glupoty!!! Zajmuje sie takimi pryzpadkami
zawodowo i juz czasem po prostu rece mi opadają na tę bezmyslność!!! ale
naszczescie trwaja prace parlamentarne nad zakazaniem tego typu dzialnosci -
poprzedni parlament odrzuci taki projekt!!! - trzymajcie wieć kciuki, aby tym
razem sie udalo!
pozdrawiam:-)
PS - a jesli macie watpliwosci, czy firma, z ktora chcecie podpisac umowe
kredytowa nie dizala w systemie argentynskim, to kontaktujcie sie z powiatowymi
i rzecznikami konsumentow, albo wejdzicie na strone www.uokik.gov.pl lub
www.federacja-konsumentow.org.pl
Temat: róża chemikalia - dawny rubachem
WszYstkO o róży zebrane w jeden post!!!
Ponieważ wpisów jest bardzo wiele, poniżej postaram się usystematyzować
wszystkie informacje na temat oszustów. Jest to taki kompendium wiedzy co to za
oszukańcze firmy, jak sobie z nimi radzić, jakie przysługują nam prawa.
Informacje w tym poście zaczerpnęłam z Waszych wcześniejszych wpisów na forum:
Adresy oszustów:
ul. Puławska 270/63 02-819 Warszawa
Rubachem International ul Domaniewska 37 02-672 Warszawa 022/ 335 00 00
Rubachem Int. sp. z o.o. Wielicka 56 skr. 13 00-976 Warszawa
tel. 0-22/853-43-44, 853-43-29 fax 0-22/853-43-33
obecny ich adres to warszawa ul.Miączyńska 51
email to roza_chemikalia@rubikon.pl
dla zainteresowanych, poczytajcie poniższe posty:
Federacja konsumentów
Autor: Gość: Karolka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Data: 02.06.05, 09:31 + dodaj do ulubionych wątków
Temat: dzień dobry, poczta, proszę otworzyć drzwi
tak. jest karalne ale dopiero jak wyrazisz, ze sobie tego nie zyczysz. wyraza
sie to po przez naklejenie informacji z tekstem "czysty punkt". takie naklejki
pobiera sie z federacji konsumentow.
polecam strone: www.smb.pl/czysty_punkt.xml
Temat: NIEDŁUGO ZAPŁACISZ NAWET ZA MOZLIWOŚC ODDYCHANIA
NIEDŁUGO ZAPŁACISZ NAWET ZA MOZLIWOŚC ODDYCHANIA
Kapitalizm doprowadza do coraz bardziej poj*banych sytuacji w naszej - i tak
już totalnie durnej, neoliberalnej rzeczywistości. Tym razem któryś ciołek
wymyslił sobie, by przed wejściem do sklepu kupowało sie... BILETY. "Jeśli
klient wejdzie do sklepu, zapytam go, w czym mogę pomóc. Gdy powie, że chce
tylko obejrzeć towar, zaproszę do kasy i wydam paragon na 5 zł" - tłumaczy
Andrzej Rozmysłowski, właściciel Akwarystyki, który od 1 lutego zacznie
sprzedawać bilety. Jego zdaniem to zupełnie rozsądny pomysł, bo "zwykle w
godzinach szczytu w sklepie kręci się mnóstwo ludzi, a większość nic nie
kupuje, tylko brudzi" (!!!). "- Ja tych ludzi nie potrzebuję" - wyznaje
łaściciel ze szczerością debila. - "To niedopuszczalne" - potwierdza Longina
Lewandowska-Borówka, rzeczniczka Federacji Konsumentów. - "To uniemożliwia
klientom dokonanie wyboru, godzi w ich podstawowe prawa. A przecież ten pan
prowadzi działalność publiczną". Ale poczekajcie jeszcze. Niebawem za
przejście obok danej firmy, jej dyrekcja pobierać będzie haracz.
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2502805.html
Temat: NIEUCZCIWE SKLEPY KOMPUTEROWE W KIELCACH
Moja przygoda z sąsiednią firmą
Poczytaj sobie o moich przygodach z firmą mieszczącą się po sąsiedzku:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=60&w=16327456&s=0
Wywiązała się z tego długa i burzliwa dyskusja. Ja tylko dodam, że pracownik
firmy straszył moich znajomych, dla których kupowałem komputer i którzy
oddawali i odbierali go z serwisu - straszył ich "znajomościami w Wyborzcej" i
że skieruje sprawę do prokuratury. Już nie wiem, czy się śmiać czy płakać.
A tak w ogóle - uważam, że pracownicy sklepów komputerowych wykorzystują to, że
większość klientów to "lamerzy", którym można wcisnąć każdy kit. Na przykład,
że za naprawę komputera na gwarancji muszą zapłacić. Moim zdaniem,
takie "propozycje" sprzedawcy należy od razu zgłaszać do Federacji Konsumentów.
Temat: zaawansowany cellulit
A ja dorzuce jeszcze kilka slowek. Zanim zaszlam w ciaze wydalam walke
cellulitowi - po pierwsze "dieta naturalna i prosta" - unikalam wszelkiego co
przetworzone, zwlaszcza chemicznie - pieczywa, slodyczy, polfabrykatow i
staralam sie nie laczyc roznych skladnikow ze soba (pozostaje niewiele -
warzywa, owoce, jogurty, ryze i makarony). Do tego silownia 5x w tygodniu
(najlepszy jest spinning, biking czy jak go zwa - polgodzinny wysilek wyzwala
energii na kolejne pol dnia!). Najlepsze efekty zaczelam jednak uzyskiwac po
masazu izometrycznym (na napietym miesniu). Chodzilam przez miesiac na masaz
posladkow, 5x w tygodniu (potem zaszlam w ciaze). Bolalo jak cholera! Naprawde!
Mialam caly tylek w sincach. Dopiero po kilku razach przestalo tak bolec i sie
przyzwyczailam. Efekt byl dobry. Teraz jestem w 37 tc, przytylam 20 kg i mam
cellulit jak kalafior. Juz nie moge sie doczekac zeby wydac mu znowu wojne!!! A
co do kosmetykow antycellulitowych - polecam link: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=213
Temat: Ranking wód mineralnych
Witam,
Duży artykuł o wodzie mineralnej i ranking przygotowany przez Federację
KOnsumentów ukazał się w Newsweek:
newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=9647&Strona=1
Ranking ten sporo namieszał na rynku bo według niego najgorszą wodą okazał się
Zywiec Zdrój (ten sam który jest rekomendowany przez Instytut Matki i Dziecka).
Z tego co pamiętam chodziło o wielokrotnie przekroczone normy jakiś bakterii.
Jednym słowem nie wiadomo co myśleć.
Pozdrawiam,
Rafał
Piffo rulez !!!!
Temat: Reklamacja obuwia sportowego firmy nike.
Jeśli jest Pan mieszkańcem Szczecina, to proponuję zwrócić się o pomoc do
Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie, Pl. Armii Krajowej 1, tel.
4245135. Na tym etapie sprawy pozostaje Panu jedynie dochodzenie swoich praw
przed sądem. Pomocy w przygotowaniu pozwu udzieli Panu albo Rzecznik, albo
Federacja Konsumentów.
Pozdrawiam serdecznie,
Marek Janczyk
Temat: Może ktos mi da jakąś wskazówkę, pomysł ?
a co na to np federacja konsumentów
czy tez panstwowa inspekcja handlowa
albo nawet transparency international
a może nawe Uwaga TVN?
a ambasada hiszpanii? czy wie że firmy z ich polecenia takie numery robią?
a moze ktostu pomoże?
oszukani.pl/
albo tu
www.forumprawne.org
Temat: Gwarancja - przedłużenie
Gość portalu: PsuBrat napisał(a):
> Drogi Sylasie, z całym szacunkiem dla twej obszernej wiedzy cywilistycznej,
ja tylko przeczytałem kodeks cywilny, nic więcej :)
> czuję pewien niedosyt wynikający z braku uzasadnienia twoich twierdzeń
(chodzi
> o rozstrzygniecie czy aktualnie obowiazujące przepisy kc o gwarancji są
> przepisami imperatywnymi czy dyspozytywnymi).
No, nie wyobrażam sobie sytuacji w której jakakolwiek umowa może stać w
sprzecznosci z ustawą, a w szczególności z tak fundamentalną ustawą - kodeksem
cywilnym, o ile ta jawnie nie tego dopuszcza! W niektórych przepisach kc jest
klauzula: "o ile strony nie umówiły się inaczej" i wg. mnie tylko w takich
przypadkach umowa może zmieniać postanowienia kc!
Jeżeli ktoś się ze mną umówi, że mnie zabije, to czy taka umowa jest ważna?
(trochę drastyczny przykład :))
Zresztą, moje zdanie nie ma tu nic do rzeczy. Polecam www.federacja-
konsumentow.org.pl - tam jest wszystko.
Temat: Te same kosmetyki w Polsce i w Niemczech
Dziewcyzny, organizujecie swoje akcje, przepraszam, ale jest to typowe dla
Polakow, ktorzy dzialaja w rozproszeniu i na wlasna reke, zamiast sie
organizowac, a tylko tak sa silni. Na Zachodzie moze i jets lepiej, ale tam sa
rowniez organizacje konsumenckie; ktore sa bardzo silne. U nas tez jest
Federacja Konsumentow, prosze bardzo: ww20.mediarun.pl/ ale jestem
pewna, ze bedziecie wolaly wysylac swoje listy, niz zglosic sie do FK, a nawet
zapisac sie do niej, i dzialac razem z nia. Ktoras z was pisala, ze ma duzo
czasu, ale nie ma pomyslow - prosze bardzo, w takiej organizacji na pewno
znajda sie osoby, ktore maja pomysly i wykop do dzialania, ale maja za malo
czasu. Poddaje wam to pod przemyslenie, same nic nie zdzialacie. Pozdrawia!
Temat: spoldzielnia - a pekajace sciany
Rozumiem, że już mieszkasz. Szkoda, bo póki być nie podpisała odbioru
mieszkania, radziłabym Ci zwiewać z niej jak najszybciej - czyli wycofać się z
umowy. Mieszkanie i budynek może się rozłożyć po kilku latach!
Masz prawo żądać wykonania ekspertyzy i domagać się zrobienia prac wg
gwarancji czy rękojmi. Jeśli jest tak, jak twierdzisz, że wady nie da się
usunąć, pękające ściany kwalifikują się przynajmniej do zgłoszenia w jakimś
urzędzie: gminy czy federacji konsumentów, a może tam, gdzie wydali pozwolenie
na użytkowanie.
Właściwie to polecam Ci na początek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
tel. nie pamiętam, ale dzwoniłam kiedyś o poradę, i udało mi się załatwić
sprawę tylko strasząc (pisemnie) nieuczciwego usługodawcę sprawą w UOKK, potem
w sądzie.
Szukaj też fachowej pomocy w tych kwestiach na stronie www.muratordom.pl - tam
są eksperci, zapytaj, pomogą.
Zyczę powodzenia, tzrymam kciuki, że się uda załatwić zmniejszenie wartości
mieszkania, ale radziłabym Ci jednak ... poszukanie nowego M.
Temat: Mówimy "dziękujemy", kiedy reklam nie chcemy
No prosze w Zielonej Gorze tez walka SMB z PP
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=61&w=7444810
Ale ze federacja konsumentow w niej uczestniczy?? No coz, "pecunia non olet". A
szary czlowieczek.... Fajnie jest miec sponsorowane artykuly w GW :)
Temat: rezygnowaliśmy z TP S.A.-łatwo nie było!!!!
Ja też miałem z nimi przeprawy! Poskutkowało postraszenie (na piśmie) Federacją Konsumenta, UOKiKiem oraz adwokatem. Dopiero wtedy przestali się czepiać, choć nasłali już na mnie firmę windykacyjną.
Więcej tutaj: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=29&w=28753226&a=29918787
Temat: czy istnieje rękojmia na wózek???
Od 1 stycznia obowiązyje nowe prawo konsumenckie i tam sa te wszystkie zapisy,
najlepiej zadzwoń do inspekcji handlowej lub federacji konsumentów to Ci
doradzą co zrobic, możesz ich poprosić o załatwienie tej sprawy w Twoim
imieniu, istnieje także powiatowy rzecznik praw konsumenta i on też ma
obowiązek pomóc. Ja jak do tej pory zawsze uzyskiwałam pomoc od inspekcji
handlowej. jak sprzedawca nie chce uznać reklamacji to oni moga nałozyć na
niego kary finansowe. jak coś jeszce budzi twoje wątpliwości pisz na @gazeta.pl
pozdrawiam i powodzenia
ps. też mam wózek adbor i mam nadzije ze sie zepsuje. Była już dyskusja na
forum o tej firmie
Temat: U W A G A !!! Product Recovery
U W A G A !!! Product Recovery
Jeżeli zakupiliście laptopa marki TOSHIBA, to uważajcie na płytke ,która
toshiba daje wraz z laptopem. Jest to oprogramowanie do komputera, jednak
jest z tego tylko więcej kłopotów jak korzyści.
Płytka to:
CD_ROM Product Recovery
Niby elegancko, bo masz oryginalny system windows, ale nie do końca. Ta
płytka skasowała moje partycje w kompie, gdzie m.in. miałam prace mgr i
połączyła dysk w jeden kasując wszytsko do zera. włączyłam laptopa i miałam
go w takiej samej formie, jak w momencie zakupu (
Jestem własnie po odzyskiwaniu danych w "KUŹNI KOMPUTEROWEJ"(tak dokładnie
nazywa się firma) i gdyby nie oni i moja kasa, pisałabym prace mgr od
początku.... a mamy koniec marca, a ja chce bronić się w czerwcu...!!!
W przerwach pisania pracy mgr, napisze ładnego maila do www.federacja-
konsumentow.org.pl/, może oni cos z tym zrobią, bo TOSHIBY ja jako pionek,
ruszyć nie zdołam. A nóz mój mail wywoła akcje na TOSHIBĘ i tym samym pomoże
uchronić dane w Waszych komputerach, czego Wam i sobie życzę )
J_L
Temat: Mówimy "dziękujemy", kiedy reklam nie chcemy
Jak zamówić naklejkę "Czysty Punkt"?
Naklejkę "Czysty Punkt" można odebrać w terenowych oddziałach
Federacji Konsumentów.
Naklejkę można otrzymać również drogą korespondencyjną. W tym
celu trzeba przysłać do siedziby SMB (Stowarzyszenie Marketingu
Bezpośredniego, ul. Francuska 34/4, 03-905 Warszawa) kopertę z
dopiskiem "Czysty Punkt" zawierającą zaadresowaną kopertę
zwrotną z naklejonym znaczkiem pocztowym.
Zapraszam również do odwiedzenia portalu informacyjnego SMB pod
adresem: www.smb.pl/czysty_punkt.xml, pod którym
znajduje się więcej informacji nt. akcji "Czysty Punkt".
Karina Adaszak
Koordynator ds. Komunikacji i PR
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB)
Temat: Rękojmia
Ja bym poszła do nich i im powiedziała,że niestety muszą uznać twoją reklamację
i potwierdziła to odpowiednią ustawą. (Czy pismo przyszło listem poleconym? -
tam musiałaś potwierdzić odbiór i musi być data). A jeżeli się nie zgodzą
możesz spróbować przez Federacje konsumentów, Urząd ochrony Konkurencji i
konsumentów- www.uokik.gov.pl. Trzeba do nich napisać pismo (zrobić xero
wszystkich dokumentów) - nieodpłatnie.
Temat: Czy to jest wada? Pomocy.
Do: IP: *.gprs.plus.pl
Gość portalu: do znafcy za dychę napisał(a):
> nie strasz bo sie zesrasz
Twoje argumenty nie są warte komentarzy, a co dopiero dychę.
Żenada.
Własnie o takich konsumentach myślałem pisząc swój komentarz do tego
wątku. Współczuje każdemu prawnikowi z federacji konsumentów lub
rzecznikowi konsumwentów, który na ciebie "IP: *.gprs.plus.pl" trafi.
Zażądasz pozwu, a potem będziesz skarżył sie do starosty lub szukał
innego winnego swojej pewności siebie bez wiedzy na temat reklamacji
i postępowania sądowego.
Temat: jestem podejrzliwy...
jestem podejrzliwy...
i kiedy zacząłem czytać:
Zero procent tłuszczu? Powinno być raczej: zero procent reguł. Bo to
producenci sami decydują co jest "light". W tej kwestii panuje totalny
bałagan. Jak się w nim odnaleźć? Postawmy sprawę jasno: nie ma przepisów
określających, co może, a co nie może być oznakowane etykietką light. -
Kodeks żywnościowy ustala jedynie, co to znaczy produkt o obniżonej
zawartości energetycznej - mówi Elżbieta Sieliwanowicz z Federacji
Konsumentów - musi mieć energii o 40% mniej niż produkt tradycyjny. Wtedy
jest light. W praktyce nikt tego nie stosuje, ponieważ na użycie słowa light
nie potrzeba certyfikatu. - Jeżeli chodzi o light w Polsce, podobnie jak w
całej Europie, panuje wolnoamerykanka - dodaje Sieliwanowicz.
już wiedziałem, że KOŁCHOZ PRZYGOTOWUJE NOWE PRZEPISY i nie pomyliłem się!!!
- Obecnie omawiany jest projekt Parlamentu Europejskiego o oświadczeniach
żywnościowych i zdrowotnych, który regulowałby kwestię nazewnictwa na
opakowaniach - mówi Elżbieta Sieliwanowicz. - Miejmy nadzieję, że już wkrótce
będzie wiadomo dokładnie, co znaczy light.
serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51220,3571260.html
Temat: Reklamacja w sklepie - pytanie
Poczytaj sobie o reklamowaniu na stronce: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=10 .Znajdziesz tam też
telefon do specjalistów, którzy mogą Ci pomóc. Wydaje mi się,że reklamację
powinni przyjąć - poza tym w sklepie zwykle pomaga rozmowa z kierownikiem:)
Temat: reklamacja obuwia - to samo w kółko :)
reklamacja obuwia - to samo w kółko :)
ludzie, powtarzacie na tym forum oburzeni tematy reklamacji obuwia
szczególnie tego markowego.
Poczytajcie komentarz Pana eksperta:
forum.gazeta.pl/forum/w,807,79347489,79347489,odpowiedzialnosc_za_wadliwosc_rzeczy_sprzedanej.html
i będziecie wiedzieć WSZYSTKO NA TEMAT REKLAMACJI.
Wiem, że uważacie, że kupując markowy towar nietani chcecie być
obsłużeni OK, a tu Pani która była miła staje się niemiła, a w
dodatku nie uznają reklamacji.
No jak to buty mi pękły, same, ja im nie pomogłam, ale PAMIĘTAJCIE,
że np. pęknięcie obuwia jest interpretowane jako uszkodzenie
mechaniczne i sprzedawca nie chce wtedy uznawać reklaamcji.
Niekiedy tak samo jest z innymi wadami obuwia.
Piszę to żeby ludziska przestali powielać posty w ilości
kilkadziesiąt lub więcej...
Jeżeli uważacie, że macie racje to oddajcie sprawy do sądu przez
federacje konsumentów lub rzeczników, ale nie zaśmiecajcie forum
konsumenckiego dla innych równie ciekawych tematów niż w kółko
reklamacja obuwia.
Temat: Turcja - Club Yek Side - Jet Touristic
Zobaczcie na www.wakacje.pl/wsp_info2.phtml?id_wspomnienia=214 . Nie
wygląda to najlepiej.
Cytuję :::::
Propozycja biura Jet Touristic wydawała się nam całkiem niezła : apartament z
aneksem kuchennym o standarcie **+ położony blisko morza, cena umiarkowana.
Na miejscu rzeczywistość okazała się jednak znacznie gorsza od kolorowych
zdjęć z oferty. Apartamenty, w którym nas i innych gości z Polski
zakwaterowano były po prostu zdewastowane i brudne. Miejscowi rezydenci Pan
Rafał i Pani Barbara nasze uwaqi po prostu ignorowali.
Najgorsza niespodzianka czekała na nas podczas posiłków - talerze i sztućce do
nich były zwyczajnie brudne z resztkami jedzenia.
Oczywiście nasze reklamacje na miejscu i po powrocie zostały przez biuro
odrzucone, rację przyznali nam jedynie Miejski Klub Federacji Konsumentów i
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie. Biuro możemy tylko skarżyć na drodze
sądowej ale szkoda na nich czasu.
Szkoda,że piękny kraj jakim jest Turcja ma takich przedstawicieli jak Jet
Touristic Poland, które jeszcze reklamuje się, że jest członkiem Polskiej Izby
Turystyki !
Club Yek z zewnątrz prezentuje się całkiem okazale ale w środku jest już
inaczej co widać na drugim zdjęciu
Temat: ***PLUSMINUS 50 - piszmy, jesli mamy ochote!!!!!!!
Anusia - pisz na WP czyli
hanula1950@wp.pl - tu wszystko działa!Dziękuję ci za radę odnośnie FK - to może
ich zmobilizuje. Dali sobie 72 godz na usunięcie problemu, o czym mnie
powiadomili na WP, dziś wieczorem mijają, zobaczymy. Z pownością będą się
tłumaczyć sobotą i niedzielą...A może masz adres Do Federacji Konsumentów? Będę
wdzięczna!
Temat: Sklep Swiat Dziecka w Warszawie - ostrzezenie
A czy nad kasą nie wisiała kartka, że nie przyjmują zwrotów - taka wisi w
Świecie Dziecka w Supersami na Pl. Unii Lubelskiej. Ale mimo wszystko to jest
bezprawne(choć powołują się na jakieś przepisy) - bo przecież z ubrankami dla
dzieci nigdy nic nie wiadomo - rozmiarówki są tak różne (w zależności od
firmy), że właściwie trzeba by było chodzić z dzieckiem i przymierzać, a
przymierzalni niet. Tylko raz w Świecie Dziecka udało mi się oddać rzecz, ale
musiałam wrócić w ciągu godziny - tak się umówiłam.
Dlaczego dla nich to taka trudność przyjąc zwrot (w Smyku jest przecież 5dni) -
ciągle mam ochotę napisać do Federacji Konsumentów list z pytaniem, czy im tak
wolno, ale jakoś nie mam czasu.
Temat: CZARNA LISTA- UWAGA
CZARNA LISTA - ostrzegam: Bogdan Szawcow - ZOREX
W nawiązaniu do listu Boryski (prywatnie moja żona) pragnę podać kilka faktów
więcej dotyczących niejakiego p. Bogdana Szawcowa i jego firmy Firma Budowlana
ZOREX - Bogdan Szawcow.
Otóż początek był bardzo obiecujący, kontakt miły, umowę podpisaliśmy i
zaczęliśmy remont. Niestety po dwóch tygodniach (ustalony termin remontu) prace
były opóźnione o tydzień, w dodatku z wadami. Co więc robi fachowiec, który ma
wpisane w umowę kary umowne - otóż znika bez śladu, nie odbiera telefonów, nie
przyjmuje listu poleconego - słowem kamień w wodę.
Sprawa jest w toku, zainteresowaliśmy Federację Konsumentów i pewnie spotkamy
się w sądzie (są pieniądze do rozliczenia). Zainteresowanych pełną informacją
zapraszam na stronę www.ukotka.com/remont, gdzie opiszemy ze szczegółami całą
historię.
Na życzenie służę pełnymi informacjami o niepoważnym człowieku. Przy okazji, na
tym forum miał rekomendację (czyżby od siebie?), a posługuje się adresem email:
bochusekdtm@poczta.onet.pl
Jeszcze raz ostrzegam,
Michał Kotnowski
Temat: PRAWNIKA POSZUKUJĘ DO ZERWANIA UMOWY Z DEVELOPEREM
Oj Darek ;( Nie czytałeś umowy przed podpisaniem???Podpisem zaakceptowałeś jej
zawartość. Obawiam się, ze nawet jeśli uda Ci się coś wygrać w sądzie to
procesy odwoławcze itp. itd sprawią, że na pieniążki przyjdzie Ci poczekać
(obym się myliła). Radzę Ci, skontaktuj się z Federacją Konsumentów (pani
prezes Małgorzata Niepokulczycka) na Pl. Powstańców Wwy 1, Wwa (zadzwoń pod 913
dadzą Ci numer) - oni na pewno Ci pomogą (czasami nawet reprezentują klientów
w sądzie). O ile pamiętam, tam jest nawet specjalny pan od spraw developerów (i
ma dyżury) Trzymam kciuki Kasia
Temat: Sztuka kultury, czyli artysta w telewizji
Poprzedni Gość portalu:
Tylko nie wiem, czy spoleczenstwo PL jest dosyc zamoze, zeby
> podtrzymac "swoja" TV.
Na razie czesc spoleczenstwa zmuszana jest do placenia
abonamentu otrzymujac w zamian do ogladania reklamy podpasek i
proszkow do prania. Ludzie, otrzezwiejmy wreszcie! A co zrobilby
przecietny Polak, gdyby w sklepie zamiast kielbachy dostal
koncentrat jadu kielbasianego??? !!!! Zaskarzcie te nieuczciwa i
cyniczna fimre do sadu albo zrwoccie sie do federacji
konsumentow po porade, jak razdzic sobie znieuczciwym
sprzedawca. Ja wybrnalem z tego kaca morlanego, przestalem
placic abonament i predzej wyrzuce telewizor do kosza niz zaczne
to robic ponownie. To ostateczna i jedyna linia obrony przed
nieuczciwoscia. TV publiczna chce byc spoleczna i komercyjna
zarazem, bo tak najwygodniej: tu obligatoryjny abonamencik, tam
wplywy z reklam. Panowie decydenci z TVP! Nie mozna byc w ciazy
tylko troszeczke. Albo podejmujecie sie misji podnoszenia
poziomu intelektualnego swojego narodu albo robicie komercyjna
telewizje. Jesli to drugie, to bardzo prosze, przeksztalcie sie
w regularna platna telewizje, zobaczymy ile osob wykupi
przyjemnosc ogladania waszych kanalow w obecnym, niestrawnym
kasztalcie.
"No i Panie, no i kto za to placi? Pan placi, Pani placi, my
placimy.... spoleczenstwo pe-pana, spoleczenstwo!"
Pozdrawiam wszystkich trzezwych i odurzonych
Kalamarz
Temat: Dowcip Dnia
Dowcip Dnia
www.koziolek.pl, 14.08.2003, 08:43
Czysty punkt w naszym domu
Koniec ze stosami ulotek pod drzwiami. W końcu sami możemy zdecydować czy
chcemy, by akwizytorzy rzucali pod nasze drzwi swoje ulotki czy też nie.
Jeśli nie - wystarczy nakleić na skrzynkę pocztową czy drzwi mały znaczek z
napisem "Czysty punkt". Wtedy dajemy sygnał roznosicielowi, dystrybutorowi,
że nie chcemy żadnych materiałów bezadresowych.
Znaczki „Czysty punkt” możemy dostać w biurach federacji konsumentów, a
niedługo mają być też dostępne w ogólnopolskich gazetach.
Twoje Radio Puls
Temat: SERWBUD - Górczewska
Witam,
Poniżej ktoś opisał moją sytuację z Serwbudem. tak rzecywiście miałąm remont
generalny po roku mieszkania. Umordowałam sie strasznie z pracownikami
Srewbudu. Rzecywiście po generalnym remoncie w zimę wystąpiły te same wady co w
zeszłym roku. Do końca maja mam miec kolejny remont. Juz chwoilami mam dość,
ale co mam zrobić. Kierownik Budowy powiedział, że za dużo piorę i gotuję,
tylko, że ja mieszkam sama i jadam na mieście. ;-)))))
Moja rada. Bardzo uważajcie przy odbiorze mieszkania. Wszystko spisujcie i
weźcie fachowca do odbioru mieszkania. Dokładnie mieżcie ściany, bo sa krzywe.
U mnie równica w łazience była na 25 cm w długości ściany. Cała moja sprawa
obiła się w końcu o Federację Konsumentów, bo nie wiedziałąm juz gdzie szukać
pomocy. Dostałam odpowiedź, że wszystko należy zgłąszać do spółdzielni. Ona
jest odpowiedzialna na wszystko. Gdyby ktoś potrzebował jakić informacji proszę
o kontakt e-mail:joanna104@poczta.onet.pl
pozdrawiam
Joanna
Temat: JAX-oszusci i kretacze
Wejdź na stronę www.zw.com.pl i tam szukaj kontaktu z redaktorem prowadzącym
kącik, lub wyszukaj stronkę Federacji Konsumentów, adresu nie pamiętam, ale z
ty nie powinno być kłopotów. Życzę powodzenia. Sam jestem usługodawcą w innej
dziedzinie ale organicznie nienawidzę brakoróbstwa, niesłowności,
nieterminowości i chamstwa.
Temat: Ostrzegam!
Ostrzegam!
Kolejny raz w życiu dałem się naciągnąć na rzucenie palenia. W CENTRUM
MEDYCYNY HOLISTYCZNEJ, Warszawa, ul. Hoża 29/31 m. 31. Dałem 100zł;.
W „Metropolu” ogłosili, że m.in. „likwidacja nałogu tytoniowego (wystarczy
jeden zabieg-100% skuteczności), jak również nałogu alkoholowego. Wierutne
bzdury. Po tym podłączaniu do dwóch różnych urządzeń, wyszedłem na ulicę Hożą
i od razu pojawiła się chęć zapalenia. Zanim zaszedłem na pl. Konstytucji,
wypaliłem już kilka (3-4) papierosów. Za parę dni oddzwoniłem do nich z
reklamacja na to 100%-owa skuteczność ich „zabiegów”, powiedzieli, że
następny zabieg będzie już bezpłatnie i na pewno będzie skuteczny. No cóż,
poszedłem i przez dwie godziny podłączali mnie chaotycznie do rozmaitych
aparatur za darmo. Tym razem już w trakcie długotrwałych „zabiegów” wystąpiła
u mnie gwałtowna chęć zapalenia. Na pytanie, a co będzie z tą gwarancją za
100 złotych na niepalenie, jeśli metody nie są skuteczne, pani odpowiedziała,
że stówy nie odda, a następne zabiegi będą normalnie płatne. Powiedziałem im
na koniec, że ostrzegę wszystkich potencjalnych klientów tego oszukańczego
interesu przed ich praktykami, bo nie chce mi się skarżyć do Federacji
Konsumentów.
Temat: Nissan Almera 1.5 dci VISIA+/Opel Astra II 1.7 ...
Nie znam Opla ale... czy tez rdzewieje w tak zastraszajacym tempie jak Almera?
Nie polecam zadnego nissana (pisownia celowa) jesli nie chcesz miec klopotow.
Poczytaj fora ot chocby www.autocentrum.pl dowiesz sie jak dzialaja stacej
obslugi nissana a nie zapomnij zadzwonic do Federacji Konsumentow - dowiesz sie
ile jest spraw w sadzie przeciwko "nissan Polska".
Generalnie - stare nissany to nie to samo co produkowane ostatnio. Niech Cie
nie zwiedzie reklama i wyblakla juz renoma marki. Ta marka zeszła na psy!!
Temat: Skaraga na bank - gdzie?
nakredyt.pl napisał:
> Skargę na bank komercyjny można kierować do:
>
> - Komisji Nadzoru Bankowego,
> - Władz banku komercyjnego,
> - Sądu, z powództwa cywilnego,
> - Arbitra bankowego.
To teoria. Jak przeczytasz linka to skargi do KNB (a w zasadzie do GINB) nie ma
sensu kierować, bo i tak sprawą się nie zajmą. Moim zdaniem warto skonsultować
kwestię z powiatowym rzecznikiem klienta lub federacją konsumentów. Powiedzą
czy klient ma rację i poradzą jak postąpić.
Temat: prawa klienta w sklepie
sorry, ale wprowadzasz ludzi w blad nie znajac aktualnie obowiazujacego prawa,
kiedys istnial rzeczywiscie taki przepis, ktory pozwalal na zwroty zakupionych
towarow z powrotem do sklepu, ale od kilku lat ten przepis juz nie istnieje;
NIE MA zadnego prawa, ktore pozwala na oddanie w ciagu 7 dni towaru do sklepu;
jesli niektore sklepy na to pozwalaja, to wynika to z ich wewnetrznego
regulaminu i checi pojscia klientom na reke; jednak powtarzam, nie maja
obowiazku przyjecia z powrotem kupionej rzeczy!!! przed wysylaniem takich rad i
wprowadzniem ludzi w blad radze poczytac, np. www.federacja-konsumentow.org.pl
Temat: JAX-oszusci i kretacze
Witam, ja akurat mialem bardzo solidna ekipe i moge
polecic kazdemu z reka na sercu, ale wiem i spotkalem sie
z tym iz dla roboli sa albo sciany krzywe albo zle
plytki, albo klej zle klei itd..Dlatego walczmy z takimi
fajansiarzami, a jezeli jest tylko mozliwosc umieszczenia
gdzies na jakis listach to jak najbardziej...Swoja droga
wejdz sobie na strone www.federacja-konsumentow.org.pl -
bardzo przydatna stronka.
Pozdrawiam
Temat: Buty reklamacja
lenee napisał:
> Niecały miesiąc temu kupiłam buty, drogie, włoskie, skórzane.W drodze do
> pracy pracy pękł mi obcas,ukruszył się , przy okazji wypadł flek, który po
> prostu nie miał się na czym trzymać. Szewcy twierdzą,że nie da sie tego
> naprawić, moga jedynie wymienić obcas(Broń Boże!). Myślicie,że sklep przyjmie
> reklamację? A jesli nie to co robić wtedy? Buty są drogie,śliczne a teraz
> nie moge w nich chodzić!!Poradżcie.
sklep musi przyjac reklamacje, ale poniewaz wszystko musi sie odbyc na drodze
formalnej (czyli reklamacja na pismie plus potwierdzenie z ich strony ze ja
dostali itepe.) radze zajrzec na strone www.federacja-konsumentow.org.pl tam
znajdziesz wszystko co dotyczy reklamacji
Temat: miasto24 - gazeta szukajaca naiwnych
Obecnie pan Mariusz K. oraz Edyta.Z wymyslili, ze juz nie beda nazywac
dwutygodnika inspiracji jako Miasto 24 tylko "Magazine benefit".Trzeba przyznac
im konsekwencje w dzialaniu. Raz na trzy miesiace zmieniaja nazwe tytulu.
Reszta dzialalnosci pozostaje bez zmian.
Nie tylko nie placa za opublikowane teksty ale rowniez dopuszczaja sie
kradziezy wlasnosci intelektualnej publikujac artykuly pod zmienionymi danymi
personalnymi.
Poszukuje osob,ktore mialy okazje publikowac w takich gazetach jak R24, Miasto
24 lub oddaly materialy do publikacji w "Magazine benefit" a tym osobom nie
wyplacono wynagrodzenia. Pan Mariusz K. jak rowniez Edyta Z. uwazaja,ze jesli
publikuja materialy podpisywane przez Federacje Konsumentow to moga sobie
pozwolic na dzialalnosc polegajaca na niewyplacaniu wynagrodzen za wykonana
prace na ich rzecz oraz na rzecz podanych nazw dwutygodnikow.
Uprzejmie prosze o wpisywanie swoich zgloszen poniewaz istnieje mozliwosc
wyegzekwowania od wlasciciela tych wydawnictw ( zarowno Mariusza K. jak OPCON
sp. zo.o) odszkodowana na drodze prawnej.
Oto adres gdzie mozna zglaszac swoje zastrzezenia
miasto1@go2.pl
Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 189 wypowiedzi • 1, 2