Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: faktura VAT uzupełniona





Temat: vat -rolnicy
Proszę wprowadzić nowy dokument w oknie 9 ZAKUPY, wybierając typ dokumentu Faktura VAT. Następnie proszę podświetlić wprowadzony dokument, wybrać: Zestawienia-Zakupy-Pismo do dostawcy-Według wzoru: rrfakt.pdo. Proszę pamiętać o uzupełnieniu wszystkich danych dotyczących rolnika(nr dowodu osobistego). W przeciwieństwie do pozostałych faktur VAT, faktury VAT RR muszą. zawierać podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymywania faktur.





Temat: Podatki dla drobnych sprzedawcow.
czyli jest tak jak mówiłem i napisał marcinos

slicznie dziekujemy - w imieniu innych i moim tez - w końcu może kiedyś mi sie zachcieć

należy jeszcze dla uzupełnienia dodać że nie koniecznie musimy kupować monety z NBP. Możemy jako firma kupić je od innej firmy. Np od e-numizmatyka - polecam - wtedy to jako firma prosimy o fakture VAT.

i jeśli przy jakiejś pozycji pojawi się VAT to musimy sprzrdac z VAT, a VAT z faktury odliczmy

Można "nadpłacic VAT i ten podatak nigdy nie przepada

Można nadpłacić "koszty" ale przechodzą one z miesiąca na miesiąc - przepadają na koniec roku

tyle






Temat: Faktura VAT
Ja już pisałam my mieliśmy podobny problem. Kilku klientom wysyłaliśmy FVZ
pocztą bez podpisu odbiorcy.
No i u nas to wyszło dopiero przy kontroli.... na szczęście nie musieliśmy
robić korekt do VAT- 7,  miłe Panie ze skarbówki (naprawdę Bardzo Miłe) dały
nam dwa dni na uzupełnienie oswiadczeń.
Zgodnie z przepisami jeżeli faktura VAT jest źle wystawiona (w tym wypadku
brak podpisu odbiorcy) nie można odliczać podatku od niej.




Temat: Założenie spółki cywilnej
...ja tak dla uzupełnienia sobie pozwolę:



| 5. Czy będę mógł wystawić fakturę jako DG2 (nie spółka) i czy bardzo to
| wpłynie na sposób miesięcznych rozliczeń ?

Jeśli opróćz spółki będziesz prowadził także indywidualną DG i będziesz
płatnikiem VAT, to możesz wystawić osobiście fakturę VAT.

| Czy w takim przypadku
| powinienem wystąpić o numer NIP dla mojej DG2 ?

NIP jest numerem podatnika, a nie numerem działalnoości gospodarczej. Jest
nim twój NIP "osobisty", który zapewne już masz, bo pracujesz na etacie.


...i potrzebny będzie nie NIP, a REGON (z GUSu).
  No i "biurokracja" wzrośnie.

pzdr, Gotfryd





Temat: Migracja Plus abonament -> Simplus
Na koniec tematu napiszę, że w moim przypadku migracja się nie udała, a wyglądało to tak:

1) Kilka dni przed wygaśnięciem umowy rozmawiałem z Działem Utrzymaniowym 2699 i zastrzegłem, że chcę, aby numer przeszedł do Simplusa. Oczywiście konsultant powiedział, że nie ma żadnego problemu, dniu wygaśnięcia dostane SMS z prośbą o uzupełnienie konta...
2) Umowa wygasła, karta SIM stałą się nieaktywna. Dzwonie więc następnego dnia do BOK z zapytaniem, dlaczego tak się stało. Tu po rozmowie z 7 konsultantami dowiedziałem się, że "nie zgłaszałem woli przejścia do Simplusa" (!). Polecono mi złożyć reklamację. Tak też zrobiłem.
3) Po prawie 3 tygodniach dostałem pismo, że "Regulamin oraz Cennik usług nie przewiduje możliwości przejścia z usługi abonamentowej na prepaid. Ponadto obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na Polkomtel takiego obowiązku."

Suma sumarum stary numer mogę wyrzucić do kosza i bez żalu zmienić operatora.

Tak więc, jak napisał dechomenon, migracja nie jest dostępna dla każdego.

I jeszcze jedna ciekawostka z pisma (w stylu próbowaliśmy, ale rady nie daliśmy ):
"Informujemy, że podczas próby przenoszenia numeru X do usługi Simplus konieczna była reaktywacja ww. numeru na koncie abonamentowym Y w dniu Z. Jednak ze względu na brak możliwości dokonania konwersji ww. numer został w tym samym dniu zdeaktywowany. W związku z powyższym na fakturze VAT za okres rozliczeniowy Ż-Ź zostanie naliczona opłata abonamentowa za dzień Z, która jednocześnie zostanie zwrócona w pozycji "Rabaty"."



Temat: Dziura w jezdni a odszkodowanie
Jestem po drugiej stronie.
Skup sie wiec,, bo po raz drugi zdrady nie popelnie.

1. To, ze wezwales policje swiadczy o twojej inteligencji i doswiadczeniu
zyciowym.
2. Wyposaz sie w "dokumentacje" dziury najlepiej przy pomocy aparatu
cyfrowego
3. Ustal z mechanikiem kosztorys naprawy. Jesli juz dokonales naprawy niech
wystawi fakture VAT.

Sprawa byc moze nie w tym roku, ale wygrana.

Co do przedstawionych punkow. Wszystko latwe do spelnienia i rozumiem ich
sens. Pod warunkiem ze chodzilo o jak najszybsze postepowania.
Tylko pkt 12 mnie cokolwiek irytuje. Co to jest ta komisja?

Jedna rada. Na wszystko, ale to na wszystko co przedstawisz na pismie, na
wszelkie protokoly, opinie, uzupelnienia miej potwierdzenie zlozenia.

To biedzie postepowanie cywilno prawne. Nie sugeruj sie KPA. Skup sie na KC.





Temat: TAK TAK - podwójne doładowanie ? I minuty po 20 gr./min ?
On 14 Lis, 15:43, "darnok" <darnok-



| Druga sprawa: Jak się załatwia fakturę VAT przy tych doładowaniach
| elektronicznych przez doładowania.era.pl ?

Czyta sie zawartosc tej strony.

uzupełnienie telefonu"
Czy mozna prosciej?

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."


Widocznie można ;) a wręcz trzeba





Temat: Nota korygująca VAT
Mam pytanie do forumowiczów: otrzymałam fakturę od klienta i brakuje na niej podstawy do zwolnienia 7% . Wiem,że tak samo ta firma i tak samo i ja nie możemy odliczyć VAT-u 7% tylko powinniśmy naliczyć VAT 22 %. Wiem też, że firma ta powinna wystawić fakturę – korektę, a jeśli tego nie zrobi ? Czy mogę za nią wystawić notę korygującą – uzupełnienie PKWiU ? Czy ważna jest data wystawienia noty? Czy w deklaracji VAT-7 za np. marzec 2003 będę musiała skorygować VAT naliczony jeśli nota była wystawiona np. 30 maja 2003 ?



Temat: Zwrot VAT
Jeżeli występujesz o zwrot VAT z tytułu zakupu środka trwałego, to prawie wszystkie U.S. wymagają kopii faktury tego zakupu. Jeżeli z tytułu eksportu to U.S. najczęściej życzą sobie kopii faktur eksportowych i kopii SAD1A. Niektóre U.S. mają dodatkowe życzenie aby dołączyć wykaz faktór zapłaconych z których wynika kwota VAT do zwrotu. Pierwszy raz można złożyć tylko VAT-7 i poczekać na to, co U.S. dodatkwo zażyczy sobie do uzupełnienia. Można też zadzwonić do swojego U.S. i zapytać co jest wymagane. Pozdrawiam.



Temat: zwrot podatku vat
Wiatm
Najprostszym sposobem będzie odesłanie Pana do strony Ministerstwa Finansów.
Jednak obawiam się, że sama ustawa wiele Panu nie wyjaśni.
Dodatkowo załącznik do obieszczenia również nie jest transparentny w pracy z fakturami.
Ponadto vat budowlany jako alternatywa dla ulgi remontowej nie jest tak prostym przedsięwzięciem, gdyż sklasyfikowanie materiałów budowlanych podlegających odliczeniu to kwestia najbardziej skomplikowana i równie istotna, jak podkreślają Urzędy Skarbowe.

Pozdrawiam
Albert Medźwiedziuk
www.vatbudowlany.pl

I informacja na koniec
- do końca roku wniosek w cenie do 150zł

Usługa obejmuje:
- przygotowanie wniosku VZM-1,
- sklasyfikowanie materiałów budowlanych podlegających odliczeniu,
- uzupełnienie symboli PKWiU na fakturach vat,
- wykonanie kopii faktur (na wniosek klienta),
- korespondencja między klientem a US (na wniosek klienta),
- czas przygotowania wniosku do 3 dni roboczych.
- kontakt@vatbudowlany.pl



Temat: podatek od zaliczki/przedplaty w eksporcie


Czy pytający ma problem z dochodowym czy Vat .Cef jesli ty
odpowiadasz w
kontekscie Vat to jest możliwość wystawienia faktury na zaliczke
również od
eksportu  ale tam sa warunki dodatkowe
- wywóż w ciągu 6 miesięcy od zaliczki
-eksporter przedstawi w urzędzie skarb.zabezpieczenie majątkowe
art.8 ustawy Vat
Pozdrawiam Wiola


Dzieki za uzupełnienie.
Zapomniałem o tych warunkach.
(to chyba jednak art 6 ust 8a).
Niemniej jednak "zawodowcy" spierali się kiedyś
czy warunki z pkt 1) i 2) są łączne czy nie.
Stanęło na tym, że łączne.
Problem finansowania
(w tym wypadku zabezpieczenia)
pozostaje nadal.





Temat: PILNE PROSZĘ - Korekta FV za ogrzewanie
nie zdążyłam się podpisać za pierwszym razem, chciałabym dodać w uzupełnieniu, że par.41 i 42 rozporz. do podatku VAT regulują kwestie korekt faktur u nabywcy. ogólnie można powiedzieć, że nabywca f-ry korygującej ma prawo podwyższyć podatek VAT z f. foryg. w m-cu jej otryzmania oraz obowiązek obniżenia Vatu z F. koryg. w m-cu jej otrzymania. Sposób postępowanbia zależy więc od rodzaju faktury jaką otrzymujemy, termin jest natomiast jednoznaczny i koryguję wcześniejszą wypowiedź nie uwzględnia się na f-rach koryg. terminu płatności nawet jeśli dotyczą energii.



Temat: ile potrafi sie ciagnac wyplata z PZU ?


PiotrekŽ pisze tak:

| Zostalem poszkodowany 30 czerwca w innej czesci Polski. Dokumenty
| zostaly przeslane do najblizszego mi inpektoratu. Dzwonilem tam i ciagle
| czekaja na uzupelnienie z policji. Ile cos takiego zwykle trwa.

Jakby ktos byl ciekaw to podaje.
Jest 07 sierpnia dostalem poczta zaproszenie po kase.
Hepi end zakloca tylko nizsza suma do wyplaty Na inna zgodzilem sie przy
zgloszeniu szkody (koszt naprawy wg kosztorysu, bez faktur,biore forse).
Podejrzewam ze jeszcze raz zrobili jakies oszacowanie zeby nie bylo za
wesolo. Moze ktos wie co to za potracenie, oplata manipulacyjna,
manipulacja oplacalna ???


odejmij od kwoty ktora wyliczyli na poczatku jakies 18 %
jezeli bedzie sie zgadzac to znaczy ze dostales kwote netto (bez VAT)
a oddadza reszte jak okazesz fakturki vat za naprawe
Gonzo





Temat: c. d. PROBLEMóW Z KLIMą
Witam!
U mnie za naprawę układu klimy skończyło się na... 2280,- (dwa tys. dwieście osiemdziesiąt) .
Zaczęło się niewinnie od symbolicznej wręcz opłaty za naprawę kompresora.
Dosłownie grosze bo 366 zł.
Wśród pozycji na fakturze było sprawdzenie poprawnego działania kompresora za jedyne 100 zł.
Po zamontowaniu i napełnieniu tego ustrojstwa okazało się, że dalej coś jest nie tak.
Na zewnątrz kompresora jest coś w formie takiego zaworu bezpieczeństwa i to w kółko się zrywało...
W efekcie (dosłownie po 3 m-cach i kilku wizytach w różnych warsztatach) trzeba było zakupić "nowy" (tj. używany kompresor za 700 +VAT).
Okazało się też przy wymianie, że jeszcze jakaś kostka sie popsuła (jakiś rozdzielacz czy coś, w formie aluminiowego klocka 5x5 cm) za jedyne 500 PLN.
Całość z tej ostatniej naprawy (już prawie w ASO bo już nie dawałem siły w tych przygodnych warsztacikach) kosztowała więc jak na wstępie 2280 PLN (700 + 500 + wymiana + uzupełnienie)...
Okazało się, że na tej fakturze to oni tylko tak piszą, że sprawdzają za 100 zł ale tego nie robią...
Przepraszam za pewien chaos w tej opowieści, ale pomimo tego, że upłynął 1 rok to jeszcze mnie trzęsie.



Temat: Urodzinowe sms?

z nr 79280 wysyłane są sms o treści:
„Era: wyślij sms na nr 1120 wpisując kod 660813620 a otrzymasz 20 min i 30 sms gratis z okazji urodzin Ery – koszt sms 1,22 z VAT

Po chwili z nr 1120 przychodzi potwierdzenie o treści:
„Era: Uzupełniono konto +48660813620. Kwota uzupełnienia: 20 zl”

czyli:
1. zamiast 1,22pln obciążono nas 20,00pln
2. przybywa nam zero minut i sms
3. Jedyny beneficjent tj. właściciel nr +48660813620 nawet nam nie podziękuję bo nas nie zna i raczej nie chce poznawać...

szkoda, bo może doładowałem konto jakiejś miłej pani i mógłym usłyszeć chociaż sympatyczny głos z podziekowaniem, a tak - pani z BOK zimnym tonem poinformowała mnie o ile wzrośnie moje obciążenie w najbliższej fakturze i karze mi iśc na policję - a wystarczyłoby może cofnąć operację? Wiele razy dostawałem od nich podobne sms, nigdy nie sprawdzałem autentyczności nadawcy i zawsze dostawałem obiecany bonus...

Jeśli dostaniecie cos podobne sprawdźcie dokładnie nr nadawcy i zadzwońcie do BOK aby upewnić się czy to na pewno od operatora!!!

p.s. właśnie dostałem kolejny taki fałszywy sms - widać oszust nabrał apetytu - tym razem chciałby abym doładował konto 694508573 (znów nadał spod nr 79280) - znow jakiemus anonimowemu oszustowi - no more!!!


hehe ktos tu kogos zrobił w konia



Temat: http://www.hobbycity.com ktos zna?
Urząd Celny NIE WIE jaka jest wartość przesyłki. Stąd, po zatrzymaniu paczki do odprawy, proszą adresata o dostarczenie odpowiednich dokumentów potwierdzających jej zawartość (faktura lub inny rachunek), na podstawie których clą (to co ew. podlega pod cło) i naliczają VAT od wszystkiego (od wartości towaru wewnątrz paczki oraz od kosztów przesyłki).

Więc jeżeli deklarowana jest wartość na paczce typu 10 USD, czy podobnie, to powinno dostarczyć się dokument, który ją potwierdzi. I tu zaczyna się najciekawsze
Albo dostarcza się papiery na wartość zgodną z tym co zadeklarowane i liczy się na nieznajomość tematu przez celników, którzy tego nie zakwestionują i puszczą "dużą" paczkę mimo jej super znikomej wartości
Albo bawimy się dłużej, kiedy zakwestionują dokumenty i proszą o uzupełnienie ich o jakieś oryginalne papiery od nadawcy, które potwierdzą te niskie ceny.
Powiem szczerze, że póki co, to wszystkie procedury celne (przynajmniej w "moim" urzędzie pocztowym) kończą się pozytywnie po przedstawieniu wydrukowanej kopii zamówienia bezpośrednio ze strony internetowej danego sklepu. Oczywiście "wydruk" przed przeniesieniem go na papier zostaje hmmm..."podrasowany" w celu poprawy jego "czytelności" tak aby celnik miał czarno na białym że 10 USD to faktycznie 10 USD pomimo że teoretycznie wygląda na 100 USD.



Temat: KONTROLA
witam wszystkich,

jak to już zostało wcześniej wspomniane już w tym lub przyszłym tygodniu rozpoczynamy kontrolę zakupów dokonanych/dokonywanych w ramach JDI.

Paulina będzie dzwonić i ustalać indywidualnie terminarz kontroli.

Do spotkania z osobą kontrolującą wymagane jest odpowiednie przygotowanie, co oznacza:

1. Zrobienie podwójnej kopii dokumentów księgowych (faktur, rachunków, umów, potwierdzeń przelewów, protokołów zdawczo-odbiorczych). Oczywiście kopie te muszą zawierać odpowiednie oznakowanie i opisy unijne, o których wcześniej już była mowa. Każda strona dokumentu księgowego musi zawierać formułkę "Potwierdzam za zgodność z oryginałem" oraz czytelny podpis. Proszę używać długopisu niebieskiego.

2. Zakupiony sprzęt i wyposażenie powinny być oznakowane i przygotowane do sfotografowania.

3. Wstępnie należy przygotować plik w excelu, zawierający następujące kolumny (uzupełnione oczywiście): nazwa zakupionego towaru, kategoria wydatków (z harmonogramu), kwota brutto, kwota netto, kwota VAT. W dodatkowej korepondencji podamy jeszcze ew. dodatkowe pozycje wymagane w przygotowanym pliku.

Pozdrawiam,
T. Kusio



Temat: Rozliczenie zaliczek na poczet energii cieplnej
W naszej wspólnocie nie pobiera się zaliczek.
W związku z powyższym nie ma korekt po sezonie grzewczym. Wszystkie płatności są z dołu po otrzymaniu faktur i danych z liczników od mieszkańców. Płacimy za realne i aktualne zużycie ! I tak przykładowo koszt ciepłej wody to opłata za zimną tj. 2,35 (woda) + 2,55 (ścieki) =4,90 + 7% VAT = 5,24 zł/m3 to kwota za zimną wodę. Woda ciepła to 5,24 + koszt gazu niezbędny do ogrzania 1m3 wody tj. 6,84 = 12,08 zł/m3

Koszt ogrzewania to zużycie gazu ponieważ woda jest w obiegu zamkniętym. Uzupełnienia są w wysokości 2 m3 na 5 lat.
pozdrawiam
branna




Temat: Urodzinowe sms?
z nr 79280 wysyłane są sms o treści:
„Era: wyślij sms na nr 1120 wpisując kod 660813620 a otrzymasz 20 min i 30 sms gratis z okazji urodzin Ery – koszt sms 1,22 z VAT

Po chwili z nr 1120 przychodzi potwierdzenie o treści:
„Era: Uzupełniono konto +48660813620. Kwota uzupełnienia: 20 zl”

czyli:
1. zamiast 1,22pln obciążono nas 20,00pln
2. przybywa nam zero minut i sms
3. Jedyny beneficjent tj. właściciel nr +48660813620 nawet nam nie podziękuję bo nas nie zna i raczej nie chce poznawać...

szkoda, bo może doładowałem konto jakiejś miłej pani i mógłym usłyszeć chociaż sympatyczny głos z podziekowaniem, a tak - pani z BOK zimnym tonem poinformowała mnie o ile wzrośnie moje obciążenie w najbliższej fakturze i karze mi iśc na policję - a wystarczyłoby może cofnąć operację? Wiele razy dostawałem od nich podobne sms, nigdy nie sprawdzałem autentyczności nadawcy i zawsze dostawałem obiecany bonus...

Jeśli dostaniecie cos podobne sprawdźcie dokładnie nr nadawcy i zadzwońcie do BOK aby upewnić się czy to na pewno od operatora!!!

p.s. właśnie dostałem kolejny taki fałszywy sms - widać oszust nabrał apetytu - tym razem chciałby abym doładował konto 694508573 (znów nadał spod nr 79280) - znow jakiemus anonimowemu oszustowi - no more!!!




Temat: TAK TAK - podwójne doładowanie ? I minuty po 20 gr./min ?


Druga sprawa: Jak się załatwia fakturę VAT przy tych doładowaniach
elektronicznych przez doładowania.era.pl ?


Czyta sie zawartosc tej strony.

uzupełnienie telefonu"
Czy mozna prosciej?




Temat: Ekran dotykowy źle reaguje/
Chyba zdecyduje sie oddac go na gwarancje bo coz innego mi pozostaje Tylko mam jeszcze pytanko kupilem go na allegro i mam fakture VAT oraz "czysta" nie uzupelniona i nie podbita gwarancje. Czy to przejdzie w serwisie czy bedzie problem z ta karta gwarancyjna?



Temat: Faktura VAT
Jak przeczytałam cały ten wątek, a juz wypowiedź panny
Kasieńki (no szkoda że nie ma księgowego PRHN, szkoda, na ogólny zbyt
to hermetyczne), to zwątpiłam w siłe rozumu...


Ja już pisałam my mieliśmy podobny problem. Kilku klientom
wysyłaliśmy FVZ pocztą bez podpisu odbiorcy. No i u nas to wyszło
dopiero przy kontroli.... na szczęście nie musieliśmy robić korekt do
VAT- 7,  miłe Panie ze skarbówki (naprawdę Bardzo Miłe) dały nam dwa
dni na uzupełnienie oswiadczeń. Zgodnie z przepisami jeżeli faktura
VAT jest źle wystawiona (w tym wypadku brak podpisu odbiorcy) nie
można odliczać podatku od niej.


Wrrr nóz sie w kieszeniu otwiera.
Mam tylko cichą nadzieje że nie jestes księgową. Jeżeli tak, to
współczuje Twojemu pracodawcy.
Dlaczego mam dziwne wrażenie że nie odrózniasz sprzedaż od zakupu, VATu
naliczonego od naleznego, a ustawe o PTU widziałas z daleka i to przelotnie.

Kasiu, puknij sie dwa razy w głowę, przeczytaj watek jeszcze raz i
pomyśl. Pomyśl! To nie boli...
Odpowiedz sobie na pytania:
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy - w momencie zaistnienia faktu
sprzedażu czy wystawienia faktury?
Co może Ci zrobic US jeżeli na fakturze sprzedaży nie ma podpisu odbiorcy?
Czy gdziekolwiek w ustawie uzaleznia sie powstanie obowiązku podatkowego
od podpisu na fakturze??
I na koniec - na czym polegała łaskawość pań ze skarbówki?
(Pytania pomocnicze - ile by was kosztowało korygowanie sprzedaży na
VAT-7 *w dół* i jakie z tego tytułu ponieslibyście straty, a takze co by
na tym zyskał skarb państwa?)

Jak juz przejdziesz tą scieżkę zdrowia i nadal bedziesz uwazać że panie
ze skarbówki były szczególnie miłe i poszły wam na rękę (a nie że sie
czepiały bo nie znalazły nic lepszego i potrafiły wykorzystac ludzka
niewiedze i naiwność), to juz zadne pukanie sie w głowe nie pomoże.

        Maddy





Temat: Dowód zakupu przez allegro


| Dowodem zakupu moze byc sama aukcja

Wydaje mi się, że jednak nie.


a jednak tak - aukcja jest w swietle prawa traktowana jako umowa, czyli
zastepuje paragon, fakture itd.


Kiedyś zepsuła mi się wieża audio i pojechałem
do serwisu. Oczywiście wziąłem ze sobą prawidłowo wypełnioną gwarancję i
tyle. Serwis zażądał dowodu zakupu (faktura VAT lub paragon fiskalny). Gdy
powiedziałem, że nie mam przy sobie, to w ogóle nie chcieli przyjąć
sprzętu
do naprawy, ale że serwis był poza miejscem zamieszkania, to po moich
naleganiach ustąpili, ale powiedzieli, że gdy przyjadę po odbiór to będę
musiał okazać dowód zakupu, bo w przeciwnym razie obciążą mnie kosztami
naprawy.


slusznie, im udowodnic, ze zawarlo sie taka a taka umowe (czyli przedstawic
im aukcje)


dowodem zakupu, to wydaje mi się, że serwis ma prawo nie przyjąć takiego
sprzętu do naprawy. Aukcja nie jest moim zdaniem żadnym dowodem zakupu, a
przynajmniej serwis ma prawo nie uznać czegoś takiego jako dowód zakupu,
choćby z tego względu, że takich stron możesz sobie wydrukować dziesiątki.


Ale na serwerze ich nie bedzie dziesiatki. Wlasnie dlatego aukcje nie sa
kasowane


Wystarczy znaleźć jakąkolwiek aukcję, w której sprzedawany był podobny
sprzęt i bez problemu to wydrukujesz i przedstawisz, nawet jeśli to nie ty
byłeś kupującym.


Ale nie udowodnisz, ze to ty kupiles na tej aukcji. Jesli to ty kupisz na
takiej aukcji to nie bedzie z udowodnieniem problemu


Zdobycie oryginalnego paragonu fiskalnego jest zdecydowanie
trudniejsze.


wkurzaja mnie czasami goscie co wypisuja 'gwarancja wieczysta - nie
uzupelniona!'
To jest ewidentne wprowadzanie w blad i powinny byc takie aukcje blokowane,
zadnej gwarancji nie ma bo taki papierek to sobie mozna schowac miedzy
ksiazki





Temat: serwis - tanio to czy drogo?/sc raport 60 kkm


calosc operacji kosztowala 1,5kpln. Czy wg Was duzo to czy malo, bo nie
wiem
jak sie ustosunkowac do tego zakladu ;-)


nie mam i nie mialem sc ale imho to chyba duzo albo zle sadzilem ze male
fiaciki sa tanie w eksploatacji, dla porownania podam koszty mojego
przegladu

megane scenic 1998 2.0 kupiony 2 tyg temu z przebiegiem 165 kkm i wlasnie
przy 165 kkm mial byc kolejny przeglad (poprzedni wlasciciel robil przeglady
wg ksiazki co 15 kkm)
wymienione kable wysokiego napiecia, filtr paliwa, poduszka pod silnikiem,
cylinder hamulca, uszczelka pokrywy zaworow, regulacja zaworow, filtr oleju,
olej 5l 5w/40, filtr powietrza, swiece, ogolny przeglad i sprawdzenie
zawieszenia i innych podzespolow - tak jak przy zakupie auta imho powinno
sie zrobic, do tego dokladne sprawdzenie ukladu chlodzenia i wyniana rurek i
zaciskow bylo podejrzenie ze cieknie + uzupelnienie plynu, i na koniec
preparat do czyszczenia wtryskow bo auto jezdzi na gazie i tg mojego
mechanika raz na jakis czas powinno sie dodac zeby sie lepiej smarowaly i
chyba tyle jezeli o czyms nie zapomnialem, wg mechanika nic innego nie
trzeba robic wymieniac itp
i ile za to?? jak sadzicie?

1k pln z groszami z faktura vat, wszytko czesci robocizna plyny no calosc

nie wiem czy mozna to jakos porownac bo kazdy sam jest inny i na kolejnym
przegladzie moze wyjsc cos co jest drosze np w zawieszeniu i bedzie drozej
niz w sc ale ogolnie to taki przeglad w sc jest drogi skoro w aucie
nieporownywalnie wiekszym i wygodniejszym wychodzi taniej, co wy na to?

do zrobienia mam jeszcze przeglad klimy ale to zostawilem na wiosne i gazu
to za chwile ale sc nie ma klimy i gazu wiec to jakby nie dotyczy

p





Temat: skrzynka, która jest solą w oku



| No to napisz coś o tym wypowiedzeniu, bo ja mam wrazęnie, że ZE może
to
| zrobić w skarajnych przypadkach typu niepłacenie, zagrożenie zycia
czy
| zdrowia, ale mogę być w błędzie.
nie jestes w błedzie,  ZE nie może  wypowiedziec umowy o dostawy
energii jesli jest to płacone a instalacja do której jest dostarczana
ma wszytskie papiery w porzadku
ZE jest na prawach operatora publicznego i takie sa przepisy to samo
np.dotyczy TPsy,


No to fragment umowy z Krakowskiego Zakladu Energetycznego.

"2. Umowa może być rozwiązana :
a) przez Przedsiębiorstwo Energetyczne - za uprzednim jednomiesięcznym
pisemnym wypowiedzeniem w przypadku niewykonywania, lub nienależytego
wykonywania umowy przez Odbiorcę, albo zajścia przyczyn przewidzianych
przepisami prawa, albo zaistnienia przyczyn kwalifikowanych jako siła wyższa
z zastrzeżeniem punktu b),
b) przez Przedsiębiorstwo Energetyczne - w trybie natychmiastowym w
przypadku nieuregulowania należności za energię elektryczną po bezskutecznym
upływie dodatkowego, określonego w pisemnym wezwaniu  terminu zapłaty,
c) przez Odbiorcę - za uprzednim 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia, przy
czym
w okresie wypowiedzenia Odbiorca zobowiązany jest wskazać termin, w którym
zapewni Przedsiębiorstwu Energetycznemu możliwość odczytu stanu końcowego i
demontaż układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz wskazać adres, pod który
należy wysłać końcową
fakturę VAT,
d) za obopólnym porozumieniem - w terminie uzgodnionym między Odbiorcą
a Przedsiębiorstwem Energetycznym.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą nastąpić wyłącznie za zgodą
stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
4. Spory wynikłe z realizacji umowy rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby
Przedsiębiorstwa
Energetycznego."

No i siła wyższa pozwala rozwiazac umowe, takie 2 slowe a jak duzo moga,
klient sie uprze to zabiora skrzynke i nie podlacza z powodu sily wyzszej -
brak funduszy.  Druga sprawa rzeczony Pitbull podchodzi pod punkt 2 ustep a)
nienależyte wykonywanie umowy a wiec brak dostepu do urzedzen bedacych
wlasnoscia ZE.

Szanowni koledzy zapominaja ze w III RP prawo i umowy sa bardzo
niejednoznaczne, i latwo je naginac na potrzeby strony z regoly tej
silniejszej.

Wojtek





Temat: skrzynka, która jest solą w oku



a) przez Przedsiębiorstwo Energetyczne - za uprzednim jednomiesięcznym
pisemnym wypowiedzeniem w przypadku niewykonywania, lub nienależytego
wykonywania umowy przez Odbiorcę, albo zajścia przyczyn przewidzianych
przepisami prawa, albo zaistnienia przyczyn kwalifikowanych jako siła
wyższa
z zastrzeżeniem punktu b),
b) przez Przedsiębiorstwo Energetyczne - w trybie natychmiastowym w
przypadku nieuregulowania należności za energię elektryczną po
bezskutecznym
upływie dodatkowego, określonego w pisemnym wezwaniu  terminu zapłaty,
c) przez Odbiorcę - za uprzednim 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia, przy
czym
w okresie wypowiedzenia Odbiorca zobowiązany jest wskazać termin, w którym
zapewni Przedsiębiorstwu Energetycznemu możliwość odczytu stanu końcowego
i
demontaż układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz wskazać adres, pod który
należy wysłać końcową
fakturę VAT,
d) za obopólnym porozumieniem - w terminie uzgodnionym między Odbiorcą
a Przedsiębiorstwem Energetycznym.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą nastąpić wyłącznie za zgodą
stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
4. Spory wynikłe z realizacji umowy rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby
Przedsiębiorstwa
Energetycznego."

No i siła wyższa pozwala rozwiazac umowe, takie 2 slowe a jak duzo moga,
klient sie uprze to zabiora skrzynke i nie podlacza z powodu sily
wyzszej -
brak funduszy.  Druga sprawa rzeczony Pitbull podchodzi pod punkt 2 ustep
a)
nienależyte wykonywanie umowy a wiec brak dostepu do urzedzen bedacych
wlasnoscia ZE.


IMHO to już nadinterpretacja faktów. Podejrzewam, że w umowie nie ma
wpisanego że zgadzasz się na umieszczenie skrzynki na Twoim placu. A w
takiej sytuacji to i Twój pitbull niekoniecznie do skrzynki musi być
przywiązany, ale może latać po placu i nikogo do nie nie dopuścić.


Szanowni koledzy zapominaja ze w III RP prawo i umowy sa bardzo
niejednoznaczne, i latwo je naginac na potrzeby strony z regoly tej
silniejszej.


No, ale dyktatura tych !#$%#%^ z ZE się skończyła. Całe szczęście jest URE,
które wbrew pozorom dużo daje.

Wojtek






Temat: 3 pytania na dzień dobry.
Witam.

Na wstępie proszę o wybaczenie, jeśli temat przewija się często przez forum. Ale ostatecznie muszę zmienić menagera rozliczeń, a do 25-go tuż tuż... Próbowałem RAKS Samodzielny przedsiębiorca, ale nie odpowiada mi z pewnego względu... no i czas zaczął mnie gonić. Oczywiście czytam instrukcję, ale myślę że równoległe pytanie na forum nie zaszkodzi.

Interesują mnie 3 kwestie.

1) Jak zrozumiałem pożądaną sytuacją wyjściową jest uzupełnienie w programie wszystkich dotychczasowych wpisów archiwalnych (albo import tych danych), prowadzonych w dotychczasowej księgowości. Zrozumiałem również, że jest możliwe uzupełnienie tych danych w różnej kolejności, nie koniecznie w kolejności księgowania, a wpisy mają wpływ na przyszłe pozycje rejestrów. Czy więc było by błędem, dla zaoszczędzenia czasu teraz, wprowadzenie że tak to ujmę wirtualnej faktury na pozycje z powiedzmy przed tego roku rozrachunkowego, tak by była spójność danych w rejestrach VAT/ŚT (i związanych z tym odpisów amortyzacyjnych) itp. zaś w przyszłości uzupełnienia bazy właściwymi wpisami (przy jednoczesnej korekcji a ostatecznie całkowitym usunięciu tej "wirtualnej" faktury?? Oczywiście wcześniejsze wydruki rejestrów posiadam.

2) Czy jest możliwość wystawiania 2 numeracji faktur?? Chodzi mi o inną numerację dla całej sprzedaży, poza pewną wydzieloną grupą usług, dodatkowy przyrostek oraz osobna numeracja faktur. Coś takiego było dostępne w serwisie iFirma.

3) Czy jest możliwa, albo przewidywana w przyszłości możliwość migracji i przeniesienia bazy danych z wersji dbf do sql ?? Czy też gdybym chciał to rozwiązać musiałbym samodzielnie napisać narzędzie (powiedzmy że jest to w zasięgu).

Będę wdzięczny za odpowiedzi i ew. sugestie na początek.
Pozdrawiam



Temat: Polski system sprzedaży
Smabi to polska aplikacja do obsługi sprzedaży dla małego i średniego biznesu przeznaczona dla systemu Linux. Ma niewygórowane wymagania sprzętowe, za to całkiem interesujące możliwości.

Jak na razie program działa w systemie Linuks tylko na platformie Intel i kompatybilnych. Do jego działania - jak przekonuje producent - wystarczy nawet procesor 486 i 16 MB RAM-u. W zamian oferuje nam chyba wszystko to, czego w dziale sprzedaży potrzeba: możliwość wystawiania faktur i korekt VAT, ewidencjonowanie sprzedaży VAT z możliwością eksportu, obsługę obsługa stałych i okresowych zleceń, kontrolę stanu finansów firmy na bieżąco, kontrolę wiarygodności kontrahenta, przeszukiwanie bazy danych według różnorakich kryteriów, obsługę cennika, magazynu, kartoteki kontrahentów, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe (z automatycznym naliczaniem odsetek), drukowanie bloczków wpłat i przelewów, paragonów i wiele innych.

Smabi korzysta z bazy danych PostgreSQL, pracuje w sieci lokalnej lub rozległej, umożliwia korzystanie z terminali jako stanowisk roboczych, a także drukarek fiskalnych i czytnika kodów kreskowych. Dostarczany jest razem z zintegrowanym modułem sklepu internetowego, będącego pakietem skryptów PHP.
Wśród ulepszeń w najnowszej wersji 1.2.6. znalazły się m.in.: szybkie wystawienie faktury do ostatnio wystawionego paragonu, obsługa odpowiedników w cenniku, wystawianie dokumentów KP/KW, oraz WZ/PZ (przy wystawianiu faktur), możliwość przyznania rabatu indywidualnego, numery kont bankowych uzupełnione o tzw. "prefiks państwowy".

Najciekawsze jest jednak to, że ostatnio firma "Inter-Spider" wprowadziła nowy sposób dystrybucji programu, polegający na udostępnieniu możliwości jednoczesnej instalacji programu razem z prawie całkowicie skonfigurowanym systemem (bazującym na dystrybucji Debian Woody). Jest to możliwe dzięki temu, iż system przenoszony z dysku CD jest już prekonfigurowany specjalnie pod kątem pracy w trybie znakowym (na ekranie i drukarce), zawiera już także serwer PostgreSQL z utworzonymi strukturami baz danych. Taki sposób dystrybucji z pewnością nie tylko ułatwi instalację samego programu, ale i przekona chyba początkujących użytkowników do systemu Linux i jego oprogramowania.

Smabi jest aplikacją komercyjną, cena wynosi 135 PLN (+22 proc. VAT). Zamówień można dokonać na stronie producenta - . Tam również możemy pobrać wersję demonstracyjną programu. www.ispid.com.pl/smabi/



Temat: Zwrot VAT obcokrajowcom


| Za usługę to raczej nie.
Po co mowisz, jesli nie wiesz? Po co to "raczej"???


Zmyliło mnie słowo "cudzoziemcom" i charakter usługi.
Domniewywłem, że chodzi o zwrot "podróżnym".
A ten jak na razie nie dotyczy usług.


Jest rozporzadzenie MF o zwrocie VAT-u dla nierezydentow. Pytac na
news o
podatkach, w kazdym razie - z pamieci - wniosek o zwrot nalezy
przedstawic
na formularzu (wzor w rozporzadzeniu), ten formularz musi byc
poswiadczony
przez US wnioskodawcy, do wniosku nalezy zalaczyc faktury ktorych
zwrot
dotyczy. Sprawe zalatwia sie TYLKO w II US Warszawa. Przynajmniej
tak bylo
pare miesiecy temu. Troche to trwa.


Tak. Tylko, że zwrot dotyczy zarejestrowanych podatników
w swoim kraju. A pytającemu chodzi chyba o "zwykłego" obywatela.
Przynajmniej tak ja zrozumiałem.

Z rozporządzenia korzystały firmy z którymi współpracuję.
Wnioski złożone w marcu 2002. Do dziś bez roztrzygnięcia :-(
Należy zauważyć, że zwrot ten ma charakter decyzyjny.
Trwa to więc na pewno dłużej niż ustawowe 6 miesięcy
(zarówno w kwestii samej decyzji jak i zwrotu)
I może być decyzja odmowna.


| Gdyby kupił ten pociąg...
Eeee...


Byłoby na pewno łatwiej :-)


Polowa postow w tej grupie to wymadrzanie sie samozwanczych
zandarmow, ze
cos "nie na temat", a jak juz ktos odezwie sie na temat inny, niz
czepianie
sie pozostalych, to najczesciej bzdury...


Takie są prawa grup dyskusyjnych.

I Ty również to zrobiłeś :-)

Dzięki za uzupełnienie :-)

Pzdr
CEZ





Temat: Umowa o wykonanie instalacji elektrycznej...
Witam wszystkich Kolegów na FORUM.
Forma najprostszej umowy jaką czasami stosuję. (może się komuś przyda)

UMOWA NR __/P/2004
Zawarta w dniu 2004-__-__ pomiędzy:
..................................................................................
zwanym dalej Wykonawcą, reprezentowanym przez
..................................................................................
a
..................................................................................
zwaną dalej Zleceniodawcą, reprezentowaną przez
..................................................................................
§1
Na podstawie zlecenia nr ______ z dnia _____ Zleceniodawca zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania .................................................................................. w zakresie określonym w projekcie będącym integralną częścią umowy w terminie do dnia _____.
§2
Za wykonane prace Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości ____zł + 22% podatek VAT co łącznie wynosi _____zł (słownie:______) na podstawie załączonego kosztorysu będącego integralną częścią umowy.
§3
Zleceniodawca zobowiązuje się sprawdzić wykonane prace i uregulować rachunek w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury. Zapłata nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w: B.P.H. _____.
§4
W czasie trwania umowy dostęp do urządzeń dozwolony jest tylko osobom upoważnionym przez strony umowy
§5
Zmiany lub uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§6
W sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§7
Właściwym do rozpatrywania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy są sądy powszechne właściwe dla Zamawiającego.
§8
Umowa została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po l dla każdej ze stron.
WYKONAWCA ZLECENIODAWCA
Owszem w domkach jednorodzinnych można zmienić słowa:
§1 projekt na odręczny szkic
§2 kosztorys na uzgodnionej wyceny
§3 14 dni na po zakończeniu prac, konto na gotówka



Temat: ZAPRASZAMY!
Przyjacielu, Twórco!

Z prawdziwą przyjemnością zapraszamy Cię do współpracy z naszą Galerią W Budowie.
My, gospodarze Galerii, mamy ambicję, by nie była to po prostu kolejna galeria internetowa. Tworzymy miejsce, które będzie otwartym domem dla wszelkiej twórczości i nieskrępowanej kreatywności, ostoją dla młodych i stawiających pierwsze kroki twórców.
Chętnie powitamy twórców uznanych, szanowanych, doświadczonych, których będzie nam szczególnie miło gościć. Gorąco zapraszamy twórców ludowych! Galeria jest otwarta i dla tych, dla których twórczość jest pasją, na którą poświęcają każdą wolną chwilę. Nasze zaproszenie kierujemy do wszystkich - także do osób, które nie korzystają z internetu.
Otwieramy przed Tobą możliwości wymiany doświadczeń i doskonalenia umiejętności pod naszymi skrzydłami. Ze swej strony zapewnimy wszelką pomoc i rady. Naszym celem jest promocja polskiej sztuki i rękodzieła poza granicami Polski. W kraju będziemy dążyć do popularyzacji rzemiosł artystycznych, do podtrzymywania tradycji i rozwoju rękodzieła.
Galeria ofertę sprzedaży będzie kierować do szerokiego grona klientów w Polsce i za granicą.
Na początek zapraszamy do zapoznania się z podstawowymi zasadami, którymi się w Galerii kierujemy:

ZASADY

TWÓRCA - osoba, która jest właścicielem i autorem towaru/usługi
KUPUJĄCY - osoba/podmiot gospodarczy, która dokonuje zakupu towaru/usługi
SPRZEDAWCA - GALERIA W BUDOWIE

WARUNKI DLA TWÓRCÓW

1. Twórca musi być właścicielem towaru/usługi, posiadać prawa autorskie.
2. Warunkiem przyjęcia towaru/usługi do Galerii jest dobra jakość wykonania i gwarancja dostępności towaru/usługi na czas wystawienia jej do sprzedaży.
3. O wszelkich zmianach Twórca jest zobowiązany informować natychmiast droga mailową lub tefoniczną.
4. Twórca powinien mieć konto w banku.
5. Twórca z działalnością gospodarczą wystawia Galerii fakturę VAT.
6. Twórca wysyła do Galerii zdjęcia towarów nie mniejsze niż 450x450 pix, dokładny opis wraz z cenami.
7. Twórca wysyła towar, wykonuje usługę natychmiast po wiadomości od alerii, że wpłynęła zapłata.
8. Warunki wysyłki za granicę będą podane wkrótce.

ZOBOWIĄZANIA GALERII W BUDOWIE
1. Galeria zobowiązuje sie do przestrzegania ustawy o ochronie danych
osobowych na podstawie obowiązujących przepisów : dane twórców i kupujących nie będą udostępniane osobom trzecim.
2. Galeria decyduje o przyjęciu towaru/usługi do sprzedaży - według podanych kryteriów.
3. Wiadomość od kupującego, że otrzymał towar/usługę powoduje zaksiegowanie sumy na koncie Twórcy.
4. Galeria przelewa należności Twórcom raz na miesiąc, pierwszego każdego miesiąca.
5. Galeria zobowiązuje się do bezpłatnego wystawienia towarów i usług. Lista płatnych w przyszłości opcji zostanie podana z dwumiesięcznym wyprzedzeniem.
6. Galeria pobiera 20% prowizji od ceny sprzedanego towaru/usługi.
7. Galria ma prawo odmówić wystawienia przedmiotu, usługi do sprzedaży bez podawania przyczyn.
8. Zastrzegamy sobie prawo do negocjowania cen z twórcą i do odmowy wystawienia artykułu w przypadku niemożności dojścia do porozumienia.
9. Galeria na żądanie wystawia faktury VAT.
10. W razie problemów można poprosić Galerię o osobistego konsultanta.
11. Tymczasowe dane kontaktowe: telefon kom. +48 503650022, szybka informacja mailowa: maesteria.com(malpa)orange.pl, do przesyłania dużych plików galeria.wbudowie@gmail.com, numery gadu-gadu 7668811, 1774360, 1334170, 4197673.

DLA KUPUJĄCYCH
1. Kupujący powinien rozważnie i odpowiedzialnie dokonywać zakupów.
2. Należność za zakupiony towar przelać w ciągu 7 dni.
3. Natychmiast po otrzymaniu zakupionego przedmiotu/usługi zawiadomić Galerię.
4. W razie jakichkolwiek problemów zawiadomić Galerię .
5. Kupujący ma prawo zwrócić towar wadliwy.
6. Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni . Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Przedmiot musi być w stanie idealnym, nieużywanym, w oryginalnym opakowaniu.
7.Reklamacje będą uznawane na ogólnie przyjętych zasadach.

ZASADY MAJĄ CHARAKTER INFORMACYJNY, PEŁNY, UZUPEŁNIONY TEKST ZNAJDZIE SIĘ NA WWW.

Zainteresowanych Twórców prosimy o nasyłanie zdjęć w formacie nie mniejszym niż 450x450 pix. Przedmioty muszą być dokładnie opisane, podana proponowana cena. Prosimy także o przygotowanie wizytówki: może być własnego projektu. Wizytówka to parę słów o sobie, twórczości, zdjęcie lub logo.
Prosimy o nadsyłanie w/w materiałow na adres galeria.wbudowie@gmail.com.

Z pozdrowieniami,
Zespół Galerii w Budowie

Aktualny adres galerii www.maesteria.net




Temat: Opłata za SIWZ - przetarg nieograniczony
Może nie bardzo trafiłem tym postem w temat w?tku, ale nie chciałem tworzyć nowego tematu, bo sprawa, która mnie zainteresowała dotyczy SIWZ.
Po wczorajszej lekturze (20-01-2005) „Rzeczpospolitej” zacz?łem się zastanawiać jak w praktyce wygl?da sprawa opisana w artykule, na który się niżej powołam.
Otóż autor artykułu, o którym mówię zastanawiał się, CZY DO CENY SPECYFIKACJI PRZETARGOWEJ TRZEBA DOLICZYĆ VAT. I tak też zatytułował swoj? pracę.
Do lektury podszedłem z wielkim zainteresowaniem, niestety niczego mi ten artykuł nie wyja?nił.
Mimo, iż przeważała w nim liczba głosów mówi?cych o zwolnieniu SIWZ z VAT, jednak pojawiły się też opinie mówi?ce o tym, że od ceny specyfikacji powinien być ten podatek pobierany.
Niżej cytuję fragmenty artykułu:

Argumentacj? przemawiaj?c? za wył?czeniem SIWZ z opodatkowania, przedstawił Urz?d Skarbowy w Ostrowcu ?więtokrzyskim (również odpowiadaj?c na pytanie gminy jako organizatora przetargu). W pi?mie z 30 sierpnia 2004 r. (PP-443/56/04) stwierdził, że zgodnie z opini? urzędu statystycznego czynno?ci wykonywane na podstawie PZP polegaj?ce m.in. na sprzedaży SIWZ mieszcz? się w ramach działalno?ci podstawowej (statutowej) danej jednostki budżetowej i zaliczane s? do grupowania PKWiU 751111-00.20 "Usługi ustawodawcze i wykonawcze terenowych organów administracji publicznej". Art. 15 ust. 6 ustawy o VAT mówi z kolei, że nie uznaje się za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługuj?cych te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wył?czeniem czynno?ci wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Zatem, zdaniem urzędu, wynika z tego, że sprzedaż przez gminę warunków zamówień w ramach organizowanych przetargów nie podlega VAT. Identyczne stanowisko zaj?ł Urz?d Skarbowy Warszawa Praga w pi?mie z 25 sierpnia 2004 r. (US34/PV/443-177/04/BB), odpowiadaj?c na pytanie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: "Z uzupełnienia GDDKiA wynika, że jest ona centralnym urzędem administracji państwowej (...) a do jej zadań należy na mocy ustawy (...) o drogach publicznych między innymi opracowywanie projektów kryteriów oceny ofert w postępowaniu przetargowym i przeprowadzanie tych postępowań, w tym również przekazywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (...). Bior?c pod uwagę powyższe, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegaj? tylko te czynno?ci, które wynikaj? z zawartych umów cywilnoprawnych, pozostałe wynikaj?ce z zadań, do których GDDKiA została powołana, w tym przekazanie specyfikacji warunków zamówień, nie podlegaj? opodatkowaniu tym podatkiem". Zupełnie inne stanowisko zajęła natomiast Izba Skarbowa w Rzeszowie w pi?mie z 11 stycznia br. (IS.II/2-443/305/04). Izba podkre?liła, że organy władzy publicznej oraz urzędy obsługuj?ce te organy s? podatnikami w sferze ich aktywno?ci cywilnoprawnej, a czynno?ć odpłatnego przekazania SIWZ "mie?ci się w sferze cywilnoprawnych stosunków ł?cz?cych oferenta z potencjalnymi wykonawcami", bowiem PZP "zawiera jedynie wskazówki co do ustalenia ceny za materiały, stanowi?c o braku możliwo?ci zawarcia w tej cenie zysku; zamawiaj?cy może ustalić cenę za specyfikacje nawet na niższym poziomie, niż wynika to ze sporz?dzonej kalkulacji kosztów. Zatem fakt dokonywania tego rodzaju czynno?ci nie wyklucza jednostki z kategorii podatników VAT. Według IS nie ma też znaczenia to, że czynno?ć podatnika została sklasyfikowana przez urz?d statystyczny w grupowaniu PKWiU 75.11.11-00.20 - usługi ustawodawcze i wykonawcze terenowych organów administracji publicznej. Z zał?cznika nr 4 do ustawy o VAT (poz. 6) wynika bowiem, że zwolnione od VAT s? usługi objęte symbolem PKWiU ex 75, tj. usługi w zakresie administracji publicznej, obrony narodowej, obowi?zkowych ubezpieczeń społecznych - wył?cznie usługi w zakresie obowi?zkowych ubezpieczeń społecznych. Czynno?ć odpłatnego przekazania SIWZ oferentom jest więc usług? objęt? VAT według stawki 22 proc. Także naczelnik Urzędu Skarbowego w Ole?nie był zdania, że SIWZ podlega VAT. W pi?mie z 29 lipca 2004 r. (PP-443/14/JK/04) stwierdził: "Organizator przetargu sprzedaj?cy klientom opracowan? przez siebie specyfikację przetargu sprzedaje towar (w zależno?ci od rodzaju tej specyfikacji) będ?cy prospektem (SWW 2713-14, PKWiU 22.22.12-00.22) lub akcydensem informacyjnym pozostałym (SWW 2713-29, PKWiU 22.22.13-00.92). Dlatego też sprzedaż tak? należy udokumentować faktur? VAT i naliczyć od niej VAI w stawce 22 proc. W?ród organów podatkowych nie ma więc zgodno?ci, co w tym przypadku podlega VAT - dostawa towarów czy ?wiadczenie usługi. Potwierdzaj? to też wyja?nienia Urzędu Skarbowego w Przemysłu, który w pi?mie z 21 lipca 2004 r. (US.IX/443-22/HM/04) wyja?nił, że zorganizowanie dla własnych celów przetargu, którego jednym z etapów jest udostępnienie oferentom dokumentacji w postaci SIWZ za odpłat? jest ?wiadczeniem usługi w rozumieniu ustawy o VAT.
Piszę o tym na Forum, bo jestem ciekaw, jak Wy w praktyce podchodzicie do tej sprawy.



Temat: Sklepy internetowe - nowinki
Bankowcy radzą jak bezpiecznie kupować w internecie
Zakupy w internecie są bezpieczne, pod warunkiem zachowania zasad bezpieczeństwa - podkreślają bankowcy. Związek Banków Polskich przygotował poradnik dla osób, które dokonują transakcji bankowych w internecie.
Poradnik zawiera ogólne zasady dotyczące płatności z internetowego konta bankowego, zasady dotyczące płatności kartami przez internet oraz część opisującą co chroni klienta w internecie i co jest atrakcyjne dla hakerów.
Dyrektor Remigiusz Kaszubski ze ZBP zwraca uwagę, że obecnie w Polsce jest już ponad 11 mln kont z dostępem do obsługi przez internet, z czego około połowa z nich jest używanych aktywnie, co oznacza przynajmniej cztery transakcje w miesiącu.
Jednocześnie - przypominają bankowcy - najsłabszym ogniwem systemu jest klient. Dlatego też trzeba zwracać uwagę na zabezpieczenia własnego komputera i ich stałą aktualizację. Natomiast każdy mail, rzekomo z banku, z pytaniem o hasła czy z prośbą o aktualizację danych, winien być traktowany jako próba wyłudzenia danych przez złodziei. Z drugiej strony - klienci powinni pamiętać, że korzystanie z kawiarenek internetowych do dokonywania płatności może być niebezpieczne.
Jeśli klient płaci z internetowego konta bankowego, powinien m.in. pamiętać, by na strony banku nigdy nie wchodzić przez linki w mailach, czy adresy znalezione w wyszukiwarce internetowej, ale przez strony www podawane przez bank. Należy też sprawdzać, czy całe połączenie jest szyfrowane, a więc czy adres zaczyna się od https:// oraz czy widoczny jest symbol zamkniętej kłódki.
Przy płatnościach internetowych kartą bankowcy radzą m.in., by nie podawać numeru karty nikomu, kto do nas dzwoni i nie odpowiadać na maile, z których wynikałaby konieczność podania informacji o karcie. Takie sytuacje należy zgłaszać do banku.
Jeśli decydujemy się na płatność kartą przez internet, należy przed wpisaniem numeru karty sprawdzić, czy połączenie jest szyfrowane. Bankowcy przypominają też, by nie podawać informacji o karcie na stronach, które nie są bezpieczne, czy też informują o wyjątkowo atrakcyjnych cenach za markowe towary.
Nieustająco bankowcy przestrzegają, by nie podawać nikomu numeru PIN i nie przechowywać go z kartą.
Więcej porad znajduje się na stronach internetowych ZBP.
Z danych ZBP wynika, że zdarzają się ataki na strony internetowe polskich banków, natomiast od dawna żaden z nich nie był skuteczny. Najczęściej złodzieje podszywają się pod bank (np. przez wysyłanie maili z prośbą o uzupełnienie danych) i tzw. kradzież tożsamości.
Kradzież tożsamości jest groźna - w połowie grudnia podawano, że np. w Wielkiej Brytanii straty wynikające z kradzieży tożsamości wynoszą ponad 1,7 mld funtów, czyli mniej więcej tyle, ile zyski całego polskiego sektora bankowego. W Polsce jeszcze tych strat nie liczono. Kradzież tożsamości jest możliwa nie tylko przy wyłudzaniu danych w internecie, dochodzi do niej także dlatego, że ludzie wyrzucają dokumenty z danymi o sobie, nie niszcząc ich uprzednio.
Według tegorocznych badań "Bezpieczeństwo danych a zawartość śmietników", przeprowadzonych na warszawskich wysypiskach przez zespół socjologów pod kierunkiem Anny Macyszyn - Wilk z Uniwersytetu Wrocławskiego, Polacy wyrzucają na śmietnik głównie niezniszczone rachunki, wyciągi z banków, bilingi i faktury VAT.
Polecam http://gospodarka.gazeta.pl



Temat: [Sprzedam] ADDER - program do pozycjonowania
Dla właścicieli firm, stron www, dla webmasterów, dla pozycjonerów
oferujemy profesjonalny program do pozycjonowania.

Co da mi Adder?

Adder to doskonałe narzędzie wspomagające promowanie serwisów internetowych. System regularnie, automatycznie zdobywa linki zwrotne do Twoich stron na wybrane frazy. Umożliwia witrynie zajęcie pozycji na pierwszej stronie wyników szukania wyszukiwarek internetowych Google i innych.

Jak skorzystam na programie?

Miejsce w top 10 daje gwarancję wysokiej oglądalności serwisu. Co ważniejsze, oglądalności przez potencjalnych klientów. Rezultatem jest wzrost sprzedaży oferowanych produktów i usług. Reklama w wyszukiwarkach jest uważana za najskuteczniejszą formę promocji w internecie!

Przykład- promowanie serwisu:
Firma luminance studio promuje swoją stronę internetową w Google na hasło kluczowe „wizualizacje”. Dzięki tym działaniom, po wpisaniu frazy w wyszukiwarce, zainteresowani konsumenci odnajdują serwis jako pierwszy, jeden z pierwszych. Następuje ogromny wzrost liczby odwiedzin strony, każdemu zainteresowanemu tematem użytkownikowi, luminance studio ma okazję na szczegółowe zaprezentowanie swojej oferty. Sprzedaż produktów firmy wzrosła
kilkukrotnie!

Przykład, zarabiaj z Adderem:
Początkowo stronę odwiedza niewielu internautów, serwis odnotowuje około 1000 wejść na dzień. Klikalność w reklamy zależy od wyglądu strony i tematyki. Odpowiednie strony osiągają ponad 30%, średnio 8% czyli 80 kliknięć dziennie. W programie AdSense to zarobek rzędu 575 zł miesięcznie. W momencie gdy posiadamy kilka stron, które właściwie pozycjonujemy, zyski mogą osiągnąć pułap kilkudziesięciu tysięcy.

Jak wiele oferuje program?

Funkcjonalność:

1. obsługa precli - katalogów typu presell pages, WordPress, Mocne Linki
2. dodawanie do katalogów: Otwarty Mini, CNCat, QlWeb
3. rejestracja na fora phpBB- umieszcza link zwrotny w profilu użytkownika
4. pingowanie serwerów
5. zgłaszanie do wyszukiwarek z całego świata.

Specyfika:

1.W pełni automatyczne umieszczanie linków.
2.Moduł półautomatycznego katalogowania- po wpisaniu tokenu graficznego, automatyczne uzupełnienie pozostałych pól.
3.System generowania niepowtarzalnych artykułów. Adder miesza i wybiera losowo tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Unikalne wpisy dla wyszukiwarek, lepsze indeksowanie dodawanych linków.
4.Raport z dodawania- historia wpisów.
5.Baza katalogów wraz z narzędziami: wyszukiwanie nowych, sprawdzanie aktywności.
6.System omijania zabezpieczeń w katalogach QlWeb oraz rozpoznawania tokenów graficznych w phpBB.
7.Narzędzie sprawdzania aktualnej pozycji w Google na wybrane frazy.

Dodatkowo:

1. Modernizacja oprogramowania- bieżąca.
2. Aktualizacja dla użytkowników w zakresie danej wersji- darmowa.
3. Licencja- dożywotnia
4. Liczba promowanych stron- dowolna.
5. Instalacja i konfiguracja- bezproblemowa

Szczegółowy opis programu Adder dostępny na www.seoadder.info

Przesyłka, którą otrzymasz zawiera:

1. Instalację skryptu PHP
2. Pełną bazę adresów katalogów i for
3. Instrukcję instalacji oraz pomoc w konfiguracji
4. Rabat 20% na system eMailer- zarządzanie mailingiem

Aukcja allegro: www.allegro.pl Adder

Polecamy również SemiAdder do półautomatycznego pozycjonowania. System znacznie przyspiesza i usprawnia ręczne dodawanie wpisów do katalogów innego typu niż Adder. Oba systemy uzupełniają się wzajemnie.
W ramach optymalizacji serwisu oferujemy Analizę WWW wraz z wskazówkami co należy zmienić w kodzie i treści witryny intenretowej w celu uzyskania jeszcze wyższych pozycji w wynikach Google. W optymalizacji Twojej witryny pomoże program CodeCleaner.
Wystawiamy fakturę VAT.

Kontakt:

E-mial : bok@seoadder.info
Tel. : 0692 940 073
WWW : www.seoadder.info

Enterso
Szczecin 70-781
Fioletowa 73/3
NIP: PL955-214-61-66

Do administratorów forum - Jako właściciel firmy Enterso oraz jako autor skryptu posiadam pełne prawa do sprzedaży.



Temat: Początki działalności - VAT, rozliczenie kwartalne, samochód
Witam,

Na początku chciałbym przede wszystkim podziękować Wszystkim forumowiczom za pomoc jaką do tej pory mi udzielali. Pozwoliło mi to bez problemu wybrać formę opodatkowania, sposób rozliczania i bezproblemowo założyć działalność.

Wiele tematów przewałkowałem tutaj do końca i pewnie jeszcze wiele zgłębię. Na aktualnym etapie chciałbym wyjaśnić jeszcze tylko kilka kwestii, w których liczę na Waszą pomoc:

1. Wybrałem rozliczenie kwartalne (VAT i zaliczka na podatek dochodowy). To znaczy, że co kwartał składam odpowiednie PITy i VATy, ale czy również co kwartał podliczam swoje przychody i rozchody, ew. ewidencje przebiegu pojazdu, stawki amortyzacji, czy może, wszystko co miesiąc, a jedynie składanie dokumentów jest co kwartał ?

2. Odliczenie VAT - czy odliczam wszystkie zakupy, czy może tylko te którę mogę uznać za koszt uzyskania przychodu ? Słowem czy VAT odliczam tylko tam, gdzie wrzucam w koszt uzyskania przychodu (poza paliwem do samochodu), czy może jest inaczej ? Jeśli inaczej, to jak ?

3. Samochód prywatny w firmie. Tak wiem, jest osobny temat, ale tutaj chciałbym jedynie zweryfikować moje wyliczenia i uzupełnione dane:
L.p - 1
Data nabycia - 20.11.2008 - tego dnia spisałem umowę darowizny z ojcem
Data przekazania do użytkowania - 02.01.2009 - rozpoczęcie DG
Dokument stwierdzający nabycie - Umowa darowizny (czy umowę zachować jako DW ?)
Określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, - Toyota Yaris 1.0 TERRA o nr nadwozia XYZ, rok produkcji 1999
symbol Klasyfikacji Środków Trwałych, - 34.10.25-00.11 ( Samochody osobowe używane, ogólnego przeznaczenia, wyposażone w silnik spalinowy tłokowy wewnętrznego spalania z zapłonem iskrowym, o pojemności cylindra mniejszej niż 1000 cm3)
(toyota yaris, 998cm3, 1999, samochód beznynowy)
Wartość początkowa15.000 zł (taką wartość wpisano na umowie darowizny)
Stawka amortyzacyjna - 40%
Kwota odpisu za rok 2009 i narastajaco - 6000zł
zaktualizowaną wartość początkową - 15.000zł (powiedzmy, że nic go nie ulepszyłem)
zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych, - 6000zł
wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową - 0zł
datę likwidacji oraz jej przyczynę albo datę zbycia - (nie sprzedaje)
w kolejnym wierszu bedzie rok 2010 i tak samo a nastepnie 2011 i tam bedzie tylko kwota odpisu 3000zł i zaktualizowana rowniez 3000zł.

Czy to jest dobrze ?

4. Mam drukarki laserowe, ktore sa moja prywatna wlasnoscia. Czy zakup tonerow do tych drukarek moge wliczac w koszt uzyskania przychodu (i odliczac VAT?). Czy moze musze prowadzic ewidencje wyposazenia i je tam wpisac ?

5. Pełna nazwa mojej DG to: Usługi projektowe w budownictwie - "PTPROJEKT" Piotr Turkowski, a skrócona: PTPROJEKT. Pytanie: Czy mogę na fakturach posługiwac sie nazwa skrocona ? Czy jesli ktos wpisujac pelna nazwe nie wpisze kreski lub cudzyslowia "bo mu system nie pozwala" to faktura jest nadal dobra ?

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,
Piotr Turkowski
Usługi projektowe w budownictwie - "PTPROJEKT" Piotr Turkowski



Temat: Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do JW 1517
Jednostka Wojskowa 1517 Czerwieńsk dn.17.02.2009
ul. Składowa 10
66-016 Czerwieńsk

ZMIANY TREŚCI SPECYFIKACJI

ZMIANA NR 1
W załączniku nr 3 jest:

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego ja, niżej podpisany, reprezentując firmę której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej, jako uprawniony odpowiednimi dokumentami rejestrowymi oświadczam, że:
3. nie zalegam z opłacaniem podatków należnych Skarbowi Państwa*.
4. uzyskałem zgodę właściwego Naczelnika Izby Skarbowej na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (w załączeniu przedstawiam poświadczone kserokopie stosownych decyzji)*
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem, świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 k.k.

W załączniku nr 3 ma być:
Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego ja, niżej podpisany, reprezentując firmę której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej, jako uprawniony odpowiednimi dokumentami rejestrowymi oświadczam, że:
1. nie zalegam z opłacaniem podatków należnych Skarbowi Państwa*.
2. uzyskałem zgodę właściwego Naczelnika Izby Skarbowej na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (w załączeniu przedstawiam poświadczone kserokopie stosownych decyzji)*
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem, świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 k.k.

W załączniku nr 4 jest:

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego ja, niżej podpisany, reprezentując firmę której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej, jako uprawniony odpowiednimi dokumentami rejestrowymi oświadczam, że:
7. nie zalegam z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne*.
8. uzyskałem zgodę właściwego Dyrektora Oddziału ZUS (KRUS) na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (w załączeniu przedstawiam poświadczone kserokopie stosownych decyzji)*
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem, świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 k.k.

W załączniku nr 4 ma być:
Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego ja, niżej podpisany, reprezentując firmę której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej, jako uprawniony odpowiednimi dokumentami rejestrowymi oświadczam, że:
1. nie zalegam z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne*.
2. uzyskałem zgodę właściwego Dyrektora Oddziału ZUS (KRUS) na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności (w załączeniu przedstawiam poświadczone kserokopie stosownych decyzji)*
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem, świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 k.k.

ZMIANA NR 2
Na str. 7 siwz jest:

Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty. Zamawiający poprawia omyłki rachunkowe zgodnie z art. 87 ust 2 ustawy Prawo zamówień Publicznych.
Jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki , o której mowa w art.87 ust.2 pkt. Zamawiajacy odrzuca ofertę.

Na str 7 siwz ma być:

Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę którego oferta została poprawiona. Zamawiający poprawia omyłki rachunkowe zgodnie z art. 87 ust 2 ustawy Prawo zamówień Publicznych.
Jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki , o której mowa w art.87 ust.2 pkt. Zamawiajacy odrzuca ofertę.

ZMIANA NR 3

Na str 9 w pkt. 7 siwz usunięto:
Umowa może być negocjowana jedynie w treści, co do sposobu wykonania przedmiotu zamówienia

ZMIANA NR 4

W § 8 projektu umowy jest:

1) Zapłata za dostarczoną partię towaru będzie dokonana na konto bankowe WYKONAWCY w terminie 30 dni od dnia prawidłowego wystawienia faktury VAT. Za moment dokonania zapłaty uważa się moment obciążenia rachunku ZAMAWIAJĄCEGO

W § 8 projektu umowy ma być:

1) Zapłata za dostarczoną partię towaru będzie dokonana na konto bankowe WYKONAWCY w terminie 21 dni od dnia prawidłowego wystawienia faktury VAT. Za moment dokonania zapłaty uważa się moment obciążenia rachunku ZAMAWIAJĄCEGO
ZMIANA NR 5

W § 9 projektu umowy jest:

1. ZAMAWIAJACY zapłaci WYKONAWCY karę umowną za niewykonane lub nienależyte wykonanie umowy(..) :

W § 9 projektu umowy ma być:

1. WYKONAWCA zapłaci ZAMAWIAJACEMU karę umowną za niewykonane lub nienależyte wykonanie umowy(..):

ZMIANA NR 6

W § 10 projektu umowy usunięto:

1) Ewentualne zmiany i uzupełnienia w treści niniejszej umowy będą wprowadzane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

DOWÓDCA
JEDNOSTKI WOJSKOWEJ 1517

płk JERZY RZEŹNIK



Temat: Podatek VAT od sprzedanej nieruchomości
Proponuję poczytać :

Pismo z 07 marca 2005r. nr PP/443/IN/22/EŚ/2005

Jaką stawką VAT opodatkować sprzedaż nieruchomości z prawem wieczystego użytkowania gruntu . Jak rozliczyć sprzedaż części nieruchomości z prawem wieczystego użytkowania gruntu

(...) Pismem z dnia 04.02.2005 r. (data wpływu do urzędu 07.02.2005r.), uzupełnione pismem z dnia 23.02.2005 r. Jednostka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej informacji w zakresie stosowania przepisów w podatku od towarów i usług. Z przedstawionej sytuacji wynika, że w dniu 01.03.1999r. umową w formie aktu notarialnego został Jednostce przekazany majątek Skarbu Państwa do odpłatnego korzystania na podstawie art.52 ustawy z dnia 30.08.1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych (Dz.U.Nr 118, poz.561 ze zm.). Dnia 25.11.2002 r. na podstawie umowy Skarb Państwa przekazał na własność Spółce majątek do odpłatnego użytkowania. Obecnie Spółka zamierza sprzedać część nieruchomości z wieczystym użytkowaniem gruntu na którym te nieruchomości się znajdują.

Zgodnie z art.5 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.Nr 54, poz. 535 ze zm.) - zwanej dalej ustawą o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez towary, w świetle art.2 pkt.6 ustawy, rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty. W przypadku, gdy przedmiotem dostawy są budynki lub budowla trwale z gruntem związane albo części takich budynków lub budowli, z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu art.29 ust.5 ustawy o podatku od towarów i usług. Z powyższego wynika, że sprzedaż gruntu wraz z budynkiem opodatkowana jest stawką właściwą dla budynku

Na podstawie art.43 ust.1 pkt.2 ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku dostawę towarów używanych, z zastrzeżeniem pkt.10, pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego; zwolnienie dotyczy również używanych budynków i budowli lub ich części, będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Z definicji towarów używanych zawartej w art.43 ust.2 pkt.1 ustawy wynika, że za używane budynki, budowle lub ich części uznaje się budynki i budowle, w przypadku, gdy minęło co najmniej 5 lat od końca roku, w którym zakończono budowę tych obiektów

Stosownie z art.43 ust.6 ustawy o podatku od towarów i usług zwolnienia, o którym mowa w ust.1 pkt.2, nie stosuje się do dostawy towarów wymienionych w ust.2 pkt.1, jeżeli przed wprowadzeniem ich do ewidencji środków trwałych lub w trakcie użytkowania wydatki poniesione przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej, a podatnik: 1) miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych wydatków; 2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu wykonywania czynności opodatkowanych

Dokonując wykładni pojęcia "użytkował te towary" należy uwzględnić art.43 ust.1 pkt.2 ustawy, gdyż przepis art.43 ust.6 pkt.2 stanowi jego uzupełnienie. Jak wcześniej wspomniano, przewidziane w art.43 ust.1 pkt.2 zwolnienie dotyczy również używanych budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Biorąc pod uwagę ten zapis oraz warunek z art.43 ust.6 pkt.2 można stwierdzić, że warunek zwolnienia od podatku sprzedaży tych towarów będzie spełniony, gdy przedmiotem sprzedaży są używane budynki, budowle i ich części będące przedmiotem umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, które podatnik użytkował w okresie dłuższym niż 5 lat w celu wykonywania czynności opodatkowanych .

Z przedstawionej w piśmie z dnia 07.02.2005 r. (data wpływu do urzędu) sytuacji wynika, że w dniu 01.03.1999 r. umową w formie aktu notarialnego został Jednostce przekazany majątek Skarbu Państwa do odpłatnego korzystania. Dokonując w chwili obecnej dostawy nieruchomości zostanie spełniony warunek art. 43 ust.6 pkt.2 ustawy i w związku z tym sprzedaż nieruchomości będzie zwolniona od podatku od towarów i usług. Na podstawie § 8 ust.1 pkt.12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U.Nr 97, poz.970 z p.zm.) zwolnione od podatku VAT będzie także zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu. Zgodnie z przepisem § 8 ust.1 pkt.12 rozporządzenia zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku (...). Wyżej opisana dostawa udokumentowana będzie w formie aktu notarialnego oraz fakturą VAT w której Spółka wykaże stawkę zwolnioną podatku VAT. Jednocześnie należy wskazać, że niniejsza informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego dokonana została dla konkretnego stanu faktycznego przedstawionego we wniosku na dzień zaistnienia tego zdarzenia.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Linki