Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: Felgi aluminiowe AEZ





Temat: Alufelgi w zime
Jesli masz felgi aluminiowe na lato, a drugi komplet stalowych w garazu, to
nie ma sensu przekladac opon z jednych felg na drugie, tylko zmieniac kola.
Jesli posiadasz tylko alusy i chcesz kupowac specjalnie stalówki - nie widze
sensu. Ja mam jedne alufelgi na lato i w takim samym rozmiarze inne alufelgi
na zime. Po 4 sezonach bardziej zniszczone sa letnie niz zimowe. ;-)

Jestem szczesliwym posiadaczem felg aluminiowych AEZ model Icon 8 i
zastanawiam sie i pytam Was jak to naprawde jest czy zdejmowac alusy i
zalozyc zimowe opony na stalowe czy zostawic ? Pewnie co post to
bedzie wlasna ideologia :) Slyszalem, ze jesli alu nie sa nigdzie
zadrapane to zima im nie straszna i sol i reszta nic im nie zrobi. Ale
slyszalem to raczej od kogos komu nie wierze :)

Napiszczcie prosze wlasnie doswiadczenia i jak to naprawde z tym jest,
bo nie chcialbym sobie tych felg zniszczyc. Zastanawiam sie takze co
moze im zaszkodzic ? Sol chyba niz zlego nie powoduje ?
dg








Temat: fabrycznie krzywe alu felgi ?
Witam,

Idzie wiosna wiec kupilem opony letnie a sprzedawca namowil mnie dodatkowo
na felgi aluminiowe.
Felgi dobrej firmy AEZ wygladaja slicznie tyle ze powyzej 120 km/h
kierownica lata mi jak szalona.
Sprawdzalem powtornie wywazenie ale wszystko jest OK.
Zaczalem drazyc temat i znajomy ma dokladnie ten sam problem - od kiedy
zalozyl alufelgi przy wiekszych predkosciach drzy kierownica.
O co tu chodzi czy to to normalne ???
Co o tym myslicie.

Swiateczne pozdrowienia

Marcin







Temat: [EA5A 2.5] letnie opony 205/60R15
Po dość długich negocjacjach ze sprzedawcą wspierając się Waszymi opiniami oraz sprawdzeniu asortymentu zakupiliśmy

Bridgestone Turanza ER 300 195/65 R15 91H (z francji)

Miały być w rozmiarze 205/55 R16 91H (taka była na stanie) ale cena opon i felg była zbyt wysoka

Oraz nowe aluminiowe felgi

Aez Icon 5 R15

A tak się prezentuje ]:->

raz

dwa

trzy

wg mnie rewelka :F dziękuje i pozdrawiam

aha gdybyśmy kupowali felgi na allegro a opony na stronce która podał koks zapłacilibyśmy za wszystko o ponad 300zł więcej i nie widzielibyśmy efektu końcowego przed zakupem ale in tak dziękuje bo dało mi to rozeznanie w cenach



Temat: Alufelgi w zime


Jestem szczesliwym posiadaczem felg aluminiowych AEZ model Icon 8 i
zastanawiam sie i pytam Was jak to naprawde jest czy zdejmowac alusy i
zalozyc zimowe opony na stalowe czy zostawic ? Pewnie co post to
bedzie wlasna ideologia :) Slyszalem, ze jesli alu nie sa nigdzie
zadrapane to zima im nie straszna i sol i reszta nic im nie zrobi. Ale
slyszalem to raczej od kogos komu nie wierze :)

Napiszczcie prosze wlasnie doswiadczenia i jak to naprawde z tym jest,
bo nie chcialbym sobie tych felg zniszczyc. Zastanawiam sie takze co
moze im zaszkodzic ? Sol chyba niz zlego nie powoduje ?


Gratulacje ! Tez mi sie podobaja fokladnie te felgi.
I chyba nigdy w zyciu bym ich nie zalozyl na zime !
Zapomniales o dziurach które pojawiaja sie na naszych drogach w zime.
Nie ma sensu ich niszczyc. Daruj sobie, spokojnie przejezdzisz na stalowych
i nie bedziesz podczas jazdy zwracal uwagi na to aby przypadkiem nie
uszkodzic kólka..

Pozdrawiam
fast
2fast





Temat: Alufelgi w zime


Jestem szczesliwym posiadaczem felg aluminiowych AEZ model Icon 8 i
zastanawiam sie i pytam Was jak to naprawde jest czy zdejmowac alusy i
zalozyc zimowe opony na stalowe czy zostawic ? Pewnie co post to
bedzie wlasna ideologia :) Slyszalem, ze jesli alu nie sa nigdzie
zadrapane to zima im nie straszna i sol i reszta nic im nie zrobi. Ale
slyszalem to raczej od kogos komu nie wierze :)

Napiszczcie prosze wlasnie doswiadczenia i jak to naprawde z tym jest,
bo nie chcialbym sobie tych felg zniszczyc. Zastanawiam sie takze co
moze im zaszkodzic ? Sol chyba niz zlego nie powoduje ?
dg


Witam, jak zalozysz zimówki 65 to mysle ze przezyje wiekszosc dziur
do tego konserwacja felgi aluminiowej to podstawa (tak samo jak stalowej)

Druga sprawa to odpowiedz na pytanie ile jezdzi sie na zimówkach ?
Bo ja uwazam ze zimówki powinno zakladac sie kolo pazdziernika i zdejmowac
kolo kwietnia (oczywiscie w zaleznosci od pogody).
To wychodzi ze prawie pol roku jezdzi sie na zimówkach - wiec odpowiedz
sobie sam czy kupowales alufelgi na pol sezonu (a drugie bedziesz jezdzil na
brzydkich stalowych)?

oczywiscie mozna zakladac zimowki dopiero wtedy jak juz nie da sie wyjechac
na letnich z parkingu ;)

u mnie w okolicy pelna zmiana opony (z demontarzam kola, wywazeniem i
montarzam) to ok. 50 za kpl.





Temat: Na sprzedaż: PEUGEOT 206 XS 1.4
SPRZEDAM: PEUGEOT 206 XS 1.4

Przebieg: 103 000 km
Kolor: granatowy metalik
Ilość drzwi: 2/3
Ilość miejsc: 5
Rocznik: 2000

Opis:
ABS, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, poduszka powietrzna x 2, centralny zamek, alarm, immobilizer, aluminiowe felgi AEZ 15", komplet opon zimowych na felgach stalowych, spojler tylny, świece platyny, stożkowy (olejowy) filtr powietrza, końcówka rury wydechowej ULTER, halogeny, stan bdb, serwisowany, krajowy, bezwypadkowy.

KONTAKT: tel. 0 509 556 867
e-mail: grzegorz@mariwo.pl



Temat: Alufelgi w zime
Jestem szczesliwym posiadaczem felg aluminiowych AEZ model Icon 8 i
zastanawiam sie i pytam Was jak to naprawde jest czy zdejmowac alusy i
zalozyc zimowe opony na stalowe czy zostawic ? Pewnie co post to
bedzie wlasna ideologia :) Slyszalem, ze jesli alu nie sa nigdzie
zadrapane to zima im nie straszna i sol i reszta nic im nie zrobi. Ale
slyszalem to raczej od kogos komu nie wierze :)

Napiszczcie prosze wlasnie doswiadczenia i jak to naprawde z tym jest,
bo nie chcialbym sobie tych felg zniszczyc. Zastanawiam sie takze co
moze im zaszkodzic ? Sol chyba niz zlego nie powoduje ?
dg





Temat: [O1] Gdzie kupowac ALu-felgi oraz co jest wazne przy wyborz
Witam, zima sie zaczela, ale mi to nie przeszkadza zeby poszukac felg na wiosne gdyz teraz jezdze na zimowkach - stalowe, a nie bede przerzucal na letnie. Chcialbym sie dowiedziedz gdzie kupowac oraz jakiej firmy alu felgi do octavi, oczywiscie 15". Jesli sie nie myle to powinienem szukac." 6,0Jx15", ET 38 . Posiadam opony letnie Goodyear Excellence ale sa glosne wiec chyba tez kupie nowe z tym samym rozmiarem. Na dzien dzisiejszy chcialbym wiedziec jakiej firmy polecicie felgi? AEZ, DEZENT, DOTZ, ENZO lub moze inne, oraz gdzie je kupowac i na co zwracac uwage. Przykladowo podoba mis ie felga :Felga aluminiowa DEZENT V
http://opony.webwweb.pl/x...024__LL_10.html
Co o niej sadzicie? Nigdy nie mialem felg aluminiowych wiec nie wiem jakimy parametrami nalez sie sugerowac. Bede wdzieczny za pomoc. Dzieki



Temat: [E39] Krótko i na temat

Tak samo jak juz pisalem jest z wycieraczkami. Producent robi dla siebie i BMW z tym ze te dla BMW ( orginalne ) sa naprawde swietne i dlugo pracuja doskonale, te produkowane na wlasna sprzedaz juz sa troche gorsze.

Na pewno dlatego w Focie jest tak duzo czesci ze startymi oznaczeniami producenta... W Sandomierzu firma Pilkington wykonuje szyby do samochodów. M.in. BMW, robi tez zamienniki i jak myslisz? Róznia sie w jakis sposób? Wszystkie przechodzą tą sama kontrolę jakosci i wszelkie nie spełniające norm się wyrzuca. Co do czesci i ich jakosci mam porównanie rownież w przypadku felg aluminiowych. Firma AEZ której felgi sa trochę droższe niz konkurencja nie wypuszcza na rynek zadnych bubli. Kazda felga jest przeswietlana i egzemplarze wybrakowane trafiają do pieca. W fimie Federal Mogul Gorzyce która produkuje felgi z napisem "Made in Germany" jest zatrudniona osoba która szpachluje ubytki widoczne gołym okiem a nastepnie przygotowuje tak naprawioną felgę do malowania.

AEZ - www.alcar.pl
FM - www.centrum-fmg.pl




Temat: felgi


Jakie sa godne polecenia marki produkujace dobre aluminiowe felgi?


OZ, RH, Schmidt, Borbet, BBS, MOMO, MAM, ATS...


Jakich sie wystrzegac?


Na pewno wszelkiej włoszczyzny.

Swoją drogą chętnie bym się dowiedział jak sprawują się
felgi AEZ, korci mnie model Tacana 16x7, ale że do tego
byłaby bardzo niska opona (195/45 lub 215/40), felga
musi być wytrzymała...

Pozdr.





Temat: Felgi aluminiowe do saxo


Czy wie ktos gdzie mozna dostac felgi aluminiowe do Saxo (na 3 śruby). Tylko
nie mowcie ze w serwisie bo tam to powiedzieli 2.800 za komplet (a wygladały
strasznie)

Pozdrawiam
Karol


Z dostepnych na naszym rynku to bedzie zachodni AEZ (www.alcar.pl) albo
polskie Supry. Polskie w rozmiarze 5Jx13 kosztuja ponizej 300 PLN za

supermarketach moto FeuVert.

Piotrek





Temat: KACIK OPONIARSKI I ROZMOWY NA TEMAT OPON [tylko tu]
A czy ktoś śmigał na oponkach Bridgestone B530 205/50R15 - mam możliwość zakupu felg aluminiowych AEZ z tymi oponkami.



Temat: Oznaczenia felg i opon ...


| Mam Yarisa, ostatnio uszkodziłem opone i felge stalowa.

| Pomyślelem, ze wymienie felgi na aluminiowe, ale oznaczenia w katalogach
| sa dla mnie niezrozumiale.
| W karcie homolog Yarisa mam takie oznaczenia:

| kola : 13 x 5J
| opony: 155/80R13 79T

| Obecnie mam w Yarisie opony: 175/65R14 82T
| gdybym chciał kupić same felgi to w jakich oznaczeniach mam sie poruszac
| ??

| Mam katalog felg i np

| AEZ maja oznaczenia
| 5.5 x 13 lub
| 6 x 14

| a np DOTZ ma oznaczenie
| 5 x 13
| 6 x 14

| DEZENT ma 5.5 x 14

| na co mam zwrocic uwage, bo nigdzie nie widze 13 x 5J (rozumiem ze 5J to
| rozstaw srob)??

Jak już inny kolega pisał 5J to nie rozstaw śrub tylko szerokość felgi, a
13 to jej średnica, w calach.  Ale skoro teraz już masz felgi 14-calowe,
to po co chcesz przechodzić na mniejsze (13")?  Jesli kupisz mniejsze
felgi, to i obecne opony Ci nie będą pasować i będziesz musiał kupić nowe.
Bierz alusy 14x6, tylko żeby jeszcze rozstaw śrub i odsadzenie się
zgadzało.

Pozdr.
Pete


Tak tez zrobie, szkoda mi opon, które już mam,

BTW, czy stosowanie felg 13" + opony o większym progilu = felga 14" + opona
o profilu mniejszym ??
(oczywiście w uproszczeniu)

Pozdr.
MC





Temat: Oznaczenia felg i opon ...


Mam Yarisa, ostatnio uszkodziłem opone i felge stalowa.

Pomyślelem, ze wymienie felgi na aluminiowe, ale oznaczenia w katalogach
sa dla mnie niezrozumiale.
W karcie homolog Yarisa mam takie oznaczenia:

kola : 13 x 5J
opony: 155/80R13 79T

Obecnie mam w Yarisie opony: 175/65R14 82T
gdybym chciał kupić same felgi to w jakich oznaczeniach mam sie poruszac
??

Mam katalog felg i np

AEZ maja oznaczenia
5.5 x 13 lub
6 x 14

a np DOTZ ma oznaczenie
5 x 13
6 x 14

DEZENT ma 5.5 x 14

na co mam zwrocic uwage, bo nigdzie nie widze 13 x 5J (rozumiem ze 5J to
rozstaw srob)??


Jak już inny kolega pisał 5J to nie rozstaw śrub tylko szerokość felgi, a 13
to jej średnica, w calach.  Ale skoro teraz już masz felgi 14-calowe, to po
co chcesz przechodzić na mniejsze (13")?  Jesli kupisz mniejsze felgi, to i
obecne opony Ci nie będą pasować i będziesz musiał kupić nowe.  Bierz alusy
14x6, tylko żeby jeszcze rozstaw śrub i odsadzenie się zgadzało.

Pozdr.
Pete





Temat: Felgi alu do renault Thalia 16V


Witam wszystkich. Od niecałego roku jestem szczęśliwym posiadaczem tego
samochodu. Od niedawna noszę się z zamiarem założenia w nim felg
aluminiowych.
Powiedzcie mi jakie  felgi do niego założyc 14` czy 15`. Powiem szczerze ze
wolalbym 14` poniewaz mam nowe oryginalne opony o rozmiarze 185/65/R14.
Powiedzcie czy jest zuwazalna roznica w prowadzeniu pojazdem. Moze mialby
ktos takie felgi po przyzwoitej cenie?


Felg co prawda do Renault (ale mam do Citroen/Peugeot 6,5x15
Tecnomagnesio TM Sport) nie mam ale jakbys chcial kupic 15" alusy a
pozniej do nich opony to ja mam do sprzedania moje Michelin Pilot SX-GT,
ktore sa idalnym zamiennikiem przy przejsciu z 185/65R14 na fele 15"
(mam opony 195/55R15, po 20k km, stan niemal idealny, sprzedaje bo
zmieniam na 16").
Nowe felgi 15" mozna juz kupic za okolo 400 PLN (czasem za 300
kilakdziesiat), poszukaj w i-necie np polskich Supra czy Tip-Topow albo
zachodnich Toora (www.vemapol.com.pl - maja promocje, 20% taniej alusy,
wiec za 380 PLN sztuka mozna kupic calkiem ladne Toory 15"), AEZ czy
Ronal.





Temat: Pytanie parametry felgi / koła
195/45R16 co do wskazanych opon to nie da się ich zastosować do octy ze względu na wymiar zew., który wynosi 581,9 mm
a w standartowym rozmiarze opony 195/65R15 wynosi 634,5 mm
różnica wynosi 52,6 mm - ponad 8% a w tabelach zamienników max. dopuszczalna różnica to 4%, oraz "niebezpiecznie" niski profil
może być też problem z indeksami nośności opony w Fulda Carat Exelero 195/45R16 ma indeks 84 a jest to 500 kg w oponach 195/65R15 indeks ten wynosi 91 czyli 615 kg . W zaleceniach producenta przy oponie 175/80R14 indeks nośności wynosi 88 czyli 560 kg i jest to wartość minimalna. Przy większych rozmiarach ta nośność musi być odpowiednio większa.
Felga AEZ Xylo Lite 7 x 16, ET 35 5x100 będzie pasować jeżeli otwór centrujący w niej wynosi 57 mm. Z katalogu doboru felg aluminiowych wynika, że tak http://www.opony.com/felg..._3.jpg&link=#L1
do tej felgi najlepsze rozwiązanie to opona 205/55R16. Ja na takich jeżdże i jest ok.



Temat: [SPRZEDAM] 4x225/55 R16,205/50 R17,515/55 R16 i inne
Witam
Od dziś mam dostęp do felg aluminiowych nowych, wiec jeśli kogoś interesuje zakup felg to proszę pisać a ja postaram sie przygotować odpowiednią ofertę!W ofercie jest bardzo wiele modeli głownie takich firm jak: RIAL ,OZ,AZEV, AEZ, DBV, RONAL . BORBET

Na felgi udzielana jest gwarancja, wystawiamy faktury VAT bądź paragony

Aby być atrakcyjnym cenowo proszę znaleźć najtańsza ofertę danych felg na internecie a ja jeśli będę miał takowe w ofercie, możliwe że przygotuje cenę niższą!

Pozdrawiam



Temat: Regeneracja alufelg/pierscien centrujacy.
tedy felga zaUżytkownik Arek K:


Czy ktos mi może wyjasnic o co chodzi z tymi pierscieniami ??


Hi!

Wszystkie felgi aluminiowe tzw. nieoryginalne (czyli AEZ, Dotz, Allesio,
Rial, Valbrem itd. itp.) maja rozna, przewaznie zalezna od producenta felgi
srednice otworu, w ktory wklada sie specjlny pierscien aluminiowy, ktorego
zadniem jest wspolosiowe ustawienie felgi i piasty. Dla roznych samochodow
srednica tulei osadczej piasty jest rozna i stad koniecznosc dopasowania
pierscieni do konkretnej felgi (zew. srednica pierscienia) jak i samochodu
(wew. srednica piercienia). Pierscienie wystepuja takze w tzw. oryginalnych
alufelgach sprzedawanych z nowymi samochodami - jak rowniez moze ich nie byc
i wtedy otwor w feldze sam stanowi pierscien (wtedy felga pasuje raczej juz
tylko do jednego modelu samochodu).

Lysy





Temat: Oznaczenia felg i opon ...
Witajcie,

Mam Yarisa, ostatnio uszkodziłem opone i felge stalowa.

Pomyślelem, ze wymienie felgi na aluminiowe, ale oznaczenia w katalogach sa
dla mnie niezrozumiale.
W karcie homolog Yarisa mam takie oznaczenia:

kola : 13 x 5J
opony: 155/80R13 79T

Obecnie mam w Yarisie opony: 175/65R14 82T
gdybym chciał kupić same felgi to w jakich oznaczeniach mam sie poruszac  ??

Mam katalog felg i np

AEZ maja oznaczenia
5.5 x 13 lub
6 x 14

a np DOTZ ma oznaczenie
5 x 13
6 x 14

DEZENT ma 5.5 x 14

na co mam zwrocic uwage, bo nigdzie nie widze 13 x 5J (rozumiem ze 5J to
rozstaw srob)??

dzieki
Mariusz





Temat: [E28] 518i 1986r

To dobrze że Twój postój nie trwał 5 min dłużej
Nie wiem czy to była próba kradzieży, czy zwyczajna zazdrość i złośliwość.

Na swoim aucie od miałem już 4 różne komplety felg aluminiowych.
Te 5-cioma poluzowanymi śrubami to był mój drugi komplet. Były to AEZ Bimo 7x16. później je sprzedałem koledze do 316i Compact i powróciłem do felg z którymi kupiłem auto. Było to 6-cio ramienne, oryginalne felgi BMW (niestety przeznaczone do modelu E36), które również próbowano mi skroić. Skończyło się na tym że ukradli mi tylko dekielek
później miałem również oryginalne felgi BMW (wzór pajęczyna A'la BBS) występujące dla E32/E34. służyły mi dość długo i dobrze (obecnie posiada je MarekE28 z tego forum) i nikt nie próbował ich ukraść.
No i moje obecne BBS RC na których zauważyłem próbę ściągnięcia dekli śrubokrętem. Widać że ktoś coś tam kombinował bo jak je kupowałem nie miały żadnych zadrapań wokół dekli.

Trochę przynudziłem i z góry przeprzszam za OT

Pozdrawiam



Temat: ARCHIWUM - GIEŁDA
sprezyny sportowe ENZO
mam do sprzedania sprezyny nowe na gwarancji z wyprzedaży kpl 150 zł do wielu aut ( info pod telefonem 602 363 185)
jak równiez felgi aluminiowe z wyprzedaży aez, enzo, dotz, alustar itd. przykładowo :
aez ecco 16'' do bmw 5 - 980 zł kpl/brutto
dezent x 17'' laguna II, mondeo 1340 zł kpl/brutto
aez icon 5 18'' rozstaw 5/100 1560 zł kpl/brutto i wiele innych



Temat: ROTA a DR

no ja mysle ze to juz nie ta półka zeby takie babole mialy miejsce, mimo ze nazywamy te felgi podrobkami jakis tam spoonow czy enkei to mimo wszystko jakosc ich wykonania kladzie na łopaty te wszystkie AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO czy inne gluty tego pokroju i nie uwierze ze od tak by sie rozłożyła jak domek z kart po otarciu o barierke ale nawet jesli to jakas wada przy produkcji to juz latwiej trafic 6 w totka niz spotkac sie z czyms takim Wymienianie AEZa w jednej lini z DOTZ, DEZENT i ENZO to lekka profanacja dla tej marki. AEZ to jest juz wysoka polka w felgach aluminiowych.



Temat: [S] Felgi aluminiowe 17"" AEZ ICON8 4x100
dwie felgi do prostowania a dwie sa dobre.
Te dwie ocalałe sa z oponami 215/30/17

FELGI NIE BYŁY NIGDY WCZESNIEJ PROSTOWAN ANI MALOWANE !!!

KUPIŁEM JE NOWE.

Kontak 511 059 006 (tylko tel.)



[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 8:20 pm ]



Temat: Regeneracja alufelg/pierscien centrujacy.


Hi!

Wszystkie felgi aluminiowe tzw. nieoryginalne (czyli AEZ, Dotz, Allesio,
Rial, Valbrem itd. itp.) maja rozna, przewaznie zalezna od producenta
felgi
srednice otworu, w ktory wklada sie specjlny pierscien aluminiowy, ktorego
zadniem jest wspolosiowe ustawienie felgi i piasty.


Dzięki :-)

Arcio | CC Sporting PMS





Temat: [EVO IX] felgi do Evo IX

Poszukuję srebrnych felg aluminiowych do Evo IX. Mają niestety dość nietypowe wymiar 17x8, 5x114.3 no i ... ET38.
Ma to być drugi komplet kół, więc fajnie by było gdyby były niezbyt drogie
Czy ktoś z Was może coś polecić albo doradzić?
ak


Z tego co wiem, to AEZ Excite są w zbliżonym rozmiarze, tzn. 17'x7,5', 5x114,3 ET38.

Pozdrawiam
Darek



Temat: rpzstaw srub w Golfie IV






prościej
pooglądać sobie w katalogu u jakiegoś sprzedawcy i
| zobaczyć która Ci się będzie podobać? Będzie ich na pewno bardzo
dużo,
| więc nie ma tu co wymieniać.

Chyba tylko jeden rozmiar bedzie pasowal? Wiec co masz za problem

rozstaw srub....


Problemu, nie mam, ale wydawało mi się, że taki element jak aluminiowe
felgi wybiera się przedewszystkim po wyglądzie, więc może najpierw
leepiej pooglądać katalogi?

Do Golfa IV: 7x15 - można zakładać opony 205/60, 195/65, albo 225/55,
rozmiar śrub 5x100mm.

Zresztą polecam zajrzeć na http://www.aez-wheels.com, wybrać język i
"configurator". Możesz wybrać, markę samochodu, model typ, wyznaczyć
rozmiar felg i pokazują Ci dostępne do niego modele. Później patrzysz
tylko czy można na daną felgę założyć Twoje opony.





Temat: Rufios - 320d E91
Nie ma I-drive. Bo jak kupowałem w 2006r była to znaczna dopłata za a i tak nie było polskiej nawigacji.
Gałkę kupiłem w serwisie ok 400zł. Jest kilka modeli. Podejdź do serwisu i weź katalog akcesoriów. Gałki z tego co pamiętam są do wyboru:
M-pakiet krótsza, sportowa skórzana - taka mam, sportowa z wstawkami z aluminium, gałki ze wstawkami drewnianymi.
http://www.e90post.com/fo...ead.php?t=29731

Czujnik deszczu działa idealnie. W porównaiu do E60 którą też jeżdże jest porażka działa jak chce.

Zastanawiam się nad wymianą listew ozdobnych. Te plastikowe są średnie. A aluminiowe zawsze mi się kojarzą z wieś tuningiem i samochodami do przewozu mleka.
Pozastają drewniane i karbownowe. Ale najpierw nazbieram na kierownicę.
Odnośnie felg na lato są felgi AEZ Xylo 17'' szerokość 8'' z oponą 225/45 R17. Czyli rozmiar fabryczny. Tylko kształt ramion sprawia wrażenie, że felga jest większe niż jest w rzeczywistości.
Przydałaby się obniżenie zawieszenia. Robiłem przymiarkę do zawieszenia TEIN.

Wkrótce kolejne fotki z dalszych modyfikacji.



Temat: ZIMOWKI 4x4 on road
Grandtreka w rozmiarze 255/65/17 nie ma w sklepie. Jest 265/65/17 a to trochę większa guma.
Co do alusów na zimę to np Luzory AEZ to nie sa najlepiej zabezpieczone przez solą felgi. Wiem jak mogą wyglądać po dwóch sezonach. A felgi aluminiowe ciężko jest poddac renowacji. Zwłaszcza jeśłi mają kawałki polerowane lub szlifowane. Praktycznie są nie do odnowienia. Stalówki jak skorodują to można wypiaskować i są jak nowe. Albo po prostu się nie przejmować. Koła mają robić dobrze i to jest podstawa. Jak się zimą obtłuką łańcuchami to będzie przykro jełśi będą to alusy. A stalówki to twarde sztuki. Jak na osobę, która coś tam upala w terenie to masz dość "bulwarowe" podejście

Aha.. Coopery sa 200 zeta na sztuce tańsze



Temat: alufelgi zima

istnieja na rynku felgi aluminiowe przystosowane do atmosferycznych warunków zimowych - mozna w to wierzyc i inwestowac czy raczej alusy na zime to strata pieniedzy??

Samochód na obręczach aluminiowych wygląda dużo lepiej niż na stalowych. Warto również na zime kupić alufelgi. Alusy na zimę powinny mieś prosty wzór i być łatwe do mycia. Ciekawa wydaje się AEZ Raver.



Temat: [S] Felgi aluminiowe 17"
Sprzedam alumy z mojego golfa wraz z oponami.Firma AEZ opony juz nie zaspecjalne roamiar 17'/45/225.Jestem ich pierwszym wsłaścicielem mają jakieś pół roku są w bardzo dobrym stanie prawie w idelanym nie mają żadnych obtarć o krawężniki razem dołącze śruby plus pierścienie oraz trzy śruby złodzejki wraz z nasadką czwartą gdzieś zgubiłem.Rozstaw 5x100.Cena 1800zł.Kontak tel;501667265 gg;3841949




Temat: Pierścienie centrujące
plastikowe są ok, aluminiowe są do bani- dlaczego?:
Plastik nie zapiecze się tobie na piaście, jeżeli aluminiowe byłyby takie rewelacyjne to dlaczego znane firmy takie jak DOTZ, AEZ, RONAL itd robią pierścienie plastikowe do swoich felg ?
W Raszynie pod Warszawą jest firma która dorabia aluminiowe pierścienie, mój znajomy kupił sobie takie pierścienie i jak zmieniał na zimę koła na stalowe to dwa z nich musiał rozwalić bo się zapiekły.
W ramach ścisłości średnica piasty w ACC wynosi 64.1 i w feldze pewnie masz otwór 74.1 to jest rozmiar dosyć często stosowany w felgach.
jak dobrze poszukasz to znajdziesz plastikowe wzmacniane włóknami węglowymi - polecam sam takie kupiłem i są git, np tu:
http://www.allegro.pl/ite...nio_gratis.html
a swoją drogą to spory ten otwór na piastę, co to za felgi? producent?
chyba BMW miało taki wielki otwór na piastę może masz 73.1 ?



Temat: AEZ, DOTZ, ENZO - które wybrać ?





I jeszcze znajdź się tutaj i będziesz wiedział co kupić.  :-)))):

"Pięć Marek Grupy ALCAR

Grupa ALCAR dystrybuuje felgi stalowe i aluminiowe pod pięcioma markami:

  Marka AEZ jest topową marką aluminiową w grupie.
  Marka DEZENT przekonuje zróżnicowaniem modeli i atrakcyjną ceną.
  Felgi DOTZ są skierowane do młodych ludzi oraz entuzjastów sportów
motorowych.
  Marka ENZO jest idealną propozycją dla ludzi szukających solidnych felg za
rozsądną cenę."





Temat: Felgi do Astry G
Aluminiowe orygilalne felgi OPC do Opla
szerokosc 6,5,srednica 17" Et41
www.astragfelgi.jpg.pl

Opony 205/45/17" i szafa gra ,planuje zakup takiego zestawu,obejrzalem setki felg do ceny za felge ok 700 zl z firm

Momo,Oz,PLW,Dezent ,Borbet,Mam,Mak,Dotz,Aez,Enzo,RC Design
i jeszcze pare innych ale wszystkie inne felki ladnie wygladaja tylko na zdieciu!!!!!!!
pozatym nic specialnego sama kicha.



Temat: Alumy 16" 9cali szerokie
Przy odpowiednim doborze ET felgi, parametrów opony i ewentualnie skorygowaniu dystansem można wstawic praktycznie dowolny rozmiar felgi, ja zaczynałem od fabrycznych aluminiowych 14" potem AEZ 15" i opony 195/50/15, następnie Borbet przód 16/7,5" i 215/40/16 a tył 9" 225/40/16 po obecne MOMO 18/7,5" i 225/35/18.
Przy Borbetach i MOMO wszystko najpierw zostało dokładnie obliczone np. obecnie profil opony nie 35 lecz 40 i koło zahaczałoby o gniazdo a przodem nie można by skręcac nie zahaczając błotnika. Miło teraz wspomniec ludzi, którzy twierdzili, że do 100nx 18 cali nie ma takiej mozliwości, że kaktus im wyrośnie jeśli to mi się uda, a się udało, bez żadnego zahaczania wszystko jest idealnie, dopomógł precyzyjnie wymierzony na 8 mm dystans przedni aby przednią oś dokładnie spasowac.
Grunt to przemyślec i wyliczyc jakiego ET, szerokości i profilu opony potrzebujemy. To gwarancja, że nic nas nie zaskoczy i nie ma mowy o tarciu.



Temat: Problem z "myszkowaniem" prz wyższych prędkościach
Ja teraz jeżdże na 15tkach stalowych i matadorach. Przymierzam się do zmiany na aluminiowe 16tki. Nie wiem jak tam z wagą tych kół i na pewno nie kupie najtańszych felg, ale bym się martwił tą zmianą masy...

Ja bym stawiał na opcje 2, bo kratery czychają na każdej drodze.

Dyskusja na temat rozmiarów felgi, szrokości opon już była np.:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=430

A co do AEZ Xylo to są IMO zajefajne



Temat: Felgi aluminiowe
Witam!

    Gdzie mozna w Warszawie, Polsce, internecie dostac tanio nowe felgi
firmy AEZ, konkretnie model Icon5 6,5x15 4x100?

Pozdrawiam
Kameleon





Temat: kupię,sprzedam,zamienię
Sprzedam komplet nakrętek(16sztuk) do felg aluminiowych firmy AEZ nie używane orginalnie zapakowane!!! cena do uzgodnienia
email:chriswr@interia.pl



Temat: [E39] Krótko i na temat

Tak samo jak juz pisalem jest z wycieraczkami. Producent robi dla siebie i BMW z tym ze te dla BMW ( orginalne ) sa naprawde swietne i dlugo pracuja doskonale, te produkowane na wlasna sprzedaz juz sa troche gorsze.

Na pewno dlatego w Focie jest tak duzo czesci ze startymi oznaczeniami producenta... W Sandomierzu firma Pilkington wykonuje szyby do samochodów. M.in. BMW, robi tez zamienniki i jak myslisz? Róznia sie w jakis sposób? Wszystkie przechodzą tą sama kontrolę jakosci i wszelkie nie spełniające norm się wyrzuca. Co do czesci i ich jakosci mam porównanie rownież w przypadku felg aluminiowych. Firma AEZ której felgi sa trochę droższe niz konkurencja nie wypuszcza na rynek zadnych bubli. Kazda felga jest przeswietlana i egzemplarze wybrakowane trafiają do pieca. W fimie Federal Mogul Gorzyce która produkuje felgi z napisem "Made in Germany" jest zatrudniona osoba która szpachluje ubytki widoczne gołym okiem a nastepnie przygotowuje tak naprawioną felgę do malowania.

AEZ - www.alcar.pl
FM - www.centrum-fmg.pl

Jak by sie nie roznilo to w gorszch markach aut nic bys wymieniac nie musial. Kolega w Seicento po 30 000 amortyzatory wymienial. i co myslisz ze je klepal pan heniek w garazu ?? zrobila je dobra firma, tylko fiat okreslil CENE i takie sa amortyzatory. BMW tez okresla CENE i takie sa potem czesci. Nie mowie ze tak jest ze wszystkim, ale z wiekszoscia tak.

W dalszym ciagu uwazam ze tarcze do E39 to tylko orginal, nawet w E36 sie na ATE przejechalem. Jak pracujesz w focie to czemu nie polecasz Kagera, wkoncu to zamiennik taki jak inny, wedlug twojego rozumowania



Temat: Śruby zabezpieczajace alufelgi
Witam,

Zauważylem temat dotyczący zabezpieczeń kół samochodowych, w wypadku Nissanów nakrętek zabezpieczajacych, jako osoba bezpośrednio związana z tematem nie mogłem sie powstrzymać żeby czegoś nie napisać ( hehehe ). Oto klika porad na co zwrócić uwage przy zakupie w/w zabezpieczen:

1. Nie sugerować się ceną. Wiem, że każdy szuka jak najtaniej ale w wypadku zabezpieczeń i osprzętu mocującego ma sie to nijak, jeżeli nie chcecie mięc w póżniejszym okresie użytkowania niezłego bolu głowy to wyciągnijcie wnioski. Dotyczy to produktów Chińskich, które poza chromowanym pokryciem galwanicznym balansują na granicy bezpieczeństwa, czyli zapomnijcie o jakiejkolwiek twardości poprostu jej nie ma, za to jest niska cena, według przysłowia " Nie wszytko zloto co sie świeci ".

2. To jest najważniejszy punkt. Przy zakupie zabezpieczeń kół samochodowych pytaj sprzedawcę czy istnieje możliwość dokupienia zapasowego klucza ( reduktora ) i jaki jest czas realizacji zamówienia, i w jakiej jest cenie. Z doświadczenia wiem, że na naszym rynku jest to główny problem, bo sprzedawcy nie informują o tym wogóle, że zazwyczaj takiej możliwosci potencjalny klient nie ma, a jak juz ją ma to okres oczekiwania wynosi do miesiąca czasu i cena reduktora wynosi 100 zł ( firma AEZ ), czyli drożej niż nowy zestaw, ale cóż jesteś w potrzebie to zapłacisz, ponadto sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za twój zgubiony klucz i w tym wypadku martw się sam.

3. Nie sugerujcie się bzdurnie wypisywaną ilością wzorów klucza, chwyt reklamowo-marketingowy:
" Ponad 10.000 kombinacji " lub " Ponad 1.000 kombinacji ", jest to pic na wodę, pisząc takie bzdury poprostu kłamią. I robią to świadomie bazując na chwilowej potrzebie potencjalnego klienta.

4. Teraz coś bezpośrednio związane z Nissanami:
W Nissanch seryjnie są nakretki pod klucz 21 i takie same są nakrętki do oryginalnych felg aluminiowych, w przypadku zakupu nieoryginamnych felg aluminiowych zazwyczaj łączy się to ze zmiana nakretek na nakrętki pod klucz 19, gdyż klucz 21 może okazać się za duży i może nie mieścić lub ledwo mieścić sie w otworach felgi nieoryginalnej.

Teraz zabrzmi to jak reklama ale nią nie jest. Ja osobiscie jezdze na swoich srubach zabezpieczajacych, czyli Firma Królak, działamy od ponad 20 lat na rynku, reklamacji na nasze produkty mamy znikomą ilość ( 0.01 % ) zazwyczaj jest to spowodowane nie zastosowaniem się do zaleceń producenta czyli dokręcanie śrub/nakretek zabezpieczajacych kluczem pneumatycznym z maksymalną siłą, dotyczy to wszystkich zabezpieczen kół na rynku. Natomiast przyjezdza do nas sporo klientów z zabezpieczeniami nie naszej produkcji na kołach i z problemem " zgubiłem reduktor " i co teraz. W tym wypadku nie podejmujemy się odkręcania, w wypadku moich zabezpieczeń klienci zawsze odjezdzaja z uśmiechem na twarzy ( hehehe ) i o to chodzi.

P.S. Sprostowanie: Wzorów na nakrętki zabepzieczajace mamy klikadziesiąt nie 4 tak jak to wyczytalem na forum, do tego wzórów na sruby zabezpieczające mamy równiez kilkadziesiąt. Moim zdaniem najwięcej na rynku. Śmialo pisze, że sa to zabezpieczenia z prawdziwego zdarzenia.

Pozdrawiam
Sebastian



Temat: Alufelgi czyli wyglad przede wszystkim
Obręcze ze stopów lekkich, popularnie zwane alufelgami, podbiły już rynek samochodów sportowych, powoli opanowują też segment aut klasy wyższej. Są coraz bardziej wytrzymałe i przyjazne w eksploatacji, ale - niestety - nadal co najmniej dwukrotnie droższe od felg stalowych.



Do niedawna obręcze ze stopów lekkich kojarzyły się wyłącznie z samochodami sportowymi, ewentualnie “usportowionymi” przez - najczęściej bardzo młodych - właścicieli. Od kilku lat producenci “alusów” skutecznie podbijają segment aut luksusowych, z założenia związany ze stateczną, zamożną klientelą.



Fot. Irek Doro¿añski Jak przyznają sprzedawcy obręczy i opon, dla właścicieli samochodów z tych dwóch grup obręcze stalowe właściwie już nie istnieją, tym bardziej że alufelgi przestają być tylko letnim gadżetem. W tym roku na rynku pojawiła się seria obręczy ze stopów lekkich na zimę. Specjalna warstwa lakieru ma chronić alufelgi przed śniegiem, piaskiem i solą. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych stopów, lekkie obręcze stają się też coraz bardziej odporne na odkształcenia czy uderzenia. Pod tym względem przewyższają już tradycyjne felgi stalowe.

Minusem, i to dużym, wciąż pozostają wysokie ceny. W najpopularniejszych rozmiarach (14, 15 i 16 cali) alufelgi są przynajmniej dwukrotnie droższe od felg stalowych. Miłośnika markowych “alusów”, do tego w dużym rozmiarze, zakup jednej alufelgi może kosztować nawet 3 tys. zł (model Canyon 22” firmy O-Z). Nie jest jednak tajemnicą - co podkreślają właściwie wszyscy sprzedawcy - że dla kupujących lekkie obręcze liczy się przede wszystkim ich wygląd. Wielu kierowców słono za niego płaci. Według szacunków alufelgi stanowią ¼ segmentu wszystkich sprzedawanych felg do samochodów osobowych.

Alufelgi alufelgom nierówne

Fot. Irek Doro¿añski: Nabywca mo¿e wybraæ wzór, który mu najbardziej odpowiada. Tak jak w wypadku każdego towaru, obręcze ze stopów lekkich są bardzo zróżnicowane pod względem jakości, a co za tym idzie - ceny. Różnią się przede wszystkim jakością stopów metali, z których je wykonano, a to automatycznie przekłada się na ich wytrzymałość i odporność na uderzenia - cechy nie do przecenienia na dziurawych polskich drogach.

Za najbardziej markowego i cenionego przez sprzedawców oraz kupujących producenta alufelg uznawany jest O-Z. Najmniejszy rozmiar (13”) najtańszego modelu tej firmy, Mugello, kosztuje 340 zł. Teoretycznie to niedużo, jednak musimy wziąć pod uwagę fakt, że stalowe felgi w tym rozmiarze (np. do Seicento) kupimy już za 70 zł. Cena większości alufelg firmy O-Z w rozmiarach od 14” do 16” waha się od 400 do aż 1000 zł za sztukę. Najdroższy model to przywołany już wcześniej Canyon. Wybierając felgę 22-calową, musimy przygotować się na wydatek 2960 zł. Oprócz O-Z do najbardziej cenionych producentów “alusów” zalicza się firmy AEZ i Ronal. Jako przebój tego roku traktuje się jednak produkt firmy Dotz - model Imola. Nie dość, że ta felga bardzo ładnie się prezentuje, to też stosunkowo niewiele kosztuje: od 255 zł za 14” do 380 zł za 17”.



Eksploatacja

Felgi aluminiowe z roku na rok stają się coraz bardziej przyjazne w eksploatacji. Wielu modeli nie trzeba już zimą chować do piwnicy. Jeśli mają nam jednak służyć długo, powinniśmy Fot. Mercedes-Benz: Od kilku lat producenci obrêczy aluminiowych skutecznie podbijaj± rynek samochodów luksusowych. Mercedesa czy BMW wypada kupiæ z fabrycznymi alufelgami. pamiętać o kilku sprawach. Przede wszystkim o myciu - tu zasada “częste mycie skraca życie” z pewnością się nie sprawdza. Alufelgi powinno się myć przynajmniej raz w tygodniu, i to nie na myjniach automatycznych. Nawet jeśli mają one program tzw. specjalnego mycia felg, to zawsze odbywa się to przy użyciu szczotek. Takie mycie jest dla alufelg niebezpieczne, zwłaszcza zimą, gdy nie brakuje w nich piasku czy drobnych kamieni. Najlepsze rozwiązanie to mycie myjkami wysokociśnieniowymi. Taki zabieg jest w miarę dokładny, a przy tym niezbyt czasochłonny. Właściciele pojazdów z alufelgami muszą też zachowywać szczególną ostrożność przy podjeżdżaniu pod wysokie krawężniki. Może to spowodować pęknięcie obręczy. Pęknięte alufelgi nie nadają się do dalszej eksploatacji, a próby ich spawania czy sklejania nie przynoszą rezultatów. Trzeba również uważać na wszelkie otarcia i rysy. Gdy tylko się one pojawią, trzeba jak najszybciej podjechać do specjalistycznego warsztatu, który odpowiednio zabezpieczy czy nawet usunie uszkodzenia.





Temat: Encyklopedia tuningu
AD. 4.Felgi

Felgi aluminiowe

Ich kształty i budowa rozbudzają zmysły. Ze zwykłego przeciętniaka mogą zrobić cacko, na które wszyscy zwrócą uwagę. Wiosną zainteresowa-nie nimi gwałtownie wzrasta
Mowa oczywiście o felgach aluminiowych, których coraz więcej wokół nas. Komu znudzi się tradycyjny wygląd stalowych, sezonowo zmienia opony, czy wreszcie chciałby przeprowadzić tuning optyczny pojazdu, ten w pierwszej kolejności myśli o alufelgach.
Zastosowanie felg aluminiowych ma także swój praktyczny aspekt. W ten sposób zawieszenie resoruje mniejszą masę, co ma bezpośrednie przełożenie w wolniejszym zużyciu elementów resorujących. Korzystne dla parametrów trakcyjnych auta, prowadzenia, reakcji na ruchy kierownicy, jest także obniżenie profilu opon i zwiększenie ich szerokości (oczywiście w rozsądnych i dopuszczonych przez producenta pojazdu granicach). Lecz prawie dla każdego właściciela liczy się tylko jeden efekt - wygląd samochodu po ich zamontowaniu. A nic tak nie dodaje autu uroku, jak dobrze dobrane felgi aluminiowe.

Zanim kupimy
Nim dokonamy wyboru, powinniśmy poznać kilka parametrów, które charakteryzują każdą felgę. Ułatwi nam to nie tylko zakup, ale także poszukiwania, eliminując te modele, których nie będziemy mogli zastosować. I tu pojawia się bardzo ważna uwaga: starajmy się nabywać felgi aluminiowe w specjalistycznym punkcie sprzedaży, dysponującym odpowiednimi katalogami oraz przeszkolonymi fachowcami. Zakupy na giełdach samochodowych (szczególnie te bardzo atrakcyjne cenowo)
należy odradzić z kilku powodów, z których najważniejsze to:
3 nigdy nie wiemy, jaką historię mają felgi, które chcemy kupić (czy auto uczestniczyło w wypadku, były prostowane etc.);
3 zazwyczaj nie otrzymujemy żadnej gwarancji i w razie późniejszych kłopotów nie mamy do kogo się zwrócić;
3 rzadko kiedy mamy możliwość sprawdzenia, czy alufelgi będą pasowały wymiarami do posiadanych przez nas opon lub (co ważniejsze) do naszego samochodu. Wiara na słowo może być bardzo kosztowna i niebezpieczna.
W poszukiwaniach istotne są dla nas cztery parametry: wymiar felgi, rozstaw otworów mocujących, odsadzenie oraz otwór środkowy. W skrócie można to zapisać na przykład tak: 6,50x15/4x98/38/58. Są to akurat parametry felgi pasującej do opon o rozmiarze 185/65 R 15 Fiata Multipli. Felga aluminiowa pasująca do tego pojazdu ma 4 otwory opisane na okręgu o średnicy 98 mm. Odsadzenie, czyli offset zwany też ET, wynosi dla tej felgi 38 mm, podczas gdy otwór środkowy 58 mm.
Wbrew pozorom wszystko jest ważne: i rozmiar, bo inaczej nie zamontujemy opony na felgę, i rozstaw otworów mocujących, bo w ogóle nie założymy felgi na tarczę montażową, i odsadzenie, bo może się okazać, iż felga obciera bądź o nadkole (przy za małym ET), bądź o zaciski hamulcowe (przy za dużym ET), i w końcu otwór środkowy. Dobrze dopasowana felga powinna opierać się o główkę piasty, gdyż w innym razie nastąpi zerwanie "szpilek". Żeby wyeliminować luz pomiędzy otworem środkowym felgi oraz piastą, stosuje się odpowiednie pierścienie montażowe wykonane z tworzywa sztucznego lub aluminium. W pewnych wybranych przypadkach felga montowana jest na wcisk. Stosowanie pierścieni montażowych zdecydowanie ułatwia awaryjny demontaż kół z pojazdu. Zapobiegają one bowiem spiekaniu się materiału, z którego wykonane są felgi oraz piasta pojazdu.

Wygląd
Na pewno decydującym czynnikiem przy zakupie felg aluminiowych jest ich wygląd. A ten uzależniony jest od własnych gustów. Oczywiście, ważna jest także i cena, ale kto by oszczędzał na wyglądzie ukochanego auta.
Przebojem tego sezonu w ofercie AEZ jest model Icon 5. Jest to wyjątkowo piękna felga o pięciu ramionach, pasująca do każdego pojazdu. Do aut sportowych proponowana jest felga dwuczęściowa AEZ Ares, która swoją unikatową stylizacją podnosi walory wizualne i użytkowe tych pojazdów. Spośród tańszych propozycji wielu klientów znajdują modele ENZO V i ENZO Cup, o tradycyjnym układzie pięciu ramion. Podobnie jest w przypadku modelu DOTZ Monza. Są jednak tacy, dla których piękny wygląd auta zapewnić może dopiero felga o wielu cienkich ramionach. Najlepszym tego przykładem jest model DOTZ Le Mans, który w tym sezonie znajduje wielu nabywców. Z najwyższej półki warto wspomnieć o wprawdzie nie najtańszych, ale cieszących się świetną marką felgach aluminiowych firmy BBS. Notabene firmy, która jest znana z dostarczania felg do bolidów Formuły 1. W ofercie BBS przeważają modele o potocznej nazwie "rogów jelenia" - charakterystycznie rozchodzące się podwójne ramiona (np. BBS RK II, BBS RB, BBS RX, BBS RC). Hitem jest jednak dwuczęściowa felga BBS RW II z przetłoczeniami ramion.

Czym zabezpieczyć?
Plaga kradzieży felg aluminiowych to poważny problem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę zarówno samych felg, jak też i opon.
Firma AEZ oferuje dwa systemy zabezpieczeń oparte na podobnej zasadzie działania. W obydwu przypadkach elementem chroniącym felgi przed kradzieżą jest komplet (4 sztuki, po jednej na każde koło) specjalnych śrub, które w zależności od wersji można dokręcać lub odkręcać nietypowym kluczem (będącym w zestawie) lub też po dokręceniu śrub zabezpiecza się je specjalnymi nakładkami blokowanymi kluczykiem.
Ceny od 80 do 105 złotych.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Linki