Wyświetlono wypowiedzi wyszukane dla słów: faktura vat szablon





Temat: program magazynowy
o chetnie MArek !

poprosze !

pozdrawiam

piotr


| Wim ze mozna pod Papyrusem itd ale chcialbym sprobowac jeszcze ich :-)

Robię template (szablon) faktury VAT na Texel-a.
Jeszcze nie skończyłem, ale mogę Ci przysłać.
Jest to w formacie  .xls 4.0.
Trzeba to zaimportować do Texela i poprawić polskie znaki.

--
Marek Dankowski

http://linux.non.profit.pl








Temat: program magazynowy


Wim ze mozna pod Papyrusem itd ale chcialbym sprobowac jeszcze ich :-)


Robię template (szablon) faktury VAT na Texel-a.
Jeszcze nie skończyłem, ale mogę Ci przysłać.
Jest to w formacie  .xls 4.0.
Trzeba to zaimportować do Texela i poprawić polskie znaki.







Temat: FAKTURA VAT -MP

co zrobic żeby pojawił sie sumbol MP obok nazwy faktura vat?

Jeżeli symbol ten ma się pojawić na wydruku, to należy wyedytować odpowiednie szablony wydruku:
a) dla wydruku wewnętrznego należy w katalogu z zainstalowanym programem w podkatalogu /units/invoice/tmpl/ należy wyedytować tymczasowo pliki head.html, head2.html (lub head_win.html, head2_win.html) i w miejsce zmiennej {$doc_kind} należy wpisać Faktura VAT MP. Po wydruku należy powrócić do poprzedniej wersji (najlepiej zrobić wcześniej kopię całego katalogu).
b) dla wydruku przez zewnętrzną przeglądarkę należy w katalogu z programem (po próbie wydruku) znaleźć plik "invoice.xml" i wyedytować znacznik "document_kind".




Temat: szblon faktury VAT


| Czy mógłby ktoś udostępnić szablon faktury VAT dla OO? Z góry dzięki.

Prosze bardzo :-)


brakuje słownie kwoty :)
oraz jakiejś integracji z bazą danych (mogła by być w szablonie obok lub
zewnętrzna)





Temat: szblon faktury VAT
Witam,

Czy mógłby ktoś udostępnić szablon faktury VAT dla OO? Z góry dzięki.

pozdrawiam

Sergiusz





Temat: Samochody używane z kr.Unii- Wyliczenie szczeg. vat -marża
Ogólnie wiadomo jak ma wygładać faktura VAT-marża, ale mnie chodzi o szczegółewe wyliczenie gdyż poszczególne kwoty podstawy do vat-u i do akcyzy są niezbędne do zaksięgowania.Np. mówi się potocznie VAT od marży a VAT należy wyliczyć od (marży, akcyzy i innych kosztów ), ustalić trzeba podstawę do akcyzy, by ją wyliczyć itp. Czy ktoś ma jakiś wzór- szablon, przykład na te wyliczanki i by ostateczną jedną kwotę wykazać na fakturze VAT-marża ?
Byłabym b. wdzięczna za pomoc.



Temat: Faktura VAT w edytorze tekstów... ?
Witam

Czy jest możliwość wypisywania i drukowania faktur za pomocą takich programów jak Word czy innych edytorów tekstów ??? Wyglądało by to tak, że tworzę sobie estetyczny szablon i jedynie zmieniam w nim dane kontrahentów, daty i numeracje ??? Bo muszę wydrukować kilka faktur a niestety nie posiadam jeszcze profesjonalnego programu do fakturowania np. Faktura VAT 2008.

pzdr matelektronik



Temat: Program do wystawiania faktur Vat


sie
za niego zabrać. Myślałem o tym że mam np. edit o nazwie "nip" i w
dokumencie np. Worda znajdzie tekst Nip i obok niego wpisze to co jest
wpisane w edicie, a potem zapisywał zmiany. Czy takie cos jest wogóle
możliwe? Można by na formie ułożyć komponenty żeby wyglądała ona jak
faktura
Vat. Co o tym sądzicie? I jeszcze jedna sprawa. Jak wydrukowac forme lub
dokument Worda w dwóch kopiach? Prosze o odpowiedź.


Pytanie podstawowe. W jakiej wersji Delphi... Jesli STD=5 to masz dodatkowy
klopot. (choc w sumie to nie;))
A tak poważnie, to chyba lepiej podarować sobie drukowanie z Worda, lepiej
stworzyć własny szablon do druku (np. w AlRep), a poztym warto zapisywac
dane o wystawionych fakturach do bazy (jakiejs standardowej, lub pliku
rekordowego jesli w D5Std bez rozszerzen). Pozatym warto zrobic baze
produktow/towarow/uslug w celu szybszego generowania nowej faktury. Tak samo
sie ma z kontrahentami.

niego tylko ciut czasu.

pozdrawiam
Przemek O.
www.softsystem.prv.pl

WESOŁYCH ŚWIĄT I MOKREGO DYNGUSA





Temat: Drukarki termiczne - jakie tanie?


Drukarki fiskalne obsługują takie wydruki, przynajmniej te z którymi mam do
czynienia.


I tak i nie. Nawet mam to oprogramowane z Waszą Q i D. Wiesz jednak dobrze, że
drukarki fiskalne mają swoje ograniczenia i przez jakiegoś cymbała w Centrum
Homologacji pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Z tego powodu np. instrukcja
wklepania kodu doładowania np. na Quarto wygląda mniej więcej tak:

       RAPORT FUNKCJI KASJERA
FUNKCJA: Jeśli chcesz doładować swoje
FUNKCJA: konto, wyślij SMS na numer
FUNKCJA: 123456789 z o treści...

Podobnie będzie wyglądała faktura VAT na Q. Klienci chcą mieć ładny wydruk np. z
logo graficznym i ładnie rozplanowanym dokumentem. A tego na drukarce fiskalnej
nie da się zrobić. Dla nich robię teraz opcję taką, że jeśli nie chcą drukować
pokwitowań i faktur na fiskalnej, to będa mogli zainstalować w boksie drukarkę
niefiskalną. Z tym jednak jest problem nawet nie tyle z kosztami, ale z
permanen nym brakiem miejsca w boksach.


Z tego co się orientuję to z fakturami nie jest tak prosto: papier nie może
być zbyt wąski.


FP-T260FV UPOSA obsługuje faktury VAT. Ale wydruku pokwitowania pre-paid już się
nie da zrobić mimo, że drukarka teoretycznie potrafi. Odpowiednie szablony
wymaganych wyddruków i listę problemów z istniejącymi przesyłam do producentów,
ale obiecali mi to zrobić dopiero na przyszłą homologację, a niektórych rzeczy
się po prostu nie da.





Temat: v2.1 beta

Możliwość edycji faktury VAT jest z poziomu HTML. Postaram się we w miarę krótkim czasie przygotować instrukcję modyfikacji takich szablonów.

Jeszcze jak bym wiedział który/gdzie plik to FV - to bym sobie powalczył.

--
pozdrawiam

Szablony są w:
units/invoice/tmpl

z dwójką na końcu to szablony faktur z rabatem



Temat: faktura VAT arkusz - ma ktos?


| na stonie openoffice.pl sa wzory na fakture vat ale jest jedna wada( dla
| ciebie ) . musisz korzystac z open offica. Ja korzystam w swojej firmie
| opena od 3lat i jest ok

wieelkie dzieki, bardzo mi to pomoglo- w pracy tez mam zainstalowany
pakiet OpenOffice wiec problemu nie bedzie :-)


Sam excel ma tez w sobie jakieś szablony fv





Temat: Szablony aukcji na Allegro - PREMIUM PORSCHE !!! +fVAT
Witam serdecznie

Firma M&J Dreams oferuje szablony aukcji (20 szablonów tematycznych) lub wykonanie szablonu na zamówienie:

Aukcja 1 = pakiet 20 szablonów cena 42,90 zł + koszt wysyłki*
Link: SZABLONY AUKCJI PREMIUM - PAKIET 20

Aukcja 2 = pojedynczy szablon cena 8,90 zł + koszty wysyłki*
Link: SZABLON PREMIUM SINGLE

Aukcja 3 = indywidualny szablon cena 150 zł - wysyłka gratis
Link:SZABLON AUKCJI PREMIUM PORSCHE - Indywidualny

*Istnieje możliwość odbioru osobistego poniedziałek/ wtorek - w Opolu; sobota/ niedziela - w Wodzisławiu Śląskim (oczywiście wcześniej należy się umówić).

Na życzenie klienta wystawiamy faktury VAT.

Kontakt:
Mail: allegro(at)mjdreams.pl
Janusz: Kom.: 693 480 254 | Skype: abiquest | gg: 5061037
Michał: Skype: mstarsdr | gg: 7065647

M&J Dreams
ul. PCK 16/13
Wodzisław Śląski, 44-300

NIP: 6472366958
REGON: 240296782

Pozdrawiam
Janusz



Temat: mBiuro :: program biurowy (nowa wersja)
mBiuro jest programem biurowym do tworzenia faktur, ich
korekt, szablonów faktur, rejestru VAT, zestawień faktur na dany
okres, zestawień kontrahentów oraz towaru i usług, do planowania
zajęć, tworzenia bazy klientów, towaru i usług, zapisywania kontaktów,
prowadzenia magazynu i wiele, wiele innych.

Pojawiła się nowa wersja (3.52)

Zainteresowanych zapraszam:

http://mbiuro.md5.pl/ - program

http://mbiuro.md5.pl/?menu=historia - historia wersji

Co nowego:
- wydruk towaru z uwzględnieniem danych magazynowych
- wydruk terminarza
- wystawianie faktur na podstawie zaznaczonych elementów w zakładce
'Usługi i magazyn'
- zmiana systemu rejestracji
- faktury seryjne (zakładka kontrahenci)
- zmiana systemu drukowania
- możliwość zmiany marginesów
- możliwość ustawienia domyślnej drukarki dla całego programu
- eksport danych do plików tekstowych
- szablony wydruków dostępne poprzez Menu Start

Pozdrawiam
Miłego dnia

Krzysztof Jeske





Temat: Uwolnić szablony?

Proszę, rzuć na forum swoje formuły, pogadamy o nich

Ale uparciuch
Wydruki bezpośrednie z programów nie mają szablonów w sensie jakichś plików konfiguracyjnych.
Przygotowanie wydruku następuje bezpośrednio, głównym założeniem była szybkość wykonania wydruku,
maksymalna optymalizacja nie tylko czasu, ale i wykorzystanych zasobów.
Programy podczas wykonywania wewnętrznych wydruków nie bawią się szablonami zewnętrznymi.

Innymi słowy nie można ich udostępnić, bo ich nie ma.


Pewnie nie do końca jasno się wyraziłem.. Rozumiem, że bezpośredniej edycji wydruków wbudowanych nie będzie.

Chodzi mi o dane formuł do wklejenia we własne szablony w System > Definicje szablonów.

Przykładowo w fakturze VAT chcemy dopisać dodatkowy tekst (np. warunki, numery) + zrobić podsumowanie przyjętych wpłat na dzień wydruku faktury.
W zleceniu spedycyjnym sporo różnych zmian.
Po prostu nie chciałbym zajmować się błądzeniem i szukaniem jaki błąd popełniam w formule, że nie wyciąga tego co trzeba, tylko skupić się na wprowadzeniu zmian.
Po to te ciągłe prośby, żeby nawet przekopiować formuły w formie listy, bez opisów,.. z samej treści będzie można się zorientować co do czego.



Temat: FAKTURA VAT DLA FIRMY W uNII
Wystawiam czasami faktury za usługi na terenie unii zgodnie z art 27 ust 3 i 4 (11 marca 2004) podatek vat powinien byc odprowadzony w tym kraju.
na fakturach vat drukuje sie wartosc netto i brutto w tej samej wartosci. Moim zdaniem nie powinno drukowac sie brutto. Czy procz recznego podgrywania szablonu, mozna by w przyszlych wersjach dodac taka funkcjonalnosc. w koncu rozroznia nip Unii :)



Temat: Sprzedaż szablonów www,grafiki.Od czego zacząć?Jaki PKD?
Sprzedaż szablonów www,grafiki.Od czego zacząć?Jaki PKD?Wymagania?

Witam.

Moje hobby to robienie grafik i szablonow na strony www.
Chciałbym je odsprzedawać np na allegro.
Obecnie prowadze działalność gospodarczą -transportową.
O jakie PKD musze rozszerzyć działalność abym mógł żyć w zgodzie z urzędem skarbowym.
Czy potrzebne mi będą jakieś licencje?Czy sprzedając taki szablon www na aukcji wystarczy sama faktura VAT?

Za info serdeczne dzięki.

Piotrek



Temat: FAKTURA ZALICZKOWA

Witam, mam problem z fakturą zaliczkową. W stopce szablonu drukuje mi się podwójna cena netto, która przewyższa całą cenę towaru. Taka sama sytuacja dzieję się z fakturą Vat. Prosze o pomoc.

Błąd z wydrukiem faktury zaliczkowej występuje w wersji 2008c. W załączniku raport poprawiający.



Temat: dogrywka 3.56
V: Faktura VAT marża - dla dowolnej stawki VAT
V: dodatkowe pola w tabeli PVAT dla kategorii W i A
- c.d. "odchudzania" i optymalizacji - przyspieszenie otwierania okien
V: FK->Plan Kont: nowa kolumna/opcja "ws" - wydzielone z podsumowania
V: poprawka wyglądu wydruku faktury wewnętrznej
V: Operacje walutowe: faktura zaliczka

Programy już są w miarę stabilne po remoncie
Przymierzam się do dwóch spraw: własne formularze i ogólny mechanizm eksportu/importu do/z plików.
Własne formularze mają bazować na własnych i systemowych tabelach.
Eksport/Import, czyli definiowalna wymiana danych za pomocą innych formatów niż xml, klr oraz excel/subiekt/kamsoft
będzie zrealizowana na podobnych zasadach co nadruki/szablony/xml/ips.



Temat: Nie można zachować domyslnego szblonu przy wydruku przez www
Ustawienia globalne -> Faktura VAT -> system wydruku faktur - przeglądarką www -> Domyślny szablon przy wydruku przez przeglądarkę www -> lista wyboru z rożnymi szablonami. Wybieram z listy inny niż pierwszy na liście -> zapisz -> zamknij. Wracam a tu zawsze jest ten sam szablon czy pierwszy na liście. Prawa dostępu do pliku ~/.qt/lhmkrc już dawno zmienione.
Czy ktoś wie co zrobić z tym bugiem?

Ubuntu 7.10+XFCE

P.S.
Znalazłem jeszcze jeden bug w LFMK dotyczący odświeżania domyślnego terminu płatności dla klientów przy fakturach seryjnych. Trzeba po wystawieniu faktury i wejściu do niej odświeżyć kontrahenta i wtedy właściwy termin się pojawia... oba problemy zgłosiłem do LF ale na razie nie doczekałem się rozwiązania problemu... szkoda... trochę się chyba pospieszyłem z zakupem wersji komercyjnej...
..ja swoim Klientom oferuję naprawę dystrybutorów w 24h a tu lipa... :(



Temat: Dokument sprzedaży nie-vatowca
Cześć!

To moje początki z LH MK. Konfiguruję system i nie widzę nigdzie dokumentu takiego jak np. PARAGON czy DOKUMENT SPRZEDAŻY.

Na chwilę obecną nie jestem vatowcem, więc i faktury VAT wystawić nie mogę. Kasy fiskalnej też nie mam - to i paragonu fiskalnego też nie wystawię.

W jaki sposób mogę sobie skonfigurować dokument (typ dokumentu dodałem) i wydruk dla niego?

Czy można skorzystać z Faktury Sprzedaży ale wyłączyć dla niej rejestr VAT i korzystać z jej szablonu wydruku?



Temat: [opinie] niom.pl

Ja: (13:50)
witaj... zastanawiam sie nad Waszym hostingiem. jednak nie znalazłem na Waszych stronach żadnych informacji pokroju NIPu czy REGONu i obawiam się, że możecie zrobić w balona ludzi.
2947456: (13:51)
Witam, nie widze potrzeby wystawiania na stronie informacji  ktore klientom nie sa do niczego potrzebne .
Ja: (13:52)
sa potrzebne... a jesli chcialbym fakture?
2947456: (13:53)
Fakture VAT wystawiamy na zyczenie klienta
...
Ja: (14:01)
to wiem. ale chce wiedziec jak wyglada sprawa z tym gdzie jest Wasz serwer
i te szablony
2947456: (14:01)
serwer jest w USA
...
Ja(14:06)
oferujecie bardzo skromny bandwitch, jesli bym przekroczyl, to jakie sa ceny za poszczegolne rzeczy?
2947456: (14:07)
2 zl za kazde rozpoczete 100Mb i 1 Gb

jeszcze nie dostałem odp dotyczącej szablonów, które są w ich ofercie i na moim kompie też (czemu sprzedaj? co? co można łatwo ściągnąć i chyba w dodatku za darmoch? )

?e tak powiem do zbadania



Temat: Logo firmy na wydruku faktury 2.3.5 Win XP

Ja wykonałem obie powyższe czyynności i mi nie działa. Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy może jest tak, że logo drukuje sie tylko przy drukowaniu przez przeglądarkę?

Logo drukuje się tylko przy druku przez mechanizm wewnętrzny. Oprócz dodania znacznika {$logo} w odpowiednim miejscu szablonu wydruku, należy także w manu"System->Ustawienia globalne" na zakładce Faktury VAT (lub dokumenty sprzedaży) wybrać ścieżkę do pliku z logiem na fakturę.




Temat: Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.
On 7 Dec 2005 11:41:53 +0100, "paweł"


Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.

Demo sklepu można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/

panel administracyjny można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/admin

Uwaga: należy się zalogować :

Hasło: 12345

Szczegóły oferty prześle emailem.
Wystawiamy faktury VAT
Gwarancja, serwis, pomoc techniczna,instalacja, serwer, domena, możliwośc
dostosowania do indywidualnych potrzeb.

kontakt:

kom. 0 500 283 680
tel. 012 684 22 69


alem sie obsmial - sprzedajesz szablon, ktory jest domyslny dla
oscommerce i NIE MASZ PRAWA GO SPRZEDAWC BO NIE JESTES JEGO
WLASCICIELEM.
poczytaj licencje tego sklepu...

ech.. ktos sie napracowal i dal za darmo wszystkim a ten baranek chce
sprzedawac cudza prace, jeszcze jakby oferowal instalacje albo cos, to
bym rozumial, ale probuje sprzedac cudza wlasnosc.

nie pozdarwiam,
Cyb





Temat: Program do fakturowania - jaki ????


Witam,
szukam jakiegoś programu do fakturowania. Najlepiej mało skomplikowanego w
obsłudze i darmowego. Jest trochę takich programików ale trudno jest mi
pojedynczo testować każdy program więc proszę o pomoc. Dodam, że program
będzie obsługiwał sklep meblowy.

Pozdrawiam
Jacek


polecam darmowy:

Program mBiuro jest programem biurowym do tworzenia faktur, ich
korekt, szablonów faktur, rejestru VAT, zestawień faktur na dany
okres, zestawień kontrahentów oraz towaru i usług, do planowania
zajęć, tworzenia bazy klientów, towaru i usług, zapisywania kontaktów
itp.

http://www.mojebiuro.neostrada.pl/





Temat: v2.1 beta

Witam.
Na fakturach nie doliczany jest Vat, o czym pisałem, a poza tym nie pojawia się data wystawienia i sprzedaży. Wydaje mi się, że wersje testowe wypuszcza się do wykrywania trudniejszych do przewidzenia błędów, niż brak podstawowej funkcjonalności. Chyba, że błędy na fakturze są zamierzone, aby nikt nie użył programu do działalności. Jeżeli twórcy nie spoglądają nawet na swoje dzieło, a wszystkie błędy mają wykrywać użytkownicy, to ten program nigdy nie powstanie.

Pozdrawiam.
Leszek Łoboda.

Wersja 2.1beta1
System MDK9.2


Witam.

Wersja 2.1Beta1 nie jest przeznaczona do celów produkcyjnych (jak zresztą zaznaczone było zarówno w licencji jak i w oknie głównym). Wypuściliśmy ją aby użytkownicy mogli zapoznać się z proponowaną przez nas funkcjonalnością i aby mogli zgłosić jakieś dodatkowe uwagi i sugestie. Również testowy był mechanizm edycji szablonów faktur. Proszę zajżeć do pliku units/invoice/tmpl/head.html i head2.html, odkomentować bloki z datami i po wszystkim. Program staje się coraz większy, więc nie sposób ustrzec się większych lub mniejszych usterek. dlatego prosimy o wszelkie informacje na ich temat i o trochę więcej wyrozumiałości.



Temat: import faktur

sprubój pominąć sekcję kontrahent z szablonie
a jako konto podaj 201-2-1-123

gdzie 123 identyfikator w Twoim zewnętrznym systemie zgodny z wartością POZYCJA kontrahenta z Symfonii


a jest jakaś zmienna odpowiedzialna za pozycję kontrahenta w Symfonii?? żeby podczas importu kontrahentów dało się ją ustawić na wartość którą można by później wykorzystać podczas importu faktur VAT i generowaniu numeru konta??



Temat: Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.
Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.

Demo sklepu można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/

panel administracyjny można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/admin

Uwaga: należy się zalogować :

Hasło: 12345

Szczegóły oferty prześle emailem.
Wystawiamy faktury VAT
Gwarancja, serwis, pomoc techniczna,instalacja, serwer, domena, możliwośc
dostosowania do indywidualnych potrzeb.

kontakt:

kom. 0 500 283 680
tel. 012 684 22 69





Temat: Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.


Sprzedam gotowy szablon sklepu internetowego.

Demo sklepu można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/

panel administracyjny można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/admin

Uwaga: należy się zalogować :

Hasło: 12345

Szczegóły oferty prześle emailem.
Wystawiamy faktury VAT
Gwarancja, serwis, pomoc techniczna,instalacja, serwer, domena, możliwośc
dostosowania do indywidualnych potrzeb.



latwe).. ech.. "administratorzy" :)

Projekt jest na licencji GPL, wiecie, ze musicie dolaczyc kody zrodlowe ?

Pozdrawiam !





Temat: Nowa wersja BRICSCAD - wrażenia
Zamierzam zakupić Briscad i mam kilka pytań:
1 zależy mi na pełnej kompatybilności z autocadem, jak to wygląda?
2 dokumentacja instrukcje opisy czy są ?
3 symbole szablony branży elektrycznej
4 czy symbole trzeba dokupić osobno
4 gdzie najlepiej kupić ile kosztuje oczywiście faktura VAT
Ściągłem wersję testową 30 dniową moje dokumentacje wykonane wcześniej z acada bez problemu działają i można dalej edytować intuicyjnie działanie bardzo zbliżone do cada, ale tylko kilka godzin zabawy to zbyt mało na wnioski. Znalazłem na forum w sklepie oraz dystrybuje też schrack dodając własne szablony.Może poczekać na v7
Pozdrawiam



Temat: DrEryk wersja 2.06.00
Lista wprowadzonych zmian do wersji 2.6.0:

1. Zaktualizowano bazę leków zgodnie z ostatnimi zmianami w refundacji.
2. Wprowadzono możliwość tworzenia szablonów badań obrazowych.
3. Wprowadzono raport jakościowy statystyki deklaracji.
4. Wprowadzono widok skali Barthela i daty ważności kwalifikacji.
5. Wprowadzono rachunek uproszczony.
6. Wprowadzono rozliczenie opieki nocnej - możliwość edytowania ilości
deklaracji dla placówek, które mają podwykonawstwo.
7. Wprowadzono druk sprawozdania finansowego.
8. Poprawiono fakturę VAT.
9. Zmodyfikowano i wprowadzono bardziej szczegółową statystykę AOS.
10. Poprawiono wizytę bez rejestracji/poza kolejnością -- do książki
ruchu i do raportu zapisuje się godzina rozpoczęcia wizyty.
11. Poprawiono krotność na wizycie AOS i w książce ruchu dla AOS.
12. Poprawiono druk zaopatrzenia w materiały ortopedyczne.

Pobierz wersje demo



Temat: Debiut na allegro
Witam.Komentarze pomagają są ważne , ale nie znaczy to że bez nich nie będziesz nic sprzedawał.
Ja musiałem rozwiązać umowę z allegro po dwóch latach ponieważ dane konta nie zgadzały się z danymi do faktury VAT.
Otworzyłem natychmiast nowe konto , zleciłem zrobić nowy szablon , w ciągu miesiąca zrobiłem sprzedaż na ponad 200 tys zł , dostałem prawie setkę komentarzy, i zapłaciłem parę tyś prowizji :)



Temat: Strony klanowe

Witam,
zajmuję się tworzeniem unikatowych stron klanowych pod webspell. Jeśli posiadasz klan który potrzebuje własnej strony klanowej napisz do mnie na mail: manlux@o2.pl lub gg 603902 . Cena juz od 40zl za szablon.

Płatność:
- przelew
- paypal


wystawiasz faktury VAT?
posiadasz REGON?

jak nie, to jest to nielegalne i czekaj na kontrolę skarbową...



Temat: [wykonam] strony www, skrypty i cięcie grafiki
Witam.

Tworzymy szablon strony na podstawie dostarczonego projektu. Wszystkie czynności wykonywane są według obowiązujących standardów (XHTML 1.0 i CSS 2.1). Gwarantuje to, że strona będzie lepiej indeksowana przez wyszukiwarki, dużo szybciej wczytywana, jak również dostępna dla wszystkich użytkowników internetu. Kod stworzony w ten sposób jest bardzo przejrzysty co umożliwia jego łatwą edycję i rozbudowę.

Dlaczego my?

Solidność wykonania - kod jest przejrzysty, co gwarantuje łatwość rozbudowy w przyszłości,
Nasze projekty będą poprawnie wyświetlane w każdej przeglądarce
Każda strona tworzona jest indywidualnie
Przystępne ceny i szybki czas realizacji
Możliwość stałej współpracy

Wykonam także pełne strony www oparte o rozwiązania autorskie i opensource.

Gwarantuję profesjonalne projekty i szybki czas realizacji. Na wszystkie usługi wystawiam fakturę VAT.

W celu zapoznania się z portfolio i szczegółową ofertą zapraszam na stronę: [url]www.trawkastudio.pl
[/url]
Serdecznie zapraszam!
Michał Trawka
bok@trawkastudio.pl



Temat: Dyskusje o Pffshop przeniesione z innego tematu
Ceny do dołu?
My świadczymy usługę full-service. Klient ma pieniądze, wie czego chce (a jeśli nie, to musi mieć ich jeszcze więcej - chodzi o to, że potem dojdzie jeszcze masa drobnych poprawek i zmian) i my mu to dokładnie przygotowujemy.

KQS - sprzedaje licencję i baw się z nią sam. Co to znaczy? Mamy zupełnie innego odbiorcę. Mój Klient sobie sam nie wdroży szablonu, bo nie wie czym jest XHTML. Mój Klient wie natomiast co jest efektem końcowym, ale nie ma czasu się z tym bawić. Szuka profesjonalnej i wiarygodnej firmy, która mu to przygotuje i na wszystkie usługi wystawi jedną fakturę VAT.

Naszą konkurencją to nie jest Shoper czy KQS. To jest epro czy Sunweb. Rozwiązania sporo droższe, ale skierowane do innego klienta. Na tle tych rozwiązań wypadamy cenowo bardzo korzystnie.



Temat: Sprzedam gotowy sklep internetowy


Sprzedam gotowy sklep internetowy.

Demo sklepu można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/

panel administracyjny można zobaczyć na stronie:

http://www.arcprojekt.pl/catalog/admin

Uwaga: należy się zalogować :

Hasło: 12345

Szczegóły oferty prześle emailem.
Wystawiamy faktury VAT
Gwarancja, serwis, pomoc techniczna,instalacja, serwer, domena, możliwośc
dostosowania do indywidualnych potrzeb.


to jest zart..? przeciez to gotowe darmowe oprogramowanie na licencji
GNU/GPL ... pewnie szablon tez sciagneles z neta ... na dodatek jestes
SPAMEREM





Temat: v2.1 beta

popieram przedmówce......
GENIALNIE ............
tylko brak LHMK.sh

......teraz uwagi
gdzie sie modyfikuje FV ?? ręcznie w html czy jest to w programie - nie mogłem znaleźć
przy magazynie dla większych firm można pomyśleć o module dla kontroli jakości - służe pomocą KJ i magazyn - mam obraz co średnie firmy potrzebują

.........i może pora pomyśleć o jakiejść instrukcji interaktywnej :> to by był chicior
co gdzie wpisać i dlaczego tu a nie tu. Jeszcze może możliwość rozliczenia pojazdu prywatnego dla potrzeb służbowych

GENERALNIE SUPER - TAK TRZYMAĆ...........


Możliwość edycji faktury VAT jest z poziomu HTML. Postaram się we w miarę krótkim czasie przygotować instrukcję modyfikacji takich szablonów.

Pozdrawiam



Temat: Synchronizacja Malej ksiegowosci z Faktura i kasa
My robimy to tak (faktura start i mała księgowość premium - jeżeli w start jest inaczej to nic nie pomogę):

W Fakturze start:
Jeżeli masz już ekran na którym jest lista faktur, zaznacz te faktury które chcesz eksportować (czyli prawdopodobnie cały miesiąc).

U dołu po prawej kliknij "operacje" następnie "eksport danych"
zaznacz FORMAT 3.0-FK i MP11.2008, kliknij "wykonaj" wskaż miejsce na dysku na zapisanie pliku np. c:

Przechodzisz do Małej Księgowości:
kliknij w górnym menu "Firma" nastepnie "Import danych"
zaznacz FORMAT 3.0 i kliknij "wykonaj"

W polu "zbiór danych" wskaż położenie pliku np. c:
W polu "szablon" ja wybieram c:symfoniaszablonmpinhm.ams (ścieżka może być inna ale szablon, który dobrze działa to mpinhm.ams

Faktury powinny pokazać się w buforze księgi i ewidencji VAT

Mam nadzieję, że o to chodziło. Powodzenia!



Temat: Faktura za usługi elektroniczen


Czy ktoś wystawiał fkutry dla za usługi elektroniczne dla firmy spoza UE np
USA i mogłby mi pokazać jak wygląda taka faktura?

Na pewno faktura taka powinna zawierać wszystkie dane jak na zwykłej
fakturze "..z wyjątkiem stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności z
podatkiem. Ponadto na fakturze moze nieznajdować sie nr identyfikacyjny
nabywcy..."

Stworzylem 3 przykładowe szablony ale nie wiem ktory jest prawidłowy - moze
ktoś miał styczność z takimi fakturami i może pomoc.

http://web-serwis.com/faktury/02.gif


Ja wystawiam z danymi jak powyżej (i to moim zdaniem powinno być ok). Na
wszelki wypadek dodatkowo wprowadziłem kolumnę zatytułowaną po prostu
"VAT", a w niej wpisuję krechę, że tego vatu nie ma, pod nimi zaś teskt
"Art.27 ust.3 i 4  ustawy  o PTU".





Temat: Program do wspomagania sprzedazy


czy orientuje sie ktos czy istnieje na rynku program do wspomagania
sprzedazy, ktory pozwolilby Polakowi na
prowadzenie dzialalnosci gospodarczej w Wielkiej Brytani ?
Program ma miec funkcje identyczne jak programy typu WF-MAG, itp
Chodzilobymi w szczegolnosci o dwie mozliwosci:
- mozliwosc zdefiniowania wzoru formatki faktury (aby byla w jezyku
angielskim),
- definicji stawek podatku (polskiego - VAT) - na poziomie na przyklad
17,5%.
Orientuje sie moze ktos gdzie mam szukac, konsultanci Symfoni, WF-MAG mnie
przelaczaja od konsultanta do konsultanta


Sprawdź PolkaSQL

- dowolna ilość stawek VAT
- własne formatki faktur (dowolnie zdefiniowany szablon)
- wielojęzyczne nazwy towarów (nieograniczona ilość języków)
- tworzenie raportów ilościowo wartościowych z uwzględnieniem asortymentu w
dowolnym języku
- faktury unijne
- sprzedaż w dowolnej walucie (nieograniczona ilośc walut)
- mozliwość zdefiniowania własnych nazw raportów i kolumn (np w jezyku
angielskim)

więcej na http://www.odl.com.pl

pozdrawiam

Marcin





Temat: faktury


bardzo prosty program do fakturowania (kilka faktur w miesiacu) pod
windowsa
(pelna wersja) dla kompletnego laika - darmowy
gdzie zassac???



Chyba w Twoim wypadku jednak najlesze beda szablony pod Excel'a, czy
Worda'a.
Kiedys widzialem rozbudowana obsluge firmy pod Excela w VBA i za darmo.
Jedyny zakup to sam Excel :-(

Jest jeszcze mozliwosc sprawdzenia darmowego VATowca z
http://www.inet.com.pl/pk/vat.htm
Ma tylko jeden problem, pracuje wielosrodowiskowo i w celu uruchomienia
wersji
pod np. Access najpierw trzeba uruchomic wersje DOS'a - utworzenie tabel
i indeksow. Dalej mozesz do woli modyfikowac mdb dla wlasnych potrzeb.
Zreszta sam sprawdz.

Pozdrawiam
Piotr





Temat: Program do fakturowania z własnymi szablonami/wzorami



| Jaki możecie polecić program do fakturowania (w miarę prosty i tani),
| który posiada opcję wstawienia własnych szablonów/wzorów faktur?

Z innej beczki... Jakich funkcji potrzebujesz w takim programie? I czy
byłbyś gotów korzystać z niego przez www (oczywiście przez ssl)?


Wlasciwie to mialbym opory co do dzielenia sie moja ksiegowoscia z
serwerem :)
Na dzien dzisiejszy funkcjonalnosc bardzo podstawowa: fakturowanie VAT
Polska/UE/zagranica, opodatkowanie na ryczalcie i na KPiR. Wsio. Wazna
jest mozliwosc wprowadzenia wlasnego szablonu.





Temat: Inwestycja rok rozpoczęcia


a to dozwrotu VAT? bo jak tak to trzeba podac rok rozpoczecia remontu/wykonczenia...


Potwierdzam
Przerabiałem ten temat jakiś czas temu... Tzn. wypełniłem wniosek i przekopałem google w poszukiwaniu informacji gdzie zakwalifikować poszczególne pozycje z faktur, i czy w ogóle podlegają odliczeniu...
A dzisiaj Sabina złożyła go w US.

Gdyby ktoś potrzebował, służę wzorem wniosku i załącznikiem - mam szablony do wypełnienia w excelu.



Temat: MK LeftHand, a ryczałt z VATem?

jak wspominałem w temacie FAQ (bardzo samozwańcze i jeszcze bardziej nieautoryzowane) moga być z tym prblemy

Dziękuję za odpowiedź, choć jest ona niepocieszająca. Interesuje mnie jednak nie tylko aspekt prawny, ale i funkcjonalny programu MK.
Pisałem, że technicznie MK mi odpowiada - to prawda jeśli mówimy o obsłudze, interfejsie użytkownika, etc.
Nie wiem tylko czy jego funkcjonalność nadaje się do prowadzenia księgowości dla podatników typu ryczałt z VATem. Czy są tam odpowiednie funkcje, szablony, formularze, etc.?
Jeszcze nie musiałem się w taki sposób rozliczać, ale pewnie to wkrótce nastąpi i choćby do kontrolowania poprawności wypełnianych dokumentów papierowych przydałby się jakiś program komputerowy.
Wiem, że mogę w MK wystawić fakturę. Jest też chyba rejestr środków trwałych. Co z ewidencją sprzedaży i VAT?
Czy mam zapomnieć o MK LeftHand i poszukać innego oprogramowania czy może jednak da się go użyć, żeby łatwiej i bez błędów wypełnić poszczególne książki?
Może komuś takie podejście wyda się dziwne, ale jeśli zna ktoś lepszą metodę w kontekście opisanych tu i wcześniej okoliczności przyrody to poproszę o porady .
Z góry dziękuję.
--
Pozdrawiam!

Roman



Temat: FAKTURA ZALICZKOWA
Witam, mam problem z fakturą zaliczkową. W stopce szablonu drukuje mi się podwójna cena netto, która przewyższa całą cenę towaru. Taka sama sytuacja dzieję się z fakturą Vat. Prosze o pomoc.



Temat: Mały Podatnik
Szablon wydruku faktury znajduje sie w katalogu tmpluyfact
Wystarczy w pliku head.html dopisac 'MP' po tekscie 'Faktura VAT'
p



Temat: v2.1 beta

Możliwość edycji faktury VAT jest z poziomu HTML. Postaram się we w miarę krótkim czasie przygotować instrukcję modyfikacji takich szablonów.

Jeszcze jak bym wiedział który/gdzie plik to FV - to bym sobie powalczył.

--
pozdrawiam



Temat: Odstapie dochodowy serwis WWW
Odstapie dochodowy serwis Hit-tapety.pl: szczegoly na
http://www.hit-tapety.pl/sprzedam
Wiadomosc skierowana do szukajacych dodatkowego zrodla utrzymania
grafikow i osob zajmujacych sie szeroko pojetym DTP.

Serwis Hit-tapety.pl powstal w pazdzierniku 2005 roku z inicjatywy
firmy FONART. Serwis Hit-tapety.pl umozliwia potencjalnemu klientowi
serwisu stworzenie tapety pulpitu na podstawie przeslanego przez niego
zdjecia.
Do stworzonej tapety klient moze dolaczyc dowolny napis! Zadaniem
grafika jest umieszczenie  przeslanego przez klienta zdjecia (oraz
napisu) w wybrany szablon tapety. Mozna tego dokonac w dowolnym
programie do obrobki grafiki rastrowej.

Serwis Hit-tapety.pl jest rozwiazaniem w 100% autorskim, stworzonym od
podstaw przez profesjonalny zespol webdesignerski w technologii PHP i
MySQL. To jedyny tego typu serwis w Polsce i jeden z nielicznych na
swiecie. Przez dwa miesiace (grudzien 2005, styczen 2006) serwis ten
byl moim jedynym zrodlem utrzymania. Dzieki pozycjonowaniu zanotowalem
w tym czasie niemal 300 tys. unikalnych "wejsc". Udalo mi sie sprzedac
ponad 600 tapet po 9,80zl kazda. Niestety, znalazlem ostatnio bardzo
interesujaca prace w Warszawie i nie mam czasu na dalsze prowadzenie
tego serwisu.

W sklad serwisu wchodza:
- know-how,
- profesjonalny serwer wirtualny w firmie CETI (pojemnosc: 10GB,
transfer miesieczny: 30GB),
- domena Hit-tapety.pl,
- kompletny zestaw skryptow programistycznych odpowiedzialnych za
efektywne dzialanie serwisu,
- dziewiec szablonow tapet stworzonych w Adobe Photoshop (.psd),
- intuicyjny, zabezpieczony panel administracyjny odpowiedzialny za
obsluge zlecen,
- "Mailer": korespondencja seryjna e-mail z dotychczasowymi klientami
serwisu,
- poprawnie zaimplementowany skrypt PERL MegaUpload odpowiedzialny za
efektywne przyjmowanie plikow na serwer (wskaznik postepu wysylania
pliku na serwer),
- efektywnie przeprowadzona optymalizacja serwisu pod katem
wyszukiwarki Google.pl,
- kilkanascie linkow pozycjonujacych w serwisach o wysokim Google
PageRank.

Serwis odstapie ,,po kosztach": 4,5tys.zl. brutto, faktura VAT.





Temat: [sprzedam] eMailer - skrypt do obsługi mailingu
eMailer - zarządzanie bazą adresów email, szablonami oraz mailingiem

Jeśli potrzebujesz zareklamować swoje produkty lub usługi. Jeśli nie masz jak wysłać szybko dużej ilości wiadomości email do ludzi. Skorzystaj z naszej aplikacji, która jest bardzo prosta w obsłudze, nie wymaga żadnych dodatkowych znajomości informatycznych - jest przeznaczona dla wszystkich użytkowników.

Specyfikacja systemu eMailer :

1. Gromadzenie bazy mailingowej
- Wyszukiwanie emaili na wybrane słowa kluczowe w internecie. Jest to prosty sposób na pozyskanie nowych adresów.
- możliwość dodawania własnych adresów poprzez ich wprowadzanie pojedynczo
- import z pliku listy adresów email
- zarządzanie bazą: filtrowanie, dodawanie, kasowanie, import, eksport

2. Tworzenie szablonu wiadomości
- Łatwy i przyjazny sposób tworzenia atrakcyjnych wiadomości email za pomocą edytora wbudowanego HTML
- opcje : dodawanie, edytowanie, usuwanie

3. Wysyłka mailingu
- natychmiastowa - w tym trybie jest automatycznie wysłany mailing do wszystkich z wybranej grupy docelowej
- paczkowana - możliwe ustalenie z Harmonogramu zadań na serwerze (CRON) wysyłanie po np. 50 maili co 30 minut.

Pełen opis naszego narzędzia oraz zrzuty ekranu znajdziesz na stronie:
emailer24.com

Licencja jest dożywotnia, opłata jednorazowa.

Instalacja i konfiguracja jest bardzo prosta i wymaga małego wkładu pracy - około 5-10 minut.

Wymagania: PHP, MySQL, CURL
Powyższe podstawowe moduły posiada 90% serwerów wirtualnych np. home.pl
Aby sprawdzić obecność zainstalowanych modułów należy uruchomić plik na serwerze o nazwie info.php , o treści : <? phpinfo(); ?>

Aukcja allegro:
www.allegro.pl eMailer

Cena: 79zł brutto
Wystawiamy fakturę VAT (Jeśli potrzebne są koszty w firmie doskonałe rozwiązanie dla każdej działalności).

Kontakt:
E-mial : emailer@enterso.pl
Tel. : 0692 940 073
WWW : emailer24.com

Enterso
Wojciech Kłodziński
Szczecin 70-781
Fioletowa 73/3
NIP:PL955-214-61-66

Do administratorów forum - Jako właściciel firmy Enterso oraz jako autor skryptu posiadam pełne prawa do sprzedaży.

Z każdym dniem, kiedy Twoja konkurencja korzysta z systemu eMailer ucieka Tobie szansa na sukces w internecie!



Temat: Ethernet na ponad 600m i zasilanie

Jakies pomysly


Kiedys chodzac po Allegro znalazlem takie cos  (uwaga skopiopwalem tylko
tekst wiec go wklejam, a  user Meteor77 nie ma teraz trwajacyh aukcji):
Mysle ze tego Ci trzeba, z tego co pamietam zasieg dla skretki do 1500metrow
!!

MAciej

Przedmiotem aukcji jest to co widac na zdjeciu. Jest to profesjonalny modul
POWERNET z przetwornica firmy ERICSSON na pokladzie. Stanowi to przelom w
zasilaniu sieci komputerowych!
REWOLUCYJNE ROZWIAZANIE!!!
Jesli potrzebujesz tanio rozwiazac zasilanie duzej ilosci koncentratorów to
jest to cos dla Ciebie! Prad 1,2A i napiecie 5V to na poczatek dla kazdego
koncentratora, potrzeba wiecej - nie ma problemu! Mozna moduly laczyc
równolegle lub zamówic na odpowiednio wiekszy prad! Np. 3A (5V).
Do tej pory dostawcy INTERNETU musieli w administracji bloków wykupywac
mozliwosc korzystania z sieci energetycznej ~230V. To i klopot i zbedne
comiesieczne wydatki! Teraz wystarczy jeden centralny zasilacz i po skretce
mozna przekazywac moc!!!!
Jeden zasilacz o napieciu do 72V (dostarczam taki na zamówienie) jest w
stanie zasilic od 20 do 50 koncentratorów! Niebywale!
Wystarcza trzy otwory 3mm wedlug szablonu aby zamocowac modul POWERNET. Cala
tajemnica polega na przekazywaniu zasilania na stosunkowo wysokim napieciu
(72V) co oznacza niesamowicie maly prad i w takim przypadku mozna
wykorzystac wolna pare przewodów w skretce. Po dostarczeniu pradu na miejsce
plytka POWERNET zamienia te 72V na 5V/1,2A - to jest zwykle wiecej niz
potrzeba!
Mam wystarczajacy zapas tych modulów aby zaspokoic kazde potrzeby. Prosze
zainteresowanych o kontakt telefoniczny jesli jakies szczególy nie sa jasne.
Izolacja 1500V - to koniec problemów z róznica potencjalów, pradami
niezrównowazenia, bladzacymi itp. Zasluga moja jest prawie zadna -
inzynierowie z firmy ERICSSON-a zalatwili sprawe!
Jest to pierwsza udana i jedyna rzeczywiscie systemowa próba rozwiazania
tego problemu!
I jeszcze na deser smaczny kasek: reset wszystkich koncentratorów, nawet w
50 blokach przeprowadzamy jednym przyciskiem przy centralnym zasilaczu a na
zyczenie równiez przez telefon komórkowy!!!
Podlaczenie jest proste: na wtyczkach - bez mozliwosci pomylki - inaczej
wlozyc sie nie da. Gwarancja 24 miesiace! Pisemna! Prawda, ze to jest
niewiarygodne? Do tego wsparcie techniczne, calodobowa pomoc i spokój od
niezadowolonych z czestych zawieszen koncentratorów odbiorców internetu.
Faktura VAT, umowa wspólpracy i co kto tylko sobie jeszcze zyczy! Towar 100%
pewny, zywotnosc minimum 25 lat - chyba zadowoli to wielu najbardziej
wybrednych!
Pozdrawiam!
Bartlomiej Okonski (Meteor77)

P.S. Mój tel 0601 660 392





Temat: PowerNet
PowerNet

Jest to profesjonalny moduł POWERNET z przetwornicą firmy ERICSSON na pokładzie. Stanowi to przełom w zasilaniu sieci komputerowych!
REWOLUCYJNE ROZWIĄZANIE!!!

Jeśli potrzebujesz tanio rozwiązać zasilanie dużej ilości koncentratorów to jest to coś dla Ciebie! Prąd 1,2A i napięcie 5V to na początek dla każdego koncentratora, potrzeba więcej - nie ma problemu! Można moduły łączyć równolegle lub zamówić na odpowiednio większy prąd! Np. 3A (5V). Sam moduł ma możliwość regulacji napięcia wyjściowego w zakresie od 4 do 6V. Ustawiony jest fabrycznie na 5V.

Do tej pory dostawcy INTERNETU musieli w administracji bloków wykupywać możliwość korzystania z sieci energetycznej ~230V. To i kłopot i zbędne comiesięczne wydatki! Teraz wystarczy jeden centralny zasilacz i po skrętce można przekazywać moc!!!!
Jeden zasilacz o napięciu do 72V (dostarczam taki na zamówienie) jest w stanie zasilić od 20 do 50 koncentratorów! Niebywałe!

Wystarczą trzy otwory 3mm według szablonu aby zamocować moduł POWERNET. Cała tajemnica polega na przekazywaniu zasilania na stosunkowo wysokim napięciu (72V) co oznacza niesamowicie mały prąd i w takim przypadku można wykorzystać wolną parę przewodów w skrętce. Po dostarczeniu prądu na miejsce płytka POWERNET zamienia te 72V na 5V/1,2A - to jest zwykle więcej niż potrzeba!
Mam wystarczający zapas tych modułów aby zaspokoić każde potrzeby. Proszę zainteresowanych o kontakt telefoniczny jeśli jakieś szczegóły nie są jasne.

Izolacja 1500V - to koniec problemów z różnicą potencjałów, prądami niezrównoważenia, błądzącymi itp. Zasługa moja jest prawie żadna - inżynierowie z firmy ERICSSON-a załatwili sprawę!
Jest to pierwsza udana i jedyna rzeczywiście systemowa próba rozwiązania tego problemu!

I jeszcze na deser smaczny kąsek: reset wszystkich koncentratorów, nawet w 50 blokach przeprowadzamy jednym przyciskiem przy centralnym zasilaczu a na życzenie również przez telefon komórkowy!!!

Podłączenie jest proste: na wtyczkach - bez możliwości pomyłki - inaczej włożyć sie nie da. Gwarancja 24 miesiące! Pisemna! Prawda, że to jest niewiarygodne? Do tego wsparcie techniczne, całodobowa pomoc i spokój od niezadowolonych z częstych zawieszeń koncentratorów odbiorców internetu. Faktura VAT, umowa współpracy i co kto tylko sobie jeszcze życzy! Towar 100% pewny, żywotność minimum 25 lat - chyba zadowoli to wielu najbardziej wybrednych!

Poważni kupujący mogą mnieć zasilacz 72V/5A za darmo! To tylko kwestia uzgodnień.

Bartłomiej Okoński (Meteor77)
P.S. Mój tel 0601 660 392







Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????
Witam serdecznie i zwracam się z goraca prosba o rade.

Zamierzam podjac prace jako programista i warunkiem jest zalozenie wlasnej
dzialalnosci gospodarczej :(  czyli jednoosobowej firmy. De facto bede
pracowal w zasadzie na pelen etat, ale o umowie o prace nie mam co marzyc -
to zaznaczono mi na samym poczatku.

Pytam zatem Kolegow Programistow, którzy dzialają na podobnej zasadzie:
doradzcie mi, jak to dziala; na co zwrocic uwage, by nie znalezc sie "na
lodzie" - opowiedzcie mi, jak w Waszym przypadku to sie odbywa, na co
powinienem zwrocic uwage i czego unikac.

Nie mam zielonego pojecia na temat rachunkowosci, ale postrzegam te prace
jako swa wielka szanse na to, aby zaczac programowac zawodowo. Zawsze o tym
marzylem i chcialbym te moja wielka zyciowa pasje, jaka jest programowanie,
przeksztalcic w cos wiecej!

Czy zatem mozna sie zabezpieczyc (jak, jaka umowa) przed faktem, ze nagle
pojawia sie martwe okresy, bez pracy? Powiedziano mi, ze bede etatowym
pracownikiem, ze stala pensja, a jedyna roznica bedzie to, ze nie bede
pracowal na umowe o prace. To mnie ucieszylo, ale jak to umiescic na
papierze - czy ktos z Was spisywal i moglby przeslac mi szablon takiej
umowy/kontraktu?

Czy swiadczac te usługe na rzecz mojego pracodawcy musze koniecznie byc
platnikiem VAT? Czy moge nim nie byc? Z tego co zrozumialem, bedac
platnikiem VAT, z tego co zafakturuje mojemu pracodawcy, bede od razu musial
oddac fiskusowi 22% - czy tak? Wprawdzie, podobno moge sobie odliczać VAT na
to co kupuje (czy na wszystko; jedzenie, ubrania itp. - każdy VAT od
wszystkiego, co kupuje, czy tylko VAT "zwiazany z wykonywaniem pracy"?
Przede wszystkim jednak pytam, czy moge nie byc platnikiem VAT - wolalbym
tego uniknac.

Pozostale koszty, jak slyszalem to ZUS: 600 zl, oraz podatek od roznicy (to
co zafakturuje pracodawcy (minus, pewnie, ten cholerny VAT, albo nie -
jezeli nie musze byc jego platnikiem)) i od tego co mi zostaje, place
podatek - czy tak. Studiuje informatyke - czy moge brac fakture ze szkoly na
firme i odliczyc to jakos?
Jak w przypadku zakupu laptopa i oprogramowania?

Czy ktos orientuje sie, jaka jest stawka podatku od uslugi programisty,
gdybym rozliczal sie w formie ryczaltu?

Sorry, ze jestem az tak zielony i ze moze zadaje mase naiwnych pytan, ale
nie zawracalbym sobie i Wam tym glowy, gdyby mi tak bardzo na tym nie
zalezalo. Teraz mam umowe o prace, ale praca, ktora wykonuje w porownaniu z
programowaniem to prawdziwa WEGETACJA!
Bylbym niezmiernie wdzieczny za wszelkie porady; jezeli to mozliwe na
prywatnego mail'a:





Temat: Wersja 1.0.1.911
Wersja 1.0.1.911 z dnia 2008-10-20

Na formie wydruku dokumentu (aktualnie używanej do drukowania wszelkich dowodów wewnętrznych) dodany został przycisk uruchamiający program Wordpad z użytym szablonem. Można sobie zmienić dowolną rzecz w szablonie. Jedynie należy uważać na to, że szablon jest stosowany u wielu klientów i zmiana może mieć uboczne skutki.

Na zakładce Ustawienia dodana została możliwość wyłączenia synchronizacji danych z programami. Jest to przydatne po zainstalowaniu Afika u klienta, który nie posiada takiego zestawu programów jak biuro.

Na formie danych klienta dodana została możliwość usunięcia pozycji. Po naciśnięciu przycisku Edycja pojawi się dodatkowy przycisk Usuń (w miejscu przycisku Dodaj).

Zmienione zostało sortowanie dokumentów. Dotychczas jedynie faktury korygujące były przenoszone na koniec dnia. Obecnie dokumenty sortowane są według typu dokumentu, dzięki czemu faktury zaliczkowe ustawiają się przed końcowymi.

Przy wyborze danych kontrahenta (filii) do faktury można zapisać informację o nieaktualności danej filii. Zasadniczo, przy zmianie nazwy firmy lub jej adresu, poprzednie dane powinny pozostać wraz z ich kodem filii, a nowe dane powinny być dopisane z innym kodem. Zaznaczenie nieaktualności danych pozwoli wyłączyć automatyczne poprawki nazwy dla tej filii i dzięki temu wykryć konieczność aktualizacji kartoteki kontrahentów u klienta.

Tworzenie przelewów jest teraz możliwe również z poziomu listy operacji. Jako Symbol operacji należy użyć PRZE, w pole Dekret wpisać np. VAT7 albo PIT5 (ustawia to urząd skarbowy oraz długość okresu rozliczeniowego), w Parametr 1 wpisać kod formularza (np. VAT-7, albo PIT-5), a w Parametr 2 - identyfikator osoby (pusty dla nazwy firmy i adresu siedziby, albo litera P i PESEL - zamieniane na NIP, nazwisko, imię i adres zamieszkania na przelewie). Współpraca drukowania przelewów z listą operacji będzie testowana w najbliższych miesiącach i mogą być wprowadzane zmiany. Po przetestowaniu, tworzenie przelewów zostanie usunięte z menu i będzie możliwe tylko z poziomu operacji. Wykonanie operacji wiążącej się z wysłaniem przelewu będzie automatycznie dodawać operację tworzenia przelewu, tak więc pamiętanie o przelewie i możliwość wyboru z menu nie będą potrzebne.



Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????


Witam serdecznie i zwracam się z goraca prosba o rade. Wiem, ze to w
zasadzie NTG, ale zwracam sie wlasnie do PROGRAMISTOW, nie do fryzjerek i
hydraulikow, dlatego choc z pewna obawa, zwracam sie na te grupw - ze
wzgledu na specyfike i jednoczesnie z prosba o podzielenie sie Waszymi
doswiadczeniami, jak to dziala byc "jednoosobowa programistyczna firma".


Programistyczna, to nie wiem, ale jest to bardzo upierdliwe.


Zamierzam podjac prace jako programista i warunkiem jest zalozenie wlasnej
dzialalnosci gospodarczej :(  czyli jednoosobowej firmy. De facto bede
pracowal w zasadzie na pelen etat, ale o umowie o prace nie mam co marzyc -
to zaznaczono mi na samym poczatku.

Pytam zatem Kolegow Programistow, którzy dzialają na podobnej zasadzie:
doradzcie mi, jak to dziala; na co zwrocic uwage, by nie znalezc sie "na
lodzie" - opowiedzcie mi, jak w Waszym przypadku to sie odbywa, na co
powinienem zwrocic uwage i czego unikac.


Na to, ze bedziesz musial kontaktowac sie z urzedami skarbowymi,
prowadzic i przechowywac dokumentacje przez 7 lat, placic ~600 zl ZUSu
miesiecznie, a jak przekroczysz 10 keuro rocznie, to 22% VAT (chyba ze
od razu).


Nie mam zielonego pojecia na temat rachunkowosci, ale postrzegam te prace
jako swa wielka szanse na to, aby zaczac programowac zawodowo. Zawsze o tym
marzylem i chcialbym te moja wielka zyciowa pasje, jaka jest programowanie,
przeksztalcic w cos wiecej!


Sa jednak ciekawsze i lepiej platne zajecia niz programowanie.


Czy zatem mozna sie zabezpieczyc (jak, jaka umowa) przed faktem, ze nagle
pojawia sie martwe okresy, bez pracy? Powiedziano mi, ze bede etatowym
pracownikiem, ze stala pensja, a jedyna roznica bedzie to, ze nie bede
pracowal na umowe o prace. To mnie ucieszylo, ale jak to umiescic na
papierze - czy ktos z Was spisywal i moglby przeslac mi szablon takiej
umowy/kontraktu?


Normalnie mozesz zapisac w umowie, ze jej rozwiazanie moze nastapic
po np. 12-miesiecznym okresie wypowiedzenia :-) albo, ze umowa zawarta
jest na okres XX miesiecy, i strona wypowiadajaca umowe wczesniej
musi zaplacic kare w wysokosci np. pozostalej kwoty. itp.
Kwestia umiejetnosci negocjacji. Ale znacznie lepiej jest, jesli takie
zabezpieczenia sa zbedne - kiepskiego pracownika zawsze mozna zwolnic,
a dobrego nie ma sensu.


Czy swiadczac te usługe na rzecz mojego pracodawcy musze koniecznie byc
platnikiem VAT? Czy moge nim nie byc?


Chyba mozesz, ale musisz sprawdzic, czy dla Twoich rodzajow dzialalnosci
nie ma takiego przymusu.


Z tego co zrozumialem, bedac
platnikiem VAT, z tego co zafakturuje mojemu pracodawcy, bede od razu musial
oddac fiskusowi 22% - czy tak?


Tak, tyle ze jesli on tez jest platnikiem VAT, to masz do wyboru: rachunek
na X zlotych albo faktura VAT na X+VAT zl. Jemu to wielkiej roznicy
nie robi, roznica tylko w terminach platnosci.


Wprawdzie, podobno moge sobie odliczać VAT na
to co kupuje (czy na wszystko; jedzenie, ubrania itp. - każdy VAT od
wszystkiego, co kupuje, czy tylko VAT "zwiazany z wykonywaniem pracy"?


To drugie, oczywiscie. I nie z wykonywaniem pracy (lepiej takiego pojecia
nie uzywaj, zwlaszcza na papierze albo w urzedzie skarbowym), a z
prowadzeniem dzialalnosci.


Pozostale koszty, jak slyszalem to ZUS: 600 zl, oraz podatek od roznicy (to
co zafakturuje pracodawcy (minus, pewnie, ten cholerny VAT, albo nie -
jezeli nie musze byc jego platnikiem)) i od tego co mi zostaje, place
podatek - czy tak.


Tak. Koszty = brutto dla niewatowca lub netto dla watowca (oprocz np.
paliwa do samochodow osobowych, tu brutto, bo nie mozna odliczyc VATu).
ZUS zasadniczo ok 500 zl, bo zdrowotny odlicza sie od podatku.


Studiuje informatyke - czy moge brac fakture ze szkoly na
firme i odliczyc to jakos?


Zapomnij o takich pomyslach.


Jak w przypadku zakupu laptopa i oprogramowania?


Znacznie lepiej. Tyle ze jesli przekroczysz prog, to nie mozesz sprzetu
wliczyc w koszty od razu, np. komputery amortyzuje sie przez np. 3 lata.


Czy ktos orientuje sie, jaka jest stawka podatku od uslugi programisty,
gdybym rozliczal sie w formie ryczaltu?


Nie wiem czy w ogole mozesz.


Sorry, ze jestem az tak zielony i ze moze zadaje mase naiwnych pytan, ale
nie zawracalbym sobie i Wam tym glowy, gdyby mi tak bardzo na tym nie
zalezalo. Teraz mam umowe o prace, ale praca, ktora wykonuje w porownaniu z
programowaniem to prawdziwa WEGETACJA!


Policz ile zarobisz i ile bedzie Cie to kosztowac. Moze obecna praca
jest jednak lepsza?





Temat: SYMFONIA Finanse i Księgowość Premium 2009.1
Nowelizacja ustawy o VAT

Z dniem 1 grudnia 2008r. weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług, wnosząca
liczne zmiany, głównie ułatwiające i upraszczające rozliczanie podatku VAT. Z tego tytułu w programie
Symfonia Finanse i Księgowość Premium wprowadzono następujące zmiany:
1. Nowe wzory deklaracji VAT-7 (10) i VAT-7K (4).
2. Nową deklarację VAT-7D (1) – dla podatników, składających deklaracje kwartalnie, ale nie
będących małymi podatnikami.
3. Możliwość ewidencji VAT należnego dla operacji import towarów bezpośrednio na deklaracji VAT
(zgodnie z art. 33a ustawy) – na dokumencie typu ‘Dokument importowy’ umożliwiono ewidencję
rejestru VAT dla podatku naliczonego i należnego jednocześnie. (szczegółowy opis w punkcie
„Import towarów z uproszczoną procedurą celną”).

Import towarów z uproszczoną procedurą celną (art. 33a ustawy o VAT)

Art. 33a Ustawy o podatku od towarów i usług, wybranym podatnikom pozwala na rozliczanie VAT
należnego z tytułu importu towarów w deklaracjach VAT. Aby zarejestrować taką transakcję w programie,
dla celów ewidencji podatku VAT należnego utworzony został nowy rodzaj rejestru, o nazwie „Import
towarów z uproszczoną procedurą celną – VAT należny”.
Dokładny sposób zdefiniowania odpowiednich dokumentów i rejestrów VAT do prawidłowej rejestracji tej
operacji, został przedstawiony w firmie Demo (instalowanej razem z programem) oraz opisany w pliku
Opis firmy demo.pdf (dostępny z poziomu programu z menu Pomoc/Dokumentacja).
Wartości ewidencjonowane we właściwie zdefiniowanych dokumentach i rejestrach VAT będą prawidłowo
uwzględniane na deklaracjach VAT-7, VAT-7K i VAT-7D.

Ułatwienia w rejestracji dokumentów w obrocie z zagranicą

Uproszczono rejestrację operacji gospodarczych z zagranicą, wymagających jednoczesnego naliczenia i
odliczenia podatku VAT:
&middot; import usług,
&middot; dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
Dla rejestracji ww. operacji wprowadzono w programie następujące zmiany:
&middot; zmieniono nazwę szablonu dokumentu obsługiwanego jak „Faktura wewnątrzwspólnotowego
nabycia” na obsługiwany jak „Faktura nabycia”
&middot; dodano szablon dokumentu obsługiwany jak „Faktura wewnętrzna VAT
&middot; dodano rejestry VAT należnego:
o Import usług – VAT należny
o Dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
Dokładny sposób zdefiniowania odpowiednich dokumentów i rejestrów VAT do prawidłowej rejestracji
powyższych operacji, został przedstawiony w firmie Demo (instalowanej razem z programem) oraz
opisany w pliku Opis firmy demo.pdf (dostępny z poziomu programu z menu Pomoc/Dokumentacja).
Wartości ewidencjonowane we właściwie zdefiniowanych dokumentach i rejestrach VAT będą prawidłowo
uwzględniane na deklaracjach VAT-7, VAT-7K i VAT-7D.

Deklaracje VAT – eksport do XML

Umożliwiono tworzenie plików w formacie XML do przesyłania drogą elektroniczną deklaracji:
&middot; VAT-7
&middot; VAT-7K
&middot; VAT-7D
&middot; VAT-UE
&middot; VAT-UEK
Pliki te są zgodne ze schematami, wynikającymi z rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie struktury
logicznej deklaracji i podań, sposobu ich przesyłania oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi
powinny być opatrzone. Są przygotowane do przesłania do Urzędu Skarbowego przy wykorzystaniu
przeznaczonych do tego aplikacji. Aplikacje przesyłające umożliwiają zastosowanie podpisu
elektronicznego oraz są odpowiedzialne za bezpieczeństwo przesyłania plików do Urzędu Skarbowego.
Koniec pliku



Temat: IMPORT
Dzięki za odpowiedź plik jest też z symfonii, są to wystawione faktury sprzedaży, PZ WZ i towary wszystko wyeksportowane w 3.0 w środku każdy plik wygląda tak samo w załączniku f-ry sprzedaży. W żaden sposób nie mogę tego zaimportowac...


INFO{
Nazwa programu ='Sage Symfonia HANDEL © 2009' Handel Premium 2009
Wersja_programu =84
Wersja szablonu =3.1
Kontrahent{
id =-910718502
kod =******
nazwa =******** SP. Z O.O.
miejscowosc =WARSZAWA
ulica =*******
dom =***
lokal =
kodpocz =*********
rejon =mazowieckie
nip =*******
tel1 =
tel2 =
fax =
email =
www =
}
}
Magazyn{
kod =M1
nazwa =MAGAZYN GŁÓWNY - KZ
miejscowosc =
ulica =
dom =
lokal =
kodpocz =
rejon =
nip =
tel1 =
tel2 =
fax =
}
Kontrahent{
Notatka_Dl{
opis =
}
id =65559
flag =0
subtyp =0
znacznik =0
info =N
osoba =
kod =*************
nazwa =********
miejscowosc =RADZYMIN
ulica =********
dom =******
lokal =
kodpocz =05-250
rejon =mazowieckie
nip =*********
statusUE =0
regon =
pesel =
tel1 =
tel2 =
fax =
email =
www =
naglowek =
nazwisko =
imie =
bnazwa =
bkonto =
negoc =T
grupacen =255
typks =Krajowy
typ_naliczania =
typ_ceny =
upust =0.00
limit =0
limitkwota =0.00
limitwaluta =
rejestr_platnosci =BANK
forma_platnosci =przelew 30 dni
stanpl =0.00
stannl =0.00
khfk =
zapas =
krajKod =PL
krajNazwa =Polska
aktywny =1
NazwaRodzaju =Kontrahenci 
NazwaKatalogu =@Kontrahenci
poledod1 =
poledod2 =
poledod3 =
poledod4 =
poledod5 =
poledod6 =
poledod7 =
poledod8 =
}
Towar{
Nazwa_Dl{
opis =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220 KL. 15P
}
Notatka_Dl{
opis =
}
id =65536
flag =0
subtyp =0
znacznik =0
info =N
osoba =
kod =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220 KL
nazwa =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220...
kodpaskowy =
negoc =N
negocjacjacen =0
pcn =
przelkg =0.0000
przeluz =0.0000
przelit =0
jmuzup =
stawkaVAT =22
sww =
cbazowa =3.0400
cbazowawal =
zaokrag =0
marzaa =0.00
cenaa =3.0400
cenaawal =
marzab =0.00
cenab =3.0400
cenabwal =
marzac =0.00
cenac =3.0400
cenacwal =
marzad =0.00
cenad =3.7100
jm =szt
szablon =
jmdod1 =
przeljmdod1 =0.0000
jmdod2 =
przeljmdod2 =0.0000
cenazak =2.160000
datazak =2009-02-19
cenawzak =0.000000
cenawzakwal =
metoda =0
przelicz =3
kalkclo =0.00
kalkclowal =%
kalkakc =0.00
kalkakcwal =%
kalkinn =0.00
kalkinnwal =
stanmin =0.0000
stanmax =0.0000
kontofk =
typks =Towar
jmdef =0
aktywny =1
NazwaRodzaju =Towary 
NazwaKatalogu =@Towary@SILIKATY
poledod1 =
poledod2 =
poledod3 =
poledod4 =
poledod5 =
poledod6 =
poledod7 =
poledod8 =
flagcen =0
}
Dokument{
rodzaj_dok =sprzedaży
Notatka_Dl{
opis =
}
kod =FVS 1/01/2009
nazwa =Faktura VAT
rozlmg =0
kodMag =M1
grupacen =3
flag =0
data =2009-01-09
datasp =2009-01-06
typ_dk =FVS
seria =sFVS
kodKH =******
khnazwa =**********
khadres =*******
khdom =12
khlokal =
khmiasto =********
khkodpocz =05-250
khnip =125-137-35-90
khKrajKod =PL
khKrajNazwa =Polska
kodOdKH =********
odnazwa =***********
odadres =REYMONTA
oddom =12
odlokal =
odmiasto =******
odkodpocz =******
rejestr_platnosci =BANK
forma_platnosci =przelew 30 dni
odebrane =
opis =
rejestr_vat =rSPV
nazwa_rejestru_vat =Sprzedaż VAT
typ_rejestru_vat =1
waluta =
kurs =1.000000000000
NazwaKatalogu =@Dokumenty sprzedaży
NazwaRodzaju =Dokumenty sprzedaży 
Pozycja dokumentu{
Nazwa_Dl{
opis =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220 KL. 15P
}
kod =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220 KL
opis_pozycji =ELEMENT MUROWY SILIKATOWY 250X240X220...
jm =szt
jmwp =szt
ilosc =1344.000000000000
iloscwp =1344.000000000000
cenawal =0.000000000000
cena =3.040000000000
wartNetto =4085.760000000000
wartVat =898.870000000000
opisdod =
stvat =2
stawkaVAT =22
typ_pozycji =0

Tak wygląda częśc tego pliku dalej są następne f-ry z podobnymi danymi.
Pozostałe są w takiej samej formie tylko zmienione są dane.
Proszę o szybką odpowiedź jeśli uda mi się to zaimportowac to będę miał sporo pracy mniej po co dwa razy klepac to samo ...



Temat: Wersja 1.0.2.1295
Wersja 1.0.2.1295 z dnia 2009-04-02

Lista zmian w aktualnej wersji:

    l Program sam pyta o sprawdzenie dostępności nowej wersji, co 3 dni, przy pierwszym uruchomieniu danego dnia. Dotychczasowe sprawdzanie poprzez naciśnięcie przycisku nadal działa.
    l Na etykietach na segregatory można drukować rok zamiast zakresu dat. Jest to przydatne do segregatorów np. z wyciągami bankowymi, albo wydrukami ewidencji VAT, jeśli dokumenty te z całego roku mieszczą się w jednym segregatorze.
    l Zoptymalizowane drukowanie UPO oraz dokumentów z szablonem. Dotychczas trzeba było za każdym razem zatwierdzić wybór drukarki, a następnie zamknąć okno. Obecnie na dole okna wyświetlana jest nazwa domyślnie wybranej drukarki i w razie potrzeby można ją zmienić przyciskiem Zmień. Po uruchomieniu drukowania okno zamyka się samoczynnie, co można wyłączyć odznaczając pole Zamknij po wydruku.
    l Uruchomione porównanie danych firmy z danymi zapisanymi w programie Ramzes Płace. Dotychczas działało jedynie pobieranie listy klientów i zapisywanie ścieżki do tego programu w bazie PROGRAM.DBF. Taka informacja była używana do pobrania numeru listy płac, daty i kwoty wynagrodzeń na dowód wewnętrzny. Obecnie można również sprawdzić, czy dane zapisane w tym programie są identyczne jak te zapisane w programie Afik. Ewentualnie przenieść bardziej aktualne dane do Afika. Przenoszenie w drugą stronę jest aktualnie wyłączone.
    l Dodane sortowanie danych klienta. Przy większej ilości programów czy osób związanych z firmą, brak sortowania utrudniał odnalezienie konkretnych pozycji. Rodzaj sortowania (wg jakich pól) jest uzależniony od typu bazy. Dla wielu baz sortowanie uwzględnia również datę zakończenia ważności danych.
    l Usuwanie plików BAK z katalogu klienta po 6 miesiącach od daty ich ostatniej modyfikacji. Pliki BAK są tworzone w przypadku aktualizacji struktur baz i pozwalają odzyskać poprzednią strukturę w razie zauważenia problemów. Bazy są aktualizowane po wgraniu nowej wersji Afika, w momencie wybrania klienta.
    l Zapisywanie szablonu numeru faktury dla filii kontrahenta. Jest to przygotowanie pod automatyczne korekcje formatów numerów faktur zakupów. Numery będą poprawiane jeśli klient wpisuje numery faktur w niepełnej formie. Czasem zdarza się tak, że hurtownie farmaceutyczne wystawiają faktury, których numer wydrukowany na dokumencie różni się od numeru zapisanego na dyskietce dostarczonej do apteki (o jakiś dodatkowy człon). Numer ten na ogół nie jest poprawiany w aptece, a po wyeksportowaniu z programu magazynowego i zaimportowaniu do Afika numeracja faktur w Afiku różni się od tej na dokumentach. Kilka faktur można ręcznie poprawić, ale jeśli to jest to jest kilka faktur każdego dnia, to poprawianie każdej jest uciążliwe. Poprawianie wg szablonu znacznie usprawni pracę, a w razie potrzeby można szablon korekcyjny wyłączyć lub zmienić. Również zdarza się, że klient wprowadzając fakturę na magazyn pomija początkowe zera, albo przełamanie przez rok. To również będzie poprawiane.
    l Na formie sprawdzania dokumentów edytory z listą rozwijalną (combobox) dla danych kontrahenta zostały zamienione na zwykłe. Pozwalały zmienić dane filii kontrahenta poprzez rozwinięcie listy możliwych nazw oraz adresów. Listy rozwijalne praktycznie nie były używane od czasu wprowadzenia baz poprawek nazw i adresów. Poprawki nazwy i adresu jednoznacznie określają dane filii - w porównaniu do poprzedniego rozwiązania, które dopasowywało dane przekazane przez klienta do listy filii i często wybierało niewłaściwą. W efekcie najczęściej nie ma potrzeby zmieniania filii. Ponadto użycie listy rozwijalnej wymaga użycia myszy do rozwinięcia listy i wybrania, podczas gdy okno z pełną listą filii można szybko otworzyć z klawiatury (klawisz F), co pozwala jednocześnie na podgląd zarówno nazw jak i adresów (w listach rozwijalnych były tylko nazwy albo tylko adresy).




Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????
Najpierw sie upewnij ze nie poplyniesz.


Witam serdecznie i zwracam się z goraca prosba o rade. Wiem, ze to w
zasadzie NTG, ale zwracam sie wlasnie do PROGRAMISTOW, nie do fryzjerek i
hydraulikow, dlatego choc z pewna obawa, zwracam sie na te grupw - ze
wzgledu na specyfike i jednoczesnie z prosba o podzielenie sie Waszymi
doswiadczeniami, jak to dziala byc "jednoosobowa programistyczna firma".

Zamierzam podjac prace jako programista i warunkiem jest zalozenie wlasnej
dzialalnosci gospodarczej :(  czyli jednoosobowej firmy. De facto bede
pracowal w zasadzie na pelen etat, ale o umowie o prace nie mam co
marzyc -
to zaznaczono mi na samym poczatku.

Pytam zatem Kolegow Programistow, którzy dzialają na podobnej zasadzie:
doradzcie mi, jak to dziala; na co zwrocic uwage, by nie znalezc sie "na
lodzie" - opowiedzcie mi, jak w Waszym przypadku to sie odbywa, na co
powinienem zwrocic uwage i czego unikac.

Nie mam zielonego pojecia na temat rachunkowosci, ale postrzegam te prace
jako swa wielka szanse na to, aby zaczac programowac zawodowo. Zawsze o
tym
marzylem i chcialbym te moja wielka zyciowa pasje, jaka jest
programowanie,
przeksztalcic w cos wiecej!

Czy zatem mozna sie zabezpieczyc (jak, jaka umowa) przed faktem, ze nagle
pojawia sie martwe okresy, bez pracy? Powiedziano mi, ze bede etatowym
pracownikiem, ze stala pensja, a jedyna roznica bedzie to, ze nie bede
pracowal na umowe o prace. To mnie ucieszylo, ale jak to umiescic na
papierze - czy ktos z Was spisywal i moglby przeslac mi szablon takiej
umowy/kontraktu?

Czy swiadczac te usługe na rzecz mojego pracodawcy musze koniecznie byc
platnikiem VAT? Czy moge nim nie byc? Z tego co zrozumialem, bedac
platnikiem VAT, z tego co zafakturuje mojemu pracodawcy, bede od razu
musial
oddac fiskusowi 22% - czy tak? Wprawdzie, podobno moge sobie odliczać VAT
na
to co kupuje (czy na wszystko; jedzenie, ubrania itp. - każdy VAT od
wszystkiego, co kupuje, czy tylko VAT "zwiazany z wykonywaniem pracy"?
Przede wszystkim jednak pytam, czy moge nie byc platnikiem VAT - wolalbym
tego uniknac.

Pozostale koszty, jak slyszalem to ZUS: 600 zl, oraz podatek od roznicy
(to
co zafakturuje pracodawcy (minus, pewnie, ten cholerny VAT, albo nie -
jezeli nie musze byc jego platnikiem)) i od tego co mi zostaje, place
podatek - czy tak. Studiuje informatyke - czy moge brac fakture ze szkoly
na
firme i odliczyc to jakos?
Jak w przypadku zakupu laptopa i oprogramowania?

Czy ktos orientuje sie, jaka jest stawka podatku od uslugi programisty,
gdybym rozliczal sie w formie ryczaltu?

Sorry, ze jestem az tak zielony i ze moze zadaje mase naiwnych pytan, ale
nie zawracalbym sobie i Wam tym glowy, gdyby mi tak bardzo na tym nie
zalezalo. Teraz mam umowe o prace, ale praca, ktora wykonuje w porownaniu
z
programowaniem to prawdziwa WEGETACJA!
Bylbym niezmiernie wdzieczny za wszelkie porady; pozdrawiam serdecznie i z
góry dziękuję!






Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????





Witam serdecznie i zwracam się z goraca prosba o rade. Wiem, ze to w
zasadzie NTG, ale zwracam sie wlasnie do PROGRAMISTOW, nie do fryzjerek i
hydraulikow, dlatego choc z pewna obawa, zwracam sie na te grupw - ze
wzgledu na specyfike i jednoczesnie z prosba o podzielenie sie Waszymi
doswiadczeniami, jak to dziala byc "jednoosobowa programistyczna firma".


Widzisz -- dostałeś 4 odpowiedzi w tym dwie nie na tamat a dwie po prostu
błędne. Było zapytać na pl.soc.prawo.
Aklurat przerabiałem przechodzenie na własny rachunek miesiąc temu więc
jestem na bieżąco.


Zamierzam podjac prace jako programista i warunkiem jest zalozenie wlasnej
dzialalnosci gospodarczej :(  czyli jednoosobowej firmy. De facto bede
pracowal w zasadzie na pelen etat, ale o umowie o prace nie mam co
marzyc -
to zaznaczono mi na samym poczatku.

Pytam zatem Kolegow Programistow, którzy dzialają na podobnej zasadzie:
doradzcie mi, jak to dziala; na co zwrocic uwage, by nie znalezc sie "na
lodzie" - opowiedzcie mi, jak w Waszym przypadku to sie odbywa, na co
powinienem zwrocic uwage i czego unikac.


Weź kup (za jakieś) grosze sensowny i AKTUALNY poradnik (jakiś "poradnik
small-biznesu" czy "jak założyć własną firmę w 2003 roku".

Dobrym pomysłem może być zlecenie prowadzenia twojej rachunkowości o
odpowiedniego biura rachunkowego -- nie jest to szczególnie droga usługa
(pewnie koło 200-300 w Warszawie, gdzie indziej pewnie taniej, czasem nawet
i 100) a masz kryty tyłek i będziesz


Nie mam zielonego pojecia na temat rachunkowosci, ale postrzegam te prace
jako swa wielka szanse na to, aby zaczac programowac zawodowo. Zawsze o
tym
marzylem i chcialbym te moja wielka zyciowa pasje, jaka jest
programowanie,
przeksztalcic w cos wiecej!

Czy zatem mozna sie zabezpieczyc (jak, jaka umowa) przed faktem, ze nagle
pojawia sie martwe okresy, bez pracy?


I tak i nie -- teoretycznie możesz podpisać umowę na dłuższy okres czasu z
ustaleniem częściowych płatności co miesiąc i obwarować przedterminowe
zerwanie umowy jakimiś karami umownymi. Ale czy zleceniodawca na to pójdzie?


Powiedziano mi, ze bede etatowym
pracownikiem, ze stala pensja, a jedyna roznica bedzie to, ze nie bede
pracowal na umowe o prace. To mnie ucieszylo, ale jak to umiescic na
papierze - czy ktos z Was spisywal i moglby przeslac mi szablon takiej
umowy/kontraktu?

Czy swiadczac te usługe na rzecz mojego pracodawcy musze koniecznie byc
platnikiem VAT?


Nie musisz, jeśli suma twoich (wystawionych przez ciebie) faktur/rachunków w
ciągu roku nie będzie przekrzczać 10000 euro w przeliczeniu na złotówki
(czyli koło 40000). Koledzy ci tu bzdury popisali.


Czy moge nim nie byc? Z tego co zrozumialem, bedac
platnikiem VAT, z tego co zafakturuje mojemu pracodawcy, bede od razu
musial
oddac fiskusowi 22% - czy tak?


Nie od razu, tylko na koniec miesiąca lub kwartału -- co wybierzesz. I
najpierw odliczysz od tego VAT od pieniędzy wydanych na twoją działalność.
Tyle że bez tego VAT-u wystawiał byś IMHO (jestem pewien na 90%) po prostu
niższe rachunki. Jak płacisz VAT do go spokojnie doliczasz do faktury --
pracodawcy te 22% więcej nie boli, bo on przecież sobie VAT odliczy.


Wprawdzie, podobno moge sobie odliczać VAT na
to co kupuje (czy na wszystko; jedzenie, ubrania itp. - każdy VAT od
wszystkiego, co kupuje, czy tylko VAT "zwiazany z wykonywaniem pracy"?


Tylko związany z kosztami prowadzenia działalności -- ale wiele rzeczy można
pod to podciągać (wszelkie dojazdy, zakupy oprogramowania i sprzętu, nawet
część mebli a także np. soki, kawę, czy herbatę)


Przede wszystkim jednak pytam, czy moge nie byc platnikiem VAT - wolalbym
tego uniknac.


A co ci da unikanie tego?


Pozostale koszty, jak slyszalem to ZUS: 600 zl,


PI*Drzwi. Ale dowiedz się czy jako student (ciągle się uczysz) nie mas
zprawa do nie płacenia pewnych kwot.


oraz podatek od roznicy (to
co zafakturuje pracodawcy (minus, pewnie, ten cholerny VAT, albo nie -
jezeli nie musze byc jego platnikiem)) i od tego co mi zostaje, place
podatek - czy tak.


Od tego co ci zostaje, po odliczeniu watów, itd -- płacisz podatek.
Alternatywą jest ryczałt -- wtedy płacisz od wszystkiego co dostałeś (jest
to podatek obrotowy a nie dochodowy) i nie możesz wydatków odliczać (poza
VAT-em -- VAT odliczasz niezależnie, gdy jesteś jego płatnikiem) -- ale też
płacisz mniej.


Studiuje informatyke - czy moge brac fakture ze szkoly na
firme i odliczyc to jakos?
Jak w przypadku zakupu laptopa i oprogramowania?


To na pewno. Jeśli koszt sprzętu przekracza 3500PLN i jest on środkiem
trwały (zużywa się dłużej niż rok) to musisz dokonywac tzw amortyzacji --
odliczasz po kawałku przez kilka lat (przepisy dokłądnie określają co
amortyzuje się przez ile czasu)


Czy ktos orientuje sie, jaka jest stawka podatku od uslugi programisty,
gdybym rozliczal sie w formie ryczaltu?


8.5%. Z ryczałtem jest takie obostrzenie, że nie wolno "działać" na rzecz
byłego pracodawcy -- Ja działam dla mojego do nie dawna etatowego
pracodawcy, więc chcąc-nie chcąc musiałem wybrać standardowy podatek
dochodowy (stąd też specjalnie sprawy ryczałtu nie badałem). Są jeszcze inne
(pułapy kwot i chyba zatrudnienia -- ale te są raczej poza zasięgiem)

Musisz sobie policzyć jak duże będziesz miał koszty działalności -- jeśli
małe to ryczałt może się opłacac, jak duże -- to lepiej płacić normalny
podatek dochodowy.


Sorry, ze jestem az tak zielony i ze moze zadaje mase naiwnych pytan, ale
nie zawracalbym sobie i Wam tym glowy, gdyby mi tak bardzo na tym nie
zalezalo. Teraz mam umowe o prace, ale praca, ktora wykonuje w porownaniu
z
programowaniem to prawdziwa WEGETACJA!
Bylbym niezmiernie wdzieczny za wszelkie porady; pozdrawiam serdecznie i z
góry dziękuję!


Nie ma sprawy, w razie czego pytaj na priv.

pzdr

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anette.xlx.pl
  • Linki