Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Fame Sława
Temat: BLUESOWY DORADCA - czasem płytowy
WITAM
Dziś pora na szczegóły. Rozpoczniemy od części:
I. GITARZYŚCI.
1. B.B.KING
Powszechnie uznawany, że JEST CAŁY BLUESEM.
Jego muzyczna droga wiedzie od DELTY aż do LAS VEGAS.
To on wprowadził bluesa na salony i jest jego jednoznaczną i rozpoznawalną ikoną. Był TRZY razy w Polsce! Charakterystyczna gitara o niepodrabialnym wibrato. Gra na gitarze TYLKO wtedy ...kiedy nie śpiewa.
KRÓL BLUESA
Typy amerykańskie:
-KING OF THE BLUES-MCA=4CD
Box zawierający jego nagrania z lat 1949 do 1991.
CD-1. zawiera 26 utworów - pierwszy singiel z 1949r.-"Miss Martha King" (Bullet Records); osiem utworów z singli nagranych dla filli Modern Records-czyli RPM i Kent w tym takie KLASYKI jak "3 O`Clock Blues";"She`s Dynamite";"Everyday I Have The Blues";"Rock Me Baby" czy "You Upset Me Baby"-pochodzące z lat 1951 do 1961; pięć utworów z pierwszego longplaya dla firmy ABC Paramount o tytule "Mr.Blues" z 1962r. a poostałe pochodzą z singli i longplayi z lat 1963 do 1966
CD-2. przynosi 16 nagrań z lat 1966 do 1969 z singli i longplayów, studyjne i koncertowe w tym takie hity jak "Sweet Sixteen";"Lucille";"Why I Sing The Blues";"Please Accept My Love" czy "So Excited".
CD-3. przynosi 16 nagrań z lat 1969 do 1975 z singli i longplayów w tym słynny "Hummingbird";"Confessin` The Blues";"Ghetto Woman" czy "Ain`t Nobody Home".
CD-4. przynosi 19 nagrań z lat 1976 do 1991 w tym takie przeboje jak "Let The Good Times Roll";"Caldonia";"Darlin` You Know I Live You" czy "When Love Comes To Town" wykonany z zespołem U2 czy "Since I Met You Baby" z Gary Moorem.
WSZYSTKIE CZTERY płyty przynoszą prawie ok.78 minut MUZYKI B.B.Kinga.
Wydane zostały przez MCA w 1992r. Zapakowane we wzdłużnym pudełku przynoszą też 72 stronicową książkę ze szkicem nagraniowej kariery B.B.Kinga, jego obszernym wywiadem (dotyczącym jego poglądów na muzykę i jego dokonania) oraz szczegółowym opisem zawartych tu nagrań.
Dla początkujących i zawaansowanych ZNAKOMITE i POZNAWCZE wydawnictwo! Wszystko co trzeba znać - w jednym wydawnictwie.
Dla smakoszy, ze względu na kilkanaście singli i nagrań, których nigdzie nie można było zdobyć.. SUPER!
- LIVE AT THE REGAL
Koncert z 21 listopada 1964r. w teatrze Regal w Chicago. NAJSŁYNNIEJSZY i uważany powszechnie za NAJPOPULARNIEJSZY BLUESOWY KONCERT w ubiegłym wieku. Same hiciory i niesamowita interreakcja między Kingiem a publicznością. TOUR De FORCE KRÓLA BLUESA.
Wydanie MCA i tylko niecałe 35 minut - warte jednak każdych pieniędzy!
- BLUES IS KING
Koncert z 5 listopada 1966r. w Chicago w małym klubie, brzmieniowo nie tak super jak w/w płyta, trudniejszy do zdobycia - przez wielu fanów Kinga uznawany za NAJLEPSZY KONCERT KRÓLA, lepszy niż ten z Regal ( to samo twierdzi krytyka muzyczna!)
Wydanie MCA - niecałe 45 minut najwyższych lotów muzyki z oklaskami.
- The BEST OF B.B.KING volume 1 (Flair/Virgin) zawierający materiał muzyczny z lat 50-tych (głównie z singli i kilku longplayi), którego nie ma na w/w 4 CD Boxie.
MOŻNA GO SOBIE DAROWAĆ, gdyż pojawiły się przez ostatnie 10 lat LEPSZE WYDAWNICTWA z tego okresu wydane przez europejski ACE Records!
Ale o tym w innym odcinku.
PONADTO zwracam uwagę bluesfanów że:
Amerykańska Akademia Bluesa od roku 1982 wprowadza też (oprócz konkretnych MUZYKÓW ) do Przedsionka Sławy (HALL Of FAME) nagrania bluesowe-w tym kompletne albumy (Longplaye/CD) jako KLASYCZNE NAGRANIE BLUESA. Są tam DWA albymy KRÓLA
- LIVE AT THE REGAL - j/w. - wprowadzony w 1983r
- LIVE IN THE COOK COUNTY JAIL - wprowadzony w 2002r. - nagrany w tym chicagowskim więzieniu 10 listopada 1970r. zawierający 8 najsłynniejszych wcześniej utworów w tym nowy (wtedy!) - "The Thrill Is Gone".
NIEZWYKLE GODNY POLECENIA KONCERT.
BLUESBIRD
Temat: Aleja gwiazd
Łódzka Aleja Gwiazd
Ulica Piotrkowska, obrośnięta mitologią oś komunikacyjna Łodzi, od paru lat ma swoją Aleję Gwiazd. Na odcinku między ulicą 6 Sierpnia a Pasażem Rubinsteina (a w przyszłości ulicą Andrzeja Struga) depczemy nie tylko kostkę brukową, ale także przeszło trzydzieści gwiazd poświęconym aktorom, reżyserom, operatorom, scenografom i kompozytorom.
Pomysłodawcą Alei jest Jan Machulski, który w ten sposób postanowił uczcić 50-lecie Szkoły Filmowej w Łodzi. Pierwsza gwiazda – Andrzeja Seweryna – pojawiła się w lutym 1998 roku. 16 października tego samego roku odsłonięto ich aż 18. Projektodawcą brązowych gwiazd jest Andrzej Pągowski. Za każdym razem impreza odsłonięcia wygląda trochę inaczej, np. w odsłonięciu gwiazdy Stefana Jaracza obok członków jego rodziny (Mikołaj Radwan, znany z serialu Tata, a Marcin powiedział) brał udział prezydent Kwaśniewski.
Łódzka Aleja Gwiazd to prawdziwie demokratyczne miejsce, miesza się tu kultura wysoka i masowa, obok siebie znajdują się gwiazdy skrzące dziś najjaśniejszym blaskiem i te, o których pamiętają nieliczni. Świecą gwiazdy Cezarego Pazury, Marka Kondrata czy ostatnio uhonorowanego Gustawa Holoubka. Obok nich gwiazdy twórców już nie żyjących, ale obecnych w naszej pamięci. Kto orientuje się w historii kina i teatru, na pewno przystanie przy gwieździe Jadwigi Andrzejewskiej czy Stefana Jaracza. Dla filmoznawców, których w Łodzi nie brakuje, wiele znaczy gwiazda Jerzego Toeplitza, autora wielotomowej „Historii filmu powszechnego”.
Łodzianie w pośpiechu codzienności nie zwracają uwagi na to, po czym depczą. Ale Aleja Gwiazd żyje własnym życiem, tak jak hollywoodzka Walk of Fame. To, co je różni, to przede wszystkim podejście do pomników w Europie i Ameryce. W Hollywood w rocznicę tragicznej śmierci Johna Lenona zbierają się tłumy rozhisteryzowanych fanów przy gwieździe The Beatles. Na Piotrkowskiej nikt się nie modli i nie wylewa łez przed niczyją gwiazdą.
To co wspólne, to w pełni demokratyczny sposób zgłaszania i nominowania gwiazd. Każdy może zgłosić swoją propozycję. Czytelne i klarowne są też kryteria oceny. Zarówno w Łodzi, jak i w USA nominowany musi wykazać się zawodowym profesjonalizmem, obecnością na szczytach popularności od co najmniej pięciu lat, pewną wrażliwością społeczną oraz musi zagwarantować, że weźmie udział w ceremonii odsłonięcia swojej gwiazdy. Jednak to, czyja kandydatura poddawana jest głosowaniu wynika w głównej mierze z wyboru wielbicieli talentu danej gwiazdy.
Kapituła Alei Gwiazd w Łodzi spotyka się kilka razy do roku rozpatrując kandydatury zgłaszane przez osoby prywatne, firmy czy instytucje kulturalne. Nagrodzone zostają te kandydatury, które mogą poszczycić się poważnym dorobkiem artystycznym. Nie nagradza się jednorazowych, choćby najbardziej spektakularnych sukcesów. W przypadku młodych artystów Kapituła zostawia sobie czas do namysłu, odnotowuje zgłoszoną kandydaturę, zachowuje w (życzliwej …) pamięci i rozpatruje w późniejszym terminie. Kapituła odpowiada listownie każdemu zgłaszającemu.
Jedna gwiazda kosztuje 4 800 złotych, sumę tę pokrywają w całości sponsorzy. To pewnie kolejny z powodów, dla którego nie ma na Piotrkowskiej gwiazd twórców zbyt młodych, którzy nie zapisali się w naszej (i sponsorów) świadomości w sposób trwały.
Walk of Farne, czyli Aleja Sławy, znajduje się po obu stronach Hollywood Bouleyard od Gower do La Brea oraz po obu stronach Vine Street od Yucca do Sunset. Pierwsza uroczystość odbyła się tam 9 lutego 1960 roku. Odsłonięto wówczas gwiazdę aktorki Joanne Woodward. Przygotowano miejsce na 2500 gwiazd. Do chwili obecnej jest ich nieco ponad 2100. Aleją administruje Hollywood Chamber of Commerce, szefem komitetu Alei jest od roku 1980 Johnny Grant. Nie ma sensu wymieniać, czyje gwiazdy tam się znajdują …
Strona parzysta Piotrkowskiej: Jerzy Toeplitz (twórca szkoły filmowej), reżyserzy: Krzysztof Kieślowski, Roman Polański, Krzysztof Zanussi, Wojciech Jerzy Has, Jerzy Kawalerowicz, Andrzej Wajda, Juliusz Machulski, Agnieszka Holland, Jerzy Hoffman i Zbigniew Rybczyński, kompozytor Wojciech Kilar oraz operatorzy Witold Sobociński i Stanisław WohI.
Po stronie nieparzystej aktorzy: Gustaw Holoubek, Franciszek Pieczka, Krzysztof Kowalewski, Marek Kondrat, Pola Negri, Beata Tyszkiewicz, Krystyna Janda, Jadwiga Andrzejewska, Cezary Pazura, Tadeusz Łomnicki, Janusz Gajos, Jan Machulski, Wojciech Pszoniak, Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn, Zbigniew Cybulski, Bogumił Kobiela, Stefan Jaracz.
Maciej Kostro
„Ziemia Łódzka” nr 11 (15), grudzień 2001
artukuł pochodzi z 2001 roku, dlatego nie ma tu jeszcze wszystkich nazwisk z Alei Gwiazd, ale z czasem to uzupełnię - chyba że ktoś mi pomoże
Temat: Tornado of Souls
Orginalny tekst
This morning I made the call
The one that ends it all
Hanging up I wanted to cry
But damn it this well's gone dry
Not for the money, not for the fame
Not for the power, just no more games
But now I'm safe in the eye of tornado
I can't replace the lies that let a thousand days go
No more living trapped inside, in her way I'll surely die
In the eye of the tornado, blow me away
You'll grow to loathe my name
You'll hate me just the same
You won't need your breath
And soon you'll meet your death
Not from the years, not from the use
Not from the tears, just self abuse
Who's to say what's for me to say?
Who's to say what's for me to be?
Who's to say what's for me to do?
Cause a big nothing it'll be for me
The land of opportunity
The golden chance for me
My future looks so bright
Now, I think I've seen the light
Can't say what's on my mind
Can't do what I really feel
In this bed I made for me
Is where I sleep, I really feel
I warn you of the fate, proven true too late
Your tongue twist perverse, come drink now of this curse
And now I fill your brain, I spin you round again
My poison fills your head as I tuck you into bed
You feel my fingertips, you won't forget my lips
You'll feel my cold breath; it's the kiss of death
Tłumaczenie
Tego rana odbyłem rozmowę
Tą która kończy to wszystko
Rozłączając się chciałem płakać
Ale, cholera to źródło już wyschło
Nie dla pieniędzy i nie dla sławy
Nie dla potęgi, tylko żadnych gier
Lecz jestem bezpieczny w oku cyklonu
Nie zastąpię kłamstw tysiąca dni
W środku nie ma już życia, razem z nią na pewno zginę
W oku cyklonu, przepędź mnie
Nauczysz się nie znosić mojego imienia
Znienawidzisz mnie tak samo
Nie będziesz potrzebować oddechu
I wkrótce spotkasz swoją śmierć
Nie przez lata, nie przez zużycie
Nie przez łzy, tylko samozniszczenie
Lecz jestem bezpieczny w oku cyklonu
Nie zastąpię kłamstw tysiąca dni
W środku nie ma już życia, razem z nią na pewno zginę
W oku cyklonu, przepędź mnie
Kto powie, co powinienem mówić
Kto powie, czym powinienem być
Kto powie, co powinienem zrobić
Bo wielkie nic zostanie dla mnie
Rzeka możliwości
Złota szansa dla mnie
Moja przyszłość tak jasna
Myślę że widzę teraz światło
Nie powiem co myślę
Nie zrobię, co czuję
W tym łóżku które sobie zrobiłem
właśnie tu śpię naprawdę czuję
Ostrzegam cię o przeznaczeniu, objawionym zbyt późno
Twój język wije się uparcie, zasmakuje teraz w tej klątwie
Teraz wypełnię twój umysł, zawrócę w głowie
Trucizna wypełni twój umysł gdy ułożę cię do łóżka
Poczujesz moje paznokcie, nie zapomnisz moich ust
Poczujesz mój zimny oddech, oto pocałunek śmierci
Temat: Break Dance
Pierwszy taniec dowolny czyli tzw. Freestyle dance wylansował pod koniec lat sześćdziesiątych James Brown, który promując podczas telewizyjnych show i koncertów swoją debiutancką płytę “The Good Foot” wykonywał wygibasy dzięki, którym później stał się sławny. Taniec ten szybko znalazł naśladowców i w tętniących jeszcze wtedy prywatkowym życiem gettach zaczęto tańczyć Good Foot. Good Foot zaczął się naturalnie rozwijać na domowych imprezach w czarnym Harlemie a przede wszystkim w Bronxie. Ponieważ był to taniec oparty zasadniczo na improwizacji: zaczęły powstawać pierwsze figury: drops i spins. Kolejnym etapem było powstawanie pracy nóg czyli footwork i podstawowe figury gimnastyczne, ponieważ nowe elementy dodali tancerze z Brooklynu, potomka goot foota nazwano Brooklyn rock co w wersji późniejszej dało Uprocking. Gdy pierwsze ruchy zostały ustalone przyszedł czas na style i pierwsze elementy ideologii, których reprezentantami były ekipy : Nigger Twins, Clark Kent, Zulu Kings.
ZULU
Do połowy lat siedemdziesiątych zaangażowani byli w tworzenie kultury wyłącznie czarni tancerze, ci jednak, zainteresowani bardziej samą rytmiką, niż nowymi technikami tańca, oddali pod koniec dekady pałeczkę tancerzom pochodzenia puertorikańskiego, którzy wytyczyli dalszą drogę. W 1978 roku JO-JO, b-boy z NY, założył Rocksteady Crew, w którym tańczył wraz z Jimmim Lee. To właśnie oni zainspirowani wschodnimi sztukami walki, a w szczególności ci kung-fu prezentowanym w popularnych wtedy filmach z Brucem Lee, wymyślili pierwsze power moves między innymi wiatraki (windmills). Złotym wiekiem b-boyingu czy jak kto woli Break Danceu były lata osiemdziesiąte. Popularność rosła dzięki filmom z udziałem ówczesnych sław Rocksteady: Crazy Legs, Prince Ken Swift, Baby Love, Kuriaki i Dose. Jak również ludzie z NY City Breakers: Kid Nice, Powerful Pexter, Flip Rock i Magnificent Force, światową sławę zdobyły: Wild Style, (1982), StyleWars, Flash Dance (1983), pod koniec lat osiemdziesiątych popularność, choć nie tak dużą, zdobył Breakin, Breakin 2 i Beat Street. Beat Street zawiera legendarną już dla dzisiejszego Hip-Hopu scenę bitwy pomiędzy NY City Breakers i Rocksteady Crew. Film pokazuje prawdziwe fakty z życia ludzi należących do tych jak, że kultowych grup. Martwy sezon dla Break Dancu przyszedł po 1986 roku, media potraktowały temat jak tymczasową modę i Break zniknął z piedestału.
ZULU
Było to bolesne dla zaawansowanych tancerzy, których ambicją było zdobyć jak największy rozgłos nie tylko wśród publiki zaangażowanej w subkulturę. Wtedy to tancerze wierni kulturze a zarazem idei zdobywania fame’u stworzyli słynne Geetoriginal, ekipę, której zadaniem i celem było upowszechnienie Break’a w kręgach kultury masowej. Członkowie tej grupy wystąpili przed prezydentem Reaganem w Kennedy Center na Viena Dance Festival i w Theatry Jean Vilar w Paryżu. Niektórzy tancerze zajmowali się również choreografię do musicali na Broadwayu. Break Dance odżył dopiero na początku lat dziewięćdziesiątych za sprawą zaangażowanych tancerzy w NY, L.A., Wielkiej Brytanii, we Włoszech a przede wszystkim w Tokio, gdzie powstały odłamy Rocksteady Crew. Ówcześnie najbardziej kreatywną sceną w Break’u była scena japońska na której królują RSC Tokyo prowadzone przez weteranów hip-hop Crazy-A i Electrick Truble, w którego podstawowy skład wchodził Yokoi, Masan Q i Shohei. W stanach prawdziwe oblicze Break Dance odsłania się kilka razy do roku w organizowanych przez weteranów imprezach takich jak: Rocksteady Anniwersary czy B.BOY Summit.
Temat: Śpiewnik ;)
Co wy na to, żeby założyć "śpiewnik", czyli teksty piosenek śpiewanych przez Nasze Słońce na koncertach ?? Znalazły by się tu teksty z Idola, koncertów w Łomiankach, Toruniu itd + później autorskie piosenki ... Na poczatek zamieszczam If I ain't got you + tłumaczenie. I mam nadzieję, ze nie tylko ja będe ten śpiewnik tworzyć
If I ain't got you
Some people live for the fortune
some people live just for the fame
Some people live for the power
some people live just to play the game
Some people think that the physical things define what’s within
and I’ve been there before
but that life’s a bore
so full of the superficial.
Some people want it all
but I don’t want nothing at all
if I ain't you baby,
if I ain't got you baby,
some people want diamond rings
some just want everything,
but everything means nothing
if I ain’t got you. yeahhh
Some people search for a fountain,
promises forever young.
Some people need three-dozen roses
and that’s the only way to prove you love them,
hand me the world on a silver platter
and what would it mean
with no one to share
with no one who truly cares for me.
But some people want it all
but I don’t want nothing at all
if It ain’t you baby,
if I ain’t got you baby,
some people want diamond rings
some just want everything,
but everything means nothing
if I ain’t got you.
But some people want it all
but I don’t want nothing at all
if It ain’t you baby,
if I ain’t got you baby,
some people want diamond rings
some just want everything,
but everything means nothing
if I ain’t got you. yeah.
If I ain’t got you with me baby ,ohh
nothing in this whole wide world don’t mean a thing
if I ain’t got you with me baby.
Jeśli nie mam ciebie
Niektórzy żyją dla majątku
Niektórzy żyją tylko dla sławy
Niektórzy żyją dla władzy
Niektórzy żyją tylko, aby grać
Niektórzy myślą, że fizyczne przedmioty
Wyznaczają, co jest wewnątrz
I byłam tam wcześniej
Ale takie życie to nuda
Tak pełne powierzchowności
Niektórzy tego chcą
Ale ja nie chcę niczego
Jeśli to nie jesteś ty, kochanie
Jeśli nie mam ciebie, kochanie
Niektórzy chcą diamentowych pierścionków
Niektórzy po prostu chcą wszystkiego
Ale wszystko nie znaczy nic,
jeśli nie mam ciebie
Niektórzy szukają fontanny(?)
Obietnic wiecznie żywych
Niektórzy potrzebują trzech tuzinów róż
To jedyna droga, aby udowodnić im swą miłość
Podaj mi świat na srebrnej tacy
I co by to znaczyło
Nikogo do podzielenia się
Nikogo, kto by prawdziwie się o mnie troszczył
Ale niektórzy tego chcą
Ale ja nie chcę niczego
Jeśli to nie jesteś ty, kochanie
Jeśli nie mam ciebie, kochanie
Niektórzy chcą diamentowych pierścionków
Niektórzy po prostu chcą wszystkiego
Ale wszystko nie znaczy nic,
jeśli nie mam ciebie
Ale niektórzy tego chcą
Ale ja nie chcę niczego
Jeśli to nie jesteś ty, kochanie
Jeśli nie mam ciebie, kochanie
Niektórzy chcą diamentowych pierścionków
Niektórzy po prostu chcą wszystkiego
Ale wszystko nie znaczy nic,
jeśli nie mam ciebie
Jeśli nie mam ciebie przy sobie
Nic na tym całym szerokim świecie nie ma znaczenia
Jeśli nie mam ciebie przy sobie
Temat: Immortalize
Immortalize czyli unieśmiertelniać....
Kiedy byłam zmęczona całym dniem,
próbowałam utrwalić moje sny,
przyzwyczajenie płaczu całą noc prowadzi to z moją zgodą.
i potem nigdy nie usnęłam,
bo ty jesteś tu nadal,
i jak widmo światła,
twoje serce jest złamane i ciemne.
Więc noc jest tak długa,
by utrzymać cię i słuchać wszystkich tych piosenek,
więc jeśli to Cię obchodzi choć troszkę,
twoje oczy nigdy nie będą puste tu.
Tylko smutne życie ze złamanym sercem,
jak obłąkane światła,
pali wszystkie walki,
więc ja tylko zamierzałam być sama,
i nigdy więcej czuć takiego chłodu.
Za dużo świateł w nocy,
zaciemniło wszystkie gwiazdy,
trzymają te słowa ponad prawdą, na zawsze dlaczego nie,
więc ja mam coś do wykrzyczenia,
więc ja mam coś do powiedzenia.
Jestem tylko smutnym życiem z bijącym sercem,
jak spadające gwiazdy,
podnoszę się by żyć bez sławy,
więc jeśli może zacznę wszytko od początku,
i spróbuję znaleźć moje uczucie poniżej kłamstw,
moje oczy nie będą puste i smutne.
Więc noc jest tak długa,
by utrzymać cię i słuchać wszystkich tych piosenek,
więc jeśli to cie obchodzi choć troszkę,
twoje oczy nigdy nie będą puste tu.
Za wysoko wzlatywałam,
by spaść i potem,
podnieść się z podłogi,
Za dużo razy wzlatywałam,
by spaść i potem,
moje oczy nadal były puste tu.
and in English
when I was so tired of all the day,
I try to fix my dreams.
a custom of cry all night leads this with my agree,
and after I never fall asleep,
cause you are still here,
and like a phantom of light,
your heart is breaking and dark.
Well night is so long,
to keep you and listen all this songs,
well if you matter a little bit,
your eyes will never be vacant here.
Just a sad life with broken heart,
like a madness lights,
burn all the fights,
well I just meant be alone,
and never ever feel so cold.
Too much of lights in the night,
darkened all the stars,
keeps this words over true, for ever why not.
well I've got something to scream,
well I've got something to say,
I'm just a sad life with beating heart,
like falling stars,
I pick up to life without fame.
well if I maybe starts all again,
and I try to find my feeling underneath lies,
my eyes won't be vacant and sad.
Well night is so long,
to keep you and listen all this songs,
well if you matter a little bit,
your eyes will never be vacant here.
Too high I've been flew up,
to fall down and then,
pick up from the floor,
Too many times I've been flew up,
to fall down and then,
my eyes were still vacant here.
No więc tak po primo czuję się dojrzalsza, a jeśli ja czuję się dojrzalsza to moje piosenki dojrzewają, więc uważam że sa odrobine lepsze od poprzednich.
KISSY
Temat: Rafał Kamiński ""Roofi"" - finalista programu
Wszystko o Rafale Kamińskim!
Z lekkim dystansem, bystry. Jest instruktorem. Porusza się z wyjątkową lekkością - jak kot. I jest to bardziej dziki kot, aniżeli kanapowiec:)
1. Czy masz swoją ksywkę albo pseudonim artystyczny?
Roofi.
2. Ile miałeś/aś lat gdy zacząłeś/aś tańczyć?
16.
3. Na pewno ciężko pracowałeś/aś na swoje obecne umiejętności, czy kiedykolwiek pobierałeś/aś lekcje tańca lub trenowałeś/aś? Jeśli tak, to opowiedz o tym.
Na początku trenowałem break dance wraz z moja ekipą, nie mieliśmy wtedy instruktora, uczyliśmy się sami od siebie. Lekcje zacząlem pobierać jakieś 4 lata temu w stylu hip-hop video dance u Jay’a. Potem już często korzystałem z różnych warsztatów tanecznych organizowanych np. przez Egurrola Dance Studio. Byłem też w Londynie na zajęciach w Pineapple Dance Studios. Te są najważniejsze.
4. Jeśli miałbyś/miałabyś określić swój styl tańca, jakbyś go nazwał/a?
JFH (Jazz, Funky, Hip Hop).
5. Dlaczego akurat taniec? Co czujesz kiedy tańczysz? Co takiego wyjątkowego jest w tańcu?
Dlatego taniec bo tak wyszło. Kiedy tańczę odczuwam satysfakcję. Taniec sam w sobie jest wyjątkowy, to że można wyrażać siebie poprzez ruch.
6. Czy taniec to Twoja jedyna pasja? Jakie inne talenty i hobby posiadasz?
Zajmuję się tylko tańcem.
7. Kto jest Twoim idolem, mistrzem, wzorem do naśladowania? Czy masz ulubionego tancerza/choreografa, którego taniec podziwiasz?
Marty Kudelka, JP San Pedro, Daniel Lee, Peter Francis, Disco Gomez, Kimberly Taylor, Ryan Chappel, John Graham, Jermaine Brown, Wade Robson, Anthony Kaye, Bobby Newberry, Blake McGrath…
8. Czy masz na swoim koncie jakieś profesjonalne występy? Role w musicalach, pracę w teatrze, występy w teledyskach? Pochwal się
Udział w spektaklu „12 Ławek”, musicalu „Fame”, widowisku międzynarodowym „Wichry”, spektaklu „Morosophus”, występ z zespołem Afromental na festiwalu Top Trendy…
9. Czy ktoś z Twoich bliskich/rodziny również tańczy zawodowo/profesjonalnie?
Nie.
10. Jakie jest Twoje niezapomniane wydarzenie, największe przeżycie związane z tańcem?
Premiera spektaklu „12 Ławek” - pierwszy profesjonalny występ.
11. Jakie oczekiwania/nadzieje wiążesz ze swoim udziałem w programie YCD? Na pewno chcesz wygrać…. Ale jakich jeszcze rezultatów oczekujesz po występie w tym programie?
Sława, zaistnienie mojej osoby dla szerszej publiczności jako dobry zawodowy tancerz.
12. Gdzie chciałbyś być za 10 lat i co chciałbyś robić?
Nie mam pojęcia gdzie chce być za 10 lat. Ale na pewno chce tańczyć i nadal aktywnie działać w tej dziedzinie.
13. Twoje motto życiowe?
JSTS czyli Jak StaŁ, Tak Sr..Ł.
14. Trzy życzenia do złotej rybki?
Być zawsze w dobrej formie,
dużo zarabiać,
być sławnym.
13. Jakiej muzyki słuchasz i do jakiej muzyki uwielbiasz tańczyć?
Słucham Pop, R’n’B, Hip Hop i do takiej uwielbiam tańczyć.
*skopiowane z oficjalnej strony You Can Dance
Temat: Ciekawostki dotyczące Michaela
W 2006 roku podczas gali Światowych Nagród Muzycznych otrzymał nagrodę Diamond Award dla artysty który sprzedał w swojej karierze ponad 100 milionów płyt.
Dla uczczenia 30 rocznicy solowej kariery Michaela Jacksona i wpisania go do Rock And Rollowego Salonu Sławy, w październiku 2001 roku ukazały się nowe wersje jego czterech najsłynniejszych albumów. Są to: "Off The Wall", "Thiller", "Bad" i "Dangerous".
Za swą działalność humanitarną jest notowany w Księdze Rekordów Guinnessa. Został również dwukrotnie (w roku 1992 oraz 2003) nominowany do Pokojowej Nagrody Nobla.
Zagrał w teledysku Eddiego Murphyego do piosenki "Whatzupwitu" a także z Paulem McCartneyem w "Say, Say, Say" Ponadto zaśpiewał na płycie Paul'a - "Pipes of Peace"
W 1980 roku nakręcił reklamówke dla Pepsi.
Jest synem Katherine Jackson i Joe'ego Jacksona.
W 2000 roku artysta otrzymał specjalną "Światową Nagrodę Muzyczną - Artysta Millenium".
Zajął 6 miejsce na liście ogłoszonej przez magazyn "Globe" na najbardziej skandalizujące gwiazdy 2004 roku.
Najlepiej sprzedającym się albumem w historii muzyki jest "Thriller" Michaela Jacksona, który znalazł ponad 46 milionów nabywców na całym świecie. Drugim albumem na liście jest... "Dangerous", a trzecim... "Bad" Michaela Jacksona, z których obydwa rozeszły się w ponad 30 milionach kopii każdy.
Ma bardzo liczne, uzdolnione wokalnie, rodzeństwo: Rebbie Jackson, Jackie Jackson, Tito Jackson, Jermaine Jackson, LaToya Jackson, Marlon Jackson, Randy Jackson i Janet Jackson.
W roku 1984 zdobył 8 statuetek Grammy. Do dzisiaj nikt nawet nie zbliżył się do tego rekordu.
Wspólnie z Lionelem Richie napisał przebój "We are the World", z którego dochód przeznaczony był na walkę z biedą w Afryce.
Był najmłodszym w historii artystą, którego utwór znalazł się na szczycie Billboardu, uważanego za najważniejszą w Stanach Zjednoczonych.
Był świadkiem Jehowy.
Ma 178 cm wzrostu.
Macaulay Culkin jest ojcem chrzestnym pierwszego dziecka Jacksona.
Jest właścicielem praw do 251 piosenek grupy "The Beatles".
Dwukrotnie trafił do Rock and Roll Hall of Fame. Najpierw w 1997 roku jako członek grupy The Jackson 5, następnie w 2001 jako artysta solowy.
W maju 1984 roku otrzmał Presidential Humanitarian Award z rąk prezydenta USA Ronalda Reagana za wkład w rządową kampanię przeciwko jeździe samochodem pod wpływem alkoholu.
Utwór 'Bad' z płyty o tej samej nazwie, Michael miał nagrywać na początku razem z innym artystą - Princem. Jednak oboje nie potrafili dojść do porozumienia - Prince chciał zrobić nagranie mroczne i wulgarne, natomiast Jackson zupełnie na odwrót. Skończyło się na tym że Prince wycofał się z projektu i Michael zrealizował go samodzielnie.
Jest ojcem chrzestnym Michaela Gibba, syna członka zespołu 'Bee Gees' Barry'ego Gibba.
Jest pierwszym artystą, którego 4 utwory z jednego albumu ("Off the Wall") znalazły się w pierwszej dziesiątce na liście notowań Billboardu.
Choroba na którą zapadł Michael i która doprowadziła do utraty pigmentu jego skóry nazywa się "vitiligo" (pol. bielactwo).
Pierwszy i jedyny artysta, którego 7 utworów z jednej płyty ("Thriller") znalazło się na liście 10 najlepszych hitów w USA.
W roku 2003 został drugi raz oskarżony o molestowanie nieletnich. W 2005 r. sąd uznał Jacksona niewinnym.
Ma ośmioro rodzeństwa: Rebbie Jackson, Jackie Jackson, Tito Jackson, Jermaine Jackson, LaToya Jackson, Marlon Jackson, Randy Jackson i Janet Jackson.
Najlepiej sprzedającym się albumem w historii muzyki jest "Thriller" Michaela Jacksona, który znalazł ponad 46 milionów nabywców na całym świecie.
Uzyskał dyplom szkoły średniej.
W latach (1969-1970) gwiazdor uczęszczał do Garden Street Elementary School w Los Angeles.
TO DLA NIEWIEDZĄCYCH
Temat: My Chemical Romance - I Never Told You... (txt + tłum)
I Never Told You What I Do For A Living
Stay out of the light
Or the photograph that I gave you
You can say a prayer if you need to
Or just get in line and I'll grieve you
Can I meet you, alone
Another night and I'll see you
Another night and I'll be you
Some other way to continue
To hide my face
[Chorus:]
Another knife in my hands
A stain that never comes off the sheets
Clean me off
I'm so dirty babe
The kind of dirty where the water never cleans off the clothes
I keep a book of the names and those
Only go so far 'til you bury them
So deep and down we go
Touched by angels, though I fall out of grace
I did it all so maybe I'd live this every day
[Chorus:]
Another knife in my hands
A stain that never comes off the sheets
Clean me off
I'm so dirty babe
It ain't the money and it sure as hell ain't just for the fame
It's for the bodies I claim and lose
Only go so far 'til you bury them
So deep and down we go
Down
And down we go
And down we go
And down we go
And we all fall down
I tried
I tried
And we'll all dance alone to the tune of your death
We'll love again, we'll laugh again
And it's better off this way
And never again, and never again
They gave us two shots to the back of the head
And we're all dead now.
Well never again, and never again
They gave us two shots to the back of the head
And we're all dead now.
Well I tried
One more night
One more night
well I'm laughin' out, cryin' out, laughin' out loud
I tried, well I tried, well I tried,
'Cause I tried, but I lied
I lied
I tried
I tried
I tried, well
And we'll love again, we'll laugh again
We'll cry again and we'll dance again
And it's better off this way
So much better off this way
I can't clean the blood off the sheets in my bed
And never again, and never again
They gave us two shots to the back of the head
And we're all dead now
Nigdy nie powiedziałem ci, co robię dla życia
Stań poza światłem
Lub na fotografii, którą ci dałem
Możesz zmówić modlitwę, jeśli tego potrzebujesz
Lub ustawić się w kolejce, będę rozpaczać po tobie
Mogę spotkać cię, samotną
Pewnej nocy zobaczę cię
Pewnej nocy będę z tobą
Jakaś inna droga by kontynuować
By schować moją twarz.
Jakiś nóż w mojej dłoni
Plama, która nigdy nie zejdzie
Wyczyść mnie
Jestem taki brudny, kochanie
Rodzaj brudu, którego nigdy nie usunie woda z ubrania
Który zasłaniam książką z imionami.
Tylko odejdź daleko, pochowam ich
Tak głęboko, idziemy w dół.
Dotknięty przez anioły, chociaż upadłem z gracją
Zrobiłem to wszystko, więc może żyje tym codziennie.
Jakiś nóż w mojej dłoni
Plama, która nigdy nie zejdzie
Wyczyść mnie
Jestem taki brudny, kochanie
To nie są pieniądze i rzeczywiście to cholernie niesprawiedliwe dla sławy
To dla ciał, które żądam i gubię.
Tylko odejdź daleko, pochowam ich
Tak głęboko, idziemy w dół.
Dół
Idziemy w dół
Idziemy w dół
Idziemy w dół
Spadamy w dół.
Jestem zmęczony
Jestem zmęczony.
Wszyscy zatańczymy samotnie dla czci twojej śmierci
Będziemy znów kochać, będziemy znów się śmiać
I nigdy więcej, nigdy więcej
Przyjęli dwa strzały w tył głowy
I teraz wszyscy umrzemy.
Więc nigdy więcej, nigdy więcej
Przyjęli dwa strzały w tył głowy
I teraz wszyscy umrzemy.
Jestem zmęczony
Którejś nocy
Którejś nocy
Więc śmiałem się, płakałem, śmiałem się głośno
Jestem zmęczony, więc jestem zmęczony, jestem zmęczony
Jestem zmęczony, bo skłamałem
Skłamałem.
Jestem zmęczony
Jestem zmęczony
Jestem zmęczony, więc
I będziemy znów kochać, będziemy znów się śmiać
Będziemy znów płakać, będziemy znów tańczyć
To jest najlepsza z droga
Tak bardzo lepsza droga
Nie mogę zmyć krwi po strzałach w moim łóżku.
Więc nigdy więcej, nigdy więcej
Przyjęli dwa strzały w tył głowy
I teraz wszyscy umrzemy.
Temat: ROOFI
Z lekkim dystansem, bystry. Jest instruktorem. Porusza się z wyjątkową lekkością - jak kot. I jest to bardziej dziki kot, aniżeli kanapowiec:)
1. Czy masz swoją ksywkę albo pseudonim artystyczny?
Roofi.
2. Ile miałeś/aś lat gdy zacząłeś/aś tańczyć?
16.
3. Na pewno ciężko pracowałeś/aś na swoje obecne umiejętności, czy kiedykolwiek pobierałeś/aś lekcje tańca lub trenowałeś/aś? Jeśli tak, to opowiedz o tym.
Na początku trenowałem break dance wraz z moja ekipą, nie mieliśmy wtedy instruktora, uczyliśmy się sami od siebie. Lekcje zacząlem pobierać jakieś 4 lata temu w stylu hip-hop video dance u Jay’a. Potem już często korzystałem z różnych warsztatów tanecznych organizowanych np. przez Egurrola Dance Studio. Byłem też w Londynie na zajęciach w Pineapple Dance Studios. Te są najważniejsze.
4. Jeśli miałbyś/miałabyś określić swój styl tańca, jakbyś go nazwał/a?
JFH (Jazz, Funky, Hip Hop).
5. Dlaczego akurat taniec? Co czujesz kiedy tańczysz? Co takiego wyjątkowego jest w tańcu?
Dlatego taniec bo tak wyszło. Kiedy tańczę odczuwam satysfakcję. Taniec sam w sobie jest wyjątkowy, to że można wyrażać siebie poprzez ruch.
6. Czy taniec to Twoja jedyna pasja? Jakie inne talenty i hobby posiadasz?
Zajmuję się tylko tańcem.
7. Kto jest Twoim idolem, mistrzem, wzorem do naśladowania? Czy masz ulubionego tancerza/choreografa, którego taniec podziwiasz?
Marty Kudelka, JP San Pedro, Daniel Lee, Peter Francis, Disco Gomez, Kimberly Taylor, Ryan Chappel, John Graham, Jermaine Brown, Wade Robson, Anthony Kaye, Bobby Newberry, Blake McGrath…
8. Czy masz na swoim koncie jakieś profesjonalne występy? Role w musicalach, pracę w teatrze, występy w teledyskach? Pochwal się
Udział w spektaklu „12 Ławek”, musicalu „Fame”, widowisku międzynarodowym „Wichry”, spektaklu „Morosophus”, występ z zespołem Afromental na festiwalu Top Trendy…
9. Czy ktoś z Twoich bliskich/rodziny również tańczy zawodowo/profesjonalnie?
Nie.
10. Jakie jest Twoje niezapomniane wydarzenie, największe przeżycie związane z tańcem?
Premiera spektaklu „12 Ławek” - pierwszy profesjonalny występ.
11. Jakie oczekiwania/nadzieje wiążesz ze swoim udziałem w programie YCD? Na pewno chcesz wygrać…. Ale jakich jeszcze rezultatów oczekujesz po występie w tym programie?
Sława, zaistnienie mojej osoby dla szerszej publiczności jako dobry zawodowy tancerz.
12. Gdzie chciałbyś być za 10 lat i co chciałbyś robić?
Nie mam pojęcia gdzie chce być za 10 lat. Ale na pewno chce tańczyć i nadal aktywnie działać w tej dziedzinie.
13. Twoje motto życiowe?
JSTS czyli Jak StaŁ, Tak Sr..Ł.
14. Trzy życzenia do złotej rybki?
Być zawsze w dobrej formie,
dużo zarabiać,
być sławnym.
15. Jakiej muzyki słuchasz i do jakiej muzyki uwielbiasz tańczyć?
Słucham Pop, R’n’B, Hip Hop i do takiej uwielbiam tańczyć.
Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 79 wypowiedzi • 1, 2