Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Far Cry układy





Temat: Nowa beta NV tylko dla Far Cry 2
Koncern słynący z kart GeForce niewiele ponad tydzień temu wypuścił na rynek najnowszą betę sterowników do swoich układów graficznych. "Niewiele", gdyż już dostać możemy ich następce - drivery oznaczone numerkiem 180.43. Nowo dostarczone nam "detonatory" zaprojektowane zostały tylko i wyłącznie z myślą o najlepszych doznaniach w grze Far Cry 2.

Sterowniki oznaczone liczbą sto-osiemdziesiąt i czterdzieści-trzy-setne umożliwiają korzystanie z trybu SLI na płytach głównych z chipsetem Intel X58. Współpraca ta dotyczy układów:
GeForce 9800 GTX
GeForce 9800 GTX+
GeForce 9800 GX2
GeForce GTX 260
GeForce GTX 280Stery NV 180.43 obsługują karty graficzne serii 9 (również zintegrowane układy 9300 IGP i 9400 IGP), GTX 200 oraz rodzinę "8"... jednakże włączając tylko te oznaczone kryptonimem operacyjnym 8800. Drivery pochulają na Viście oraz na wysłużonym XP. Możemy je pobrać ze strony producenta, czyli z tejże witryny.





Temat: Z Włączeniem Gry Far Cry 2
Prcesor : 3,26 Ghz

Pamięć Systemowa : 2.00 Gb

Typ Karty Grafiki : Ati Radeon HD 2600 Series (AGP) shappire

Pamięć na karcie grafiki : 512 mb

Shader pikseli : 3.0

Shader Wierzchołków : 3.0

WIęCEJ O KARCIE GRAFICZNEJ !! :

model: HD 2600 XT 512 MB

ilość procesorów strumieniowych: 120

taktowanie układu graficznego: 800MHz ( Mysle ze dobrze )

taktowanie pamięci: 1400MHz (Chyba Git )

wielkość i typ pamięci: 512 MB GDDR3

magistrala pamięci: 128 bit

RAMDAC 2 x 400 MHz

złącze graficzne: AGP 4x/8x

typ chłodzenia: aktywne, jednoslotowe

złącza: DVI, VGA, TVO

autopatch aktulizowałem i nic... Punk Buster mi się wgrał przy instalacji Visual C ++ też a Dx chyba 9c <B/>

Dodam że na tym sprzeęcie mi chodził Far Cry 1 na Maxymalnych (wszystko na full) bez żadnej zwiski i tak samo Call Off Duty 4 oraz Ghotic 3






Temat: Problem z COD2 -laptop
Moim zdaniem Twój komp nie spełnia wymagań. Granie na laptopach (z niższej półki) to jest niezbyt dobry pomysł... xD


Intel Graphics Media Accelerator 900

W chipsecie Intel 915G Express zintegrowano nowy układ graficzny, zwany Intel Graphics Media Accelerator 900. Układ jest znacznie wydajniejszy od Intel Extreme Graphics dostępnych w chipsetach i865G czy i845G. Układ jest sprzętowo zgodny z DirectX 9.0, mapuje cztery piksele w cyklu zegara, potrafi alokować nawet 224 MB z pamięci komputera na pamięć wideo i wypełnia do 1,3 gigatekseli na sekundę. Przy takich parametrach jego wydajność zbliżona będzie do... GeForce FX 5200, chociaż pewno i 5200 będzie szybszy . Natomiast jeśli nie jesteście zapalonymi graczami, a lubicie sobie czasem uruchomić grę sprzed paru lat (ewentualnie Far Cry w rozdzielczości 640x480 ), Intel Graphics Media Accelerator 900 powinien być dla Was wystarczający.

http://pclab.pl/art10470-4.html (na samym dole.



Temat: Intel proponuje lepszą zintegrowaną obsługę grafiki


Zintegrowany układ graficzny ciężko jest połączyć z płynną grą w nowe trójwymiarowe gry. Stąd też wynika popularność producentów oddzielnych procesorów graficznych, AMD lub Nvidii, i ich partnerów proponujących karty wspierające obsługę zaawansowanej sfery wizualnej programów rozrywkowych. Okazuje się jednak, że dla zintegrowanych układów nie wszystko jeszcze stracone.
Ostatnio Intel zdecydował się przedstawić sterowniki, których zastosowanie ma radykalnie wpłynąć na wydajność firmowego jądra graficznego zintegrowanego w chipsecie serii 965.

Podobno zastosowanie nowego oprogramowania ma znacznie wpłynąć na wzrost wydajności. Jednym z pośrednich na to dowodów jest umieszczony w sieci film, pokazujący grę Far Cry obsługiwaną przez wbudowaną w chipset Intela grafikę.

Sterowniki przygotowano z myślą o graczach posługujących się systemami pracującymi pod kontrolą oprogramowania Windows XP.




Temat: Xbox 360 - temat ogólny
http://pclab.pl/art16825-9.html
http://pclab.pl/art16825-10.html
ATi Radek X1800 jakieś tam lepsze w 3DMark niż GF7800GTX, lepsze w Far Cry z odpalonymi AA, AF i innymi bzdetami, gorsze w Doomie (wiadomo - optymalizowane dla nVidii), gorsze w Chronicles of Riddick (ponoć problemy ze sterownikami - tak jest napisane) i lepsze w Serious Samie. Co to obchodzi nas? W X360 znajdzie się najlepszy układ, jaki ATi stworzyło w tym roku, a ponieważ najlepszy ich układ jest co najmniej porównywalny z GF7800GTX, to dostajemy najlepsze GPU w 2005 roku razem z całą konsolą za 400 euro, a te karty ponad dwa tysiące złotych stoją. Czyli otrzymujemy demona.



Temat: Niemiecka ofensywa nVidii
nVidia chce przekonać graczy do swoich produktów. Firma jest jednym
ze sponsorów Game Convention, która odbędzie się w Lipsku między 19 a
22 sierpnia br. W czasie jej trwania rozegrane zostaną mistrzostwa

w Counter-Strike'u, Far Cry i Need for Speed Underground. Ich
uczestnicy będą mieli do dyspozycji maszyny z kartami graficznymi
Gainward 6800.
Obecność producenta kart graficznych nie ograniczy się jedynie do
udostępnienia sprzętu. Podczas organizowanych codziennie konferencji
można będzie się będzie zapoznać z możliwościami technologii SLI oraz
wysłuchać wykładów na temat tajników powstawania Dooma 3 czy Unreala
Tournamenta.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami odbędzie się również premiera
układu NV43, który trafi do sprzedaży pod nazwą GeForce 6600.

źródło: Informacja prasowa



Temat: Pamietacie gry MERCENERY I , III i DAMOCLES oraz ELITE
Wtam

Pamietacie gry MERCENERY  I , III i DAMOCLES. To byly gry na 8-mio i 16-sto
bitowce (Spectrun Atari XL i ST oraz Amiga) Szukam jakiejs gry FPP z
dzisiejsza grafika ale by akcja byla skonstruowana jak w MERCENERY, swietna
intryga, caly uklad sloneczny do penetracji itd.. Ostarnio w poszukiwaniu
"innych swiatow" zainstalowalem sobie Half-Life 2 , FEAR i Far Cry. Gry
bardzo dobrze wykonane rewelacyjne graficznie ale to ciagle zwykle
strzelanki FPP.
Ostatnio nie powstaje nic takiego jak np. Elite czy wczesniej wymieniony
Mercenery. Grafika pozwala dzisiaj na tak wiele a nie kontynuje sie tak
ciekawych pomyslow jak te gry.
A moze sie myle. Moze takie gry powstaja a ja nie potrafie ich znalezc ???





Temat: blad BFV, blad ATI :((((

NIE CHODZI MI TU O JAKOŚĆ SHADERÓW 3.0 W FAR CRY.To jest całkiem inna bajka.

Mi także, ale odniosłem dziwne wrażenie, że z góry przekreśliłeś nowy układ dzięku obrazkom, które tu przytoczyłeś.


Chociaż kto wie, może mają to samo źródło. Nie chce mi się szukać przykładów.

Szkoda, liczyłem na rzetelne popracie tak odważnej opinii jak "błąd mikrokodu GPU", o którym pierwszy raz w życiu słyszę.
Chyba, że mamy wierzyć bo Ty tak sądzisz
To zmienia postać rzeczy.



Temat: blad BFV, blad ATI :((((

Uważałbym z takimi opiniami, stąd moje zdziwienie. Przeglądając zachodnie "spekulacje" nikt nie wini za błędy samego układu. Tym samym nowego 6800, więc spokojnie. Obrazki to tylko papka marketingowego bełkotu.

NIE CHODZI MI TU O JAKOŚĆ SHADERÓW 3.0 W FAR CRY.
To jest całkiem inna bajka. Chociaż kto wie, może mają to samo źródło.
Nie chce mi się szukać przykładów.



Temat: AMD wydaje poprawione sterowniki Radeonów dla Core i7
Nowa poprawka dla sterownika kart grafiki ATI Radeon jest już trzecim patchem dla Catalyst 8.11, który udostępniła w ostatnich tygodniach firma Advanced Micro Devices. Najnowsza aktualizacja skierowana jest dla użytkowników nowych procesorów Intela.

Nowy hotfix AMD wspiera akceleratory ATI Radeon, począwszy od modeli 95X0 na układach z rodziny HD 48X0 skończywszy. Nowa poprawka wprowadza szereg usprawnień w modułach Direct3D oraz OpenGL uruchamianych na platformach opartych na chipsecie Intel X58 i procesorach Core i7.

Trzecia aktualizacja drivera Catalyst 8.11 to także udoskonalenia z zakresu wydajności w najnowszych tytułach gier. Usprawnieniu uległa wydajność Far Cry 2 (wersja DirectX 9) uruchamianej w trybie CrossFireX (Windows XP) oraz zarówno w trybach pojedynczym, jak i wykorzystującym kilka akceleratorów w wersji na DirectX 10, w Windows Vista. Lepszej wydajności mogą oczekiwać także gracze w nowym dodatku dla STALKERA - Clear Sky, zarówno w wersji DirectX 10, jak i 10.1. Różnica powinna być zauważalna głównie podczas rozgrywki w wysokich rozdzielczościach.

Hotfix udostępniono dla systemów Windows XP i Vista, zarówno w wersji 32-bitowej, jak i x64. Poprawkę pobrać można z witryny AMD - http://support.ati.com/ic...estionid=38664.



Temat: Pamietacie gry MERCENERY I , III i DAMOCLES oraz ELITE


Wtam

Pamietacie gry MERCENERY  I , III i DAMOCLES. To byly gry na 8-mio i 16-sto
bitowce (Spectrun Atari XL i ST oraz Amiga) Szukam jakiejs gry FPP z
dzisiejsza grafika ale by akcja byla skonstruowana jak w MERCENERY, swietna
intryga, caly uklad sloneczny do penetracji itd.. Ostarnio w poszukiwaniu
"innych swiatow" zainstalowalem sobie Half-Life 2 , FEAR i Far Cry. Gry
bardzo dobrze wykonane rewelacyjne graficznie ale to ciagle zwykle
strzelanki FPP.
Ostatnio nie powstaje nic takiego jak np. Elite czy wczesniej wymieniony
Mercenery. Grafika pozwala dzisiaj na tak wiele a nie kontynuje sie tak
ciekawych pomyslow jak te gry.
A moze sie myle. Moze takie gry powstaja a ja nie potrafie ich znalezc ???


Jeśli chodzi o PC, powstaje saga X3 Reunion - podobne do naszego ulubionego
Elite...





Temat: Zgadujemy pełniaki do czasopism
A więc przeanalizujmy tę listę:
Just Cause - możliwe (chociaż wątpię)
F.E.A.R. - bardzo możliwe
Joint Task force - było w Playu, kotlet, na urodziny raczej nie
Brothers in arms: Road to hill 30 - możliwe
Close Combat: First to Fight - możliwe
Heroes of the Pacific - możliwe
Colin McRae Rally 05 - możliwe, ale wątpię
Mafia - chyba jeszcze za wcześnie, dopiero co było w Playu
BloodRayne 2 - wg smugglera dopiero będą negocjować, więc też nie
Unreal Tournament 2004 - nie
Quake 4 - nie
Tajne Akta Tunguska - przygodówka dopiero co była, chyba nie
Sinking Island - j.w.
Mount & Blade - możliwe
Jack Keane - nie
Far Cry - możliwe, ale mam nadzieję, że nie
Dark Messiash Of Might And Magic - możliwe
S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla - niemożliwe
Gothic III - niemożliwe
Jade Empire - możliwe
Rise of Nations Rise of Legends - znając CDA to bardzo możliwe
Still Life - możliwe
Legend: Hand of God - bardzo możliwe, biorąc pod uwagę dobre układy między CDA a Techlandem
Broken Sword II - nie

Moje typy z tej listy to FEAR i Mount & Blade ewentualnie Legend: Hand of God i Rise of Legends



Temat: Problem z orginalnym padem msoftu "S"
Niezłe cuda pomyślałem,obecnie gram w Far Cry,wcześniej przeszedłem Halo 2,a jeszcze wcześniej Fahrenheita i ? I zauważyłem,że prawy analog zaczął się porządnie przycinać.Jeżeli chcę gwałtownie obejżeć się w lewo (mówie na podst. gier Fpp bo tam jest to najbardziej zauważalne) najpierw odbija mi lekko w prawo,a potem nastepuje prawidłowy skręt w lewo,ale to jeszcze nie koniec,podczas gdy ide do przodu i chcę nacisnąć felerny analog,co prawda reaguje,ale skrętem w prawo,jeżeli ide w tył to w lewo.Myślicie,że rozkręcenie pada pomoże ? Wydaje mi sie,że musi być jakieś spięcie w układzie,co Wy na to ?

Pozatym chciałbym prosić Was o wypowiedzi na temat tych niby orginalnych "esek" na allegro za 50 zł. Pozdrawiam



Temat: far cry war zone
czy ktos wie jak przejsc ten 1 uklad??? kropka na radarze wskazuje ze trzeba wejsc do pomiesczenia i zabrac z tamtad ladunek wybuchowy ktory najprawdopodomniej umiescic na gorze skal ale do tego budynku nie moge wejsc bo z obu stron drzwi sa zamkniete, jak to przejsc?



Temat: Zgadujemy pełniaki do czasopism
Ooo, no to już daje jakieś pole manewru. Ja bym osobiście z góry wykreślił przygodówki, wątpię by tak numer po numerze dawali...

Just Cause - za nowe, za hitowe, acz...
F.E.A.R. - bardzo prawdopodobne
Joint Task force - to nie było w playu? Wątpię.
Brothers in arms: Road to hill 30 - wątpię, jak na Ubisoft to za nowe
Close Combat: First to Fight - z jednej strony bardzo prawdopodobne, z drugiej strony to trochę kaszana była...
Heroes of the Pacific - Codemasters w CDA? Wątpię, to raczej domena Playa i ich układów.
Colin McRae Rally 05 - jak wyżej, acz już prędzej.
Mafia - za świeży to kotlet, raczej jeszcze nie teraz.
BloodRayne 2 - bardzo prawdopodobne.
Unreal Tournament 2004 - Atari, poza tym specyficzny gatunek, stary rok w tytule... Nie.
Quake 4 - NIE, wydawca.
Tajne Akta Tunguska - przygodówka numer po numerze?
Sinking Island - jak wyżej, poza tym w tym przypadku zdecydowanie za nowe.
Mount & Blade -eeee? Zdecydowanie za nowe, a przy tym słabe. Licencja nie warta zakupu, bo pewnie jeszcze drogaśna.
Jack Keane - patrz, przygodówka
Far Cry - kotlet, ale taki w sumie mało wypompowany, bo to tylko wydanie specjalne było...
Dark Messiash Of Might And Magic - bardzo prawdopodobne
S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla - za nowe, zdecydowanie
Gothic III - za nowe
Jade Empire - prawdopodobne, chociaż, BioWare...
Rise of Nations Rise of Legends - bardzo prawdopodobne
Still Life - ze wszystkich wymienionych przygodówek najprawdopodobniejsze
Legend: Hand of God - ja wiem, Techland, ale MIMO WSZYSTKO za nowe
Broken Sword II - żart?

Prawdopodobnie się mylę, wiec będzie coś z tych których nie zaznaczyłem, ale tez definitywnie nie wykluczyłem.



Temat: jaki GPU lepszy?


           A mozesz dac link? Bo z tego co pamietam to nVidia kombinowala
z rok czy dwa lata temu ze sterownikami, tak ze wlaczaly szybki i brzydki
rendering gdy wykryly dzialajacego 3dmarka.


Kombinowała dawniej, w czasach wprowadzania najbardziej nieudanej serii
swoich kart - FX. Starali się nadrobić programowo. Widać wyciągnęli
cholernie dobre wnioski - robią karty chłodniejsze, cichsze i bardzo
wydajne.

Artykuł: http://pclab.pl/art17706-1.html

Kilka cytatów:
"Od długiego czasu panuje moda na stereotyp układów Radeon  jako tych,
które renderują lepiej od konkurencyjnych GeForce. Prawda to czy fikcja?"

"Kto zatem wypadł lepiej? Mając na uwadze fakt, iż podczas grania
zazwyczaj nie zwracamy uwagi na jakieś tam detale, to i tak muszę
stwierdzić, że owych detali więcej zobaczymy na kartach siódmej
generacji GeForce."

"Na dużą pochwałę NVIDIA zasługuje za dopracowanie algorytmów (m.in.
obrotowej siatki pikseli) wygładzania krawędzi. Na stałych obrazach
przewaga GeForce 7 jest zależnie od trybu minimalna bądź mała, ale już
podczas grania (zwłaszcza na monitorze LCD) ta urasta to rangi może nie
ogromnej, ale zauważalnej na pierwszy rzut oka."

"Podczas gdy NVIDIA z nauczki, jaką dostała po skandalach z
optymalizacjami dla kart GeForce FX, wyciągnęła poważne wnioski, ATI
chyba wykorzystując fakt, iż uwaga w tej materii i tak skupia się na
konkurencie, sama zaczyna iść w niedobrą stronę. W Far Cry i Chronicles
of Riddick bardzo dobrze widać, że z filtrowaniem tekstur Radeon jest w
tyle za GeForce, co jeszcze nie aż tak dawno temu byłoby nie do pomyślenia."

Moim zdaniem czas wielki rzucić w niepamięć stereotypy, zapomnieć nVidii
felerną serię FX (zarówno poprzednie jak i następne karty były zupełnie
udane) i zacząć patrzeć bardziej obiektywnie - wcale już nie jest tak,
że Ati to świeci się jak psu jajca, a nVidia jest ble.





Temat: Wasze ulubione gry:P
Cala seria Command And Conquer : tytul znany kazdemu graczowi RTS. Gra z ktorego Starcraft czerpal garsciami o tym jak powinna wygladac tego typu gra.
Supreme Ruler 2010 - straefia ekonomiczno-polityczno-militarna.Gracz wciela sie w przywodce wybranego państwa. Tak, zgadza sie jest kazde panstwo na swiecie. Ma wplyw na takie czynnosci jak:
- wybor rzadu
- ustalanie podatkow
- drzewo militarne
- zakup technologi
- rozbudowa infrastruktury
- doskonale rozwiazany watek dyplomatyczny, wiele opcji mi.n zwykle akty o nieagresji a nwet miedzynarodowe umowy o ekstradycje wieznow. Praktycznie gra o rzadzeniu wlasnym panstwem
The Operation Art of War
The Operational Art of War vol.1 (TOAW) jest systemem taktyczno-operacyjnym odzwierciedlającym pole bitwy pierwszej połowy XX wieku. W jego ramach możliwe jest zasymulowanie praktycznie każdego rodzaju boju z rzeczonego okresu: pozycyjne walki I-wszej wojny światowej, blitzkrieg, II-giej, po konflikt w Korei. Dzięki temu, że dysponuje się jednostkami od sekcji(*) aż do armii(xxxx) oraz że można skalować teren i wpływać na czas, W Operational Art of War można rozegrać zarówno małą potyczkę jak i wielką bitwę. W tym systemie nie odtwarzasz historii, lecz ją tworzysz. Suplement TOAW vol.2 poszerza możliwości symulacji na kolejne lata, aż po dzień dzisiejszy.Ostateczna wersja tj. COW (Century of Warfare) jest kompilacją wszystkich poprzednich części wraz ze zbiorem scenariuszy + scenariusze prawdopodobne ktore były w planach obu blokow (NATO i Układ Warszawski) przyszłosciowe jak np Połnoc - Południe w wydaniu dzisiejszym. Wiele dodatków, rozszerzeń i scenariuszy świadczy dobitnie o wielkiej popularności systemu wśród miłośników dobrych strategii. Od razu pragnę nadmienić że wielbiciele RTS-ów i tym podobnych nie mają czego tu szukać. TOAW-COW to system dla wymagających taktyków. Odzwierciedlenie realiów pola bitwy na poziomie taktycznym i operacyjnym, to priorytet. Jednostki ukazane są za pomocą znaków taktycznych NATO, co dodatkowo nadaje profesjonalizmu i swoistego "smaku". System TOAW-COW dzięki rozwiązaniu -Play By E-Mail (PBEM) umożliwia toczenie rozgrywek interpersonalnych z udziałem nawet kilku dowódców po każdej ze stron. Mimo upływu lat, TOAW wydaje się być wciąż na topie, o czym świadczy duża ilość uczestników zarejestrowanych i wciąż rejestrujących się na wielu światowych Ladderach. Fakt ten nie dziwi, gdyż system jest wyśmienitym środkiem do pogłębiania wiadomości o sztuce operacyjnej i szlifowaniu umiejętności taktycznych i strategicznych.
Soldier of Fortune 1 i 2
tego tytułu nie ma co przedstawiac. czysta strzelanka z duza iloscia krwi
Americas Army
Gra online, produkt armii USA, swego rodzaju reklamowka i w dodatku darmowa
Sid Meier's Civilization
Klasyk gier, chyba nie trzeba przedstawiac.
Act of War: Direct Action + dodatek High Treasom
Zajebisty RTS z niezlym AI komputera, kampania zajebiscie zrobiona, grafika tez na niezlym poziomi stoi
Splinter Cell ( kazda czesc)
Skradanka, mozna sie poczuc jak szpieg
Far Cry
Strzelanka, calkiem ciekawa. Polecam zagrac. Chociaz koncowka jest spartolona. Zaczyna sie prawie jak lost a pozniej zamienia sie w wyspe doktora Morue
Sudden Strike ( wszytkie czesci), Blitzkrieg 1 i 2 + dodatki oraz Codename Panzers: Phase
One i Two.
Zajebiste strategie gdzie nie buduje sie bazy tylko dostaje wlasne jednostki i nimi trza przeprowadzic operacje na danej mapie. Czasami sie dostaje posilki a czasami nie.



Temat: Israel Kamakawiwo - Somewhere Over The Rainbow
Dzięki wizycie u Przyjaciół miałem ostatnio okazję usłyszeć bardzo miłą dla ucha i serca piosenkę. Jest to pewien mix starego jak świat przeboju z całkowicie nowymi dodatkami pewnego hawajskiego piosenkarza... Naprawdę orginalne, spokojne, zachwycające i godne polecenia...

Israel Kama - Somewhere Over The Rainbow

Somewhere over the rainbow
Way up high,
And the dreams that you dream of
Once in a lullaby.

Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly.
And the dreams that you dream of,
Dreams really do come true.

Someday I'll wish upon a star
And wake up where the clouds are far behind me.
Where troubles melt like lemon drops
High above the chimney tops
That's where you'll find me.

Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly.
And the dreams that you dare to,
oh why, oh why can't I?

well, I see trees of green and red roses too
I watch them bloom for me and for you
And I think to myself what a wonderful world.

I see skies of blue and I see clouds of white
And the bright blessed days I like the dark
And I think to myself what a wonderful world.

The colors of a rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people passing by
I see friends shaking hands sayin' how do you do
They're really sayin' I, I love you.

I hear babies cry and I watch them grow
They'll learn much more than we'll know
And I think to myself what a wonderful world

Someday I'll wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me.
Where troubles melt like lemon drops
High above the chimney tops
That's where you'll find me.

Somewhere over the rainbow
Way up high.
And the dreams that you dare to,
why, oh why can't I?

Liczę na opinie liczne jak deszcz, który padał w ostatnim tygodniu

Zobacz i posłuchaj

Posłuchaj

Przy okazji kilka słów o wykonawcy, notabene bardzo ciekawej postaci:
Israel "Bruddah Iz" Kamakawiwo`ole (ur. 20 maja 1959 - 26 czerwca 1997) był popularnym hawajskim muzykiem. Urodził się i mieszkał na Hawajach. Zmarł w wieku 38 lat, pośrednio z powodu monstrualnej otyłości i związanymi z tym chorobami układu oddechowego.

Stał się popularny poza Hawajami dzięki wydanemu w 1993 roku albumowi "Facing Future". Przebój, który się na niej znalazł "Somewhere Over the Rainbow / What a Wonderful World", został użyty w kilku filmach (np.: "Meet Joe Black"), programach telewizyjnych oraz reklamach. Kamakawiwo`ole był często nazywany "Łagodnym Olbrzymem", z powodu swojego pogodnego usposobienia. Znany był z miłości do Hawajów i jego mieszkańców.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Linki