Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Faraon Poradnik
Temat: Bonez Adventures - Chapter 1: Tomb of Fulaos
Hej:)
slayton, jak tam pisanie poradnika?
Jestem teraz w grobowcu Trokenasa, stoje w wielkiej sali, w ktorej pokonalam 3 szczury, 3 pajaki i 3 mumie.
Na wprost wejscia jest sciana z trojgiem drzwi, a po bokach z kazdej strony po 4 przyciski z rysunkiem twarzy, zapewne jakowegos faraona, przy sasiednich scianach jeszcze po jednym przycisku.
Rozumiem, ze trzeba tu zastosowac jakas kombinacje, bo wcisniecie wszystkiego, nic nie dalo, ale mozliwosci do groma, ktos moglby mnie naprowadzic na jakis trop??
z gory wielkie dzieki
Jakby co, chetnie zrewanzuje sie w Holmes Przebudzenie (np. jakby ktos chcial wiedziec DLACZEGO takie rozwiazanie zagadki z zegarem ), Undercover, Tony Tough 2
pozdrowka
Temat: Książki
Ok... ale te książki nie są zbyt drogie (góra 15zł w księgarni) kupiłem już 6 z obu cyklów. Ilustracje są często krwawe i drastyczne (chociaż czarnobiałe). Ja pożyczałem je najczęściej z biblioteki. Jeśli nie chcesz kupowac, poszperaj w bibliotece. Każda z nich ma stałe działy, np Quizy (pytania są nietypowe)
np.
Niemiecki kajzer Wilhelm był bardzo surowym władcą. Kazał wtrącić do więzienia własną siostre. Za co?
a) Bo dała mu mata w szachy
b) Bo kopnęła jego kota
c) Bo publicznie pokazała sie na bicyklu
(cytat z "Krwawych Rewolucji")
Czesto też występują makabryczne poradniki np. "Jak zrobić prawdziwą mumie" Punkt pierwszy brzmiał "Najpierw weź martwego faraona..."
(patrz. Ci niesamowici Egipcjanie) albo "Jak złożyć ofiare" ze szczegółowymi opisami uśmiercania (patrz. Ci paskudni Aztekowie)
To były "Strraszne Historie" a "Monstrualna Erudycja" to takie same książki, tyle że traktują o nauce i jej wielu dziedzinach (polecam nieco odmienny tom - o sztuce (Fascynująca Sztuka)
W mojej kolekcji posiadam:
ME - Ta Porażająca Galaktyka
ME - Te Płomienne Olimpiady
ME - Cuda Internetu
SH - Krwawe Rewolucje
SH - Krwawi Władcy i Krwawi Królowie (nizwykłe fakty z życia władców Anglii)
SH - Frenetyczna Francja
Temat: pytanie o zakup shishy
Tnx wszystkim za porady. Wybór padł na Faraona :)
Temat: z dzieckiem w Tatry
Wszystkie te naukowe i mądre zalecenia i porady, dotyczące karmienia, pieluszek, soczków, zupek, spacerów i wyjazdów, są napewno wartościowe i przydatne. Jednak absolutne przestrzeganie wszystkich - skutecznie zniechęciłoby młodych do posiadania dzieci, zwłaszcza kolejnych .
Młodzi ludzie inaczej postępują, niż dawniej - odważniej, i szczerze mówiąc - wcale nie oznacza to, że żle.
Jeżeli dziecko jest zdrowe, to mądrzy rodzice zorientują się, czy wyjazd dziecku służy czy szkodzi - i w drugim wypadku zareagują i wyciągną wnioski na przyszłość.
Mój syn z żoną pojechali do Chorwacji samochodem (nocą) z wnuczkiem, który miał pół roku. Przyznam, że się denerwowałam.
Przyjechali po dwóch tygodniach zadowoleni , dziecko w jak najlepszym porządku. No to kolejnym roku pojechali do Włoch.
W następnym jeszcze raz do Chorwacji - dziecko już większe, przyjechało bardzo zadowolone, buzia mu sie nie zamykała.
W kolejnym roku wybrali sie do Turcji - tu już atrakcja dla wnuczka pełna, bo miał 5 lat.
W tym roku na początku maja polecieli na 2 tyg, do Egiptu - już z dwojgiem, drugi wnuczuś ma 11 miesięcy.
Gdyby widzieli, że dzieciom szkodzą te wojaże - NAPEWNO w kolejnych latach dali by sobie z tym spokój.
Przed ostatnim wyjazdem radzili sie też lekarza, który powiedział, że śmiało mogą jechać.
Przyjechali zadowoleni, opaleni, - dzieci nawet "zemsty faraona" nie dostały.
Z tym starszym byli kilka razy nad morzem i w górach też.
Ja też sie przestałam denerwować, bo jak widzę i słyszę - nie oni jedni...
A zresztą i tak bym na to nic nie poradziła.
W dzisiejszych czasach, młodzi książkowymi zaleceniami aż tak bardzo się nie przejmują.... może to i dobrze....
Moje chłopaki - starszy Karol i mały Miłosz .(na zdjęciu ma pół roku)
Pozdrawiam. Ala .
Ps. czuję, jak mi się za tą wypowiedż oberwie
Temat: Tytuły
Ach... I kolejny temat, który nie wiedziałam, gdzie wstawić. Bo to przecie i treść, i forma. Chyba zrobię jeszcze kategorię Formotreści...
Tak więc, tytuły. Bo każe dzieło ma swój tytuł. Obraz, artykuł, no i książka!
Jak mówi Wikipedia, tytuł jest to wyraz identyfikujący jakiś utwór. Jego celem jest identyfikacja treści, zatem teoretycznie tytuł powinien mówić o zawartości... Teoretycznie. Bo teraz tytuły książek, filmów mają cele bardziej marketingowe. Interesująco dobrane słowa, oczywiście w jakiś sposób związane z tekstem powieści (choćby jednym zdaniem, które się pojawia w książke, w i tytule)...
Parę tytułów:
1) Harry potter i Kamień Filozoficzny
2) Ogniem i mieczem
3) Quo vadis
4) Pan Tadeusz
5) Faraon
6) Kuzynki
7) Takie zwykłe wakacje
Ida sierpniowa
9) Tajemnica Amelii
Tytuły 1) i 2) charakteryzują się obecnością spójnika i. Jak napisano w pewnym poradniku, bardzo ładnie wychodzą połączenia [rzeczownik] i [rzeczownik]. Mi tam się Ogniem i mieczem podoba. Z tytułu.
Tytuł 3) pochodzi od cytatu z książki, a przede wszystkim - z innego języka.
Tytuły 4), 5), 6), nazywają główną postać bądź postacie. Można też opisywać główne wątki, jak to robi tytuł 7).
Tytuły 9), składają się z dwóch słów - jednego, plus jego określenia.
Jak dopasować tytuł do opowieści... Nikomu mówić nie będę, bo to kwestia oceny. Ważne, by choć trochę wiązał się z tematem opowiadania bądź samym opowiadaniem. Sapkowski nazywał opowiadania chwytliwymi połączeniami ("Kwestia ceny", "Głos rozsądku", "Mniejsze zło"), Rowling nieco banalnymi połączeniami, Pilipiuk jak najprościej...
Kwestia tematyki, gatunku, no i gustu.
A Wam, jakie się podobają tytuły?
EDIT: O raju... Muszę skasować tą emotkę XD
Temat: Wolność wyboru
Poniższy fragment pochodzi z nowej książki Alfreda Palli "Poradnik walki duchowej". Jest to fragment Części 2 zatytułowanej: Uwalnianie zdemonizowanych.
Filip Friedman, historyk, zapisał w oparciu o słowa naocznego świadka, co przydarzyło się Zosi, młodej żydowskiej dziewczynce. Zosia była córką lekarza. Podczas okupacji mieszkała z rodzicami w warszawskim getto. W czasie łapanki jeden z nazistowskich żołnierzy zwrócił uwagę na jej oczy, które były piękne jak diamenty.
- Mógłbym z nich zrobić dwa pierścionki. Jeden dla mnie, drugi dla żony.
- Zobaczmy, czy faktycznie są tak piękne, weźmy je w ręce - rzekł jego kolega przytrzymując dziewczynkę.
Żołnierze zaczęli się śmiać. Ktoś zaproponował, żeby wydłubać jej oczy. Wyciągnął nóź. Ich śmiech wymieszał się z przeraźliwym krzykiem dziecka. Dziewczynka zemdlała i upadła. Tam gdzie przed chwilą były oczy, miała dwie zakrwawione dziury.
Szalejącą z bólu matkę przytrzymały inne kobiety. Żołnierze pozostawili małą Zosię matce, ale w jednej z kolejnych łapanek zabrano małą Zosię, bo była ślepa, a w świecie, jaki zakładał Hitler, nie było miejsca dla niewidomych.
Nie byłoby wolności wyboru, gdyby nie istniała możliwość wyboru zła.
Dlaczego Bóg dopuścił do tego? Czemu pozwolił, aby torturowano Jego wyznawców w lochach Inkwizycji? Dlaczego nie przeszkodził spaleniu milionów ludzi w piecach krematoryjnych? Czemu pozwolił Herodowi na rzeź niemowląt w Betlejem?
Jezus stwierdził, że tragedie nie są wolą niebiańskiego Ojca, ani skutkiem przeznaczenia (Łk. 13:1-4). To, że rodzą się kalekie dzieci, że ktoś miał wypadek i musi spędzić resztę życia w wózku inwalidzkim, że mała dziewczynka zostaje zgwałcona, nie jest rezultatem jakiegoś mistycznego planu Bożego, lecz dowodem, że wielki bój między Bogiem a Lucyferem to nie zabawa kota z myszką, gdzie demony zdane są tylko na wolę Boga.
Bóg posłużył się zatwardziałością faraona (Wj. 9:34-35; 10:1), króla Saula (1Sm. 16:14) czy też króla Achaba (1Krl. 22:20-23; 2Krn.18 :21-22). Na pozór mogło wydawać się, że zło przyszło od Boga (Iz. 45:7), ale tak nie było. Słowo Boże zapewnia nas, że od Boga otrzymujemy tylko dobro (Jk. 1:17). Zło przychodzi od Szatana, a ten często zrzuca odpowiedzialność za nie na Boga, co ilustruje historia Hioba.
W każdym ze wspomnianych wyżej biblijnych przykładów Bóg posłużył się planem Szatana ku swojej chwale. Bóg pozwolił, aby Asyria, Babilon i Egipt zniewoliły Izrael, ale wykorzystał to, aby dopomóc swemu ludowi wydobyć się z oków odstępstwa. Bóg dopuścił nieszczęścia na Hioba, Józefa i Daniela, ale w końcu obrócił je ku dobremu swych naśladowców. Apostoł Paweł napisał:
"A wiemy, że Bóg współdziała we wszystkim ku dobremu z tymi, którzy Boga miłują, to jest z tymi, którzy według postanowienia jego są powołani." (Rz. 8:28 )
Tragedie nie są Bożą wolą, ani oznaką Jego niemocy, lecz dowodem wolnej woli demonów i ludzi.
Tragedia, jaka dotknęła Zosię nie była wyrazem Bożej obojętności, lecz rezultatem istnienia osobowego zła. Tragedie nie są Bożą wolą, ani oznaką Jego niemocy, lecz dowodem wolnej woli demonów i ludzi. Na świecie nie byłoby prawdziwej wolności wyboru, gdyby nie istniała możliwość wyboru zła.
Jakże naiwne okazują się teorie Freuda czy Junga w obliczu zła, jakiego doznała Zosia, zła jakiego dopuścili się Hitler, Stalin, Manson, Berkowitz, Dahmer. Tego zła nie da się wyjaśnić erotycznymi kompleksami, przeszłymi przeżyciami czy wpływem środowiska, a jedynie istnieniem Złego, o którym mówi Biblia.
Nasza kultura naiwnie odrzuca realność istnienia zła, uważając je jedynie za swego rodzaju awarię systemu, którą da się naprawić ludzką przemyślnością. - Walter Wink
Nieszczęścia będą naszym udziałem, dopóki demony i ludzie, którzy są pod ich wpływem mogą czynić swoją wolę. Dopiero, gdy Szatan i jego zwolennicy zostaną usunięci z tego wszechświata, znój, krzyk i śmierć znikną na zawsze ( Ap.21:4).
Czy to znaczy, że Bóg nie ma wobec tego zła nic do powiedzenia? Lektura księgi Daniela przekonuje, że Bóg jest u sterów, ale nie determinuje wydarzeń despotycznie. Księga Izajasza ukazuje, że Bóg miał przygotowany więcej niż jeden scenariusz wypełnienia się proroczych zapowiedzi, zarówno gdyby Izrael przyjął Mesjasza, jak też gdyby Go odrzucił (Iz. 65:17-20). Szatan także nie może nas zmusić do niczego, a tylko kusić i podżegać.
Bóg nie narzuca swej woli, ale chętnie interweniuje w odpowiedzi na nasze zaproszenie. Modlitwa nie jest więc tylko duchowym ćwiczeniem. Wywiera wymierny wpływ na przebieg wydarzeń na ziemi. Modlitwa może uratować naród (Wj. 32:10-14), a jej brak zgubić go (Ez. 22:30-31). Post i modlitwa Daniela miał wpływ na przebieg boju w sferze niebiańskiej (Dn. 10).
Bóg kształtuje świat w odpowiedzi na modlitwy. Im więcej modlitwy, tym lepszy świat, tym większa moc przeciwko siłom zła. - E. M. Bounds
Bóg kształtuje świat w odpowiedzi na modlitwy. Pismo Święte wielokrotnie ukazuje działanie Boże jako zależne od modlitwy ludzi (Mt. 7:7; 21:22; 2Krn. 7:14; Jk. 5:15-16). Bóg działa w odpowiedzi na nie. Oto dlaczego zarówno Jezus, jak apostołowie podkreślali ich ważność (Łk. 11:5-13; 18:1-8; 1Tes.5:17). Post i modlitwa pozwoliły Bogu zachować skazaną na zniszczenie Niniwę (Jon. 3:7-10), i skłoniły do przedłużenia życia królowi Ezechiaszowi (Iz. 38:1-.
Tak jak modlitwa i posłuszeństwo ludzi pozwalają Bogu uczynić więcej, niż mógłby uczynić bez naszej woli i zaproszenia, tak też niestety grzechy oraz ofiary składane demonom wzmacniają królestwo ciemności (2Krl. 3:26-27).
Wszystko, co dzieje się we wszechświecie jest rezultatem decyzji zamieszkujących go istot, w tym i złych. Bóg dobrowolnie ograniczył siebie, aby mieszkańcy kosmosu mogli cieszyć się wolnością wyboru. Miłość ma bowiem wartość tylko wtedy, gdy jest niewymuszona, dlatego
Bóg uczynił wolność filarem swych rządów. Nie pozbawił jej Lucyfera, gdy stał się diabłem, ani człowieka, gdy stanął po stronie adwersarza. Wolał wydać samego siebie w Chrystusie za nasz zły wybór, niż nas go pozbawić.
Nie zawsze potrafimy panować nad naszymi emocjami, ale możemy panować nad naszą wolą. Musimy postanowić w umyśle, że będziemy wierni Bogu bez względu na okoliczności, tak jak trzej przyjaciele Daniela, a wcześniej Hiob i Józef. Kiedy złączymy naszą wolę z Bożą, Bóg może pracować nad nami. Łącząc swą wolę z Chrystusem i poddając Mu nasze myśli, chronimy je przed demonicznym wpływem.
Bóg uczynił wolność filarem swych rządów. Nie pozbawił jej Lucyfera, gdy stał się diabłem, ani człowieka, gdy stanął po stronie adwersarza. Wolał wydać siebie w Chrystusie za nasz zły wybór, niż nas go pozbawić.
___________________________-
do przemyślenia
Temat: cała Polska czyta dzieciom
pamiętacie tą akację?
na jej stronie znalazłam polecane przez fundację książki dla dzieci
przyznam się wielu nie znam:
Wiek 0-4 lata:
Marta Bogdanowicz (opracowanie) - Rymowanki - przytulanki
Paulette Bourgeois, Brenda Clark - seria o Franklinie
Jan Brzechwa - Wiersze i bajki
Gilbert Delahaye - seria o Martynce
Dimiter Inkiow - Ja i moja siostra Klara
Czesław Janczarski - Miś Uszatek
Janosch - Ach, jak cudowna jest Panama; Ja ciebie wyleczę, powiedział Miś
Astrid Lindgren - Lotta z ulicy Awanturników
Sam McBratney - Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham
Nele Most, Annet Rudolph - Wszystko moje; Co wolno, a czego nie wolno
Beata Ostrowicka - Lulaki, pan Czekoladka i przedszkole; Ale ja tak chcę
Joanna Papuzińska - śpiące wierszyki
Julian Tuwim - Wiersze dla dzieci
Wojciech Widłak - seria o panu Kuleczce
Wiek 4-6 lat:
Florence and Richard Atwater - Pan Popper i jego pingwiny
Hans Christian Andersen - Baśnie
Wanda Chotomska - Wiersze, Pięciopsiaczki
Carlo Collodi - Pinokio
Waclaw Ătvrtek - O gajowym Chrobotku; Bajki z mchu i paproci
Astrid Lindgren - seria o Pipi Pończoszance, Emil ze Smolandii
Hugh Lofting - seria o Doktorze Dolittle
Kornel Makuszyński - Przygody Koziołka Matołka
Małgorzata Musierowicz - Znajomi z zerówki
Alan A. Milne - Kubuś Puchatek, Chatka Puchatka
Renata Piątkowska - Opowiadania z piaskownicy; Nie ma nudnych dni
Małgorzata Strzałkowska - Leśne głupki; Wierszyki łamiące języki
Danuta Wawiłow - Wiersze
Wiek 6-8 lat:
Heather Amery - Mity greckie dla najmłodszych
Marcin Brykczyński - Ni pies, ni wydra
Jan Brzechwa - Pchła Szachrajka; Szelmostwa Lisa Witalisa
Kamil Giżycki - Wielkie czyny szympansa Bajbuna Mądrego
Frances Hodgson Burnett - Mała księżniczka
Tove Jansson - seria o Muminkach
Ludwik Jerzy Kern - Wiersze
Astrid Lingren - Dzieci z Bullerbyn; Mio, mój Mio
Gerald D. O�Nan - Mrówka Andy
Anna Onichimowska - Najwyższa góra świata
Anna Sójka - Czytam od A do Z
Małgorzata Strzałkowska - Rady nie od parady, Wiersze, że aż strach
Jan Whybrow - Księga straszliwej niegrzeczności
Piotr Wojciechowski - Z kufra pana Pompuła;
Wiek 8-10 lat:
Edmund de Amicis - Serce
Paul Berna - Rycerze Złotego Runa
Frances Hodgson Burnett - Tajemniczy ogród
J. Canfield, M. i P. Hansen, I. Dunlap - Balsam dla duszy dziecka
Rudyard Kipling - Księga dżungli
Eric Knight - Lassie, wróć!
Astrid Lindgren - Bracia Lwie Serce; Rasmus i włóczęga
Clive Staples Lewis - Opowieści z Narnii
Kornel Makuszyński - Szatan z siódmej klasy
Lucy M. Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza
Sempe, Gościnny - seria o Mikołajku
Mark Twain - Przygody Tomka Sawyera, Królewicz i żebrak
Wiek 10-12 lat:
Charles Dickens - Oliver Twist; Opowieść wigilijna
Antoine de Saint - Exupery - Mały książę
Astrid Lindgren - Ronja, córka zbójnika
Ferenc Molnar - Chłopcy z Placu Broni
Małgorzata Musierowicz - Noelka i inne tomy Jeżycjady
Jerzy Niemczuk - Opowieść pod strasznym tytułem
Ferdynand Ossendowski - Słoń Birara
Michel Piquemal - Bajki filozoficzne
Eric Emmanuel Schmitt - Oskar i pani Róża; Dziecko Noego
Dorota Terakowska - Córka czarownic
J.R.R. Tolkien - Hobbit
JosĂŠ Mauro de Vasconcelos - Moje drzewko pomarańczowe
Jean Webster - Tajemniczy opiekun
Maciej Wojtyszko - Bromba i inni
Wiek 12-14 lat:
Antologia pod red. Grzegorza Leszczyńskiego - Po schodach wierszy.
H. Jackson Brown, Jr. - Mały poradnik życia *
J. Canfield, M.V. Hansen, K. Kirberger - Balsam dla duszy nastolatka
Paulo Coehlo - Alchemik
Arthur Conan Doyle - Pies Baskerville'ów
Harper Lee - Zabić drozda
Anika Thor - Prawda czy wyzwanie
J.R.R. Tolkien - Władca pierścieni
Juliusz Verne - Tajemnicza wyspa
książki popularno-naukowe
Edward de Bono - Naucz się myśleć kreatywnie
Tony Buzan - Rusz głową
Tadeusz Niwiński - Ja
Wiek 14-16 lat:
Pierre Boulle - Most na rzece Kwai
Anna Frank - Dziennik
Francis Scott Fitzgerald -Wielki Gatsby
Ruben Gallego - Białe na czarnym
Victor Hugo - Nędznicy
Leszek Kołakowski - 13 bajek z królestwa Lailonii (...) i inne bajki
Yann Martel - Życie Pi
Bolesław Prus - Faraon
ks. Jan Twardowski - Wiersze
książki popularno-naukowe
Sephen R. Covey - 7 nawyków skutecznego działania *
M.R.Kopmeyer - Praktyczne sposoby osiągania sukcesu *
(sugerujemy, aby zacząć od rozdziałów nt. potęgi myśli i źródeł inspiracji)
Ron Potter-Efron - Życie ze złością *
Wiek powyżej 16 lat:
Karen Blixen - Pożegnanie z Afryką; Uczta Babette
Dalajlama, Howard C. Butler - Sztuka szczęścia
Guareschi - Don Camillo i jego trzódka
Zbigniew Herbert - Martwa natura z wędzidłem; Barbarzyńca w ogrodzie
Ryszard Kapuściński - Cesarz , Imperium
George Orwell - Folwark Zwierzęcy
Wisława Szymborska - Wiersze
książki popularno-naukowe
Nathaniel Branden - 6 filarów poczucia własnej wartości *
Erich Fromm - Sztuka miłości, Mieć czy być *
Daniel Goleman - Inteligencja emocjonalna *
Leszek Kołakowski - Mini wykłady o maxi sprawach
M. Scott Peck - Drogą mniej uczęszczaną * fragmenty
* fragmenty
Proponujemy, by książki opatrzone gwiazdką najpierw przeczytać samemu i dokonać wyboru fragmentów zanim zaczniemy czytać dziecku, ponieważ oprócz uniwersalnych treści zawierają one czasem rozdziały lub akapity związane z realiami innej kultury, które nie zawsze są interesujące, zrozumiałe lub adekwatne do naszej rzeczywistości.
Temat: Książki dobre i "familijne"
Na stronie fundacji Cała Polska czyta dzieciom są podane lektury może wam sie coś z tego przyda?
Cytuje całość (bo może ktoś jeszcze chciałby z tego skorzystać:
Wiek 0-4 lata:
Marta Bogdanowicz (opracowanie) - Rymowanki - przytulanki
Paulette Bourgeois, Brenda Clark - seria o Franklinie
Jan Brzechwa - Wiersze i bajki
Gilbert Delahaye - seria o Martynce
Dimiter Inkiow - Ja i moja siostra Klara
Czesław Janczarski - Miś Uszatek
Janosch - Ach, jak cudowna jest Panama; Ja ciebie wyleczę, powiedział Miś
Astrid Lindgren - Lotta z ulicy Awanturników
Sam McBratney - Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham
Nele Most, Annet Rudolph - Wszystko moje; Co wolno, a czego nie wolno
Beata Ostrowicka - Lulaki, pan Czekoladka i przedszkole; Ale ja tak chcę
Joanna Papuzińska - śpiące wierszyki
Julian Tuwim - Wiersze dla dzieci
Wojciech Widłak - seria o panu Kuleczce
Wiek 4-6 lat:
Florence and Richard Atwater - Pan Popper i jego pingwiny
Hans Christian Andersen - Baśnie
Wanda Chotomska - Wiersze, Pięciopsiaczki
Carlo Collodi - Pinokio
Waclaw Čtvrtek - O gajowym Chrobotku; Bajki z mchu i paproci
Astrid Lindgren - seria o Pipi Pończoszance, Emil ze Smolandii
Hugh Lofting - seria o Doktorze Dolittle
Kornel Makuszyński - Przygody Koziołka Matołka
Małgorzata Musierowicz - Znajomi z zerówki
Alan A. Milne - Kubuś Puchatek, Chatka Puchatka
Renata Piątkowska - Opowiadania z piaskownicy; Nie ma nudnych dni
Małgorzata Strzałkowska - Leśne głupki; Wierszyki łamiące języki
Danuta Wawiłow - Wiersze
Wiek 6-8 lat:
Heather Amery - Mity greckie dla najmłodszych
Marcin Brykczyński - Ni pies, ni wydra
Jan Brzechwa - Pchła Szachrajka; Szelmostwa Lisa Witalisa
Kamil Giżycki - Wielkie czyny szympansa Bajbuna Mądrego
Frances Hodgson Burnett - Mała księżniczka
Tove Jansson - seria o Muminkach
Ludwik Jerzy Kern - Wiersze
Astrid Lingren - Dzieci z Bullerbyn; Mio, mój Mio
Gerald D. O�Nan - Mrówka Andy
Anna Onichimowska - Najwyższa góra świata
Anna Sójka - Czytam od A do Z
Małgorzata Strzałkowska - Rady nie od parady, Wiersze, że aż strach
Jan Whybrow - Księga straszliwej niegrzeczności
Piotr Wojciechowski - Z kufra pana Pompuła;
Wiek 8-10 lat:
Edmund de Amicis - Serce
Paul Berna - Rycerze Złotego Runa
Frances Hodgson Burnett - Tajemniczy ogród
J. Canfield, M. i P. Hansen, I. Dunlap - Balsam dla duszy dziecka
Rudyard Kipling - Księga dżungli
Eric Knight - Lassie, wróć!
Astrid Lindgren - Bracia Lwie Serce; Rasmus i włóczęga
Clive Staples Lewis - Opowieści z Narnii
Kornel Makuszyński - Szatan z siódmej klasy
Lucy M. Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza
Sempe, Gościnny - seria o Mikołajku
Mark Twain - Przygody Tomka Sawyera, Królewicz i żebrak
Wiek 10-12 lat:
Charles Dickens - Oliver Twist; Opowieść wigilijna
Antoine de Saint - Exupery - Mały książę
Astrid Lindgren - Ronja, córka zbójnika
Ferenc Molnar - Chłopcy z Placu Broni
Małgorzata Musierowicz - Noelka i inne tomy Jeżycjady
Jerzy Niemczuk - Opowieść pod strasznym tytułem
Ferdynand Ossendowski - Słoń Birara
Michel Piquemal - Bajki filozoficzne
Eric Emmanuel Schmitt - Oskar i pani Róża; Dziecko Noego
Dorota Terakowska - Córka czarownic
J.R.R. Tolkien - Hobbit
José Mauro de Vasconcelos - Moje drzewko pomarańczowe
Jean Webster - Tajemniczy opiekun
Maciej Wojtyszko - Bromba i inni
Wiek 12-14 lat:
Antologia pod red. Grzegorza Leszczyńskiego - Po schodach wierszy.
H. Jackson Brown, Jr. - Mały poradnik życia *
J. Canfield, M.V. Hansen, K. Kirberger - Balsam dla duszy nastolatka
Paulo Coehlo - Alchemik
Arthur Conan Doyle - Pies Baskerville'ów
Harper Lee - Zabić drozda
Anika Thor - Prawda czy wyzwanie
J.R.R. Tolkien - Władca pierścieni
Juliusz Verne - Tajemnicza wyspa
książki popularno-naukowe
Edward de Bono - Naucz się myśleć kreatywnie
Tony Buzan - Rusz głową
Tadeusz Niwiński - Ja
Wiek 14-16 lat:
Pierre Boulle - Most na rzece Kwai
Anna Frank - Dziennik
Francis Scott Fitzgerald -Wielki Gatsby
Ruben Gallego - Białe na czarnym
Victor Hugo - Nędznicy
Leszek Kołakowski - 13 bajek z królestwa Lailonii (...) i inne bajki
Yann Martel - Życie Pi
Bolesław Prus - Faraon
ks. Jan Twardowski - Wiersze
książki popularno-naukowe
Sephen R. Covey - 7 nawyków skutecznego działania *
M.R.Kopmeyer - Praktyczne sposoby osiągania sukcesu *
(sugerujemy, aby zacząć od rozdziałów nt. potęgi myśli i źródeł inspiracji)
Ron Potter-Efron - Życie ze złością *
Wiek powyżej 16 lat:
Karen Blixen - Pożegnanie z Afryką; Uczta Babette
Dalajlama, Howard C. Butler - Sztuka szczęścia
Guareschi - Don Camillo i jego trzódka
Zbigniew Herbert - Martwa natura z wędzidłem; Barbarzyńca w ogrodzie
Ryszard Kapuściński - Cesarz , Imperium
George Orwell - Folwark Zwierzęcy
Wisława Szymborska - Wiersze
książki popularno-naukowe
Nathaniel Branden - 6 filarów poczucia własnej wartości *
Erich Fromm - Sztuka miłości, Mieć czy być *
Daniel Goleman - Inteligencja emocjonalna *
Leszek Kołakowski - Mini wykłady o maxi sprawach
M. Scott Peck - Drogą mniej uczęszczaną * fragmenty
a tutaj jest link :
http://www.calapolskaczyt...ge=kp&forceme=1