Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: faktury VAT Zasady wystawiania





Temat: samochod z niemiec


| Co do Eurotaxu to mam pytanie, jaka jest podstawa prawna kwestionowania
| ceny samochodu z faktury a przyjmowania ceny z ceny eurotaxu ?
| Czy Eurotax jest wymieniony w Ustawie Prawo Celne ?

Nie moze byc ujmowane w tej ustawie bo ta ustawa dotyczy nie tylko
samochodow. O tym juz byla mowa ze przecyzuje te sprawy Prezes GUC.


Pozaustawowo ?
Czy znasz delegacje ustawowa Prezesa GUC upowazniajaca go do uznania
cennika Eurotaxu za obowiazujacy dla obliczania oplat przy imporcie
samochodow ?
A jezeli cena w Eurotaxie jest duzo wyzsza od cen transakcyjnych ?

Raz jeszcze.
Ide kupic nowa pralke z importu.
W jednym sklepie jest za 1500, w innym za 1200.
To kupuje za 1200 i nikt mi nie liczy vatu od ceny netto tamtej
drozszej.

Kupuje samochod w kraju.
To tak dlugo szukam, ze kupie okazyjnie za optymalnie niska cene.
Jeszcze nie znam nikogo kto chce zaplacic najwyzsza cene gdy stoi 10
tych samych modeli.

Podobnie z importem z Niemiec.
Eurotax niemiecki opiera cennik na realnych cenach transakcyjnych,
czyli na umowach juz zawartych, wystawionych fakturach.

Nie wiem jak ktos buduje cennik krajowy Eurotaxu i jaka jest roznica
procentowa miedzy cennikiem Eurotax Deutschland a Eurotax Polen, ale dla
mnie wiarygodna wycena jest cena samochodu wg Eurotax/Schwacke
Deutschland + akcyza + VAT.

Przeciez nie jest tak, ze jak ktos wytawi za malucha cene 20.000 zl
to on tyle kosztuje.
Kiedys US liczyly podatek wedlug cen z gieldy.
A na gieldzie byl ten sam model malucha w 30 egzemplarzach i kazdy mial
inna cene.
Nie wiem czy cennik uwzglednial najnisze, najwyzsze, srednie ceny ?
Ale srednie po odjeciu cen ekstremalnych, tzn. tak przy sedziowaniu
skoczkow narciarskich, lyzwiarzy, czyli ta cena 20.000 za malucha by
odpladla jako ekstremalna dla obliczania sredniej.

A zatem pytanie.
Jaka jest podstawa uzywania cennika Eurotax dla obliczania oplat
granicznych za importowane samochody, a kwestionowania cen z faktur,
rachunkow i kwestionowania cennika Eurotax Deutschland.
W koncu Eurotax Deutschland, Eurotax Polska to jedna firma, dzialajace w
oparciu te same zasady budowania cennikow uzywanych samochodow.

Jest jeszcze Audatex. Moze on jest korzystniejszy ?

Jacek







Temat: Elektryczna szara strefa a zakłady energetyczne
Witam!

Błędny tok myślenia kolego Bogdanie.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by za przystawienie pieczątki (zafirmowanie budowy) wystawić fakturę np: za "Przygotowanie instalacji do odbioru oraz sporządzenie dokumentacji odbiorczej"
I kwota do zapłaty plus należny podatek VAT.
Nikt nie zlikwiduje do końca procederu dorabiania po godzinach. No chyba, że dobrobyt.

Na pewno jednak znacznie można ukrócić taką działalność wystawienie jakiegoś glejtu czy listu żelaznego dla wykonawcy. Oczywiście po wykazaniu przez niego, że prace które wykonał spełniają wszelkie wymogi dobrej i fachowej roboty oraz świadczą o dogłębnym zrozumieniu obowiązujących zasad.
Właściciel takiego dokumentu powinien być traktowany jako osoba godna zaufania, więc jego prace nie musiałyby podlegać wymogom odbioru. Zbędna obecność inspektorów, wystarczy samo złożenie kompletu dokumentów.
Pytanie tylko, jaka instytucja miałaby się tym zajmować?
Na pewno nie ZE.
Może SEP?

Ponieważ jednak temat jest zbieżny z pytaniem jakie mi kiedyś zadano w wątku
viewtopic.php?f=18&t=12015&p=93822&hilit=reci#p93822
przytoczę jeszcze raz tamtejszą odpowiedź:

Tu jest inaczej jak u nas. Jest prosto i czytelnie.
Osoba wykonująca instalację w obiekcie, który na zostać przyłączony do sieci musi posiadać certyfikat RECI. Wtedy wypełnia bardzo proste dokumenty i sprawa zakończona. Jednak może spodziewać się kontroli wykonanej instalacji. Kontrola odbywa się podobno bez wiedzy wykonawcy. Jeśli są jakieś uchybienia wtedy może to zakończyć się nawet cofnięciem certyfikatu.

I jeszcze trochę w tym temacie tu
viewtopic.php?f=18&t=12129&p=94580&hilit=reci#p94580

Jest to wynik oględzin po zakończeniu rozbudowy domu mieszkalnego. Kontrola odbyła się na życzenie inwestora, przeprowadzona zaś została przez inspektora RECI.
RECI to coś takiego jak nasz SEP w połączeniu z inspekcją budowlaną. Zajmuje się jednak tylko elektryką.
Tylko wykonawca posiadający ich certyfikat może występować o zamontowanie licznika.

Tak wygląda to w Irlandii.
Jednak podstawą jest posiadanie własnej działalności gospodarczej i opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Oczywiście mierniki z ważnym swiadectwem legalizacyjnym. Inspektor bowiem potrafi przemierzyć całą instalację.





Temat: Zaliczka na fakurze VAT - jak ewidencjować?
Na otrzymana zaliczke wystawiasz fa (w treści piszesz, ze to zaliczka). Otrzymana kwoat jest kwota brutto.

Potem jak bedzie faktyczna sprzedaz, to wystawiasz fa na sprzedaz i odejmujesz juz zafakrutowana czesc sprzedazy (ta zaliczke).

Patrz par 17 Rozporządzenie Ministra Finansów1) z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

§ 17. 1. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę).
3. Faktura stwierdzająca pobranie części lub całości należności przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi, powinna zawierać co najmniej:

1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
2) numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy;
3) datę wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako FAKTURA VAT lub FAKTURA YAT-MP, kwotę otrzymanej części lub całości należności brutto, a w przypadku określonym w ust. 2 - również daty i numery poprzednich faktur oraz sumę kwot pobranych wcześniej części należności brutto;
4) stawkę podatku;
5) kwotę podatku, wyliczoną według wzoru:

ZB x SP
KP = ------------------
100 + SP

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku,
ZB - oznacza kwotę pobranej części lub całości należności brutto,
SP - oznacza stawkę podatku;

6) dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności: nazwę towaru lub usługi, cenę netto, ilość zamówionych towarów, wartość zamówionych towarów lub usług netto, stawki podatku, kwoty podatku oraz wartość brutto zamówienia lub umowy;
7) datę otrzymania części lub całości należności (przedpłaty, zaliczki, zadatku, raty), o której mowa w ust. 1 i 2, jeśli nie pokrywa się ona z datą wystawienia faktury.

4. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, nie obejmują całej ceny brutto, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi wystawia fakturę na zasadach określonych w § 12 i § 14-16, z tym że sumę wartości towarów (usług) pomniejsza się o wartość otrzymanych części należności, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturach dokumentujących pobranie części należności; taka faktura powinna zawierać również numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.
5. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, obejmują całą cenę brutto towaru lub usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie wystawia faktury w terminie określonym w § 16.
6. Przepisy § 12 ust. 6 i 7 oraz § 14 stosuje się odpowiednio do faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

spinka



Temat: Zaliczka na fakurze VAT - jak ewidencjować?
Nr Pytania: 2466
Lokalizacja: Wyjaśnienia urzędów skarbowych woj.mazowieckiego w zakresie przepisów prawa podatkowego
Data: 2003-12-29

--------------------------------------------------------------------------------

Pytanie:
Za świadczone usługi noclegowe podatnik pobiera “opłatę z góry”. Wynosi ona 100% odpłatności za nocleg, ponadto odrębnie ustala się kwotę mającą stanowić 100% odpłatności za dodatkowe usługi (np. korzystanie z mini baru, usługi business center). Usługi, za które podatnik pobiera opłatę z góry (zaliczkę) są wykonywane w różnym odstępie czasu od dnia otrzymania zaliczki, zarówno w ciągu 7 jak i więcej dni od dnia otrzymania zaliczki.
Czy podatnik jest zobowiązany do wystawienia jednej faktury potwierdzającej wykonanie usług, jeżeli otrzymanie zaliczki i zakończenie wykonania usługi następuje w tym samym okresie rozliczeniowym, przed upływem 7 dniowego terminu od dnia otrzymania zaliczki?
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 08.01.1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 z późn.zm.) jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Natomiast jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi pobrano co najmniej połowę ceny (przedpłata, zaliczka, zadatek, rata), to na podstawie przepisu art. 6 ust. 8 cyt. ustawy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą przyjęcia zapłaty. Przepis ten wskazuje również na ustanowione ustawą wyjątki od powyższej zasady, kiedy otrzymanie części zapłaty powoduje powstanie obowiązku podatkowego w tej części, bez względu na kwotę zaliczki. Nie mają one jednak zastosowania w przypadku usług świadczonych przez Podatnika.
Użyte w art. 6 sformułowanie ”pobranie zaliczki” oznacza faktyczne pobranie kwoty przez podatnika, czyli uzyskanie jej kasowo lub uznanie nią rachunku bankowego.
Stosownie do przepisu § 39 ust. 1 rozporządzenia z dnia 22.03.2002r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 27, poz. 268 z późn.zm.) otrzymanie przez sprzedawcę zaliczki w kwocie wynoszącej co najmniej 50% ceny brutto towaru lub usługi skutkuje koniecznością udokumentowania tej zaliczki poprzez wystawienie faktury VAT, nie później niż 7 dnia od dnia otrzymania takiej zaliczki.
W sytuacji, gdy przed wykonaniem usługi Podatnik otrzymał zaliczkę stanowiącą 100% odpłatności za świadczoną usługę i faktura dokumentująca pobranie zaliczki (przedpłaty) obejmuje całą cenę brutto towaru lub usługi, sprzedawca nie musi wystawiać kolejnej faktury po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi. Obowiązek podatkowy zaś powstaje zgodnie z art. 6 ust. 8 ustawy o VAT, jak wskazano powyżej. Do określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w takim przypadku nie ma odpowiedniego zastosowania art. 6 ust. 4 ustawy o VAT przesuwający obowiązek podatkowy na dzień wystawienia faktury (maksymalnie na 7 dzień od dnia wydania towaru lub wykonania usługi). Literalne brzmienie art. 6 ust. 4 ustawy wskazuje, że ma on zastosowanie jedynie w przypadku wydania towaru czy wykonania usługi, a nie otrzymanej przed wydaniem towaru zaliczki. Powyższe stanowisko zostało zawarte także w wyroku NSA z dnia 07.08.2001r., sygn. akt I SA/Ka 998/00.
Natomiast jeżeli faktury dokumentujące pobranie zaliczek nie obejmują całej ceny brutto, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi ma obowiązek wystawić fakturę na zasadach ogólnych (zgodnie z ust. 4 art. 6 ustawy), z tym że sumę wartości towarów (usług) pomniejsza się o wartość pobranych zaliczek, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturach dokumentujących pobranie zaliczek.
W związku z tym, iż w powyższej sytuacji dokumentowane byłyby dwie różne czynności wymagające wystawienia faktur VAT w innych przedziałach czasowych (z tytułu zaliczki - do 7 dnia od dnia jej otrzymania, z tytułu świadczonej usługi - do 7 dnia od dnia jej wykonania) i wyznaczające różne momenty powstania obowiązku podatkowego, winny być one udokumentowane niezależnie od siebie.



Temat: faktura - efaktura


| nie, to nie jest jasne bo nie mowicie jednym glosem. nie chodzi mi o
| e-faktury.
| zakladamy sytuacje ze dostarczam komus niepodpisana fakture osobiscie (lub
| przesylam fakture w pdf a kontrahent sobie ja wydrukuje na moja prosbe i
| zaksieguje).

| nie kumam nic juz z tego. wiekszosc moich kontrachentow nie podpisuje
| faktury. placimy przelewem i wszystko gra. przeczytalem jak ma wygladac
| faktura i nie ma w niej mowy o podpisie. wiec czemu mowisz ze ma byc? czy
| nie jest to aby prewencyjne tworzenie biurokracji? to ze podpisywanie jest
| dla mojego dobra mnie nie interesuje, bo 99,99% ludzi jest uczciwych i
| placa za wykonana prace.

| To sa fragmenty tekstu ktory kiedys znalazlem na necie - nie wiem ile w
| tym prawdy:

| "Nowe przepisy określające niezbędne wymogi dotyczące faktur nie
| przewidują już konieczności podpisywania faktur. Ani bowiem w
| rozporządzeniu ministra finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie
| zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad
| wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
| do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług
| (Dz.U. nr 97, poz 971), ani w nowej ustawie o VAT (Dz.U. z 2004r nr 54,
| poz 535) wśród koniecznych elementów faktury nie wymieniono podpisu. Brak
| konieczności podpisywania faktur jest zgodny z obowiązującą od 01.01.2004
| w krajach Unii Europejskiej dyrektywą 2001/115/EC, określająca zasady
| fakturowania, która stanowi, że państwa członkowskie nie mogą wymagać, aby
| faktury były podpisane (Art. 2, ust. 2, L 15/24)."

| wiele firm umieszcza taki tekst na swoich stronach internetowych i z
| zasady mowi klientom ze nie podpisuje faktur.

| czy myslisz ze taka firma jak Shell sie myli? faktury na Shellu to zwykly
| wydruk z kasy fiskalnej ktorego nikt nie podpisuje. Myslisz ze nie
| przestudiowali prawa? Nie chce mi sie w to wierzyc.

faktura czy paragon fiskalny? bo to jest roznica
poza tym to Ty jako odbiorca uslugi nie musisz podpisywac faktury

faktura zwykla (nie e-faktura) musi byc przez Ciebie jako wystawce podpisana

poza tym ten przepis na ktory sie powoluje ta firma jezeli sie dobrze
orientuje dotyczy sytuacji kiedy dany towar (usluga) za ktora placisz jest
opodatkowana 0% stawka VAT zatem nie ma tutaj odliczenia i np nawet sam
bilet kolejowy ktorego nikt nie musi podpisywac jest takze faktura VAT
Natomiast jesli sie upierasz by otrzymac za taki bilet fakture to musi byc
ona juz podpisana ale ty nie musisz jej podpisywac jako klient

WNIOSEK: Klient nie podpisuje faktury - Sprzedawca podpisuje fa VAT (wyjatek
e-faktury z e-podpisem)

zreszta z tego co wiem na stacji SHELLA czy na ORLENIE otrzymujesz paragon
fiskalny (o ile nie poprosisz faktury vat) a takowego sie nie podpisuje....

zrob zakupy np w castoramie i popros o fakture Vat - bedziesz mial podpisana
przez wystawce...


to jeszcze ja sie wtrace
na 90% na stacjach shella dostaje sie fakture bez podpisu (nie paragon).
podobnie chyba faktury z energetyki.

Jesli sie myle w powyzszym to na pewno dostaje faktury z polkomtela bez podpisu.
zreszta, polkomtel mnie juz dawno zastanawial :)

zatem, jesli mozna wystawiac faktury bez podpisu,
jaki jest problem w tym aby kontrahent sam sobie wydrukowal fakture otrzymana w pdfie?





Temat: faktura - efaktura


nie, to nie jest jasne bo nie mowicie jednym glosem. nie chodzi mi o
e-faktury.
zakladamy sytuacje ze dostarczam komus niepodpisana fakture osobiscie (lub
przesylam fakture w pdf a kontrahent sobie ja wydrukuje na moja prosbe i
zaksieguje).

nie kumam nic juz z tego. wiekszosc moich kontrachentow nie podpisuje
faktury. placimy przelewem i wszystko gra. przeczytalem jak ma wygladac
faktura i nie ma w niej mowy o podpisie. wiec czemu mowisz ze ma byc? czy
nie jest to aby prewencyjne tworzenie biurokracji? to ze podpisywanie jest
dla mojego dobra mnie nie interesuje, bo 99,99% ludzi jest uczciwych i
placa za wykonana prace.

To sa fragmenty tekstu ktory kiedys znalazlem na necie - nie wiem ile w
tym prawdy:

"Nowe przepisy określające niezbędne wymogi dotyczące faktur nie
przewidują już konieczności podpisywania faktur. Ani bowiem w
rozporządzeniu ministra finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie
zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad
wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług
(Dz.U. nr 97, poz 971), ani w nowej ustawie o VAT (Dz.U. z 2004r nr 54,
poz 535) wśród koniecznych elementów faktury nie wymieniono podpisu. Brak
konieczności podpisywania faktur jest zgodny z obowiązującą od 01.01.2004
w krajach Unii Europejskiej dyrektywą 2001/115/EC, określająca zasady
fakturowania, która stanowi, że państwa członkowskie nie mogą wymagać, aby
faktury były podpisane (Art. 2, ust. 2, L 15/24)."

wiele firm umieszcza taki tekst na swoich stronach internetowych i z
zasady mowi klientom ze nie podpisuje faktur.

czy myslisz ze taka firma jak Shell sie myli? faktury na Shellu to zwykly
wydruk z kasy fiskalnej ktorego nikt nie podpisuje. Myslisz ze nie
przestudiowali prawa? Nie chce mi sie w to wierzyc.


faktura czy paragon fiskalny? bo to jest roznica
poza tym to Ty jako odbiorca uslugi nie musisz podpisywac faktury

faktura zwykla (nie e-faktura) musi byc przez Ciebie jako wystawce podpisana

poza tym ten przepis na ktory sie powoluje ta firma jezeli sie dobrze
orientuje dotyczy sytuacji kiedy dany towar (usluga) za ktora placisz jest
opodatkowana 0% stawka VAT zatem nie ma tutaj odliczenia i np nawet sam
bilet kolejowy ktorego nikt nie musi podpisywac jest takze faktura VAT
Natomiast jesli sie upierasz by otrzymac za taki bilet fakture to musi byc
ona juz podpisana ale ty nie musisz jej podpisywac jako klient

WNIOSEK: Klient nie podpisuje faktury - Sprzedawca podpisuje fa VAT (wyjatek
e-faktury z e-podpisem)

zreszta z tego co wiem na stacji SHELLA czy na ORLENIE otrzymujesz paragon
fiskalny (o ile nie poprosisz faktury vat) a takowego sie nie podpisuje....

zrob zakupy np w castoramie i popros o fakture Vat - bedziesz mial podpisana
przez wystawce...

pozdrawiam
A.





Temat: Faktura duplikat i Deklaracja VAT 7
Aby móc skorzystać z przysługującego podatnikowi prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych ze sprzedażą opodatkowaną, podatnik obowiązany jest posiadać oryginał faktury dokumentującej dokonany zakup (art. 19 ust. 2 i 2a ustawy o VAT). Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z przysługującego mu prawa do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego, legitymując się innymi środkami dowodowymi niż oryginał faktury (wyrok NSA z 25 czerwca 1999 r., III SA 7068/98; niepublikowany).
Oryginał zastąpiony duplikatem
W praktyce często dochodzi do zdarzeń losowych (pożar, zalanie, zaginięcie itp.), w wyniku których następuje niezawiniona przez podatnika utrata dokumentu źródłowego, jaki stanowi oryginał faktury VAT dokumentującej dokonany zakup. Sytuacja taka nie oznacza jednak, że podatnik traci prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z utraconej faktury. Stosownie do postanowień par. 49 ust. 1 rozporządzenia w sprawie VAT, jeżeli oryginał faktury lub faktury korygującej ulegnie zniszczeniu albo zaginie, sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie wystawia fakturę zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury. Wystawiona ponownie faktura musi zawierać wyraz „duplikat” oraz datę jej wystawienia. Duplikat faktury powinien być wystawiony w dwóch egzemplarzach. Oryginał faktury „duplikat” otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje wystawca.
Z przepisu tego wynika, że podatnik, który fakturę (faktury) VAT utracił, powinien ubiegać się o ich duplikaty z własnej inicjatywy i we własnym interesie. Otrzymany duplikat utraconej faktury traktowany jest tak samo jak oryginał faktury i stanowi podstawę do odliczenia podatku naliczonego według zasad określonych w art. 19 ustawy o VAT. Wniosek taki wynika wprost z par. 48 ust. 3 rozporządzenia w sprawie VAT, który stanowi, że podstawę do obniżenia przez nabywcę kwoty podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego stanowią wyłącznie oryginały faktur korygujących albo ich duplikaty.
Potwierdzeniem tego jest także wyrok NSA z 14 lutego 2000 r. (I SA/Lu 1199/98; niepublikowany), w którym sąd orzekł, że dokument w postaci oryginału lub duplikatu faktury jest podstawą skorzystania z uprawnienia określonego w art. 19 ust. 1 ustawy z 1993 r. o VAT, realizowanego w ściśle określonym momencie – w dacie dokonania rozliczenia podatku od towarów i usług za dany miesiąc.
Orzeczenie to wskazuje, że jeżeli po otrzymaniu faktury, a przed dokonaniem rozliczenia za dany miesiąc podatnik utraci oryginał faktury, to z przysługującego mu prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tej faktury będzie mógł skorzystać dopiero w miesiącu otrzymania duplikatu faktury lub w miesiącu następnym. mozesz jeszcze przeczytac to : http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2003.087.000000700



Temat: Lewe faktury


Wedle najnowszych przepisów mozesz utracic mozliwosc odliczeni atych
fasktur.

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale na tobie ciazy obowiazek sprawdznia
firmy, czy istnieje.

Wiec sprawdz ją, jelsi ni eistnieje to zapytasz gdzie to zglosci.

I nie miej sentymentów, bo za sentymenty to ty bekniesz predzej lub pozniej.


Nawiązując do tej wypowiedzi zacytuje gazetę podatkową z 21 stycznia
tego roku :

"Podatnik VAT nie powinien odpowiadać za brak rejestracji kontrahenta

Jeżeli sprzedaż wystąpiła, a jedynie podmiot jej dokonujący nie
dopełnił stosownych wymagań rejestracyjnych, i doszło do wykonania
usługi oraz wystawienia faktury VAT, to trudno uznać, iż w takim
przypadku nabywca powinien ponosić negatywne skutki takiego działania
sprzedawcy.

Tak uznał WSA w Olsztynie w wyroku z dnia 7 listopada 2007 r., sygn.
akt I SA/Ol 486/07. Organy podatkowe pozbawiły podatnika prawa do
odliczenia VAT z otrzymanych przez niego faktur z uwagi na to, że ich
wystawca został wykreślony z rejestru podatników VAT. Jako podstawę
prawną rozstrzygnięcia organ podatkowy wskazał art. 19 ust. 1 i 2
starej ustawy o VAT, art. 88 ust. 3a pkt 1 lit. a) nowej ustawy o VAT
oraz § 48 ust. 4 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
22 marca 2002 r., § 14 ust. 2 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. Z brzmienia przepisów wykonawczych
obowiązujących zarówno przed 1 maja 2004 r., jak i po tej dacie
wynika, że w przypadku gdy sprzedaż towarów lub usług została
udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi wystawionymi przez
podmiot nieistniejący lub nieuprawniony do ich wystawiania, faktury te
nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu
różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego.

Podatnik nie zgadzając się z takim stanowiskiem złożył skargę do WSA,
który przyznał mu rację i uchylił decyzję organu podatkowego.

Uzasadniając swoje stanowisko Sąd podkreślił, że VAT, będący podatkiem
od wartości dodanej, jest podatkiem, którego zasadniczą cechą
konstrukcyjną jest fundamentalne prawo podatnika do obniżenia kwoty
podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
usług. Wszelkie korzystne dla podatnika konsekwencje wynikające z
koncepcji neutralności są traktowane w doktrynie wspólnego systemu VAT
jako fundamentalne prawo podatnika, nie zaś jako jego przywilej. Takie
rozumienie zasady neutralności potwierdza orzecznictwo ETS, a
pozbawienie podatnika prawa do odliczenia podatku naliczonego w
sytuacji, której dotyczyła rozstrzygana sprawa, było nieuprawnione.
Zdaniem Sądu nie do zaakceptowania są bowiem sytuacje, w których
ustawodawca wprowadza regulacje niekorzystne dla podatników
działających zgodnie z prawem, chcąc w ten sposób "ograniczyć"
działania podatników "nieuczciwych". Tak właśnie należy ocenić normę
zawartą w przepisie art. 88 ust. 3a pkt 1 lit. a) ustawy o VAT."

2007, aczkolwiek moim zdaniem zaprezentowane jest tu dość zdrowe
podejście do tematu.





Temat: Premia pieniężna - kiedy rabat a kiedy usługa ?
Premia pieniężna a VAT

Różne są sposoby na przyciągnięcie i utrzymanie solidnego klienta. Jednym z nich jest wypłata tzw. premii pieniężnej, czyli wręczenie nabywcy towarów określonej kwoty w nagrodę za dokonanie zakupów w większych ilościach bądź terminowe spłacanie zobowiązań.

Od 1 maja ubiegłego roku pojawiło się kilka interpretacji co do sposobu traktowania premii pieniężnych na gruncie przepisów ustawy o VAT. Wypracowano trzy stanowiska. Według niektórych urzędów skarbowych premia pieniężna stanowiła wynagrodzenie za świadczoną usługę. Zdezorientowani podatnicy otrzymywali również informacje, iż premię pieniężną należy traktować jak rabat lub przeciwnie – jest to transakcja wyłączona spod ustawy o VAT.

Na ten temat wypowiedziało się Ministerstwo Finansów, uznając, iż dla celów podatkowych wypłacone premie pieniężne będą traktowane jak rabat lub jak zapłata za usługę. Wszystko zależy od tego, czy premia pieniężna związana jest z konkretną dostawą czy też odnosi się do wszystkich dostaw w określonym czasie.

W piśmie z dnia 30 grudnia 2004r. Nr PP3-812-1222/2004/AP/4026 w sprawie premii pieniężnych wypłacanych nabywcom czytamy:

“Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, tj. m.in. od ustalenia za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp.

W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą, nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy.
W takim przypadku zastosowanie będzie miał przepis § 19 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 971) /gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów - podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą – przyp. redakcji/

W praktyce występują również sytuacje, w których podatnicy kształtują wzajemne relacje pomiędzy sobą w ten sposób, że premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę np. nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą.
W takich przypadkach należy uznać, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Analogiczna sytuacja występuje w przypadku wypłacenia premii pieniężnej nabywcom za spełnienie takich zachowań, jak np. niedokonywanie nabyć podobnych towarów u innych podatników. Wówczas wypłacona premia pieniężna również jest wynagrodzeniem za świadczenie usług, o których mowa w art. 8 ust. 1 ww ustawy o podatku od towarów i usług.
Zgodnie bowiem z brzmieniem art. 8 ust. 1 ww ustawy przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

W związku z powyższym, dla celów podatkowych wypłacone premie pieniężne będą traktowane jak rabat lub jak zapłata za usługę.

Z uwagi jednak na różnorodny charakter wykonywanych czynności lub zachowań, w wyniku których są wypłacane premie pieniężne, przy zastosowaniu wskazanych wyżej przepisów, należy mieć na uwadze określony stan faktyczny występujący u podatnika.”



Temat: Kwestia VATu w kontekscie poprawek Senatu i kratek w autach.


| hmm z tego co pamietam ta zmiana byla w czerwcu 2000 ?
| ale wydaje mi sie ze te samochody to tej konkretnej daty ktore juz
zostaly
| przerobione na ciezarowe, po wejsciu nowych przepisow ( z homologacja
| fabryczna) dalej mogly odliczac VAT z benzyny i eksploatacji. Kolejny
| wlasciciel kupujac taki samochod jako "ciezarowy" nie mial juz
mozliwosci
| odliczenia VATu wogole, ani z samochodu ani z paliwa.
| Zawsze wydawalo mi sie ze prawo nie dziala wstecz.

Niestety nie znam tej sytuacji wiec nic o tym nie moge powiedziec. Zwaz
jednak ze w ustawie byly i sa 2 odrebne przepisy dotyczace odliczania VATu
od zakupu i odliczania VATU od paliwa.
Co do zasady nie dzialania prawa wstecz to przeciez prawo nie dziala tu
wstecz. Faktury VAT beda wystawiane w maju i pozniej i jako takie beda
podlegac nowemu prawo.


ok zgoda, nowe prawo od 1 maja , dla tych co kupuja samochody po 1 maja.
Stare prawo dla tych co kupil przed 1 maja samochodu z homologacja
fabryczna.
Wydaje mi sie ze to wlasnie te prawo nie zadziala wstecz. Czemu mam nie moc
sobie odliczac vatu od paliwa w chwili kiedy zaplacilem za homologacje
ciezarowa ok 2 tys zl? Nabylem niejako prawo do udliczenia tego vatu kupujac
wlasnie taka a nie inna homologacje.
W poprzedniej zmianie z tego co pamietam na 99%,mozna bylo odliczac sobie
vat do chwili sprzedarzy samochodu.Nastepny wlasciciel kupowal samochod bez
prawa do odliczen vatu.


Przeciez jesli w tym roku ma sie prawo do 19% stawki
to nie znaczy ze w nastepnym tez sie do niej bedzie miec. Wezmy dobry

ze
ona dziala na kilka lat na przod. To sa prawa nabyte bo panstwo zapewnilo
ze
bedzie ona obowiazywac w przyszlosci.


prawo nabyte na okreslony czas, ulge budowlana zlikwidowano od tego roku, a
ze przewidziana ja na 3 lata to do 2005 bedzie mozna z niej korzystac.
jednak do korzystania z tej ulgi nie musiales wykupic homologacji, jak w
przypadku kratek;)


| jednym slowem twierdzisz ze panstwo "oszuka" tych co jezdza kratkami ?;)

Dlaczego oszuka??? Panstwo nic im nie obiecywalo.


no jak nie jak tak. Obiecalo mi posrednio "wykupisz homologacje, bedziesz
mogl vacik odliczac ze wszsytkiego co zwiazane z samochodem, jak i z niego
samego"
Dalej  twierdzisz ze panstwo mnie nie oszuka chcac wprowadzic od 1 maja
zniesienie tego odliczenia?


To oni sami mysleli ze sa
tacy cwani i ze jak zaloza kratke to juz beda na zawsze mogli odliczac
sobie
VAT. To oni mysleli ze jak wybiora SLD-UP to wroci normalnosc. To oni
mysleli ze jak beda glosowali za wejsciem do UE to nic to ich nie bedzie
kosztowac. Niestety skladke zaplacic trzeba. Glosujac w referendum 77%
narodu zadecydowalo ze chce placic z wlasnych podatkow skladke na
Bruksele.To ze przy okazji czekaja nas jakies korzysci to inna kwestia.
Mam
nadzieje ze tak bedzie (bo coz innego mi zostalo). Wybralo sie calosc i
trzeba ponosic konsekwencje tego wyboru. Mowie to po raz n-ty by ludzie
zrozumieli ze chcac czy nie chcac to na nich spoczywa odpowiedzialnosc za
to
jak wyglada nasze panstwo. TO JEST DEMOKRACJA.


sprecyzuj "Oni".





Temat: Konkurs
Chciałbym odpowiedzieć na pytania, sugestie i doprecyzować pewne aspekty konkursu.

Konieczność wylegitymowania się legalnym oprogramowaniem przez uczestnika konkursu.

Korzystając z okazji, pragnę jeszcze raz podkreślić, że Samorząd Uniwersytetu Warszawskiego promuje korzystanie z wolnego oprogramowania. Niemniej, zdajemy sobie sprawę, że uczestnicy konkursu mogą korzystać w przygotowaniu projektu także z programów zamkniętych, komercyjnych. Choć uważamy, że nielegalne korzystanie z programów jest nieetyczne i niezgodne z prawem, nie do nas należy kontrola ich legalności. To kwestia odpowiedzialności projektanta. Oczywiste wydaje się również, że uczestnik konkursu przedstawi SWOJE rozwiązanie projektowe, wykorzystując – jeśli to będzie konieczne - legalnie nabyte skrypty (np. JavaScript czy .htc).
Z tego względu nie uznawaliśmy za stosowne umieszczanie w regulaminie postanowień brzmiących jak np. zaproponowanym na forum joomla.pl:
"Organizator zastrzegają sobie prawo do odrzucenia prac, które wykorzystują elementy o niepotwierdzonej legalności."

Dużo pracy zwycięzcy po wygraniu konkursu – korekty

Zgodnie z zapisem regulaminu nie zamierzamy dokonywać dużych zmian, a ewentualne korekty będą jedynie kosmetyczne, jeżeli ZSS UW chciałby dokonywać dużych zmian w projekcie, to tylko za zgodą autora i po uzgodnieniu zasad ich wykonania (np. terminu, dodatkowego wynagrodzenia)..

Umowa i wypłacenie nagrody

Nie ma jakiegoś osobnego funduszu, ZSS UW wypłaci nagrodę na podstawie umowy prawnej w przypadku osoby prawnej oczekując wystawienia faktury VAT, a w przypadku osoby fizycznej umowy o dzieło. Podana kwota nagrody podana jest brutto, więc należy pamiętać o podatku VAT lub podatku od osób fizycznych.

Prawa autorskie

Cesja autorskich praw majątkowych nastąpi pod warunkiem i w momencie przyznania nagrody finasowej, a co za tym ZSS UW nie rości sobie żadnych praw do projektów złożonych w trakcie konkursu.

Dodatkowe wyróżnienia

ZSS UW przyjmuje sugestie w sprawie dodatkowych honorowych wyróżnień.
Ponadto wszystkie projekty wraz z informacją o projektodawcy, jeżeli wyrazi na to zgodę, zostaną przez okres oceny, jak również przez następne 3 miesiące, zaprezentowane na specjalnie do tego utworzonej stronie. Istnieje zatem możliwość promocji swojego projektu i niewykluczone, że któryś z projektów znajdzie nabywcę wśród innych samorządów studentów lub jednostek UW.

Forma składania projektu
Projekt można złożyć osobiście lub przesłać pocztą elektroniczną. Wątpliwości w tej kwestii są raczej niezrozumiałe. Organizator konkursu jest podmiotem prawnym. Jest oczywiste, że nie może naruszać praw właścicieli zgłoszonych projektów.

Kwota nagrody

Zdajemy sobie sprawę, że przeznaczona na konkurs kwota nie jest wysoka. Taką jednak jesteśmy w stanie przeznaczyć na konkurs. Sądzimy, że jest to na pewno oferta atrakcyjna m.in. dla projektantów, którzy nie mają aktualnie zleceń, dla studentów, dla osób, które dopiero zaczynają budować swoją pozycję na rynku projektantów.



Temat: Konto na insane.pl ? - Objasnienia
Kiedy otrzymam konto testowe?
W celu otrzymania konta testowego należy wypełnić i wysłać formularz zamówienia. Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości anonimowego przetestowania usługi, a każde zamówienie jest obsługiwane półautomatycznie - wymaga akceptacji operatora.

Pomimo tak złożonej procedury, konta testowego możesz spodziewać się już tego samego dnia, ewentualnie następnego (w zależności od godziny, o której zostało wysłane zamówienie).

· Jakie ograniczenia ma konto testowe?
Ze względów bezpieczeństwa konta testowe mają pewne ograniczenia. Po opłaceniu konto osiąga pełną funkcjonalność, wyszczególnioną w ofercie.

Specyfikacja testowego konta Shell
5 MB przestrzeni dyskowej
1 proces w tle i 1 połączenie z IRC
Brak możliwości uruchamiania wlasnych programów
Brak dostępu do kompilatorów i usługi FTP
Dostęp tylko do dwóch hostow (shells.pl i ipv6.shells.pl) i następujących serwerów IRC:
irc.efnet.pl
warszawa.ircnet.pl
efnet.ipv6.xs4all.nl
Ograniczenia połączeń wychodzących; dozwolone tylko połączenia z usługą www i gadu-gadu
Specyfikacja testowego serwera wirtualnego Static
100 MB przestrzeni dyskowej
225 MB transferu
Brak możliwości podpięcia własnej domeny
Jeśli bardzo zależy Ci na przetestowaniu funkcjonalności, której nie obejmuje konto testowe - skontaktuj się z nami.

· Kiedy otrzymam pełne konto?
Kiedy tylko dotrze do nas wpłata - wyciągi sprawdzamy codziennie. Jeśli chcesz przyspieszyć aktywację pełnego konta możesz wysłać do nas dowód wpłaty.

Jakie są adresy serwerów?

Łącząc z się z usługami SSH, FTP czy pocztą możesz zawsze używac prostego adresu w postaci profil.insane.pl, np. shell.insane.pl lub static.insane.pl. Abonenci kont Shell mogą równolegle używać adresu shells.pl.

Jak opłacić konto SMS-em?

Osobom, które nie mają możliwości opłacenia konta przelewem lub chcą wykupić konto na próbę, na krótszy okres polecamy płatność SMS-em. Jest to metoda droższa, ale znacznie wygodniejsza - cała operacja polega na wysłaniu SMS-a o podwyższonej wartości, a potem otrzymanego kodu do nas.

Jak opłacić konto Shell?
Żeby opłacić konto Shell Mini na jeden miesiąc wyślij SMS o treści MP 2281 na numer 7616 (koszt 6 zł + 22% VAT)
Wejdź na tę stronę i korzystając z formularza wyślij do nas otrzymany kod oraz swój login
Żeby opłacić konto Shell na jeden miesiąc wyślij SMS o treści MP 2282 na numer 7916 (koszt 9 zł + 22% VAT)
Wejdź na tę stronę i korzystając z formularza wyślij do nas otrzymany kod oraz swój login
Żeby opłacić konto Shell Plus na jeden miesiąc wyślij dwa SMS-y o treści MP 2281 na numer 7616 (koszt 2 × 6 zł = 12 zł + 22% VAT)
Wejdź na tę stronę i korzystając z formularza wyślij do nas otrzymany kod oraz swój login
Żeby opłacić konto Shell Gold na jeden miesiąc wyślij dwa SMS-y o treści MP 2282 na numer 7916 (koszt 2 × 9 zł = 18 zł + 22% VAT)
Wejdź na tę stronę i korzystając z formularza wyślij do nas otrzymany kod oraz swój login

Jak opłacić konto przelewem?

W przypadku wpłat za dłuższy okres polecamy płatność przelewem. Jest ona najbardziej korzystna finansowo i daje gwarancję niezmiennej ceny podczas opłaconego okresu. Warto dodać, że im dłuży okres opłacisz tym cena w przeliczeniu na miesiąc będzie niższa. Najkorzystniejsze jest opłacanie abonamentu w systemie rocznym.

Jak opłacić konto przelewem?
Dane do przelewu są na tej stronie.
W tytule przelewu trzeba podać: profil konta, Twój login, opłacany okres w miesiącach, Twój e-mail. Na przykład: shell plus, misiek, 6 miesięcy, misiek@shells.pl.
Proszę pamiętać, że trzeba wpłacać kwotę brutto. Na dole każdej strony z cennikiem jest link umożliwiający automatyczne przeliczanie cen w obie strony.
Prosimy nie zaokrąglać wpłacanych kwot — bardzo komplikuje to księgowanie i wystawianie faktur.

Jak zmienić profil konta?

Wprowadziliśmy szereg udogodnień związanych ze zmianą profilu konta. Zasady są nastepujące:

Zmiana profilu na wyższy
Możesz zmienić profil na wyższy w każdym momencie — na życzenie zmienimy go bez dopłat i przeliczymy pozostały czas ważności konta proporcjonalnie do różnicy w cenie. Możesz także zmienić go podczas opłacania konta. Jeśli opłacasz konto przelewem zaznacz ten fakt w polu "tytułem", a jeśli SMS-em — poinformuj nas o tym e-mailem.

Zmiana profilu na niższy
Możesz zmienić profil na niższy podczas opłacania konta. Jeśli opłacasz konto przelewem zaznacz ten fakt w polu "tytułem", a jeśli SMS-em — poinformuj nas o tym e-mailem.

Jeśli masz konto testowe...
Konta testowe są identyczne dla każdego profilu w ramach danego typu konta, dlatego możesz wybrać inny profil niż zamówiłeś bez dodatkowych komplikacji czy konieczności informowania nas o tym.

Jak otrzymać fakturę VAT?

Każdy klient opłacający konto przelewem może otrzymać fakturę VAT w formacie PDF. Wystarczy wyrazić taką chęć za pomocą poczty e-mail.




Temat: JAK PRZELICZYĆ - TRANSPORT WEWNĄTRZ-WSPÓLNOTOWY
Ewa, czy możesz podać na jakiej podstawie tak postępujesz?. Ja rozumię te przepisy w następujący sposób. Jeżeli otrzymuję zlecenie od firmy niemieckiej, która podała nr NIP UE, to miejscem świadczenia usługi jest kraj, który wydał ten NIP. Jeżeli to jest państwo niemiecki, to podatek w całosci zapłasci firma niemiecka z tytułu nabycia usługi. Usługa świadczona poza granicami Polski nie podlega podatkowi VAT w Polsce (art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT). Fakturę należy wystawić bez podania stawki i kwoty VAT. Usługa ta nie podlega ewidencji w sprzedaży VAT i nie podlega wykazaniu w deklaracji VAT-7. W deklaracji VAT-7 należy natomiast zaznaczyć kwadrat 1 w polu 56 ponieważ wykonaliśmy usługę opisaną w art.86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT. Takie same zasady są dla transportu wewnątrzunijnego i międzynarodowego świadczone dla nierezydenta. Stawkę VAT "0%", zgodnie z art. 83 ust.1 punkt 23 wolno nam jest stosowć tyulko dla wykonywanego transportu międzynarodowego i według mnie tylko na rzecz firmy polskiej. Co stanowi tansport miedzynarodowy dokładnie precyzuje art. 83. ust.3. Przepisy te jednak nie pozwalają dzielić trasy na odcinek krajowy i zagraniczny oraz przyporządkowywać inną stawki dla transportu związanego z eksportem a inną dla trasportu związanego z importem. Osobiście nie wiem, czy znajdzie się w Polsce osoba która potrafi prawidłowo zinterpretować, podając podstawy prawne, jaką stawkę VAT stosujemy dla transportu miedzynarodowegon, świadczonego dla firmy polskiej, tak w eksporcie jak i w imporcie. W czsie konsultacji tego tematu z różnymi osobami, jak i na tym forum, spotkałem wszystkie możliwe interpretacje. Np.przy imporcie, tak jak poprzednio, odcinek zagraniczny "0%" krajowy 22% lub zagraniczny odcinek nie podlega a krajowy 22%. Odcinek zgraniczny będzie opodatkowany przy odprawie celnej. Przy eksporcie, odcinek krajowy "0%" odcinek zagraniczny nie podlega VAT (podst. art 5 ust. 1 pkt 1). Dla eksportu cały transport stawka "0%" ponieważ cała usługa transportu świadczona jest w kraju (Polska) który nadał nr NIP (art. 28 ust. 3). Jednak ten przepis dotyczy tylko transportu wewnątrzwspólnotowego a nie międzynarodowego. Dodatkowo, deklaracja VAT-7 przewiduje tylko stawkę "0%" dla usług świadczonych na terytorium kraju a więc ustawodawca nie dopuszcza świadczenia usługi ze stawką"0%" poza terytorium Polski. Może znajdzie się Ktoś biegły w tych sprawach i rozwieje ni tylko moje wątpliwości. Jeszcze odnośnie problemu przedstawionego przez Agnieszkę. Moje zdanie w tej kwestii jest następujace. Przeliczanie faktury, wg średniego kursu z dnia wystawienia, dotyczy tylko faktur wystawionych w walucie obcej. Twoja faktura jest prawdopodobnie wystawiona w złotych, a tylko do wyliczenia kwoty netto posługujesz się kursem średnim, bo w umowie z kontrahentem przyjęta została zasada wyceny tej usługi w walucie. I to z jakiego dnia przyjmiecie kurs dla wyliczenia wartości netto faktury jest waszą umowną sprawą i nie wiąże się z przepisem o przeliczaniu faktury, podanym w rozporządzeniu. W tej sprawie chodzi tylko o to, by zabezpieczyć się przed skutkami zmian kursu walut, ponieważ przy usługach miedzynarodowych wiele kosztow ponosimy w tej walucie. Pozdrawiam.



Temat: Vat w rolnictwie
Zasady funkcjonowania podatku od towarów i usług w rolnictwie zostały określone m.in. w:

*
ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ),
*
rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.),
*
rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 5 kwietnia 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów związanych z rejestracją podatników w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 55, poz. 539 z dnia 5 kwietnia 2004 r.).

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług produktów rolnych umożliwia producentom rolnym odliczenie podatku VAT zawartego w cenach środków nabywanych do produkcji rolnej. System zryczałtowanego zwrotu podatku VAT polega na uproszczonym rozliczaniu podatku VAT od sprzedaży produktów rolnych. Rolnicy „ryczałtowi” są zwolnieni z wystawiania faktur, prowadzenia ewidencji sprzedaży, składania w urzędach skarbowych deklaracji VAT, dokonania zgłoszenia rejestracyjnego. Zryczałtowany zwrot podatku VAT polega na tym, że kwota ryczałtu (5% ceny sprzedaży netto) jest wypłacana rolnikowi przez nabywcę produktów rolnych. Nabywca produktów rolnych - podatnik podatku VAT - wypłacony rolnikowi ryczałt podatkowy rozlicza z urzędem skarbowym jako podatek naliczony. Rolnicy ryczałtowi mają prawo do wyboru rozliczania się według zasad ogólnych po spełnieniu następujących warunków:

1) dokonania w poprzednim roku podatkowym sprzedaży produktów rolnych o wartości przekraczającej 20 tys. zł, z wyłączeniem produktów importowanych oraz sprzedaży w ramach prowadzonej działalności handlowej,

2) dokonania zgłoszenia rejestracyjnego w urzędzie skarbowym,

3) prowadzenia przez okres co najmniej 3 kolejnych miesięcy poprzedzających miesiąc, od którego rolnik zamierza rozliczać się według zasad ogólnych, dziennej ewidencji sprzedaży.

4) prowadzenia po dokonaniu zgłoszenia rejestracyjnego ewidencji sprzedaży i zakupów umożliwiającej sporządzanie deklaracji dla podatku od towarów i usług. Rolnicy, którzy wybiorą możliwość rozliczania się z podatku VAT według zasad ogólnych mogą powrócić do systemu ryczałtowego nie wcześniej niż po upływie 3 lat od daty rezygnacji z zasad ryczałtowych.

Rolnicy rozliczający się z podatku VAT na zasadach ogólnych obowiązani są składać deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy. Przy czym rolnik sprzedający wyłącznie produkty rolne może składać deklaracje podatkowe dla potrzeb podatku VAT za okresy kwartalne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu urzędu skarbowego (nie później niż do końca kwartału poprzedzającego kwartał, za który pierwszy raz będzie składana deklaracja) o wyborze kwartalnego rozliczania się z podatku VAT.
Rolnicy zobowiązani, na podstawie przepisów ustawy o rachunkowości, do prowadzenia ksiąg rachunkowych rozliczają podatek VAT na zasadach ogólnych.



Temat: ZAPRASZAMY!
Przyjacielu, Twórco!

Z prawdziwą przyjemnością zapraszamy Cię do współpracy z naszą Galerią W Budowie.
My, gospodarze Galerii, mamy ambicję, by nie była to po prostu kolejna galeria internetowa. Tworzymy miejsce, które będzie otwartym domem dla wszelkiej twórczości i nieskrępowanej kreatywności, ostoją dla młodych i stawiających pierwsze kroki twórców.
Chętnie powitamy twórców uznanych, szanowanych, doświadczonych, których będzie nam szczególnie miło gościć. Gorąco zapraszamy twórców ludowych! Galeria jest otwarta i dla tych, dla których twórczość jest pasją, na którą poświęcają każdą wolną chwilę. Nasze zaproszenie kierujemy do wszystkich - także do osób, które nie korzystają z internetu.
Otwieramy przed Tobą możliwości wymiany doświadczeń i doskonalenia umiejętności pod naszymi skrzydłami. Ze swej strony zapewnimy wszelką pomoc i rady. Naszym celem jest promocja polskiej sztuki i rękodzieła poza granicami Polski. W kraju będziemy dążyć do popularyzacji rzemiosł artystycznych, do podtrzymywania tradycji i rozwoju rękodzieła.
Galeria ofertę sprzedaży będzie kierować do szerokiego grona klientów w Polsce i za granicą.
Na początek zapraszamy do zapoznania się z podstawowymi zasadami, którymi się w Galerii kierujemy:

ZASADY

TWÓRCA - osoba, która jest właścicielem i autorem towaru/usługi
KUPUJĄCY - osoba/podmiot gospodarczy, która dokonuje zakupu towaru/usługi
SPRZEDAWCA - GALERIA W BUDOWIE

WARUNKI DLA TWÓRCÓW

1. Twórca musi być właścicielem towaru/usługi, posiadać prawa autorskie.
2. Warunkiem przyjęcia towaru/usługi do Galerii jest dobra jakość wykonania i gwarancja dostępności towaru/usługi na czas wystawienia jej do sprzedaży.
3. O wszelkich zmianach Twórca jest zobowiązany informować natychmiast droga mailową lub tefoniczną.
4. Twórca powinien mieć konto w banku.
5. Twórca z działalnością gospodarczą wystawia Galerii fakturę VAT.
6. Twórca wysyła do Galerii zdjęcia towarów nie mniejsze niż 450x450 pix, dokładny opis wraz z cenami.
7. Twórca wysyła towar, wykonuje usługę natychmiast po wiadomości od alerii, że wpłynęła zapłata.
8. Warunki wysyłki za granicę będą podane wkrótce.

ZOBOWIĄZANIA GALERII W BUDOWIE
1. Galeria zobowiązuje sie do przestrzegania ustawy o ochronie danych
osobowych na podstawie obowiązujących przepisów : dane twórców i kupujących nie będą udostępniane osobom trzecim.
2. Galeria decyduje o przyjęciu towaru/usługi do sprzedaży - według podanych kryteriów.
3. Wiadomość od kupującego, że otrzymał towar/usługę powoduje zaksiegowanie sumy na koncie Twórcy.
4. Galeria przelewa należności Twórcom raz na miesiąc, pierwszego każdego miesiąca.
5. Galeria zobowiązuje się do bezpłatnego wystawienia towarów i usług. Lista płatnych w przyszłości opcji zostanie podana z dwumiesięcznym wyprzedzeniem.
6. Galeria pobiera 20% prowizji od ceny sprzedanego towaru/usługi.
7. Galria ma prawo odmówić wystawienia przedmiotu, usługi do sprzedaży bez podawania przyczyn.
8. Zastrzegamy sobie prawo do negocjowania cen z twórcą i do odmowy wystawienia artykułu w przypadku niemożności dojścia do porozumienia.
9. Galeria na żądanie wystawia faktury VAT.
10. W razie problemów można poprosić Galerię o osobistego konsultanta.
11. Tymczasowe dane kontaktowe: telefon kom. +48 503650022, szybka informacja mailowa: maesteria.com(malpa)orange.pl, do przesyłania dużych plików galeria.wbudowie@gmail.com, numery gadu-gadu 7668811, 1774360, 1334170, 4197673.

DLA KUPUJĄCYCH
1. Kupujący powinien rozważnie i odpowiedzialnie dokonywać zakupów.
2. Należność za zakupiony towar przelać w ciągu 7 dni.
3. Natychmiast po otrzymaniu zakupionego przedmiotu/usługi zawiadomić Galerię.
4. W razie jakichkolwiek problemów zawiadomić Galerię .
5. Kupujący ma prawo zwrócić towar wadliwy.
6. Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni . Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Przedmiot musi być w stanie idealnym, nieużywanym, w oryginalnym opakowaniu.
7.Reklamacje będą uznawane na ogólnie przyjętych zasadach.

ZASADY MAJĄ CHARAKTER INFORMACYJNY, PEŁNY, UZUPEŁNIONY TEKST ZNAJDZIE SIĘ NA WWW.

Zainteresowanych Twórców prosimy o nasyłanie zdjęć w formacie nie mniejszym niż 450x450 pix. Przedmioty muszą być dokładnie opisane, podana proponowana cena. Prosimy także o przygotowanie wizytówki: może być własnego projektu. Wizytówka to parę słów o sobie, twórczości, zdjęcie lub logo.
Prosimy o nadsyłanie w/w materiałow na adres galeria.wbudowie@gmail.com.

Z pozdrowieniami,
Zespół Galerii w Budowie

Aktualny adres galerii www.maesteria.net




Temat: Sklep internetowy , aukcjie ONLINE i co dalej ???

    Witam,

  "A co do zaplaty przed otrzymaniem towaru to ... jest przepis okreslajacy ze jesli otrzyma sie zaliczke w wysokosci wiekszej niz 50% wartosci towaru lub uslugi to nalezy wystawic dokument spzredazy.  W tym przypadku nie ma znaczenia czy masz towar czy tez nie"

  Potrzebuje wiecej informacji !!!!

  http://www.vat.pl/pages/i/33.php
        Zaliczka
        W przypadku otrzymania czesci naleznosci przed wydaniem towaru czy wykonaniem uslugi - zaliczki, zadatku, raty - obowiazek podatkowy powstanie z chwila otrzymania tej czesci naleznosci i wylacznie w stosunku do kwoty tej naleznosci (nie od wartosci calej umowy). Pomimo ze fakturowanie zaliczki moze nastapic w terminie 7 dni od daty jej otrzymania, to obowiazek podatkowy powstanie w dniu otrzymania zaliczki, a nie w dniu wystawienia faktury.

Dzial IV

Obowiazek podatkowy

Rozdzial 1

Zasady ogólne

Art. 19.

1. Obowiazek podatkowy powstaje z chwila wydania towaru lub wykonania uslugi,

z zastrzezeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

2. Jezeli podatnik wysyla towar nabywcy lub wskazanej przez niego osobie trzeciej,

obowiazek podatkowy powstaje z chwila wydania towaru jednej z tych

osób.

3. Jezeli podatnik wydaje towar podmiotowi, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4,

obowiazek podatkowy powstaje z chwila otrzymania przez podatnika zaplaty za

wydany towar, nie pózniej jednak niz w terminie 30 dni, liczac od dnia wykonania

uslugi przez ten podmiot.

4. Jezeli dostawa towaru lub wykonanie uslugi powinny byc potwierdzone faktura,

obowiazek podatkowy powstaje z chwila wystawienia faktury, nie pózniej jednak

niz w 7 dniu, liczac od dnia wydania towaru lub wykonania uslugi.

5. Przepis ust. 4 stosuje sie odpowiednio do faktur za czesciowe wykonanie uslugi.

6. W eksporcie towarów obowiazek podatkowy powstaje z chwila potwierdzenia

przez urzad celny okreslony w przepisach celnych wywozu towaru poza terytorium

Wspólnoty.

7. Obowiazek podatkowy w imporcie towarów powstaje z chwila powstania dlugu

celnego, z zastrzezeniem ust. 8 i 9.

8. W przypadku objecia towarów procedura celna: uszlachetniania czynnego w systemie

cel zwrotnych, odprawy czasowej z czesciowym zwolnieniem od naleznosci

celnych przywozowych, przetwarzania pod kontrola celna - obowiazek podatkowy

z tytulu importu towarów powstaje z chwila objecia towarów ta procedura.

9. Jezeli import towarów objety jest procedura celna: skladu celnego, odprawy czasowej

z calkowitym zwolnieniem od naleznosci celnych przywozowych, uszlachetniania

czynnego w systemie zawieszen, tranzytu, a od towarów tych pobierane

sa oplaty wyrównawcze lub oplaty o podobnym charakterze i nie powstaje

jednoczesnie dlug celny - obowiazek podatkowy powstaje z chwila wymagalnosci

tych oplat.

10. W przypadku dostawy towarów, której przedmiotem sa lokale i budynki, obowiazek

podatkowy powstaje z chwila otrzymania calosci lub czesci zaplaty, nie

pózniej jednak niz 30 dnia, liczac od dnia wydania, z zastrzezeniem ust. 13 pkt

10 i 11.

11. Jezeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem uslugi otrzymano czesc naleznosci,

w szczególnosci: przedplate, zaliczke, zadatek, rate, obowiazek podatkowy

powstaje z chwila jej otrzymania w tej czesci.

13. 6

6) otrzymania zaplaty - w przypadku dostawy wysylkowej dokonywanej za zaliczeniem

pocztowym;

Art 29 . 2

W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedplaty lub raty, obrotem jest

równiez kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedplat lub rat, pomniejszona

o przypadajaca od nich kwote podatku. Dotyczy to równiez otrzymanych zaliczek

na dotacje, subwencje i na inne doplaty o podobnym charakterze.

jak powinna wygladac faktura zaliczkowa http://www.vat.pl/pages/i/1019.php

http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/porady_na_dzis/19702,Kiedy_powst...

to tez warto przeczytac

pozdrawaiam

WT





Temat: Sklep internetowy , aukcjie ONLINE i co dalej ???
Dziekuje za informacje.
Mam jeszcze jedna prosby.

Czy moglby mi jakis pomocnik krok po lroku maj lepiej w punktach opisac odpowiedz na moje pytanie? Mam problem ze jak dzwonie do uzedow to to co mowie i wy mi piszecie to jest nie mozliwe !!! I potzrebuje im to jakos przedstawic.
Dzieki !!!!

    "A co do zaplaty przed otrzymaniem towaru to ... jest przepis okreslajacy ze jesli otrzyma sie zaliczke w wysokosci wiekszej niz 50% wartosci towaru lub uslugi to nalezy wystawic dokument spzredazy.  W tym przypadku nie ma znaczenia czy masz towar czy tez nie"

    Potrzebuje wiecej informacji !!!!

    http://www.vat.pl/pages/i/33.php
          Zaliczka
          W przypadku otrzymania czesci naleznosci przed wydaniem towaru czy wykonaniem uslugi - zaliczki, zadatku, raty - obowiazek podatkowy powstanie z chwila otrzymania tej czesci naleznosci i wylacznie w stosunku do kwoty tej naleznosci (nie od wartosci calej umowy). Pomimo ze fakturowanie zaliczki moze nastapic w terminie 7 dni od daty jej otrzymania, to obowiazek podatkowy powstanie w dniu otrzymania zaliczki, a nie w dniu wystawienia faktury.

  Dzial IV

  Obowiazek podatkowy

  Rozdzial 1

  Zasady ogólne

  Art. 19.

  1. Obowiazek podatkowy powstaje z chwila wydania towaru lub wykonania uslugi,

  z zastrzezeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

  2. Jezeli podatnik wysyla towar nabywcy lub wskazanej przez niego osobie trzeciej,

  obowiazek podatkowy powstaje z chwila wydania towaru jednej z tych

  osób.

  3. Jezeli podatnik wydaje towar podmiotowi, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4,

  obowiazek podatkowy powstaje z chwila otrzymania przez podatnika zaplaty za

  wydany towar, nie pózniej jednak niz w terminie 30 dni, liczac od dnia wykonania

  uslugi przez ten podmiot.

  4. Jezeli dostawa towaru lub wykonanie uslugi powinny byc potwierdzone faktura,

  obowiazek podatkowy powstaje z chwila wystawienia faktury, nie pózniej jednak

  niz w 7 dniu, liczac od dnia wydania towaru lub wykonania uslugi.

  5. Przepis ust. 4 stosuje sie odpowiednio do faktur za czesciowe wykonanie uslugi.

  6. W eksporcie towarów obowiazek podatkowy powstaje z chwila potwierdzenia

  przez urzad celny okreslony w przepisach celnych wywozu towaru poza terytorium

  Wspólnoty.

  7. Obowiazek podatkowy w imporcie towarów powstaje z chwila powstania dlugu

  celnego, z zastrzezeniem ust. 8 i 9.

  8. W przypadku objecia towarów procedura celna: uszlachetniania czynnego w systemie

  cel zwrotnych, odprawy czasowej z czesciowym zwolnieniem od naleznosci

  celnych przywozowych, przetwarzania pod kontrola celna - obowiazek podatkowy

  z tytulu importu towarów powstaje z chwila objecia towarów ta procedura.

  9. Jezeli import towarów objety jest procedura celna: skladu celnego, odprawy czasowej

  z calkowitym zwolnieniem od naleznosci celnych przywozowych, uszlachetniania

  czynnego w systemie zawieszen, tranzytu, a od towarów tych pobierane

  sa oplaty wyrównawcze lub oplaty o podobnym charakterze i nie powstaje

  jednoczesnie dlug celny - obowiazek podatkowy powstaje z chwila wymagalnosci

  tych oplat.

  10. W przypadku dostawy towarów, której przedmiotem sa lokale i budynki, obowiazek

  podatkowy powstaje z chwila otrzymania calosci lub czesci zaplaty, nie

  pózniej jednak niz 30 dnia, liczac od dnia wydania, z zastrzezeniem ust. 13 pkt

  10 i 11.

  11. Jezeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem uslugi otrzymano czesc naleznosci,

  w szczególnosci: przedplate, zaliczke, zadatek, rate, obowiazek podatkowy

  powstaje z chwila jej otrzymania w tej czesci.

  13. 6

  6) otrzymania zaplaty - w przypadku dostawy wysylkowej dokonywanej za zaliczeniem

  pocztowym;

  Art 29 . 2

  W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedplaty lub raty, obrotem jest

  równiez kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedplat lub rat, pomniejszona

  o przypadajaca od nich kwote podatku. Dotyczy to równiez otrzymanych zaliczek

  na dotacje, subwencje i na inne doplaty o podobnym charakterze.

  jak powinna wygladac faktura zaliczkowa http://www.vat.pl/pages/i/1019.php

  http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/porady_na_dzis/19702,Kiedy_powst...

  to tez warto przeczytac

  pozdrawaiam

  WT





Temat: Zabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami odbierającego.

| + | + Czy wpis na fakturze iż TOWAR DO CHWILI ZAPŁATY STANOWI WŁASNOŚĆ
| + DZOSTAWCY - nie zabezpiecza tej należności.
| +
| + Odpisuj pod postem.

 Dopisuję się do listy oczekujących "pisania pod" :)

| + Zabezpiecza - komornik może egzekwować tylko z Twojej
| + własności przecież.

 Ha.
 Widzę że jesteś zdania przeciwnego niż Robert.

Owszem - nie znam tego orzecznictwa, na które powołuje się Robert i wydaje
mi się ono sprzeczne z literą prawa, mówiącą że oswiadczenie woli, blabla i
że należy oceniac skutki czynności prawnej po woli storn bla bla bla. Może
własnie na tym opierały się tamte orzeczenia - że goście ewidentnie chcieli
dokonać zwykłej sprzedaży ( czy tam cego dotyczyła sprawa) i biorąc pod
uwagę całokształ sytuacji sąd uznał, że wcale nie chcieli zrobić tego, co
chcieli ( ;-) ). Nie wiem. Bo jakby wrzucić takie faktury do rejestru VAT i
zdjąć towar ze stanu ( rozchód czy jak mu tam ), to wskazuje na zamiar
pozbycie się własności od razu, a nie po potrzymaniu pełnej zapłaty.


 To ja poproszę jeszcze o wyjaśnienie jednej kwestii,
taki drobny ale "więzieniogroźny" szczegół: za co jest
wtedy faktura z punktu widzenia podatków ?


Piszę obok- za nic. Można ją cywilnoprawnie rozpatrywac jako umowę o treści
w niej zawartej - są storny, data, towar, cena i zastrzeżenie właśnosci -
piękna umowa! A że na fakturze, to co z tego? Kto zabroni mi zawarcia umowy
na krzyżówce albo choćby na papierze toaletowym?


FYI: zasady wystawiania (a ściślej: moment powstania
 obowiązku podatkowego) *przedpłaty* na towar są *inne*
 niż przy *zapłacie* za towar. A zapłata jest *po
 wydaniu* towaru lub wykonaniu usługi.


Wiesz co - nie mam specjalnie ochoty się w to zgałebiać, szczególnie, że
zaraz czeka nas rewolucja Unijna w przypadku VAT i a i updf i updp sie
zmieniaja znacznie. Zresztą w moim przyszłym fachu nie będę chyba zbyt wiele
miał do czynienia, więc po co sobie mózgownice tym szlamem zamulac?


  Informuje się że znany (tj. opisywany w prasie) był
 przypadek nadgorliwego Urzędu Skarbowego, który oskarżył
 hurtownię o nieprawidłowości w VAT - bo ponieważ na
 f-rze była dokładna godzina wystawienia, a na dowodzie
 wydania z magazynu również - to uznał f-ry za
 nieprawidłowe ! Na .podatki była dyskusja, ja
 proponowałem żeby doliczać 1 grosz :) "za przechowanie
 towaru w depozycie magazynu" coby było lege artis :)


No włąsnie - prawo podatkowe. I jego kochane organy stosujące.


 Czekając jak zaargumentujecie (ty i Robert) w kwestii
"ogólnoprawnej", to ciekaw jestem jak wyglądałyby dyskusje
z US w razie uznania że ten zapis jest wiążący.


Tego nie wiem - to Twoja działka.


 Szczególnie z p. widzenia tych co faktury *przyjęli*
(odliczony VAT+30% kary+odsetki - do zapłacenia, tak
na początek ;) a podatek dochodowy po ustaleniu jak tam
sprawa "ogólnoprawna" :)) mogłoby wyglądać nieciekawie,
choć to nie oni mieliby ew. sprawę karną.


Po prostu należy oddzielić skutki cywilnoprawne czynności od ich skutków
podatkowoprawnych. I tyle.

Pozdrawiam





Temat: FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia: kiedy KUP w KPiR? kiedy odliczenie na kasowym VAT7K?


UPDOF Art.22 ust.6b Podatnicy prowadzący kpir jak księgi ujmują koszty w dacie
wystawienia faktury.

Wnioskuję stąd, że w 2006 można było ujmować koszt w dacie terminu płatności,


  Sprzeciw.
  Z tego że przepisu nie było, nie wynika że taka zasada nie miała miejsca
ani że miała miejsce.
  Identyczna sytuacja miała miejsce przy Kodeksie Pracy: kiedyś nie była
zapisana zasada, że "nie można zastąpić umową cywilnoprawną" (umowy
o pracę), niemniej Sąd Najwyższy wywiódł ją w którymś wyroku.
  Przy późniejszej nowelizacji została wprost wpisana do ustawy; nic
się nie zmieniło, tylko to że poprzednio trzeba było ją *wywodzić*
(co mogło być wątpliwe i prowadzić do sugestii że "ten ma rację
co ma lepszego prawnika), a później została zapisana.

  Zaznaczam że zasada dotyczy rozliczeń *memoriałowych* i zawiera zapis
"pod warunkiem ze w każdym roku". Prawo do zaliczania kosztów kasowo
oczywiście istnieje *i istniało*, ale to inna sprawa!

  Inną sprawą jest również dwoistość rozumienia "kasowości" kosztów.
  Jedni przez to rozumieją zapłatę, drudzy powstanie obowiązku
zapłaty. Czyli dla jednych jest to termin płatności, dla drugich
data przelewu.


więc mam prawo nie wpisać kosztów w 2006 a że koszty nie mogą zniknąć


  Przejrzyj archiwum i znajdziesz dlaczego jesteś w "mylnym błędzie" ;)
Maddy kilka razy pisała o takim przypadku.
  Otóż nieprawda - koszty przysługują tylko o ile przysługują, o ile
ustawa tak stanowi. A zapis "pod warunkiem ze w każdym roku" jasno
określa nawet dla wątpiącego podatnika, ze jeśli w wyniku zmianiania
sobie zasady rozliczania niektóre koszty mu "znikną" to jest to
jego sprawa, nikt mu nie każe jednego roku rozliczać kasowo a drugiego
memoriałowo. Koszty mogą zniknąć! (jak podatnik zmienia zasady)
  Nie jest to nic dziwnego: jak podanik zmienia sobie zasady z ogólnych
na ryczałt to też mu "znikają" i nikogo to nie dziwi (pewnie dlatego
że na ryczałcie nie ma ich w ogóle :) ale co z tego), więc jeśli
w wyniku zmiany zasad nie załapią się ani do jednego ani do drugiego
roku to "znikną".
  I żeby jasność była: niektórzy z tego zapisu wywodzą że wręcz nie
wolno zmieniać zasady zaliczania kosztów (kasowo/memoriałowo)
w trakcie DG, ale IMO jest to nadinterpretacja a zapis ma na celu
m.in. zabezpieczenie przed pomysłami podatników żeby w wyniku stoso-
wania różnych zasad dwa razy policzyć koszt.
  Niestety w takim układzie zasada memoriału ("koszty dotyczą roku
przychodu") nie zawiera wyjątku, i jak podatnik nie dopilnuje to
koszt w roku "kasowym" się nie załapie i w "memoriałowym" też - więc
"przepadnie".
  A niby dlaczego by nie :(Skarb się cieszy :))


więc wyjątkowo pojawiłyby się raz jeden w 2007 roku.


  IMO nie na zasadzie wyjątków.
  To tak jak z pytaniem "t" o VAT - podanik MOŻE uznać za koszt, ale
jak spełni konkretne warunki. Przymusu jednak nie ma :
  Acz to co opisujesz jak rozumiem dotyczy przykładu w którym podatnik
ma DWIE możliwości ujęcia w koszt.
  Przyznam jednak, ze coś mi nie pasuje - mianowicie z opsiu wynika
że piszesz o "towarowym" traktowaniu zakupu, a przecież ten tak czy
siak *efektywnie* pójdzie w koszty przy sprzedaży: będzie na
stanie remanentowym :)


Nie jestem jednak pewny, czy nie istnieją jakies inne regulacje, które
zabraniają uznawania za koszt 2007 roku faktury wystawionej w 2006 ale
opłaconej w 2007 roku.


  Mi się *wydaje* ze w tę stoną mogłoby się dać. Ale nie podoba mi się
to co piszesz :) i pewnie ew. kontrola też się przyczepi.

pzdr, Gotfryd





Temat: Spotkanie mieszkańców w sprawie pisma do aministracji :)
De Silva Haus S.A.
Administracja Osiedla Multi-Hekk
Ul. Tukanów 3G
05-500 Piaseczno

Szanowni Państwo

My, niżej podpisani mieszkańcy budynku przy ul. Puławskiej 45 w Piasecznie (Plaza I), którym macie Państwo przyjemność i obowiązek administrować, w związku z otrzymaniem informacji dotyczącej wzrostu kwoty miesięcznych zaliczek na koszty zarządu częścią wspólną nieruchomości oraz mediów, zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie kwestii, które wzbudzają nasze wątpliwości:
1. Jaki jest koszt miesięczny utrzymania skrzynek pocztowych, tablic administracyjnych i ogłoszeń na naszych klatkach schodowych oraz co szczegółowo na tę pozycję opłat się składa? Czy ten koszt rzeczywiście przekracza kwotę 3000 zł miesięcznie?
2. Co składa się na pozycję opłat nr 9 – energia części wspólnych? Naszą wątpliwość wzbudzają: reklama MH na dachu naszego budynku oraz podświetlenie biura sprzedaży MH – czy energia pobierana na te cele jest wliczana w koszty energii części wspólnych?
3. Dlaczego opłata za wywóz śmieci przeliczana jest na m2?

Jednocześnie informujemy, że oświetlenie biura sprzedaży MH jak również reklama świetlna umieszczona na dachu naszego budynku nie służy mieszkańcom Plazy, w związku z powyższym nie chcemy partycypować w kosztach ich utrzymania.

Zwracamy się również z prośbą o jak najszybsze oznaczenie miejsc postojowych pod Plazą I, tak aby mieszkańcy mogli wreszcie korzystać z miejsc już przez siebie opłaconych, ogrodzenie parkingu oraz postawienie szlabanu przy wjeździe.

Jako administrację budynku przy ul. Puławskiej 45 zobowiązujemy Państwa do jak najszybszego wyegzekwowania od wykonawcy budynku, firmy Multi-Hekk poprawek usterek i niedociągnięć w naszym budynku, a mianowicie:

1. W większości mieszkań okna są nieszczelne.
2. Wielu mieszkańców zgłasza nieprzyjemny zapach w łazience niewiadomego pochodzenia. Prosimy o sprawdzenie instalacji kanalizacyjnej i wentylacyjnej.
3. Częste awarie wind.
4. Miejscami odpada tynk z elewacji zewnętrznej.
5. Zjazd do garażu jest zbyt ostry co powoduje szkody auta.
6. Śliskie płytki znajdujące się miejscami w chodniku zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców.
7. Silnik obrotowej reklamy świetlnej MH na dachu chodzi zbyt głośno i zakłóca spokój mieszkańców najwyższego piętra.
8. Brak podświetlenia włączników światła na klatkach schodowych oraz oznaczeń wyjść ewakuacyjnych oznaczonych zgodnie z zasadami przeciwpożarowymi i BHP.
9. Prosimy o uwzględnienie zasad przeciwpożarowych i BHP i zlikwidowanie miejsca garażowego przy klatce B, które uniemożliwia swobodne korzystanie z wyjścia ewakuacyjnego co może grozić utracie życia lub zdrowia osób korzystających z garażu podziemnego.
10. Prosimy o zamknięcie włazów na dach, ponieważ pozostawienie ich otwartych zagraża bezpieczeństwu naszych dzieci.

Zwracamy się również z prośbą o wystawianie mieszkańcom faktur VAT za usługi świadczone przez firmę De Silva Haus S.A. - administrację Osiedla Multi-Hekk.

W trosce o jak najlepsze relacje pomiędzy administracją i mieszkańcami budynku zwracamy się z prośbą o pełną i jak najszybszą informację oraz poprawę usterek
i niedociągnięć w naszym budynku.




Temat: Wnioski do Pana Burmistrza
Jakis czas temu wywołano temat ZGM TBS sp.z o.o. Przycichło - i temat umarł śmiercią nazwijmy to naturalną. A niesłusznie. Przypomnę co poniektórym, ze o ta spółkę pokłócili się panowie JHD i ZZ. Ten drugi był największym kontestatorem tego co ta spółka miejska wyprawia.
By nie byc gołosłownym pytam uprzejmie p.burmistrza jak ocenia On następujące sprawy:
1. Poprzez zaniechanie rozliczania podatkju VAT we wspólnotach właściciele lokali uzytkowych "tracą" mozliwość odliczania tego podatku od faktur wystawianych np. za ciepło. W skali roku to powazne kwoty. A wszystko dlatego, ze komuś się nie chce nieco więcej popracować. Nawet teraz, gdy porezes "ze skarbowej rodziny".
2.Wbrew przepisom przedstawiciele ZGM-u próbują narzucać mieszkańcom księżycowe metody rozliczania różnic w zużyciu wody wynikających ze wskazań licznika głównego i liczników w poszczególnych lokalach. Nie mówi się ludziom, że wystarczy, by jeden licznik był bez aktualnej legalizacji a metoda ta NIE MOżE być stosowana. Prości i wystraszeni ludzie są perfidnie oszukiwani.
3.Komórki odpowiadające za wykonywanie remontów obiektów są absolutnie nieprzygotowane do pracy. Nie zauważają wzrostu cen - miał p.burmistrz okazję się o tym przekonać gdy liczył koszty budowy hali na Wiatracznej. Ponadto tzw. inspektorzy nie przykładają się do pracy. Idąc na obiekt próbują ocenić zakres prac z ulicy, nie dokonują odkrywek i sprawdzeń. Efekt - peraktycznie do każdej umowy konieczny jest aneks, prace dodatkowe, przepychanki ze wspólnotą o brakujące środki itp.itd. Kuriozalny pomysł nowego prezesa by brać kredyt na ściśle okresloną kwotę - nie wymaga komentarza.
4. Są jeszcze ludzie zatrudnieni w ZGM - jak choćby człek zwany "brat Henryk"- którzy jak nawet nie ma pracy w tej dziedzinie w jakiej maja działać , biora wypłatę. Czy nie czas przejrzeć stanowiska i nie czekając na podział firmy sporządzić nowy schemat organizacyjny z bardziej szerokim zakresem pracy dla pracowników, by nie grzali stołków?
5. Kiedy na obiektach pojawia się technicy dokonujący stałych , permanentnych przeglądów substancji. Może wystarczyłoby przydzielenie jednego biurka dla 2 pracownbikółw, co zmusiłoby ich spędzać połowę czasu w terenie. I to przy każdej pogodzie, a nie tylko jak jest pięknie lub coś do załatwienia na mieście.
6. Czy nie czas rozważyć wydzielenia budynków w których remont jest dla gminy nieopłacalny, a które mogą stanowić łakome kąski dla nabywców - jak chocby obiekt na placu Wolności w którym jest Trafika. Sprzedac z obowiązkiem dla nabywcy przeprowadzenia remontu by pasował do głównego placu miasta. Oczywiście można najpierw zaproponować to dotychczasowym użytkowinkom pod warunkiem , że sami dokonaja takiego remontu by przestał szpecić.
7. Wyegzekwowanie zasady, że to nie właściciele sklepów mają odśnieżac przed nimi i sprzątać, ale to obowiązek wszystkich właścicieli. Jeśli prezes ZGM tego nie rozumie, to może by nakazać mu wyjść samemu z łopatą snieżną jak nie potrafi zawrzeć umowy z firmą oczyszczającą.
8. Czy w ramach zmian organizacyjnych nie zlecić prowadzenia obsługi wspólnot i budynków miejskich podmiotom zewnętrznym na podstawie przetargu?
9. Czy zamiast budować mieszkania socjalne nie lepiej ogłosić "przetarg holenderski" na wynajęcie przez miasto na potrzeby tych którym miasto ma zapewnić lokale socjalne mieszkań z zasobów prywatnych. Mniemam, że wie Pan co to przetarg holenderski. Dla tych co nie wiedzą - licytacja odbywa się "w dół", czyli kto za mniejsza kwotę czynszu wynajmie dla miasta mieszkanie o określonych parametrach.
10. Na koniec z nieco innej beczki. Czy warto było bawić się w kosztowny eksperyment pod nazwą rady osiedli i czy nie powoduje niesmaku wyznaczenie lokalu wyborczego na parafii? Wyniki pokazały, że tam, gdzie ksiądz proboszcz owieczki do urny pogonił - była frekwencja. Tylko rozdziału Państwa od Kościoła jakoś nie było. A wierni pamiętają, że jak nie zagłosują to .... Duch Święty dziateczki rózeczką bić każe....[/scroll]



Temat: Promocja Pakiet Ekstra Komfort- 24 Cykle rozliczeniowe
Niniejsze warunki Oferty Promocyjnej Polskiej Telefonii Cyfrowej dla obecnych Abonentów sieci Era określają zasady i zakres oferty „Pakiet Ekstra Komfort- 24 Cykle rozliczeniowe” w okresie od 22.05.2006r. do odwołania.

Oferta PAK umożliwia Abonentom wybór taryfy Era Nowy Komfort w wybranymi Ofertami lub Era Nowy Komfort VIP oraz korzystanie z usług na warunkach określonych w niniejszym regulaminie przez okres obowiązywania Aneksu do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych lub do momentu zawarcia kolejnego Aneksu.

Abonent przez cały okres trwania promocyjnej Umowy terminowej nie może zmienić liczby wybranych pakietów na mniejszą niż określona w dniu podpisania aneksu do umowy oraz nie może zmienić taryfy Era Nowy Komfort VIP.

Oferta PAK może być zrealizowana przez Abonentów sieci Era, którzy są konsumentami w rozumieniu przepisów prawa w Salonach i Sklepach Firmowych, w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży oraz poza lokalem przedsiębiorstwa za pośrednictwem Spedytora.

Z oferty PAK może skorzystać każdy Abonent sieci Era, który spełnia łącznie wszystkie poniższe warunki:

uregulował wszystkie wymagalne należności wobec PTC
przy skorzystaniu z oferty zawrze Aneks do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych, przedłużający ją na następne 24 pełne Cykle rozliczeniowe
przy zawarciu Aneksu do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych wybierze taryfę Era Nowy Komfort
Abonent zainteresowany zrealizowaniem oferty PAK na taryfie Era Nowy Komfort w salonie/sklepie firmowym, Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży sieci Era lub za pośrednictwem Spedytora może skorzystać z następujących Zestawów ofert:

Zestaw 1: 1 x Oferta uniwersalna
Zestaw 2: 2 x Oferta uniwersalna
Zestaw 3: 3 x Oferta uniwersalna
Zestaw 4: 4 x Oferta uniwersalna
Zestaw 5: 5 x Oferta uniwersalna ,/li>
Zestaw 6: 6 x Oferta uniwersalna
Dodatkowo, po skorzystaniu z oferty PAK, każdy Abonent, otrzymuje możliwość skorzystania z oferty na warunkach oferty promocyjnej „Aktywacja Oferty z przyjaciółmi dla taryfy Era Nowy Komfort” w sieci Era.

Wybór oferty „PAK” uprawnia do otrzymania następujących przywilejów:

a. 50% upustu od kwoty abonamentu netto przez 24 cykle rozliczeniowe przy wyborze Zestawu składającego się od 1 do 4 Ofert Uniwersalnych.
b. 47% upustu od kwoty abonamentu netto przez 24 cykle rozliczeniowe przy wyborze Zestawu składającego się z 5 Ofert Uniwersalnych.
c. 44% upustu od kwoty abonamentu netto przez 24 cykle rozliczeniowe przy wyborze Zestawu składającego się z 6 Ofert Uniwersalnych.

Abonent, który wybrał Ofertę otrzymuje prawo do zmiany wybranych Ofert już w kolejnym Cyklu rozliczeniowym, a jeśli nastąpi ona nie później niż w okresie 60 dni licząc od dnia zawarcia aneksu, przy takiej zmianie, Abonent zachowa promocyjny upust od każdej nowej oferty, nawet jeśli ich łączna liczba będzie wyższa od wybranej w chwili realizacji aneksu. Upust na Ofertę zostanie zachowany w przypadku zmiany Oferty uniwersalnej na Ofertę Taniej w sieci lub Ofertę multimedialną. W przypadku zmiany Oferty Uniwersalnej na inne oferty niż wcześniej wymienione promocyjny upust przysługujący na Ofertę uniwersalną zostanie wykasowany.

34% upustu od kwoty abonamentu netto przez 24 cykle rozliczeniowe przy wyborze Zestawu z taryfą Era Nowy Komfort VIP

W ramach dodatkowego przywileju, Abonenci korzystający z oferty „Pakiet Ekstra” za pośrednictwem Spedytora otrzymają pakiet promocyjnych 60 minut wg poniższych warunków:

- Dodatkowy pakiet minut będzie przyznany po 14 dniach od daty zawarcia Aneksu i zacznie działać od dnia wystawienia pierwszej faktury po dacie przyznania minut. - Dodatkowy pakiet minut będzie mógł być wykorzystany przez Abonenta w trakcie dwóch kolejnych Cykli Rozliczeniowych. - Dodatkowy pakiet minut można wykorzystać na połączenia z numerami Era, z wyłączeniem numerów: 602950000, 602951000, 602955000, 602992000, 602962000, 602963, 602913, 608955, 608966, połączeń typu faks i dane (w tym także połączeń z numerami: 604010101, 604020202), Numerów Premium, Numerów bezpłatnych oraz połączeń przekierowanych.
- Cena za promocyjny pakiet minut zawiera się w abonamencie za Cykl rozliczeniowy, którego pakiet dotyczy. - Minuty z pakietu promocyjnego nie są wymieniane na SMS-y. - Minuty z promocyjnego pakietu będą wykorzystywane po minutach zawartych w pakietach darmowych połączeń oraz po niewykorzystanych minutach z poprzedniego Cyklu rozl. z pakietów minutowych. g. Oferta Blue connect w telefonie w promocyjnej cenie 1 zł. z VAT ( 0,82 zł. netto) miesięcznie przez 3 pełne cykle rozliczeniowe w przypadku realizacji aneksu na taryfie Era Nowy Komfort z 4 lub 5 Ofertami, oraz przez 6 pełnych cykli rozliczeniowych w przypadku realizacji aneksu na taryfie Era Nowy Komfort z 6 i więcej Ofertami oraz na taryfie Era Nowy Komfort VIP.

Każda kolejna realizacja oferty na Koncie Abonenta powoduje wyłączenie poprzedniej oferty. Z tego tytułu Abonentowi nie przysługują żadne roszczenia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 102 wypowiedzi • 1, 2

    Linki