Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: federacja konsumentow org pl





Temat: Kredyt w 3 godziny
Zdziwilibyscie sie, gdybyscie wiedzieli, ile osob wciaz nabiera sie na rkedyty
argentynskie - niektore nawet po kilka razy w roznych firmach!!! To sa ludzkie
tragedie, ale niestety wynikajace z glupoty!!! Zajmuje sie takimi pryzpadkami
zawodowo i juz czasem po prostu rece mi opadają na tę bezmyslność!!! ale
naszczescie trwaja prace parlamentarne nad zakazaniem tego typu dzialnosci -
poprzedni parlament odrzuci taki projekt!!! - trzymajcie wieć kciuki, aby tym
razem sie udalo!
pozdrawiam:-)

PS - a jesli macie watpliwosci, czy firma, z ktora chcecie podpisac umowe
kredytowa nie dizala w systemie argentynskim, to kontaktujcie sie z powiatowymi
i rzecznikami konsumentow, albo wejdzicie na strone www.uokik.gov.pl lub
www.federacja-konsumentow.org.pl





Temat: Łamanie praw konsumenckich przez sklep internetowy
jeżeli strony nie umówiły się inaczej (czyli musisz dokladnie przeczytac
regulamin sklepu, umowe itd.), przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na
odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta
oświadczenia woli o zawarciu umowy.
Polecam stronkę:
www.federacja-konsumentow.org.pl





Temat: Allegro i zwrot towaru...
eirenne napisała:

> O ile wiem w przepisach nie ma rozróżnienia aukcji internetowych > na
licytację i kup teraz.
Ależ jest:
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z
dnia 31 marca 2000 r.)

Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się
do umów: (...) 10) sprzedaży z licytacji.

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332

Nigdy nie spotkałam się z interpretacją prawną ograniczającą możliwość zwrotu
towarów kupionych przez KupTeraz. No może z wyjątkiem nieuczciwych sprzedawców.



Temat: jak to jest z oddawaniem rzeczy do sklepu?
Niestety, zgodnie z obowiązującą Ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=25
sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia twojego zwrotu płaszczyka. Ewentualny
okres odstąpienia od umowy bez podania przyczyny dotyczy tylko umów zawieranych
poza lokalem lub na odległość.
Sprzedawca może umówić się z tobą, że przyjmie ewentualny zwrot towaru, ale w
żadnym wypadku nie jest to jego obowiązkiem. Chyba, że udałoby ci się znaleźć
jakąś wadę tego towaru - w tym wypadku płaszczyka. Ale byłoby to po pierwsze
trudne, po drugie nieuczciwe, po trzecie czaso- i nerwochłonne.
Pozostaje zmusić sprzedawcę do pójścia na układ lub wybrac się na zakupy z
podręczną walizeczką pełną własnych ciuchów...




Temat: Reklamacja w sklepie - pytanie
Poczytaj sobie o reklamowaniu na stronce: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&new_topic=10 .Znajdziesz tam też
telefon do specjalistów, którzy mogą Ci pomóc. Wydaje mi się,że reklamację
powinni przyjąć - poza tym w sklepie zwykle pomaga rozmowa z kierownikiem:)



Temat: Gwarancja - przedłużenie
Gość portalu: PsuBrat napisał(a):

> Drogi Sylasie, z całym szacunkiem dla twej obszernej wiedzy cywilistycznej,

ja tylko przeczytałem kodeks cywilny, nic więcej :)

> czuję pewien niedosyt wynikający z braku uzasadnienia twoich twierdzeń
(chodzi
> o rozstrzygniecie czy aktualnie obowiazujące przepisy kc o gwarancji są
> przepisami imperatywnymi czy dyspozytywnymi).

No, nie wyobrażam sobie sytuacji w której jakakolwiek umowa może stać w
sprzecznosci z ustawą, a w szczególności z tak fundamentalną ustawą - kodeksem
cywilnym, o ile ta jawnie nie tego dopuszcza! W niektórych przepisach kc jest
klauzula: "o ile strony nie umówiły się inaczej" i wg. mnie tylko w takich
przypadkach umowa może zmieniać postanowienia kc!

Jeżeli ktoś się ze mną umówi, że mnie zabije, to czy taka umowa jest ważna?
(trochę drastyczny przykład :))

Zresztą, moje zdanie nie ma tu nic do rzeczy. Polecam www.federacja-
konsumentow.org.pl - tam jest wszystko.



Temat: zaawansowany cellulit
A ja dorzuce jeszcze kilka slowek. Zanim zaszlam w ciaze wydalam walke
cellulitowi - po pierwsze "dieta naturalna i prosta" - unikalam wszelkiego co
przetworzone, zwlaszcza chemicznie - pieczywa, slodyczy, polfabrykatow i
staralam sie nie laczyc roznych skladnikow ze soba (pozostaje niewiele -
warzywa, owoce, jogurty, ryze i makarony). Do tego silownia 5x w tygodniu
(najlepszy jest spinning, biking czy jak go zwa - polgodzinny wysilek wyzwala
energii na kolejne pol dnia!). Najlepsze efekty zaczelam jednak uzyskiwac po
masazu izometrycznym (na napietym miesniu). Chodzilam przez miesiac na masaz
posladkow, 5x w tygodniu (potem zaszlam w ciaze). Bolalo jak cholera! Naprawde!
Mialam caly tylek w sincach. Dopiero po kilku razach przestalo tak bolec i sie
przyzwyczailam. Efekt byl dobry. Teraz jestem w 37 tc, przytylam 20 kg i mam
cellulit jak kalafior. Juz nie moge sie doczekac zeby wydac mu znowu wojne!!! A
co do kosmetykow antycellulitowych - polecam link: www.federacja-
konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=213



Temat: Do znających prawo konsumenckie, zwrot towaru
ja z tych znających się

1) towar nie jest zgodny z umową - nie posiada właściwości
wskazanych w opisie (art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej)
2) co do zwrotu towaru (czyli odstąpienia od umowy jak zakładam) -
przysługuje dopiero wtedy, gdy wymiana lub naprawa są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów (art. 8 tejże ustawy)

ustawę w całości znajdziesz na www.federacja-
konsumentow.org.pl/story.php?story=321

w celach edukacyjnych:
- odstąpienie od umowy (nie ze względu na niezgodność umowy z
towarem, czyli nawet wtedy, gdy jest bez wad) przysługuje w razie
zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość (przez
internet, z katalogu, w domu, itd)
- reklamacja jest określeniem odnoszącym się do zgłoszenia
sprzedawcy określonych żądań, w związku z niezgodnością towaru z
mową. w jakich okolicznościach można reklamować określa art. 4
ustawy o sprzedaży (i jest to niezależne od sposobu zawarcia umowy,
chodzi jedynie o to, że towar jest niezgodny),natomiast można żądać
(najpierw) wymiany i naprawy a następnie obniżenia ceny lub od umowy
odstąpić (schemat w art. 8 ustawy). nie wyłącza to możliwości
dochodzenia odszkodowania, jeżeli szkoda wystąpiła, ani możliwości
dochodzenia roszczeń z gwarancji (jeżeli tak istnieje).

rzekłam )




Temat: U W A G A !!! Product Recovery
U W A G A !!! Product Recovery
Jeżeli zakupiliście laptopa marki TOSHIBA, to uważajcie na płytke ,która
toshiba daje wraz z laptopem. Jest to oprogramowanie do komputera, jednak
jest z tego tylko więcej kłopotów jak korzyści.

Płytka to:

CD_ROM Product Recovery

Niby elegancko, bo masz oryginalny system windows, ale nie do końca. Ta
płytka skasowała moje partycje w kompie, gdzie m.in. miałam prace mgr i
połączyła dysk w jeden kasując wszytsko do zera. włączyłam laptopa i miałam
go w takiej samej formie, jak w momencie zakupu (

Jestem własnie po odzyskiwaniu danych w "KUŹNI KOMPUTEROWEJ"(tak dokładnie
nazywa się firma) i gdyby nie oni i moja kasa, pisałabym prace mgr od
początku.... a mamy koniec marca, a ja chce bronić się w czerwcu...!!!

W przerwach pisania pracy mgr, napisze ładnego maila do www.federacja-
konsumentow.org.pl/, może oni cos z tym zrobią, bo TOSHIBY ja jako pionek,
ruszyć nie zdołam. A nóz mój mail wywoła akcje na TOSHIBĘ i tym samym pomoże
uchronić dane w Waszych komputerach, czego Wam i sobie życzę )

J_L




Temat: iPod 60gb - po rozładowaniu nie chce się załączyć
Gwarancje masz na rok, ale sprzedawca odpowiada za twój zakup przez 2 lata. Poczytaj o
odpowiedzialności gwarantowanej wymogami UE np. na www.federacja-konsumentow.org.pl
Co do iPoda to rzeczywiście wygląda to na niezla zagwozdke. Jak dlugo zostawiales go podlaczonego
pod ladowarke/komputer? Jesli krotko, to moze przytrzymaj go dluzej. Jesli to nie pomaga, to
rzeczywiscie mozesz udac sie do iSpota, tam moze podlaczenie pod maka cos da. Jesli nie, to mozesz
spokojnie zostawic im na reperacje gwarancyjna.




Temat: Odpowiem na zarzuty
Listy-lancuszki w swietle prawa
na stronie www.federacja-konsumentow.org.pl mozna przeczytac:

Listy-łańcuszki, które mają doprowadzić do zdobycia pieniędzy, cennych
przedmiotów, są nielegalne. Rozpoczynając łańcuszek wiadomości e-mail lub
przesyłając wiadomość dalej, łamiesz prawo. Twoja inwestycja najprawdopodobniej
przy- niesie niewielki lub zerowy zysk.
Niektóre z listów starają się zdobyć zaufanie adresatów poprzez załączanie
oświadczeń, że są legalne i aprobowane przez rząd. Nic bardziej mylnego!




Temat: Klub Mazury Mrągowo?zakopane Imperial - co robić?
Klub Mazury Mrągowo?zakopane Imperial - co robić?
Zgłaszać nieprawiłowości www.federacja-konsumentow.org.pl !!! Oszuści i
naciągacze sa bezkarni, dopóki ludzie, których "nabrali" nie zrobią wokół
tego szumu! Polecam gorąco zgłaszać tego typu przypadki, gdyż jest to
działanie na granicy prawa, jeśli nie poza nim!



Temat: Buty reklamacja
lenee napisał:

> Niecały miesiąc temu kupiłam buty, drogie, włoskie, skórzane.W drodze do
> pracy pracy pękł mi obcas,ukruszył się , przy okazji wypadł flek, który po
> prostu nie miał się na czym trzymać. Szewcy twierdzą,że nie da sie tego
> naprawić, moga jedynie wymienić obcas(Broń Boże!). Myślicie,że sklep przyjmie
> reklamację? A jesli nie to co robić wtedy? Buty są drogie,śliczne a teraz
> nie moge w nich chodzić!!Poradżcie.

sklep musi przyjac reklamacje, ale poniewaz wszystko musi sie odbyc na drodze
formalnej (czyli reklamacja na pismie plus potwierdzenie z ich strony ze ja
dostali itepe.) radze zajrzec na strone www.federacja-konsumentow.org.pl tam
znajdziesz wszystko co dotyczy reklamacji



Temat: JAX-oszusci i kretacze
Witam, ja akurat mialem bardzo solidna ekipe i moge
polecic kazdemu z reka na sercu, ale wiem i spotkalem sie
z tym iz dla roboli sa albo sciany krzywe albo zle
plytki, albo klej zle klei itd..Dlatego walczmy z takimi
fajansiarzami, a jezeli jest tylko mozliwosc umieszczenia
gdzies na jakis listach to jak najbardziej...Swoja droga
wejdz sobie na strone www.federacja-konsumentow.org.pl -
bardzo przydatna stronka.
Pozdrawiam



Temat: prawa klienta w sklepie
sorry, ale wprowadzasz ludzi w blad nie znajac aktualnie obowiazujacego prawa,
kiedys istnial rzeczywiscie taki przepis, ktory pozwalal na zwroty zakupionych
towarow z powrotem do sklepu, ale od kilku lat ten przepis juz nie istnieje;
NIE MA zadnego prawa, ktore pozwala na oddanie w ciagu 7 dni towaru do sklepu;
jesli niektore sklepy na to pozwalaja, to wynika to z ich wewnetrznego
regulaminu i checi pojscia klientom na reke; jednak powtarzam, nie maja
obowiazku przyjecia z powrotem kupionej rzeczy!!! przed wysylaniem takich rad i
wprowadzniem ludzi w blad radze poczytac, np. www.federacja-konsumentow.org.pl



Temat: Najgorsze zakupy w zyciu… (długie)
Ogolnie masz gadatliwa torbe:) gratuluje:) A co do reklamacji to mysle, ze masz
takie prawo, zeby im dac torbe gadajaca, i niech cos z tym zrobia. Boprzeciez
nie mozesz wchodzic do sklepu i mowic tak tak mam gadajaca torbe. Bo gotowi
rozpruwac torbe i szukac pod podszewka jakichs ukradzionych rzeczy. Powinnas
jeszcze raz zajsc do Zary i powiedziec, ze chcesz, zeby cos z tym zrobili. ja
szczerze mowiac nigdy takich przygod nie mialam, wiec mnie to troche bawi. ale
nie zrozum mnie zle, poprostu to zabawe choc pewnie dla Ciebie nie bylo. W
kazdym badz razie maszprawo do reklamacji, i ich obowiazkiem jest ja "naprawic"
i pozbawic gadatliwosci w bramkach.

Moze ten lik sie do czegos przyda:)

www.federacja-konsumentow.org.pl/




Temat: GUB-MAR okna drzwi Podzamcze Wałbrzych
GUB-MAR okna drzwi Podzamcze Wałbrzych
Firma z bazaru na Hetmańskiej. Czy jest ktos kogo oszukali? albo
spartaczyli montaz okien tak jak u mnie? czy ktos mial do czynienia
z ograniczonym wlascicielem tej firmy? Zniszczyli mi bardzo ladne
okna, po naprawie reklamacyjnej wygladaja gorzej niz przed - umazane
jakims syfem ktory nie chce zejsc, ze szczelinami.... szkoda gadac -
proponuję: walbrzych@federacja-konsumentow.org.pl



Temat: Reklamacja soczewek kontaktowych-co o tym myślicie
Ja tam na soczewkach się nie znam ale znam się na prawie konsumenckim. Jeśli
optyk nie rozpatrzy reklamacji w ciagu 14 dni kalendarzowych liczonych od
następnego dnia po zgłoszeniu reklamacji (czyli musi powiedziec czy reklamację
uznał czy nie) to znaczy ze reklamację uznał i musi spełnic Twoje roszczenie.

Polecam www.federacja-konsumentow.org.pl zobacz gdzie w twoim mieście jest
biuro i poproś o darmową poradę, interpretację prawa itp.

Wydrukuj sobie ustawę a także jej objaśnienia (w ustawie jest napisane 14 dnia
a w objasnieniach FK że chodzi o dni kalendarzowe) i to pokarz sprzedawcy. jak
takie coś przyniesiesz to lepiej działa niż jeśli to powiesz.

Pozdrawiam i życze powodzenia!!!

Ja obecnie reklamuje dużo wadliwych rzeczy. Nie zadko muszę walczyć ze
sprzedawcami. Raz pomógł list wysłany do centrali firmy w których równo ich
obsmarowałam a raz musiałam prosić o interwencję FK. A tak pozatym to wszystkie
reklamacje na plus :)

Wciąż tak wiele osób odpuszcza i nie walczy o własne prawa a trzeba!! Inaczej
ciągle będą nas oszukiwać!!

Jutro idę z dwoma reklamacjami (zegarek i kurtka) i mam nadzieję że tym razem
sprzedawca będzie miły.




Temat: ratyfikacja in blanco
PODPISAĆ MOŻESZ. PRZECZYTAĆ MUSISZ
Federacja Konsumentów radzi:

Twoja odpowiedzialność

Dowiedz się przed podpisaniem, jakie są twoje prawa i obowiązki wynikające z
podpisania tego dokumentu/umowy!

Czy masz możliwość dokładnego przeczytania umowy wraz ze wszystkimi
załącznikami?

Czy masz możliwość zapoznania się z umową w domu?

Czy rozumiesz umowę?

Potrzebujesz czasu, aby się zapoznać dokładnie z umowami. Nie wahaj się prosić
przedstawiciela firmy, z którą podpisujesz umowę, o zabranie kopii umowy do
dokładnego zapoznania się z nią w domu. Gdy się nie zgadza, zrezygnuj –
najczęściej oznacza to że firma ma coś do ukrycia. Jeśli masz problem ze
zrozumieniem treści umowy, powiedz o swoich wątpliwościach przedstawicielowi
firmy, powinien ci dokładnie wyjaśnić wszelkie zawiłości. Innym dobrym sposobem
jest konsultacja np. ze znajomym prawnikiem czy też z lokalną organizacją
konsumencką. Zawsze możesz zgłosić się do Federacji Konsumentów, gdzie
otrzymasz bezpłatną poradę (dane kontaktowe w stopce) lub do powiatowego
rzecznika konsumentów.

Dowiedz się dokładnie, jakie kwoty będziesz musiał zapłacić i w jakim terminie.
Czy są jakieś dodatkowe opłaty nie zawarte w umowie?

Dowiedz się jakie dodatkowe czynności będziesz musiał wykonać ?

Jakie są integralne części podpisywanych dokumentów/umów (np. regulaminy czy
harmonogramy spłat) – czy je otrzymałeś?

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=print&sid=130



Temat: Kampania informacyjna Federacji Konsumentów
Kampania informacyjna Federacji Konsumentów
Informacje sa tez na www.federacja-konsumentow.org.pl



Temat: reklamy -a strona federacji konsumentów nie działa
Działa, działa. wpisz www.federacja-konsumentow.org.pl , przekieruje cię
niewiedzieć czemu na ww20.mediarun.pl/ a tam nowa strona FK.



Temat: Gdzie po poradę prawną- bezpłatną?
Stołeczny Klub Federacji Konsumentów
klub-stoleczny@federacja-konsumentow.org.pl




Temat: reklamacja plaszcza-prosze o pomoc
Najlepiej zadzwoń z tym problemem na infolinię federacji konsumentów. Numer
znajdziesz na stronie www.federacja-konsumentów.org.pl



Temat: Allegro - koszmarny sprzedawca!!!
moim skromnym zdaniem to zapis taki jest nieważny
jesli sprzedawca wystawia faktury Vat, towar jest nowy, sprzedaje
przez allegro, to jest to sprzedaż na odległośc i tyle
i pojawia się tu relacja sprzedawca (przedsiębiorca)-konsument
przeglądnęłam ustawę
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332
i uważam, ze jest to złamanie prawa, gdyż ustawa wyraźnie mówi, że

". Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu
stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w
szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego lub
zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym
formularzem zamówienia, katalogu, telefonu, radia, telewizji,
automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu,
poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli
kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób
zorganizował swoją działalność"

i to ze sam przedsiębiorca sobie napisze ze nie podlega takiej
ustawie nie ma znaczenia

co wiecej ustawa nakłada obowiązek powiadomienia konsumenta o jego
prawach, czyli możlwości zwrotu w ciągu 10 dni

sprzedaż w opcji kup teraz to nie sprzedaż aukcyjna w rozumieniu
ustawy
jesli się mylę będę wdzięczna za komentarze

a tak podsumowując: szanujący sie przedawca na allegro nie ma chyba
powodu zeby bronic się przed ewentualnymi zwrotami, chyba ze jakąś
szmirę sprzedaje ,
sprzedaż internetowa ma to do siebie ze towar w rzeczywistości nie
zawsze moze odpowiadac temu na fotografii.....
może wypowie sie ktoś ze sprzedawcóe- czy ten zapis jakąś lawinę
zwrotów powoduje?
czego więc się boi taki sprzedawca ?




Temat: kupujący żąda wysłania za pobraniem
Jeśli sprzedajym jest firma - faktycznie musi wówczas udostępniać
także przesyłki pobraniowe :

/zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

Art. 11.
1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub
wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332 /

Jeśli Sprzedający to osoba prywatna- nie ma takiego obowiązku i
wówczas kupujący nie ma prawa niczego żądać, probować wymuszać itp:)-
powyzsza ustawa dotyczy relacji przedsiebiorca- konsument.

Dodam tak już poza tematem - na koniec, że Sprzedający na Allegro
jako firma za brak stosownych zapisów zgodnych właśnie z powyższą
ustawą, lub łamiących ją może mieć niezłe kłopoty - przykladowo
brak informacji / stronie "o mnie", czy w treści aukcji / o miejscu
skladania reklamacji towaru, brak info o nr wpisu do ewidencji- w
przypadku złośliwego zgloszenia do UOKiK takiego delikwenta ( przez
konkurencję, czy jakąś wredziznę ) zostaje wszczęte postępowanie
związane z naruszeniem obowiązku podania konsumentom pelnej
informacji itd.

Niestety prowadzący firmy- sprzedający na Allegro albo nie wiedzą,
albo olewają umieszczenie informacji wymaganych ustawą.

Dopóki kogoś znajomemego allegrowicza nie zgłoszono kilka tyg temu
do odpowiednich organów i nie dostałam skanu pisma o wszczęciu
postępowania na mail, sama podchodzilam nieco "z przymrużeniem oka"
do obowiązku umieszczania wszelkich danych firmy - a teraz ciekawa
jestem, jaką mu grzywnę dowalą, bo facet mial praktycznie wszystko
podane, wraz z linkami do ustaw - ale zamiast nr wpisu do ewidencji
o działalnosci - miał NIP i regon. Przesyłki pobraniowe akurat
udostępniał :)

pozdr- Niki



Temat: nieuczciwi producenci
Actimel, rekomendacje itp
Moze to wyjasni nieco:
"Dział Marketingu i Ocen czuwa nad utrzymaniem pozytywnego wizerunku Instytutu w oczach naszych pacjentów. Odpowiedzialny jest za tworzenie i kształtowanie wizerunku Instytutu Matki i Dziecka jako placówki - eksperta w opiece nad rodziną.

Kierownik:
mgr Aleksandra Świeboda
e-mail: aswieboda@imid.med.pl

Sekcja Marketingu i Ocen
Tel/fax 32 - 77 - 432

Ośrodek Certyfikacji
Tel/fax 32 - 77 - 281
Zajmujemy się promocją działalności medycznej i naukowej. Pod patronatem Instytutu Matki i Dziecka organizujemy konferencje, warsztaty i sympozja, przygotowujemy imprezy masowe. Współpracujemy z mediami i pośredniczymy w kontaktach specjalistów Instytutu z dziennikarzami.

Prowadzimy procedurę formalną opiniowania produktów spożywczych, kosmetycznych i użytkowych dla matek i dzieci oraz procedurę przyznawania znaków chronionych produktom zaopiniowanym pozytywnie."
ze stron www.imid.med.pl

I zajrzyj rowniez tu:
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=255
Wydaje mi sie, ze to nie jest tak proste, jak mysli wiekszosc osób.
Jakis tam instytut zdrowia daje rekomendajce produktowi X, bo ten jest zdrowy dobry itp. Dziala to raczej jak sprzezenei zwrotne. Instytut moze zarabiac na wydawaniu takich rekomendacji, zas firme X zalezy by jej produkt byl tak postrrzegany

Zwroc uwage na frgament raportu dotyczacego actimela

"Dziewięć stwierdzeń :
pomaga wzmocnić barierę ochronną jelita
reguluje układ odpornościowy
przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego
pomaga wzmocnić jelitowy układ odpornościowy
pomaga organizmowi bronić się
wzmacnia odporność organizmu
pomaga chronić organizm
przeciwdziała kolonizacji niektórych niepożądanych bakterii patogennych
pomaga organizmowi w walce z niektórymi codziennymi zagrożeniami

jest albo nieprecyzyjnych albo nieuzasadnionych naukowo."

Czyli krotko mowiac marketingowe nadużycie




Temat: tabletki do zmywarek w5
tu macie test: wasze C...shity i inne superhiperwypasione tabletki "markowe do
markowego sprzętu" (co za młody rekin tak łyka reklamy) potraktowano bardziej
naukowo...

www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=486
ja mam zmywarę od paru miesięcy, więc kończę W5 (te 5 w 1) i mam o nich mieszane
zdanie - ale więcej będę wiedział po wypróbowaniu innych (w planach mam
Calgonit, carrefour i proszek, z tym, ze Carrefour może na końcu). Nigdy nie
wpadłem na pomysł wsadzania połowy tabletki, a to dlatego, że zwykle myję szkło,
talerze i garnki, a więc rzeczy o różnym stopniu zabrudzenia.
Może wypróbuję. Widzę jednak, że ułożenie naczyń czy rodzaj programu ma większe
znaczenie od tabletek.
Te same raz mi domywały naczynia, raz zostawiały drobne ślady. Teraz wybieram
długi program ("eko") zamiast "szybkiego" godzinnego zmywania i problemy
pojawiają się tylko w przypadku dziwnych rzeczy (mieszadła) lub zapieczonych
zabrudzeń (kilka małych plamek wielkości małego paznokcia) na naczyniach
żaroodpornych.
Uważam, że to znośne.
Acha, żeby nie było, zmywarkę mam tę "najgorszą" - z Amiki (na Beko, nie tych,
co się naprawdę zawsze psuły) więc i zmywarka pewnie ma swój udział. Dałem za
48-49dB i pełne wskaźniki środków niecałe 1200zł, za to samo w "markowych"
dałbym 400zł więcej lub ponad...
Tylko jak ktoś nie wie, te najtańsze zmywarki z tzw uznanych marek to naprawdę
tanie produkty, do których części zamienne są drogie. Wiem, bo je sprzedawałem.
Dobra zmywarka (bez gwarancji na bezawaryjność jednak, nie te czasy!) to już
1800-2000zł min. Reszta to już prawie (prawie) to samo ryzyko, ale większe ceny
i tak...



Temat: Kanary Lanzarote Itaka
Dodam jeszcze Federację Konsumentów - www.federacja-
konsumentow.org.pl/



Temat: Reklamacja i co dalej

www.federacja-konsumentow.org.pl/
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2268.htm
www.uokik.gov.pl/index.php?id=pkonkpubli
Pozdrawiam cieplutko, miłego i spokojnego dnia :)



Temat: reklamacja plaszcza-problem
www.federacja-konsumentow.org.pl

zadzwoń i sie poradź

pozdr



Temat: CHRUPKI KUKURYDZIANE-podsumowanie
Coś do poczytania zatem: wystarczy wpisać słowo: kukurydza; pojawi się wówczas
wynik wyszukiwania; całkiem intersujący artykuł o GM.
www.federacja-konsumentow.org.pl




Temat: Proszę o pomoc w sprawie konsumenckiej
napisz na adres porady_prawne@federacja-konsumentow.org.pl ja do nich
zglaszalam problem z umowa i na drugi dzien mi odpisali. powodzenia



Temat: zwrot do sklepu
Najlepiej zajrzyj na stronę www.federacja-konsumentow.org.pl Jest tam numer
telefonu na ich infolinię. Wszystko ci wyjaśnią. Powodzenia:)



Temat: Reklamacja a konieczność opłaty faktury.
Nie musisz, jeśli Twoje faktury są zawyżone. www.federacja-konsumentow.org.pl
tam dowiesz się jak reklamowac rachunki telefoniczne.



Temat: znowu dałam sie nabrac(margaryna zamiast masła)
Gość portalu: giezik napisał(a):

> poruszalismy juz to. Mua zonka sie niedawno by na to naciela.
> Chyba jedyne wyjscie to zglaszac to systematycznie tu:
> www.federacja-konsumentow.org.pl/

Dostalam Delivery-Report:




Temat: Wkurzają mie breklamy mleka. Kogo jeszcze?
Może przypomnę, że nie tylko "zmęczone, sfrustrowane i zazdrosne" matki karmiące
;-) "nie lubią" reklam mleka modyfikowanego.

W większości krajów reklama i promocja mleka modyfikowanego dla niemowląt jest
ostro ograniczona, ma to zwiazek m.in. z Międzynarodowym Kodeksem Marketingu
Produktów Zastępujących Mleko Kobiece przyjętym przez Światową Organizację
Zdrowia (WHO) okolo 30 lat temu, uzupełniającymi go rezolucjami, oraz
dyrektywami Unii Europejskiej.

Oto wyjątki z Dyrektyw UE dotyczących marketingu produktów zastępujących mleko
kobiece
wybieramzdrowie.eko-unia.org.pl/index.php5?dzial=14&kat=36
"Artykuł 8
1. Reklamowanie mleka początkowego powinno być ograniczone do publikacji
specjalizujących się w opiece nad dzieckiem i publikacji naukowych. Kraje
Członkowskie mogą wprowadzać dalsze ograniczenia i zakazy dotyczące reklamy. [...]
Te informacje nie powinny dawać do zrozumienia lub wytwarzać przekonania, że
karmienie butelką (karmienie sztuczne) jest równoważne lub lepsze od karmienia
piersią.

2. Kraje Członkowskie powinny zagwarantować, że materiały informacyjne i
edukacyjne drukowane, czy też w formie audiowizualnej dotyczące żywienia
niemowląt i przeznaczone dla kobiet ciężarnych i matek niemowląt i małych dzieci
powinny zawierać wyraźne informacje dotyczące wszystkich niżej wymienionych
punktów: [...]
c) możliwych negatywnych skutków dla karmienia piersią częściowego dokarmiania
butelką; [...]

W przypadku, gdy takie materiały zawierają informacje o stosowaniu mleka
początkowego powinny również mówić o socjalnych i finansowych skutkach jego
stosowania, ryzyku jakie niesie dla zdrowia niemowlęcia niewłaściwa żywność lub
metoda karmienia i w szczególności niewłaściwe stosowanie mleka początkowego.
Takie materiały nie powinny również zawierać żadnych rycin propagujących
karmienie sztuczne. "

A tu wyjątki z Kodeksu WHO
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=39
"Artykuł 5.
5.1. Nie powinno mieć miejsca reklamowanie lub stosowanie innej formy promowania
produktów objętych zakresem Kodeksu.

5.2. Wytwórcy i dystrybutorzy nie powinni przekazywać czy to bezpośrednio, czy
pośrednio kobietom ciężarnym, matkom lub członkom ich rodzin żadnych próbek
objętych zakresem niniejszego Kodeksu. [...]

5.4. Wytwórcy i dystrybutorzy nie powinni przekazywać kobietom ciężarnym lub
matkom niemowląt i małych dzieci żadnych darów w postaci artykułów lub
przyborów, które mogłyby promować stosowanie produktów zastępujących mleko
kobiece lub karmienie butelką."




Temat: Kuchnie elektryczne Bosch
A co na to Federacja Konsumentów
www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=139#4
i wyjątek:
II. W pozostałych przypadkach – kiedy właściwości towaru nie były indywidualnie
uzgadniane domniemywa się, że towar był zgodny z umową jeżeli:

1.wystąpią łącznie dwie przesłanki:

a. Towar nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany

Towary są niezdatne do zwykłego użytku, gdy brak stosownych cech lub wady
utrudniają ich użycie albo przynoszą niedostateczne wyniki lub sprawiają większe
niż normalne koszty.

Niezdatność występuje także wtedy, gdy określone cechy albo ich brak nie wpływa
na korzystanie z rzeczy, ale zmniejsza wyraźnie ich wartość i użytek handlowy

Przykład:
Mama kupiła Jasiowi dmuchany materac. Okazało się że po pewnym czasie
przebywania w wodzie materac przesiąka wodą i tonie. Towar jest niezgodny z
umową, gdyż nie nadaje się do celu, do jakiego jest przeznaczony.

b. Właściwości towaru odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

Przykład:
Podpałka do grilla nie pali się. Towar nie ma więc właściwości, jakich oczekuje
się od podpałki i jest niezgodny z umową,

lub

2. Jeżeli towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartych
na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela.

Wykazanie, że stan faktyczny jest inny, niż zakłada to domniemanie można
przeprowadzić na dwa sposoby:
- obalić wniosek domniemania, wykazując, że w rzeczywistości było inaczej;
- skutecznie zakwestionować samą przesłankę domniemania, wykazując na przykład,
że właściwości towaru zostały uzgodnione indywidualnie. Nie spowoduje to jednak,
że nie znajdzie zastosowania żadne z domniemań wymienionych w art. 4 ust. 2 i 3
ustawy, a tylko spowoduje zmianę domniemania.

Przykład:
Pani Kowalska postanowiła kupić pralko-suszarkę. Sprzedawca wskazał konkretny
model pralki z funkcją suszenia. Po zakupie i przywiezieniu do domu okazało się,
że pralka nie suszy. Na złożoną reklamację sprzedawca odpowiedział, że ten typ
pralki nie ma funkcji suszenia (domniemanie z art.4 ust.3). Pani Kowalska, chcąc
kwestionować przesłankę domniemania powinna wykazać, że sprzedawca indywidualnie
uzgodnił z nią właściwości towaru i jego funkcje użytkowe (dowodem może być np.
faktura, w której wpisano pralko-suszarka w nazwie towaru). Pozwoli to na
obalenie całego domniemania. Zastąpi je domniemanie z art.4 ust.2. Ponieważ jest
to kolejne domniemanie zastrzeżone na korzyść sprzedawcy, to zgodnie z art.6
k.c. na pani Kowalskiej spoczywa ciężar udowodnienia okoliczności przeciwnych,
np. że rzecz nie nadaje się do celu określonego przez kupującego.

Dla zaistnienia podstawy odpowiedzialności sprzedawcy konieczne jest, aby
stwierdzona niezgodność z umową występowała już w chwili wydania rzeczy /
wykonania usługi.

Jeżeli stan faktyczny nie jest jednoznaczny, stosuje się kolejne domniemanie z
art. 4 ust. 1 – przyjmuje się, że niezgodność towaru z umową istniała w chwili
jego wydania, jeżeli niezgodność ta została stwierdzona przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru.

Jeżeli niezgodność ujawniła się po sześciu miesiącach, konsument powinien
wykazać, że niezgodność taka istniała w chwili wydania rzeczy na zasadzie art. 6
k.c.

W przypadku zaistnienia obu wymienionych przesłanek, tj.:
1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, oraz
2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru
sprzedawca ponosi odpowiedzialność przewidzianą w ustawie.

Zgodnie z art. 7 ustawy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność
towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący:
- wiedział o tej niezgodności,
- oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć o niezgodności.



Temat: info, porady + namiary na mile widziane
Tez zamierzam przywiezc kika butelek, a ze znawca nie jestem
problem bedzie rozwiazany przez ilosc wolnych srodkow na zakupy :)
Wzrokowo pamietam jakis gatunek Sierra cos tam... Podejrzewam, ze
Mojito, jako znawca Meksyku i sybaryta, jak mniemam, (w najlepszym
znaczeniu tego slowa) moglby cos podpowiedziec :-)Ja tez bede czekac
na jakies rekomendacje.
Wojtku, probowales Mezkalu? Pijalny? To dla nas rzeczywiscie wieksza
egzotyka, robak zamiast trawki do ktorej juz przywyklismy :-) Mnie
on nieodlacznie kojarzy sie z dawno temu czytana ksiazka
Lowry'ego "Pod wulkanem".

Leze sobie chora (grypowo) i usiluje sie wykurowac przed wyjazdem.
Powinnam wlasciwie odliczac dni ale wcale nie jestem pewna czy uda
mi sie wyjechac. Opisze to co mi sie przydarzylo, zeby ostrzec inne
osoby.
Bilety do Meksyku kupowalam na stronie firmy Esky - byly najtansze.
Linia lotnicza Iberia. Pierwotnie mialam leciec w czerwcu, ale
wiadomo panika zw. z grypa. Iberia zezwolila na bezplatna zmiane
biletow na inny termin. Padlo na pazdziernik, wszystko ok. poza
tygodniem nerwow w zw. z niefrasoblowoscia pracownikow Esky poprzez
ktorych musialam dokonac tych zmian. Zmieniony zostal tylko powrot -
Warszawa zamiast Krakowa, ale zgodzilam sie.
Otoz, zeszly poniedzialek, czyli jakies 2 tyg. przed odlotem
sprawdzalam na stronie Esky moja rezerwacje, wszystko ok. confirmed
itd. 2 dni pozniej weszlam na strone Iberii, zeby zobaczyc czy moge
zarezerwowac miejsca w samolocie, okazalo sie, ze dopiero 48 godzin
przed lotem. Jakis instynkt kazal mi zadzwonic do biura Iberii, zeby
zapytac czy nie moge tego zrobic wczesniej telefonicznie i tutaj
zaniemowilam z wrazenia.... okazalo sie, ze moj lot jest odwolany,
ze firma Air Nostrum, ktora miala loty Krakow-Madryt zawiesila
loty..niestety nikt mnie o tym nie poinformowal. Pracownik Iberii
powiedzial, ze nic nie moze zrobic, ze musze zmienic rezerwacje
przez firme Esky, w ktorej dokonywalam zakupu. Telefonujac tam
dowiedzialam sie, ze moja rezerwacja u nich w systemie wyglada w
porzadku. Napisalam maila, zeby to wyjasnili. Dostalam telefoniczna
odpowiedz, ze zmiany nie byly widoczne w ich systemie poniewaz
zmienialam w czerwcu zmienialam rezerwacje (tzn. oni ja zmieniali).
Zostalam tez poinformowana, ze skontaktuje sie ze mna pracownik
Iberii w tej sprawie bo oni nie moga nic zrobic z moja rezerwacja.
Na drugi dzien zadzwonila do mnie Pani z Iberii proponujac mi rozne
opcje. Niektore byly dla mnie nie do przyjecia bo mam juz wykupiony
lot Mexico-Merida. Przylot mialam o 6.00, a bilet do Meridy o 10.00.
Koniec koncow zdecydowalam, ze polece dzien wczesniej z 2
przesiadkami Krakow-Monachium, Monachium-Madryt, nocleg w Madrycie
na koszt Iberii i nastepnego dnia Madryt-Meksyk bo okazalo sie, ze
moj lot Madryt-Meksyk tez jest anulowany. Juz po ustaleniu nowej
drogi do Meksyku Pani z Iberii mowi do mnie, no a teraz powrot... ja
zdebialam... okazalo sie, ze rowniez wszystkie loty powrotne sa
anulowane... Horror... Wracam droga Meksyk-Madryt, Madryt-Praga,
Praga-Krakow. Tzn. calosc mojej podrozy zostala omowiona i ustalona
telefonicznie ale do tej pory nie dostalam maila z potwierdzeniem.

W ktoryms momencie zaczelam sie zastanawiac czy to moze los daje mi
jakies znaki, zeby jednak nie jechac... ale mysle, ze to po prostu
niekompetencja Esky i Iberii. Staram sie znalezc jak zwykle
pozytywy - zwiedze Madryt, w ktorym jeszcze nie bylam bo przylatuje
o 17.30 a wylatuje o 12.30 nastepnego dnia wiec wieczor i noc
moja :) Mam tez pozny wylot z Meksyku o 21.00 zamiast 12.30 wiec pol
dnia dodatkowo no i powrot do Krakowa gdzie mieszkam zamiast W-wy :)

Zamierzam jednak, ale to juz po powrocie, zlozyc reklamacje w biurze
Iberii bo dokladnie przeczytalam przepisy za co linia lotnicza
odpowiada. Ku mojemu zdziwieniu, gdziekolwiek kupowane sa bilety
lotnicze (u agenta, w biurze podrozy itp.) sprzedawca jest zawsze
linia lotnicza. Na stronie Federacji Konsumentow
(www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=222) sa
dosc jasno przedstawione obowiazki linii lotniczych wobec pasazera i
jego prawa. Jest tam tez polska wersja regulacji UE w tej sprawie.

Mam nadzieje, ze w poniedzialek dostane maila z biletami na nowa
trase, dopiero wtedy uwierze, ze lece i dopiero wtedy zarezerwuje
dodatkowy nocelg w Meksyku, ktorego nie przewidzialam...
Dam znac czy Iberia wywiazala sie z zadania :)
pozdr. R



Temat: zdrowe ekologiczne wędliny
Aniu! Wyluzuj, co?
Kto Ci powiedział, że to co piszemy o niejedzeniu kiełbasek przez Dzieci, i to
nie tylko do 3 roku życia, ale też starsze jest NASZYM wymysłem?
Kiełbasek nie powinny jeść Dzieci poniżej 3-roku życia - TO NIE JEST MOJE
ZDANIE, ANI ZDANIE KRUFFY CZY INNYCH !!!! To zdanie żywieniowców!!!
Dietetyków!!! Specjalistów!!! My się tylko podpisujemy pod tym, bo się
zgadzamy )) Wędliny zawierają azotyn sodu lub inny konserwant - no jeszcze nie
wiem czy zawierają go wyroby Rolmięsu, ale teraz piszę o morlinach i o
morlinopodobnych A często białko, które zawierają jest pochodzenia sojowego
lub mlecznego a nie mięsnego. Ale producent ten fakt pomija a chwali się tylko,
że "wysoka zawartość białka". I jeszcze przeliczają, "że 3 sztuki dziennie
zaspokajają zapotrzebowanie Dziecka w wieku 4-6 lat na białko w 20%". A tak na
prawdę specjalisci zalecają je do "sporadycznego spożycia". Aniu ja tego co
piszę nie wymyślam!!! Do wszystkiego co piszę dodaję linki, byście mogli sami
sprawdzić, wywnioskować i zdecydować. Bo to wybór Rodzica co daje Dziecku.
Tylko by ten wybór był świadomy to Rodzic musi wiedzieć, że istnieje zagrożenie.
A może Ty Aniu uważasz, że jedzenie w McDonaldzie też jest zdrowiutkie, bo
jego prezesi tak twierdzą? No przecież jakby mogli okłamać swoich klientów? I
to, że czasem Rodzice ulegają Dzieciom i tam jadają nie jest niczym nagannym,
chodzi tylko o to, by to nie było za często, by zdarzało się sporadycznie.

Na dowód tego jak traktują nas - konsumentów producenci przypomnę linkę, z
którą już niejedna Mama z tego forum spotkała się:
www.halat.pl/wedliny.html
i ja się nie łudzę, że więksi i silniejsi producenci robią inaczej, lub, że
mają na celu ZDROWIE MOJEGO CZY TWOJEGO DZIECKA.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć
ze strony:
www.chemia.px.pl/roznosci/zywnosc_dodatki.html
"E 249 - azotan(III) sodu (azotyn sodu) - syntetyczny; wędliny
E 250 - azotan(III) potasu (azotyn potasu) - syntetyczny; wędliny
E 251 - azotan sodu - syntetyczny; wędliny, sery podpuszczkowe i topione
E 252 - azotan potasu - syntetyczny; wędliny, sery podpuszczkowe i topione"

ze strony: www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=News&file=article&sid=35
"E 249 Azotyn potasu
Syntetycznie otrzymywany konserwant. Patrz E 250. Odradza się częste
spożywanie.
E 250 Azotyn sodu
Syntetycznie produkowany konserwant i stabilizator barwy. Stosowany powszechnie
do peklowania mięsa przeznaczonego do produkcji wędlin. Hamuje rozwój bakterii
szkodliwych dla zdrowia (m.in. Clostridum botulinum). Spożyty w dużych
ilościach utrudnia transport tlenu przez krew. Jest to szczególnie
niebezpieczne w przypadku niemowląt. Podczas ogrzewania peklowanych przetworów
mięsnych -w temperaturze powyżej 150°C - wchodzi w reakcje z cząsteczkami
białka w wyniku czego mogą wytwarzać się rakotwórcze nitrozoaminy. Odradza się
częste spożywanie.
E 251 Azotan sodu
Syntetycznie produkowany konserwant. Istnieje niebezpieczeństwo jego
przekształcenia się w azotyn. Patrz E 250. Odradza się częste spożywanie.
E 252 Azotan potasu
Syntetyczny konserwant. Istnieje niebezpieczeństwo przekształcenia się związku
w azotyn. Patrz E 250. Odradza się częste spożywanie."

Jak widać odradza się wszystkim, nie tylko Dzieciom.
CO DO DOPISKU W SYGNATURCE ))) Rozbawiłaś mnie!!!
Ale dopisek podziałał, co?
Bo nie tylko, że zajrzałaś, ale się wyraziłaś, delikatnie mówiąc, krytycznie o
tym co robię. Na szczęście mnie to zwisa, bo ja korzystam z wiedzy, którą
zdobywam a propaguję ją po to, by inni Rodzice też mogli z tej wiedzy
skorzystać. Ktoś chce to korzysta, inny nie chce to nie korzysta. Jego wybór.
Do niczego nie zmuszam, nawet nie mam możliwości sprawdzić czy tam zaglądacie.
Aniu, to co tu wypisujesz tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że forum, do
którego zapraszam w sygnaturce jest potrzebne, bo świadomość Rodziców jest źle
kształtowana. Nie twierdzę, że Rodzice nie czytają prasy, książek o żywieniu,
ale twierdzę, że są informowani oficjalnie tylko o tym co dla producenta
wygodne. O niczym więcej.
I sygnaturka jest tylko informacją o tym, że takie forum istnieje, ale nie
musisz tam Drogi Czytelniku zaglądać




Temat: Z EUrofobow beda WTOfoby
komentator napisała:
> No to mamy nastepna perfidie eufobow. Niby ze Unia byla przeciw porozumieniu
> WTO. A to przeciez dzieki Unii porozumienie zawarto. Dlatego ze Unia jest
> za urynkowieniem rolnictwa ale na uzgodnionych przez wszystkich warunkach
> a Wspolna Polityka Rolna jest po to zeby stopniowo i w sposob nie powodujacy
> kryteriow ulicznych przeksztalcac rolnictwo.

www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=104

'Podczas Szczytu Ministerialnego w Doha w listopadzie 2001, członkowie WTO
zgodzili się na podjęcie rozmów dotyczących wielu różnorodnych negocjacji,
włączając rolnictwo. Zakończenie tych wszystkich dyskusji przewidziano na
styczeń 2005r. Komitet WTO ds. Rolnictwa spotkał się w czerwcu 2002r w Genewie
na pierwszych negocjacjach dotyczących środków wspierających eksport. Kolejne
spotkanie dotyczyć będzie dostępu do rynku i wewnętrznym programom pomocowym.

Wstępne negocjacje wykazały kłopotliwe różnice występujące między grupami
krajów. Grupa Cairns kontynuuje naciski w celu eliminacji wszelkich form dopłat
eksportowych ,istotne polepszenie dostępu do rynku ( włączając w to głębokie
cięcia taryfowe) oraz poważną redukcję wewnętrznego wspierania dla handlu i
produkcji rolnej. Unia Europejska jest skłonna dyskutować te problemy lecz nie
wszystko w takiej skali i obszarze, jak Grupa Cairns. Unia wnosi także
zagadnienia pozahandlowe, takie jak ochrona zwierząt, czy wynagradzanie
rolników za prowadzone przez nich usługi publiczne , których rynek nie refunduje
( chodzi o tzw. rolnictwo wielofunkcyjne).Zwolennikami takich płatności są
także: Norwegia, Południowa Korea, Japonia i Szwajcaria.'

> Perfidia eurofobow polega na tym ze gdyby Unia gwaltownie zmienila WPR
> obnizajac subysdia to rozpoczeliby gigantyczna kampanie w obronie rolnikow
> niszczonych przez Unie.

zadnej kampani w obronie wpr. wpr nie powinna istniec w ogole. im szybciej sie
ja zlikwiduje tym lepiej.

> WPR jest jedyna mozliwym rozsadnym rozwiazaniem jesli wezmie sie pod uwage
> czynniki ekonomiczne, spoleczne i polityczne w calosci. I stopniowo przynosi
> efekty, porozumienie WTO moze byc jednym z takich efektow. Jest oczywiste ze
> subsydia beda w przyszlosci obnizane ale STOPNIOWO by uchronic sie od
> demagogii eurfobow.

gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,2209709.html
'Natomiast najważniejszy instrument wsparcia rolników, czyli dopłaty
bezpośrednie, nie powinien w ogóle się zmienić, ponieważ Unia nawet dziś nie
wykorzystuje limitu dozwolonego w WTO. Wynosi on 5 proc. wartości globalnej
produkcji rolnej. Co więcej, reforma WPR idzie w stronę modelu polskiego, czyli
obszarowego, w którym dopłaty zależą od ilości posiadanej ziemi, a nie od
wielkości produkcji. W WTO uważa się, że ten rodzaj dopłat w mniejszym stopniu
zakłóca światowy handel, bo nie zachęca do nadmiernej produkcji.'




Temat: Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Sylwester z CT BRATNIAK - BOJNICE - koszmar !!!
Witam

Szukam uczestnikow wyjazdu do BOJNIC i okolic. Ponizej publikuje protest
rozklejony w "hotelu" i wreczany uczestnikom w trakcie wyjazdu. Szkoda forum
na opisywanie calej paranoji tego wyjazdu. CDN na pewno...

Samozwancza grupa pod wezwaniem "NIE DLA PUŁAPEK TURYSTYCZNYCH NA POLSKIM
RYNKU" organiuzje protest zbiorowy przeciwko Centrum Turystyki "BRATNIAK"

Akcja ma na celu złożenie reklamacji wad usługi turystycznej "Sylwester w
Bojnicach", jako swoistej pulapki turystycznej.

Czy czujesz sie zrobiony w konia przez firme BRATNIAK? Czy masz swiadomosc,
ze wg oficjalnego cennika w recepcji, doba hotelowa w pokoju po remoncie wraz
z podlym wyzywieniem, jakie nazywaja tutaj sniadaniem i obiadokolacja -
kosztuje 730 Sk !!! - czyli ok. 73 PLN (oczywiście w detalu, hurtem jest
taniej).

Ile Ty zaplaciles ??? 599 PLN, 649 PLN, czy może 699 PLN ??? (czyli 120-140
PLN za dobe)

Ktos zarobil na Twojej latwowiernosci ponad 100 % !!!

Nie daj się wiecej dmuchac, zacznij dzialac !!!

Instytucje, ktore mogą Ci pomoc:

1. Federacja ochrony praw konsumenta - www.federacja-
konsumentow.org.pl/
2. Polska Organizacja Turystyczna - www.pit.org.pl/
3. Rzcznik Praw Konsumenta w Twoim miescie (powiecie)
4. Polska Izba TURYSTYKI - www.pit.org.pl/

poszukaj wiecej, jest wiele innych, nikt nie powinien naciagac Cie bezkarnie

Co możesz zrobic?

1. W ciagu 7 dni zloz pisemna reklamacje na adres Centrum Turystyki
BRATNIAK, z wyszczegolnieniem wad jakie wg Ciebie miały miejcse, z opisem
sytuacji, zrob zdjecia, itp. Zarzadaj zwrotu częci pieniędzy za pobyt w
Bojnicach.

2. Zadbaj o to, aby w Twojej lokalnej spolecznosci (uczelnia, znajomi,
organizacje studenckie) nikt wiecej nie dal si nabrac na oferte Bratniaka.
Zwroc uwage na plakaty reklamujace ta firme wokół Ciebie.

3. Poinformuj Parlement Studencki i inne organizacje na Twojej uczelni,
Bratniak wspolpracuje z organizacjami studenckimi rozprowadzajac swoja
oferte. Nie wkopuj swoich kolegow i przyjaciol.

4. Wypowiedz się na forum dyskusyjnym na portalach internetowych
poswieconyvh turystyce (gazeta.pl, interia.pl, onet.pl). Marketing wirusowy
to bardzo skuteczna bron w walce z nieuczciwymi firmami. Poszukaj w
internecie, może ktos już wczesniej wygral proces sadowy z Bratniakiem.

5. Dolacz się do protestu. Wyslij e-mail z poparciem na adres:

bojnice_sylwester@wp.pl (bojnice2002@wp.pl - nie dziala)

Szczescia i pomyslnosci w Nowym Roku

Janosik i 40 rozbojnikow




Temat: co kupiliście ostatnio pod wpływem reklamy?
taaa no więc chiba się nie skuszę, se dzisiaj przeczytałam w szpiglu artykuł o
żywności i poszperałam co nieco.

L. Casei Defensis - Prawdziwa i pełna nazwa to Lactobacillus casei DN - 114 001.
Człon "Defensis" to wyłącznie chwyt reklamowy . Szczepowi temu dodano geny
odpowiedzialne za odporność na erytromycynę oraz za produkcję enzymu lucyferazy.
W badaniach przeprowadzonych m.in. na myszach stwierdzono że L. casei nie
zagnieżdża się w układzie pokarmowym, ale w czasie "wędrówki" pozostaje żywa i
podejmuje się syntezy różnych protein (białek). Zsyntetyzowane proteiny
korzystnie wpływają na organizm. Zanika dość szybko (1-5 dni). (Źródło:
"Lactobacillus casei Is Able To Survive and Initiate Protein Synthesis during
Its Transit in the Digestive Tract of Human Flora-Associated Mice" R. Oozeer, N.
Goupil-Feuillerat...)

Tydzień później - czego chcieli Francuzi

Okazuje się, że nie mnie pierwszą zaciekawił actimel. W czerwcu 2003 roku
Francuski Dyrektoriat Generalny ds. Konkurencji, Spraw Konsumenckich oraz Walki
z Oszustwami (DGCCRF) poprosił Francuską Agencję ds. Bezpieczeństwa Sanitarnego
Żywności (AFFSA) o ocenę dowodów naukowych uzasadniających twierdzenia
umieszczane na etykiecie actimela. Twierdzeń było dziesięć, m.in., że actimel
pomaga wzmocnić naturalne siły obronne organizmu, pomaga w walce z niektórymi
codziennymi zagrożeniami, reguluje układ odpornościowy itp.

Na zlecenie AFFSA przez sześć miesięcy podawano actimel dzieciom (najmłodsze
miały 6 miesięcy, najstarsze - dwa lata). U wszystkich zaobserwowano krótsze
biegunki i spadek ich częstotliwości. Naukowcy z Agencji zauważyli, że po
odstawieniu actimela bakterie L. casei defensis znikają z przewodu pokarmowego.
AFFSA badała też wpływ jogurtu na komórki hodowlane pobierane od pacjentów.

W styczniu tego roku AFFSA wydała opinię, że spośród dziesięciu twierdzeń na
etykiecie actimela jedynie uzasadnione jest: "produkt pomaga wzmacniać naturalne
siły obronne organizmu". Zasugerowała jednak zmianę jego treści na: "produkt
uczestniczy w procesie wzmacniania naturalnych sił obronnych organizmu". Reszta
stwierdzeń zdaniem AFFSA jest nieprecyzyjna lub nieuzasadniona naukowo. Za
twierdzenia nie do przyjęcia naukowcy uznali m.in. "reguluje układ
odpornościowy", a sformułowanie "walka z codziennymi zagrożeniami" jest
nieprecyzyjne i nie-zrozumiałe.

Agencja poleciła Danone umieszczenie na etykiecie informacji, że korzystne
działanie actimela jest uzasadnione tylko podczas spożycia i ustaje bardzo
szybko po zaprzestaniu.

Rozmawiam z Elżbietą Sieliwanowicz z Federacji Konsumentów, na których stronie
(www.federacja-konsumentow.org.pl) znalazłam raport

AFFSA. Okazuje się, że Danone kilkakrotnie zwracał się do Federacji z prośbą o
zdjęcie raportu z internetu.

- Ludzie przeważnie nie czytają informacji na opakowaniu, a z przekazu
reklamowego wynika, że actimel uchroni nas przed infekcjami - mówi Elżbieta
Sieliwanowicz. - Tak być nie może. Przecież nie jest to zabezpieczająca
szczepionka.

Pytam firmę Danone, jak zareagowała na polecenia AFFSA. W odpowiedzi dostaję
list. Magdalena Potocka, rzecznik firmy, tłumaczy, że AFFSA przeprowadziła
badania nad actimelem, bo Danone z własnej inicjatywy przekazał zestaw badań nad
jogurtem. (Czytam jeszcze raz raport francuskiego Dyrektoriatu Generalnego ds.
Konkurencji, Spraw Konsumenckich oraz Walki z Oszustwami - DGCCRF. Nic takiego z
niego nie wynika).

Rzecznik Danone pisze, że "opinia wydana przez AFFSA potwierdziła ogólne
właściwości zdrowotne Actimela".

- Owszem, uznała za prawdziwe jedno z dziesięciu stwierdzeń - mówi jeden z
pracowników Federacji Konsumentów, który chce zachować anonimowość. - Ale
dziewięć zanegowała. I co najważniejsze, Danone nie zastosował się do sugestii
AFFSA, żeby zmienić treść tego jedynego prawdziwego stwierdzenia. Nadal podaje
je w starej formie.

serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,2429498.html




Temat: List otwarty o MASLE do marketow i 3 ministerstw
redakcja (z braku czasu, tak na szybko)
List otwarty dotyczący Masła do marketów działających w Polsce i do trzech ministrów: Zdrowia, Rolnictwa i Gospodarki, Inspekcji handlowej oraz Federacji Konsumentów

niedziela, 03 kwiecień 2005

My, grono Polaków którzy zwyczajowo i od lat dyskutujemy o żywności na Forum Kuchnia Gazety Wyborczej, apelujemy do wszystkich supermarketów w Polsce o wprowadzenie rzetelnej informacji o maśle i wykorzystywania "masło" i jego pochodnych wyłącznie do produktu wyrabianego tylko z krowiego mleka.
Zależy nam na jednoznacznym potępieniu wytępienie producentów-oszustów nadużywających słowo "masło"do sprzedaży produktów, które zawierają znaczące domieszki tłuszczy roślinnych lub margaryny. Nadmieniamy uprzejmie ze nie mamy absolutnie nic przeciwko margarynie sprzedawanej jako margaryna.

Wiele sklepów, zwłaszcza supermarketów wprowadza klientów w błąd kładąc na półkach sklepowych w tym samym miejscu masło, oraz produkty, których producenci świadomie wykorzystują podobne wzornictwo lub sformułowania (np. „śmietankowe”), zwłaszcza że produkty te są znacznie tańsze.
Zgodnie z definicją „Masło to nazwa zastrzeżona wyłącznie dla tłuszczu mlecznego. Dlatego mieszanki, np. masła i olejów roślinnych, tłuszczu mlecznego i roślinnego muszą być wyraźnie i jednoznacznie określone zgodnie ze szczegółowymi zasadami podanymi w rozporządzeniu” (źródło: www.Federacja-Konsumentow.org.pl)

Domagamy się jednoznacznego wprowadzenia zasad wyróżniających miejsca, w których znajdują się produkty będące masłem, czyli posiadające min. 82% tłuszczu (z mleka krowiego), bez żadnych dodatków.
Zgodnie z uregulowaniami są z Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych (DzU nr 220, poz.1856 ze zmianami: z 2004 r. DzU nr 58, poz. 563; nr 162, poz. 1703; nr 257, poz. 2577) znakowanie produktu nie może:
„Wprowadzać konsumenta w błąd w zakresie charakterystyki środka spożywczego, w szczególności co do rodzaju, właściwości, składu, ilości, źródła, miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji”.
Dotychczasowe działania marketów a przede wszystkim producentów powodują, że zasada ta jest nagminnie łamana. Wystarczy dokładnie obejrzeć kilka produktów na półkach sklepowych, gdzie informacja o zawartości i rodzaju tłuszczu bardzo często jest mocno ukryta.

Widoczne jest to zwłaszcza w przypadku wyrobów producentów, którzy używają słowa "masło" oraz słowa pochodne (masełko, maślany, itp.) na opakowaniach tłuszczów, które nie są masłem według normy europejskiej 82%. Jedynym wyjątkiem jest tzw. masło śmietankowe, czyli masło rozwodnione, pod warunkiem ze jest dokładnie oznaczone jako takie.
Zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej produkty będące pochodną margaryny, nie mogą być nazywane „masłem”, nawet jeśli masło stanowi większość składu.

My, grono Polaków którzy zwyczajowo i od lat dyskutujemy o żywności na Forum Kuchnia Gazety Wyborczej, będziemy publikować w specjalnym wątku regularnie informacje o marketach, które realizują kampanie "masło" podając ich nazwy i adresy, a także daty w którym akcja trwa. Będziemy także dawać opinie konsumentów (czyli nas) o przebiegających akcjach.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 195 wypowiedzi • 1, 2

    Linki