Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Felgi aluminiowe BBS
Temat: [S] Felgi bbs VW ori
Witam.
Mam do sprzedania komplet felg aluminiowych BBS orginalnych VW.Rozstaw śrób 5x100.
Jeździły na moim Golfie IV. Opony to DUNLOP SP SPORT w rozmiarze 205/55/16. Opony na sezon stykną.
Felgi są proste, noszą ślady użytkowania.
Cena jaka mnie interesuje to 1500zl.
Mój telefon: 604231130
Łódź...
klik [/b]
Temat: Jakie oponki do Golfa 3
"Do standardowego wyposażenia Golfa MK3 w wersji GT należało:
Wyposażenie zewnętrzne:
- 15" aluminiowe felgi BBS model LM, ogumienie 195/50 R15
..."
źródło: http://www.vwgolf.com.pl
OK. Patrzyłem na autoera.dt.pl - tam podawali inny rozmiar. W takim razie
jeszcze pytanie czy GT miało również większe tarcze hamulcowe w porównaniu
do nie-GT. Jeśli nie, to 14" felgi powinny wejść bez problemu.
Pete
Temat: Aluminiowe felgi BBS Mahle, polerowany rant.
Do wzięcia są moje BBSy z 127. Felgi są ładnie wypolerowane, środek złoty. Rozmiar to 6 cali, 13stki. Trzymają się na 4x98 bez problemu
Cena do ustalenia.
Prosze pisać, dogadamy się, poza tym możliwy odbiór osobisty w Poznaniu na youngtimer party!
Temat: Jakie oponki do Golfa 3
[...] 185/60/14 to fabryczny rozmiar więc taki możesz
spokojnie zakładać, no chyba że jakieś niestandardowe hamulce masz założone.
"Do standardowego wyposażenia Golfa MK3 w wersji GT należało:
Wyposażenie zewnętrzne:
- 15" aluminiowe felgi BBS model LM, ogumienie 195/50 R15
..."
źródło: http://www.vwgolf.com.pl
Temat: [SPRZEDAM] VW Vento GT 2.0 94r.
VW Vento 2.0 GT
przebieg: 207 tyś km
czarny
ABS
wspomaganie
el. szyby x4
el. lusterka
immobilizer
centralny zamek
el. szyberdach
aluminiowe felgi BBS
kpl. opon zimowych
radio JVS, mp3, rds
Stan techniczny BDB, po wymianie hamulców, tylnych amortyzatorów i pasków. Ewentualnie do poprawek lakierniczych.
Kontakt: 666 099 414
Cena 6900zł
Temat: [R200 i nie tylko]Felgi BBS alu 15" 6J et35 4x100
Mam do sprzedania felgi aluminiowe 15" BBS 4x100, et35, 6J. Jesli tym razem nie sprzedadza sie, to oddaje je na skup zlomu, wiec to ostatnia szansa Cena jeszcze do ustalenia - obstawiam okolice 200zl.
Edit: Nowa cena 150,-
Wiecej informacji tutaj:
http://allegro.pl/item490...t35_krakow.html
Kontakt:
krabar@gmail.com
503-615-717
Temat: szukam stronki z katalogiem felg występujących w BMW
witam
panowie poszukuje katalogu felg aluminiowych BBS do BMW E34
pytam poniewaz mam do kupienia z tej firmy komplecik i gosc twierdzi ze sa to felgi z M-Modelu
z gory dzieki pozdr.
Temat: [E28] Hartge H5 S
Firma Herberta Hartge ma oczywiście korzenie sportowe, sam Herbert ścigał się w latach 70 i 80-tych. Modeli na bazie E28 było trzy:
1. H5 na bazie 528i (2,8 l)
2. H5s na bazie 535i (3,5 l)
3. H5sp na bazie 535i (3,4 l)
H5 miało 210 KM przy 6200 omin., 270 Nm przy 4800 omin., sprężanie 9,9:1. Zawieszenie obniżone o 35 mm, felgi BBS 7x16 i 8x16 z oponami 205/55/16 i 225/50/16, spojlery przód i tył, fotele Recaro, kierownica Momo skórzana, dodatkowe wskaźniki i jedna wycieraczka. 0-100 kmh w 7,9 s. Vmax 218 kmh.
H5s to 240 KM przy 5900 omin., 335 Nm przy 4000 omin., Vmax 232 kmh,0-100 w 6,7 s.
Specjalnie przygotowana głowica, wałek rozrządu oraz kolektor wydechowy z resztą układu wydechowego, pięciobiegowa skrzynia sportowa, felgi aluminiowe 7,5x16 i 8,5x16 cali(opony w rozmiarach jak H5). Zmieniony układ hamulcowy, obniżone o 35 mm zawieszenie, dodatkowy zbiornik paliwa(45 l.), rozpórka przednich kielichów, skórzana kierownica, paski klejone na karoserii(kolory antracyt lub alu) oraz dodatkowe zegary dopełniały obrazu. Od sierpnia 1985 r. dostępny był pakiet aerodynamiczny składający się z spojlera przedniego, tylnego, listwy progowe, spojlera na bagażnik.
H5sp miało 254 KM przy 6100 omin., 340 Nm przy 4000 omin., Vmax 242 kmh, 0-100 w 6,6 s. Specjalne tłoki, głowica oraz dyferencjał 2,93:1 to jedyne różnice w stosunku do H5s.
Dane z tego folderu oraz różnych publikacji znalezionych w sieci.
Temat: [SPRZEDAM] VW Vento GT 2.0 94r
czarny
ABS
el. szyby x4
el. lusterka
aluminiowe felgi BBS
radio JVS(mp3, RDS)
centralny zamek
komplet opon zimowych
przebieg 207 tyś.
szyberdach
wspomaganie kierownicy
Cena: 7800zł
Kontakt: 666 099 414
Temat: [ALL] Alufelgi - Firma - Jakość - Wytrzymałość
Witam Wszystkich.
Przewertowałem troche forum w poszukiwaniu alufelg. Generalnie znalazłem duzo tematow na temat spraw technicznych czyli, jakie duze, ile cali jakie opony na jakie felgi itd.
Mnie natomiast interesuje jakość felg aluminiowych:) Wiem np ze BBS czy OZ to sa dobre firmy ale takie felgi (chce 16 cali) kosztuja od 2k PLN w góre. Jak maja sie do nich felgi co nowe na allegro kosztuja ok 1000 PLN np. firmy BOPSS albo jakies inne firm typu no name.
Pytałem sie kilku kolegów co do felg i oni mi doradzili zebymn kupil uzywane ale orginalne np od Audi albo od Forda. Mówili mi ze taka flega moze popekac, połamac sie itp (mowa oczywisice o tych nowych za ok 1k PLN).
Jeżeli nie jestem zbyt kasiasty i nie stać mnie na BBS itp. to jak wylgada wytrzymałość takich za 1000 PLN, jak duża szansa jest w praktyce ze taka felga moze mi popekać, powykrzywiac sie lub połamac itd.
Czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam
Rafał
Temat: [E28] 518i 1986r
To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej
Nie wiem czy to była próba kradzieży, czy zwyczajna zazdrość i złośliwość.
Na swoim aucie od miałem już 4 różne komplety felg aluminiowych.
Te 5-cioma poluzowanymi śrubami to był mój drugi komplet. Były to AEZ Bimo 7x16. później je sprzedałem koledze do 316i Compact i powróciłem do felg z którymi kupiłem auto. Było to 6-cio ramienne, oryginalne felgi BMW (niestety przeznaczone do modelu E36), które również próbowano mi skroić. Skończyło się na tym że ukradli mi tylko dekielek
później miałem również oryginalne felgi BMW (wzór pajęczyna A'la BBS) występujące dla E32/E34. służyły mi dość długo i dobrze (obecnie posiada je MarekE28 z tego forum) i nikt nie próbował ich ukraść.
No i moje obecne BBS RC na których zauważyłem próbę ściągnięcia dekli śrubokrętem. Widać że ktoś coś tam kombinował bo jak je kupowałem nie miały żadnych zadrapań wokół dekli.
Trochę przynudziłem i z góry przeprzszam za OT
Pozdrawiam
Temat: Dylemat z felgami
Alternatywa:
http://moto.allegro.pl/it...ault_bonus.html
http://moto.allegro.pl/it...aluminiowe.html
Hehe te to jakieś Tureckie felgi
Miałem zakupić BBS'y ale dzwoniłem do kolesia i zostały sprzedane więc problem rozwiązał się sam pozostały DEZENT'y i tak oto zostałem ich szczęśliwym posiadaczem. Felgi są nowe i oponki też a ich rozmiar to 195/50/15 marki Falken. Zdjęcia będzie można podziwiać w moim wątku z autem. (niedługo zamieszczę) Pozdrawiam Kalbi
Temat: felgi
Jakie sa godne polecenia marki produkujace dobre aluminiowe felgi?
OZ, RH, Schmidt, Borbet, BBS, MOMO, MAM, ATS...
Jakich sie wystrzegac?
Na pewno wszelkiej włoszczyzny.
Swoją drogą chętnie bym się dowiedział jak sprawują się
felgi AEZ, korci mnie model Tacana 16x7, ale że do tego
byłaby bardzo niska opona (195/45 lub 215/40), felga
musi być wytrzymała...
Pozdr.
Temat: Zapytanie o Felgi :)
Witam, zapytanie zakladam na prosbe kumpla.
Czy FELGI ALUMINIOWE firmy TSW są dobre ? Kumpel ostatnio zobaczyl owe felgi na gieldzie i sie napalil na nie, sa to 17''. i jaka to wogule firma, w jakim kraju sa produkowane ?
Za cenne info wielkie dzieki
Chce se zalozyc do swojej E36.
Wiem ze najlepsze se orginalne BMW, BBS czy Borbety ale on wlasnie chce te i prosze o pomoc dla niego
pozdrawiam MG
Temat: felgi
| Jakie sa godne polecenia marki produkujace dobre aluminiowe felgi?
OZ, RH, Schmidt, Borbet, BBS, MOMO, MAM, ATS...
| Jakich sie wystrzegac?
Na pewno wszelkiej włoszczyzny.
Ta?? A jakiej to produkcji są OZ i MOMO? :)
Pozdrowienia - Maciek
Temat: Odkręcanie kół - za każdym razem coraz większy problem
WItam,
Od pewnego czasu mam problem z odkręcaniem aluminiowych BBS-ów. Jeszcze 2,5 roku temu sam zmienialem koło po złapaniu gumy, zwykłym kluczem. Teraz jak zmieniam z zimówek na letnie czy odwrotnie, każdy warsztat wulkanizacyjny przeżywa koszmar. Łapią się za głowę jak tylko mnie widzą. Żadne pneumatyczne maszynki nie wchodzą w grę - obowiązkowo dobry klucz krzyżakowy z 1,5 metrową przedłużką, każda śruba. A i tak za każdym razem kilka śrub zostaje skręconych na łbie, no i wymiana. Wczoraj musiałem ściągać koło z powodu problemów z oponą i musiałem wymienić wszystkie 5 śrub - tak się zużyły przy odkręcaniu. Nawet nie myślę co by się stało jakby trzeba było zmieniać koło gdzieś na trasie.
Pracownik warsztatu powiedział mi, że to wina wyrobionych stożków w felgach i stwierdził, że czas zmienić felgi, a nie bardzo mam na to ochotę. Powiedział też, że ewentualnie mogą pomóc śruby ze stożkową ruchomą podkładką. Zastanawiam się czy chodziło mu może o śruby pływające?Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Temat: Kupie - Sprzedam
sprzedam!!
1. 4 felgi aluminiowe 17 cali bbs z oponami 215/45/17 pirelli p6000 po starciu z kraweznikiem:)(do regeneracji)
2. 2 felgi alumioniowe 17 cali od leona topsport nowki w pudelkach
3. 1 opone nowke pirelli p6000 215/45/17
informacje i zdjecia moge przeslac na maila a z cena na gg 1342677
moj e-mail:dink@poczta.onet.pl tel.kom.508164645
Temat: [SPRZEDAM] Sprzedam felgi aluminiowe 17" BBS z szerokim
Nie wiem jaki jest rozstaw śrub ani średnica otworu centrującego ale felgi siedziały w mojej buni E 34.Cena jaka mnie interesuje to 1000 zł.Nie sprzedawał bym ich ale pozbyłem się swojej ukochanej buni bo potrzebna mi kaska.Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to prześlę zdjęcia na maila bo nie wiem jak je tu zamieścic.
Temat: MACHNIOM czyli....KUPIE/SPRZEDAM/WYSĘPIĘ/ODDAM
Sprzedam felgi aluminiowe firmy BBS rozstaw śrub 4x100 srednica 15 cali szerokość 6,5 cala ,opony 195/50 raczej do wymiany poniewaz są popękane. Zainteresowanych prosze o kontakt gg 9044722 lub tel 697703112. Fotki na meila lub na stronce http://www.tuningtg.com w dziale klubowicze Nico
Temat: BMW 525 TDS LIMITOWANA WERSJA SHADOW LINE ! BARDZO ZADBANA
WITAM. POSIADAM DO SPRZEDAŻY BMW 525 TDS. SEDAN-LIMUZYNA SILNIK 2.5 TURBO DIESEL, MANUALNA SKRZYNIA, ROK PROD.1992. KOLOR GRANAT METALIK. JEST TO LIMITOWANA WERSJA SHADOW LINE. TAPICERKA KOLORU SIWEGO W IDEALNYM STANIE. WYPOSAŻENIE KOMPLETNE: ELEKTRYKA SZYBY, LUSTERKA, 2-STOPNIOWY SZYBERDACH, AIRBAG, WSPOMAGANIE, CENTRALNY ZAMEK, KLIMATYZACJA-2 STREFOWA,WELUROWA TAPICERKA, 2 PODŁOKIETNIKI,ROLETY-3 SZTUKI TYŁ, ALUMINIOWE FELGI 15 BBS.AUTO PRZESZŁO GRUNTOWNY REMONT ZAWIESZENIA MIN. WYMIENIONE WACHACZE 4 SZT.GUMY ITP, NOWA POMPA PALIWA , NOWY AKUMULATRO (380 ZŁ) OCZYWISCIE RACHUNEK. SILNIK W IDEALNYM STANIE,CZYSCIUTKI,WSZYSTKIE OLEJE,PŁYNY WYMIENIONE, PALI OK.7-8 LITRÓW ROPY, ZAWIESZENIE JAK W NOWYM AUCIE..ŻADNEGO ODGŁOSU. AUTO PALI PRZY KAŻDEJ TEMPERATURZE. ŚRODEK-TAPICERKA BARDZO ZADBANA, BEZ DZIUR, PRZETARĆ ITP RZECZY. OCZYWISCIE JEST ZAREJESTROWANE I OPŁACONE. POSIADA KARTE POJAZDU. JEDYNY TAKI ŁADNIE UTRZYMANY EGZEMPLARZ. KUPUJĄCY BĘDZIE NAPEWNO ZADOWOLONY. CENA 7.5 TYS DO NIEWIELKIEJ NEGOCJACJI .SPRZEDAJE ZE WZGLEDU NA KUPNO MIESZKANIA. NAPRAWDE POLECAM . MÓJ NR TEL 667 277 699
Temat: Czym się różni wersja amerykan. miśka lancer evo 8 od euro ?
takze przeniesienie napedu, mechanizmy roznicowe i te wszystkie systemy odpowiadajace za np. dopedzanie jednego kola w zakrecie sa inne (czyt. lepsze w Europie). Jakosc materialow raczej tez jest lepsza w europie. Swiatla przednie sa symetryczne czyli inne niz w europie (asymetryczne)...no i chyba tyle. Jesli cos pominalem tzn ze zapomnialem dodac hehe
pozdroo
PS a co, planujesz nabyc takie cacko
Szanowny Kolega wie, że cos dzwoni ale nie potrafi dokladnie zlokalizowac kosciola. Nie ma zadnej roznicy w przeniesieniu napedu czy mechanizmach roznicowych (wyjatek to oczywiscie tylna szpera - w Mitsu dla USA jest plytkowa a w EU jest cudowne AYC). Jako, ze samochod powstal na tasmie montazowej obslugiwanej w Japonii przez malych zoltych ludzi nie ma tez jakiejkolwiek roznicy w uzytych materialach ! To jakies przesady swiatlo cmiace
Jako, ze wymienilem juz plusy "ujemne" to czas na "dodatnie" - niech zainteresowany poszuka wersji MR (Mitsubishi Racing) - w nagrode otrzyma to, czego nie ma w wersji EU z tego okresu:
1) aluminiowy dach, blotniki, maska + vortex generator,
2) zawieszenie bilsteina + kute na zimno felgi BBS,
3) tytanowo - magnezowa turbina analogiczna jak w EVO IX,
4) 6 - biegowa skrzynia biegow zamiast 5-biegowej w wersji EU z tego czasu
5) moc nie 280 ale w granicach 300-305 mierzona na hamowni w przypadku serii
To tyle
5) xenony - owszem symetryczne ale nikt sie do tego nie czepia
Temat: Sprzedam SCORPIO 2.9i Ghia '91/92
Auto w idealnym stanie, bezywpadkowe, ciemno zielony metalic, jasna tapicerk
a, pierwsza rejestracja 1992, opony Michelin MXV 215 i wiele innych bajerów
jak niżej:
1. ABS
2. Aluminiowe felgi 15" BBS
3. Atermiczne "zielone" szyby
4. Autoalarm fabryczny
5. Automatyczna skrzynia biegów
6. Centralny zamek
7. Elektryczna regulacja szyb z przodu i z tyłu
8. Elektryczna regulacja wysokości reflektorów
9. Elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele
oraz elektrycznie pompowane
10. Elektrycznie regulowane oparcia tylnych siedzeń
11. Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
12. Elektrycznie sterowany szyberdach
13. Klimatyzacja
14. Komputer pokładowy
15. Odcięcie zapłonu
16. Oświetlenie wnęk nóg + drzwi przy otwieraniu
17. Podgrzewana przednia szyba
18. Podgrzewane spryskiwacze
19. Przednie lampy halogenowe
20. Rozszerzona tablica wskaźników o informacje o niedomkniętych
drzwiach, bagażniku itp.
21. Spryskiwacze przednich reflektorów
22. Tempomat
23. Timer z czasem, datą i temperaturą zewnętrzną
24. Tylne siedzenia dzielone
25. Welurowa tapicerka
26. Wspomaganie i regulacja kierownicy
Tapicerka welur. Przebieg 120 Tkm. Zdjęcia w trakcie realizacji. Cena 21 tys
.
Temat: 2 szt alufelgi 15` oryginalne BMW e34
Witam
Mam do sprzedania dwie sztuki felg aluminiowych, takie jak szly na pierwszy montaż w e34, bodajże ich nazwa to LAMMERS (nie bbs`y)
Rozwaliłem dwie w swoim aucie a kupic moglem na szybko tylko komplet wiec dwie mam luzem, stan dobry, troche zabrudzone, ranty nie poprzycierane, w komplecie dekielki
Cena do dogadania:)
kontakt najlepiej tel 693721031 lub gg 7118713
ps. dodam ze jestem z olkusza ale moge dowiezc gdzies po trasie do czestochowy lub okolice
pozdrawiam
Temat: Najciemniej pod latarnią...
Sprawa może mało istotna,ale nie mogąc dostać tych nieszczęsnych emblematów na aluminiowe dekle do felg BBS 15". Szukałem na allegro, a tam kolesie wystawiają ceny 100 zeta i powyżej za komplet w dodatku nie miałem pewności, że będą pasować . W końcu nie zdzierżyłem i zadzwoniłem do ASO, a tam beka komplet oryginalnych emblematów 60 zeta brutto. Okazuje się że najciemniej pod latarnią...
Temat: !!! PILNIE MERCEDESA 300 D !!!!
ja ci załatwie to samo tylko bordo metalik za 5000 mniej
ABS, WSPOMAGANIE KIER. EL.SZYBERDACH, LUSTERKA, SZYBY, CENTRAL Z PILOTEM,
HAK, FELGI ALUMINIOWE, SPROWADZONY W CAŁOŚCI, I WŁAŚCICIEL, ZAWIESZENIE
SPORTOWE, OBNIŻONY FABRYCZNIE, CHROMOWANE NAKŁADKI PROGOWE, KIEROWNICA BBS
SKURZANO-DREWNIANA. STAN IDEALNY.
Kolor: CZARNY METALIK
Rok: 1 992
Cena: 44 000 PLN - do uzgodniena
--
0601-40-40-59
tel: (032) 209 50 32
fax:(032) 2572363
Temat: !!! PILNIE MERCEDESA 300 D !!!!
szczerze pisze sie przez rz!!!
| | ABS, WSPOMAGANIE KIER. EL.SZYBERDACH, LUSTERKA, SZYBY, CENTRAL Z
PILOTEM,
| HAK, FELGI ALUMINIOWE, SPROWADZONY W CAŁOŚCI, I WŁAŚCICIEL,
ZAWIESZENIE
| SPORTOWE, OBNIŻONY FABRYCZNIE, CHROMOWANE NAKŁADKI PROGOWE, KIEROWNICA
BBS
| SKURZANO-DREWNIANA. STAN IDEALNY.
| Kolor: CZARNY METALIK
| Rok: 1 992
| Cena: 44 000 PLN - do uzgodniena
| --
| 0601-40-40-59
| tel: (032) 209 50 32
| fax:(032) 2572363
Temat: !!! PILNIE MERCEDESA 300 D !!!!
Szczeże się zgadzam ze swoim iminnikiem!!!!
Czlowieku opanuj swoja zadze
sprzedania tego zlomu i nie wysylaj
ciagle tego samego ogloszenia
wystarczy raz dziennie
Aha jeszcze jedno ustaw sobie date !!!
--
pzdr. Marcin
----------------------------------------------------------------
gsm :+48605373200 gadu gadu - 34354
************************************************
| ABS, WSPOMAGANIE KIER. EL.SZYBERDACH, LUSTERKA, SZYBY, CENTRAL Z
PILOTEM,
| HAK, FELGI ALUMINIOWE, SPROWADZONY W CAŁOŚCI, I WŁAŚCICIEL, ZAWIESZENIE
| SPORTOWE, OBNIŻONY FABRYCZNIE, CHROMOWANE NAKŁADKI PROGOWE, KIEROWNICA
BBS
| SKURZANO-DREWNIANA. STAN IDEALNY.
| Kolor: CZARNY METALIK
| Rok: 1 992
| Cena: 44 000 PLN - do uzgodniena
| --
| 0601-40-40-59
| tel: (032) 209 50 32
| fax:(032) 2572363
Temat: !!! PILNIE MERCEDESA 300 D !!!!
Czlowieku opanuj swoja zadze
sprzedania tego zlomu i nie wysylaj
ciagle tego samego ogloszenia
wystarczy raz dziennie
Aha jeszcze jedno ustaw sobie date !!!
ABS, WSPOMAGANIE KIER. EL.SZYBERDACH, LUSTERKA, SZYBY, CENTRAL Z PILOTEM,
HAK, FELGI ALUMINIOWE, SPROWADZONY W CAŁOŚCI, I WŁAŚCICIEL, ZAWIESZENIE
SPORTOWE, OBNIŻONY FABRYCZNIE, CHROMOWANE NAKŁADKI PROGOWE, KIEROWNICA BBS
SKURZANO-DREWNIANA. STAN IDEALNY.
Kolor: CZARNY METALIK
Rok: 1 992
Cena: 44 000 PLN - do uzgodniena
--
0601-40-40-59
tel: (032) 209 50 32
fax:(032) 2572363
Temat: Rover 75 2.0 CDT 99r
Sprzedam. Rover 75 2.0 CDT 1999r
W pełni sprawny.
Przebieg: 170000 km
Wyposażenie:
- el. szyby
- el. lusterka
- klimatyzacja
- ABS
- airbag
- aluminiowe felgi oryginalne roverkowe a także BBS
- autoalarm
- centralny zamek
- immobilizer
- wspomaganie kierownicy
- Radio+CD
Kolor: zielony wpadający w granatowy.
Jeżdżę nim 1,5 roku i nie ma z nim kłopotów.
Silnik pracuje równiutko, nawet kiedy jest zimny zapala za pierwszym razem.
Cena: 24900zł do małej negocjacji
GG: 6333087 albo mail: lelek11@tlen.pl
Temat: Jaki tuning preferujecie
mi sie osobiscie podobaja najbardzie piecio ramienne czyli tradycyjne i najczescie spotykane ale nie kazde piecio ramienne sa tak samo ladne aluminiowe felgi musza pokazywac ze sa naprawde to alumy a nie stalowe z dobrym kolpakiem bo czasami kolpaki ywaja lepsze od aluskow np aluskow takich BBS ale wiem ze to tak sie przyjelo i te auta tak powinny miec nic do tego nie mam poprostu nic specjalnego w tym nie ma
Temat: !!! PILNIE MERCEDESA 300 D !!!!
ABS, WSPOMAGANIE KIER. EL.SZYBERDACH, LUSTERKA, SZYBY, CENTRAL Z PILOTEM,
HAK, FELGI ALUMINIOWE, SPROWADZONY W CAŁOŚCI, I WŁAŚCICIEL, ZAWIESZENIE
SPORTOWE, OBNIŻONY FABRYCZNIE, CHROMOWANE NAKŁADKI PROGOWE, KIEROWNICA BBS
SKURZANO-DREWNIANA. STAN IDEALNY.
Kolor: CZARNY METALIK
Rok: 1 992
Cena: 44 000 PLN - do uzgodniena
Temat: Sprzedam SCORPIO 2.9i Ghia '91/92
Dość drogo jak na ten rocznik i ten samochód który jak by nie patrzeć jest
wart poniżej 20kzł....
Auto w idealnym stanie, bezywpadkowe, ciemno zielony metalic, jasna
tapicerk
a, pierwsza rejestracja 1992, opony Michelin MXV 215 i wiele innych
bajerów
jak niżej:
1. ABS
2. Aluminiowe felgi 15" BBS
3. Atermiczne "zielone" szyby
4. Autoalarm fabryczny
5. Automatyczna skrzynia biegów
6. Centralny zamek
7. Elektryczna regulacja szyb z przodu i z tyłu
8. Elektryczna regulacja wysokości reflektorów
9. Elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele
oraz elektrycznie pompowane
10. Elektrycznie regulowane oparcia tylnych siedzeń
11. Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
12. Elektrycznie sterowany szyberdach
13. Klimatyzacja
14. Komputer pokładowy
15. Odcięcie zapłonu
16. Oświetlenie wnęk nóg + drzwi przy otwieraniu
17. Podgrzewana przednia szyba
18. Podgrzewane spryskiwacze
19. Przednie lampy halogenowe
20. Rozszerzona tablica wskaźników o informacje o niedomkniętych
drzwiach, bagażniku itp.
21. Spryskiwacze przednich reflektorów
22. Tempomat
23. Timer z czasem, datą i temperaturą zewnętrzną
24. Tylne siedzenia dzielone
25. Welurowa tapicerka
26. Wspomaganie i regulacja kierownicy
Tapicerka welur. Przebieg 120 Tkm. Zdjęcia w trakcie realizacji. Cena 21
tys
.
Temat: [sprzedam] bmw 540 4,4 v8 e39 individual
-aspen silber metalik
-1998/9
-swiezo sprowadzony - zarejestrowany i ubezpieczony
-od 1 w?asciciela
-serwis = dokumenty
-bezwypadkowy 100%
-xenon
-bia?e kierunkowskazy
-navi + tv + tg
-skóra czarna ( sportowe fotele)
-czarna podsufitka
-steptronic (tiptronic)
-klimatronic
-el. regulowana wysokosc kierownicy
-kierownica multifunkcyjna
-tempomat
-el . fotele + pamiec
-el. lusterka
-4 x el. szyby
-el.szyberdach
-aluminiowe felgi 17 ( bbs skrecane i z polerowanym rantem sztuk 5)
-szyby podwójne
-nag?osnienie bose z procesorem dzwieku
-alarm z domykaniem szyb i dachu (oryg.bmw)
-klapa tylna na pilota
-spryskiwacze reflektorów
-oryginalnie przyciemnione szyby ( nie jest to zadna folia ani nic w tym kierunku)
-halogeny
-8x airbag
-parctronic
-asc
-podgrzewane fotele
-nowe amortyzatory ,hamulce, pompa wody
-instalacja gazowa 5 generacji - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciek?ej - czyli najwyzsza po?ka w gaziwie - lepszy od prinsa !! koszt instalki 8tys z?
-nowe opony zimowe 17 ,wartosc oko?o 3000z?
auto ogulnie w stanie bdb i praktycznie w maxymalnym wyposazeniu . nie wymaga zadnego wk?adu finansowego , stan techniczny jest wzorcowy , srodek bardzo zadbany i czysty. auto nie jest sciagniete typowo na handel . do?ozy?em sporo kasy do niego a wcale nie musia?em (np: gaz ,nowe opony) a na chwile obecna dorzucam w cenie auta czyli gratis. sprzedam albo zamienie info 500 238 947
Temat: czas na zmiane felg... doradzcie cos
dopiero co wrocilem z wysp i wyjechalem audiczka z garazu i wpadlem na pare pomyslow mimo ze juz prawie ja sprzedalem... ale milosc do czterech kólek wygrała...
w tym momencie audik stoi na felgach 16" 7,5 et35 opona 205/45 wszystko fajnie... przelatalem na nich ponad 100 tys km ale postanowilem zmienic felge i prosze o porade bo nie mam pojecia co wlozyc.... wiadomo bbs rs hehe ale 5 tys nie wydam na felgi nie dzieki ;p cos fajnego na czym mozna latac po miescie a nie tylko na zloty
chce wlozyc jakies 15" szerokie 8,9 lub (10 :P) cali, stalowe, aluminiowe hmm... sam nie wiem
audika zamierzam robic bardziej na culta wiec jakies felgi z przyczepy campingowej tez moga byc ;p hehe
obecne fele mozecie zobaczyc na moich starych fotkach na aucie w opisie ;p
czekam na sugestie... za wszystkie pomysły duzzzzeee
Temat: [Sklep] www.TechRide.pl - Ranty, śruby BBS / OZ / RH
Zapraszam do sklepu
www.TechRide.pl
W ofercie Nowe ranty do BBS / OZ / RH aluminiowe o różnych szerokościach
BBS RM/RS
Śruby , Nakrętki , Emblematy i inne akcesoria do felg.
tel. 511620809 , gg: 2706774 , 3117411
Temat: M Technic I
Bunia pyta! ładny kolorek
Tylko widzę ten sam problem z tymi BBS'ami - skrojone dekle. Ja to przerabiałem, tylko mi zaje..... jeden. Poszukiwania kilka miesięcy, bo wszystkie na allegro są do tych samych felg ale do seri 5, których dekle są plastikowe i wciskane, a nie aluminiowe i wkręcane jak w e-30. Także nie daj się ******, poza tym te powinny mieć 170mm średnicy, bo mogą jeszcze dosłać na 14", bo też takie były w tym wzorze. Nowy dekiel w ASO to wydatek :exc: 240 zeta.
Sam emblemat BMW złożony z aluminiowego znaczka i plastikowego dekielka to koszt 40 zeta.
Te śmieszne naklejki z allegro odradzam. Cała taka felga nówka z ASO 950 zeta :exc:
Podniecenie rozumie ale piszcie ładniej bo dzieci moga czytac te forum
Temat: Rafał 525 -->> Zwykły sedan na 15stkach str. 11
Jak dla mnie na tych felgach auto straciło sportowego ducha. Po zakładałeś spoiler i malowałeś spody jak w m5 zakładając teraz takie "kółeczka"?
Moim zdaniem przetestuj 17" - wzór chyba wiesz jaki mam na myśli?
Trudno się z Tobą nie zgodzić, te koła są tylko przejściowe, jak sprzedam 16stki do e39 to kupię coś aluminiowego ale to też rewelacja nie będzie bo myślę nad styling 10 albo 16 ewentualnie jakiś BBS 16calowy. Co do M-System II to na pewno przetestuję bo znajomy ma takie i przejadę się jego e34 tylko jest problem bo on ma 540 a tam jest inna przekładnia kierownicza (mocniejsza) i jak u niego będzie dobrze to nie znaczy, że u mnie też no ale przejadę się na pewno. Na dzień dzisiejszy jednak skłaniam się do mniejszych felg.
Temat: Rozmiar śrub do kół E30.
Dlugosci srub dla stalowek i alusow moga byc rozne, w pierwszej beemce po zmianie alusow na stalowki przed zima okazalo sie ze sruby sa za dlugie i chacza o cos we wnetrzu bebna, i musialem kupic krotsze sruby wlasnie do stalowek. Te same felgi na krotkich srubach ledwo sie trzymaly, sruba lapala tylko na paru zwojach na samym koncu. Nie pamietam dokladnie ale te od alusow sa chyba dluzsze o jakies 0.5 cm. Fabryczne 14-stki (zarowno BBS-y jak i te paskudne plaskie, nie pamietam co to) maja takie same sruby jak zwykle stalowki. W kazdym lepszym sklepie z czesciami dostaniesz bez problemu takie sruby, nie musisz znac parametrow, mowisz ze do BMW do felg stalowych albo aluminiowych i tyle.
Temat: Moje BMW E46 coupe
Witam miłośników samochodów z biało-niebieską szachownicą w tle.Chciałbym przedstawić moje oczko w głowie, obok żony i domu, jakim jest mój samochód.
BMW 328 coupe w M pakiecie zewnętrznym, wewnętrznym i w zawieszeniu M pakietowym, dodatkowo w pakiecie chrom line.Dosyć dobrze wyposażony m.in. tapicerka ze skóry, szyberdach, fotele elektryczne z pamięcią, parktronik, biksenon, przystosowanie do nawigacji i telefonu...
Trochę przeze mnie stuningowany. Najwazniejsze zmiany:
detale z M3: wloty powietrza na błotnikach,nakładki wewnętrzne progów,lusterka zewnętrzne i wewnętrzne, podpórka pod lewą stopę, spojler na tylnej klapie.
Dodatkowo wydech Ultera na wzór M3.
Spojler DTM Hammana i blenda na tylnej szybie.
Felgi 18 cali BBS z BMW Z4(planuję je kiedyś wymienić na 18' z rantem)
W środku aluminiowe pedały i nakładka na hamulec ręczny z logo ///M.
Rozpórki zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu z polerowanego aluminium Wiechersa.
Korek wlewu oleju aluminiowy z logo M
Oryginalna,fabrycznie zamontowana płetwa rekina na dachu(auto ma gotową instalacje pod nawigację i telefon).
Oryginalne lampy tylne BMW na diodach.
Mam nadzieję,że moim samochodem nie przynoszę wstydu marce BMW.Pozdrawiam serdecznie.
Temat: Orzeł 7 Corsa 91 1.5 TD
GALERIA
Witam, po pół roku pracy w koncu mogę Wam zaprezentować moją Corsę, przeszła generalną blacharke od nowych błotników po progi drzwi i inne elementy nadwozia podwozia etc, mówiąc krótko jest już jak z salonu bez grama rdzy kilogramów szpachli itd;))
moja przygoda z ta furą zaczęła się pół roku temu a samochód kupiłem ze względu na silnik ( 1.5 D Isuzu ) który pali od 3,8 do 4,5 L ON / 100km.
Dużo poprzerabiałem w nim co za tym idzie krótki opis tego co jest teraz
Silnik: 1.5 TD ( dołożona turbina z 1.9 TD )
Lampy przednie: BiXenon 5000k
Lampy tylne: wymienione dolne szkła na grubą oryginalnie dymioną pleksi + żarówki LED
Orurowanie przednie wykonane z bardzo trwałej stali nierdzewnej
Klapa tył wymienione poszycie
wzmocnione drzwi aluminiowymi belkami od środka
oprócz tego wiele innych rzeczy jak nowe szyby, felgi wzmacniane BBS, licznik LCD etc. a oto link do galerii zdjęć zapraszam do oglądania komentowania zadawania pytań i podpowiedzi co jeszcze wykombinować
zapomniałem dodać po testach zużycie paliwa od 3,8 L do 4,5 L ( ON ) jazda za friko:)
Corsina przeszła kolejne przeróbki, usunięcie znaczków, nowy sprzęt audio nowe światła do jazdy dziennej wbudowane w zderzak zdjęte orurowanie przednie i pare innych niebawem nowa galeria
GALERIA
Temat: Kupie - Sprzedam
sprzedam monitor lcd samochodowy 7 cali PYLE gwar 9 miesiecy z pilotem cena 450 zł ....2 NOWE felgi aluminiowe 5x100 17 cali od leona topsport cena 850 zł za 2 sztuki...4 felgi aluminiowe 17 cali 5x100 BBS te co mam na leonie cena 1300 zł komplet
Temat: Felgi BBS 17"
Witam panowie nie posiada ktos DEKIELKÓW felg aluminiowych 17"cali dwoczesciowe BBS Potrzebuje dekle bo mi zajeb**** a nie moge nigdzie znaleść;/ moze znacie kto ma albo jakies stronki z góry dzieki pozdrawiam
Temat: Kupię, sprzedam , zamieni,ę ...szukam!!!
Witam
Mam do sprzedania komplet felg aluminiowych z oponami o rozmiarze 190/50/15. Asortyment może nie motocyklowy ale może ktoś potrzebuje takich kółek. Pasują do golfa, skody, seata a może i do innych aut. Są to felgi BBS dedykowane do VW.
Temat: Do czego ten kluczyk ?
...może do zdejmowania tych osłonek w aluskach, za którymi są nakrętki ukryte...
RACZEJ NAPEWNO BO W KONCU FIRMA BBS JEST PRODUCENTEM FELG ALUMINIOWYCH :lol: :lol:
www.bbs.com
Temat: Dekielki BBS RM 2 sztuki
Mam do sprzedania 2 dekielki do felg BBS RM. Zdjęcia mogę przesłać na e-mail. Dekielki mają aluminiową obręcz. Propozycje cenowe proszę pisać na PW
Temat: felgi
| Jakie sa godne polecenia marki produkujace dobre aluminiowe felgi?
OZ, RH, Schmidt, Borbet, BBS, MOMO, MAM, ATS...
RCDesign (http://www.rcdesign.de/)
Temat: Jakie fele do Touringa kolor Brillantrot
Ładna felga ma ozdabiać auto, przyciągać wzrok i nadawać autu charakter. Nawet najpiękniejsza czarna felga aluminiowa z daleka wygląda jak zwykła stalówka... Kup ori BBS-y i będziesz zadowolony
[ Dodano: 27-01-2008, 22:00 ]
Temat: Felgi aluminiowe 16x7,5 4x100 (BBS)
srzedane!!
Temat: Engine Of The Year
Ja rozumiem, ze ten automat to moze byc dzielo sztuki pod kazdym wzgledem, ale czy skrzynia w samochodzie sportowym, a taki chce byc ISF, powinna byc zaadoptowana z luksusowej limuzyny jaka jest L600?
po raz kolejny pope?niasz wielki b??d merytoryczny!
ale w sumie si? nie dziwi?, bo twój kontakt z Lexusami polega tylko i wy??cznie na czytaniu tego, co kto? inny napisze w internecie... có? zrobi??!
przede wszystkim LS600h nie ma o?miobiegowej skrzyni biegów, tylko przek?adni? planetarn? (z reszt? jak w innych modelach hybrydowych Lexa). Mog? podes?a? ci specyfikacj? techniczn?, ?eby? poczyta? z pewnego ?ród?a o co w niej chodzi i co daje
po drugie o?miobiegowa skrzynia jest w LS460, ale ta z ISF'a przede wszystkim jest totalnie przekonstruowana pod wzgl?dem budowy (zosta?a zmniejszona w stosunku do tej z LS'a, ma dodatkowe ch?odnice oleju, dodatkowy system odpowietrzaj?cy poprawiaj?cy system smarowania podczas du?ych przeci??e? i zupe?nie inne oprogramowanie i prze?o?enia itp...), dwusprz?g?owa, zbudowana z aluminium ?oi tego waszego przestarza?ego manuala...
Poka? mi sport samochodowy, w którym stosuje si? jeszcze skrzynie manualne? ok - off-road :lol:
Ciekawe co powiecie jak pojawi si? ju? ten "automat" w M3 i b?dzie mia? lepsze parametry ni? manual?!
Jakby ci si? chcia?o jeszcze przeczyta? inne elementy wy?miewanego przez ciebie samochodu, to prosz?:
-tytanowe zawory
-dodatkowa pompa resztkowa oleju, która za??cza si? na zakr?tach pokonywanych nawet z przeci??eniem 1G
-kute wa?ki rozrz?du
-kolektor dolotowy z dodatkowym tunelem doprowdzaj?cym powietrze przy wi?kszych pr?dko?ciach obrotowych
-korbowody ze spieku stalowego
-kuty wa? korbowy
-aluminiowy blok i obudowa skrzyni
-sze?ciot?oczkowe hamulce Brambo z przodu z tarczami 360mm
-dwut?oczkowe z ty?u - tarcze 345mm
-19" kute felgi BBS
-aluminiowe zwrotnice kó?
-pogrubione ??czniki stabilizatorów
p.s. fajna by?a premiera IS-F'a:
http://www.eastnews.com.p...iedy=2008-05-19
za dwa tygodnie ?miganko
fajne slide'y M3 i ISF:
http://pl.youtube.com/watch?v=C7Ek7NxJWEc
Temat: Opel Calibra
Opel Calibra
Samochód typu coupé zaprojektowany przez Erharda Schnella jako usportowiona wersja Opla Vectry, z którym dzieli płytę podłogową i zawieszenie, odpowiednio utwardzone i obniżone, które w tym modelu współpracuje z kołami wyposażonymi w opony o szerokości 205mm.
Premiera tego pojazdu odbyła się na targach IAA w 1989 roku. W tym też roku zdobyła nagrodę za swój design (pomimo, że seryjna produkcja ruszyła dopiero rok później). Samochód wyróżniał głównie niski współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący Cx=0,26. Auto rzuca się w oczy dzięki charakterystycznej sylwetce: wąskie, płaskie reflektory, linia boczna przypominająca klin, ostro opadająca powierzchnia tylnej szyby i drzwi bez obramowania nad szybą. W 1991 roku z taśm montażowych Opla zjechało 67443 egzemplaży Calibry. W 1993 roku zaproponowano nową gamę kolorów nadwozia i tapicerki. W 1994 r. Calibra przeszła Facelifting i dodano nowy silnik 24V V6 o pojemności 2.5l (170 KM) oraz 24V V6 ECO Tec 2.5l (170 KM). W 1997 roku Calibra została zastąpiona przez Tigrę, a w 1998 na bazie Astry II został zaprojektowany jej następca - Opel Coupé.
Auto ukazało się w seryjnej sprzedaży z sześcioma wersjami silnikowymi:
2.0l 8V (115 KM)
2.0l 16V (150 KM),
2.0l 16V ECO Tec (136 KM),
2.5l 24V V6 (170 KM),
2.5l 24V V6 ECO Tec (170 KM),
2.0l 16V 4x4 Turbo (204 KM),
oraz w dwóch wersjach rajdowych:
V6 DTM Mod. 93-95 (400 KM),
V6 DTM Mod. 95-96 (570 KM)
Wnętrze Calibry (deska rozdzielcza) również zostało zaadoptowane z Vectry, natomiast usportowione fotele nie były dotąd stosowane w innych modelach marki. Tylna kanapa w standardzie posiada opcję podziału i rozkładania. Bagażnik jak na auto sportowe jest pojemny - 360l. Oferowano również specjalne edycje Calibry: DTM/Rosberg, Classic, Young, Cliff Motorsport Edition, różniące się od standardowej wysokością zawieszenia, układem wydechowym, wyposażeniem (np. aluminiowe felgi BBS 16" w wersji DTM).
W latach 1993-94, wyścigowy Opel zbudowany na bazie Calibry, prowadzony przez Keke Rosberga, Manuela Reutera i Johna Wintera brał udział w ITC. W 1996 roku Calibra wygrała te mistrzostwa jako najlepszy team i kierowca. Po tym zwycięstwie Calibra została wycofana ze sportu motorowego i została zakończona jej produkcja.
Sportowe coupé Opla do dziś cieszy się w Polsce dużą popularnością w środowisku tuningowym.
Temat: [S] SPRZEDAM SUBARU IMPREZA WRX STI,2.5, 2005, 399KM, 570Nm
Zgodnie z powitaniem zamieszczam ogłoszenie:
Do sprzedania SUBARU IMPREZA WRX STI, wersja amerykańska, 2005, 399 KM.
Cena: 89 000 zł (w cenie części zamienne, m. in.: silnik na części, drugie oryginalne turbo wraz z oprzyrządowaniem) â cena do negocjacji.
Kontakt: Anna 606 210 008, Tomek 001 773 875 8332
Trochę szczegółów:
1. silnik 2,5 l boxer, moc silnika 399 KM, moment obrotowy 420 lb-ft, czyli 570 Nm
2. rodzaj napędu: 4x4
3. wzmocniony pasek rozrządu
4. 6-cio przekładniowa manualna skrzynia biegów
5. zmodyfikowana pompa paliwowa â większa pompa paliwowa firmy Bosch
6. zmodyfikowane wtryski paliwa â wielkości 660 cc
7. zmodyfikowana, większa turbosprężarka â turbo SBR GT Dual Bearing â WRX SBR 20R, przerobiona i złożona z częściami Garrettâa
8. zmodyfikowany intercooler i zmodyfikowany blow off â zmienione razem z turbo kitâem przystosowanym do 500 KM
9. powiększony wydech â 4â wydech firmy HKS
10. zmieniony filtr powietrza â SF Intake and Air Box Package
11. pracą silnika steruje komputer ECU podłączony systemem AccessPORT
12. hamulce Brembo (cztero i dwu kalibrowe)
13. agresywne klocki hamulcowe Pagade
14. zawieszenie oryginalne ze zmienionymi sprężynami Kain obniżającymi samochód o 5 cm
15. Felgi 17â BBS
16. opony letnie 17â Bridgestone Potenza
17. odtwarzacz CD, 6 głośników
18. trzy dodatkowe zegary: ciśnienie powietrza przechodzącego przez turbinę, temperatura oleju, temperatura wydechu
Tuning był robiony częściowo w Chicago w PLM Motorsport na Franklin Park, a część prac była wykonywana w Divo Tuning na West Lake, Barrington, IL.
ABS, kontrola trakcji, poduszki powietrzne, immobiliser, centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, klimatyzacja, komputer pokładowy, reflektory ksenonowe, wspomaganie kierownicy, aluminiowe felgi, regulacja wysokości fotela, regulowana kierownica, aktywne dyferencjały, kompas, tempomat, blokada kierownicy, welurowa tapicerka, spoilery, przyciemniane szyby, katalizator, garażowany, właściciel niepalący
Dodatkowo płatne (ceny do uzgodnienia):
1. komplet opon zimowych Nokian Hakkapellitta
2. dwa głośniki, subwoofer, wzmacniacz, odtwarzacz DVD Alpine
Zapraszam do oglądania! Autko stoi w Otfinowie koło Tarnowa.
Temat: Volkswagen Golf Mk3 VR6
Volkswagen Golf Mk3 VR6
Kolor-Tornadorot LY3D
Rok produkcji-1992.
Silnik-VR6 AAA (128kW/174KM, 235Nm)-seryjny.
Zawieszenie-Autotechnics sprężyny (-40/-40), Autotechnics amortyzatory przód, MTS Technik amortyzatory tył, rozpórka przednich kielichów INXX, dystans 5mm H&R (tył)
Układ hamulcowy-klocki i tarcze hamulcowe ATE
Układ wydechowy-seryjny.
Felgi-oryginalne seryjne BBS 6,5x15.
Opony-Toyo Proxes T1R 195/50/15 (przód), Dayton D200 205/50/15 (tył)
Wyposażenie-fotele RECARO z regulacja wysokości, klimatyzacja, MFA, ABS, EBD, 2xAIRBAG, elektryczne szyby i lusterka, szyberdach, podgrzewane lusterka, centralny zamek z automatycznym domykaniem szyb i szyberdachu, halogeny Hella, skórzana kierownica i drązek zmiany biegów i hamulca ręcznego, elektryczna regulacja poziomu reflektorów, regulacja kierownicy w pionie.
Car-Audio-radio Alpine CDA-9851R, głośniki Clarion 4x180W, 4 głośniki wysoko tonowe ori VW
Modyfikacje optyczne-chromowane obwódki zegarów, chromowane klamki i drążek zmiany biegów, dywaniki z logo VR6, aluminiowe nakładki na pedały oryginał VW, BRA
Modyfikacje mechaniczne-Autotechnics sprężyny (-40/-40), Autotechnics amortyzatory przód, MTS Technik amortyzatory tył, rozpórka przednich kielichów INXX, dystans 5mm H&R (tył), lifty maski INXX.
Plany http://photos.nasza-klasa...0a31201b6e.jpeg
-100% stock + małe mody lub US style
-8,5' stali lub czegoś innego na czym bedzie mozna jezdzić
-dbać o niego
Temat: Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer Evolution – sportowy samochód osobowy firmy Mitsubishi.
Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się na rynku w 1973 roku. W Europie w 1974). Firma ta, zachęcona sukcesami większego brata Lancera - Galanta VR-4 na trasach rajdowych zdecydowała się na produkcje zupełnie nowego auta 1990).
Pierwszy, historyczny Lancer Evolution (EVO I) w nadwoziu CD9A pojawił się w 1992 roku. Był to samochód zaprojektowany jako baza dla wersji rajdowej i wyprodukowano jedynie 5000 egzemplarzy. Lancer Evolution otrzymał 2-litrowy turbodoładowany silnik o oznaczeniu 4G63, podobny do montowanego w modelach Galant i Eclipse. Poddano go jednak pewnym modyfikacjom - wał korbowy, tłoki oraz korbowody, różniły się od wcześniejszych wersji, podniesiony został stopień sprężania do 8,5:1 i zastosowano duży intercooler zamontowany w pasie przednim. Zaowocowało to uzyskaniem 250 koni mechanicznych przy 6000 obr/min. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson'a , zaś z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Układ napędowy przeniesiono wprost z Galanta VR-4, pozostawiając wiskotyczne sprzęgło w środkowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Następna wersja Lancer Evolution II (EVO II) pojawiła się pod koniec 1993 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany, skupiając się na poprawieniu doskonałych własnościach samochodu. Zmieniono nieco ustawienia zawieszenia, zastosowano większy rozmiar opon, zwiększając jednocześnie rozstaw kół i osi. Drobne zmiany w silniku, wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania, spowodowały wzrost mocy do 256 KM
EVO III- Nowa turbina (TD05H-16G-7), a kompresor zmieniono na lepszy - 68mm 16G6. I znów zmiana stopnia sprężenia - tym razem 9.0:1.
Evo IV to zwiększona waga o około 40kg (200 lbs), stopień sprężenia zwrócony do 8.8:1 i moc o wiele większa, bo aż 276 konna. Mitsubishi zainteresowało się wtedy już normalnym rynkiem, nie tylko tym rajdowym.
Evo V zostało wydłużone o 75mm - 35mm z tyłu, a 40mm z przodu. Auto otrzymało nowe, aluminiowe felgi o rozmiarze '17. Turbina została zwiększona do 10.5cm. Cylindry zwiększono o 0.3mm, wciąż jednak trzymając się zasad klasy - silnik nie wyszedł poza 2000cm3. Oficjalnie moc się nie zmieniła, lecz powszechnie wiadomo, że lekko przekroczyła 280 koni. Bez względu na zmiany ciężar auta zwiększył się zaledwie o parę kilogramów.
W EVO VI został zmieniony lekko układ chłodzenia i powiększono intercooler. Mimo, że Mitsubishi nie mówiło o zmianie mocy, to jednak w silniku, jako pierwszym na świecie, zastosowano tytanowo - aluminiowe koło turbiny.
Rok 2001 - od pierwszego EVO mija lat jedenaście - zostaje wprowadzony EVO VII. Model ten bazował na nowej płycie podłogowej - Lancer Cedia, większej o jeden rozmiar od poprzedniej. Dodano układy sterownicze ACD i AYC, sterowane jednym chipem. Razem zapewniały mniejszą podsterowność auta. Znów zwiększono intercooler - tym razem o 20mm. Waga zwiększyła się o paręnaście kilo.
Przedostanie Evolution, ma numer VIII zostało wprowadzone w roku 2004. Moc Wciąż bez zmian - około 280 koni. Większych zmian nie było, jedynie kosmetyczne, które sprawiły, że ta generacja Lancera EVO jest uważana za najładniejszą.
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna wersja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS(w podstawowej wersji aluminiowe obręcze Enkei), obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Na rynek zostały wprowadzone wersje PO1, P03(wersja P03 ma zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS. Istnieje podrasowana wersja Lancer Evolution IX MR, której autorami są firmy HKS oraz Ralliart.
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 395 KM. Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.
Pod koniec 2007 roku pojawiła się nowa wersja oznaczona rzymską dziesiątką. Jest to jednocześnie 10 generacja modelu Lancer jak też na jej bazie 10 wersja Evo. Cechuje się ona zwiększoną masą, ale także komfortem jazdy i lepszym wyposażeniem do wyboru. Silnik osiąga moc 295 - 300KM (wg. różnych źródeł), od niedawna są także dostępne wersje FQ MR 330 i FQ MR 360, posiadające odpowiednio 330 i 360 koni mechanicznych.
dnia Czw 19:42, 24 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Temat: [e-39] 540i "98 manual
Dzisiaj rano wstałem i tak mysl mnie tknela:
Ile jest teraz warty moj samochód.
Prosze o opinie o jego wartosci rynkowej - pytam sie gdyz wybor jest bardzo maly wiec traktuje go jako rarytasek
a więc tak
540i v8 4400 manual 6 biegow
rocznik 09.98
przebieg 195000 km
jestem 2 włascicielem w Polsce ( 3 włascicielem w ogole)
poprzedni własciciel był sprowadzajacym - miał to auto okolo 6 lat
auto sprowadzone z Szwajcarii jako 3 latek z przebiegiem 98 tys. km
oczywiscie wszystkie dokumenty ( brief inne takie smiecie)
komplet kluczykow - mam 4 jezeli to ni ekomplet niech ktos mnie poprawi
sprowadzone jako stukniete w tylek - jako ze jestem perfekcjonista zrobiłem cały kufer od nowa na perfect
Wyposażenie
kolor: ciemny granat perła - to taki dziwny kolor ktory w rozny porach dnia zmienia kolor od grafitowego fioletu do prawie czarnego
chyba wersja inidividual
Xenon
roleta elektryczna na tylnia szybe
radio business cd iles tam glosnikow nie wiem, zmieniarka, wzmacniacz fabrycznie
poduszek nie wiem ile ale pewnie 8
szyby wszystkie przyciemnianie fabrycznie na granat
podgrzewanie foteli
klimatronik
parktronik ( aktualnie nie działa - padniety jeden czujnik - nie mialem czasu aby sie zebrac i naprawic)
skora symbol [188] Atlantis niebieska - za chwile oddaje do renowacji dwa przednie fotele - nie sa zniszczone ale lepiej dmuchac na zimnie
tylnia kanapa praktycznie nigdy nie uzywana - poprzedni wlasciciel jest bezdzietny wiec tylna kanapa lezala odlogiem
pelna elektryka
skorzana kierownica ze znaczkiem M i galka zreszta tez - nie wiem czy to standard
czujnik deszczu
fotochromy w lusterkach
zamontowany BBS - czyli ta blokada na hamulce
felgi aluminiowe 17 - oryginalne plus komplet opon zimowych tez 17
Teraz troche o tym co ja zrobilem w samochodzie:
- samochod został pomalowany cały od nowa - przy okazji robienia kufra. Stwierdzilem ze skoro ma stac nie zaszkodzi zrobic wiecej i odnowic furke.
Zostały pozabezpieczany wszystkie nadkola a takze antykoryzjnie progi i cale podwozie
Pomalowane od nowa wycieraczki i wszystkie silowniki
Wymienilem sobie z prozdu klosze na nowe, z tylu lampy na bialy kierunkowskaz, kiernukowskazy na biale, nowe halogeny,
wymienione wszystkie uszczelki w drzwiach - to sie niestety sypei w BMW na nowe
wymienione wszytskie listwy na progach
wymienione wszytskie znaczki BMW na nowe
dodana listwa na tylna klape oryginal
zmieniony grill na grill od M5 oryginal
w przednim zderzaku mnieniona na nowa atrapa cala tez oryginal ( stwierdzilem ze jak halogeny nowe nie zaszkodzi zmienic atrape)
wymienilem mate w bagazniku - lenistwo nie chcialo mis ie czyscic starej
i schowek tam gdzie akumulator (caly) - jakis podrapany byl
wyprostowane i odmalowane wszystkie felgi
wymienione wszystkie sruby do felg( jakos ich stan nie pasowal mi do swygladu odmalowanych felg ) na nowe ( oryginalo BMW)
co dalej z czesci mechanicznych
czerwiec:
napelniona klimatyzacja
wymienione wszystkie filtry : paliwa, powietrza, oleju, pylkowe czy kabinowe jak zwal tak zwal
wymieniony olej w silniku(castrol magnatec) plus do tego militec
ewymieniony olej w skrzyni ( oryginal z bmw)
wymieniony plyn hamulcowy
wymineiony plyn we wspomaganiu
wymieniony olej w moscie
zmienione swiece
wymienione wszytskie tarcze i klocki na nowe oryginaly
wymienione 2 laczniki z przodu i dwie gumy z tylu
wymienione czujniki zuzycia klockow
najblizsze prace :
wymiana czujnika ( 80-100 uzywka) nowego nie kupie bez sensu
renowacja dwoch przednich foteli - wlasnie szukam kogos sensownego pewnie z 500 PLN
Jakies propozycje ceny takiego samochodu?
Jak bede sprzedawał ktos sie pisze ???
Temat: Encyklopedia tuningu
AD. 4.Felgi
Felgi aluminiowe
Ich kształty i budowa rozbudzają zmysły. Ze zwykłego przeciętniaka mogą zrobić cacko, na które wszyscy zwrócą uwagę. Wiosną zainteresowa-nie nimi gwałtownie wzrasta
Mowa oczywiście o felgach aluminiowych, których coraz więcej wokół nas. Komu znudzi się tradycyjny wygląd stalowych, sezonowo zmienia opony, czy wreszcie chciałby przeprowadzić tuning optyczny pojazdu, ten w pierwszej kolejności myśli o alufelgach.
Zastosowanie felg aluminiowych ma także swój praktyczny aspekt. W ten sposób zawieszenie resoruje mniejszą masę, co ma bezpośrednie przełożenie w wolniejszym zużyciu elementów resorujących. Korzystne dla parametrów trakcyjnych auta, prowadzenia, reakcji na ruchy kierownicy, jest także obniżenie profilu opon i zwiększenie ich szerokości (oczywiście w rozsądnych i dopuszczonych przez producenta pojazdu granicach). Lecz prawie dla każdego właściciela liczy się tylko jeden efekt - wygląd samochodu po ich zamontowaniu. A nic tak nie dodaje autu uroku, jak dobrze dobrane felgi aluminiowe.
Zanim kupimy
Nim dokonamy wyboru, powinniśmy poznać kilka parametrów, które charakteryzują każdą felgę. Ułatwi nam to nie tylko zakup, ale także poszukiwania, eliminując te modele, których nie będziemy mogli zastosować. I tu pojawia się bardzo ważna uwaga: starajmy się nabywać felgi aluminiowe w specjalistycznym punkcie sprzedaży, dysponującym odpowiednimi katalogami oraz przeszkolonymi fachowcami. Zakupy na giełdach samochodowych (szczególnie te bardzo atrakcyjne cenowo)
należy odradzić z kilku powodów, z których najważniejsze to:
3 nigdy nie wiemy, jaką historię mają felgi, które chcemy kupić (czy auto uczestniczyło w wypadku, były prostowane etc.);
3 zazwyczaj nie otrzymujemy żadnej gwarancji i w razie późniejszych kłopotów nie mamy do kogo się zwrócić;
3 rzadko kiedy mamy możliwość sprawdzenia, czy alufelgi będą pasowały wymiarami do posiadanych przez nas opon lub (co ważniejsze) do naszego samochodu. Wiara na słowo może być bardzo kosztowna i niebezpieczna.
W poszukiwaniach istotne są dla nas cztery parametry: wymiar felgi, rozstaw otworów mocujących, odsadzenie oraz otwór środkowy. W skrócie można to zapisać na przykład tak: 6,50x15/4x98/38/58. Są to akurat parametry felgi pasującej do opon o rozmiarze 185/65 R 15 Fiata Multipli. Felga aluminiowa pasująca do tego pojazdu ma 4 otwory opisane na okręgu o średnicy 98 mm. Odsadzenie, czyli offset zwany też ET, wynosi dla tej felgi 38 mm, podczas gdy otwór środkowy 58 mm.
Wbrew pozorom wszystko jest ważne: i rozmiar, bo inaczej nie zamontujemy opony na felgę, i rozstaw otworów mocujących, bo w ogóle nie założymy felgi na tarczę montażową, i odsadzenie, bo może się okazać, iż felga obciera bądź o nadkole (przy za małym ET), bądź o zaciski hamulcowe (przy za dużym ET), i w końcu otwór środkowy. Dobrze dopasowana felga powinna opierać się o główkę piasty, gdyż w innym razie nastąpi zerwanie "szpilek". Żeby wyeliminować luz pomiędzy otworem środkowym felgi oraz piastą, stosuje się odpowiednie pierścienie montażowe wykonane z tworzywa sztucznego lub aluminium. W pewnych wybranych przypadkach felga montowana jest na wcisk. Stosowanie pierścieni montażowych zdecydowanie ułatwia awaryjny demontaż kół z pojazdu. Zapobiegają one bowiem spiekaniu się materiału, z którego wykonane są felgi oraz piasta pojazdu.
Wygląd
Na pewno decydującym czynnikiem przy zakupie felg aluminiowych jest ich wygląd. A ten uzależniony jest od własnych gustów. Oczywiście, ważna jest także i cena, ale kto by oszczędzał na wyglądzie ukochanego auta.
Przebojem tego sezonu w ofercie AEZ jest model Icon 5. Jest to wyjątkowo piękna felga o pięciu ramionach, pasująca do każdego pojazdu. Do aut sportowych proponowana jest felga dwuczęściowa AEZ Ares, która swoją unikatową stylizacją podnosi walory wizualne i użytkowe tych pojazdów. Spośród tańszych propozycji wielu klientów znajdują modele ENZO V i ENZO Cup, o tradycyjnym układzie pięciu ramion. Podobnie jest w przypadku modelu DOTZ Monza. Są jednak tacy, dla których piękny wygląd auta zapewnić może dopiero felga o wielu cienkich ramionach. Najlepszym tego przykładem jest model DOTZ Le Mans, który w tym sezonie znajduje wielu nabywców. Z najwyższej półki warto wspomnieć o wprawdzie nie najtańszych, ale cieszących się świetną marką felgach aluminiowych firmy BBS. Notabene firmy, która jest znana z dostarczania felg do bolidów Formuły 1. W ofercie BBS przeważają modele o potocznej nazwie "rogów jelenia" - charakterystycznie rozchodzące się podwójne ramiona (np. BBS RK II, BBS RB, BBS RX, BBS RC). Hitem jest jednak dwuczęściowa felga BBS RW II z przetłoczeniami ramion.
Czym zabezpieczyć?
Plaga kradzieży felg aluminiowych to poważny problem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę zarówno samych felg, jak też i opon.
Firma AEZ oferuje dwa systemy zabezpieczeń oparte na podobnej zasadzie działania. W obydwu przypadkach elementem chroniącym felgi przed kradzieżą jest komplet (4 sztuki, po jednej na każde koło) specjalnych śrub, które w zależności od wersji można dokręcać lub odkręcać nietypowym kluczem (będącym w zestawie) lub też po dokręceniu śrub zabezpiecza się je specjalnymi nakładkami blokowanymi kluczykiem.
Ceny od 80 do 105 złotych.
Temat: Mitsubishi Lancer Evolution (EVO)
Opis:
Mitsubishi Lancer Evolution - sportowy samochód osobowy firmy Mitsubishi.
Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się na rynku w 1973 roku (w Europie w 1974). Firma ta, zachęcona sukcesami większego brata Lancera - Galanta VR-4 na trasach rajdowych, zdecydowała się na zupełnie nowe auto, z powodu chęci udziału w rajdach WRC (rok 1990).
Pierwszy, historyczny Lancer Evolution (EVO I) w nadwoziu CD9A pojawił się w 1992 roku. Był to samochód zaprojektowany jako baza dla wersji rajdowej i wyprodukowano go jedynie 5000 egzemplarzy. Lancer Evolution otrzymał 2-litrowy turbodoładowany silnik o oznaczeniu 4G63, blizniaczy do monotowanego w modelach Galant i Eclipse. Poddano go jednak pewnym modyfikacjom - wał korbowy, tłoki oraz korbowody, różniły się od wcześniejszych wersji, podniesiony został stopień sprężania do 8,5:1 i zastosowano duży intercooler zamontowany w pasie przednim. Zaowocowało to wynikiem 250 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson'a , zaś z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Układ napędowy przeniesiono wprost z Galanta VR-4, pozostawiając układ z wiskotycznym sprzęgłem w środkowym mechanizmie róznicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Co znamienne, w tym samym roku inżynierowie Subaru postanowili również odświeżyć wizerunek swojej marki w rajdach samochodowych i debiut Lancera Evolution zbiegł się w czasie z premierą nowego Subaru Impreza. Tak rozpoczęła się wielka rywalizacja między tymi modelami, trwająca nieprzerwanie do dziś i ciągle nierozstrzygnięta.
Następna wersja Lancer Evolution II (EVO II) pojawiła się pod koniec 1993 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany, skupiając się na poprawieniu doskonałych własności Evolution. Zmieniono nieco ustawienia zawieszenia, zastosowano większy rozmiar opon, zwiększając jednocześnie rozstaw kół i osi. Drobne zmiany w silniku, wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania, zaowocowały wzrostem mocy do 256 KM
EVO III? Najlepiej sprzedający się egzemplarz w historii EVO! Zwiększone "skrzydło" z tyłu, nowa turbina (TD05H-16G-7), a kompresor zmieniono na lepszy - 68mm 16G6. I znów zmiana stopnia sprężenia - tym razem 9.0:1.
Evo "czwórka" to zwiększona waga o około 40kg (200 lbs), stopień sprężenia zwrócony do 8.8:1 i moc o wiele większa, bo aż 276 konna. Mitsubishi zainteresowało się wtedy już normalnym rynkiem, nie tylko tym rajdowym.
Evo V zostało wydłużone o 75mm - 35mm z tyłu, a 40mm z przodu. Auto otrzymało nowe, aluminiowe felgi o rozmiarze '17. Turbina została zwiększona do 10.5cm2. Cylindry zwiększono o 0.3mm, wciąż jednak trzymając się zasad klasy - silnik nie wyszedł poza 2000cm3. Oficjalnie moc się nie zmieniła, lecz powszechnie wiadomo, że lekko przekroczyła 280 koni. Bez względu na zmiany ciężar auta zwiększył się zaledwie o parę kilogramów.
W EVO VI został zmieniony lekko układ chłodzenia i powiększono intercooler. Mimo, że Mitsubishi nie mówiło o zmianie mocy, to jednak w silniku, jako pierwszym na świecie, zastosowano tytanowo - aluminiowe koło turbiny.
Rok 2001 - od pierwszego EVO mija lat jedenaście - zostaje wprowadzony EVO VII. Model ten bazował na nowej płycie podłogowej - Lancer Cedia, większej o jeden rozmiar od poprzedniej. Dodano układy sterownicze ACD i AYC, sterowane jednym chipem. Razem zapewniały mniejszą podsterowność auta. Znów zwiększono intercooler - tym razem o 20mm. Waga zwiększyła się o paręnaście kilo.
Przedostanie Evolution, numer VIII zostało wprowadzone w roku 2004. Moc Wciąż bez zmian - około 280 koni. Większych zmian nie było, jedynie kosmetyczne, które sprawiły, że ta generacja Lancera EVO jest uważana za najładniejszą.
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna wersja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS(w podstawowej wersji aluminiowe obręcze Enkei), obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Na rynek zostały wprowadzone wersje PO1, P03(wersja P03 ma zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS. Istnieje podrasowana wersja Lancer Evolution IX MR, której autorami są firmy HKS oraz Ralliart.
Commons
Zobacz galerię na Wikimedia Commons:
Mitsubishi Lancer Evolution
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 340 KM(oraz na zamówienie wersja 395 KM). Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.
W 2008 roku pojawi się nowa wersja oznaczona rzymską dziesiątką, zwana również nie jako Lancer "Evolution" lecz "Revolution" ponieważ zrywa z linią stylistyczną wszystkich poprzedników.
Temat: EVO X... mmmmmmmm
Cytuje:
"Wyczynowy Lancer Evo po raz pierwszy pojawił się na rynku w Japonii w 1992 r. 15 lat później jego dziesiąte wydanie zmieni wyobrażenia o kultowym produkcie Mitsubishi. Nastąpi koniec stylu "imprezowego". Zero stuningowanych obłości, zero kiczowatych przetłoczeń, upodabniających rajdowy bolid do hybrydy z "Taxi" Luca Bessona.
Potęga i szyk
Nowy Evo wygląda niczym kąsający asfalt Mustang albo Galardo, który podskoczył na hopce, pozostawiając 20-calowe felgi na asfalcie. Ma fantastycznie poprowadzoną linię boczną - mocarny kadłub i wyraziste nadkola nakrywa finezyjny łuk dachu. Jakby go musnął swym piórkiem Pininfarina, patrząc przez ramię na wściekłe amerykańskie muscle cars.
Przez ten dach pasażerom z tyłu wygodnie nie będzie. Ale w samochodzie o tak agresywnym pysku nawet z tyłu trzeba się wciskać w indywidualne fotele. Nowe przednie światła w klimacie Vectry poprzedniej edycji, ale Vectry, która gniewnie przymrużyła źrenice, wypełnia stos kolorowych diod i ksenonów. Całość lśni jak grad pokemonów. I jeszcze to firmowe coś: na plecach bolidu spojler z włókien węglowych - zadarty pośrodku, jakby jego płetwy poraził prąd.
Główny pomysł na Concept X Lancera to podwozie - platforma z systemem pełnego sterowania poddanego rygorom zaawansowanej elektroniki oraz mechanizm różnicowy o kontrolowanym uślizgu. Wielowahaczowe zawieszenie tylne ma ostatecznie skorygować właściwości jezdne bolidu. Zgrabnego - X ma 1,47 m wysokości i 1,83 m szerokości.
Rozstaw osi 2,65 m przy 4,53 m długości zapowiada zwarte szaleństwo napędzane silnikiem ze stopów lekkich. Tradycyjnie 2-litrowym, w standardzie 300-konnym, jak zawsze turboładowanym z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów w stylu volkswagenowskiej DSG - z łopatkami przy kierownicy. Albo ręczną. Przełączaną z tunelu środkowego. Wprowadzenie przez Mitsubishi solidnej redukcji ciężaru i obniżenie środka ciężkości, co zwiększa stabilność toru jazdy i manewrowość, to efekt m.in. aluminiowego poszycia dachu i lekkich elementów nadwozia.
Ale to już było
Mitsubishi proponuje nowatorskie i baaardzo efektowne opakowanie. Fakt. Ale projekt X poprzedzają kolejne stadia Evo. Hitem był Evo MR Edition wyposażony w doładowany turbiną 276-konny silnik napędzający obie osie. To on zwiastował, na co będzie stać jeźdźców Mitsubishi. Wszystkich, którzy chcieliby zaznać na szosie dreszczu, który dotychczas wyzwalały komputerowe symulatory.
Evo MR to z pewnością jeden z najmocniejszych czterodrzwiowych sedanów produkowanych seryjnie. Wsparty na amortyzatorach Bilstein Monotube i okiełznany, gdy trzeba, przez wielkie tarcze i czterozaciskowe hamulce Brembo, dawał niewiele szans tunerom, chociaż - z powodu gigantycznego wlotu do intercoolera - sprawiałby kłopoty w testach zderzeniowych.
Blachy poszycia z przodu auta są abstrakcją. Tylny spojler - z karbonu - jest pusty w środku, aby zmniejszyć masę. Przy pełnym obciążeniu mocy MR pali tyle co czołg 102 Rudy w warunkach bojowych. I to nie ropy. Ale już teraz to samochód wybaczający błędy zmiany biegów. Auto osiąga punkt 100 na prędkościomierzu po 4,5 s - bliżej Ferrari niż klasycznego sedana. 250 km/h nie jest problemem przy elektronicznej kontroli trakcji dostosowującej napęd do rodzaju nawierzchni (od śniegu i szutru po asfalt). Auto wspierane wydajnym ABS-em nie reaguje tak nerwowo jak niegdyś.
MR, potem tegoroczne Evo IX mają już aluminiową płytę dachu i wyczynowe zawieszenie prowadzące lekkie 17- lub 18-calowe koła BBS. Ksenonowe światła przy tej jakości auta to banał. Ważny detal to fotele Recaro - mieszczące swobodnie nawet kierowcę słusznego wzrostu. Koło sterowe firmy Momo gwarantuje znakomite oparcie dla dłoni. MR pozostał rarytasem. Dziewiąta edycja Evo jest dostępna w trzech odmianach: FQ-300, 320 i 340.
W każdej prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250km/h. Za 265 standardowych koni trzeba zapłacić ponad 175 000 zł. 305-konna FQ-300 osiąga 100 km/h po 4,7 s, 345-konna FQ-340 w 4,3 sekundy na lekkich felgach Enkei. Wszystkie mają 2-litrowe, rzędowe, 16-zaworowe silniki z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC), z turbosprężarką o podwójnym wlocie i chłodnicą powietrza doładowującego. Właściwie nawet lepsze niż w projektowanym Evo X.
Top High Tech
Ale to elektroniczny układ Super All Wheel Control (S-AWC) poprowadzi nowe auto aktywnie, regulując w zakręcie nawet nastawy zawieszenia. To pierwszy atut. Evo X zrywa także z tradycyjnym designem. Atrapa chłodnicy naprawdę wygląda na kosmiczny odkurzacz delikatnie obudowany szkłem, plastikiem i aluminium. Smukłość linii przodu wzmacniają trzy potężne wloty powietrza na masce jak w bolidach Formuły 1. Tył taktownie pastiszuje 156 Alfy Romeo - więc ma lekkość i styl podkreślony grzebieniem czeszącym strugi powietrza. Agresywny spód auta zamykają dwie potężne rury wydechowe.
Wnętrze jest popisem designera. Trójramienna kierownica Momo ma geometryczną formę łagodnego trójkąta. Obwiedzione metalem zegary to sportowa klasyka. Imponują potrójne albuminowe grube listwy spinające długość deski rozdzielczej. Dźwignie na środkowym tunelu to ażurowe figury geometryczne, podobnie przełączniki. Nawet pedały mają srebrzyste pasy wzmocnień.
Metalowe okładziny zdobią także boki drzwi i tunel środkowy. Auto wydaje się wprost spięte potężną szyną środkowego tunelu, który dzieli wysoko także przestrzeń tyłu. W fotelach Recaro dominuje srebro i czerń. W standardzie są pięciopunktowe pasy Sabelt - także dla pasażerów z tyłu. Jeśli cokolwiek irytuje w prototypie, to tandetne mocowanie zamków drzwi na tylnym nadkolu i dość banalny rysunek felg dla opon 255/35, co może zmienić Olivier Boulay - odpowiedzialny za bryłę nowego auta."
Temat: Mitsubishi Lancer Evolution X
Wyczynowy Lancer Evo po raz pierwszy pojawił się na rynku w Japonii w 1992 r. 15 lat później jego dziesiąte wydanie zmieni wyobrażenia o kultowym produkcie Mitsubishi. Nastąpi koniec stylu "imprezowego". Zero stuningowanych obłości, zero kiczowatych przetłoczeń, upodabniających rajdowy bolid do hybrydy z "Taxi" Luca Bessona.
Potęga i szyk
Nowy Evo wygląda niczym kąsający asfalt Mustang albo Galardo, który podskoczył na hopce, pozostawiając 20-calowe felgi na asfalcie. Ma fantastycznie poprowadzoną linię boczną - mocarny kadłub i wyraziste nadkola nakrywa finezyjny łuk dachu. Jakby go musnął swym piórkiem Pininfarina, patrząc przez ramię na wściekłe amerykańskie muscle cars.
Przez ten dach pasażerom z tyłu wygodnie nie będzie. Ale w samochodzie o tak agresywnym pysku nawet z tyłu trzeba się wciskać w indywidualne fotele. Nowe przednie światła w klimacie Vectry poprzedniej edycji, ale Vectry, która gniewnie przymrużyła źrenice, wypełnia stos kolorowych diod i ksenonów. Całość lśni jak grad pokemonów. I jeszcze to firmowe coś: na plecach bolidu spojler z włókien węglowych - zadarty pośrodku, jakby jego płetwy poraził prąd.
Główny pomysł na Concept X Lancera to podwozie - platforma z systemem pełnego sterowania poddanego rygorom zaawansowanej elektroniki oraz mechanizm różnicowy o kontrolowanym uślizgu. Wielowahaczowe zawieszenie tylne ma ostatecznie skorygować właściwości jezdne bolidu. Zgrabnego - X ma 1,47 m wysokości i 1,83 m szerokości.
Rozstaw osi 2,65 m przy 4,53 m długości zapowiada zwarte szaleństwo napędzane silnikiem ze stopów lekkich. Tradycyjnie 2-litrowym, w standardzie 300-konnym, jak zawsze turboładowanym z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów w stylu volkswagenowskiej DSG - z łopatkami przy kierownicy. Albo ręczną. Przełączaną z tunelu środkowego. Wprowadzenie przez Mitsubishi solidnej redukcji ciężaru i obniżenie środka ciężkości, co zwiększa stabilność toru jazdy i manewrowość, to efekt m.in. aluminiowego poszycia dachu i lekkich elementów nadwozia.
Ale to już było
Mitsubishi proponuje nowatorskie i baaardzo efektowne opakowanie. Fakt. Ale projekt X poprzedzają kolejne stadia Evo. Hitem był Evo MR Edition wyposażony w doładowany turbiną 276-konny silnik napędzający obie osie. To on zwiastował, na co będzie stać jeźdźców Mitsubishi. Wszystkich, którzy chcieliby zaznać na szosie dreszczu, który dotychczas wyzwalały komputerowe symulatory.
Evo MR to z pewnością jeden z najmocniejszych czterodrzwiowych sedanów produkowanych seryjnie. Wsparty na amortyzatorach Bilstein Monotube i okiełznany, gdy trzeba, przez wielkie tarcze i czterozaciskowe hamulce Brembo, dawał niewiele szans tunerom, chociaż - z powodu gigantycznego wlotu do intercoolera - sprawiałby kłopoty w testach zderzeniowych.
Blachy poszycia z przodu auta są abstrakcją. Tylny spojler - z karbonu - jest pusty w środku, aby zmniejszyć masę. Przy pełnym obciążeniu mocy MR pali tyle co czołg 102 Rudy w warunkach bojowych. I to nie ropy. Ale już teraz to samochód wybaczający błędy zmiany biegów. Auto osiąga punkt 100 na prędkościomierzu po 4,5 s - bliżej Ferrari niż klasycznego sedana. 250 km/h nie jest problemem przy elektronicznej kontroli trakcji dostosowującej napęd do rodzaju nawierzchni (od śniegu i szutru po asfalt). Auto wspierane wydajnym ABS-em nie reaguje tak nerwowo jak niegdyś.
MR, potem tegoroczne Evo IX mają już aluminiową płytę dachu i wyczynowe zawieszenie prowadzące lekkie 17- lub 18-calowe koła BBS. Ksenonowe światła przy tej jakości auta to banał. Ważny detal to fotele Recaro - mieszczące swobodnie nawet kierowcę słusznego wzrostu. Koło sterowe firmy Momo gwarantuje znakomite oparcie dla dłoni. MR pozostał rarytasem. Dziewiąta edycja Evo jest dostępna w trzech odmianach: FQ-300, 320 i 340.
W każdej prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250km/h. Za 265 standardowych koni trzeba zapłacić ponad 175 000 zł. 305-konna FQ-300 osiąga 100 km/h po 4,7 s, 345-konna FQ-340 w 4,3 sekundy na lekkich felgach Enkei. Wszystkie mają 2-litrowe, rzędowe, 16-zaworowe silniki z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC), z turbosprężarką o podwójnym wlocie i chłodnicą powietrza doładowującego. Właściwie nawet lepsze niż w projektowanym Evo X.
Top High Tech
Ale to elektroniczny układ Super All Wheel Control (S-AWC) poprowadzi nowe auto aktywnie, regulując w zakręcie nawet nastawy zawieszenia. To pierwszy atut. Evo X zrywa także z tradycyjnym designem. Atrapa chłodnicy naprawdę wygląda na kosmiczny odkurzacz delikatnie obudowany szkłem, plastikiem i aluminium. Smukłość linii przodu wzmacniają trzy potężne wloty powietrza na masce jak w bolidach Formuły 1. Tył taktownie pastiszuje 156 Alfy Romeo - więc ma lekkość i styl podkreślony grzebieniem czeszącym strugi powietrza. Agresywny spód auta zamykają dwie potężne rury wydechowe.
Wnętrze jest popisem designera. Trójramienna kierownica Momo ma geometryczną formę łagodnego trójkąta. Obwiedzione metalem zegary to sportowa klasyka. Imponują potrójne albuminowe grube listwy spinające długość deski rozdzielczej. Dźwignie na środkowym tunelu to ażurowe figury geometryczne, podobnie przełączniki. Nawet pedały mają srebrzyste pasy wzmocnień.
Metalowe okładziny zdobią także boki drzwi i tunel środkowy. Auto wydaje się wprost spięte potężną szyną środkowego tunelu, który dzieli wysoko także przestrzeń tyłu. W fotelach Recaro dominuje srebro i czerń. W standardzie są pięciopunktowe pasy Sabelt - także dla pasażerów z tyłu. Jeśli cokolwiek irytuje w prototypie, to tandetne mocowanie zamków drzwi na tylnym nadkolu i dość banalny rysunek felg dla opon 255/35, co może zmienić Olivier Boulay - odpowiedzialny za bryłę nowego auta.