Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: federacja konsumentow org pl





Temat: nieuczciwi producenci
warto przeczytac
ze stron podanych przez ziemiomorze

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=94
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=85
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=157






Temat: Lot do Brukseli-wystarczy dowód książeczkowy??
Coz - pewnych spraw od razu sie nie przeskoczy...
Na Twoim miejscu napisalabym skargę do Rzecznika Praw Konsumenta
Przeciez KLM przez swoje "widzi mi sie" naraza Cie na niepotrzebne wydatki i
stresy - koniecznosc wyrabiania nowego paszportu - zdjecia+oplata, poza tym
dojazd do wydzialu paszportowego itd. Wiem, ze czasem nie chce sie juz
czlowiekowi szarpac - ale w koncu jestesmy w Europie! ;) Nie? ;)))) Aha a kopie
pisma do Rzecznika przeslalabym do KLM - moze to cos wskora I koniecznie
powolaj sie na nowe przepisy ;)Co to za jakas dyskryminacja? ;)))A ponizej
kontakt do Federacji Ochrony Praw Konsumenta:
Federacja Konsumentów
Adres Rady Krajowej Federacji Konsumentów:

Pl. Powstańców Warszawy 1

00-030 WARSZAWA

Tel / fax: (22) 827 51 05

www.federacja-konsumentow.org.pl/
E-mail: biuro@federacja-konsumentow.org.pl

Pomoc prawnika: porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl






Temat: SPAM - pierwsza jaskółka
all2 napisała:

> A jak to się ma do podrzucania mi ulotek pod drzwi? To znaczy czy to źródło
> prawne jest wspólne w obu przypadkach?

Nie. W przypadku spamu mówimy tylko o "ulotkach" elektronicznych.
Od niedawna Federacja Konsumentów razem ze Stowarzyszeniem Marketingu
Bezpośredniego prowadzi akcję "czysty punkt". W jej ramach rozprowadzane są
m.in. ulotki na drzwi, które mają informować ludzi roznoszących ulotki, że nie
życzymy sobie ich usług. Z tego co słyszałam w wywiadzie radiowym wystarczy do
nich napisać z prośbą o taką nalepkę. Podobno w Warszawie rozeszło się już ich
25 tyś. Oczywiście powodzenie akcji to inna sprawa, ale może warto spróbować.

poniżej link:

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=218

www.federacja-konsumentow.org.pl



Temat: zamienniki
do reni_78 o Actimelkach
Jeśli chcesz dowiedzieć się czy warto przeczytaj ten artykuł.
Długi ale wydaje się, że nie może być bardziej obiektywny.
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=255
o i to jeszcze :
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=147
a tu rankingi jogurtów również tych bio:

www.swiatkonsumenta.pl/testy.php?action=showtest&category=18&id=&topicid=129&story=2




Temat: propozycja dla walczacych o zdrowsza zywnosc
takie tam informacje pozwalające zaoszczędzić kasę
To na ich stronie znalazłam tak sobie błądząc:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Nie wiem czemu "łamie" mi ten link, gdyby nie zadziałał to po kolei:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=5
i pod Actimel



Temat: "Zwrotów nie przyjmujemy".
> "Prosimy o rozsądne zakupy,gdyż zwrotów nie przyjmujemy".
>
> Czy takie kartki mają jakąś podstawę prawną?

niestety sprzedawca nie ma obowiązku odstąpienia od umowy kupna -
sprzedaży pełnowartościowego towaru zakupionego w siedzibie firmy
tak, więc zwrotu może nie przyjąć

inaczej sprawa się ma z towarem zakupionym poza siedzibą firmy lub
przez internet - można odstąpić od umowy w ciągu 10 dni (czyli jak
przyjdzie pan z odkurzaczem, zrobi ci pokaz i ty w amoku podpiszesz
umowę na np. 5 tysi, a na drugi dzień wróci ci rozum, to możesz
odwołać transakcję i mogą ci na kukać)

czasami w sklepach są kartki z tekstem "zwrotów i reklamacji nie
przyjmujemy" i to jest już oszustwo, bo reklamację przyjść muszą (i
tu do wyboru jest gwarancja lub rękojmia)

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=466
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139




Temat: Co działa na skórkę?
nie wiem, czy ten artykuł jest taki wiarygodny, bo nawet błędnie podali stronę
internetową Federacji Konsumentów ;) poza tym, te doniesienia o kremach na
cellulit, to jeszcze nic.... poczytajcie sobie np. o hennie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=51 czy farbach do włosów: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=159
w wielu z tych artykułów Federacja powołuje się na austriacką czy niemiecką
organizację, która testuje kosmetyki.... szczerze mówiąc, to ja wolę nie czytać
doniesień tej ostatniej, miałam jakieś ich testy, z których wynika, że prawie
wszystko, co kupujemy (tzn. ogólnie dostępne kosmetyki), jest szkodliwe. gdyby
wziąć sobie to do serca, to nie byłoby czego używać...



Temat: allegro-reklamacja
Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów
Wrocław 50-014,
ul. Piłsudskiego 95

wroclaw@federacja-konsumentow.org.pl

tel/fax 071 344-19-97

poniedziałek, czwartek
11-18
wtorek, środa, piątek
11-16

lub porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl




Temat: zwrot nowego towaru zakupionego w opcji KUP TERAZ
> Mam pytanie: czy jako kupujący nową rzecz w opcji kup teraz mogę

> rzecz zwrocić?

Jeśli byl to zakup w opcji KT od osoby prywatnej- przyjęcie zwrotu
towaru to tylko dobra wola i ochota Sprzedającego.

Jesli był to zakup w opcji KT + jednoczesnie od firmy- Kupujący ma
prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni "bez podania przyczyny"- czyli
np. dlatego, że przedmiot się nie podoba.

Reguluje to Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Rozdział 2 - Umowy zawierane na odległość

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w
art. 10 ust. 1.Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.

Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może
odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa
dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.
2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9
ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi
trzy miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa
dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak
konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie,
termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

źródło:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332

> Co mogę zrobić w tej sytuacji (niestety jest
> to osoba nieelastyczna, z która nie mozna sie dogadać)

Jesli to zatem firma, która odmawia przyjęcia zwrotu- pomoc
znajdziesz w Federacji Konsumentów w swoim mieście- poszukaj
rzecznika, zadzwoń, podyktuje Ci stosowne pismo, poda wzór
odstąpienia od umowy, a nawet poprowadzi sprawę w Twoim imieniu,
jesli będzie to konieczne:

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314

Jesli to osoba prywatna- pozostaje pogodzić się z brakiem możliwości
zwrotu.( ewentualnie wystawić rzecz na Allegro )

pozdrawiam- Niki




Temat: Anna Zoo - zamierzam walczyc z nieuczciwością!!
TOZ nic nie zrobi, mają w d. Proponuję potraktować króliczka jak towar. Wiem,
to brzmi okrutnie, ale chodzi mi o napyskowanie do
- Powiatowego Rzecznika Konsumentów
- Inspekcji Handlowej
- Federacji Konsumentów (zwłaszcza na nich bym liczyła - dobrzy są)
= prokuratury z artykułu o znęcanie się nad zwierzętami - umorzą, nie umorzą, a
zawsze postraszą

Federacja Konsumentów Pl. Powstańców Warszawy 1

00-030 WARSZAWA

Tel / fax: (22) 827 51 05

www.federacja-konsumentow.org.pl/
reszty mi się nie chce szukać, na pewno będzie na srtonach lokalnych byle
której gazety.



Temat: reklamy -a strona federacji konsumentów nie działa
reklamy -a strona federacji konsumentów nie działa
ciekawe... pewnie hipermarkety do spółki z tpsa nasłały na nią
hakerów... :))) bo już od kilku dni nie działa...
64.233.183.104/search?q=cache:hIGwc1rDevcJ:www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php%3Ftopic%3D14+federacja+konsument%C3%
B3w&hl=pl&lr=lang_pl - przynajmniej tak by wynikalo z google



Temat: POMOCY! Przekierowania na 0-700...
"Chcemy zwrócić Państwa uwagę na jeszcze jedną kwestię, z którą w ostatnim
czasie spotykamy się w Federacji Konsumentów: jeśli korzystamy z Internetu za
pomocą transmisji danych przez operatora publicznego, np. TP SA, to może się
zdarzyć, że na wysokość naszego rachunku telefonicznego wpływa to, że jakaś
firma (oferująca gry hazardowe lub pornografię) uruchamia swoją stronę
automatycznie, podłączając się w sposób nielegalny i obciążając nasz rachunek
telefoniczny. Niestety użytkownik, którym możemy być my lub nasze dziecko, nie
jest w ogóle o tym informowany. Otrzymany rachunek należy reklamować, wskazując
na bardzo wysoki, ale jednorazowy koszt. Jeśli Telekomunikacja nie uzna
reklamacji, można zwrócić się o pomoc np. do Federacji Konsumentów."

To cytat ze strony federacji konsumentów może tam znajdziesz skuteczną pomoc

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=74




Temat: multimedia
Przeczytajcie to:

www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedozwolone_klauzule/niedozwolone_klauzule__informac/

Ewentualne watpliwosci mozna wyjasnic tutaj:

1. Rzecznik konsumentów:

86-200 Chełmno
ul. Harcerska 1
tel.: (056) 677 24 23; fax: (056) 677 24 10
mariakowalskach@op.pl

2. www.federacja-konsumentow.org.pl/
3. www.skp.pl/

Nie bojcie sie chamskich wpisow pracownikow MM.



Temat: reklamacja - wadliwy komputer
Szanowna Pani!
Problem dotyczy, według mnie, konfliktu pomiędzy Panią a sprzedawcą. Istotą jego
wydaje się być ustalenie, czy nabyty produkt jest zgodny z umową jaką zawarła
Pani ze sprzedawcą (co stało się w chwili nabycia produktu).

Proponowałbym Pani zwrócenie się o pomoc do instytucji chroniącej interesy
konsumentów. W Polsce instytucją taką jest Federacja Konsumentów. Z posiadanych
przeze mnie informacji wynika, iż Rzecznik Konsumentów będzie reprezentował Pani
interesy w sporze nieodpłatnie (nawet w przypadku hipotetycznego sporu w sądzie).

Adres strony internetowej Federacji Konsumentów jest następujący:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
Pozdrawiam:
jk13




Temat: Brak prawa do reklamacji
Ten regulamin sprzedający może sobie w buty włożyć. Towar można reklamować w
ciągu dwóch lat od wydania rzeczy, z tym że w przypadku stwierdzenia wady należy
ją zgłosić najpóźniej w ciągu 2 miesięcy.
Więcej możesz poczytać np. tu:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Jeśli kupiłaś od firmy możesz się zwrócić o pomoc do rzecznika:
e-konsument.pl/rzecznik.htm



Temat: Rzecznik Praw Ochrony Konsumenta
idac za www.lodzianin.pl/index.php?q=wazne&id=527

Obrońcy praw konsumenta

Miejski Klub Federacji Konsumenta
www.federacja-konsumentow.org.pl/
ul. Piotrkowska 82
tel. 633 08 78

Miejski Rzecznik Konsumentów
ul. Piotrkowska 113
tel. 638 46 56

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta - Delegatura w Łodzi
www.uokik.gov.pl/
al. Piłsudskiego 8
tel. 636 36 89, 636 72 11 wew. 259

internet potrafi zdzialac cuda - wystarczy tylko chciec :P




Temat: Scan Holiday - wylot o północy - to przesada
miałam taką samą sytuację i reklamowałam natychmiast po przylocie. Nalezy wziąć
od rezydenta podpis o późniejszym przybyciu na miejsce (policz sobie za ile
nocy w hotelu zapłaciłaś, a ile spędziłaś) a potem złóż reklamację w biurze
podróży. Mnie z kolei w wygraniu sprawy pomogła Federacja Konsumentów.
Polecam linki:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.konsument.gov.pl/
Pozdrawiam cieplutko i życzę spokojnych wakacji :)



Temat: "express regionalny"
Express Regionalny łamie prawo prasowe.
Umieszczane są teksty przedruki z innych tytułów prasowych np. artykuł "Ochrona
danych osobowych" z nr 5 pochodzi z serwsu Federacji Konsumentow
(www.federacja-konsumentow.org.pl/download/FS/17x.pdf).
Artukłu "Tomasz Lis za udział w reklamie zarobi 700 tys. zł pochodzi z
wirtualnemedia.pl/article/182058_Tomasz_Lis_za_udzial_w_reklamie_zarobi_700_tys._zl.htm
Art. Serialowe gwiazdy zaśpiewają ponownie w Polsacie pochodzi z
wirtualnemedia.pl/article/182064_Serialowe_gwiazdy_zaspiewaja_ponownie_w_Polsacie.htm
Za naruszenie cudzych praw grozi odpowiedzialność karna i cywilna.
Radzę uważac co się pisze, plagiat to zwykłe złodziejstwo.




Temat: Ostrzeżenie przed ITAKĄ
hmmm, rozumiem :). Widocznie czasami opłaca się być "stanowczym z podniesionym
głosem" ;o). Co do odwoływania wycieczek, to niestety Itaka jest z tego znana,
przyznaję Ci rację - mnie odwołali sporo wycieczek (bo sporo z nimi jeżdżę).
Zawsze oferowali coś w zamian - nie zawsze mi to odpowiadało, ale czasmi
skorzystałam z oferty zastępczej i byłam zadowolona.
Co do niewywiązania się z warunków umowy - pamiętaj, że możesz reklamować, a
jeśli biuro Cię spławi (co jest bardzo prawdopodobne ;) - udaj się do Federacji
Konsumentów albo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Mnie pomogła
Federacja - wygrałam dzięki nim proces z jednym z biur podróży :).
Na dole masz linki:
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i uroczego dnia :)



Temat: test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
We wrześniu br Federacja Konsumentów przeprowadzila test pieluszek dla dzieci
(rozmiar 4).
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=503



Temat: czy uwzględnią reklamację??
Wcale nie twierdzę, za takie udowodnienie jest łatwe. Ale Locoloco napisął
wyrażnie, ze sprzedawca ma rację. No ale Locoloco sam jest sprzedawcą :-)
I nie zakładałbym od razu sprawy cywilnej. Zgłosiłbym oficjalnie reklamacją np.
u sprzedawcy (cytat ze strony Federacji Konsumenckiej):
"Pamiętajmy, że składając reklamację możemy ją złożyć na podstawie gwarancji,
ale również skorzystać z uprawnień wynikających z „ustawy konsumenckiej” i
złożyć ją sprzedawcy – wybór należy do konsumenta i sprzedawca nie może wysyłać
go do gwaranta."
Jesli odmówia naprawy/wymiany, niech to dadzą na pismie. I wtedy zgłosiłbym się
z tym do Federacji Konsumentów o pomoc. Link jest tutaj;
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=439



Temat: koszty wysyłki?
Jesli otrzymałaś towar niezgodny z opisem (w tym przypadku nie
zgadzają się wymiary) i jesli odsyłasz skarpetki w ramach
reklamacji -odsyłasz najpierw towar na swój koszt, ale po
rozpatrzeniu i uwzględnieniu reklamacji Sprzedający powinien Ci
zwrócić koszt wysyłki zwrotnej do niego. Warto do przesyłki dołączyć
pismo reklamacyjne (w którym określisz powód reklamacji)

Jesli Twój kontrahent sprzedaje jako firma - pokaż mu stosowny zapis
ze strony Federacji Konsumentów:

"Kto ponosi koszty odesłania produktu?

Koszty odesłania towaru ponosi konsument, chyba że nie jest to zwrot
rzeczy, a jej reklamacja. Jeżeli zostaje ona uznana, przedsiębiorca
ma obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru."

źródło:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=395
pozdr- fajna



Temat: Ile jest gwarancji na Graco????
Dla wszystkich zainteresowanych reklamacjami: na stronie
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140
znajdziecie obszerne wyjaśnienia odnośnie gwarancji i rękojmi, łącznie z
terminami. W nowych przepisach określone jest, że gwarancja jest dobrowolna,
również co do terminu (może więc trwać tylko 6 miesięcy), ale rękojmia trwa 2
lata (na używane 1 rok), a nawt 10 lat jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
umowy wiedział o tym, że towar jest z nią niezgodny i nie zwrócił na to uwagi
kupującego.
Ta strona to serwis federacji konsumentów i mozna tam też skorzystać z pomocy
prawnika federacji.



Temat: Gwarancja na podstawie faktury?
Gwarancję daje (albo nie, bo nie ma już obowiązku) producent. Niektórzy nie
dają i wtedy ważna jest faktura. W razie co zwracasz się z reklamacją do
sprzedawcy, a nie do producenta i to nie w ramach gwarancji, tylko jakiejś
niezgodności z jakąś ustawą - bardzo to skomplikowane i nigdy nie pamiętam tego
pięknego zwrotu :). Poczytaj sobie na stronie internetowej Federacji
Konsumentów. www.federacja-konsumentow.org.pl/
Nie wiem jak z mp3, ale jak kupowałam jakieś rzeczy Sandiska (karty pamięci i
coś jeszcze), to gwarancja była umieszczona NA opakowaniach, czyli przechowuję
teraz opakowanie i fakturę ze sklepu.



Temat: metraż mieszkania - jak liczyć?
No niestety to nie jest proste. Deweloper ma nad klientem przewagę ponieważ
pieniądze otrzymuje przed odbiorem mieszkania, więc nie specjalnie zależy mu na
jego szybkim odbiorze.
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy podane tam informacje o braniu rzeczywistej
grubości tynku są prawdziwe. A potem pozostaje słać pisma do dewelopera - nic
na słowo, bo w większości deweloperz całkowicie ignorują infromacje przekazane
ustnie.
Bezpłatą poradę prawą można uzyskać w Federacji Konsumentów
(www.federacja-konsumentow.org.pl/). Klub Krakowski mieści się na Rynku
Głównym 29 i jest otwarty od poniedziałku do piątku od 10:30 do 17. Nie trzeba
się wcześniej umawiać - można przyjść, porozmawiać i popytać co i jak - oni tam
dość dobrze znają się na rzeczy i może doradzą coś więcej.
Ja tą sprawę (niestety) odpuściłem sobie - zależało mi na jak najszybszej
przeprowadzce i nie miałem czasu na spory, ale teraz tego żałuje.




Temat: NOwy rower!!!
Teraz to juz troche za pozno. Madry Polak po szkodzie jak to mowia :-)

Trzeba bylo zapytac kogos kto sie cokolwiek orientuje w temacie rowerow zanim to
kupiles. Kazdy by ci odradzil nawet nie widzac tego roweru.

Napisz do Federacji Konsumentow co z takim fantem mozna zrobic w swietle prawa
cywilnego. Powinni dosc szybko odpisac.
( www.federacja-konsumentow.org.pl )

Pozdrawiam.



Temat: ku przestrodze- kurierzy i przesyłki GLS
Nie bardzo rozumiem Dostalas w paczce klatke na ptaki choc jej w ogole nie
zamawialas? Skoro nie zamawialas to jak do Ciebie dotarla? To na pierwszym
miejscu powinnas wyjasnic. Jesli nie ma potwierdzenia zamowienia tej paczki to
nadawca musi uiscic oplate zwrotu paczki.
Zadzwon do Federacji Konsumentow oni wyjasnia Tobie jak to powinno wygladac ze
strony biurokracji
www.federacja-konsumentow.org.pl

najlepszym wyjsciem z takiej sytuacji jest faktycznie albo zastrzezenie, ze
paczka ma trafic tylko i wylacznie do naszych rak albo uprzedzenie sasiadow,
zeby nie przyjmowali paczki kiedy nas w domu nie ma.
Jesli sasiad podpisal odebranie paczki i przywlaszczyl ja sobie trzeba sie
zglosic na policje i o tym poinformowac. sasiad wtedy szybko odda paczke




Temat: Reklamacja transakcji karty kredytowej
Reklamacja transakcji karty kredytowej
Witam,
W 2002 roku skradziono mi kartę kredytową. Złożyłem stosowną reklamację na nie moje transakcje (zanim zdążyłem ją zastrzec, ukradziono mi ok. 6000 zł). Reklamacja została jednak odrzucona, gdyż na paragonach widniał żekomo mój podpis. Poprosiłem więc o te paragony - na których były faktycznie podpisy, ale nawet nie podobne do mojego. Dlatego też złożyłem drugą reklamację, w której zakwestionowałem te podpisy jako niezgodne z kartą wzorów podpisów będącą w posiadaniu banku. Do dania dzisiejszego (2008 r.) nie otrzymałem odpowiedzi na moją drugą reklamację. Uznałem więc, że brak odpowiedzi jest de facto odpowiedzią pozytywną. Niedawno dostałem jednak pismo informujące, że jeśli nie spłacę całego zadłużenia, to bank sprzeda moją wierzytelność. Skontaktowałem się więc telefonicznie z bankiem (tak jak chcieli), aby to wyjaśnić - w końcu mam cały czas nierozpatrzoną reklamację. Dostałem na ten argument odpowiedź, że reklamacja - reklamacją, a i tak muszę spłacić zadłużenie.
Wobec powyższego, czy przypadkiem ta sprawa nie jest już przedawniona? Wszak minęło już 6 lat?
Czy w przypadku niezgodności podpisu, odpowiedzialność za transakcję - nawet przed zastrzeżeniem karty nie przechodzi na bank? Wyczytałem taki zapis na stronie Federacji Konsumentów www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=381 ale nie wiem, czy go dobrze interpretuję.
Bardzo proszę o radę co z tym problemem mam począć.



Temat: Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Gość portalu: rt napisał(a):

> powodzenia, ale wspomnisz moje słowa- " bez szans". no chyba, ze te kilka lat
> poczekasz. jestem obecnie "zaplatany" w 2 sprawy: jedna od 1999 i ta moze sie
> zakonczy w 2004-05, druga z 2001 i nawet nie ma terminu na nia jeszcze.
> naprawde powodzenia

Podziwiam twoj zapal i zycze powodzenia. Wg federacji konsumentow, kilka
ciekawych spraw z biurami turystycznymi maja juz za soba. Wygranych spraw.

www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdrawiam

warsik



Temat: problem z gwarancją (kurz)
Chcą zrobić cię na szaro. Zapytaj w którym punkcie gwarancji lub instrukcji jest
mowa o konieczności okresowego czyszczenia płyty głównej.
Jeśli w gwarancji nie ma jasno takiego punktu a szczególnie w instrukcji
użytkownika to spokojnie żądaj naprawy lub wymiany płyty. Nie ma takiego
obowiązku, może napiszą, że komputer można używać 8 godzin dziennie, albo że
nadmiernie z niego korzystałeś buhaha.
Zadzwoń do federacji konsumentów: www.federacja-konsumentow.org.pl/




Temat: Czy mogę nie zgodzić się na odstąpienie od umowy?
Witam,

W tej sytuacji Allegro nie jest stroną transakcji, dlatego też nie ingeruje w
ustalenia między Kontrahentami. Sugeruję jednak skontaktowanie się ze
Sprzedającym w celu znalezienia rozwiązania satysfakcjonującego obie strony.

Jeżeli nie uda się pomyślnie rozwiązać sprawy, możliwe jest dochodzenie swoich
praw na drodze sądowej. Warto się również zwrócić do Federacji Konsumentów:

www.federacja-konsumentow.org.pl
Pozdrawiam,

Mariusz Krasowiak




Temat: UWAGA NA ALFA STAR
Zawsze warto poczytac

Federacja konsumentow

Umowa o świadczeniu usług turystycznych, cena, reklamacja

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=239



Temat: Sprzedawca Majestic-12 z Allegro-przestrzegam!!!!
reklamacj zakupów przez internet
Agata,
poszperaj w internecie i zareklamuj towar droga formalną Po co użerac sie z
kims takim...

Podaje adres do strony federacji konsumentów - na pewno znajdziesz opisy
odpoweidnich procedur, a równiez adresy i telefony najbliższych palcówek:

www.federacja-konsumentow.org.pl




Temat: sprzedawca nie chce przyjąć wózka...Pomocy!!!
Na szybko, nie daj się "robić" i skorzystaj z pomocy Federacji Konsumentów:

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=405
Są jeszcze tacy sprzedawcy, którzy mają nas za idiotów...

p.




Temat: jak nabiera nas reklama...
jak nabiera nas reklama...
Warto przeczytac kilka trikow reklamowych najpowszechniej stosowanych (ze
stron Federacji Konsumentów):
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=215




Temat: TPSAczy ktoś zostal tak oszukany?przeczytaj prosze
Wcale bym sie nie zdziwila, gdyby ten formularz byl robota jakiegos
przystawionego do muru sprzedawcy ich uslug. Nacisk z gory o sprzedaz jest
czasem tak duzy ze ludzie robia glupoty nie myslac o konsekwencjach. To tak na
marginesie, bo jeszcze pamietam jak to bywalo...
Walcz, popros o kopie dokumentu. Nie bedzie latwo, bo grafolog duzo kosztuje i
czeka sie nie wiadomo ile. Nie mowiac o sadzie.
A co na to federacja konsumentow? www.federacja-konsumentow.org.pl/




Temat: Uważajcie na "firmę" komputerową ONEX
polecam dokladne przestudiowanie warunkow gwarancji co do terminu wykonania
naprawy. proponuje rowniez udac sie po pomoc do federacji konsumentow
ul.Sienkiewicza 76
(www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1
- pozycja 15)



Temat: Zamawianie przez inernet - karta kredytowa
Najważniejsze by połączenie było szyfrowane (symbol kłódki na pasku stanu) i
był aktualny certyfikat (dwuklik na kłódkę otwiera właściwości certyfikatu).

Np. tu poczta.interia.pl jest kłótka i certyfikat, możesz zobaczyć jak
to wygląda.

Nie można oczywiście podawać informacji zbędnych i których ujawnienie może
narazić nas na kłopoty (jeżeli ktoś nas prosi o podanie np. nr. PIN do karty,
należy się wycofać z takiej transakcji).

Parę linków:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=236
www.symantec.com/region/pl/resources/peaceful.html

www.google.pl/search?num=50&hl=pl&q=bezpieczne+%22zakupy+w+internecie%22&lr=lang_pl




Temat: dopaść developera !!! :))
Już to przeszłam.
Mnie żaden z nich nie pomógł. To są tylko środowiska opiniodawcze. Mogą zwrócić
uwagę deweloperowi, ale jasno mi powiedzieli, że oni nic nie wywalczą - tylko
można coś załatwić sądownie, a to wiadomo z czym się wiąże...
Ale masz ochotę, to próbuj.
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.skp.pl/
www.konsument.net4.pl/
www.uokik.gov.pl/start.phtml?z=no
Powodzenia




Temat: triada to złodzieje!
podpisuję się pod tym :). Ja również miałam przykre doświadczenie z Triadą. Na
reklamację nie reagowali, więc sprawa znalazła się w sądzie. Zwrócili 1300 PLN
czyli połowę wartości wycieczki. Nie można ciągle pozwalac na lekceważenie i
zwykłe naciąganie. Usługa opłacona powinna być wykonana profesjonalnie, a jeśli
klient składa skargę, to należy na nia odpowiedzieć w ciągu 30 dni. W moim
przypadku Triada obudziła się po 8 miesiącach, gdy sprawa już była w sądzie.
Jak można tak lekceważyć kogokolwiek i odzywać się dopiero, gdy czuje się
realne zagrożenie?
Polecam lekturę praw turysty i inne pomocne linki:

www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
www.konsument.gov.pl/
Pozdrawiam cieplutko :)



Temat: Wzór pisma...please..
Gość portalu: QAWKA napisał(a):

(...) Poszukuje wzoru pisma dotyczącego oferty dzierżawy-wynajęcia lokalu.
Prosze o pomoc!!!!

A próbowałeś użyć wyszukiwarki?
prawo.hoga.pl/wzory_umow/um_dzierzawy.asp
biznes.elfin.pl/wzory/umowa_dzierzawy.doc
prawo.hoga.pl/wzory_umow/um_najmu.asp
www.federacja-konsumentow.org.pl/wzory/17.doc



Temat: gwarancja czy rękojmia
Parę słów wyjaśnienia
> wg mnie i ustawy obowiązkowa jest rękojmia
> a gwarancja nie
> są to dwie rózne rzeczy
> co oczywiście nie zwalnia producenta od usunięcia potencjalnych usterek
> są to dwie rózne sprawy
> i mylenie tych dwu pojec jest delikatnie mówiąc
> ,,gupotą"

A więc "gupiś".

Pojęcie 'rękojmia' zniknęło (przynajmniej w kontekście konsumenta) wraz z wejściem w życie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U z 2002 r. Nr 141, poz. 1176). Ostatnio zmieniana była bodajże w 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 116, poz. 1204).
Zapewne więc miałeś na myśli o niezgodność z umową.

Forumowiczom, którzy chcą się czegoś dowiedzieć, polecam poczytanie np.
wiih.szczecin.uw.gov.pl/wiih1/konsum.htmlalbo
www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?topic=10
i zaglądanie na grupę pl.misc.konsumenci

Natomiast wszystkim meblarzom, którym wydaje się, że gwarancji nie ma po co dawać, bo i tak klient jej nie wyegzekwuje, życzę skutecznego przeczołgania przed sądem przez zawziętego klienta (a są tacy). Będę trzymał kciuki!



Temat: Ostrzeżenie przed Ecco Holiday (kolejne)
poczytaj sobie :). Ja tylko od siebie dodam, że wygrałam sprawę z biurem, które
też ignorowało moje reklamacje. Pomogła mi bardzo Federacja Konsumetów -
polecam :)

www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i spokojnego dnia :)



Temat: ...jeszcze raz ten nieszczesny LOT... + UA
radze to poczytac i bedzie wiadomo
czy i ile Nam sie nalezy oraz gdzie nalezy sie udac o dokladniejsza
informacje oraz pomoc:

www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=4&id=13&Itemid=106

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=404
www.uokik.gov.pl/




Temat: Uwaga na lidl na Bemowie!!!!
Dzięki za info!
Zgłoś to tutaj:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=342
www.9477.pl/rzecznik_praw_konsumenta_warszawa/index.php
Dobrze wiedzieć, że trzeba omijać szerokim łukiem ten sklep z głupimi
kierowniczkami.



Temat: Jakie prawa mam jako konsument?POMOCY
Dokładnie: Piłsudskiego 95. 071 tel/fax 344-19-97 poniedziałek, czwartek 11-18,
wtorek, środa, piątek 11-16 (tak podają na stronie Federacji:
ww20.mediarun.pl/story.php?story=314
Kontakt mailowy: wroclaw@federacja-konsumentow.org.pl lub
porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl




Temat: nieuczciwi producenci
Wojna
Mnie irytuje natretne szafowanie slowem 'naturalny' - 'naturalne pasteryzowane
uhate ze hoho mleko odtluszczone', 'naturalny slodzony dowitaminizowywany sok z
koncentratu' - naturalnosc podszyta plastikiem...

Jestem jedna z tych dziwaczek, ktora czyta etykietki i stara nie dac sie zrobic
w trabe. Fajnie, ze jest nas wiecej.

Goncie kroliczka:
www.federacja-konsumentow.org.pl
um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/roszczenia.htm
zet.




Temat: jak się wyleczyć z grzybicy przewodu pokarmowego?
Co warto wiedziec o probiotykach:
www.wprost.pl/ar/?O=56404
Fedearcja Konsumentow na temat reklamy lekow,paralekow i preparatow
witaminowych;

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=133



Temat: Utrata gwarancji a serwis nieautoryzowany (UE)
Chcialbym zwrocic uwage na wazna rzecz - producent czy sprzedawca nie ma
(zgodnie z nowymi przepisami) juz obowiazku udzielania gwarancji na sprzedawany
towar.
Jezeli jednak gwarancje wystawi to musi ja respektowac a warunki tej gwarancji
zaleza tylko od od jego "widzimisie" - nie sa regulowane prawnie.

" Uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują nabywcy (kupującemu) w przypadku
zawarcia umowy kupna-sprzedaży rzeczy, bez względu na rodzaj tej rzeczy i
niezależnie od tego, CZY ZOSTAŁA na tę rzecz udzielona gwarancja."

" Kupujący może dochodzić uprawnień wynikających z rękojmii niezależnie od tego
CZY na zakupiony produkt została udzielona gwarancja.."
[www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTEyMw==]

" Udzielanie gwarancji w obrocie konsumenckim reguluje art. 13 ustawy. W
odróżnieniu od uprzednio obowiązujących w tej materii przepisów, ustawa nie
przewiduje nałożenia na gwaranta ŻADNYCH MINIMALNYCH WYMAGAŃ dotyczących
załatwiania reklamacji z tego tytułu. Należy podkreślić, że ( podobnie jak
poprzednio) udzielenie gwarancji jakości na towar NIE JEST OBLIGATORYJNE. "
[www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=139#8]
( pkt 8 )
Jednym slowem gwarancje mozemy,ale nie musimy dostac przy kupnie towarow.




Temat: reklamacja butów w sklepie CCC
proszę przeczytać - opisany przypadek to niezgodność towaru z umową

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
lub ta strona
www.e-cyfrowe.pl/aparaty/faq.php?id=45



Temat: Można jeść Aktivię w ciąży?
gosia_hh napisała:

> activia jest jak najbardziej wskazana w ciazy jak i rowniez picie
> actimela czy yakulta,otoz te produkty zawieraja probiotyki tzw.
> dobre bakterie ,ktore reguluja prace jelit ,zabijajac te zle
> bakterie ktore sa opowiedzialne za rozne infekcje i wzmacniaja nasz
> system odpornosciowy co powoduje ze nie chorujemt tak
> czesto ,dziecko w organizmie matki kopiuje jej system odpornosciowy
> wiec picie w ciazy tych productow jest jak najbardziej ok

co za bzdura i marketingowy bełkot...
polecam przeczytanie dwóch artykułów jak to Danone producent Actimela wkręca
konsumentów:

serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,2429498.html

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=255




Temat: czy zawsze mozna zwrocic towar?
nie zawsze..
Jesli sprzedającym jest osoba fizyczna:
- zwycięzca aukcji (nieważne czy z licytacją czy "kup teraz"), który
kupił towar od osoby fizycznej nie ma prawa do ustawowego zwrotu
towaru do 10 dni od zakupu bez podania przyczyny

Jesli sprzedającym jest firma
- zwycięzca aukcji z opcją "kup teraz" ma prawo do takiego zwrotu w
ciągu 10 dni
- zwycięzca aukcji na zasadzie licytacji nie ma prawa do zwrotu.

Zatem jeśli kurtka po prostu Ci się nie podoba/ nie pasuje- ale jest
zgodna z opisem z aukcji- możesz ją zwrócić tylko w przypadku zakupu
od firmy w opcji "Kup teraz"

Reguluje to Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

"Art. 7. 1. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od
niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie
na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w
art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.

Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje
się do umów:
(..)
10) sprzedaży z licytacji"

tutaj źródło:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332

pozdr- Niki




Temat: Uprawniona do obsługi bez kolejki, czy nie ?!?
Znalazlam cos podobnego:
"· Czy sprzedawca ma obowiązek załatwiania klientów, np. kobietę w ciąży, osobę
w podeszłym wieku, poza kolejnością i na jaki przepis należy się powołać.

Nie ma przepisu, który uprawniałby kobietę w ciąży lub osobę starszą do
kupowania poza kolejnością. Kobiety z widoczną ciążą, osoby z dziećmi do lat
trzech i osoby niepełnosprawne mają prawo załatwić bez kolejki sprawy związane z
pomocą społeczną. Ustawa o pomocy społecznej, nie dotyczy handlu. Kiedyś, na
podstawie wewnętrznych przepisów np. w sieci sklepów Społem, kobiety w ciąży i
inwalidzi, mogli kupować poza kolejnością. Teraz inwalidzi wojskowi i wojenni
mają prawo kupować poza kolejnością m. in. żywność (oprócz alkoholu). Zwyczajowo
jest przyjęte, że inwalidzi a także kobiety z małymi dziećmi i kobiety z
widoczną ciążą załatwiani są poza kolejnością. "

Na tej stronie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=4&categories=Prawa+konsument%F3w#10
Chyba Ci zbytnio nie pomoglam :o(




Temat: Zamiast mleka-actimele??
dla lubiących poczytać:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=255
i artykuł z Przekroju:
www.przekroj.pl/wydarzenia_kraj_artykul,1387.html
Polecam zamiast Actimela, danonka i innych "badziewiów" - zwykły jogurt
naturalny z owocami własnoręcznymi dodanymi lub po prostu ZSIADŁE MLEKO :)))




Temat: Jaki sklep komputerowy ?
"Art. 579 k.c. Artykuł ten brzmi: "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu
rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z
gwarancji". Możemy zrezygnować z gwarancji i zgłosić wadę towaru sprzedawcy,
powołując się na przepisy o rękojmi.
Wokół tego przepisu pojawiło się wiele wątpliwości i kontrowersji. Nie wszyscy
sprzedawcy mają świadomość, że decyzję o wyborze drogi dochodzenia roszczeń
konsument może podjąć w ciągu całego okresu trwania uprawnień. Dokonany wybór
jest wiążący tylko w stosunku do konkretnej wady, a z chwilą wykrycia następnej
znów wybór, czy skorzystać z rękojmi czy gwarancji, leży po stronie nabywcy. Za
każdym razem, w odniesieniu do każdej kolejnej wady, klient ocenia, co jest dla
niego korzystniejsze: rękojmia czy gwarancja. Sprzedawca w czasie trwania obu
tych systemów nie może pozbawić konsumenta prawa przechodzenia z gwarancji na
rękojmię i odwrotnie."
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=25




Temat: na rower...:(((
niech go gęś kopnie... tak to jest... sprzedać to by Ci wąłsną matkę
sprzedali, ale jak zaczynają się kłopoty...
jakby co, spróbuj załatwić sprawę przez federację konsumentów...
www.federacja-konsumentow.org.pl/




Temat: wadliwy Peg Perego????
ustawa o sprzedaży konsumenckije daje prawo do reklamowania towaru na
niezgodnośc z umową w przeciągu 2 lat od daty zakupu, wystawczy mieć paragon
ponadto, jeśłi wózek był nap[rawianyna gwarancji dwukrotnie, to gwanancja
zostaje przedłużona o czas naprawy
i rzeczywiście zadzwoń do miejskiego rzecznika konsumentów w Twojej miejscowości
tu jest strona internetowa
www.federacja-konsumentow.org.pl
pozdrawiam




Temat: sklepy allegro
1. Jako kosument, chcę wiedzieć czy kupując w czymś co jest nazwane
sklep w internecie mogę oczekiwać, że sprzedawca wywiąże się z
obowiązków wynikających z "Ustawy o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny", które sa wymienione m.in. na tej stronie:

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31

2. Zastanawiam się czy kupując od osoby, która prowadzi w sposób
zorganizowany i ciągły zarobkową, niezarejestrowaną działalność
gospodarczą mogę się domagać takich samych praw jak od firmy.

Do użytkownika gale: proszę o wyjaśnienie dlaczego NTG.



Temat: feralna lodowka Whirlpoola
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=30
Przeczytaj - reklamacja, zakupy po 1.01.2003.
A najlepiej idz do Federacj Konsumentow, oni beda wiedzieli co masz zrobic.



Temat: PILNE - reklamacja na koszt klienta?
Niestety mąż nie miał czasu poszukać, ale podał linka do strony z prawami
konsumentów. Zobacz może uda ci się coś znależć:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140




Temat: reklamacja w Deichmanie
Ostrzegam, że reklamacje w Deichmanie to ciężka sprawa. Nie wierzę, żeby się coś
zmieniło od zeszłego lata, kiedy mojej koleżance szlag trafił buty po dwóch
tygodniach i to tak, że nie nadawały się do naprawy. Nie chcieli jej oddać kasy
tylko zachęcali, żeby wybrała sobie coś w tej cenie lub TAŃSZE (tego modelu już
nie było). To niezgodne z prawem, jak twierdzi Federacja Konsumetnów.
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Radzę się uzbroić w cierpliwość i domagać swojego.



Temat: No to sobie uprałam suknię...
Owszem, nie ma zapisów o zwykłej sprzedaży, są natomiast jeśli chodzi o sprzedaż
internetową (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).

Tyle że Agatita nie chce zwrócić towaru, a składa reklamację (wadliwie wykonana
usługa).

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=27




Temat: Czy kredyt Unia Rozwoju to Pewny kredyt?
Odradzam! Jeśli najpierw trzeba płacić a dopiero potem kredyt to jest oszustwo.
Nie jest to raczej system argentyński bo ta działalność jest zakazana. Raczej
to jest to:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=273



Temat: Raport: "Reklamy w kinie trwały 40 min. To horr...
Duże oszustwo kin...
Zachowanie właścicieli kin jest naganne. Wzorem płatnych telewizji, jeśli
płacisz za dany kanał filmowy, nie ma w nim reklam. Uczciwe podejście.
ciekawy artykuł odnośnie tematu
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=411
Rzeczywiście najwyższy czas zacząć działać w tej sprawie.




Temat: Zakupy w FotoJoker w Rilu (strzezcie się)
Masz rację MirMir chylę czoła... niestety trzeba liczyć na dobry gest
sprzedawcy :-(

Prawo do zwrotu towaru (bez wad) wynikało z uchwały nr 71 Rady Ministrów z 13
czerwca 1983 r. w sprawie ogólnych warunków umów sprzedaży detalicznej towarów
oraz ogólnych warunków gwarancyjnych dotyczących towarów trwałego użytku
sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (MP. nr 21, poz. 118),
która została uchylona § 27 rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w
sprawie szczegółowych warunków.......... (omawianego w części ogólnej). Tym
samym brak jest instrumentu prawnego, który zmuszałby sklep do przyjęcia
towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy albo wymienienia go na inny.
Nie ma natomiast przeszkód, aby sprzedawca uwzględnił prośbę klienta.. W
niektórych hipermarketach wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad
wewnętrznymi regulaminami i jest to miły gest w stosunku do klientów.

zaczerpnięte z www.federacja-konsumentow.org.pl

pozdrawiam

daniel




Temat: lloret z BIUREM FUN CLUB itp....
> Znowu posty prosto z biura funclub

ROTFL :D
Nie komentuje :)

> Bylem z wami
> w zeszlym roku w Lloret de Mar

Z nami? Z moja Zona i ze mna? Bylismy w Lloret jakies 40 sekund, kiedy pociag
zatrzymal sie tam na stacji. Tez byles w tym pociagu? :D

> A jak zlozylem
> reklamacje to dostalem znizke na wyjazd z Funclubem

Przyjales taka rekompensate? To firma, ktora Cie tam wyslala ma temat zamkniety.
Nie przyjales? To lepiej dla Ciebie - wystarczy zglosic sie do
www.federacja-konsumentow.org.pl, tam uzyskasz pomoc.




Temat: UWAGA na oszustów!!!!!przestroga
UWAGA na oszustów!!!!!przestroga
chodzą po domach i szukają ciemnoty! Ale slyszalem, ze duzo osob sie nabralo!
ostrzegajcie szczegolnie starsze osoby z waszych rodzin, zeby nic nie
podpisywaly!

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=453
(tu akurat nie pisza o Wałbrzychu ale identycznie wygladalo to u nas!)



Temat: Niezależny test kremów do rąk
Niezależny test kremów do rąk
Polecam tekst do wglądu mówi wile o uczciwości koncernów:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=423 Pod artykułem test
10 produktów do pobrania. Całkiem ciekawy.




Temat: ile kosztowały Was meble kuchenne?
Mówię o tej ustawie:
"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)"

Moze wyraziłam sie poprzednio niezbyt precyzyjnie jednak jeśli podnosisz z tego
powodu larum to uprzejmie donoszę, że wg tej ustawy masz 2 lata na reklamacje
zakupionego towaru. Szzczegóły mozesz znaleźć tu
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390




Temat: KOMANDOR - odradzam!!!!
a moze skontaktuj sie z nimi
mam wrazenie ze maja wieksza sile przebicia niz Ty sam
pomoc jest bezplatna w sumie co Ci szkodzi,jak dobrze pojdzie pomoga Ci w
wywalczeniu wymiany uszkodzonych elementow
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: W LIDLU nie mozna placic karta ponizej 20zl !!!!?!
Podstawa prawna - moze sie komus przyda
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych
instrumentach płatniczych. (Dz. U. Nr 169, poz. 1385)

Art. 9.

Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 4,
może nastąpić w szczególności w przypadku:
1) nieważności elektronicznego instrumentu płatniczego;
2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego;
3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z podpisem na
dokumencie obciążeniowym;
4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez posiadacza lub
użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo stwierdzenia
posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę nieuprawnioną;
5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

Calosc : www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=328



Temat: dała się oszukać:-(((
jeśli umowa została zawarta poza siedzibą firmy masz 10 dni aby tę umowę
rozwiązać

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=75



Temat: W jakiej postaci spróbowac podac mleko krowie????
Nie, nie wroc.aga nie wie Jeszcze ))
Jestem w trakcie "opracowywania" ma użytek własny )) zestawienia tych różnych
E, bo prawda jest taka, że one nie wszystkie są złe , a część osób gdy widzi E
to odkłada towar na półkę. Piszę na własny użytek, bo nikogo nie zarzucę tą
wiedzą tu na forum, ale jak już pozbieram do kupy to dam znać, może ktoś bedzie
chcieć.
Nie będzie to nic odkrywczego, bo zbieram wiedzę z różnych stron w necie, ale
może da się oddzielić ziarno od plew, czyli przyjazne E od szkodliwych.
I przy okazji szukania znalazłam tekst o teście jogurtów, mało przydatny dla
alergików, ale wymieniający co powinno być w jogurcie. Dla mnie odkrywcza jest
natomiast myśl, że:
"W dwóch jogurtach: Jogobella (Zott) i TiP (Agrocomex) użyto niepotrzebnie
określenia „nie zawiera konserwantów” lub „bez konserwantów”, gdyż w
technologii produkcji jogurtów z zasady konserwanty nie są używane. A zatem
informacja taka ma charakter reklamowy i może sugerować, że produkty te są
wyjątkowe i wyróżniają się wśród pozostałych."
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=284




Temat: Media Markt nie dla idiotów
jesteś delikatnie mówiąc nieprecyzejny
sprzedawca ma 14 dni NA ODPOWIEDŹ czy uznaje reklamację
czas `załatwienia` reklamacji NIE JEST W PRZEPISACH OKREŚLONY
to jest bzdura, ale takie mamy niestety prawo

"W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy.
Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być
wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest
jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to
ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi
przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony
lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od
rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole koniktów między
sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne."

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390




Temat: Od miesiaca oczekuje na napr gwarancyjna AUDI
Od czasu wejścia do Unii nie ma już czegoś takiego jak rękojmia.
Teraz można żadać usuniecia wady z tytułu towaru niezgodnego z
umową. I to klient decyduje w jaki sposób chciałby to wadę usunąć.
Może żądać zwrotu kasy, naprawy, obniżki ceny itp. Roszczenie należy
skierować na piśmie do sprzedawcy a nie do gwaranta. To właśnie
sprzedawca ma dwuletni okres kiedy odpowiada za te wady. Klient nie
musi korzystać z gwarancji jeśli uzna, że to prawo jest dla niego
bardziej korzystne. A tak jest prawie zawsze. Sprzedawca ma
obowiązek w ciągu 14 dni na odpowiedź na takie pismo. Jak nie
odpowie to automatycznie uznaje nasze roszczenie. Kochani gwarancja
chroni tyłki właścicieli salonów a nie nasze. Polecam stronę
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=417 a jak
nie to sądy polubowne. Są one bardzo tanie i sprawne.



Temat: przesuniecie DATY wylotu na 5 godzin przed startem
aha, jeśli chodzi o ewentualną zwroty kosztów i rezygnację (ktoś tu pytał) to, OPRÓCZ kwestii odszkodowania od biura podróży,

"mamy prawo do odpowiedniej opieki na lotnisku, w tym do bezpłatnych dwóch połączeń telefonicznych, faksów, teleksów lub maili i - jeśli to potrzebne - posiłków, noclegu w hotelu i transportu między hotelem a lotniskiem"

oraz

"jeśli przewidywane opóźnienie wynosi ponad pięć godzin, masz prawo do rezygnacji z podróży i zwrotu ceny biletu w ciągu 7 dni, w tym ceny połączeń opłaconych w ramach biletu, a nie przydatnych dla Ciebie w obliczu opóźnienia lotu"

Na marginesie, zgodnie z art. 20 ust. 6 ustawy o usługach turystycznych ( tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 ) organizator turystyki ma obowiązek ustosunkować się do reklamacji na piśmie w terminie 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej - w terminie 30 dni od złożenia reklamacji.

Zainteresowanych tematem odsyłam na strone:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=222#opoznienie



Temat: Ostrzegam przed tym salonem fryzjerskim !
Moim zdaniem, zamiast grzecznie zapłacić i wyjść z salonu powinnaś
bezpośrednio po fakcie złożyć reklamację do wykonawcy usługi, czyli do
fryzjerki. Zresztą możesz to zrobić nawet po upływie kilku dni.
Najlepiej udokumentuj swój wniosek zdjęciami zniszczonych włosów i
pobrudzonej bluzki (za zniszczenie ubrania również możesz domagać się
odszkodowania).
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=268




Temat: potwierdzenie wylotu z Triady...
Innym dokumentem, który organizator turystyki jest obowiązany wydać
klientowi wpłacającemu należność za imprezę lub zaliczkę
przekraczającą 10% tej sumy, jest pisemne potwierdzenie posiadania
przez niego gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo umowy
ubezpieczenia na rzecz klientów (jest to zabezpieczenie finansowe).
Dokumenty te powinny wskazywać sposób ubiegania się o wypłatę
środków z gwarancji lub umowy ubezpieczenia. Żądajmy tego dokumentu –
może ułatwić nam życie w razie bankructwa firmy turystycznej.
Zabezpieczenie finansowe służy pokryciu kosztów powrotu klienta do
kraju w sytuacji, gdy organizator wbrew obowiązkowi nie zapewnia
tego powrotu, a także przeznaczona jest na pokrycie zwrotu wpłat
wniesionych przez klientów w razie niewykonania przez organizatora
zobowiązań umownych. Zażądajmy również polisy ubezpieczenia od
następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia, może być
kopia (bowiem często jest to ubezpieczenie zbiorowe wszystkich
uczestników imprezy turystycznej)

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=239



Temat: Test kremów pielęgnacyjno-ochronnych do twarzy
Test kremów pielęgnacyjno-ochronnych do twarzy
Fajna sprawa takie testy, można się przekonać ile kitu nam wciskają na opakowaniach i że cenia bardzo często jest nieadekwatna do jakości.
Otwórzcie sobie tabelę.
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=506



Temat: kupowanie używanego wózka przez internet
Zwrot towaru możliwy jest tylko gdy towar sprzedaje przedsiebiorca,
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31
W przypadku osoby prywatnej nie mają zastosowania przepisy o umowie
zawartej na odległość i nie ma podstaw prawnych do zwrotu towaru.
Mają natomiast przepisy KC o rękojmi, jesli towar ma wadę.



Temat: Awaryjne Mondeo TDci
Gość portalu: filon napisał(a):

> Czekam teraz na trzecią wpadkę. Czy ktoś może wie czy samochód można oddać
> tak jak np. żelazko po trzech usterkach tego samego rodzaju.
>

Jeżeli korzystasz z gwarancji - wszystko zależy od jej postanowień. Raczej nie
będzie tam takiego zapisu o wymianie auta.

Natomiast jeżeli korzystasz z rękojmi (u sprzedawcy), to możesz żądać wymiany
towaru na nowy już przy pierwszej ujawnionej usterce, ale tylko pod warunkiem,
że towar jest produkowany seryjnie, a nie na indywidualne zamówienie.
Osobiście jednak nie wierzę w skuteczność tego postepowania. Prawnicy tych
koncernów są na pewno przygotowani na takie okoliczności...

Źródło: www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: Niewygodne buty:( ślubne:(
Nie ma tak dobrze, jak chodzi o zwrot niewadliwego towaru:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=466
Obiazek przyjecia zwrotu maja tylko sprzedawcy internetowi.

Jesli autorka watku uwaza, ze buty sa wadliwe, niech zglosi reklamacje.




Temat: okazja, wyprzedaż!
a tak w ogóle to proponuje zacząc dochodzic swoich praw. Kiedys mnie to
wnerwiało ale ostatnio przestało. Reklamowałam juz rozne rzeczy i zauwazyłam ze
jak sie zna swoje prawa a czasami nawet huknie to rozmowa wyglada upełnie
inaczej aha i na poczatku zawsze jestem miła żeby nie było

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=524




Temat: Czy ACTIMEL truje???
Nie wydaje mi się,żeby actimel miał wpływ na negatywną pracę nerek,gdyż nie
zawiera żadnych substancji szkodliwych.
Trochę zdziwiło mnie ,że podawaliście go tak małemu dziecku,bo producent zaleca
od 3 roku życia,no i te kilka butelek dziennie to może trochę za dużo.
Ale lepiej przeczytaj ten artykuł.Może tam jest coś co Cię zaniepokoi,a może
właśnie uspokoi:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255




Temat: Dobierz stanik z ekspertem... Triumphem:)
nomina napisał(a):

> He, he, nie kupiłabym od firmy, która łamie prawo konsumenckie - "ze względu na
> specyfikę zwrotów nie przyjmujemy".
>

Z całym szacunkiem dla Ciebie i brakiem sympatii dla T.: nie masz racji.
Poczytaj sobie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=466




Temat: Omijajcie z daleka "Auchaun"
korwin3: w Auchan powinieneś powołać się na niezgodność towaru z umową, a nie
gwarancję. Gwarantem jest HP więc słusznie Cię do niego skierowano. Zgodnie z
ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz
o zmianie kodeksu cywilnego to od Ciebie zależy czy decydujesz się na
wykorzystanie gwarancji czy niezgodności towaru z umową. Co do terminów w jakim
powinieneś to zrobić to sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem
dwóch lat od wydania towaru, ale nie później niż 2 miesiące po wykryciu
niezgodności. Więcej szczegółów możesz znaleźć na stronie
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140



Temat: uczycie sie ?
yhy. profilaktycznie wklejam, bo uważam, że taką rękojmię warto oswoić i się z
nią zaprzyjaźnić.

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=25

(bardzo długi ten adres, ciekawe, czy się wklei)



Temat: zwrot towaru - obuwie Gino rossi
Jeśli nie ma widocznej wady, sprzedawca może przyjąć towar, ale nie musi.
Z tego, co wiem, nie ma przepisów, które zabraniają zwrotu towaru.
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390




Temat: ŚPICIE?
ale przecież kartę Ci założył i wizyty notował? to mogłoby być dowodem, prawda?
trzeby by podstępnie zdobyć od niego kopię (odpis karty)

albo jeszcze tutaj www.federacja-konsumentow.org.pl/ sprawdź i ew. zapytaj.



Temat: nowy samochód "sie psuje"
poczytaj sobie www.federacja-konsumentow.org.pl/ jest tam wiele na temat
gwarancji, rękojmi itp. a jesli nie znajdziesz nic co Ci pomoze, to najlepiej
do nich zadzwonić i pogadac z dyżurującym tam prawnikiem



Temat: Robota kuch.- zwrot w Media Markt.
Na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej jeśli towar jest niezgodny z umową (czyli np. niesprawny) kupujący ma prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany na nowy - i wybór co do sposobu realizacji reklamacji należy do kupującego. Po złożeniu pisemnej reklamacji żądanie kupującego tam zawarte stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Wszystko jest tu: (polecam wnikliwą lekturę)
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Tyle teoria bo w praktyce łatwo nie jest szczególnie z Media Markt.
Ja po dwóch miesiącach walki o wymianę lodówki musiałam w końcu ustąpic i została naprawiana choc wnioskowałam o wymianę.
Myślę jednak, że w przypadku małego sprzętu nie wychodzi w grę "nadmiernośc kosztów" związanych z transportem.
Koniecznie reklamacje składaj na piśmie (jak ją napisac też jest w linku powyżej) u sprzedawcy i na podstawie niezgodności towaru z umową a nie gwarancji producenta bo taka pewnie możliwośc wymiany na nowe daje po kilku bezskutecznych naprawach a sprzedawca ma obowiązek wymienic.
I zawsze wziąc potwierdzoną pieczątką kopię reklamacji.
Jeśli MM spóźni się z odpowiedzią choc jeden dzień masz prawo do zwrotu pieniędzy. Ale oni potrafią wysłac odp w 14 dniu kurierem - i tu nie widzą jakoś nadmierności kosztów.
Pozdrawiam i napisz jak się skończyła sprawa.



Temat: Jaki odświerzacz powietrza do wc i łazienki.
Jaki odświerzacz powietrza do wc i łazienki.
Od czasu do czasu kupuję odświeżacze powietrza o różnych zapachach.
Te w spray'ach podobno nie są za zdrowe, zawierają szkodliwe
substancje:

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=301
Pozostają tradycyjne w żelach, kostkach itp. Które z nich polecacie.
większość które kupowałam pachną bardzo słabo, słodkawo i mdło.



Temat: Jaki komentarz na allegro?
jeśli kupujemy na allegro lub jakimkolwiek serwisie aukcyjnym ( w Polsce) a sprzedawca jest przedsiębiorcą i towar jest kupiony poprzez opcę "kup teraz" mamy prawo zwrócić towar, tak samo jaky był kupiony w sklepie internetowym.

polecam poczytać
www.federacja-konsumentow.org.pl/download/monitoring2006/mini_poradnik__zanim_kupisz_w_internecie.pdf



Temat: Odmowa sprzedaży a konsekwencje
chyba tylko oni:

www.federacja-konsumentow.org.pl/
albo prawnik, ale to drugi moze juz kosztowac :-)

mozna nie sprzedac nieletniemu papierosow czy alkoholu, badz nietrzezwemu ale to chyba nie oto chodzi ;-)




Temat: zwrot gotówki za zakupiony towar
Jedyne co moge pomoc: w Polsce sklep nie ma obowiazku przyjac towaru bo " sie
rozmyslilas" - zdarza sie ze tak robia zeby przyciagnac klientow, np. orsay ma 7
dni na zwrot, ale juz h&m tylko na wymiane. Co innego reklamacja - wtedy mozesz
zadac zwrotu pieniedzy, ale tez nie zawsze. Przeczytaj sobie ponizsze:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390




Temat: Nie kupujcie bubli
Nie kupujcie bubli
Polak nawet gówno kupi, a potem narzeka
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=339&forum=1&2



Temat: problem z monitorem LG F 700 P
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY - ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia
wchodzą także braki ilościowe. Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie
posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma
znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi
niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest
zwykłą właściwością danego towaru.

Ustawa wprowadza domniemania, które mają ułatwić ustalenie, czy towar jest
zgodny z umową. Jeżeli jednak umowa jest na tyle konkretna, że łatwo
stwierdzić, że towar jest z nią niezgodny, to nie ma potrzeby stosowania
domniemań, np. zamawiamy ciepłą zupę a dostajemy zimną rybę – towar jest
niewątpliwie niezgodny z umową.

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140



Temat: Plotka to li?
Zakup towaru (transakcja) JEST umową
kell99 napisał:

> > zawarcie umowy odbywa sie poprzez przeprowadzenie transkacji, glupolu.
> bredzisz, klient musi byc swiadomy tego co zawiera, a kupujac cos w sklepie
nic
> nie podpisuesz.

Kupując produkt (nawet jogurt na bazarze) lub zamawiając usługę, zawieramy ze
sprzedawcą/usługodawcą umowę. Tak było zawsze, ale dopiero teraz przepisy o
sprzedaży konsumenckiej odwołują się do umowy w tak bezpośredni sposób.

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=print&sid=140

Prawdę mówiąc dziwię się, że nie wiesz...



Temat: Actimel - przepraszam, czy ktoś dostał zwrot kasy
celem przypomnienia
W czerwcu 2003 roku, Francuski Dyrektoriat Generalny ds. Konkurencji, Spraw Konsumenckich oraz Walki z Oszustwami (DGCCRF) zwrócił się do Francuskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sanitarnego Żywności (AFSSA) z prośbą o ocenę dowodów naukowych uzasadniających twierdzenia umieszczane na etykiecie fermentowanego mleka zawierającego między innymi kultury bakterii Lactobacillus casei DN-114 001. Handlowa nazwa produktu to Actimel, produkowany przez firmę DANONE. Oryginalny tekst opinii jest dostępny na stronie: www.afssa.fr/Ftp/Afssa/22357-26630.pdf
[...]
calosc
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255




Temat: Actimel-co sądzicie?
Gość portalu: janka napisał(a):

> Chodzi mi właśnie o profilaktykę-czy w tym zakresie bakterie zawatre w
actimelu
> działają na zasadzie "szczepionki przeciwgrypowej"?

Podaje ci artykul w ktorym znajdziesz wyczerpujaca odpowiedz na twoje pytanie:

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255




Temat: kosmetyki w UE
kosmetyki w UE
zalaczam znaleziony link zebysmy byly bardziej swiadome, tego co w trawie
piszczy:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=151




Temat: Ludzie - oświeccie mnie jak to jest z gwarancją!!!
jk napisał:

> wydaje mi się, że się mylisz
>
> no ale lepiej powiedz, jakie dokładnie prawo o tym mówi? (któa ustawa? na
> pewno znajdziesz ją w necie, więc daj linka od razu)
dajcie mi z 2 dni na poszukanie
lub skorzystajcie z ich pomocy www.federacja-konsumentow.org.pl

> i czy tyczy to się też osób fizycznych, które sprzedają jakieś prywatne
> rzeczy?
tu mnie zaskoczyles :)




Temat: umowa z telefonią
podstawa prawna
wszystkie szczegółowe informacje znajdziesz w ustawie z dnia 2 marca 2000
Dz.U. 00.22.271 z dnia 31 marca 200
tu jest link do ustawy
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332
rozdział 1 art.3 i 4

pozdrawiam
dagal




Temat: bardz proszę pomóżcie...
A propos actimelu
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
pieniadze wyrzucone w bloto. Mysle, ze to dutyczy wiekszosci produktow firmy D.



Temat: Problemy ze zwrotem towarów w sklepach
"...Żądając reklamacji, znajduje się w pozycji uprzywilejowanej i to on
wybiera: nowy produkt czy naprawa uszkodzonego. Sprzedawca nie powinien mu
niczego narzucać. Ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji..."
To po co sprzedawca ma 14 dni jak i tak klient wybiera co chce. Troszke
małoobiektywny artykuł bo przecież klient nie zawsze ma rację.
OSM zapraszam na stronę www.federacja-konsumentow.org.pl/ tam nie tylko
poczytasz o ustawie ale i o przykładach reklamacji



Temat: Federacja Konsumenta o preparatach odchudzających
Federacja Konsumenta o preparatach odchudzających
Warto przeczytać- www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=211
pozdrawiam :)




Temat: Gdzie w legnicy jest federacja konsumentów??
google
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314




Temat: Triada 7+7 Grecja
Jakies konkrety? Przypominam, ze w Polsce dziala Federacja Konsumentow
www.federacja-konsumentow.org.pl a wiec jesli czujesz sie oszukany, to
przede wszystkim tam powinienes szukac oparcia.




Temat: Gwarancja na plombę.
jest rok, przesylam link do federacji konsumentow
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=268



Temat: Omijajcie z daleka "Auchaun"
1. Warto się skonsultować z Federacją Konsumentów
www.federacja-konsumentow.org.pl/
2. Serwis drukarek HP jest w Warszawie gdzieś na ul. Poleczki (dowiedz się na
infolinii)



Temat: Prawa konsumenta
Prawa konsumenta
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=307



Temat: test pieluszek dla dzieci - federacja konsumnetów
szczególowa tabela
www.federacja-konsumentow.org.pl/download/testy/pieluchy/24_25_pieluchy_tab.pdf



Temat: wojna z deweloperem ?? POMOCY
Polecam Federację Konsumentów - po ich interwencji z reguły okazjuje się że
wszystko można zrobić...
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314



Temat: rdza na pralce
bzdura
nawet jakby byl taki zapis w gwarancji bylby bezprawny
skontaktuj sie z www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=342
tam Ci pomoga



Temat: znowu dałam sie nabrac(margaryna zamiast masła)
poruszalismy juz to. Mua zonka sie niedawno by na to naciela.
Chyba jedyne wyjscie to zglaszac to systematycznie tu:
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: Reklamacje
Troche tego duzo, ale czasem warto sobe przypomniec:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140



Temat: "kulinarne" sposoby na ból gardła
lody na gardło
polecam lekturę:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=216




Temat: Co do zmywarek??
tu można poczytać jak wypadły poszczególne marki w testach
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=486



Temat: Reklamy odzywek
Tym razem to nie kraj jest chory...
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=40



Temat: E - raz jeszcze
E - raz jeszcze
spis z opisem i wyjasnieniem czy szkodliwe, czy nie bardzo

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=35



Temat: test jogurtów (truskawkowych)
test jogurtów (truskawkowych)
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=284




Temat: Sycylijskie oszustwo Rainbow Tours
Podobno mamy europejskie prawo konsumenckie:
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: Koty a Actimel
Z dobrego serca jeszcze link przesyłam:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255




Temat: Umowa wstępna sprzedaży auta
Przepraszam, adres oczywiscie:

www.federacja-konsumentow.org.pl/wzory/1.doc



Temat: Warto przeczytać
Warto przeczytać
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=21




Temat: smarowanie pośladków antycellulit przed treningiem
Polecam ta strone www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=213



Temat: Szkodliwe farby do włosów
Szkodliwe farby do włosów
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=226



Temat: aktimel co to właściwie jest
Zdaje się, że pic na wodę...

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255



Temat: potwierdzenie wylotu z Triady...
Warto przeczytac pod (jakie dokumenty powinien otrzymac klijent)

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=239



Temat: Prośba o info!
skontaktuj sie z nimi,pomoga
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: Ochrona praw konsumenckich...
Ochrona praw konsumenckich...
www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: który kosmetyk najlepszy na cellulit/
chyba już znalazłam: www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=213 pewnie stąd :)



Temat: potrzebna pomoc w sprawie reklamacji
tzw. niezgodność towaru z umową
Ustawa z 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?topic=10



Temat: Prosze o rade-nieuczciwy sprzedawca
Skontaktuj sie z nimi napewno pomoga: www.federacja-konsumentow.org.pl/



Temat: karmienie piersią lepsze - mit ?
przepisy
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=40



Temat: test pieluszek jednorazowych
test pieluszek jednorazowych
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=503




Temat: reklamacja
Polecam lekturę

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390



Temat: Testy konsumenckie - przeczytaj
Tu jest ciekawie kosmetyki do opalania- ile ocen niedostatecznych!!
www.federacja-konsumentow.org.pl/download/testy/kremy/kosmetyki_do_opalania.xls



Temat: Reklama robi swoje-Actimel
Reklama robi swoje-Actimel
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255



Temat: Co mogę zrobić w TAKIEJ sytuacji? Pomóżcie please!
Pomocny link
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=268



Temat: Przez 2 tyg.pił actimela i .....nic nie dało
Drogie emamy!

Przeczytajcie koniecznie i nie dajcie się zwodzić
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=255

Pozdrawiam




Temat: wzięłam sie za siebie...ktoś jeszcze?
zacznie stosować super diety, że wskazane jest chudnięcie nie większe niż około
½ do 1 kg tygodniowo. Więcej
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=211




Temat: Testy konsumenckie - przeczytaj
Testy konsumenckie - przeczytaj
www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.ph



Temat: Zemsta roznosicieli reklam - jak się bronić?
A co jeśli do naszej skrzynki oprócz poczty będą trafiały teraz tony
śmieci w postacio ulotek? Jeśli ktoś nie chce dostawać reklam, może
na swojej skrzynce umieścić nalepkę z hasłem: "Czysty punkt". Firmy,
które nadal będą swoje ulotki wrzucać do tak oznakowanej skrzynki,
można podać nawet do sądu. Naklejki można zamówić w Stowarzyszeniu
Marketingu Bezpośredniego (www.smb.pl) i w terenowych oddziałach
Federacji Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl).

Źródło: Metro
www.emetro.pl/emetro/1,85651,4828099.html



Temat: Pytanie do UKE: SMSy premium a awaria telefonu
Pan Kucharczyk z UKE odpowie, jak sądzę, to samo. Po prostu
odpowiedziałam, jak sytuacja wygląda od strony prawnej.
Podstawa prawna składania reklamacji telefonu:
art.4, art.8, art.10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
2002r. (Dz.U. 141 poz.1176) - w razie niepowodzenia u operatora
można składać skargę u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów
(adresy na stronie Federacji Konsumentów, tam też można zasięgnąć
porady u prawnika Federacji).
Reklamacja usług telefonicznych - art.106 ustawy Prawo
Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004r. (Dz.U. nr171, poz.1800)
oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn.1 października
2004r. w sprawie postepowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim
powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. z
18.10.2004).
Radzę wejść na stronę Federację Konsumentów (www.federacja-
konsumentow.org.pl) i wydrukować sobie wspomnianą ustawę - jest
krótka i bardzo przydatna.



Temat: reklama;)
reklama;)
od 2-3 tygodni atakuje nas reklama federacji konsumentow...
nie zeby namolna byla.. wrecz przeciwnie - fajna z dowcipem i pomyslem...
www.federacja-konsumentow.org.pl
szwagierka slyszac ta o biurach podrozy wciagnela ze swistem powietrze i
jeknela przeklenstwo zupelnie nie na miare damy:)
kolega zarechotal nerwowo:) w myslach zapewne zaczal liczyc straty...:)
a ja... ja jako konsument zastanawiam sie... - teraz to sie zacznie! HAMERYKA
panie do nas doszla;) bedziem sie procesowac:)))))))))))))))




Temat: po odbiorze - masakra
"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" pozwala wam na
zareklamowanie produktu (mieszkania). Co więcej zgodnie z ustawą możecie
wyznaczyć spółdzielni termin, z upływem którego wszelkie wady muszą zostać
usunięte. W przypadku nie dotrzymania wyznaczonego terminu, konsument ma prawo
rządania obniżenia kosztów produktu (mieszkania). Okres działania ustawy dwa
lata od daty sprzedaży.
Ustawa do ściągnięcia ze strony federacji konsumentów: www.federacja-
konsumentów.org.pl.



Temat: Troche nie na temat: reklamowanie butów-pomózcie
Miałam podobną sytuację, tyle że reklamowałam kurtkę mojego synka w '5-10-15'.
Też żądałam zwrotu gotówki (tak wpisałam w formularzu reklamacyjnym), bo
musiałam dziecku natychmiast kupić nową kurtkę i w tym momencie stawa nie
byłaby mi juz potrzebna. Byłam wściekła, ale niestety nie oddano mi pieniędzy,
po dwóch tygodniach musiałam odebrać kurtkę z wszytym nowym zamkiem. I teraz
syn ma dwie ciepłe kurtki, które za rok oczywiście do niczego sie nam nie
przydadzą ...
Dzwoniłam do Federacji Konsumentów (zobacz ich stronę www.federacja-
konsumentow.org.pl), ale tam pani powiedziała mi, że sklep w pierwszej
kolejności naprawia, w drugiej wymienia towar na nowy, a dopiero na końcu jest
zwrot gotówki. Przepisy bardzo się pozmieniały, kiedyś sklep miał 2 tygodnie na
załatwienie reklamacji, jesli nie było od nich odzewu w tym czasie, można było
spokojnie iść po gotówkę (o ile żadało sie zwrotu pieniędzy).Teraz ustawa mówi,
że " jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów". Według tego zapisu chyba nawet nie możemy żądąć zwrotu
gotówki ... tylko naprawa lub wymiana wchodzą w grę.
Może będziesz miała więcej szczęścia.



Temat: Itaka - nieuczciwe biuro podróży. Proszę o poradę.
Osobiście nie miałam jeszcze takiej sprawy w sądzie .W tym roku Itaka była
wobec nas nieuczciwa nie uznali naszych praw do rezygnacji z powodu winy
biura - mieliśmy stracić 100 kosztów ,jednak gdy usłyszeli że będziemy
dochodzić prawa do zwrotu w sądzie szybko zmienili zdanie .Skontaktuj się z
Federacją Konsumentow (www.federacja-konsumentow.org.pl)- ma ona pomagać w
przypadku spraw sądowych klientów biur podróży - łacznie z pomocą
prawną ,bezpłatnym prawnikiem .



Temat: Hałasy w nowych mieszkaniach
Marto, odradzam Ci sprawdzanie poziomu hałasu przez dewelopera z powodów, które
sama podałaś. Ja zwróciłem się o pomoc do Federacji Konsumentów (na stronie
www.federacja-konsumentow.org.pl można znaleźć odpowiedni adres i telefon
kontaktowy w zależności od miejsca zamieszkania). Organizacja ta bezpłatnie
udziela pomocy konsumentom. Tam też dowiedziałem się, że pomiar hałasu może być
dokonany przez sanepid lub (w moim przypadku) Ligę do walki z hałasem. Liga ta
współpracuje z pracownikami naukowymi odpowiedniego wydziału AGH - myślę, że w
Warszawie i innych miastach działają podobne organizacje. Niestety taka
ekspertyza wymaga specjalistycznego sprzętu i przez to jest dość droga (pełna z
stwiedzeniem w jaki sposób hałasy przedostają się do mieszkania - kosztuje
klika tysięcy zł - dokładnej ceny jeszcze nie poznałem, ponieważ jak na razie
rozmawiałem z nimi tylko telefonicznie i nie do końca mogłem przedstawić
wszystkie szczegóły problemu).
Cieszę się, że nie tylko ja podjąłem się (nierównej) walki z deweloperem.
Byłbym Ci bardzo wdzięczny za informacje o postępach w Twoim przypadku -
najlepiej na tym forum, tak aby inni też mogli skorzystać z tych doświadczeń.



Temat: 10 powodów,by nie jechać z BRATNIAKIEM
Witam

Szukam uczestnikow wyjazdu do BOJNIC i okolic. Ponizej publikuje protest
rozklejony w "hotelu" i wreczany uczestnikom w trakcie wyjazdu. Szkoda forum na
opisywanie calej paranoji tego wyjazdu. CDN na pewno...

Samozwancza grupa pod wezwaniem "NIE DLA PUŁAPEK TURYSTYCZNYCH NA POLSKIM
RYNKU" organiuzje protest zbiorowy przeciwko Centrum Turystyki "BRATNIAK"

Akcja ma na celu złożenie reklamacji wad usługi turystycznej "Sylwester w
Bojnicach", jako swoistej pulapki turystycznej.

Czy czujesz sie zrobiony w konia przez firme BRATNIAK? Czy masz swiadomosc, ze
wg oficjalnego cennika w recepcji, doba hotelowa w pokoju po remoncie wraz z
podlym wyzywieniem, jakie nazywaja tutaj sniadaniem i obiadokolacja - kosztuje
730 Sk !!! - czyli ok. 73 PLN (oczywiście w detalu, hurtem jest taniej).

Ile Ty zaplaciles ??? 599 PLN, 649 PLN, czy może 699 PLN ??? (czyli 120-140 PLN
za dobe)

Ktos zarobil na Twojej latwowiernosci ponad 100 % !!!

Nie daj się wiecej dmuchac, zacznij dzialac !!!

Instytucje, ktore mogą Ci pomoc:

1. Federacja ochrony praw konsumenta - www.federacja-konsumentow.org.pl/
2. Polska Organizacja Turystyczna - www.pit.org.pl/
3. Rzcznik Praw Konsumenta w Twoim miescie (powiecie)
4. Polska Izba TURYSTYKI - www.pit.org.pl/

poszukaj wiecej, jest wiele innych, nikt nie powinien naciagac Cie bezkarnie

Co możesz zrobic?

1. W ciagu 7 dni zloz pisemna reklamacje na adres Centrum Turystyki
BRATNIAK, z wyszczegolnieniem wad jakie wg Ciebie miały miejcse, z opisem
sytuacji, zrob zdjecia, itp. Zarzadaj zwrotu częci pieniędzy za pobyt w
Bojnicach.

2. Zadbaj o to, aby w Twojej lokalnej spolecznosci (uczelnia, znajomi,
organizacje studenckie) nikt wiecej nie dal si nabrac na oferte Bratniaka.
Zwroc uwage na plakaty reklamujace ta firme wokół Ciebie.

3. Poinformuj Parlement Studencki i inne organizacje na Twojej uczelni,
Bratniak wspolpracuje z organizacjami studenckimi rozprowadzajac swoja oferte.
Nie wkopuj swoich kolegow i przyjaciol.

4. Wypowiedz się na forum dyskusyjnym na portalach internetowych
poswieconyvh turystyce (gazeta.pl, interia.pl, onet.pl). Marketing wirusowy to
bardzo skuteczna bron w walce z nieuczciwymi firmami. Poszukaj w internecie,
może ktos już wczesniej wygral proces sadowy z Bratniakiem.

5. Dolacz się do protestu. Wyslij e-mail z poparciem na adres:

bojnice_sylwester@wp.pl (bojnice2002@wp.pl - nie dziala)

Szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku

Janosik i 40 rozbojnikow




Temat: Czym sie różni zaliczka od zadatku?
Czym sie różni zaliczka od zadatku?
Na stronie FK jest takie rozróżnienie:
> www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=29

*po wykonaniu usługi zostaje wliczona w jej cenę;
- jeśli umowa została wykonana prawidłowo, zadatek zostaje zaliczony w poczet
ceny usługi;

*jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to oczywiście zwracają
one sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
- jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to oczywiście zwracają
one sobie wzajemne świadczenia, czyli zadatek wraca do konsumenta

*jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje u
usługodawcy;
- jeśli umowa nie została wykonana, bo konsument z niej zrezygnował, zadatek
przepada na rzecz usługodawcy;

*jeśli umowę rozwiąże usługodawca, jest on oczywiście zobowiązany do zwrotu
pobranej zaliczki.
- jeśli umowa nie została zrealizowana z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy usługi, konsument może od umowy odstąpić i żądać zwrotu zadatku w
podwójnej wysokości.

Może ktoś to lepiej wytłumaczy?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 195 wypowiedzi • 1, 2

    Linki